Za mě by to chtělo přidat turbo, když už není atmosféra 1.2-1.4L. Protože 95Nm při 3600 nemůže být žádná hitparáda. Jinak mi auto přijde fajné, jak hezké tak důvěryhodné. Cena 279k byla za Felicii kombi pokud se nepletu. Osobně bych to s danou motorizací ocenil na 249k max, ale uvidíme, je to holt novinka.
Přesně tak, krátká Felda 1.3 MPi/50 kW (tedy už s vícebodovým vstřikováním) rozhodně nebyla líné auto (pokud tedy nevezla 4 dospělé a plný kufr, samozřejmě). :-)
Jo, tohle video jsem s nadšením zkouknul ihned po jeho uvedení. Mělo by otevřít oči i těm největším EV fanatikům. EV je za mě momentálně řešením jen do center velkých měst pro movitější klientelu a firmy z důvodu omezení lokálních emisí. Případně jako mamacar - druhé auto v rodině. Jinak je to zatím celý k hounu a zlatej moderní čistej fosil. Dnes už je dokonce nafta (ne každá, ale lepší se to) zase čistší než benzín. Umí menší CO2, NOx i saze.
To, že výkon nahnali benzínovou motorizací, podle tebe značí, že je zaměřen na spotřebu?
Nemyslím si, že je ta kombinace nepovedená. Je to hybrid, který je velmi blízký konvenčnímu pohonu, na rozdíl od Japonců. Na dálnici se projeví špatná aerodynamika a málo příležitostí k rekuperaci, takže žere stejně jako benzín. To ale není nic nezvyklého.
Myslím že H/K nemá tak mohutnou dvouspojku, proto HDM. A poměr výkonnosti benzin/elektro určitě není zaměřen na výkon, protože není nic jednoduššího než výkon nahnat větší a silnějším elektromotorem.
Že spotřeba hybridu od H/K není nijak zázračná a ta kombinace se jim (za mě) moc nepovedla, je věcí jinou.
Vzhledem k ceně si neumím představit nic lepšího. Nemám co bych vytknul. Stejně jak může být Golf za 0,6M naprosto rozporuplný a plný zklamání, stejně tak dokáže Dacia za méně než poloviční cenu přijít s dokonalostí.
Za mě smekám před Rumuny a před Renaultem :yes::yes::yes:
Lenže to auto ich nevysiela. Právo stiahnuť ich má servis, ktorý má predpísaný postup čo s nimi. Automobilky už dnes zbierajú viac dát a teoreticky ti na základe nich môžu zmietnuť reklamáciu. https://auto.pravda.sk/…ja-je-na-mieste/
A s mobilnými dátami sa to presne porovnávať dá. Tie dáta sú zverejňované ako štatistický údaj, ale operátor presne vie, kto koľko minul a vyššia spotreba znamená viac CO2(elektrika a nutnosť rozširovať siete).
Stačí jen citace: "Většina jede buď tak pomalu, že v podstatě nebrzdí, tj. je jim hybridní složka pohonu prakticky k ničemu" - tak teď už chápu proč se AF označuje za odpad :no:
Jenže když jsou ta data monitorována a ukládána v autě, tak těžko můžeme mluvit o nějaké anonymizaci. Stačí málo, aby byla propojena s provozovatelem a on byl na jejich základě diskriminován, což se mi nelíbí a nedá se to srovnávat se statistikami mobilního operátora.
Já osobně bych prostě globálně decentralizoval, až bych brečel. Tam kde není vysoká kumulace moci na jednom místě, není ani možnost tuto moc "uchvátit" jakoukouli zájmovou skupinou, se kterou zrovna nemám podobný pohled na svět. Nelíbí se mi ani jeden scénář. Ani ten východní, ani ten západní. Jsou si totiž v lecčem podobné. Jenom jeden se prosazuje s holí a druhý s vlídným úsměvem. Ano s úsměvem je to pořád lepší, ale na jak dlouho? Západ si pozvolna buduje "socialismus s lidskou tváří". Přežitý nefunkční koncept. Dneska už nebojují soudruzy se zlým kapitalistou, ale se zlým kapitalismem. Místo rude frčí zelená a už se nezachraňuje dělník, ale planeta. Je to geniální, protože proti záchraně planety by přece mohl vystoupit jen absolutní necita a diletant. A tak na jedné straně bojkotujeme čokoládové tyčinky obsahující palmový olej, abychom na druhé tleskali pokrokovému výmyslu "papírové lahvi", která - pokud již nezměnili recepturu - obsahuje palmový olej. V rámci genderu nefčí vousatí chlapi s doutníkem na tričku, ale středoškolačka ve žluté pláštěnce. Každá doma má své revoluce, vůdce, hrdiny, i paka. Ale kde se v lidech pořád bere ta potřeba "uvrhnout" celou společnost do jediné možné pravdy. Dnešní demokracie je diskuse a střet názorů jen pokud jsou ty názory tabulkově odpovídající, jinak seš z diskuse vyloučen, což vede k frustraci a extremismu. A tak se budeme zase zbytečně točit v kruhu. Vem si, jaký lidský odpad udělala legislativa s kuřáků. To samé čeká "fanoušky benzinu" dieslaři už mají našlápnuto, až bude jedinou společenskou pravdou, že benzín můžou chtít provozovat jen "zpátečničtí třídní nepřátelé". Ale už dost. Omlouvám se povedené Dacii, za takový politický zvracení. A Tobě přeji hezký večer a hodně spokojených kilometrů. ;)
No a v dobe keď to je otvorené, tak je tam na mraky turistov, takže na testovanie to moc nevidím. To skôr by mohli po Transalpine, tá nie je o moc ďalej, posledné roky aj s lepším povrchom a turistov oveľa menej. 🙂
Umí, ale musíš si koupit... Chvíle napětí... Navigaci.
Tahle varianta (jen displej), která je teoreticky ideál, protože zrcadlení na velkej displej je pohoda, po tovární Navi neštěkne pes a bezdrát je zbytný luxus... Tak krachuje na tom, že musíš tahat datové USB z palubky před řadičku.
v tomhle state to je sam posera 😁. Pred 30 lety jsme byli priposrani z toho co se stane kdyz nas uslysi rikat co si myslime a tak jsme si radeji nechali kalet na hlavu a ted jsme priposrani z toho, co by se dalo jednou zneuzit z toho co rikame ted.
Pritom absolutni svoboda jak si to nekteri predstavuji je scifi.
DNESKA se to nikoho nijak nedotkne ;-) Co bude za pár let, to neví nikdo a peníze z případné další daně nebo pokuty se státu bude hodit vždycky, zvlášť po koroně...
Žiadny súhlas nepotrebuješ ak tie dáta využívaš iba na štatistické účeli. Dáta nemôžu byť personalizované. Ukladáš len km, spotrebu a údaje o vozidle bez kompletného VIN. Ak to niekto robí inak tak je protizákonné konanie súkromnej firmy a nie EU.
Čo myslíš odkiaľ sa berie napríklad štatistika spotreby mobilných dát?
Ten hybrid v Tucsonu není naladěn na maximální úsporu paliva, ale na výkon. Je to způsob, jak mít v nabídce výkonný benzín a pohon všech kol, aniž bys musel platit pokutu. Z pohledu spotřeby nemá vedle dieselu žádný smysl si ho pořídit na dlouhé trasy. Pokud ti tedy nejde o jízdní dynamiku.
Tak to já už v roce 91 namontoval načerno LPG do Š100. Celá sada v krabici stála 3500,-. Internet nebyl, takže info taky ne.....Málem jsem si rozlomil mozek, než jsem přišel na to, jak to namontovat a zprovoznit. Plyn jsem plnil na ulici z bomby zahříváním ve velkém hrnci, později s pomocí čerpadla samodoma. Smrad propanu byl cítit v celém údolí :D Ach ta partyzánská léta. To byly časy! To byla nádhera! A stále žiju! :yes::D
Celkem mě fascinuje takový dotaz, když zrovna v EU musíš mít jakoukoli manipulaci s osobními údaji právně podloženou a v případě potřeby stvrzenou informovaným a dokazatelným souhlasem subjektu, kterému patří. Ani cookies nemůžeš používat bez toho, abys splnil všechny náležitosti. Ale ty jsi asi stoupencem rčení "kdo nemá co skrývat, nemá se čeho bát", nebo fakt nevím...
Jak tě to omezí na svobodě? .) Upřímně, tenhle argument se poslední dobou používá tak často, že mi připomíná ošoupané tenisky.
Tak hlavně, že můžeš vyhrávat nahlas do noci kdykoli se ti zachce, nemusíš řešit omezení na silnicích, můžeš chodit po ulici úplně nahatý... nebo ne? Jak je to možné? A to tě dojímá měření spotřeby, které se tě nijak nedotkne a nemusíš se tomu přizpůsobovat? .)
No jasně, je fakt divné, že dvoutunová stodola na útěku má vysokou spotřebu... opravdu neskutečně.
Jo, chápu, prostě nemáš nic s elektromotorem rád. Ale je už opravdu trapné, když se kvůli tomu snížíš k podobným věcem.
Á, zase jen tvá "selektivní pravda". Tak si to přečti ještě jednou v klidu a pořádně. Ten jejich dálniční úsek je v měřítku celé jejich testovací trasy poměrně krátký a hlavně ho jezdí se všemi testovanými vozy a stejným způsobem. Proto se jedná o vysoce objektivní měření v běžném, reálném provozu! :-)
No jo, ale pokud nemáš k dispozici těch třistapade, pak zkrátka zalovíš jinde. Kdo chce větší auto, musí do bazaru, a kdo chce nové, zbývá mu jen ta Dacie...
Ano, to je strašně divné, že auto jedoucí na plný plyn po neomezené dálnici nemá spotřebu jako podle normovaného testu. Ale to tví miláčci z AF opět netaktně vynechali. Je to odpad a ty taky.
Tebou popisovane se casteji deje v zemich s autoritarskymi rezimy.
PS Myslim, ze zabyvat se takovou kravinou, jako je sledovani spotreby EU je uplne zbytecne.
EU muze nastavit jakykoli limit bez ohledu na realnou spotrebu. Znat realnou spotrebu je podle me ku prospechu. Fakt nevim, co by mi ma tom melo vadit.
Nojo, tak napájení bych si přinejhorším uměl vzít i ze zapalovače, ale pro to AndroidAuto je to nepříjemné. Fakticky bych to potřeboval obráceně - když už chci koukat přímo na displej telefonu v držáku, tak by mi k tomu stačilo USB napájení, protože pak už nutně nepotřebuju to datový spojení s autem. Pokud chci koukat na displej auta, tak pak zase chci mít mobil někde z dohledu připojenej právě přes ta data. Tohle mi přijde trošku "simply dumb" :-)
Suhlas... za mna novy stepway je uz prva dacia ktoru by som nemal problem ist omrknut zo zaujmom k predajcovi... uz to nie je ziadna lowendovka ale paradny hatch ... ale pockaj ked uvidis bigster... tam cakam este vacsiu pecku... :yes:
Dacia jede bomby. Nové Sandero je povedený kousek. Je to poprvé v historii, kdy bych si ji i koupil - kdyby - kdyby měla nějaký motor a byla trošku větší. Klasický čtyřválec a verze v kombíku (třeba Logan překvapí), při zachování simply clever řešení nového Sandera a vůbec bych se nestyděl si pro ni zajít. Za možnost kastlíku ma mobil místo obrazovky vítám všema deseti. Za tohle opravdu palce vzhůru. Displej nehyzdí příjemně čistou architekturu palubky a morálně nezastarává každou hodinu i pět let, jako je tomu u všech vozů s displejem.
a nikde ani ziadne radary na cestach... cele to bolo ine... zlate casy... celkovo aj aut bolo podstatne menej.... pamatam... ze v r 2000 ked som uz mal v lete vodicak a jazdil este nasou starou skodou 105L tak som si pred barakom kde dodnes nasi byvaju mohol vyberat kde zaparkujem... dnes? Dnes ked idem k nasim tak som rad ked najdem miesto ktore nie je dalej ako 50m od vchodu ( neraz parkujem aj na vedlajsej ulici ) ... a je uplne jedno ci k nim pridem v tyzdni po nocnej rano alebo cez vikend poobede... vzdy je uz vsade plno....
Jojo. Je to takové De ja vu. Na východ od nás diktatury egomaniaků, na západ od nás diktatura zeleného bezpohlavního proletariátu. Začínáme být zase historicky posledním ostrůvkem, kde se to ještě úplně nepodělalo i přes všechnu korupci a vnitřní kolotoče, ale to je jen stav hybernace a brzy se rozlouskne, jestli půjdeme vývojově o 100lez zpět východní cestou, nebo západní, ani jeden scénář není dobrej. Jen každej vyhovuje jiným skupinám.
věřím, že pro nenáročného řidiče to může být dobré auto. Nicméně, víc jak 300k nemá cenu do ní investovat. Viděl jsem nějaká videa a i z něj je poznat, že je to levné auto. Za 350k je k dispozici Ceed, který je na úplně jiném levelu.
A já si za čtyři roky koupím tohle, co ani nevim jak bude vypadat, ani stát.. ale koupím si to, začnu šetřit, budu střádat, všechno bude, uvidíte, umím si to představit abyste věděli, mám křišťálovou kouli. A páčí se mi to.
Novy stepway sa mi paci... a stale vyjde lacnejsie ako moje male auto ... cas ukaze... ale uplne v pohode si viem predstavit o 4 roky nejakeho bigstera ktory nakoniec moze stat v zaklade aj menej ako nejaky dnesny bezny hatch c segmentu kde ceny uz dost stupaju nahor....
Google je soukromá firma, jejíž služby Tě nikdo nenutí používat. Navíc odkliknutím smluvních podmínek - ať už si je četl, nebo ne - souhlasíš. Nicméně tvé rozhodnutí obohacuje, případně poškozuje jen tebe samého. EU je politický subjekt, který vychází z nějaké volby většiny. V takovém případě vždy dochází k omezování svobody jednotlivce ať už si za to můžeš sám, nebo ne, protože o tobě rozhodně většina. Tedy když si většina voličstva usmyslí, že by bylo super zakázat maso, benzín a ukamenovat tě za koženou bundu, tak ti nejprve v mcdrive zabaví auto, vytrhnou ti burger z huby a následně ukamenují ve jménu jejich verze demokracie. To je a bude vždycky problém mezi světem politiky a světem tržním. Tedy pokud nějaká politická instituce opravdu začne sbírat data, tak je vždycky potřeba se ptát proč a případně ji dotlačit k tomu, aby tak nečinila. Když ti tohle udělá firma, tak jdeš ke konkurenci.
https://www.autoforum.cz/…potvrdial-obavy/
Hybridy nebrat (a když, tak jenom Toyoty)! :no:
P.S. Než tady místní eurohujerovská skvadra začne kvičet, že autoforum je totální informační odpad, tak si prosím ten článek přečtěte. Ta spotřeba je totiž měřená velmi přesně a pro jistotu opakovaně, jedním z nejrespektovanějších automobilových médií v Německu!
Vsetko ok... ale predpokladam ze v zavode na vyrobu aut maju predsa len tych sikovnejsich a hlavne kvalifikovanych ludi... inak to dnes uz ani nejde....
Ono to tam začíná už v rodině, holky se musejí starat sami o sebe, ale chlapci jsou rodinné stříbro a jsou trochu zženštilí. K programování ty kluky vedou hlavně počítačové hry a sebeprezentace na youtube. Stačí když se podíváš na vedení elektřiny v Bukurešti a je ti jasná ta "vysoká" technická úroveň. Já jsem ty dva roky bydlel v areálu, který postavili Turci a to byla úplně jiná technická úroveň :D
Ano v tomhle se shodneme, za současné situace lidi tají že maj covid a chodí dál do práce aby měli peníze. To je hodně špatně.
Ale stejně tak je otázka, kde vezme 75 letý děda co žije sám na tepelko za 170 litrů aby ho vyměnil za kotel, až mu zakážou topit uhlím nebo mu to brutálně zdraží.
Kym maly kusok povyrastie ( teraz ma este len 6,5 mesiaca ) tak hadam stihnem co to nasporit ... aj ked na jedno dieta by mal stacit aj stepway v pohode... normalne asi za par rokov skoncim v dacii.. tak to vidim.. ma este normalne auta... sympaticke jednoduche prakticke ... vela toho tiez nenajazdim takze nevadi ak nevydrzia tolko co nejaky lexus :-[] ...
Protože tam uzákonili že benzín je fosilní zlo a tak si holt připlatíte.
A stejně tak stoupaj na burze ceny elektřiny díky vypínání uhlek a JE připlatít si celá Evropa, ná nevyjímaje. Jenže v covidové situaci a ještě v podmnínkách ČR existuje spousta lidí, kteří si nemaj připlatit z čeho.
Pořád trochu trpím despektem z průmyslové výroby v mém oblíbeném Rumunsku. Oni mají výborné jídlo, naprosto úžasné víno (https://stirbey.com/…ry/vinuri-rosii/). Jsou tam skvělí programátoři, ale na techniku moc "buňky" nemají. Spring je jen přeznačený čínský výrobek a to mě uklidňuje, i když to má na kapotě rumunský znak. Velikost je mi jedno, ale chápu že ty pro rodinu potřebuješ něco většího.
Tak já připsal Sanderu malé plusko za USB na palubce... a ono je to JEDINÉ USB v kabině? No tak to je bizár :-) . Dřív lidi tahali USB zespoda nahoru k telefonu na navigování... a teď snad aby tahali drát shora dolu :-D
V tej bielej vyzera elegantne... ziadny lowend sa tu uz nekona... len za mna v tejto uz relativne velkej kasni to chce jednoznacne zobrat s 1,0tce... potom to bude aj po motorickej stranke idealna kombinacia pre sandero.... :yes:
Do doby než řeknou že máš mít každej spotřebu max 8 litrů a kdo má víc at si to zaplatí :-):-):-)
Toho sou eko bolševici v rámci boje s CO2 schopni, protože potřebují peníze na svoje zelené nesmysly
Stačí se podívat na NL kde už stojí litr benzín aktuálně asi 2,20 EURO :-)
Pro průměrně náročné, resp. všechny, kteří si nepotřebují něco dokazovat, tohle považuji za velmi dobrou volbu v poměru cena-výkon. :yes: Stanice na LPG jsou skoro všude a provoz je výrazně levnější.
EU neni soukromnik ale vladni instituce. Takze se potom nediv, az zacne z tech dat za par let financak zjistovat jestli ti to vsechno sedi v ucetnictvi ... :-)
Ja sa uz tesim na bigster... to bude rodinny megahit... uz zacinam sporit :yes:
Za mna kusok skoda ze elektricky spring je tak malicky ako panda... ale jasne... vo velkosti sandera uz by asi stal podstatne viac chapem... ale vyslovene do mesta to asi bude sikovny kusok kde ani mensi dojazd nemusi byt velky problem ;-)