Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW slaví 30 let na českém trhu. Podívejte se, jak tu kdysi začínalo

V prvním roce oficiálního vstupu BMW na český trh bylo u nás prodáno 439 vozů mnichovské značky. Dodnes v Česku bylo registrováno přes 77.310 aut s charakteristickými ledvinkami.
Zpět na článek
19. 1. 2021 13:14
19. 1. 2021 13:28
19. 1. 2021 13:39
19. 1. 2021 13:48
19. 1. 2021 14:00
19. 1. 2021 14:12
19. 1. 2021 14:28
19. 1. 2021 14:33
19. 1. 2021 15:08
19. 1. 2021 22:28
20. 1. 2021 11:02
19. 1. 2021 13:38
19. 1. 2021 13:41
19. 1. 2021 13:54
19. 1. 2021 13:55
19. 1. 2021 14:00
19. 1. 2021 14:04
19. 1. 2021 14:08
19. 1. 2021 14:21
19. 1. 2021 14:24
19. 1. 2021 14:08
19. 1. 2021 14:09
19. 1. 2021 14:13
19. 1. 2021 14:20
19. 1. 2021 14:27
19. 1. 2021 14:34
19. 1. 2021 14:36
19. 1. 2021 14:18
20. 1. 2021 11:17
19. 1. 2021 14:40
19. 1. 2021 15:03
19. 1. 2021 13:57
19. 1. 2021 14:02
19. 1. 2021 14:03
19. 1. 2021 14:16
19. 1. 2021 14:38
19. 1. 2021 15:10
19. 1. 2021 15:14
19. 1. 2021 18:46
19. 1. 2021 18:44
20. 1. 2021 00:32
20. 1. 2021 07:54
19. 1. 2021 14:35
19. 1. 2021 14:46
19. 1. 2021 14:52
19. 1. 2021 15:01
19. 1. 2021 15:15
19. 1. 2021 15:23
19. 1. 2021 15:27
19. 1. 2021 15:19
19. 1. 2021 15:24
19. 1. 2021 15:24
19. 1. 2021 16:29
19. 1. 2021 17:18
19. 1. 2021 18:29
19. 1. 2021 22:24
19. 1. 2021 17:54
19. 1. 2021 18:37
19. 1. 2021 19:04
19. 1. 2021 19:33
19. 1. 2021 20:11
19. 1. 2021 20:22
20. 1. 2021 08:09
20. 1. 2021 11:18
20. 1. 2021 12:10
20. 1. 2021 13:41
20. 1. 2021 10:18
20. 1. 2021 11:23
19. 1. 2021 20:38
19. 1. 2021 13:14
Retro
Asi som divny, ale na mnohych fotkach su krajsie bavoraky ako tie co predavaju dnes...
Rozbalit vlákno
55
19. 1. 2021 13:28
Re: Retro
Tak to jsem asi divnej taky.
Hlavně je balzám, že tam není "Auto pro blbce Nr.1"(podle Clarksona i mě)....X6.
Tehdy vyrábělo BMW jen skvělý auta. Asi ještě celý 90ky.
X5 byla jen rozumné a snesitelné doplnění portfolia.
E46,E38 atd...těžký vály!
Avatar - Dinar
19. 1. 2021 13:39
Re: Retro
Trojka, pětka furt top ve svých třídách, že vznikly třídy další, je věc jiná. Já vím, že nostalgie je sfiňa a nadávat patří ke koloritu, ale i tak, přestože jsem např. E39 měl dvě za sebou, a měl jsem je rád, za dnešní G30 bych je nevyměnil. Současná pětka je, a logicky, v každém ohledu lepší auto.
19. 1. 2021 13:48
Re: Retro
V každém ohledu ne.
Ale samozřejmě, že vývoj čvrt století (třetina doby existence BMW jako výrobce použitelných aut) je znát.
Avatar - Dinar
19. 1. 2021 14:00
Re: Retro
V jednom ohledu možná ne, a to v rozdílu mezi E39 a její soudobou přímou konkurencí. Ten byl výrazně větší než u dnešní pětky, ale tady bych právě viděl těch třicet let, které uplynuly, a v nichž se ta konkurence zlepšila natolik, že je aktuální pětce mnohem blíže. A je tak dnes spíš otázkou subjektivních preferencí než objektivních parametrů, jestli kdokoliv prohlásí, že pětka, ášestka, éčko je auto nejlepší ve třídě.
19. 1. 2021 14:12
Re: Retro
V několika ohledech a ne možná.
Např:
Hmotnost
zábava
servisovatelnost mimo značku a spolehlivost
Avatar - Dinar
19. 1. 2021 14:28
Re: Retro
Srovnání hmotnosti dnešních aut a aut z devadesátek je nesmysl.
Zábava, hm, otázka, co koho za volantem baví, ve vyšší střední.
Servisovatelnost mimo značku, to je co? Nevím o nikom, kdo měl na konci devadesátek E39, že by s ní jel jinam, než do značkového servisu, tehdy zcela nemyslitelné.
19. 1. 2021 14:33
Re: Retro
Já měl E38 a za mě pocitově lepší než pozdělší 7my. Samozřejmě technika a výbava udělaly posun dopředu ...ale vnímám to jinak.
Jsem dost staromilec.
S tím servisem...to snad nemám chut ani řešit.
Avatar - Dinar
19. 1. 2021 15:08
Re: Retro
Já ti rozumím, jen se na to dívám prismatem třídy toho auta. Taky mi vadí, že všechno přibírá na váze, ale musím uznat, že z hlediska projevu to u pětky není znát, prostě se zase ten podvozek posunul, umí to stejně. A pak věci typu pomalého řízení u e39, šíleně dlouhých kvaltů, ono to auto bylo výrazně lepší, řidičsky, než třeba masařka, ale dnešní pětka je proti tomu letadlo.
A e38, malinko jiná kapitola, mně se to auto tak líbí, že se celkem vážně zaobírám myšlenkou na restomod, vzít nějakou pěknou, strčit do ní B58, soudobé brzdy, odpružení a užívat si krásné auto, navíc bez otravných asistentů.
Avatar - speedfred
19. 1. 2021 22:28
Re: Retro
Myslíš dať modernú B58 do e38? Zaujímavý swap :yes:
E38 je neskutočne krásna definícia sedanu aj po toľkých rokoch.
20. 1. 2021 11:02
Re: Retro
Zajimavy napad, nicmene hrozna hromada prace a rikam si, jestli se to tam vubec fyzicky vejde (prevodovka?)
Avatar - Ozzman
19. 1. 2021 13:38
Re: Retro
Ty žluté E36tky...moje mládí... taky sem divnej, neboj :)
Avatar - Dinar
19. 1. 2021 13:41
Re: Retro
Mně se E36 taky líbila, a to hned od začátku, ale kdybys slyšel (a četl např. soudobý Autocar), jak se na ní, kvůli designu, plivalo, tak bys jen čučel. ;-)
Avatar - fOE
19. 1. 2021 13:54
Re: Retro
K tomu nepotrebujes autocar ani cestu do minulosti, staci rict a ja ti na nejhnusnejsi trojku vsech dob klidne plivnu i dnes. :-[]
Avatar - Dinar
19. 1. 2021 13:55
Re: Retro
:D :D Proti gustu... Mě přijde taková E90 mnohem horší. ;-)
Avatar - Ozzman
19. 1. 2021 14:00
Re: Retro
Jo i ne... dnes možná trochu doceńuji sedan, rozhodně se mi líbí více, než větší E60 a v Mpaketu na hezkých kolech, asi bych se tomu extra nebránil, ale kombíky předfacelfitem, ten se nepovedl.

A nejkrásnější - E46? Tady se troufnu si říct shodneme? :D
Avatar - Dinar
19. 1. 2021 14:04
Re: Retro
E46 coupe, ta ano, sedan F30 po fl, pro mě. ;-)
A pak ještě E30, to je u mě jednak nostalgie, moje první bávo, jednak obecně slabost pro osmdesátkový design.
Avatar - Ozzman
19. 1. 2021 14:08
Re: Retro
E30 jsem dříve neměl rád, za mne to totiž bylo auto vesnických bulíků, co si koupili v tu dobu již vrakoidní BMW, ale měli BMW, někdo mu dal tuzing, jiný s tím machroval na silnici, před holkama a tak a to auto na mne působilo spíš vidlácky. Dnes tuto roli přebírají po E46 už pomalu i ty E90tky :/ a E30 doceňuji, líbí se mi hodně i sedan, ale pořád mi jsou bližší ty mé modly z 90tek, E36, E46, E38 a E39... to máme asi každý jiné poplatné době, kdy jsme vyrůstali.

F30 jsem chtěl, ale pak jsem sylšel, že ji spráská i obyčejná Oktávka, tak jsem koupil zase Ford :-[] :-[] :-[] 8-s
Avatar - Dinar
19. 1. 2021 14:21
Re: Retro
Tak já jsem ji měl v roce 91, tehdy stačila na to, abych se cítil jako king of the road mezi těmi stopětkami. :D
Avatar - Ozzman
19. 1. 2021 14:24
Re: Retro
To je trochu jiný příběh, než jak život těchto aut pokračoval o 15-18 let později :D
19. 1. 2021 14:08
Re: Retro
E46 Compact je nejhnusnější 3ka. Coupé patří k nejhezčím.
A sedan navíc ji doporučuje Sinír Gérchán!Kombi bez kufru bylo zbytečný. Kabrio průměr.
Počítá se Z3 jako trojka? To by byla nejhezčí.
Avatar - Ozzman
19. 1. 2021 14:09
Re: Retro
Kabrio E46 je parádní ! To je podle me nejhezčí BMW kabrio ever... jo a pak ještě možná E30, ale to už je spíš raritka..
19. 1. 2021 14:13
Re: Retro
Za mě Z3 a starý 328...
Avatar - Dinar
19. 1. 2021 14:20
Re: Retro
Z3 byla nejhezčí v úpravě Afrikakorps, jak ji měl May ve středovýchodním speciálu, s těmi kanystry, maskováním a lopatou po straně byla dokonalá.
Avatar - Ozzman
19. 1. 2021 14:27
Re: Retro
Dobře, na Z3 bych se nechal ukecat, ideálně v té modré světlé metle.
19. 1. 2021 14:34
Re: Retro
Tu má táta. M Paket. Youngtimer.
Twl teď jsme ji startovali v garáži. To snad není možný.
Avatar - fOE
19. 1. 2021 14:36
Re: Retro
Souhlas. Jedina Z3, ktera byla hezka. Jinak viz muj koment o devadesatkach, era na kterou nejlip zapomenout u BMW, u MB, u Fordu, u Porsche... :-[]
EDIT: Patri k Dinarove Afrikakorps Z3 komentu.
Avatar - Dinar
19. 1. 2021 14:18
Re: Retro
Když compact, pak E36, to byl skutečný paskvil, jak designově tak technikou.
20. 1. 2021 11:17
Re: Retro
No jestli si dobře pamatuju, tak compact E36, měl hodně věcí z E30 aby se co nejvíc ušetřilo a zároveň vydělalo - proto v jistých aspektech nic moc. Jinak E36 sedan byl můj sen, když jsem dělal v roce 96 řidičák. To auto je aspoň podle mě taky pořád hezké. V těch dobách jezdily v hojném počtu Š120, takže BMW bylo luxusní auto.
Avatar - fOE
19. 1. 2021 14:40
Re: Retro
E90 sla s dobou. Co si zaslouzilo kritiku jsou pred LCI lampy (naopak FL lampy jsou do dnes krasne) a to jak E90 tak E91. E92 byla cajk od startu. Jinak ale nemam nic co by oku vadilo tolik jako E36.
Pravda, kdyz clovek necha oci odpocinout a zapoji ruce, to je trosku jiny pribeh, ale ciste vzhled E36 < E90, alespon u me.
Avatar - iudex
19. 1. 2021 15:03
Re: Retro
Tak E90 po facelifte je za mňa stále dobre vyzerajúce auto, taká 330i v modrej, to by nezahanbilo majiteľa ani dnes, vizuálne a samozrejme ani jazdne, motoricky (posledný atmo R6).
Klasické vyvážené proporcie športového RWD sedanu: https://miro.medium.com/max/1140/0*ngwW2yVZTL6ow1wX.png
19. 1. 2021 13:57
Re: Retro
Hm...budeš v menšině.
Opravdu myslíš, že je hnusnější než příšernej E46 Compact!? Nebo odulý GT?
No nevím.
Avatar - Dinar
19. 1. 2021 14:02
Re: Retro
:D E46 compact, moje nejoblíbenější trojka, i když uznávám, že pro její vzhled to nebylo. Prostě jezdila nejlíp ze všech trojek, velká škoda u ní, že nejsilnější motorizaci dostala jen dvaapůlku.
19. 1. 2021 14:03
Re: Retro
Hm... ;-\
Ale co, krása je v očích pozorovatele.
E46 Compact:
- už v sérii je nabořená na zadek o zeď
- Kolečka zaražený jak prdy. Hmota nad lemem blatníku je o dost větší, než otvor pro kolo
- světla z tuningshopu pro japonce
Avatar - Dinar
19. 1. 2021 14:16
Re: Retro
Právě to, že mu chybí zadek, dělá z compactu tak dobré auto, byl parádně vyvážený a mrštnější oproti kupé. Jak říkám, měl jiné kvality než vzhled, i když kombinace správné barvy, mpaketu a kol docela pomohla. Ještě lepší auto byla první 130i, ale ta vzhledově na tom byla ještě hůř.
19. 1. 2021 14:38
Re: Retro
Vidíš a mě se tohle líbilo zase víc než e46 compact ;-)

https://www.auto.cz/…em-a-peklem-1265

Jen mi tehdy (2008) ve verzi 120d přišlo oproti tehdejší mojí e91 320d žensky měkké na řízení (ne podvozkem).
Avatar - Dinar
19. 1. 2021 15:10
Re: Retro
Já první jedničku prostě nedám, rozšláplá bota. :-) ;-)
19. 1. 2021 15:14
Re: Retro
Zase nemůžu II.gen. Až trochu po FL ;-) Pokud se tedy nebavíme o M2.
Avatar - white label
19. 1. 2021 18:46
Re: Retro
Ani tu II. gen designově nemusím (I.g. byla horší) a po FL - zepředu lepší, zezadu horší.
20. 1. 2021 00:32
Re: Retro
Je strašně smutné, že ještě před 14 lety BMW prodávalo tak úžasný stroj, jako 130i s manuálem. A dnes je na jejím místě předokolkový čtyřválcový paskvil! :-O :-( :no:
Avatar - Dinar
20. 1. 2021 07:54
Re: Retro
Zase pláčeš na špatném hrobě, tohle všechno začal mercedes áčkem v roce 1997, a naopak je úžasné, jak dlouho bmw drželo a drží v této kompaktní třídě, kde naprosto nikdo! dávno nemá auto jiné koncepce než motor napříč a primárně fwd, zadokolku s motorem podél, která má i manuál. (akt. 2er coupe)
Avatar - fOE
19. 1. 2021 14:35
Re: Retro
Ano, neb E36 je typicka devadesatkovina, cti na hrany nasilne napasovavane obliny a vypadala az komicky. Jak generace pred i po (vsechny) vypadali mnohem lip. S tim se ani kukuc ani zad kompaktu nemuze merit. Nehlede na to ze se bavime jen o jedne, rekneme slabsi, karosarske variante jinak velepovedene E46.
Smutne z pohledu E36 je, ze ten list lepe vypadajich trojek je s kazdou dalsi generaci delsi a delsi.
19. 1. 2021 14:46
Re: Retro
A zase, tohle je podle mě stále kráska, sto lidí, sto chutí:

https://www.bmwblog.com/…reciate-e36-bmw/

A tahle 3er je prostě z mého hlediska nej:

https://www.favcars.com/…papers-54587.htm

Facelift už pak spíš s M-Paketem, tady stačí jen ty pěkné 18".
19. 1. 2021 14:52
Re: Retro
jj nádhera.
Černá klika + oranžády. :-)
19. 1. 2021 15:01
Re: Retro
To je naprostý detail, z mého pohledu absolutní čistota tvarů.

Oranžové blinkry byly už tenkrát trochu mimo ;-)
Avatar - Dinar
19. 1. 2021 15:15
Re: Retro
Pro mně tohle. https://www.carscoops.com/…uires-attention/
Samo není to evr. verze, tu jsem rychle nenašel, ale takto, jak barva, tak kola nejhezčí seriová 3er mimo M3 ever. ;-)
19. 1. 2021 15:23
Re: Retro
https://en.wheelsage.org/…0/gallery/ni6rj5

Ten předFL nárazník se mi líbí víc než:

https://www.autoevolution.com/…pe-e46-2003.html#…

Kvůli těm domečkům kolem mlhovek ;-)
Avatar - iudex
19. 1. 2021 15:19
Re: Retro
Za mňa už moc retro, asi som moc mladý a tá doba (nových) E36 ma minula (resp. E36ky som vídal iba ako vylágrované vytunené šroty).
Ja 3ku beriem od E46 a najmä od E90 https://img.favcars.com/…_25_1280x960.jpg
Ale top je pre mňa stále F30 po LCI, M paket, shadow edition:
http://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/43487557_1970415136312869_7277500926892441600_o.jpg?_nc_cat=103&ccb=2&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=blPaD5x3iS8AX9zALW0&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=fd55fdfb5b767ff00c831d32c41761a4&oe=602CF56D
19. 1. 2021 15:24
Re: Retro
Tak jo, to vypadá gut :yes:
19. 1. 2021 16:29
Re: Retro
No jsem už strašně dlouhou dobu vyhoneny z e46 vyzvidl bych m3 jedno z nejpovedenejsich aut vůbec pak e38 a e39 jsou podle mě nejhezci baworaky naprosto vyvážené jak designem z venku tak zevnitř se skvělými jízdními vlastnostmi, tahle řada se mimořádně povedla a konkurenci viděla jen ve zpětném zrcátku :) ale e36 v mých očích dnešním pohledem byl jakýsi přechodovy model mezi starou dobou a novou dobou a takových aut je jen pár
Avatar - white label
19. 1. 2021 17:18
Re: Retro
Jj, zajímavé, že hned po "ošklivce" vyšla naopak krasavice (zejména coupé) největší... ;-)
19. 1. 2021 18:29
Re: Retro
Moje E36, už 12 let: https://moje.auto.cz/…328i-cabrio.html
Neřekl bych, že design E36 je taková tragedie ;-)
Avatar - speedfred
19. 1. 2021 22:24
Re: Retro
e36 kupé/kabrio je stále fajn keď má na sebe M-packet a žiadnu hrdzu. Bola zrazu taká iná po e30 a v časoch e34/32.
Stále mám v pamäti e36 M3 v dakar gelb pri predstavení.
Avatar - Ozzman
19. 1. 2021 15:26
Skvělá diskuze
Všimli jste si, jak je to tady po strašně dlouhé době slušná diskuze? Bez urážek, bez ekoterorismu, nebo pseudopetrollheadu, bez politiky aválčení mezi značkami... Hezká vzpomínka na staré ACZ!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2021 17:54
Jen
ne tu Z3 kupé... To auto je prostě divné. :-( Aspoň, že to zachraňuje E39... tu mám designově nejradši.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - white label
19. 1. 2021 18:37
Re: Jen
E39 ideálně po face a v M-paketu. :yes:
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2021 19:04
Re: Jen
Ano, po faceliftu byla taková "veselejší", ale celkově se mi proporcemi a designovou čistotou líbí nejvíce. Naopak jsem nikdy nepřišel na chuť trojce E90, opticky strašně těžká na zadek.
Avatar - white label
19. 1. 2021 19:33
Re: Jen
A s M-paketem (od modelového roku 2000) sportovnější, a to nejen designově, ale taky hodně jízdně (nebe a dudy).
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2021 20:11
Re: Jen
Neposoudím, jel jsem jen předFL. :-( Teď se k nim už dost špatně dostává.
Avatar - white label
19. 1. 2021 20:22
Re: Jen
Brácha od mamky měl jako první majitel zlatou 528i/MT (předface) a otec (taky jako první majitel) má ještě dnes (mimo jiná auta) stříbrnou 530d/MT M-paket v neskutečném stavu (najeto něco přes 100 tis.). Jel jsem z více E39 včetně M5.
Avatar - Dinar
20. 1. 2021 08:09
Re: Jen
Tu stříbrnou jsi mi, myslím, ukazoval, moc pěkně zachovalé auto. :yes:

Já jsem měl 1997 528i ve stříbrné bez mpaketu na patnáctkách, oranžové blinkry, prostě úplná klasika, druhou pak 2001 530i v mpaketu, imola rot a na sedmnáctkách. To bylo vzhledově zas o kus dál, moc pěkné auto. :-)
Avatar - white label
20. 1. 2021 11:18
Re: Jen
Jo, Imola Red v M-paketu vypadala skvěle. :yes:
A taky ta e39 s M-paketem mnohem lépe jezdila, než klasika na 15"/16". Když jsem přesedl z M-p do klasiky, tak jsem si připadal jak v houpavém francouzském autě (s nadsázkou). :-)
P.S. Já si chtěl koupit 5er, taky, jenže přišla E60, kterou jsem k vůli designu a interiéru (po E39) absolutně nedával. Vlastně díky E60 jsem nakonec šel do A6 allroad. A znal jsem víc lidí, co po E39 prostě E60 nechtěli a šli jinam.
Avatar - Dinar
20. 1. 2021 12:10
Re: Jen
Jj, mpaket byl výrazný rozdíl, on hlavně do fl byl jen nějaký sport paket, volant, šaltr, ale jízdně žádný rozdíl. Facelift 2000 byl nejen vzhledový (angel eyes), ale hlavně pod povrchem, nové motory, předělané podvozky, i nempaketový podvozek dostal tužší odpružení, silnější stabilizátory. Každopádně, po fl E39 spec. v mpaketu bylo opravdu top auto ve své době, krásný univerzál.

Když jsem viděl E60, šel jsem si zkusit hondu legend, ale nakonec design E60 předvedl, že jen my jsme se tehdy neuměli podívat do budoucnosti. Jen škoda toho šetření, zrovna u E60, hlavně vnitřek to odnesl, a pak pár experimentů, které jsou díky E60 dnes standardem (idrive, aktivní řízení, runflaty), ale u ní byly v plenkách a některé byly spíš na otravu. E60 byla pro mně takový poloprodukt, spousta novinek, ale potřebovala dotáhnout, na E39 po fl v mpaketu nebylo třeba sahat. ;-)
Avatar - white label
20. 1. 2021 13:41
Re: Jen
On ten M-paket přišel už těsně před fl, od modelového roku 2000 (vyr. od II. pol. 99), ale zvenku už se na tom M-paketu logicky po fl prakticky nic nezměnilo, takže stačilo jednoduše (díry na světla byly stejné) vyměnit po fl světla a měl si exterier jako pofaceliftu.
Design E60 jako celek (linie/proporce) nebyl problém, jenže u mě to spolehlivě zabil design předních světel a zadních lamp. A to platí dodnes. A BMW nepřímo tento přešlap přiznalo tím, že v dalších g.už takový design světel (naštěstí) nepoužilo. Dodnes díky tomu "čouhá" E60 z řady všech g. 5er.
Interiér E60 je kapitola sama pro sebe, když jsem si na představení E60 (průmyslový areál Vítkovice) poprvé sedl za její volant (přijel jsem tam s E39), tak mi to přišlo doslova neuvěřitelné, jako špatný vtip. Palubka/přístrojovka - to bylo to jako přesednout z kokpitu letadla za volant vysokozdvižného vozíku. Katastrofa.
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2021 10:18
Re: Jen
Tu M5 ti zcela nepokrytě závidím. Já se dostal "jen" k 540i, ale stačilo to.
20. 1. 2021 11:23
Re: Jen
Taky se mi Z3 kupé nelíbilo, ale kámoš z něj byl nadšený. Měl jeho plakát v pokoji na zdi. :-)
19. 1. 2021 19:30
Requiem za markanty BMW
Tak pokrok nezastavíš, ale bude mi chybět:

Noční oranžovo červené přístroje
Parádní manuál
Parádní atmosféra (v lehčích modelech)
Angel eyes
Vyvážené tvary kupé
Kolečko chladná hlava, nohy v teple
Kola Double Spoke s límcem

A Kabaně měli podržet, umí kombinovat čistotu a vyváženost s dynamikou, to teď BMW chybí.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - xxc
19. 1. 2021 20:38
jazda s BMW
Ja som minule sadol asi po pol roku do X1 a pripomenulo mi to Cyberpunk 2077, pokial ste to hrali, pocit zo soferovania je presne taky. Ide dolava, doprava, pohdlne si poskakuje, ide to rychlo, ale inac nic. Este ma aj tlacilo sedadlo. Zaujimave, ze obycajne sedadla v Citroene drzia podobne, ale netlacia zadok :-) Mozno len zla konfiguracia a zly model.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
19. 1. 2021 21:33
Kdo má díru v perdeli musí mít BMW
Bakelitak Motorwerke je v ČR holt pojem, dokud s tím nepřijedou do servisu, to jsou pak jiné story a že jich znam. Poslední jak pán přijel do servisu s BMW že mu něco bouchá vzadu a at zkontrolují věci když to tam je a odjel s fakturkou za 97 000 Kč :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ozzman
19. 1. 2021 23:09
Re: Kdo má díru v perdeli musí mít BMW
Bariku, je tohle nutné ?
20. 1. 2021 00:40
Re: Kdo má díru v perdeli musí mít BMW
Přesně tak, s Barikem v mnoha věcích souhlasím, ale plivat na BMW, když se tady tak krásně vzpomínalo na jeho nejlepší éru, to je fakt trapné....
Avatar - white label
20. 1. 2021 01:56
Re: Kdo má díru v perdeli musí mít BMW
Nebylo, ale nedokázal si to odpustit.
Žárlí, pod žádnou americkou značkou tady podobnou diskusi nenajdeš... ;-)
Avatar - Barrichello
20. 1. 2021 11:39
Re: Kdo má díru v perdeli musí mít BMW
Jestli to nebude tím, že americké značky tu nejsou tak těžce zprofanované jako BMW. Kdo má BMW jako by nebyl a kdo nemá otuzené BMW není správnej king u tuzingových pubošů :-) :-) :-)
20. 1. 2021 04:07
Re: Kdo má díru v perdeli musí mít BMW
Jako když si někdo udělá novou fasádu do ulice...vždy se najde sprejer. I tady se našel, udělal kosočtverec a utekl. ;-)
Avatar - white label
20. 1. 2021 11:26
Re: Kdo má díru v perdeli musí mít BMW
Bariku, děkujeme za obohacení diskuse příspěvkem ze tvé tradiční minisérie: "Jedna paní/pán povídala..."
Avatar - Barrichello
20. 1. 2021 11:36
Re: Kdo má díru v perdeli musí mít BMW
Doporučuju BMW fora a majitelé, kteří umí napsat jak to reálně je a pro které to není modla.

Tam se dozvíš realitu spolehlivosti a ceny ofiko autorizovnaého servisu jako Renocar a spol a jak kvalitně navíc některé servisy umí. Radost si to číst :-) :-) :-)
Avatar - white label
20. 1. 2021 11:40
Re: Kdo má díru v perdeli musí mít BMW
Ještě, že americké značky se naopak nekazí vůbec a servis mají zdarma...
Avatar - Barrichello
20. 1. 2021 11:43
Re: Kdo má díru v perdeli musí mít BMW
Oproti BMW ten servis stojí tak třetinu max polovinu :-) :-)

Já sem za rok na autě udělal výměnu oleje, antifreeze, brzdovky a oleje v převodovce. Jinak nic a jezdí to denně.
Avatar - white label
20. 1. 2021 13:24
Re: Kdo má díru v perdeli musí mít BMW
Jezdím německou produkcí od r. 95 a žádný problém jsem (mimo předepsanou údržbu) neměl.
V rodině máme aktuálně 8 německých aut a nekazí se ani jedno. Jak je to možné?
Avatar - Ozzman
20. 1. 2021 14:19
Re: Kdo má díru v perdeli musí mít BMW
Nekupuješ pochybné ojetiny...
Avatar - Barrichello
20. 1. 2021 14:53
Re: Kdo má díru v perdeli musí mít BMW
Máš to 2 roky a pošleš to dál? A ono se to začne kazit po 4-5 :-)
Avatar - white label
20. 1. 2021 16:17
Re: Kdo má díru v perdeli musí mít BMW
Nenech se vysmát, máme nejen některá relativně nová auta, ale naopak i velmi letitá, i když jsme vždy jejich první majitelé. Z těch letitých je to už vzpomínaná E39, nebo A6/C6 allroad. A jako daily car používám G5 GTI z r. 2007! Takže s těmi 2 roky si úplně mimo...
Víkendovku sice mám jen 2 roky, ale že bych ji teď prodával to ani omylem, tu naopak neprodám nikdy.
Avatar - Barrichello
22. 1. 2021 00:13
Re: Kdo má díru v perdeli musí mít BMW
Hm tak to máš dobrý, asi máš štěstí nebo nemáš profláklé motory nebo cpeš balíky do servisu a nevadí ti to.
Avatar - white label
22. 1. 2021 01:02
Re: Kdo má díru v perdeli musí mít BMW
Buď v klidu, žádné balíky do servisu rozhodně necpu...a žádné z těch aut nemělo/nemá prodlouženou záruku.
Takže už ti zbývá jen to štěstí, taky "argument"... ;-)
20. 1. 2021 10:47
Showroom na Letné
z dětských vzpomínek si vybavuji, že byl BMW showroom na letné, v rohovém prostoru Molochovu, kde je dnes Erotic city.
Nevíte někdo, co to tam bylo? Vzpomínám si, jak jsem za výlohou obdivoval naleštěné E46.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ozzman
20. 1. 2021 11:06
Re: Showroom na Letné
To si pamatuji, když jsem byl cca 5-6tiletý, ukecal jsem mámu, aby mne tam vzala, nechali mne okukovat tehdy E36 sedan v červené barvě...díky za připomenutí ! :)
20. 1. 2021 12:45
BMW na Auto Moto Velo 1994
Výstava Auto Moto Velo 1994 na brněnském výstavišti a stánek BMW. Téměř úplně to vidím před očima i dnes: zvýšené pódium a na něm charismatická E31, tehdy dobíhající E32, krásná (alespoň pro mě) E36, a dokonce i, tuším zelená, Z1 s dveřmi zataženými do prahů (holt „Zukunft“). Přímo k autům se dostali zřejmě jen vybraní zájemci, já jsem byl pouze „nevybraný“, ovšem slečna mi i tak na požádání věnovala alespoň prospekt Estetika pro aktivní řidiče, viz např. níže, od tehdejšího prodejce Triumf v Modřicích a ceník tehdejší nabídky BMW v ČR, z nějž šla až hrůza.

https://aukro.cz/…r-e36-6975843507

Byl tam tehdy i někdo z vás?
Rozbalit vlákno
0