Češi si v minulém roce zaregistrovali 32.934 malých vozů. Z tržního koláče tento segment ukousl víc procent než rok zpátky. Důvod? Cena. Kolik stojí letos?
Trojvalec urcite nie je dovod poruch a znizenej zivotnosti. Od 80tych rokov a od 90tych aj s turbom sa vyuzivaju v Japonsku. Triumph ich pouziva v motorkach tradicne, co by na to 2valce ?
Problem dnesnych motorov je setrenie a dizajn (ten je tiez dosledok setrenia)
PureTech Turbo 1.2 je myslim celkom bezproblemovy... jeho blok bez zmien vyuzivaju aj vyrazne vyladene verzie v motorsporte. Dvojhmotak je blbost a hmotnost co spominas tiez.
No o staticice to nebolo, ale o 50 az 100 tisic kludne podla modelu, co je viac nez dost. A este to zdrazovanie neskoncilo, plus niektore auta/vybavy mozu byt fakt aj o 300000 drahsie.
Dostali sme v zakladu kopu somarin typu cierna skrinka ci hlasove ovladanie ci dotykovy displej bez tlacidiel. Ale napr. klima zostala manualna, ak chce automaticku, musis dokupit dalsi balik nezmyslov, ktore nechces, co opat len predrazuje auto...
No, celý loňský rok se tu strašilo se zdražováním o statisíce kvůli emisím a pak to při pokutě pro VW vyšlo na méně než tisícovku za auto. A to se elektromobilita zrovna u VW jen stěží rozjížděla. Já spíš jen poukazuju na to, že auta sice zdražila, ale na druhou stranu jsme taky dostali v základu věci, které ještě před třemi lety byly výsadou příplatků i k vyšším verzím a před pěti lety pomalu jen u prémiovek...
Tohle logikou by bylo úplně jedno, jestli se průměrná mzda zvyšuje, nebo ne, a byla by to jen otázka inflace. To, že se mzdami rostou i ceny, nijak nevyvracím. Ale mzdové náklady nejsou jediné náklady, navíc s rostoucími mzdami roste spotřeba. Těch vstupů je tam mnohem víc.
Ono emisne pokuty sa, pokial viem, pocitaju z NEDC, plus minuly rok mali vynimku na 5 percent najuzratejsich aut. Takze nemal byt preco vplyv pokut.
Ako to bude tohto roku s pokutami, neviem, ale som plne presvedceny, ze automobilky si ich nemozu premietnut do ceny, lebo zakaznik ich jednoducho nie je ochotny platit. Cela ta predstava, ze normalne auta zadotuju elektromobily, je nerealna.
Taky ale auta začala dostávat dost nové výbavy navíc. LED světla v základu i u nejnižších modelů. Nezbytné bezpečnostní prvky. Složitější emisní systémy.
Kupodivu zatím minimální vliv emisních pokut.
jak mohou mzdy růst rychleji než ceny? Dlouhodobě je to nesmysl, funguje to pouze u velmi dynamických ekonomik, které mají silný kapitál za sebou. Víš co se z těch cen platí? třeba právě mzdy. Pokud mi roste mzda zaměstnance, tak abych nezkrachoval, musí narůst i cena výrobku. To, že někdo dostane přidáno vždy zaplatí někdo jiný. Jó, v tržním světě platí zákony stjně jako fyzikální v tom reálném. Prostě výrazný růst mezd se projeví vždy také na růstu cen...
Parkovné? kolik prosímtě platíš za parkovné? :-O to jako denně jezdíš do města typu Praha a platíš tam kilo za parkování aby to vyrovnalo růst mezd? Kolik si myslíš že stojí EKO plaketa? mimo to, že ji koupíš jednou a máš jí. A o kolik zdražila třeba dálniční známka? Průměrná mzda byla v roce 2010 necelých 24 tisíc korun, za rok 2020 to bylo přes 35 tisíc. Medián roste dokonce rychleji než průměrná mzda. Minimální mzda se téměř zdvonásobila (8000 > 15200).
Takže ano, nominálně je cena vyšší, reálná cena je však nižší.
Dvouhmota není u tříválce podmínkou. Vyvažovací hřídel nemá mnoho společného s životností.
"Hmotnost motoru Audi 1.0 TFSI, dodávaného jako náhradní díl bez sběrného výfukového potrubí, turbodmychadla a dalších komponentů a provozních náplní, je 63 kg. V porovnání s čtyřválcem 1.2 TFSI je litrový tříválec o 15 kg lehčí." https://www.automobilrevue.cz/…ostup_45572.html
4-válce trpí častěji než 3-válce? Z čeho tak usuzuješ?
Navíc znovu - i kdyby byl 3-válec spolehlivý, tak ti stejně zůstane ta konstrukční složitost a dopad do ekonomické životnosti. Tak to JE.
4-válec prostě nepotřebuje a nemá dvouhmotové setrvačníky, vyvažovací hřídele a další serepatičky! Koneckonců jen si srovnej hmotnosti motorů. Ty 3-válce jsou obvykle (možná i vždy) těžší než 4-válce. Přitom -1 válec... Tak proč asi ten hmotnostní rozdíl?? Co?
Nezmyslami si zacal ty a dalej v nich pokracujes. A ani vydavky mat nemusis navzdory okrem zakladnych veci ziadne. To je o tom, ze ludia su bud pohodlni, alebo blbi. Pripadne oboje.
Jinak ano, averzi mám k 3válcům. Ale ne proto, že bych měl něco proti 3válcům. Ale prostě proto, že jsem žádný, který by za něco stál ještě nepotkal!
A 3válce prostě mají co se životnosti a spolehlivosti týká, ty nejhorší vyhlídky. Tak to je. To není o mém názoru. 4válec prostě nepotřebuje vyvažovací hřídele, setrvačníky, dvouhmoty, vysoké tlaky ve válcích atp. Ty 3válce jsou totiž konstrukčně vlastně složitější než 4válce. A mechanicky musí pobrat to, že 1 válec na 4dobý cyklus prostě chybí.
Netvrdím, že nejde udělat spolehlivý 3válec, ale ta pravděpodobnost proti 4válci je nižší. A i kdyby byl spolehlivý, tak ti stejně zůstane ta konstrukční složitost a dopad do eknomické životnosti. A proč to všechno? Jen pro tabulkové emise, nic víc. Reálně spotřeba nižší není proti 4válcům.
Ono je to s kupcema Dacií všelijaký. Nejde to zobecňovat jako že jdou opravdu čistě jenom po ceně. Samozřejmě....ta cena od je důležitá, to je ten první háček, že třeba začnou vůbec uvažovat o novým autě. Jenže výbava je za tu cenu nepoužitelná a opravdu jen málokdo u ní zůstane. Začne se laborovat, navyšovat a když už jsou najednou o 50 litrů víc, neodcházejí omrknout co za tu cenu nabízí konkurence nebo Áčka. Viděj tu navi za pár korun nebo úžasný plasty na Stepwayi. Ode mě je to sice taky takové zobecnění, ale podložené minimálně pár příklady ze svého okolí. Příklady lidí, kteří z ojetiny přešli do Dacie (Duster, Dokker, Sandero) ale místo holátka si ze salónu přivezli auto sice s nejslabším (protože turbo je ďábel) motorem, ale vybavené různými doplňlovými Country packy, nášlapy, off-road rámem za cenu, za kterou by mohli mít slušný mainstream. Takže Sandero je třeba na Dacii už poměrně drahý, ale ostatní auta taky podražila a speciálními nabídkami a akčními ceníky z paměti tady mrskáme možná tak my, v tý naší bublině. ;-)
Necháváš se unést svou averzí k tříválcům. Ano, 1.0 EB má své problémy, ale týkají se převážně špatných sérií nebo zanedbaného servisu. Neexistuje vůbec nic, z čeho bys mohl vyvodit nižší spolehlivost tříválců.
1.2 TSI EA211 mělo vadnou sérii rozvodů, kvůli které se za jízdy spoustě aut rozletěl motor. Co z toho vyplývá? že čtyrválcová turba se nikdy neměla dostat pod kapotu?
Jenomže auta začala rapidně zdražovat od roku 2018. Do té doby to byly víceméně kosmetické úpravy cen směrem nahoru. Od výše zmíněného roku nastala doslova cenová rallye. Tak rapidně mzdy nerostly (mně dokonce příjem za tyto roky dokonce klesnul - což je ovšem můj problém). Už jsem se smířil s tím, že nové si nekoupím. Budoucí auto bude zrovna ze segmentu těchto malých aut.
Jenomže auta začala rapidně zdražovat od roku 2018. Do té doby to byly víceméně kosmetické úpravy cen směrem nahoru. Od výše zmíněného roku nastala doslova cenová rallye. Tak rapidně mzdy nerostly (mně dokonce příjem za tyto roky dokonce klesnul - což je ovšem můj problém). Už jsem se smířil s tím, že nové si nekoupím. Budoucí auto bude zrovna ze segmentu těchto malých aut.
Navštív Renault klub ČR, dost mne to mrzí, tomu motoru jsem fandil. Nechci kecat, ale myslím, ze problém byl opět karbonizace. Ale není to nic běžného zaznamenal sem to tak 2x..meg4 a snad kadjar.
No tak 1.33 tce bych taky vybíral opatrně, na Renault klubu už se řešily nějaké nepojoudne kusy a grilovaná kuřata na palubce. Jinak jízdně je to jeden z nejlepších turbo benzínu, hned po 1.6 (ten je nespolehlivy) a 1.5 EB ve verzích r4 podotýkám..
EA111 nutně není problém pokud víš přesně co tam je. Dostal se do podoby, kdy může fungovat slušně.
Problém je ten, že pokud kupuješ po někom, tak ani doložená výměna rozvodů nic neřeší, protože nevíš jakou sadu tam dali. Takže jedině s fakturou, přesným rozpisem prací a čísel dílů.
Ano, Tce jsou TOP. Pokud se vynechá druhá generace 1,2 TCe... Ideál samozřejmě 1,33 TCe.
Mě je jedno, co se říká, osobně bych se nového nebál ani EB ani TSI.. Protože ani jeden motor už není vyráběn v té generaci, o kterých se traduji tyto fámy. A jako ojetinu asi radši ten EB, než EA111, protože u EB je to minimálně 50:50, kdežto u EA111 bude pravděpodobnost vyšší.. Sám s tím mám zkušenost..
A pokud Bsegment, za mne Clio s 1.0TCe s nepřímým vstrikem..
Praskla žárovka je doména Renaultu a VAG. To bych Fordu i odpustil, ale zrovna problémy s motorem jsou neodpustitelne. Stejne jako s tim TSI, je to úplně stejny pripad.
Jenže zcela opomíjíš ten rozdíl, kdy TSI EA111 je nedopručovaný a TSI vzorem nespolehlivosti, zatímco ten skvělý 1,0 EB je vynášen do nebes... Což prostě není pravda. Ten litr od Forda evidentně problémy má. A ne úplně malé.
Jak říkám, tyhle litroví mrzáci se prostě nikdy pod kapotu neměli dostat. Těším se až za pár let se dozvíme, jak litrové TSI se sype... Downsizing prostě narazil na konstrukční limity v objemu 1,2 l na 4 válcích. Tohle je koncepce, která když se dobře udělá, znamená nejlepší mix spotřeby, dynamiky, spolehlivosti a kultury chodu.
3válcová koncepce a nižší objem přináší jen nižší spotřebu v měřicích cyklech a v tabulkách s negativními dopady na reálnou spotřebu, projev motoru, ekonomickou životnost a evidentně i spolehlivost. Neznám jediný litrový turbomotor, který by za něco stál.
Údajně ted je v autech jiný 1.0EB. (myslím, že to popisoval Vaculík u testu Fokusu mhev) ..ale netuším, vyrábí se už snad 10 let. Tu a tam někdo napíše o nepovedené sérii, ale na rozdíl třeba od starších Tsi to asi nebude případ všech motoru..
To chces zoznam celej historie testov autobildu? Omnoho lahsie by bolo uviest, ktore okrem fiesty sa im odkedy robia testy, zadreli. Ja by som tipoval, ze ani jedno... Aj keby tam boli nejake vyslovene problematicke kusy, su pocas dlhodobeho testu spickovo servisovane.
FORD sa k tomu vyjadril, bola to vyrobna chyba u serie neviem kolko stoviek ci tisicov kusov fiest. Vlastne ma ford stastie, ze sa to stalo v aute, s ktorym ludia nejazdia statisice km, inak by ich bolo viac, a mozno aj bolo, co sa stalo u sukromnych osob sa nedozvies... Dalsie stastie ma, ze sa to stalo v EU, v USA by musel vsetky z vyroby vadne auta do jedneho zvolat a opravit...
Ono fordu tiez zhorela iba jedna Kuga PHEV, ak som to dobre zachytil, kym bol pozastaveny predaj, super auto, len mimochodom je tu male riziko samovznietenia, no nekup to...
Fordy su velmi dobre jazdiace auta, aj ten dizajn sa uz celkom nasli, len motoricky by som si nevybral...
Pamatuju doby, kdy nejhorší byly produkty koncernu VW a všichni jeho obhájci se tu oháněli tím, jak podle jednoho nepovedeného kusu nelze soudit celou produkci. A hle, najednou jeden kus ukazuje na nepovedenost ne modelu, ale rovnou celé motorové řady. :-D
To je brilantni uvaha. Treba bys to mohl jeste obohatit a dat priklad nebo rovnou seznam motoru co se nikdy, v ani jednom exemplari, nezadreli? Rad si to proctu.
Aneb fundovane zhrnuti kvality automobilky na zaklade jednoho exemplare, nemohu jinak, tleskam. :D
To ano, chápu, nicméně ceny aut nerostou lineárně. Po krizi a ofenzívě korejských automobilek výrazně klesly, pak pomalu začaly růst, což je normální, ale v posledních několika letech je to tempo rychlejší. Začínají se do toho motat skryté vstupy v podobě pokut a podobně. A pak ti takový Hendly na srovnání elektrické Dacie a stejně dostupného Matizu před 20 lety dokazuje, že elektromobilita je levná. Tak takhle prosím ne. Normální stav je, že mzdy rostou rychleji než ceny.
Lol. Srovnavat D segment s B podle jizdy na dalnici. Vezmes toho supa do většího mesta a pod 8 se nedostaneš.
Spis myslet nechceš ty a zase placas nesmysly. V tom tvým srovnani, staci ze si vezmu Camry a mas smůlu kdekoliv se spotřebou.
To je argument v tom směru, že když ceny všeho možného rostou, tak ceny aut těžko mohou zůstat takové jaké byly a jestliže ceny aut rostou pomaleji než platy (a většina ostatních komodit, viz třeba ty reality), tak prostě problém "drahoty" je někde jinde, nikoliv v autech.
To je síce fajn, ale čo narobíme, keď malé dieselové auto už pomaly ani nekúpiš. Pri mestskej spotrebe 1,0 TSI 8-10 litrov je tých 4,3 pri full-hybridoch ako zázrak. :) Potom človek na parkovisku pred Lidlom uvidí obúchané Lupo 3L a nadšenie ho trochu prejde. :D
Jenže to je zase takový argument... ano, určitě se máme lépe než v roce 1990. Nebo 1980. Ale to není zásluhou toho, že by reálné ceny zboží klesaly, ale toho, že ekonomika rostla a mzdy se pomalu přibližují těm západoevropským. Kdyby ceny aut posledních 5 let výrazně nerostly, tak se máme ještě lépe.
Je zcela šumák jestli vezmeš průměrnou mzdu, medián nebo nejnižší mzdy, jejich růst je za posledních 30 let daleko rychlejší než náklady na vlastnictví a provoz auta.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost, chybové body 52, výsledná známka 5
Nové dno dlouhodobých testů Auto Bildu loni zaujal Ford Fiesta s litrovým tříválcem EcoBoost a stále se na něm drží. Dlouhodobé zkušenosti s ním jsme se věnovali podrobně, a tak zde jen telegraficky. S autem bylo více problémů, tím největším se ale stala problémovost právě jeho pohonné jednotky. Auto muselo neplánovaně do servisu kvůli uvolněnému sedadlu řidiče, rachotícímu řízení nebo opakovaně kvůli úniku chladicí kapaliny z termostatu. To lze označit za drobnosti, třebaže nepříjemné, v samém závěru testu ale došlo na zadření motoru.
Během jeho demontáže bylo zjištěno, že selhal šroub, který sloužil k uchycení olejové pumpy. Následně díky tomu došlo na destrukci jejího ozubeného řetězu, jehož kousky se dostaly do jednotky, a zkolabovalo tak mazání. Výsledkem je zadřený a tedy kompletně zničený motor. Auto kvůli celkově problematickému fungování a fatálnímu selhání nejdražšího dílu dostalo jasně nejhorší hodnocení a jako jediné v celé historii dlouhodobých testů Auto Bildu se stále může pochlubit nejhorší známkou 5.
Znovu a opět - průměr mezd nevypovídá sám o sobě zhola nic. Tohle ví každý, kdo aspoň trochu ví co je statistika. Koneckonců nějaké 3/4 mají nižší plat než ten průměrný. A to se nebavím o výdajové stránce, kdy dnes musíš platit za spoustu věcí za co se dřív neplatilo že.
Co se týče aut, tak se lépe určitě máme, stačí se podívat na průměrnou mzdu v roce 1990, 2000, 2010 a nyní a je jasné, že auta zdražují méně než rostou mzdy, takže ano jsou dostupnější. Jestli někde rostou ceny víc než příjmy, tak to nejsou auta, ale třeba nemovitosti nebo potraviny.
Asi by to nebolo velmi ekologicke, keby auta boli stale dostupnejsie. A kedze EU hra na ekologicku notu, stale volia zelenych a pod., tak logicky auta musia byt drahsie, nedostupnejsie.
ZOE to zabíjí a ukazuje, co bude znamenat nástup EV mobility. Výrobní náklady EV jsou absolutně nekonkurenceschopné.
Toyota říká jako jediná pravdu o EV nesmyslnosti!
Mimochodem, 300 tis. znamenalo před deseti lety základ pro kompakty nižší střední třídy! Teď tento rozpočet nestačí ani pro mnohé malé vozy!!! To se máme stále líp... !!! To jsou ty auta stále dostupnější...!!!
Ak ide o cenu, jednoznačne nové Sandero. Som z toho auta milo prekvapený, ale teda určite s TCe 90 a nie tou trojvalcovou atmosférou. Inak je ale mojím favoritom v B-segmente Clio E-Tech vo výbave Intens. Solídny interiér, hybridný systém funguje v meste perfektne, neotravuje vás prejav CVT a tiež je to štvorvalec s nepriamym vstrekom.