Něco uvidíme určitě :-) . Ve světle pořízení FCA se ale najednou opuštění kolínské TPCA zdá mít velkou logiku. PSA si akvizicí zajistilo přístup k tradičním minivozům, ke čtyřkolce, dvouválci, GT, sportovním i ryze terénním vozům, opravdovým pickupům. Se svým portfoliem nyní prakticky ovládá národní trhy Itálie a Francie a jižních států, část DE trhu s výrazným podílem v Africe a latinské Americe a tradicí US značek v severní Americe. Držím jim palce.
To se ukáže za pár let, zda si PSA nevzalo příliš moc velké sousto. Zejména evropská část FCA je něco, kde se utopí spousta peněz a bez jistoty návratnosti.
"Italsko-americké FCA loni klesl upravený čistý zisk o 57 procent na 1,9 miliardy eur (49,7 miliardy Kč), zatímco francouzské PSA klesl čistý zisk o 31,3 procenta na 2,2 miliardy eur". Ono to vypadá spíše na 4,1 miliardy dohromady. Jen to potvrzuje co si myslím, že u stávajících automobilek není koho litovat nebo ho podporovat.
To je pravda.
Moc se ale po akvizici PSA - FCA těším, že si po dvaceti letech s PSA technikou budu moci koupit tuto techniku v emotivním A-R designu s pohonem odpovídajícím italské tradici.
Některé automobilky to takto určitě udělat musí.
Jinou možností pro globální koncerny je diverzifikovat portfolio a vyhovět národním zvyklostem a specifikům daného trhu, to vše s využitím technologických synergií (platformy, modulární řešení atp.) Proto PSA pořídilo FCA, nic lepšího, co by přesně tomuto odpovídalo, nebylo na trhu možné koupit. Jsou to od PSA hluboce promyšlené strategické kroky.
To je skvělá zpráva. PSA stále za jedno období vytváří zisk ve výši, která mu před lety umožnila pořídit Opel. A přitom nemusí platit ani euro emisních pokut. Bravo.
Automobilky musí podražit, aby měly na autě zisk a tím pádem prodají méně. Však se k tomu vyjádřil i Martin Jahn. A zdravím ty technické inžynýry, kteří vidí cenu EV jen v baterce a se solidem myslí, že cena spadne.