Lada 2110 se, stejně jako všechny vozy ruské automobilky AvtoVAZ, ve Spojených státech pochopitelně nikdy oficiálně neprodávala. Přesto se tam objevil jeden kus na prodej.
To rozhodně nebyla dávno hotová, předsérie 2110 z roku 85 série 100, co vypadala jako divná Sierra, byla něco zcela jiného než to finální auto, co je v článku série 300. Její první prototypy teprve vznikly až na přelomu 89/90., po odevzdání kompletně překopaného konceptu od Porsche Engineering Kadannikovovi, jak je psáno výše.
Niekedy tuším v r. 92-93 som občumoval v jednom bezcolnom pásme asi 3-4 kusy (určite predsériové resp. prototypy), ktoré boli na ceste naspäť do Ruska z autosalónu buď v Ženeve alebo z Frankfurtu. A ak v takom stave tie autá naozaj vystavili, tak sa nečudujem, že sa to mimo ruska nejak moc nepredávalo. Spracovanie exteriéru a interiéru bola hotová katastrofa. Čo som videl potom zopár sériových kusov, tak tam to už bolo o niečo málo lepšie, ale toto sa nechytalo (spracovaním) ani na prvé kusy Favorita.
Přihlášení té 110 nerozporuju, reaguju na ten údiv, jak se to tam asi mohlo vzít, a ten ten superb je nejspíš momentálně na diplomatických tabulích a pochybuju, že se někdy vrátí do EU. Na druhou stranu tady taky lze díky kličce na výjimku přihlásit jako nové takový střep, jako je buchanka z šedesátých let, ačkoliv to nesplňuje legislativní požadavky, třeba tam mají něco podobného taky.
Na trh prišla v roku 95 a pokiaľ mám správne informácie, zavedenie do výroby trvalo skoro 10 rokov po ukončení vývoja, takže áno, osemdesiatky sú zrejme tie správne roky.
Motor ladili u Porsche a neviem, či nerobili niečo aj do dizajnu.
Lada normálně vozí auta do střední a jižní ameriky kde používají km/h, takže někdo s tím dorazil do USA a už tam zůstal, konec záhady. Po D.C. taky jezdí Superb II combi dovezený po něčí diplomatické misi v EU, a to nebude jediné. Jinak individuálních dovozů ruských aut je víc, http://sovietcar.com atd
...co kdy v Togliatti vyráběli, a zdaleka nejde jen o design. Kdysi jsem se s tímto odporným ruským pekáčem plným smradlavých drnčících plastů a nelícujících plechů svezl a kromě překvapivě úsporného motoru se na tom nedalo pochválit lautr nic! :-O:-(:no: Proto bych ho nechtěl ani zadarmo! :no: