Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Martin Vaculík a elektromobil: Tohle jste chtěli vidět!

Náš technický expert Martin Vaculík se netají svým despektem k Teslám, na elektromobily obecně se však jeho nelibost rozhodně nevztahuje. Pro někoho to bude možná překvapení, ale elektrický Hyundai Kona Martina v mnohém zaujal.
Zpět na článek
18. 2. 2021 18:07
Re: Tohle je ten pokles cen baterií!!!
Ta 12letá, spíš 15letá Kona nebude mrtvá, akorát bude mít třeba 80 % původního dojezdu, takže místo zhruba 450 km to bude třeba nějakých 360 km, což se dá ještě skousnout. Za tu dobu bude elektromobilita ale také úplně někde jinde.
16. 2. 2021 13:34
Re: Az na ten "church" skvely!
Asi nějakej indikátor na víkendový ježdění pro důchodce.
Avatar - eLzyx
16. 2. 2021 01:00
Re: Tohle je ten pokles cen baterií!!!
žádná automobilka nemá zájem udržovat staré elektromobily při životě. Neprodaný NOVÝ elektromobil = ztráta spousty € za ekoodpustky. Touhle cenou majitele tlačí k tomu, aby tu mrtvou 12letou Konu vyměnil za novou.
Avatar - eLzyx
16. 2. 2021 00:55
Re: Objektivní hodnocení - až se budou měnit baterky
taky je nutné započítat tlak automobilky na majitele ojetého elektromobilu, aby koupil místo baterie nový elektromobil, který bude lepší, ale hlavně - automobilce vydělá další koruny, vytvoří pracovní místa a taky vygeneruje nějaké to "odpustkovné".
Avatar - eLzyx
16. 2. 2021 00:47
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
ono taky bude záležet na typu topení, takže bych bylo fér říci, že ne každý elektromobil sežere v zimě 40% baterie jen na ohřev kabiny.
15. 2. 2021 10:38
Re: Keď to zhrniem tak ...
Cena ,,od" je sice pekna, ale kazdy nechce zakladni vybavu.
Shell jiste take oznamil, za jakou cenu se bude nabijet u jeho stojanu. Jiste to bude za lidovku, kdyz do toho investuje.
Proc bych mel delat zastavku na ceste dlouhe 404 km ? To nezvladnes ujet v kuse ?
15. 2. 2021 09:27
Bezva!
Tady jde vidět, že když dva dělají totéž, není to vždy totéž. Pan Vaculík lidskou formou informuje a je to bezva. Naproti tomu zvracoidní povýšenecké postoje zastánců Tesly a jejich útoky na všechny jsou odporné. Já proti elektromobilům nic nemám, já mám rád všechny auta. Každé je na něco dobré, žádné není nejlepší! Ani Tesla není nejlepší a už vůbec ne- ve všem. Sám se těším na to ticho při jízdě a plynulost EV jak říká M.V. Jen přestaňte tak útočit a bavme se fakticky a k věci-bez zatajování nevýhod elektromobilů, ne protože potřebuju zjistit kdo je lepší, ale abych si na ty moje potřeby vybral ten správný vůz! A hlavně stavějme nabíječky a elektrárny! Kona-sympatická, díky za info.
V.
Avatar - Barrichello
14. 2. 2021 17:27
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
No vidíš, další nevýhoda.....

Ale jo sou zplacený, třeba HEMI se bochaj na jedný lince od roku 2003, za 18 let ty linky budou zplacený dokonale :-) :-)
14. 2. 2021 16:19
životnosť trakčnej batérie BEV
je tam viacero vecí, ktoré na ročnom aute ukážu 100% - najprv je tu technické obmedzenie nad/pod ktoré sa batérie nemôže nabiť/vybiť. ďalej dnešné trakčné batérie strácajú svoju kapacitu v jednotkách percent ročne a v jednotkách promile podľa nájazdu.
a preto je garancia na udržanie kapacity taká, aká je. napríklad BMW pri i3 zvýšilo garanciu na 160kkm.
Avatar - Ada je zase tady
14. 2. 2021 10:08
Re: Misunderstanding
"Rozvoj elektromobility je plně v rukou politiků. Stačí, když zruší platnost Ohmova zákona a obou Kirchoffových zákonů (týkají se zákona zachování energie) a bleskurychlému rozvoji elektromobility nebude nic stát v cestě." Takže ať to proberou v parlamentu EU, nařídí Jourové ať zajistí plnou mediální podporu a zabrání nezodpovědné kritice a odkazům na přírodní zákony. A to důsledným mazáním příspěvků kverulantů a jejich banováním a úspěch nás nemůže minout!

https://vlkovobloguje.wordpress.com/…elektromobility/
Avatar - Ada je zase tady
14. 2. 2021 10:06
Re: Prktický provoz EV...
"Rozvoj elektromobility je plně v rukou politiků. Stačí, když zruší platnost Ohmova zákona a obou Kirchoffových zákonů (týkají se zákona zachování energie) a bleskurychlému rozvoji elektromobility nebude nic stát v cestě." Takže ať to proberou v parlamentu EU, nařídí Jourové ať zajistí plnou mediální podporu a zabrání nezodpovědné kritice a odkazům na přírodní zákony. A to důsledným mazáním příspěvků kverulantů a jejich banováním a úspěch nás nemůže minout!

https://vlkovobloguje.wordpress.com/…elektromobility/
Avatar - Ada je zase tady
14. 2. 2021 09:56
Re: Celkom
na 70% kapacity se dostaneš už za rok :no:
Avatar - BruceWayne
14. 2. 2021 09:14
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
Díky za odpověď, čekal jsem, že klimoška vs topení je na stejné spotřebě el. enegrie.
Avatar - Ada je zase tady
13. 2. 2021 23:38
Re: Včera propagoval VIF, dneska Kiu
Nejhorší je dotování elektřiny pro e-vehikly

http://www.novarepublika.cz/…tromobility.html#more
Avatar - Ada je zase tady
13. 2. 2021 23:35
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Horší je ta dotovaná elektřina pro E-vehikly :no:
Avatar - Ada je zase tady
13. 2. 2021 23:16
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
jednoznačná volba je diesel!
13. 2. 2021 17:59
Re: Tohle je ten pokles cen baterií!!!
Panové já taky dokážu koupit bagetu za 5kč, rozkrojit ji, namazat máslem / tatarkou, dát tam plátek sýra, plátek šunky a list salátu, vše za dalších 5kč a prodat to za 100kč na benzince! A světe div se, lidi to kupují jak diví!

To, že tu baterku prodávaj za milion neznamená, že ta baterka tolik stojí, to je na první pohled slušně nadstřelená cena, očividně z důvodu, že ji nechtějí prodávat zvlášť a když už jo, tak na tom parádně vydělat...
13. 2. 2021 17:48
Re: Elektroauto
Tak cenovka začíná na 800 000, ale klidně si tam tu příplatkovku do 1 400 000 naklikejte :-D. A zkusil jste se v tom salonu zeptat? Já přišel, řekl mám zájem a auto jsem 3 dny brousil zadarmo :-).

No tohle auto nikdy za 200 000 nekoupite, za tyhle prachy se prodávací Citron C zero, Pežon 106e atd... a světe div se, s původníma baterkama a jezdí to :-P.
13. 2. 2021 17:44
Re: Tohle je ten pokles cen baterií!!!
V dovozních clech v případě, že by se ty články vyráběly ve Vámi zmiňované Číně. V tomto případě to tak není.
13. 2. 2021 17:41
Re: Keď to zhrniem tak ...
Kdo chce zkoumá jak to udělat, kdo nechce hledá výmluvy proč to nejde ;-). A Tady jste za toho druhého ;-).

Jen pár drobností namátkou, auto koupíte od 799 990, čili jak směle tvrdí web "Již za 8 263 Kč měsíčně vč. DPH a pojištění." ;-). Nabíjecí kabel kupovat vážně nemusíte, ale kdyby jste ho fakt chtěl, tak kabel do 380V průmyslové zásuvky koupíte třeba i za 13 000 ;-). Boxovat se klidně naučte, ale na těch prázdných nabíječkách to moc neviužijete ;-).Mimochodem Schell pronesla, že na svých 43 000 benzinkách postaví do konce roku 2025 500 000 nabíječek ;-). To je cca 12 stojanů na benzinku.... To bude jistě hodně složité najít volný flek, že? Už nyní máme cca 600 DC nabíječek na nějakých ~7000EV.... Se o ty nabíječky normálně perem :-D. A s bou Blavou-Košice jste fakt vtipný... Cesta má prý 404km a je na ní 11 DC nabíječek a minimálně stejný počet najde i ve městách... Když si uprostřed cesty a jen v zimě a jen pro jistotu dáte 10 minut... tak tu sváču možná stihnete sníst :-D.
13. 2. 2021 17:19
Re: Prktický provoz EV...
Tak to už aby jste sháněl šalinkartu nebo kvalitní boty :-D
13. 2. 2021 17:16
Re: Objektivní hodnocení - až se budou měnit baterky
Elektrolit li-ionky zmrzne až v -40, proč by jí tedy mělo vadit venkovních -23, což naměná pro teplotu baterie tak ~-12???

Mě CitiGo od čtvrtka stojí a teplota baterie byla nejmíň -8,2 a to ráno po noci kdy bylo -12...
13. 2. 2021 17:04
Re: Objektivní hodnocení - až se budou měnit baterky
Takže budeme 20 let čekat na hodnocení? :-D

Proč jsou baterie tak drahé? Protože ty baterky samostatně prodávat prostě nechtějí! A když se najde nějaký blbec co by je chtěl, tak si to nechají řádně zaplatit ;-).
13. 2. 2021 16:59
Re: Baterka
"Plně" nabitý článek baterie EV má ~4,1V ;-).
13. 2. 2021 16:50
Re: Jsem zdeseny
A to s tím jak jezdíte, já má 14 000 a pneumatiky o ničem neví :-D
Avatar - rohYpnol
13. 2. 2021 15:54
Re: Tohle je ten pokles cen baterií!!!
V jakých dovozních clech probůh? Co to vykládáš za nesmysly? Kona se vyrábí u nás a baterie jsou made in EU.
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2021 11:36
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
A furt TO MÁŠ BLBĚ :-(

Hele to máš fakt takovej problém = že si to do doby než sem to tu zmínil NEVĚDĚL? :-|
Nebo ještě hůř DODNES to odmítáš (pochopit)? :-)

EDIT že běžná jízda na naftu znamená VĚTŠÍ spotřebu ropy než stejná na benzín = s tím má taky pár lidí problém. Co ty?
12. 2. 2021 23:48
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Uvedom si ale ze takove extremni mrazy u nas jsou par dni v roce. Po zbytek roku jsi v pohode.
12. 2. 2021 23:45
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Ani bych nerekl ze je ten rozptyl nejak zarazejici. Ja taky jezdim v lete za 7-8 a ted za 14-15. V zime to proste zere vic a jedno jestli ev nebo ice. Jediny co nema takovy rozpyl je nafta. Ovsem jen ta dotovana co na ni jezdi vsechny osobaky :D
12. 2. 2021 21:24
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
Právě že jsou zaplacený (ono to tak úplně není ale pro zjednodušení to tak necháme) takže cena spalovaku je nízká. Teď se dělají nové linky a stroje na ev a musí se zaplatit v ceně ev. Proto ev stojí více než spalovak a právě proto je ten rozdíl jen dočasný.
12. 2. 2021 20:55
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Uplne v pohode sis ji mohl projet i za volantem. Stacilo mi rict. 😉 Tys ale nemel moc casu, protoze jsi obsluhoval racelogic.
Emel ji na tom letisti projel. Dokonce jel sam. Chtel vyzkouset tramvaj 😅
12. 2. 2021 18:57
Re: Tohle je ten pokles cen baterií!!!
Těch 1,2 milionu Kč zřejmě nebude za výrobu té baterie, ale bude to nejspíš dáno jinými faktory.
Samotná výroba 64 kWh baterie bude při ceně $130 na kWh v přepočtu nějakých 180 000 Kč. Háček tedy asi bude v přepravě, dovozních clech, DPH, maržích, práci vynaložené na vyndání staré baterie a namontování nové (+mzdách dostatečně kvalifikovaných pracovníků), recyklaci staré baterie, v nákladech na vývoj, atd...
Bohužel výměna baterie ještě není každodenní, zaběhlá záležitost a ještě k tomu je to nedostatkové zboží.
Cena toho auta bude asi také ovlivněna podobnými věcmi - vývoj, výstavba a provoz výrobních linek, menší objem výroby elektromobilů i jejich komponentů atd...

Teď ohledně toho poklesu/vzrůstu cen baterií.
Díval jste se na prezentaci Battery investor day od Tesly? Oni totiž sníží cenu na kWh o 56 %, a to díky řadě zlepšení v dodavatelském řetězci, ve formátu článků, v materiálech a ve výrobním procesu. Odkaz zde na celé video, pokud rozumíte angličtině a chcete to zhlédnout:
https://www.youtube.com/watch?…
Pokud anglicky neumíte nebo nemáte tolik času, shrnuje to i řada kratších videí v angličtině nebo v češtině.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 18:02
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Samozrejme, ze na to EV trpi. Proste v zime jsou naroky na energii vyssi hlavne kvuli vytapeni kabiny a/nebo baterie.

Jenom u spalovaku to neni tak videt, protoze on zbytecnou energii vyrabi porad. V lete ji musi uchladit a v zime s ni muze vytapet (a proto neroste zimni spotreba tak vyrazne oproti letni).

A rado se stalo :)
12. 2. 2021 17:55
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
super, díky za fotky :yes:

stále mi teda ta 2,5x zvýšená spotřeba přijde uplně mimo a byl by to pro mě důvod proč PHEV nekoupit. zvláště pak pokud EV na toto netrpí.
Avatar - rohYpnol
12. 2. 2021 16:59
Re: Misunderstanding
JAKMILE PŘIJDOU S AKCÍ ELEKTROMOBIL + BATERIE ZDARMA, tak se můžeme začít bavit. Jenže tohle nikdy nemůže nastat a je to naprosto nereálné.

Zkrátka stále platí to samé - EV mobilita je jen politický projekt pošahanců z Evropské komise, který potopí evropský automobilový průmysl.
Avatar - rohYpnol
12. 2. 2021 16:57
Tohle je ten pokles cen baterií!!!
Tak co vy zelenořiťolezové? baterie za 1,2M ?!? To je parádička že???

Navíc i odborníci říkají - cena baterií neklesne. A stávající cena je dána tím, že značnou část vyrábí Čína, kde nejsou dodržována lidská práva ani si příliš nelámou hlavu s ekologickou výrobou. Takže pokud baterie začneme vyrábět "čistě" a u nás, tak jejich cena naopak VZROSTE!!!
12. 2. 2021 16:21
Re: Objektivní hodnocení - až se budou měnit baterky
Kdyz se ti poroucha chlazeni u tvy ameriky, tak nejsi v riti?

Nizke teploty zivotnost baterii (pri spravnem pouzivani / termomanagementu) neovlivnuji.
12. 2. 2021 16:16
Re: Cena baterek???
Ideologove mozna radi prorokuji.
Kdyz mas informace o vyvoji za poslednich deset let, da se z toho neco predjimat.

Vis o kolik klesla cena baterii za poslednich deset let?
A zasadnejsi prulom se teprve ceka se solid state battery....

PS Zajimave je, ze nejvetsi odpurci eletromobility toho vi o elektromobilite obvykle uplne nejmin.
Avatar - Missouri
12. 2. 2021 14:51
Misunderstanding
Pane Vaculíku,
tohle je big misunderstanding! Já nebudu procházet celou, jistě podnětnou diskuzi, jen musím říct, JO! Já to chci! Za 400 tisíc korun českých jdu do toho a po hlavě! Ale za milion a čtyřista ani náhodou. Za tyhle prachy žádná taková plechovka na kolech normálnímu člověku nestojí. Kapišto? Vždyť jste to sám řekl. Zadarmo je elektromobil nejlepší auto ever. Za mega a půl never! :-!
12. 2. 2021 14:38
Re: Jsem zdeseny
treba nostrukci toho vehklu? dimenzovane brzdy a podvozek na tu vahu? Proc se asi udava maximalni konstrukcni rychlost?
12. 2. 2021 14:32
Re: Celkom
O ty Tesle namas spravny informace.
Elon rozhodne na chlazeni nezapomnel.

Aktivni termomanagement je naopak chloubou Tesly.
S tim, ze v prvni generaci jeste nefungoval optimalne. A samozrejme nejde prvni verze Modelu S srovnavat s Taycanem.
Ale fungoval pro 99% (prvni verze je nedostatecna na nemecke dalnici a na okruhu... ) uzivatelu bez problemu.
Uvidime, jak bude fungovat nova verzev modelu Plaid. ;-)

Take se pletes s delkou nabijeni (i kdyz mozna u heavy duty PHEV clanku to tak muze byt...).
To jednoznacne smysl ma.
Tady skutecne nejde JEN o to, zda to termomanagement uchladi. :-)
Jde o degradaci clanku.
A vyrobce uvadi uplne jiny pocet cyklu pro 1C a 0,1C. :-|

https://www.researchgate.net/figure/Capacity-development-vs-equivalent-full-cycles-depending-on-the-charging-rate-of_fig4_286242928
12. 2. 2021 14:30
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
to elektrarny taky ...
Avatar - Barrichello
12. 2. 2021 13:49
Re: Elektroauto
Jen diesly a V6.

To víš, kdo chce ameriku s nálepkou Lancia.

Dodge a RAMky se tu prodávají velmi dobře. I přes koronu loni 66 Dodge a 72 RAMek.
2019 67 RAMek a 79 Dodge

Včera u mě byl zrovna kluk s Dodge Durango 5,7 :-)
12. 2. 2021 13:43
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
pusť si nezávislý topení!

Každopádně komfort je špatnej argument, elektrický nezávislý topení vyhřálo Supa iV dřív než benzínový webasto (ano, mělo to oboje). Jinak s X5 jsem teď ujel v mínus 13 50km na elektřinu v tričku a topím všechny sedačky, ne jen řidiče...
Akorát teda ta cesta vyšla na cca 25kWh odebraných ze sítě, zadarmo to nejezdí.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 13:37
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Pred chvili jsem jel v aute a vzpomnel si na tvuj dotaz. Tak jsem ti to vyfotil.

https://moje.auto.cz/?… - spotreba za poslednich par dni. Dnes je zdanlive lepsi, protoze auto ji pocita jen kdyz je v EV rezimu a dnes byla takova zima, ze pri dnesni prvni ranni jizde se jelo v hybridnim rezimu (se spalovakem). Pri dalsich uz bylo tepleji a auto stalo na slunci, takze nebylo potreba moc topit.

Tady jsou pak spotreby po mesicich: https://moje.auto.cz/?… a https://moje.auto.cz/?…
12. 2. 2021 13:36
Re: Celkom
Obecně vzato se dá říct, že Lixx baterie velmi dobře snáší nabíjení mezi 0,5-1C. Tedy celkovou dobu nabíjení mezi 1,5 až řekněme 2,5 hodinama. Úplně ideální je něco jako 3-4 hodiny. Delší nabíjení smysl z ohledu životnosti baterie smysl nemá.

Nabíjení někde kolem 2-3C, tzn dnešní baterii s řekněme 100kWh kapacitou nabíjet kolem 250kW je hraniční a osobně jsem přesvědčený, že to baterii životnost snižuje a to i za ideálních podmínek, tedy teplotních. A to je asi největší problém, ztrátovost pomalého nabíjení (tedy střídavý proud - usměrnění na stejnosměrný - baterie) má ztrátovost mezi 10-20%(z mých meření na TMX, Superbu iV a teď BMW je to spíš 15+). A palubní nabíječky musí být aktivně chlazený vodou. Třeba DS7 se při výkonu nabíjení 3,7kW (16A 1f) v teplotách kolem 30 stupňů už neuchladila (nabíječka) a nabíjení to zastavilo. A zbytek ztrát jde do teploty baterie. A to je hlavní důvod, proč ta testovací TMX měla tu baterii polomotrvou, protože Elon jaksi na chlazení baterie zapomněl. A Leaf je totéž. Sice je tu hromada keců o chemii a špatným kusu a co já vím, realita ale je taková, že to prostě nefunguje. A pak je tu poměr využitelný vs celkový kapacity baterie. Proto má Audi dostupnou o dost menší kapacitu, protože chtějí, aby Etron na celým spektru jel stejně (což tesla nejede) a pak aby po dobu životnosti měl pokud možno kapacitu původní (proto to má tak složitej a těžkej termomanagement). A pak je tu to chlazení, proto TMX padala do nouzáku a to i v teplotách kolem nuly. To Taycan a Etron nedělá. A je to o tom, že Tesle to běžnej zákazník promine, na rozdíl od Audi (nebo BMW, MB či doplň).
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 13:29
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
V pohode, v -26 jsem jel se starym Priusem. Vsechno v bez problemu, jenom vyssi spotreba a spalovak se v podstate nevypinal. Zato jsem rano sednul do auta, nastartoval a odjel. Bylo tam tenkrat par lidi, co smutne obchazeli auto a snazili se nastartovat. Predpokladam, ze to byly naftaky, ale mohla nekomu jen odejit 12V baterka.
12. 2. 2021 13:23
Re: Elektroauto
U nás se, tuším, prodávalo jako Lancia, ne? Jen ty ohromné prodeje nějak neustáli a zavřeli krám :-[]
Avatar - Barrichello
12. 2. 2021 13:06
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
Ty motory se staví na linkách, které už sou 65x zaplaceny :-) :-)

Jestli chceš zažít ticho ve spalováku, půjč si někde RR Ghost. Za 25 litránků an den se dá půjčit. Budeš zírat a poznáš co je opravdové ticho :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
12. 2. 2021 13:04
Re: Elektroauto
Ano stále se vyrábí. V8 s luxusní výbavou za ceny zdechlého bzučílka , sranda co :-)
12. 2. 2021 12:47
Re: Elektroauto
300C se ještě vyrábí? To už je tak 10 let, ne?
Ten Charger je taky super, interiér jak 15 let starý korejec :D

Jasně, cena Kony je nesmysl. Ale kupci jako early adopters vždycky prošlapávají cestu ostatním. Já si počkám, až bude poměr cena/výkon příznivější :-)
12. 2. 2021 12:23
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
Když tohle je spíš o tvém názoru, než o tom jak to je.
Třeba ticho, opravdu je ve spalováku vždy ticho? I v kopci pod plynem? A za kolik takové auto kde ticho jako v EV je koupíš?

Servisní náklady a náklady za palivo lze asi dát do jedné položky, souhlasíš? Pak se cena EV zase posunuje někam jinám.

Plynulost si nezaznamenal? Tohle už je asi na vnímání. I to video to ukazuje. Pro mne je to nesrovnatelné. Výkon v každou chvilku k dispozici. Podobnou jízdu lze zažívat jen ve velice výkoném spalovacím autě.

Dostáváme se tam co v minulé diskuzi kde jsi tvrdil, že auto s EURO6 nesmrdí. Vzpoměnl jsme si na tebe nedávno když jsem kolem uplně nového nastartovaného auta šel, smrad to byl slušný.
12. 2. 2021 12:19
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
Tak si to vemte jak to je dnes. Kolik strojů a procesů obnáší výroba třeba klikovky, každého ozubeného kola v převodovce atd. Vše se ková, frézuje, kalí, nitriduje, popouští, brousí atd. Těch dí mechanických dílů které tohle potřebují jsou v autě stovky.
Tak je dnes nastavená výroba aut. Skoro vše z toho řetězce odpadne. Co je navíc je baterka která se zatím dělá v malých sériích.
Opravdu myslíš, že tam není prostor na zlevnění?
12. 2. 2021 11:53
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
Ano, cena BEV se moc snižovat nebude. Místo toho se cíleně zvýší cena ostatních aut. Rostou nesmyslné požadavky a čistotu spalin a náklady s tím spojené se nutně projeví do ceny aut, k tomu se přidají daně a poplatky a najednou bude cena spalovacích aut cca stejná jak u BEV.
Jenže u BEV taky skončí radost z nízkých nákladů na provoz. Bude chybět výnos spotřební daně a DPH z paliv. Výsledkem pak bude zdražení elektřiny pro všechny nebo daň na km u BEV jak to chystají v Austrálii a to ve výši 2,5 centu za kilometr u elektrických a vodíkových vozů a 2 centy u plug-in hybridů.
Zdroj: https://www.idnes.cz/…207_automoto_fdv
12. 2. 2021 11:46
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
Že je to kravina mimo nějaký výzkum je jasné. Zapomněl nějak dodat, za jaké náklady toho dosáhne. Typický příklad nechci slevu zadarmo. Já mám barák zateplený, všude LED žárovky, topím plynem a jen vodu ohřívám elektřinou a ve třech dospělých lidech trvale na home office to dá za rok cca 5000kWh.
Avatar - Barrichello
12. 2. 2021 11:36
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
Jo tak dneska si -15 až -25 zapnul jen vytápení sedaček jen opravdovej borec, mě stačilo těch prvních 10 km takhle jet, než začlo auto topit :-) :-) :-)
O víkendu má být v noci -17-26, tak si to užijte :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
12. 2. 2021 11:31
Re: Objektivní hodnocení - až se budou měnit baterky
Kapacitu ovlivnuje prostředí v jakém ta baterka je a počet cyklů a teplota.

Když se vám v létě baterka přehřeje, tj přestane fungovat její chlazení, jste v řiti.
A Kdyby bylo pravidelně -15 jako dnes ráno (u kámoše -23) tak vám 10 let NEVYDRZI ANI CISTYM OMYLEM SOUDRUZI!!!!! :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

A hlavně by mě zajím alo jak vám funguje fotovoltaika v -20 :-) :-) :-) :-) :-) :-) To co získáte ze slunce dáte na rozmrazení panelů, pokud teda nelezete po žebříku a nerozmrazujtete a neometáte to ručně :-) :-) :-) :-)

prostě je to nesmysl a v zimě to nefunguje :-)
Avatar - Barrichello
12. 2. 2021 11:19
Re: Celkom
Po 8 letech pošleš to auto na šroták? Já že benzíny jezdí i 70 let starý :-) :-) :-)
Kamarád posílal minulý týden fotku z NL jak tam na dálnici potkal RR Silver Cloud, kdy se to vyrábělo si jistě umíš vygooglit :-) :-) :-)
12. 2. 2021 10:56
Elektroauto
Kdyby mi ho někdo půjčil zadarmo tak beru hned. Ale dát 1.4 milionu za auto tehle velikosti a vykonu tak to opravdu ne, ani kdybych na to měl. A až bude stát jako ojetina 100 nebo 200.000Kc což jsou peníze které do auta jsem ochoten dát tak to bude nepoužitelné auto kvůli baterkam...
Avatar - lyon667
12. 2. 2021 10:26
Re: Cena baterek???
Ideologové i politici vždycky rádi prorokují, co bude za deset, dvacet, třicet let. Realita bývá zpravidla o dost střízlivější.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 10:20
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
Nejsem Karel a EV nejezdim, ale par veci vim bud ze zkusenosti, nebo mam nactene.

Topeni je zabijak dojezdu, zhorsujici se se snizovanim venkovni teploty. Uz jsem tady psal v jinem prispevku, ze muze ukousnout az okolo 40% baterky na vytopeni kabiny (ne najednou, pochopitelne - pri delsi jizde proste muze velka cast energie jit do topeni). Ja jezdim PHEV a v zime bezne vidam, ze ctvrtina az tretina spotrebovane energie jde na vytapeni.

Naopak svetla a klimatizace jsou celkem nezajimave, stejne tak vytapeni sedacek neni nic hrozneho. Nekdy se doporucuje na kratkych trasach zapnout jen vyhrivani sedacek a volantu, misto celeho vytapeni kabiny.

Kopce jsou o neco horsi nez rovina, ale asi min, nez bys cekal. Auto dokaze pri jizde z kopce nabrat celkem dost energie zpet, takze cast energie, kterou cestou do kopce "investujes", se ti zase cestou dolu vrati.
12. 2. 2021 10:18
Re: Celkom
Ano. Zivotnost baterky je dana m. j. jejim pouzivanim.

Kdyz budes rychlonabijet, je to jako vytacek spalovak do cervenych otacek.
Taky to vydrzi, ale je jasny, ze zivotnosti to nesvedci.
Avatar - _Karel_
12. 2. 2021 10:02
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
Nemám EV, nemohu sloužit. Jen jsem se v něm svezl.
Avatar - BruceWayne
12. 2. 2021 09:54
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
Karle a protože nemám zkušenost s elektrovozem, zajímá mě tvůj názor na provoz v zimě, když se musí v kabině topit a mít zapnutá světla a v létě, když musím mít zapnutou klimu a svítit. Jak dalece se projevuje i kopcovitý terén na dojezdu. Kolem mého města je převýšení 150m naprosto běžný a to do hor nejedu. Díky.
12. 2. 2021 09:43
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
Cena moc klesat nebude. Automobilkám rostou fixní náklady na vývoj a podobně. Výrobní ceny baterií se sice snižují, ale většinou je to jen díky snížení množství kobaltu v baterce, případně využitím bezkobaltových baterek. Jenže baterky s malým množstvím kobaltu se ekonomicky nevyplatí recyklovat, takže výrobci baterií si musí započíst náklady na budoucí recyklaci. Ale vlivem regulací budou auta se spalovacími motory zdražovat tak, až se nakonec ceny asi vyrovnají.

Prosím, sdílejte, či pomožte:
https://www.facebook.com/…/455462252488827
https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 09:27
Re: Jsem zdeseny
A za cenu vetsich proudu v kabelech, ne? Tj. potrebujes silnejsi a tezsi kabely, lepe dimenzovany a drazsi invertor, ...

Co jsem tak koukal, tak auta zamerena na vykon a zrychleni jdou cestou velkych silnych motoru a adekvatne dimenzovanych souvisejicich soucastek.

Auta zamerena primarne na efektivitu a spotrebu jsou spis cestou slabych vysokootackovych motoru. Treba v mem aute umi elektromotor az 17 tisic otacek za minutu.
Avatar - _Karel_
12. 2. 2021 09:25
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
+spotřeba.
+Na hodně krátké trasy motor netrpí jako spalováky.
0- Servisní náklady (oleje, řemeny...) po deseti letech srovná baterka - šul nul.
0- Jel jsem s EV a žádnou zázračnou plynulost jsem nezaznamenal - zcela objektivně.
0- Motor je nepochybně jednodušší, ale jak ukazuje Tesla, pořád jsou tam stovky věcí, které se můžou polámat, takže spolehlivost neberu.
0- Ticho - taky blbost, kromě stání na křižovatce, já osobně v autě drtivou většinu času jedu, nestojím. Pražák to má asi jinak. Hluk v ID3 byl při jízdě mimo město srovnatelný třeba s benzínem.
- Nabíjení - extra slabina
- Cena - extra slabina.
Závěr - EV jako alternativa určitě,obecně jako jasná volba ani náhodou. Kór, když třeba zrovna Kona stojí se spalovákem skoro o půl mílionu míň.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 09:09
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Jasne, ze topeni je problem EV, to je zname a jasne. Ono vytopit kabinu proste sezere spoustu energie. Zvlast, pokud jezdis kratke trasy a mezi nimi auto stihne vychladnout, to pak ta baterka mizi celkem rychle. Zimni provoz muze sezrat az pres 40% baterky jen na vytapeni.

Muzes na to koukat i opacnou optikou - spalovaky v lete vyrabi spoustu energie uplne zbytecne :)
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 09:06
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Jak psal rohor, ja mam PHEV, ne EV.

Dnes bylo -13, misty po trase -15. Hned po zapnuti topeni si auto samo zapnulo spalovaci motor, protoze tepelne cerpadlo uz to nedavalo (funguje do -10C). Stejne tak pri jizde jelo v auto v hybridnim rezimu misto elektrickeho. Zkusil jsem ale na par minut vypnout topeni a auto jelo ciste na elektriku. Ale v tom pripade je uvadeni spotreby zbytecne, i v zime zvlada jizdu nekde mezi 12-15kW/100km, pokud neni zapnute topeni.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2021 09:04
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Větší snad ne, ale minimálně část se chová tak, že by jí měli vykopat s ním...
12. 2. 2021 08:53
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
Po zkušenostech je EV jednoznačně lepší než auto se spalovacím motorem. Samozřejmě je tu ale předpoklad, že ho nepotřebuješ na dálkové jízdy. Ale klidně rozporuj argumenty, budu rád.
Docela se shodnu s názorem na videu. Hlavně plynulost jízdy je u EV úžasná.
12. 2. 2021 08:40
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
On ale nemá elektromobil. A ano, ty rozptyly spotřeb v závislosti na teplotě jsou u hybridů takto extrémní.
Avatar - _Karel_
12. 2. 2021 08:24
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
"jednoznačná volba" - svatá prostoto! :-O
Avatar - _Karel_
12. 2. 2021 08:22
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
Ta spotřeba baráku 400kWh na osobu a rok je podle mě kravina, to musí mít na baráku fotovoltaiku a nepočítat, co mu dodá ona. Pokud vaří, má ledničku a mrazák, pere v pračce a ne v potoce. :-)
Avatar - speedfred
12. 2. 2021 08:06
Re: Keď to zhrniem tak ...
Neuvažuj nad tým, není to pre teba.
Na teba čaká už nový Leon keď dojazdíš fantastickú G VII.
12. 2. 2021 07:52
Re: Celkom
A jak je to prosím s vlivem rychlonabíjení? Znamená to, že pokud někde chce víc cestovat s EV a bude využívat častěji rychlonabíjení, odejde mu baterie dříve?
12. 2. 2021 07:49
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
Ano, elektromobil je skvělý, ale zatím drahý. Kdo na to dnes má je to jednoznačná volba (když nejezdí pravidelně dálky).
Dá se předpokládat, že s počtem prodaných vozů (ano prodaných i díky dotaci) bude cena dále klesat.
Avatar - hugino
12. 2. 2021 07:46
Keď to zhrniem tak ...
Auto stojí 1 400 000 Kč,má krásnu sivú prístrojovku z minulého storočia,jazdí v prepočte za 2 l benzínu,vyzerá hrozne, má plynulý rozjazd,nabíjací kábel stojí 30 000 kč ,mám sa naučiť boxovať aby som nečakal pri nabíjačke min hodinu,baterka momentálne 100 % ale aká bude životnosť nikto zatial nevie a aj keď odíde len jeden článok tak min. 300 000 kč celá stojí 1 270 000 kč,počas jazdy sledovať či chcem plachtiť alebo rekuperovať,dojazd okolo 400 km takže napr. na cestu Blava-Košice si treba zobrať velkú svačinu lebo to bude celodenka atď.NAČO JE TOTO DOBRÉ.Kto si to reálne môže dovoliť ?Keď bývam v paneláku na štvrtom poschodí tak cez noc vyhodiť kábel aby som nabíjal a ráno ho môžem zrolovať a keďže v našom paneláku je 68 bytov tak to vyzerá minimálne na 50 káblov z okien.Chudáci chodci.Asi bude lepšie si kúpiť dom tak za 4 000 000 kč aby som mal kde nabíjať. Keď chcem byť ekológ tak maximálne Hybrid ale ideálne bude pokiaľ sa dá kúpiť ešte auto so spalovacím motorom a dokonca si môžem za 1 400 000 kč kúpiť dve. Cez elektromobily ešte niekolko rokov pre bežného pracujúceho asi cesta k novému autu nevedie.Ale video s pánom Vaculíkom znovu pobavilo.Super :yes:
12. 2. 2021 07:29
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
btw nevšiml jsem si, žes to psal už včera. zajímalo by mě, kolik jsi měl spotřebu dnes?
12. 2. 2021 07:23
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
ten rozptyl spotřeby, cos tu jentak mimochodem vystřelil jakože normálka, je teda naprosto šílenej. např takové ty příměstské cukátka, s udávaným dojezdem WLTP 250km (za 900 tisíc) by v téhle zimě snad ani nedojely 40km do práce a z práce. natož pak hodit někam neplánovanou odbočku. aby člověk kupoval auto s 800km dojezdem, kdyby ho náhodou napadla kacířská myšlenka dojet s tim v zimě na hory. to by na sněžku mohlo stačit :D
12. 2. 2021 07:12
Az na ten "church" skvely!
Velmi zajimave a zabavne jako vzdy, pane Vaculiku. Diky! Ovsem "charge" s vyslovnosti "church" (kostel), to me fakt rozesmalo :D
12. 2. 2021 01:44
Prktický provoz EV...
...mně absolutně nezajímá, protože tento absurdní "vynález" si za svého aktivního řidičského života nikdy nekoupím. :-)
Avatar - rohYpnol
11. 2. 2021 22:54
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
Naprostý souhlas :yes:
Avatar - JirkaVejrazka
11. 2. 2021 22:53
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Ja jsem dnes v mrazu jel za 30, ale z toho bylo pres 40% na topeni. Lednovy prumer mam lehce pres 20, v lete jezdim zhruba za 12. V topeni a klimatizaci se nijak neomezuju.
Avatar - speedfred
11. 2. 2021 22:17
Re: Celkom
U Tesly cena rastie ako pri akciách?
11. 2. 2021 22:10
Re: Celkom
To jo. Mne slo o ty dlouhodobe statistiky Tesla clanku.
Ty vypadaji, ze vydrzi vecne. :-)

Jak dlouho vydrzi ty v Kone nevim. Ale nebal bych se toho.
11. 2. 2021 22:07
Re: Celkom
i3 ma velkou ztatu hodnoty. :yes:
Vhodne pro kupce ojetiny.

U Tesly je to jinak...
11. 2. 2021 22:06
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
Nejen to. Zrovna před chvíli jsem si vyslechl podcast na https://plus.rozhlas.cz/…a-kratsi-8400125 a tam se chytří pánové bavili o elektromobilitě jak je úžasná.
Ano, je úžasná z pohledu movitého člověka který bydlí v rodinném domě v Praze nebo jiném větším městě. Když tam ke konci plácají že řešením je car sharing, tak bych prosil aby to řekli i někomu v obci o 200 lidech vzdálené 30 km od nejbližšího města a v zimě občas kvůli sněhu nedostupné.
Stejně tak jako když tam plácali, že řešením není postavit nový Temelín, ale úspory a ten, co to tvrdil také nadhodil, že má (patrně pasivní) barák, kde spotřebuje 400kW na rok a osobu. Rád bych viděl, jak toto říká někomu se stejné vsi, který dělá v lese za minimální mzdu a je rád, že má kde bydlet v mnoho krát opravovaném domku po prarodičích.
11. 2. 2021 22:02
Re: Celkom
snizovani kapacity lixx baterii neni linearni v case a ani s poctem cyklu. Nejvetsi pokles v prvnim roce s prvnima cyklama ma naprosta vetsina lixx baterii a je jedno, jestli je to 18650/2170 v elektrokole nebo do uplnyho extremu dohnama baterka v rc letadylku.
11. 2. 2021 22:01
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
Wau :-O
Avatar - speedfred
11. 2. 2021 22:01
Re: Jsem zdeseny
Podľa príspevkov tvoj plynový pedál pozná iba on/off tak sa nečuduj.
Avatar - speedfred
11. 2. 2021 21:57
Re: Celkom
Na nejaké skákanie okolo komína nepotrebujem nutne nové auto. Občas spravím cez pracovný deň sotva 10-15km (niekedy aj 1000).
Básnik xcel povedať že som čakal vyššie ceny EV.
11. 2. 2021 21:55
Re: Baterka
Myslím, že v automotive se to maximum uplne nepouzivá.
To je vyhoneny maximum pro spotrebni elektroniku.
Kde jde o papirovy hodnoty a vydrz 2 roky (do konce zaruky).

Je to jedna z nejhorsich veci pro zivotnost.
Drzet baterku dlouhodobe na maximu.

Proto u Tesly mas takto nabijet jen pred tripem. :-)
U vetsiny vyrobcu (pocitaji s tim, ze zakaznici jsou idioti) nikdy.

https://acworks.com/…d-why-you-should

Kdyz budeš jezdit mezi 70 a 50%, tak bude tahle (Kona) baterka po deseti letech uplne v pohode.
11. 2. 2021 21:51
Re: Celkom
Třeba to tam někde je malým písmem. :D

To já nevím.
11. 2. 2021 21:49
Re: Celkom
Souhlas to jsou základí pravidla pro používán lithiových aku. Ale mohli by to třeba líp specifikovat v podmínkách záruky, proto jsem se ptal
11. 2. 2021 21:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
11. 2. 2021 21:46
Re: Nejlepší auto je půjčený elektromobil
Přesně tak. Elektromobil je skvělý jen potud, pokud majitel dostane statisícové dotace a ještě jde o firemní auto :no: :no: :no:
11. 2. 2021 21:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2021 21:44
Re: Celkom
Nejhorší je, že čím novější, tím lepší a dražší. Překvapivě. :D
Né, jde o to, že aktuální i3 má 2x větší baterku než původní...
Takže novější je taky výrazně lepší (u spalováku ten rozdíl není za pár let vývoje tak výrazný).

Ty nejlevnější mají malou kapacitu a nemají ani rychlonabíjení.
Ale jako druhý auto to možná není nutnost...
Hlavně nebrat REX, nefunkční komplikující zbytečnost.
Já každopádně chci CCS-2 konektor a DC nabíjení.
11. 2. 2021 21:44
Re: Baterka
Taky jim ty grafy začínají na 4,2 V

a přímo píšou Charge end voltage: 4.20V
11. 2. 2021 21:42
Re: Celkom
No kvůli extrémům - podle mě především častému rychlonabíjení a používání plných cyklů. To každopádně zkracuje životnost.
A i tak by to mělo splnit záruku.

Když takhle jezdit nebudeš, tak budeš mít nejspíš přes 80% po deseti letech.

A třeba u Tesly ta degradace se stárnutím zpomaluje. :yes:
Ale to je jiná chemie.

Naopak Nissan má asi nejhorší baterky, na čemž se ale podepisuje hlavně chybějící termomanagement.
11. 2. 2021 21:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - xxc
11. 2. 2021 21:40
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Mne pise 15,5 na Citigu dlhodobo, ale velmi nekurim. Cize tych 20 by som v pohode pocital v zime.
Avatar - speedfred
11. 2. 2021 21:39
Re: Celkom
Posunieš auto manželke alebo niekam ďalej kto bude jazdiť po meste kde mu to bude stačiť.
Schválne som pozrel sauto na elektromobily, tak nejaké je.bky sa už dajú zohnať za vcelku nie veľa Kč a i3 za cca 400tis.
i3-ky čo som mal kedysi požičané tak mi neprišli márne.
PS : pár kúskov Kona EV sú aj pod 1M.
11. 2. 2021 21:33
Nejlepší auto je půjčený elektromobil
V tom má naprostou pravdu a zrovna u Kony to platí dvojnásob. A to doslova. Hyundai Kona Hybrid Style 699 990Kč, vs. Hyundai Kona Electric 1 149 990Kč. Stojí ta lepší akcelerace, plynulé brždění a v Praze výfuk posunutý někde do Severních Čech za ten dvojnásobek ceny?
11. 2. 2021 21:32
Re: Baterka
Myslím, že ano.

Koukal jsem do videa, že měl odhadem asi něco pod 50% (40%?) baterky (ukazatel vpravo).

Tady třeba nějaké (náhodné, nezjišťoval jsem články Kony) VA charakteristiky:
https://www.thunderheartreviews.com/…0mah-review.html
11. 2. 2021 21:31
Re: Baterka
Nabíječka pro 18650 a 26650 mi nabíjí do 4,2 V, ale možná v autech to jede na míň kvůli té životnosti ?
11. 2. 2021 21:29
Re: Objektivní hodnocení - až se budou měnit baterky
Protože automobilka k výrobním nákladům připočítá další náklady, například obchodní a fixní. Dále se musí započíst marže nejen automobilky, ale i servisu. A výsledná suma se navýší o DPH. To všeobecně platí u všeho v autobobilovém průmyslu ... ani klasický spalovací motor vám žádná automobilka neprodá za výrobní náklady.
No a je to Korejec, kde se cena náhradních dílů ještě násobí číslem 2 :-)

Prosím, sdílejte, či pomožte:
https://www.facebook.com/…/455462252488827
https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
11. 2. 2021 21:27
Re: Jsem zdeseny
Já bych jako hlavní omezení viděl dojezd resp.spotřebu energie v rychlosti, a s tím související zhoršení účinnosti motoru v otáčkách.
To maximum otáček určitě je také významný parametr, ale otáčky jde snížit delším převodem, samozřejmě za cenu mírného zhoršení akcelerace v nízkých rychlostech.
11. 2. 2021 21:22
Re: Baterka
To je jmenovite napeti, optimum.

4,2V je maximum, ktere se nepouziva.
11. 2. 2021 21:19
Re: Jsem zdeseny
Ja myslim, ze konstrukcni maximum otacek motoru bude nejdulezitejsi, ne-li jedine omezeni pro v-max.
Avatar - KANKUNEN
11. 2. 2021 21:16
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Akorát ta opozice bude větší zlo než Bureš.
11. 2. 2021 21:15
Re: Baterka
Jo to bychom hned viděli jestli tam je rezerva

Mimochodem, není 3,6V pro lionku už dost málo ?
11. 2. 2021 21:13
Re: Baterka
Tak bez balancéru nenabiješ ani baterku do vrtačky. V té Koně jich bude spousta, ten čip není nic tak drahého. Zajímavější by bylo, kdyby baterku nabili na 100 % a ukázali to napětí.
11. 2. 2021 21:12
Re: Jsem zdeseny
Ano, souhlasím. Je to kompromis stálého převodu, výkonu a momentu motoru, otáček kdy začíná maximum výkonu, pásem účinnosti, kapacity aku atd...

Ty ve videu zmíněné max. otáčky motoru jsou jen jedním z omezujících parametrů
a různé motory je mívají taky různé
11. 2. 2021 21:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2021 21:10
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Babiš je čestný člověk a opozice do něj jen kope, sleduješ zpravy?!
11. 2. 2021 21:07
Re: Jsem zdeseny
No ale taky ma Tesla urcite tezsi prevod, silnejsi motor atd. U Kony ti s vyssim pomerem staci umerne nizsi tocivy moment...

Proc bys plytval u Kony na drahe dimenzovani podobnych nesmyslu, kdyz tim stejne nikdo vic jak 170 jezdit nebude. Protoze to je u Kony blbost.
:-)
11. 2. 2021 21:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2021 21:06
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Spritmonitor:
Kona 15,93 kW/100km https://www.spritmonitor.de/…i/1638-Kona.html?…
Ioniq 14,05 kW/100km https://www.spritmonitor.de/…/1554-IONIQ.html?…
Kia Niro 16,67kW/100k https://www.spritmonitor.de/…a/1540-Niro.html?…
Citigo 15,71 kW/100km https://www.spritmonitor.de/…1289-Citigo.html?…
ID3 21,68 kW/100km https://www.spritmonitor.de/…n/1839-ID.3.html?…
Kde je to většinou minimálně nad 20kW/100km? Kona je na tom velmi dobře s efektivitou.
11. 2. 2021 21:05
Re: Jsem zdeseny
No můžeš třeba použít delší převod a auto pojede rychleji aniž by se motor točil víc.. Tesly taky mají í maximálku o dost vyšší a dvoustupňový převod na to nepotřebují

Jasně, je tam víc souvislostí včetně dojezdu apod, ale to vysvětlení jen max. otáčkami mi přišlo dost laciné
11. 2. 2021 21:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2021 20:58
Re: Jsem zdeseny
Vzdyt ji vysvetlil.

Motor se dostane na maximalni otacky.
:-)

Kazdy motor ma svy konstrukcni maximum. ;-)
Vibrace, odstrediva sila v rotoru.
Urcite to bude predevsim mechanickeho razu.
Vyssi frekvence pro elmag pole neni takovy problem (krome ztrat..).
11. 2. 2021 20:58
Re: Celkom
Pokud tam je velká rezerva, pak se musím ptát proč udávají limit jen 70% a nenapíšou víc ?
11. 2. 2021 20:54
Re: Jsem zdeseny
Jo překvapilo mě že nedokázal seriózněji vysvětlit tu relativně nízkou maximálku
11. 2. 2021 20:54
Re: Celkom
Tesla to ma tak, ze ak Ti klesne kapacita baterie pod 70 % tak dostanes inu ( umyselne pisem "inu", pretoze nedostanes "novu" ), ktora bude mat kapacitu aspon 70 %. ak Ti o rok klesne na 69 %, tak zase dostanes dalsiu, ktora bude mat aspon 70 % kapacitu atd.
11. 2. 2021 20:54
Re: Celkom
To neznamena, ze se na to dostanes po osmi letech!
Ver tomu, ze je tam velka rezerva pro lidi co jezdi normalne (ne prilis caste rychlonabijeni).
11. 2. 2021 20:52
Re: Celkom
Myslel jsem kilometry a hlavně tolerovaný pokles kapacity. Vesmě s výrobci udávají 70%, ale to už mi přijde jako docela havarijní
11. 2. 2021 20:51
Re: Celkom
Těch 70% ovšem nevypadá moc optimisticky
11. 2. 2021 20:50
Re: Celkom
Nemam tuseni.
Jestli myslis, co se musi dodrzovat.
Avatar - xxc
11. 2. 2021 20:48
Re: Celkom
Predpokladam ze ako vsade, max 150 000 km a kapacita nad 70%.
11. 2. 2021 20:48
Re: Jsem zdeseny
To vis, mestsky predator trha asfalt. :yes:
11. 2. 2021 20:47
Re: Baterka
nj, čekal bych - když se té baterce věnovali tak podrobně - že nám tyhle docela zásadní údaje ve videu prozradí. Škoda že to neudělali,ale p.Vaculík to může ještě napravit
Avatar - xxc
11. 2. 2021 20:45
Re: Jsem zdeseny
O Citigu nemal spravne informacie, ja mam obavy o svoje pneumatiky uz mozno po 5 000 km. 15 000 celkom vydrzali povodne tvrde ekologicke letne. Aj pri teste Mazdy presne toto vyzdvihoval, ze sa da pekne plynom regulovat zatacka. Asi som mal len slabe atmosfery, lebo som si to nikdy tak neuvedomoval a az pri elektromobile sa to da plne vyuzivat a bavit sa tym.
11. 2. 2021 20:45
Re: Cena baterek???
Az se zacnou menit baterie, tak tebou uvadena cena bude realita. Resp. cena by mohla byt zrejme jeste nizsi, kdyz na teto hodnote jsme u novych aut zhruba dnes.
11. 2. 2021 20:41
Objektivní hodnocení - až se budou měnit baterky
Tak kapacita baterek padá po křivce od 6 let. Tzn. kapacita se neustále rychleji propadá.

Proč jsou ty baterky tak drahé, když se udává 130 USD/kWh?

Myslím si, že objektivní hodnocení EV nastane, až se začnou měnit kaput baterie.
11. 2. 2021 20:40
Re: Baterka
Za prve: urcite je vybalancovana, ale jestli po jizde jsou napeti takhle shodny, tak je to dobry znameni :-)

Za druhe: Tezko rict, ale jestli udavaji 100%, tak by to nemelo byt za pomoci nevyuzite kapacity.
Melo by to byt skutecne 100%.
Jestlize na nekterych trzich je zaruka 10 let, tak neni divu.
Sam jsem zvedav na zivotnost baterii. Predpokladam klidne 15 let. Zalezi na najezdu (poctu cyklu a jejich hloubce nebo na cetnosti pouzivani rychlonabijeni), pul milionu km by nemel byt zadny problem.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2021 20:37
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Já jo ;)
Avatar - Ozzman
11. 2. 2021 20:37
Re: Jsem zdeseny
Jako, on je borec, co technice rozumí, ale občas si protiřečí :D
11. 2. 2021 20:36
Re: Celkom
Jaké jsou podmínky té osmileté záruky ?
Avatar - Ozzman
11. 2. 2021 20:36
Re: Jsem zdeseny
O to nejde, jde o jeho roztodivné názory měnící se podle zdání, i když čest jeho technickým znalostem, v tomhle je borec.
11. 2. 2021 20:33
Re: Jsem zdeseny
Když je to dobré,fungující,kvalitní a splnující účel proč ne???,
11. 2. 2021 20:31
Baterka
Když pominu přímo úděsnou cenu nového akumulátoru, tak bych se zeptal na dvě věci:

- To nachlup stejné napětí článků je výsledkem naprosto perfaktní souhry parametrů a stavu kařdého z nich, anebo je to díky automatickému elektronickému balancování článků, které předpokládám patří k bateriovému managementu všech slušnějších elektromobilů ?

- A za druhé, není zjištěný nulový pokles kapacity způsoben jen tím, že měřili jen využitelnou kapacitu, ale celková kapacita baterky je ve skutečnosti trochu větší ?
Tj. přes pokles celkové kapacity elektronika udržuje tu využitelnou část na stále stejné (stoprocentní) úrovni, přičemž se rezerva pomalu ale jistě zmenšuje až zmizí úplně a teprve pak začne využitelná kapacita klesat ?
11. 2. 2021 20:30
Re: Jsem zdeseny
Ja ho zase tolik nesleduju.

Videl jsem "dalnicniho predstora", A3 sedan a tohle. Vzdy jsem se dobre bavil. :D

To forma (jak z Cimrmana...) obcas kontrastuje s obsahem, ktery prekvapive dava smysl.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2021 20:21
Re: Jsem zdeseny
Vaculíkovi se líbí pokaždé něco jiného, kam vítr... :-!
11. 2. 2021 20:17
Jsem zdeseny
Vaculikovi se na EV libi to samy co me. :D

Bezkonkurencni plynulost, ticho a efektivita. :yes:
11. 2. 2021 20:16
Re: Celkom
Me taky. :-)

Baterie drazsi nez cely (elektricky) auto je neobvykly. :D

U tohota auta je cena baterky dnes bezpredmetna, kdyz ma zaruku 8 let.
Tzn. nikdo nebude baterku menit nasledujicich 6 let za sve. A uz vubec ne za tuhle sumu.

Realistictejsi odhad je zde:
https://enrg.io/how-much-does-a-hyundai-kona-battery-replacement-cost/
Kazdopadne to bude do 500.000Kc.
Avatar - speedfred
11. 2. 2021 20:11
Celkom
ma prekvapila cena baterie.
Koľko stojí potom do Tesly či Porsche? Viem prvých majiteľov to nezaujíma ale len tak zo zvedavosti.
Avatar - Roman Horký
11. 2. 2021 19:13
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Nikdo nejsme dokonaly.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2021 19:09
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Řídil sem sesterský elektrický Soul, ani já nemohu řídit vše :)
Avatar - Roman Horký
11. 2. 2021 19:06
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Do ruky ti ji nechtěli půjčit, zklamání pro tebe, ale pochopitelné pro mne :-)
Nezoufej a snaz se dál. Ono to opravdu není ono, vím jaký to je v Priusu kdyz jedu jako spolujezdec - jako v kazdem obycejnem autě.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2021 18:56
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Romčo, zapoměl si se zeptat, jestli jsem s touhle elektrickou Konou jel :D Tak jen aby si to měl komplet - jel :-[]

Ale jen jako spolujezdec ;) Tak snad to s tebou nešlehne.
11. 2. 2021 18:44
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Spotřeba odpovídá přibližně 2 litrům / 100 km, ale účinnost není nijak závratná.

Litr benzínu má 10 kWh / litr.
Spotřeba spalmoilu je asi 5 litrú / 100 km při průměrné trakční účinnosti spalmotu 25 %.
Jízdní odpory jsou tedy 0,25.50 kWh = 12,5 kWh / 100 km.

Účinnost elmobilu není ve skutečnosti nic moc.
Naměřil 18,7 kWh/100km podle palubního počítače. Moc tomu nevěřím - bývá to většinou minimálně 20 kWh / 100 km. Asi jezdí pan Vaculík opravdu inteligentně.

Pak je účinnost 12,5/18,7 = 0,67, tj. 67 %!

Spotřeba tedy odpovídá přibližně 2 litrům / 100 km, ale účinnost není závratná.


Rekuperaci užívat pořád, to zvyšuje spotřebu (ztráty nabíjení-vybíjení atd.). Plachtit se musí umět a elmobil to musí umožňovat - určitě to umožňuje. A pak se zjistí, že ji rozumnou jízdou téměř nepotřebujeme.
Avatar - Hammunasakra
11. 2. 2021 18:39
Re: Včera propagoval VIF, dneska Kiu
No a obojí je dle všeho SPRÁVNĚ = ty máš o VIF nějaký info co my ne? Povídej

V tvý hlavě sou věci NARUBY = takže jak dneska vidíš "dotování nafty"?
A co tvá hlava na (školní) realitu že víc ropy spotřebuješ v dieslu než benzíňáku?

Co tvá hlava na https://www.e15.cz/…di-shell-1377874
Avatar - Roman Horký
11. 2. 2021 18:39
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Tak vidis, sam sis odpovedel, ze to 2 litry nebudou.
Avatar - xxc
11. 2. 2021 18:38
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
elektromotor skoro ano, spalovaci len male %
Avatar - Roman Horký
11. 2. 2021 18:33
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
Ty umíš preměnit celých 8,89kWh (tak je to spravne) na kinetickou energii?
Avatar - xxc
11. 2. 2021 18:30
Re: Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
liter benzinu ma vraj 8,6 kWh, kolkym litrom odpoveda ta spotreba 18 kWh na 100 km?
Avatar - Roman Horký
11. 2. 2021 18:07
Nezlobte se, neodpovídá to 2 litrům benzínu
ale spíše 4,5 litrům na 100. A to kdyz se budeme pohybovat na hranici fyzikálních zákonů, jako to umí napíklad HSD. Pi srovnání s čistým spalovákem to bude ještě víc.
Ad baterka 12V: Jo, právě ji doma taky nabíjím, ty mrazy -10 ji dostaly. Takze výborný nápad konstruktérů KONy, akorát škoda ze úplně dobre nefunguje.
Avatar - WinDiesel
11. 2. 2021 18:04
Včera propagoval VIF, dneska Kiu
No nějak živit se musí.