Aha 1.6EB. Tak to ovšem nebyla porucha. To byla příplatková funkce prevence před zadřením motoru. Ozzmanovi si nepřiplatili a po 20t byl motor v pánu. :-[]
Nebudu hodnotit vsechny Skodovky ale zrovna ta Octa 3.gen na CNG je dokonala a pro bezneho ridice fakt idealni auto... bohuzel nova dotykacova generace uz mi vubec nesedi a tak s nimi skoncim....
Ne ne, 1.6EB bez SS.... proste samovolne vybijeni baterie vzdy pres vikend, i kdyz jsi v patek najel treba 500km.... po desatem failu jsem jim to vratil....
Máme na firmě cca 500 aut, z toho cca 350 Fabie, Oktávky a Superby, zbytek Fordy a prémii pro manažery. A Škodovky v pohodě do 250 tisíc drží s běžným servisem. Pak se o ně porvou áčka s esem. Takže TCO za 1+.
Co je ale důležitější, zaměstnanci hodnotí Fabii, Octaviii Superb jako atraktivnější benefit než Toyky, Hondy, Fordy nebo Volkswageny.
Takže sice můžeme mít autopark od toyoty s trochu nižšími náklady na servis, ale pak proděláme kalhoty na motivaci zaměstnanců.
Prostě jsou ty auta (Škodovky) vymyšlené dobře. Ne dokonale, ale skvěle pro běžné rodiny. To auto dobře vypadá, je v něm spousta místa, má nízkou spotřebu, parádně zpracovaný kokpit řidiče.
Tož tak.
No. Že je vlastnost auta, ze nejezdi , to slyším poprvé. Ale nepřekvapuje mne to u těchto 2 značek :D:D
( Pro ostatní než ozzman - ten to pochopí hned, je to vtip.)
.... jako jo, pokud trefíš na vyloženě nepovedený motor, jako např. některé verze TDi, tak pak to může být problém.... ale jakmile se vyhneš těmto systémově špatným věcem, tak nevidím problém.... samozřejmě jde i o čas, je rozdíl nalítat těch 300 za 7 nebo 15 let.... ale fakt jsem vlastně všechny auta z firmy i soukromá prodával kolem těch 200tkm čistě z preventivních důvodů, že jsem se bál že už by mě to teoreticky mohlo někde v cizině nechat atp.... ale reálně jsem nikdy problém neměl.... :-)
edit: jo pravda, teď si uvědomuju že jedno Mondeo jsem vrátil dealerovi po 60tkm, protože se tam tak s*ala elektrika, že už to nebylo možné.... (za 2 roky asi 10x nepojízdné kvůli vybité baterii a nebyli schopní to vyřešit). Takže jeden špatný kus vlastně taky mám.... ale ten mi vyměnili za nový....
No, dizajn, technika, jestli myslíš součástky,tak ty asi nemá ani ten Americkej Ford americky... :D Dříve Mondeo dělali na 2x, tohle je stejný jako Fusion, proto ho diskutéři nemají rádi ;) Stejně bych mohl argumentovat u spousty jinych aut, ktere se montují v Evropě... Suzuki, Toyota... pár Audi je slovenských a Hyundai je přeci český žejo :D
Proace je přeznačkovaný Citroen/Peugeot, to snad uznáš, že je trochu něco jiného, než že si odkoupí Ford motory HDI... Tohle dělá hodně značek a nikdo by MB s 1.5Dci či 1.33TCe neoznačil za Renault ;)
Nebo mi tedy pověz, co je přeznačkovaný Mondeo zač ? 508 ? C5 ? To asi ne...
To závidím. Dokud jsme měli škodovky, rozhodne bych takové auto nechtel kupovat. Ale lidi nám mohli ruce ulamat, kdyz se to prodávalo. Napr O2 praskla hlava den před zamyslenym prodejem při 220tis. Tak se to nechalo opravit a nechala se v rodině, ze bude ještě tedy delší chvíli sloužit, vydržela pak ještě cca 3 roky a pak hnila tak, ze všude za ní nabízeli jen 10tis, pri najezdu 270t km, 10 let. Rozhodně to nebyl dobrej nápad si ji nechávat. Dalších jsme se zbavili velice rádi a ani nás nenapadlo je nechávat delší dobu/najezd. Na druhou stranu nám po 5 letech a 200tis km doporucovali prodej avensis 2.2dcat kvůli motoru. Nakonec šla pryč po 7 letech a 260tis km, a kdyby nemusela kvůli nehodě, tak ji necháme déle. Takhle bezporuchove auto jsme u skodovky meli naposled O1.
Ted jsem se řádně zasmál, děkuji.
Ale třeba bychom jim mohli navrhnout, aby nám takovou tabulku udělali u evropské produkce, resp aut nabízených v Evropě.
... jako měl jsem X funglovek a 320km by najely všechny.... ať už to byli Italové nebo jakékoliv jiné značky.... prodávám to většinou po 200tkm a ta auta jsou jak nová.... je to jen o tom jak se k tomu člověk chová....
Momentálně mám ve firmě s největším nájezdem Octu CNG, má za 6 let najeto 220tkm. Měnily se nějaké brzdy, tlumiče a ložiska, pak rozvody.... jinak vůbec nic a auto je furt v krásném stavu a jezdí skvěle....
Neviem co s tym je, v servise vymenili pol prevodovky a aj tak auto seka. Na druhy krat ma poslali domov, ze mam s tym jazdit, kym sa to nerozpadne, lebo na diagnostike nic nenasli :-)
100 okruhových je asi nonsens pre akékoľvek civilné auto. Ale moja pointa bola v tom, že to auto sa predáva krátko, takže jazdilo veľa, asi dlhé trasy. Ak tomu majiteľ aj šlapol, tak plný potenciál sa mimo okruh dal využiť maximálne par sekúnd, potom si už narazil na limit premávky, alebo pud sebazáchovy :-)
100 tisíc okruhových by bolo na uznanie aj pri tej Japonskej atmosfére. Kde mimo okruh využiješ plný potenciál toho motora dlhšie ako na pár sekúnd? A aj na okruhu to musíš vedieť, aby si sa priblížil limitom toho auta. Podobný litrový výkon majú motory pre WRC a tam je predpísaná výmena/kontrola niektorých komponentov už po pár tisíc ostrých km a nemyslím, že je to tým, že by sa na WRC špeciáloch šetrilo.
Z tých čo tu diskutujú asi najčastejšie naháňa "civilne" auto po okruhu Fred a ten nejde podľa štandardného servisného plánu, ale dopraje autu aspoň nový olej oveľa častejšie.
Toyota :yes: Teraz film pre pametnikov. Daewoo Nexia / prezleceny Opel Kadet / mi lahol po 50 000 km zadymelo sa z motora niekde v Litve vtedy bez Google map a sat nav. Tak nastastie sikovny Litevsky mechanici to nejak opravili a dorazil som na Slovensko aj ke o par tisic dolarov lahsi...Este ze som tam nasiel aj manzelku to bolo dalsich par tisic dolarov zatial drzi pekne...
Nove auta to znesu asi lepsie aj ked na E 350 dizlaku mi po 20 000 km odisla ta sekundarna mala baterka nej 350 Euri stala vymena. Toyoty su drazaky len ludia uz nepotrebuju auta na 20 rokov ako za komunistov ten vyvoj je tak rychly ze 5 rocne auto uz vyzera ako Flinston car :-!
Mne Renault vydrzal necelych 40 000 km. A uplne okruhovo az nejazdim. Aj ked si myslim, ze to mohlo vydrzat viac. Peugeot 407 v rovnakom rezime vydrzal 200 000 km.
No jasný, jako dotyčnej co má to auto samozřejmě nenajezdil na okruhu 100tis.km nicméně auto rozhodně nešetří a rád bych se podíval na jakékoliv běžné auto a motor po 100tis.km na okruhu, to je podle mě úplnej nonsens.
Jdes trochu z extrému do extrému, ono 100 tisíc na okruhu by asi nebylo nejideálnější pro žádný motor, ani pro ty japonské atmosféry. Ber to tak, že je v tom kombinace všech provozů, s AMG se urcite nebude jezdit jen předpisově do Kauflandu a zpět 1x týdně či nepojede 130 tempomatových přes celou ČR tam a zpět.
Už som to napísal na Ozza. Dnešné motory umierajú skôr na problémy pri krátkych jazdách. Už dávno som nevidel vybehaný motor. To hrozí tak možno pri motoroch, ktoré dostávajú zabrať na okruhu.
Väčšina motorov dnes umrie na konštrukčnú chybu, ktoré sa prejavuje pri krátkych trasách. Vybehané motory tu s nami boli v dobách starých škodoviek.
Ak by napísal, že ten motor dal 100 tisíc okruhových km, tak to je na uznanie. Ale to že motor zvláda dlhé jazdi, kde sa len občas využije jeho potenciál nie je nič obdivuhodné. V takom režime fungovali dobre aj inak tragické motory EA111.
To je otázka na lidi co to v té době říkali (proto jsem to dal do uvozovek) já ti na to neumím odpovědět. To tvrzení všech hejtrů v té době, když stím MB přišel, keců o vyhoněném dvoulitru bylo všude jako Covidu19 dnes. Světe div se, ale ten motor pořád jede a funguje bez závad ;-) Nová generace je o cca 50ps ještě dál a už nějak nevidím, že by někdo pochyboval v takové míře jako před lety.
:-[]:yes: Tak, ale pořád je to MB, kdyby si tam měl třeba 2.0BitDi s 500 tisícema bez výměny oleje a s půbodním DSG, to by byla teprve diskuzní bomba :D A nebo Oktávku 4, které nezamrzá infotainment :D
Pohoda, z poslední návštevy známého mám eso v rukávu do bitvy v podobě minulé generace A45 AMG s najetými 364tis.km pouze s poctivým servisem :D
To je ten “přeturbenej dvoulitr co se určitě brzo rozpadne, protože prostě dojčland inženýring”.
V článku se mluví spíš o Toyotách, já taky proti US autum nic nemám, sám jedno takové mám i když je vyrobené v Evropě s motorem z Peugeotu :D
Je spíš škoda, že se tu věnuje čas US ojetinám, ale těm, které jsou tady dostupné a které kupují češi, to tady docela postrádám. Kolikrát by se v nich dalo najít zajímavé a opomíjené auto a tak podobně...
barik, vito, hamuna - to je půlka mýho HL :D
Jinak já teda proti US autům nic nemám, naopak mírně závidím, jen mi pravidelné články o spolehlivosti amerických aut na českých webech přijdou zbytečné.
"Když se pak podíváme na seznam, zjistíme" - nezjistíme
"V tabulce první desítky už ale nenajdeme" - to tedy skutečně nenajdeme
Byl by problém ukázat tabulku?
Navíc bych řekl, že článek je pro Čecha podobně zajímavý, jako pro Američana rozbor Renaultu Megane a Škody Octavia.