Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Kodiaq se brzy dočká modernizace. Takto bude vypadat. A jak to bude s plug-inem?

Největší SUV v nabídce Škody je na trhu už od roku 2016, a tak již pomalu nastává čas pro jeho facelift. Představí se zanedlouho.
Zpět na článek
Avatar - Ham.
12. 3. 2021 22:09
Re: motor pro Kodiaq RS
Mohl by dostat jakoukoliv verzi TSI o výkonu 180, 206, 228 a 235 kW, protože ty jsou připravené na zástavbu do MQB.
Verzi 195 kW by dostat nemohl protože je určená pro MLB a ladit ji pro jeden model na MQB nikdo v koncernu nebude.
12. 3. 2021 21:30
Re: motor pro Kodiaq RS
Nejde míchat hrušky a jablka, protože není 2.0 TSI jako 2.0 TSI.
První verze má výkon 110 a 140kW, je laděná na nižší spotřebu, používá Budackův spalovací cyklus.
Druhá verze s výkony 180 až 206kW by šla označit za klasickou.
No a třetí verze 221 až 235kW je sportovní.
Rozdíly mezi verzemi motorů jsou určitě hardwarové, materiál pístů apod. V rámci těch verzí jsou ale výkonové rozdíly jen softwarové.

Kodiaq RS určitě nedostane sportovní verzi 2.0 TSI, aby nekonkuroval Tiguanu R. Mohl by ale dostat jakoukoli verzi klasického TSI - 180, 195 nebo 206kW.
Takhle jsem to myslel...
Avatar - Emel
12. 3. 2021 17:42
Re: motor pro Kodiaq RS
Jo...
Když jsem pokukoval po Octavii RS, chtěl jsem vzít 17", jenže... v celý republice nebyla jediná předváděčka na 17".
No, nakonec jsem usoudil, že jsou ty 17" tak ošklivý, že jsem stejně vzal 18" :-)
Avatar - Ham.
12. 3. 2021 16:08
Re: motor pro Kodiaq RS
Audi vyšší výkon nemá, naopak. VW má 235 kW a Škodovka 206 kW, Audi má jenom 195 kW a vyšší výkony řeší více válci (vyjma A3, což je MQB a tedy Golf, kde je 228kW verze). Hardware pro podélné uložení je trochu jiné než pro příčné uložení a SW také (motory spolupracují s jinak stavěnými převodovkami, jsou jinak postavené výfukové svody, jinak umístěné turba, prostě hromada změn). A navíc, vždyť pro příčné uložení mají k dispozici tu 206 kW verzi, kterou škodovka používá, tak proč by proboha dělali další naladění zrovna na 195 kW?. V současnosti mají pro MQB podle evropské normy na výběr 140, 180, 206, 228 a 235 kW, dělat 195 kW verzi pro MQB by bylo mrhání nákladů. Pro MLB má Audi ladění 2.0 pro Evropu 110, 140, 180 a 195 kW.
Avatar - pradeda777
12. 3. 2021 14:47
Kodiaq z profilu...
....jezevčík jak sviňa.....měli ho udělat vyšší.... :-[]
12. 3. 2021 13:35
Re: motor pro Kodiaq RS
Pro software motoru je jedno, jestli ho dáš podélně nebo napříč. Audi má vyšší výkon spíše z marketingových důvodů...
Těch 195kW místo 180kW by Kodiaq klidně mohl mít a na hardware by se neměnilo vůbec nic. Turbomotory koncernu mají obvykle o dost vyšší než uváděný výkon, takže je docela možné, že rozdíl ve prospěch Audi není dokonce ani v tom software, ale pouze na papíře. Kdo ví...
Avatar - Ham.
12. 3. 2021 10:48
Re: motor pro Kodiaq RS
Já s tím znáčkem také nemám problém, problém mám s těmi marketéry, kteří většinou na RS vedle dobrého a žádoucího motoru navěsí i věci, která úplně nechci. Jen jako příklad velká nízkoprofilová kola, já bych na Kodiaqu RS bral silnou benzínovou motorizaci, ale rád bych si u nějaké "normální" výbavové linie zaškrtl "normální kola". Ne kvůli šetření, ale prostě kvůli praktičnosti a komfortu a to se obávám, že nepůjde, protože tam povinně narvou to největší co se na danou platformu dá navěsit. Podobně třeba sedačky, určitě tam budou integrované, které mi dost často nevyhovují a raději sáhnu po nastavitelných opěrkách a takovýchto marketérských omezení výbavy se určitě najde vícero. Nedávno jsem se s tím u jiné značky potýkal při výběru auta pro manželku a je to na zabití (těch marketérů).
Avatar - Emel
12. 3. 2021 09:39
Re: motor pro Kodiaq RS
Za mě souhlas, není potřeba lepit znáček RS zrovna na Kodiaq.
Ale na druhou stranu... pokud to markeťáci chtějí, tak mě to s 2.0TSI 180kW nějak neuráží.
Já bych rád viděl Fabii RS s technikou GTI.
Avatar - Ham.
12. 3. 2021 09:29
Re: motor pro Kodiaq RS
Já bych se naopak vyprdnul na označení RS a nechal to jako výbavový stupeň. 180 kW je zcela přiměřený výkon a v nějakém "sportline" by to sedlo jak prdka na hrnec. 195 kW verze je nepoužitelná, protože to je varianta pro podélnou zástavbu, ale kdyby šlo o výkon, tak mají pro příčnou zástavbu k dispozici variantu 206 kW ze Supa nebo 235 kW z Tiguanu/Arteonu/Golfu.
Avatar - woody-alien
12. 3. 2021 09:26
Re: 2,0 TSI
U vás na Valašsku žere všechno jak prokoplý. Stačí si dát párkrát Horní Bečva - Bumbálka - Makov a zpátky svižným stylem a je vír v nádrži. :-[] Ale dovolená krásná, to zas jo. ;-)
12. 3. 2021 08:27
Re: 2,0 TSI
O tom žádná. Pravidelné dobíjení je jediná šance jak spotřebu dostat do normálních hodnot. Když se na to vykašleš bude to chlastat taky. Ne asi víc, protože hybrid je úspornější tím, že dokáže rekuperovat při brždění, ale za 1-2 litry jak kážou reklamní prospekty PHEV kraksen s tím fakt jezdit nebudeš.
12. 3. 2021 08:25
Re: 2,0 TSI
Ale jo máte asi pravdu. Ten motor je výbornej a že žere není problém motoru, ale 2 tunový krabice, kterou to pohání. V Kodiaku chlastá i nafta 8-9 litrů.
12. 3. 2021 00:58
Re: 2,0 TSI
Automat, 4x4, 179kW, SUV, benzin. Spotřeba dle trasy a stylu jízdy 8 -12. A upřímně, ta spotřeba je mi už dnes úplně ukradená, protože blbá Felda před 20 lety jezdila za 7. Při téměř stejných cenách benzínu a třetinových platech.
Avatar - speedfred
11. 3. 2021 21:47
Re: Lol
Leguán celkom ujde, až sú jedna trieda či klasa.
11. 3. 2021 21:30
motor pro Kodiaq RS
Tak 2.0 TSI 180kW 4X4 už vypadá lépe než ten FWD plug in hybrid.
Ještě lepší by bylo, kdyby se Škodovce podařilo vyjednat v koncernu softwarové naladění 195kW, které používá Audi.
Kodiaq RS by se měl odlišit od stejně výkonných "obyčejných" verzí VW Tiguan a Seat Tarraco, aby nevypadal pouze jako výbavový stupeň.
11. 3. 2021 21:11
Re: 2,0 TSI
Že žigul žere i trávu u cesty, se bralo jako vlastnost. Fabie 1,4 MPI 44 kW na cestu do práce (10km) a zpět - spotřeba 7,5l. Dost podobně brala i Felicie. Jen bych podotknul, že bydlím na Valašsku a v okolí máme samé kopce. To samé mi potvrdil příbuzný, který bydlí v Třeboni, že mu při jízdách během dovolené u nás prostě vzrostla spotřeba. Takže při dané dynamice, hmotnosti auta, a velké odporové ploše to auto prostě spotřebuje víc. Jak nám zase pomalu rostou ceny PHM, tak lidé opět budou zkoumat jak ušetřit.
11. 3. 2021 19:57
Re: 2,0 TSI
Přesně tak. Hlavně to má vcelku rychlé reakce a je takovej živej.
11. 3. 2021 19:48
Re: 2,0 TSI
Souhlas, ten motor je na svůj objem a výkon super úsporný. V Superbech a Passatech s FWD jezdí dálky pod 7 bez jakéhokoli přemáhání. Mimo obce v klidu pod 6. Krabice je holt na prd, ale v Kodiaqu žere i desel 8-9l při svižnější jízdě.
Avatar - JirkaVejrazka
11. 3. 2021 18:05
Re: 2,0 TSI
Nebude. Ale je zbytecne to po 154. vysvetlovat.
Avatar - Barry Lyndon
11. 3. 2021 17:18
Kodiaqu PHEV FWD asi není žádná škoda
S PHEV FWD mám problém (těžká baterie vzadu), s SUV FWD mám taky problém (protože přece...) a s SUV PHEV FWD tak mám samozřejmě problém na druhou. Sice uznávám, že při využití jako (pří)městské mamataxi je to jedno, ale prostě ne. Je to SUV, takže alespoň nějaký elektrický přístrk ala Toyota nebo Mitsubishi je prostě povinnost.
Jestli facelift řeší největší designovou bolísttku Kogiaqu, což je nepoměr šířky a rozchodu (hlavně vzadu) nedokážu z těch fotek posoudit (možná trochu, spíše ne?)
Avatar - 3_diamanty
11. 3. 2021 17:14
Re: Lol
Mne sa vacsi kodiaq proporcne paci viac ako mensi karoq.... aj kukuc ma pre mna kodiaq krajsi ako karoq....
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2021 16:49
Re: 2,0 TSI
když PHEV v takové kraksně nebudeš nabíjet, bude spotřeba vyšší než u čistého benálu
Avatar - Emel
11. 3. 2021 16:05
Re: 2,0 TSI
No jasně, jenže po Praze budeš na 10 i s naftou a ještě budeš řešit regeneraci DPF. Jiná věc je, že na mamataxi stačí klidně i ta 1.5 FWD... a nebo nějaký hybrid v RAVce třeba.
11. 3. 2021 16:03
Re: 2,0 TSI
Tak ona je to těžká, aerodynamicky neforemná kraksna, takže na menší spotřebu by to musel být jedině plug-in. Pak by to dokázalo jezdit jako RAV4 za reálných 4-6 litrů, Podle Hamuny teda za 1-2 litry na 100 :D :D
11. 3. 2021 16:03
Re: 2,0 TSI
To jsou reálný údaje. Ale oproti TDI je to živější a nechrochtá to. Já bych TDI ani nezvažoval. A mimochodem i s dvounápravovým plaťákem je to tak něco jako 12..
11. 3. 2021 16:02
Re: 2,0 TSI
Není to problém, mimo město to jezdí do 10 naprosto v pohodě a to i když jedeš svižnějc. Vycházelo mi to tak ten 1 až 2l od 140kW TDI. Ale je to tišší a líp to reaguje. A není to internetová teorie, 2,0 TSI kodiaqa mám ve firmě.
11. 3. 2021 16:01
Re: 2,0 TSI
To se budeš muset hóóódně snažit, ale při lehké noze a provozu mezi město je to asi možné.
11. 3. 2021 16:00
Re: 2,0 TSI
No jako sorry ale jezdit s tím dálku za 10-11 litrů. To není moc přívětivá spotřeba. Jinak máš svým způsobem pravdu. Žigul jezdil za 10 normálně a nikomu to nepřišlo divný.
11. 3. 2021 15:59
Re: 2,0 TSI
Záleží, kde jezdíš. Když budeš jezdit většinou po Praze jako mama taxi, kdy se auto ani neohřeje, tak 10 litrů úplně v pohodě.

Jinak např. cesta Praha - Mohelnice
https://ctrlv.cz/tMAX

Za delší období .. dálnice + okresky + Praha
https://ctrlv.cz/r5HT
11. 3. 2021 15:58
Re: 2,0 TSI
Jako zlo to není. Jede to dobře. Jen musíš počítat s tím, že tě to sežere :-D Do těžkého SUV je lepší nafta. Ovšem pouze ta dotovaná :D :D
Avatar - Emel
11. 3. 2021 15:52
Re: 2,0 TSI
Ta 140kW je dost úsporná... Kodiaq s ní má na spritmonitor průměr 9,29... 140kW nafta má 7,76, což je 1,5l rozdíl... to se dá.
https://www.spritmonitor.de/…1575-Kodiaq.html?…
https://www.spritmonitor.de/…1575-Kodiaq.html?…
Avatar - 3_diamanty
11. 3. 2021 15:42
Re: Přiznám se, že ten facelift
Jasne.... pohoda musi byt :yes:
Avatar - 3_diamanty
11. 3. 2021 15:41
Re: Lol
Ktore suv v triede kodiaqa sa ti vlastne paci?
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2021 15:40
Re: Lol
Někdo tady včera kritizoval SYM Rexton, Kódiak vypadá stejně (blbě), namachrovaná bída.
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2021 15:39
Re: 2,0 TSI
... to bych rád viděl (pod 10 litrů s velmi lehkou nohou)
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2021 15:38
Re: Přiznám se, že ten facelift
Bude v pohodě jako "micibuši" ??? :-! :-! :-!
A co ještě všechno bude v pohodě? :D :D :D
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2021 15:37
Re: Přiznám se, že ten facelift
hihi fakelift hihi :D
11. 3. 2021 15:37
Re: 2,0 TSI
ale ne, jezdí to dlouhodobě mezi 8-10l.
11. 3. 2021 15:04
Lol
Pěkný hnuj, žádná změna, pořád stejná nuda. Jen cena se zvýší, míň zákazníků, brzo model skončí :-D
Avatar - 3_diamanty
11. 3. 2021 14:55
Re: 2,0 TSI
Zijeme v divnej dobe... ludia by najradsej aby ich dnesne auto malo aspon 200 koni ale zaroven jazdili s nim za 5 litrov.... pritom nie je to tak davno co sme v 105Lke s 33 kw jazdili za 7-8 litrov alebo v ziguliku za 10 a boli sme uplne spokojni...
Avatar - 3_diamanty
11. 3. 2021 14:51
Re: Přiznám se, že ten facelift
Kodiaq je v pohode... tam postacia len male zmeny v naraznikoch a na kukadlach.... tu nie je nutne nic menit kedze uz pred faceliftom mal velmi dobru vizaz... aj kabinu ma za mna najkrajsiu zo vsetkych skodoviek.... pojde tu teda akor o taky decentny facelift... ja tomu hovorim obcas ze ide aj o akesi brusenie drahokamu ... teda uz povodne vyborne auto sa stava "vybrusenim" este zase o kusok lepsim....
11. 3. 2021 14:23
Re: Přiznám se, že ten facelift
Ako hovorieva Rasťa Chvála, nie je to facelift ale fakelift.
Avatar - KANKUNEN
11. 3. 2021 14:13
Re: 2,0 TSI
Benzinový turbomotor v gazíku je zlo. Benzín je pro EU lepší, mají víc peněz ze spotřební daně.
11. 3. 2021 13:49
2,0 TSI
Tak verze 2,0 TSI 140kW jezdí velice pěkně, ale chlastá jako tank. 180 kW s tou těžkou kraksnou asi bude hýbat vůbec slušně, ale spotřebu nechci vidět. :D
Avatar - Roman Horký
11. 3. 2021 13:14
Přiznám se, že ten facelift
je pod mojí rozlišovací schopností. Vidím pořád krabici, která vypadá prakticky stejně. Hlavně by toto sportovní a užitkové vozidlo mělo dostat i sportovní verzi, ideálně ve sportovní úpravě. Prostě jen aby to nepostrádalo tu sportovnost.