Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mazda CX-5 vs. Toyota RAV4 – Od každého trochu, prosím

Působení dlouhodobě zkoušené Toyoty RAV4 v naší redakci se pomalu chýlí ke konci. Ještě před finálním loučením jsme ji postavili proti jinému japonskému SUV – Mazdě CX-5. Zajímalo nás, jak si stará dobrá atmosféra povede proti léty ověřenému hybridu.
Zpět na článek
Avatar - palix
30. 3. 2021 10:45
Re: ravka
CX5 som nešoféroval, ale je to Mazda, takže si viem predstaviť, že jazdí pekne :yes:
Niekedy človek neuverí, že niektoré auto môže jazdiť tak dobre, kým neskúsi. Na druhej strane - ak mám auto, s ktorým som spokojný, je riziko skúšať niečo iné, lebo to môže zmeniť pohľad človeka a zapríčiniť jeho nespokojnosť :-!
Avatar - palix
30. 3. 2021 10:38
Re: CX- 5
Rád čítam takéto informácie.
Píše sa o tom často, že problémy sú dávno vyriešené... Čo sa mňa týka som so servisom Mazdy spokojný, doteraz som okrem bežného servisu riešil len opravu blatníka / nárazníka - všetko prebehlo úplne v pohode...
Ale...
Na nejakom servri prispieva v diskusiách jeden pán, ktorý mal s dieslovou Mazdou problém a je dosť znechutený z prístupu (pri článku o Mazde sa vždy negatívne vyjadrí). Možno má na to dôvod, možno preháňa.
Avatar - palix
30. 3. 2021 10:32
Re: Volba
Niečo na tom bude... Nerád by som sa napríklad zriekol dotykového telefónu :)
Výhodou ovládania napr Mazdy je, že to človek po nejakom čase dokáže spraviť skoro "naslepo". Príklad - 1x stlačiť, 2 "zárezy/cvaknutia" vpravo, stlačiť... Ale to už človek potrebuje dosť cviku ;-).
Pravdou je, že dotykový display + ovládanie "kolečkem" by bolo ideálne. Človek si potom môže vybrať.
Na druhej strane... V čase keď som vyberal auto bolo ovládanie multimediálneho systému asi poslednou vecou, ktorú som riešil. V starom aute som mal klasické neoriginálne rádio, takže u nového som na to nemal nejaké extra požiadavky. Na aute sú aj podstatnejšie iné veci :-).
Avatar - WinDiesel
30. 3. 2021 09:29
Re: už jsem
Mně nic nebouchá ale mám diesel, možná benzín víc poskakuje.
Avatar - WinDiesel
30. 3. 2021 09:28
Re: ravka
CX-5 se ale opravdu řídí velmi dobře, jediné co mi vadí jsou malé otvory pro odložení PET láhve
Avatar - WinDiesel
30. 3. 2021 09:27
Re: p. Komiksová vs p. Nemý retikulín
Ještě to vydrží a Mazda přidá 6- válec i v dieselu, už si na něj brousím zuby.
Avatar - WinDiesel
30. 3. 2021 09:26
Re: CX- 5
Byl ano byl, už dávno není, mám ve firmě 3 x M6a CX5 a zcela bez závady.
Navíc Mazda má férovou reklamační a kulanční strategii.
Avatar - WinDiesel
30. 3. 2021 09:23
Re: CX-5
vždyť to vypadá že si to vymyslel ... stopel jeden vysmrkaný
Avatar - WinDiesel
30. 3. 2021 09:21
Re: CX-5
kecají já jsem o dost větší a nic mne netlačí ale možná jezdili starším ročníkem nevím?
Avatar - WinDiesel
30. 3. 2021 09:17
Re: elektromotory
Já jsem ve své CX5 5 chlapů vezl a nic se nestalo :-)
pravda mám diesel, ten asi uveze víc než benzín.
Omluva se přijímá.
Avatar - Ozzman
27. 3. 2021 14:23
Re: CX-5
Zajímavé, já tedy cx5 nejezdil, ale píši se jízdních vlastnostech tohoto auta spíše jen pozitiva, tak je to zvláštní.
27. 3. 2021 13:35
už jsem
tu několikrát psal, že cx-5 vlastním. Auto je to dle mě dost dobré, nebyl s ním až ná pár drobností nikdy problém... ale jedna věc mi na něm vadí, a to, že i přes dobrý podvozek, dokáže na těch 19 kách přes větší nerovnost brutálně bouchnout.
Avatar - _Karel_
27. 3. 2021 11:53
Re: CX-5
Asi tak.
CX-5 má slabá místa, ale zrovna podvozek je uznávaný jako jeden z nejlepších.
27. 3. 2021 11:40
Re: CX-5
Ja mam jediny nick, su to moje inicialy.
Je fakt, ze mne jazdne vlastnosti SUV moc nesedia. Ale CX-5 bola pre mna navyse aj velmi nepohodlna. Len pre doplnenie: predtym som mal Mazdu3 2.0, potom Mondeo 1.5EB, ked som si kupoval sucasne auto, skusal som aj RAV4 hybrid, ale nakoniec som skoncil v Corolle 2.0 hybrid.
Avatar - Ozzman
27. 3. 2021 10:24
Re: CX-5
Hodně zvláštní na jedno z nejlépe jezdících SUV, ale jestli je to stejný nick jako stopel, který nepozná u auta zhola nic, tak se nedivím :)
Avatar - miromen
27. 3. 2021 09:28
Re: Volba
Ovladani přimo v mazdě sice neznam, ale tenhle zpusob ovladani samozřejmě znam takže si to dokaži představit a považuji ho za nejmeně intuitivni a hlavně nejpomalejši. Veškere ovladani odvadi pozornost, vždy je potřeba někde upřit pozornost na to co dělaš. A prostě typ ovladani, ktere použiva mazda považuji za to nejmeně vhodne. Dotykovy displej je prostě a jednoduše obdoba ovladani dnešnich mobilu či tabletu a tenhle zpusob je prostě přimějši a rychlejši.
Avatar - Mikesus
27. 3. 2021 06:35
Re: CX-5
To trochu prehanis. Vzdyt on ti nijak nerozporoval tvůj dojem.
26. 3. 2021 20:53
Re: Spotřeba
RAV-4 ma mozna o par deci nizsi spotrebu.

CR-V je zase jeste plynulejsi a taky levnejsi.

Kazdopadne spotreba CR-V taky neni spatna. Co ty o ni vis?
Spotreba 7 litru ve meste... Zalezi hodne na jizdnim stylu.

https://fdrive.cz/…na-spotrebu-6371
Avatar - palix
26. 3. 2021 20:38
Re: ravka
Dnes označujeme slovom športový aj také autá, ktoré majú od toho veľmi ďaleko. Pred pár rokmi bolo športové auto nejaké 2 dverové kupé, prípadne verzia klasického auta ako Golf GTI, BMW M...
To mi príde podobné, ako keď idem bicyklovať a stretnem pána s veľkým bruchom, obtiahnutým dresom a novým drahým bicyklom :-!.
Avatar - palix
26. 3. 2021 20:32
Re: CX- 5
Možno rozhodnutie nekúpiť dieslovú Mazdu bolo vaše najlepšie rozhodnutie ;-). Diesel bol asi jednou z najväčších slabín modernej Mazdy.
Avatar - palix
26. 3. 2021 20:30
Re: Spotřeba
Na druhej strane Jazz je malé auto a aj s čisto benzínovým motorom nebude jeho spotreba obrovská. Bez problému by mohol jazdiť za 5 litrov.
Avatar - palix
26. 3. 2021 20:28
Re: Volba
Skúšal ste niekedy ovládanie "kolečkem" na stredovej konzole? V Mazdách, ktoré ešte mali dotykový display iba počas státia sa dal odblokovať, aby bol dotykový aj za jazdy. Vlastne načo by som to robil? Za 3,5 roka, čo mám auto (Mazda 3) som sa dotkol displaya pár krát. "Kolečkem" to dokážu ovládať za jazdy aj deti (pubertiaci) zo zadného sedadlá, keď sa trochu naklonia.

Uznávam ale, že pre spolujazdca by bol dotykový display OK.
Avatar - _Karel_
26. 3. 2021 15:05
Re: CX-5
Co to blemcáš, sople? Co ty ve svých 15 letech víš o soudruzích?
Avatar - twistedTSD
26. 3. 2021 15:04
Re: Spotřeba
Tak během toho videa to průměrně bylo zhruba 5.4. Já spíš narážel na test CR-V.
Avatar - 3_diamanty
26. 3. 2021 14:47
ravka
za mna RAVka... aj nosnostou aj kufrom a jpriestrannostou a praktickostou jasna volba... ked SUV tak prakticke a co aj nieco unesie .. navyse mi je vzdy blizsie hranate suv ako nejake zaoblene hrajuce sa na sportove auto... RAVka :yes:
Avatar - 3_diamanty
26. 3. 2021 14:47
ravka
za mna RAVka... aj nosnostou aj kufrom a jpriestrannostou a praktickostou jasna volba... ked SUV tak prakticke a co aj nieco unesie .. navyse mi je vzdy blizsie hranate suv ako nejake zaoblene hrajuce sa na sportove auto... RAVka :yes:
Avatar - Roman Horký
26. 3. 2021 14:38
Re: Spotřeba
Jako nechci dělat Hondě advokáta. Ale včera jsem se schválně podíval, jak jezdí Jazz s e:HEV a bez problémů tam dávali za 4,1 na 100. Samotnému mi nebere hlava, jak je to možné, ale na youtube to je.
Například: https://www.youtube.com/watch?…
26. 3. 2021 14:32
Re: CX-5
To verim. Pre vas, sudruhov s jedinym spravnym nazorom, to musi byt tazke akceptovat.
26. 3. 2021 14:15
Re: Volba
Ano, napr. môj syn chápal, že je to kvôli bezpečnosti, aby to neodvádzalo pozornosť vodiča, ale nadával, že prečo to nemôže on ako spolujazdec dotykovo ovládať...
Avatar - twistedTSD
26. 3. 2021 14:06
Re: Spotřeba
A teď si to srovnej s hybridem Hondy, který žere stejně jako benzín, ale zato je mnohem otravnější.
Avatar - _Karel_
26. 3. 2021 13:45
Re: CX-5
Zvláštní zkušenost, velmi zvláštní.
26. 3. 2021 13:36
Re: CX-5
Túto Mazdu som mal na 2 týždne. Bolo to veľké rozčarovanie... Bočné vedenie sedačky ma tak tlačili do stehien, že to po pár minútach až bolelo (mám konfekčnú postavu 175cm/74kg). Príliš tvrdý podvozok, podľa mňa zbytočne, aj tak som mal zlý pocit pri svižnejších zatáčkach. Ten automat radil väčšinou hladko (okrem kick-downu, to bolo ako buchnutie obrovským kladivom), ale pri jazde do dlhého mierneho stúpania každých 5 sekúnd podradil, potom hneď zaradil vyšší stupeň o pár sekúnd opäť podradil, takto dookola (pri zapnutom tempomate). Nevedel som sa dočkať, kedy to už konečne vrátim.
Avatar - lamal
26. 3. 2021 13:08
p. Komiksová vs p. Nemý retikulín
Az v tejto retro cervenej farbe s hnedymi tonmi som si vsimol silny 80tkovy odkaz v zadnej casti RAVky, zatial co jej komiksový predok skrizeny so Satosiho Pokemonom prekvapivo nadvazuje na ten celkovo košatý vizual... je to trochu crazy, ale why not, lepsie ako nuda.
Mazda je z predu dostatocne presvedciva s uz osvedcenymi krivkami, ale zadna partia s malymi svetlami a negativne sa tvariacim nemym vyrazom mi evokuje ozuzlaneho retikulina... to sa ozaj moc nepodarilo.

Su to obe zaujimave auta, na CX5 ma stale prekvapuje ako je konkurencieschopna vo vsetkych disciplinach aj po boku ´´niecoho´´ ako RAV4, co je cerstve zelezo technologickeho giganta akym je Toyota. Vsetka cest Mazde, a to vsetko tym sympatickym starosvetskym sposobom, bodaj by to este vydrzalo chvilu ;-\

PS: konecne je v teste pouzitelne meranie pruzneho zrychlenia... teda aspon s automatom zatial, ale chvalim ;-)
Avatar - JirkaVejrazka
26. 3. 2021 12:58
Re: elektromotory
Ono taky v podstate nebylo proc. Ja to pouzil za mnoho let jen asi petkrat, vzdy v Alpach nebo podobnych horach.
Avatar - žlababa
26. 3. 2021 11:59
Re: Spotřeba
hybrid se nezastaví prakticky nikdy. Vpodstatě pořád jde energie jedním nebo druhým směrem. Efekt je samozřejmě největší ve městě, ale funguje to všude. Navíc u této generace je jako největší zlepšení proti předchozí uváděno právě chování na dálnici.
Avatar - žlababa
26. 3. 2021 11:55
Re: Volba
copak o to, základní ovládání infotainmentu je tomu kolečku uzpůsobené, takže to není takový porod. Ale po připojení telefonu teprve nastává komedie. Ani Apple ani Google při vývoji Carplay / Android Auto s nějakým ovládáním kolečkem vůbec nepočítali, takže výsledkem je škrábání levou rukou za pravým uchem
Avatar - žlababa
26. 3. 2021 11:51
Re: elektromotory
"B" na voliči už u této generace není - zákazníci to prý stejně nepoužívali.
26. 3. 2021 11:50
Re: elektromotory
OK takže opravuji, konstruktéři to mají správně, selhalo auto.cz
Avatar - pradeda777
26. 3. 2021 11:46
CX- 5
Je to už dávno (2014) co jsem si projel všechny verze CX-5 a byl jsem velmi mile překvapen jak dobré menší SUV Mazda postavila. Nejpůsobivější byl silnější diesel v automatu, ale má averze k dieselu byla ještě silnější a proto jsem nedlouho na to koupil X5.....ano,....v dieselu.... :-! Kdyby byl tenkrát 2,5 litr benzin u CX-5 k mání, tak jsem jej bral..... :-!
Avatar - Roman Horký
26. 3. 2021 11:37
Re: Spotřeba
Pochopitelně. Vždy to tak u Toyoťáckých hybridů bylo. Tedy u HEV i PHEV.
26. 3. 2021 11:36
Re: CX-5 vs RAV 4
Servis bude asi ovlivněn tím, že RAVka má interval 15 tisíc km a CX-5 20 tisíc km. Taky se zdá, že RAVka mění svíčky při 90 tisících (u Doláka ČB za 3 300 Kč), kdežto CX-5 až po 120 tisících km. Samozřejmě cena oleje při výměně u RAVky 4,5 litru za 2 507 Kč (cena opět Dolák ČB) je poněkud vysoká.
26. 3. 2021 11:13
Spotřeba
Konečně reálné spotřeby v testu! :yes:

Výborné srovnání hybridu s ''nehybridem''.

Reálná spotřeba hybridu o dva-tři? litry níž.

A ano i při 130km/h na dálnici hybrid šetří.
:-O

PS Co je to proboha zase za údaje v tabulce o spotřebě Mazdy 0/0/8???
Nešlo by zahrnout do technických údajů převodovku??
Avatar - miromen
26. 3. 2021 11:01
Volba
Když už bych měl strpět krabici tak z těhle dvou bez vahani CX-5 jen škoda, že k tehle motorizaci nelze manualni převodovku. Co se mi však u nejen CX-5, ale obecně u mazdy nelibi tak to je ovladani infotainmentu. Nechapu proč si mazda usmyslela, že řidiči zakaže dotyky na obrazovce a misto něj tam da horši řešeni v podobě nějakeho kolečka na středove konzoli a s nim meně intuitivni ovladani za pomoci přeskakovani po chlivečcich.
26. 3. 2021 10:20
CX-5
Já tu Mazdu měl a moc mě zklamala...Motor+spotřeba super...sedačky katastrofa, palubka designem vysoká, omezený výhled, debilně obestavěný kufr, příšerný jízdní vlastnosti (2WD)....a nakonec i to, že při předjíždění s rodinou to chtělo trojku a klidně i dvojku, mě nakonec štvalo...
Avatar - Ozzman
26. 3. 2021 10:17
Re: Rodinné SUV
Prostorově - pro rodinné použití mi příjde Ravka jako prostornější SUV s plnohodnotným kufrem, pravidelných rozměrů, kdežto CX5 je spíše více crossover, jako většina SUV moderního střihu v C segmentu.
Avatar - Ozzman
26. 3. 2021 10:16
Re: Rodinné SUV
Kdepak, už takhle jsem udělal ústupek, že mam jedno auto na benzín a to čistě jen z pohledu spolehlivosti :D Ale asi to jinak do budoucna nedopadne :D
26. 3. 2021 10:16
Re: Rodinné SUV
V com ti pride interier plnohodnotny oproti Mazde?
Avatar - hugino
26. 3. 2021 10:12
CX-5 vs RAV 4
Za mňa určite Mazda CX-5 pretože je podstatne krajšia, vo vnútri o generáciu modernejšia ako RAV 4,lepšie jazdí a v neposlednom rade je aj lacnejšia.Ináč ta grafika a rozlíšenie v Toyote je už dosť retro.PS:Prekvapil ma aký drahý servis má Toyota a hlavne prečo za lacnejší servis dostala Mazda menej bodov.Ale ináč dobrý porovnávací test. :yes:
Avatar - Roman Horký
26. 3. 2021 10:00
Re: elektromotory
Oba dva vepředu jsou motorgenerátory MG1 a MG2. Ten vzadu nevím, zda se používá také k rekuperaci nebo ne.
Avatar - JirkaVejrazka
26. 3. 2021 10:00
Re: Rodinné SUV
Vzdyt uz it ty touzis po hybridu, jen si to jeste nechces priznat :*) :-[]
Avatar - Ozzman
26. 3. 2021 09:55
Rodinné SUV
Bez ohledu na pohon, Mazdu si nevyberu, Ravka má plnohodnotný interiér a hranatý kufr, kam vše naskládám. Z tohoto hlediska mohu jen zamáčknout slzu, že nemá pořádný diesel... :-! :-[]
26. 3. 2021 09:53
Re: elektromotory
jo jsou tři, ten jeden je "motorgenerátor", používá se pro dobíjení(po vyšlápnutí plynu a brždění) a startování, občas se používá pro dobíjení i ten velký k pohonu(B na voliči).
Avatar - JirkaVejrazka
26. 3. 2021 09:36
Re: elektromotory
To je mozne, ale na 100% jsou tam tri. Ten hybridni system od Toyoty je komplet postaveny na spolupraci spalovaku a dvou elektromotoru. Je ale fakt, ze ten mensi z nich se pouziva k pohonu jen u plug-in verzi, takze ho mozna ve specifikacich jako elektromotor neuvadeji. Je tam ale urcite, jinak by to nejelo :)
Avatar - Ham.
26. 3. 2021 09:33
Re: elektromotory
Přece nejde o to, jestli převáží každý den 10 pytlů cementu nebo jednou za rok. I když bude celý rok jezdit jen s řidičem a jednou za rok bude chtít vyrazit s rodinou na dovolenou, tak je 420 kg prostě na středně velké SUV málo a silně to omezuje universálnost použití takového auta. Malé Clio má 500-550 kg podle výbavy/motorizace.

Nicméně celá tato diskuze je zcela zbytečná, protože zdejším článkům nelze věřit ani že je nos mezi očima. Stačí se podívat na stránky Mazdy a u AWD a 2.5 Sky G-194 je uvedeno pohotovostní 1615-1644 (podle výbavy) včetně 75 kg řidiče, nejvyšší 2140 kg. Takže mi vychází užitečné zatížení 571-600 kg. A to je už akceptovatelné a na úrovni té RAV-4.
26. 3. 2021 09:26
Re: elektromotory
Hledal jsem ale udávají jen dva. Pokud tam jsou tři elektrické agregáty, tak ten generátor logicky nepovažují za motor

https://media.toyota.co.uk/wp-content/files_mf/1585741983200127M3RAV4techspecWLTP.pdf

v článku je to už opravené
Avatar - JirkaVejrazka
26. 3. 2021 09:14
Re: elektromotory
A ja jsem presvedceny, ze jsou tam tri :) Dva vedle spalovaku (typicke HSD) a jeden u zadni napravy.
26. 3. 2021 08:48
Re: elektromotory
Dost debilní poznámka, sorry. Na přetížení tohodle auta stačí naložit pět chlapů, aniž by si sebou vzali jakékoliv zavazadlo. Nosnost auta ve výši necelých 25% jeho vlastní hmotnosti beru opravdu za velké selhání konstruktérů
Avatar - WinDiesel
26. 3. 2021 08:46
Re: elektromotory
Ty převážíš každý den 10 pytlů cementu? Hrozně jsi mne vyděsil a hned jdu auto vrátit :-[] :-[] :-[]
26. 3. 2021 08:32
elektromotory
...Pod toyoťáckým označením 2.5 Hybrid Dynamic Force najdeme už zmiňovaný 2,5litrový benzinový motor spojený s jedním elektromotorem na zadní nápravě....

No já jsem na rozdí od pana Kolmana přesvědčený, že ty elektromotory tam jsou dva. Jeden vzadu, druhý vpředu. A taky že ten benzínový motor není spojený se zadním elektromotorem


A ještě poznámka k Mazdě - nosnost pouhých 420 kg u pětimístného auta považuju za dost ostudnou. Divné že autor testu nechal takové faux-pas zcela bez povšimnutí