Elektromobily se v případě požáru složité hasí. I proto není vyloučeno, že se jich do budoucna budou týkat při parkování v podzemních garážích podobná omezení jako pro vozy na LPG a CNG.
Bureš zase perlí. to je článek hodný lhaní toho z vlády....
Takže článek je o tom, že v nějakém naprosto neznámém městečku v Německu shořelo spalovací auto a proto zakážou vjezd elektromobilům!!!
To jako vážně?
tohle mohl napsat jen někdo kdo nmá v hlavě větší duto než v hlavě blondýnky.
A somozřejmě jen na základě těchto 2 vesnic mají problém všechna elektroauta?
Podobný brak, jako kdysi tady článek o tom, že elektromobilům praskají plastové pedály, na základě historky, že jedna babka povídala, ale o tom, že Aston Martin praskl skutečně pedál o tom tu není ani zmínka, natož odvození, že díky tomu mají všechny spalováky problém...
Takže abych nenalítával na hoaxy, tak musím přijmout fakt, že baterky EV nehoří a naftový auta klidně můžou samy od sebe chytnout. Děkuju. Budu si to pamatovat.
Nejsem odpůrce EV, jen je potřeba si je neidealizovat. Fakt že ta auta, respektive jejich baterie, rády hoří a nejdou uhasit neokecáš. A jestli kvůli tomu nebudou moct do podzemních garáží je logický a majitelé EV se s tím musí smířit.
Hořely zaparkované dieselové Peugeoty 307? Nemáš odkaz? A jak se takový naftový auto vlastně vznítí? Chceš snad popírat fakt, že nafta je hořlavina 3 třídy a zapaluje se fakt blbě? Jestli začne zaparkovaný naftový auto hořet, tak v žádným případě ne od nádrže - NIKDY! Když už se to ve vzácných případech stane, tak je to vždycky závadou na elektroinstalaci a následným vznícením plastů v autě. Jinak to stojící naftový auto nezapálíš ani kdyby ses stavěl na hlavu. Problém EV je, že ty začnou hořet právě od tý "nádrže" tj v jejich případě baterky a nedají se za boha uhasit.
Ty si vazne tak nechapavy ci len zo seba robis debila v snahe byt vtipny? EV maju priemerne problem s pozirmi po prejdeni 11x vacsej vzdialenosti pri ktorej maju v priemere problem s poziarom ICE auta. Ak si tuto informaciu nepochopil, prosim uz ma s tym neobtazuj.
Pokud chceš záruku bezpečí, vždycky se vzdáváš části svobody. Tak to prostě je. Protože to bezpečí tě omezuje dělat si svobodně co chceš. V extrému totální bezpečí znamená totální nesvobodu, a zase naopak.
Prázdné fráze to jsou především tím, že je v reálné lidské společnosti nejde nikdy naplnit, a už vůbec ne v kapitalismu. Ten tu není kvůli svobodě, bezpečí nebo pokroku či prosperitě. Jen kvůli zisku. Ale zisk ti nezaručí ani svobodu, ani bezpečí, ani prosperitu.
To je také dobrý oxymoron - prázdné fráze vs protiklady. Těžko může být něco protikladem, když je to prázdno. :-!
Nicméně pokud to nevezmu tak doslovně, jak jsi napsal, chceš snad říct, že nesvoboda znamená bezpečí a naopak? To je základní nepochopení významu těchto slov, stejně jako když absolventi Vysoké škole života na demoškách vyřvávají, že demokracie přece znamená, že si mohou dělat co chtějí...
No, tvoje vysvětlení je teda něco. Takže vodou se tam dodává katalyzátor, který podporuje hoření. Ty jsi teda mladý chemik... :-!
Já oproti tobě vím, proč se auta nechávají ve vodě či na volném prostranství, pokud by došlo k samovznícení. Rozhodně se to nedává do vody proto, aby si případně dalšímu chemickému procesu při vznícení dodal vodík a kyslík...
To je fakt strašný, s jakým vzděláním dneska lidi odchází ze základky... Přitom to je chemie ze sedmé třídy...
Je to naprosto jedno, z jakého důvodu se tak stane, zda se EV protlačí silou nebo dobrovolně. Bavíme se o výrobním procesu.
Tak jinak. Co třeba automatizace. Dříve si na jednu linku potřeboval několikanásobně více lidí než dnes. Je to tedy celé špatně, když na výrobu jednoho auta potřebuješ méně lidí než dříve? Mělo by se to celé vrátit?
Co třeba kamiony? Nemělo by se zboží vozit jet dodávkama do 3,5 tuny, aby bylo více práce pro více lidí?
Pokud se mi zjednodušší auto a nebdue tam místo pro složitou převodovku, tak za sebe budu rád.
Ty akumulátory jsou ohřivany, popřípadě chlazeny na provozní teplotu vodou H2O tam máš ten kyslík a vodík.Zjisti si proč hasiči v Německu při požáru dávají EV vozidlo na týden do kontajneru a potom ještě nechají měsíc venku na volném prostranství 🙂
A ten vodík z LiCO3 se vyčaruje kde?
Jinak popíráš druhým tvrzením své první tvrzení. Teď jsi napsal "při vysoké teplotě...", ale pokud uhasíš auto a naložíš ho do vody, tak články nemají vysokou teplotu. Tvrzení "auto vložíte do kontejneru s vodou,tak klidně ještě několik dní hoří " je mimo jiné proto nesmysl.
Pokud tvrdíš, že svoboda, bezpečí a prosperita jsou pro kapitalismus nádherně prázdné fráze, tak by mne zajímalo, pro který (funkční) režim, z tvého pohledu, to nejsou prázdné fráze...
Re: Eurošmejdi chtějí vzít běžným lidem individuální mobilit
Ne, Autoforumí neotiskuje politicky nekorektní informace, on především otiskuje okatě tendenční až lživé články.
To nemá s objektivitou nic společného.
Re: Eurošmejdi chtějí vzít běžným lidem individuální mobilit
Prý "politicky nekorektní". Smíchaniny lží a polopravd, že i Sputnik je proti nim vzorem novinářské etiky.
Jestli si myslíš, že to na příznivcích EV nechá nějakou stopu, nebo to dokonce změní jejich názor, dost se mýlíš. Spíš naopak to ten názor upevní, protože všichni víme, co je AF za podřadný odpad. A tvůj ubohý způsob prezentace to jen zcela doráží.
To ze si nepochopil tento jednoduchy fakticky udaj je tvoj problem. Su to udaje zachrannych zloziek. Hori auto, zaznamenam najazd km. Jednoduche, neviem so sa na tom da nepochopit a co splietas s nahlasovanim na mesacnej baze :D:no:
Tak to je snad jasné, co je tou nejvyšší metou - svoboda, bezpečí, prosperita a k tomu rozumně prováděná ekologie. Tedy to, co socialismu zoufale chybí. Ten se vyznamenal jen terorem a bídou. Proto z něj taky miliony lidí utíkali do toho tebou opovrhovaného kapitalismu. :-) Zato opačným směrem jen odhalení špióni... (a Dean Read). :-[]
Arese. Ted vazne. Na jakou cenu musi klesnout baterka, aby byl EV vyhodnejsi nez spalovak? Mne prijde pokles ceny o 90% za deset let slusny vysledek. :yes: https://www.statista.com/…-battery-prices/
Vývoj říkám něčemu, co se prosadí přirozeně prostě tím, že je to uživatelsky či ekonomicky pro zákazníka lepší, je to tedy skutečný pokrok. Což elektrodebilita rozhodně není (hlavně kvůli velmi špinavé výrobě a omezené životnosti baterie) a ekologicky lepší taky není (ve srovnání se současnými ultračistými spalováky) a ekonomicky už vůbec ne. Vývoj nemůžeř říkat tomu, když to nějaký ekofašista v Bruselu od stolu dogmaticky nařídí pouze z ideologicky-politických důvodů (samozřejmě ne přímo, ale pěkně pokrytecky oklikou, stanovením nesplnitelných limitů nejedovatého CO2). Hnus zelenobolševickej... :-O:-(:no:
Skusil si, ale je to ratane na prejdeny km, takze pocet jednotlivych typov aut s tym nic nema ;-) Vystuduj si statistiku aby si nemusel pisat taketo nezmysly.
Re: Eurošmejdi chtějí vzít běžným lidem individuální mobilit
Samozřejmě nesmíš sledovat JEN Autofórum. Proto jsem taky dlouhá léta čtenářem a diskutérem auto.cz. a sleduji samozřejmě i spoustu jiných automobilových webů a časopisů :-) Pak si teprve uděláš nějaký objektivní úsudek. Ovšem o tom, že je antiautomobilová levičácká politika EU prosazující auto-elektrofašismus mimořádně odporné a pouze ideologicky prosazované svinstvo, není nejmenších pochyb. :-O:no:
P.S. Za Autoforum jsem opravdu moc rád, už jen to prskání elektrofanatiků, že si "dovoluje" otiskovat "politicky nekorektní" (tedy pro levičácké progresivisty nepohodlné) informace je pro mě rajská hudba! :-!
To sazmořejmě netuším, zda to mají všude. Tipuji, že naopak to moc nemají, protože je to víceméně zbytečné.
Podzemní garáže se dělají tak, aby tam byly pro hadice cesty a prostupy z povrchu (nebo jsou hydranty přímo na místě, když se rozhlídneš, tak je tam uvidíš), aby šly obsloužit cisternou z povrchu nebo využiješ hydrant přímo na místě.
EV nejsou první auta, co hoří v podzemních garážích, takže infrastruktura na to už je.
Ale no tak, lepší protiargument v zásobě nemáš?
Škodovka zase počítá s tím, že nebude práce pro jejich převodovkárny, protože drtivá většina EV si vystačí s jednoduchým reduktorem místo složité převodovky.
Tomu se prostě říká vývoj... Nebo si chceš dát do EV zbytečnou převodovku, aby lidé nepřišli o práci?
Re: Eurošmejdi chtějí vzít běžným lidem individuální mobilit
Protože tam mají skvělé "politicky nekorektní" články, odhalující obludnost násilné elektrofikace automobilové dopravy v EU! :yes: Je proto nanejvýš žádoucí s nimi seznamovat i zdejší diskusní osazenstvo, zejména pak elektrohujery. :-)
Jen jedna technická - kterým systémem by tedy podle tvého názoru ten "hrozný" kapitalismus měl být nehrazen? Já jen, abychom si to tady ujasnili. Prozatím se totiž jaksi nic jiného v moderní lidské historii neosvědčilo... :-)
Pokiaľ by niečo také všade mali, tak beriem. Ale popravde, ešte som ju na vlastné oči nevidel. Najmenšie, čo obvykle vídam, je hasičák na báze Sprintera alebo Fordu Transit, oboje nad 2 metre výšky, takže do garáží asi nie.
To je velmi zajímavé tvrzení, že při hoření baterie vzniká kyslík a vodík. Můžete to rozvést, ideálně pomocí chemických vzorců (aspoň obecný nástřel)? Děkuji.
Vodík by byl průlomový, protože to by znamenalo, že EV při hoření začnou bouchat. :-)
Schvalne, nastuduj si preco sa EV vyrobcom neoplati vozit EV do Australie ked ich vyroba nestiha pokryt dopyt zvysku sveta a preto je aj v Australii vyssi dopyt ako ponuka.
c) Li-ion baterie se začaly rozšiřovat v elektronice v době, kdy se výroba elektroniky skoro kompletně přesunula do Asie. A celý řetězec výroby Li-ion baterií od zpracování surovin, přes výrobu elektrodových hmot, až po montáž článků a baterií vznikl logicky tam.
Asie má tedy velký náskok v know-how. Skoro všechny fabriky na montáž článků a baterií, které teď v Evropě vznikají, staví Asijci. U evropských firem jsem zaznamenal BASF a Umicore, které staví fabriky na výrobu elektrodových hmot. Čili nějaký řetězec tady asi vznikne, ale nečekám, že by pokryl 100 % evropské potřeby baterií.
Ano, viděl. Předělaná Toyota Hilux. Sice to nemá objem velké cisterny (tam se holt musí natáhnout hadice, pokud to jde), ale rozhodně bych to nepřirovnal k osobáku s ručními hasičáky.
A nie sú nabíjačky práve v tých podzemných garážach? Predstava že mám vlastné garážové státie s wall boxom, ale nemôžem tam parkovať ani PHEV ani EV je na smiech. Tých nemcov to zase rýchlo prejde.
Při mechanickém poškození akomulatoru (většinou umístěn v podlaze vozu, vzduchotěsně uzavřeném) dochází k chemické reakci při které vzniká vodík a kyslík, takže to znamená že pokud to auto vložíte do kontejneru s vodou,tak klidně ještě několik dní hoří i v tom kontejneru až dojde energie(výroba kyslíku a vodíku)
Tak tady ale pozor. Ta parkovací garáž u letiště ve Stavangeru začala hořet, ale přestože nebyla nejprve známá příčina, tak se v médiích často psalo o tom, že za to mohl elektromobil. Později se ale zjistilo, že to zapříčinil dieselový Opel Zafira z roku 2005 - Majitel přišel k autu, chtěl ho nastartovat, ale začalo se z něho kouřit a začalo hořet. V garáži byly samozřejmě zaparkované i elektromobily, které důsledkem šířícího se požáru také chytly, ale pozoruhodně v nich nezačala hořet ani jedna baterie.
a) Zase o tolik součástek méně to není. Jak se ukazuje, tak převodovky, hřídele, motory a další věci mají stále taky. Pravda, jednodušší, ale mají. Takže ne, to není pravda.
b) Zbožné přání eurofobů. Cena neustále klesá. Ne, není to pravda.
c) Ano, s tím se dá souhlasit. Na druhou stranu, co evropským výrobcům brání podporovat vývoj a výrobu baterií tady? Topten mě tu nedávno přesvědčoval, jak vlastně důležitá ložiska lithia a kobaltu vlastní jen evropské firmy, takže co nám brání dělat si vše doma?
Celkově vzato - nemáš pravdu.
Tohle jeste jde. Zkus se jich zeptat na jizdu vetsi vzdalenosti EV autem. Kazdy ti zacne vysvetlovat, ze zastavovat kazde 2 hodiny u nabijecky je uplne normalni a hlavne bezpecne. A hlavne cela rodina je stastna, ze musi zastavit.
Jak jsem psal v jiném příspěvku, při hašení nemusíš mít kontejner s vodou hned vedle hořícího auta. Dnešní postup je takový, že EV uhasíš a pak normálně vytáhneš z garáže a odvezeš ho. Tam se buď nechá na místě, kde při případném znovuvznícení nic neohrozí nebo se naloží do vody.
V te garazi ho nalozis do vody jak ? Takze hoi nejak musis dostat ven, ale s bateriemi, ktere hrozi vznicenim nebo hrozi uraz el. proudem, to bude jeste obtiznejsi.
Na horici spalovak stacio proud vody a za chvili je po ohni.
No, aspoň bež tady začneš něco psát, tak se informuj u někoho hasičů, jak se EV (a obecně baterky) dneska hasí.
Uhasit to jde, aby s tím šlo nějak manipulovat. Do nádrže s vodou se baterky dávají proto, že se neví, jak mco jsou poškozené moduly a může dojít k samovznícení.
Takže pokud začne hořet EV v podzemce, tak se uhasí (metody na to jsou a používají se), auto se z podzemky odtáhne a teprve poté se uloží do vody. Není to tak, že hořící auto musíš naložit do vedle stojícího kontejneru s vodou.
Neříkám, že je milují. Ale dají se hasit tím nejuniverzálnějším hasebním postupem (zabráněním přístupu vzduchu) a po uhašení požáru se stávají bezpečnými, případně je lze z nebezpečného místa odčerpat.
Samozřejmě, do budoucna je možné, že se bezpečnost elektromobilů bude zlepšovat a budou vyvinuty lepší hasební postupy elektromobilů (konec konců, bezpečnost aut na benzín či naftu se také vyvíjela, třeba taková Škoda 100 měla benzinovou nádrž vepředu, což je dnes nepředstavitelné). Ale zatím to není, takže ten zákaz v německých městech má logiku.
Není to nesmysl. Jsou zde dokonce hned tři aspekty, které k tomu přispívají.
a) Elektromobily obsahují méně součástek a jsou jednodušší na montáž.
b) Elektromobily jsou dražší než konvenční auta, takže podle zákona nabídky a poptávky dojde k ustanovení tržní rovnávahy snížením prodejů.
c) Elektromobily obsahují větší podíl práce vykonané v Asii a asijského know-how (je tam soustředěn například základ řetězce výroby materiálů pro Li-ion články).
Jestli je to dobré, nebo špatné, to už je věc druhá. To záleží na tom, jaké má kdo vidění světa.
To uz je diskuzni zoufalost.
Uroven nula. Myslim, ze to jde klidne dohledat i na jinych webech.
Odpurci EV bohuzel pouzivaji cim dal ubozejsi "argumenty", s tim jak se realita vyviji presne opacnym smerem nez si preji a nez psali leta v diskuzich... :no:
Však to bylo řečeno v článku. Li-ion baterie může jednak hořet i bez přístupu vzduchu a za druhé pokud z ní vyteče elektrolyt a elektrody jsou obnažené, je samozápalná (nepotřebuje žádnou iniciaci, aby začala hořet). Obě tyto skutečnosti znamenají docela velký problém pro hasiče.
A čo myslíš, že sa dá robiť s bežným autom horiacim v garáži? Sú dve možnosti - buď ho necháš zhorieť a hasičákom zabrániš max. tomu, aby nezhorela budova, alebo ho vytiahneš von a necháš ho zhorieť tam. Prípadne tam hasiči zahasia hromadu spečeného nepoužiteľného šrotu. ;-)
Tady vůbec nejde o to, že auta se spalovacími motory hoří stejně často jako EV auta. Ale o to, že jediná dosud funkční metoda hašení EV spočívá v tom, že se auto naloží jeřábem do velkého kontejneru s vodou a tam se nechá 14 dní aby proběhly všechny chemické reakce v baterkách a to je jaksi zcela nepoužitelná metoda v podzemních garážích (stejně jako nikdo neumí bez k tomu vyprojektované vzduchotechniky odčerpat z garáží unikající LPG. Takže LPG a EV prostě mají v uzavřených garážích smolíka, to není žádná politika, ale rozumné doporučení jakéhokoliv profesionálního hasičského sboru kdekoliv ve světě.
Tak to jiste prezentuji tyto propagandisticke elektro stranky cistou pravdu. Nafta jakozto horlavina 3 tridy hori velice mizerne. K zamaskovani pravdy si mohli aspon vymyslet ze bylo benzinove.
Se mi strašně líbí, že když se to hodí, tak se politické rozhodnutí bere jako důkaz technického rázu. Ve státe Indiana je uzákoněno, že hodnota Pi je 4. A říkají snad matematici, že Pi je 4 místo 3,14, protože se zákonodárci na tom usnesli a proto to musí být pravda?
Že zákaz parkování EV v podzemce, notabene po požáru nafťáka, se bere jako důkaz "zlé" elektromobility, je přesně toto. Na důkaz o nebezpečnosti EV je snad třeba víc, než jen usnesení města.
A pokud to někdo bere jako prevenci, že si někdo uvědomil "nebezpečnost" EV, tak by si měl uvědomit, že pokud by tomu tak opravdu bylo, tak zakážou parkování v podzemce i normálním spalovákům, protože pokud podezření (EV jjim tam ještě nehořelo, ale může) stačí jako důkaz, pak opravdový důkaz (spalovák jim tam už hořel) by měl k zákazu stačit taky.
Tak ja se nebojim ze si EV svych par zakazniku najde. S CNG a LPG teoreticky taky nesmis do garazi a prodavaji se. Tak holt budou majitele EV parkovat venku.
Ne, az prijde imbecilni Hamuna a s pomoci mnoha rovnitek se nam bude snazit vysvetlit ze jsme vsichni blbi, protoze jemu pani ucitelka uz ve druhy tride rikala ze za chvili dojde ropa a elektromobily nas svet zachrani :D
V úterý se taková nešťastná událost stala i v Norsku, zemi, kde se ošklivá auta na baterky prodávají stejnou rychlostí, jako levné náhražky rumu na vesnické zábavě. :D
Původně samozřejmě panovalo všeobecné přesvědčení, až skoro jistota, že za incidentem stojí elektromobil. ;-) Později vyšla najevo šokující skutečnost – překvapivě vzplanul vůz z roku 2005 poháněný naftou. :-O:-O:-O
Energetika obecně prochází obrovskou transformací, pomalu denně je něco spojeného s tímto tématem ve zprávách, ale podle Bureše "nikdo neřeší ekologii výroby elektřiny pro elektromobily". LOL, co se tu člověk nedozví...
A to není zdaleka vše, aneb dobrých zpráv není nikdy dost: https://www.autoforum.cz/…i-za-20-miliard/
P.S. Aby bylo jasno, já tuto finanční hrůzu Hyundai rozhodně nepřeju, je v této kaši jen proto, že ustopil levičáckým elektrofašistům, je to ale další skvělý praktický příklad, jak idiotský nápad je politicko-ideologické protlačování elektrodeblity zákazníkům! :-):yes: A navíc, masové rozšíření elektrodebility by ve srovnání se současnými extrémně čistými spalováky ani nebylo žádným ekologickým přínosem a pro klima taky ne! :-O:-(:no:
To říkej Norům, který elektrozkrat zničil 3 patra letištních garáží.
To říkej Korejcům kteří musí měnit baterie o 86 000 vozidel, viz dnes Autoforum. Baterie šmejd/mejd in Čajna ...
To říkej Korejcům, kterým do roku 2020 blaflo 25 bateriových úložišť.
Ano, je to tak. Jakýkoliv požár EV mobilu je průser. Jinak řečeno - už jakýkoliv prodej EV mobilu je vlastně průser, protože to je "tikající ekologická bomba".
EV + podzemní garáž je pak téměř neřešitelný problém. Zelenořiťolezové a ekobezmozci to samozřejmě nikdy nepochopí. Ale i přesto - hašení EV zkratomobilu musí proběhnout tak, že se zvedne a ponoří do vodní lázně. A zvednout v podzemní garáži prostě není možné a není jak. Každé jiné hořící auto je možné uhasit stojící na místě.
A otázka pro inteligentní - kolik % aut starších např. 10-ti let neprodělalo havárii???
Pouze předešli budoucím problémům.
Aneb toto ti vadí vole ale po mrtvolách dieselů se vám chtělo skákat wolové. :no:
A nakonec budeme skákat po mrtvolách zkratomobilů. :-|
A vy zkratofanoušci jste jen užitečnými idioty. Automobilkám vadila dlouhá životnost spalováků.
Tak tlačili na to, aby jim elektrozkraty umožnily měnit vozy 1x za 8 let, což je 2x kratší doba než u spalováků.
A vy jste jim to spolkli i s navijákem.
Blafnout může každé auto. Smysl mělo v neodvětrávaných garážích zakázat LPG, protože když uniká tak se povaluje po zemi a může vybouchnout. Nemá to nic společného s lokalizovaným ohniskem požáru automobilu, bez ohledu na jeho pohon.