Jestli si neděláš kozy, tak si pleteš Irák a Irsko. V tomto parametru je Švýcarsko 5 na světě, ČR na 33 místě a Irák někde v černé zadeli na 114 místě. https://knoema.com/…ita-based-on-PPP
Přepočet HDP podle parity kupní síly ale nic neříká o tom, jak si vlastně lidé v dané zemi žijí. Irák se v něm nachází nad Švýcarskem. Ostatně ani v případě přepočtu na obyvatele není ukazatel zrovna stoprocentní pro určení kvality života. HDP na osobu podle parity kupní síly je v Rusku vyšší než v Chorvatsku. Bohužel jsme vykradená republika včetně pitné vody. Ano, idioti včele s Babišem opravdu zatloukají poslední hřeby do ekonomické rakve. S tebou naprosto souhlasím. Ohledně VW Škoda mi vadí přemrštěný ceny včetně doplňků ve výbavě. Snad by bylo lepší zrušit VW fabriky v Česku a dovážel auta z Číny. ;-)
Pokud ČR považuješ za chudou a zbídačenou zemi tak nic proti tomu, vyskakovat si nemůžeme současná vláda totálních trotlů během jediného roku podělala co mohla. Ale podle všech měřítek je na tom Rusko daleko, daleko hůř (HDP na hlavu, průměrný věk dožití, mzdy, důchody etc.).
Jestli u nás penzista žije z ruky do huby tak Ruský penzista v podstatě nežije, protože do důchodu třeba chlapi chodí v 65, průměrný věk dožití ruského chlapa je 64,7 roku, takže se v podstatě penze půlka chlapů ani nedožije a když ano, tak za průměrnou penzi cca 5000,- Kč má akorát na vodku a brzy se stejně k té smrti uchlastá. Takže zbídačená země je v první řadě Rusko.
Ale to není o komunistech. V JAR či v Brazílii komouši nevládnou a jezdí tam stále klasický motory. Nějaký elektromobil je jim u pr... Fašizující Brusel v podstatě zabil vše co fungovalo a třeba i národní tradice. Nejraději by nám zakázali i pomlázky.
Všeobecně motory 1,4 mpi a 1,6mpi byly povedené. Horší přišlo nich. jednoduché motory a snadná oprava. To přesně potřebuje nenáročný uživatel. Na co ti je výkon 300kW, když je životnost je nejistá.
Otázkou je, co si představuješ pod pojmem chudá země. Já sdílím názor, že chudá a zbídačená je Česká Republika. Rusko určitě ne. Jo jo valorizace probíhá, ale stále jsou statisíce penzistů, kteří žijí v Česku z ruky do huby. A BUDE PO ŠAŠKÁRNĚ COVID JEŠTĚ HŮŘ. Na východním Rusku blíže k Japonsku jezdí tisíce Toyot s pravostraným řízením a Rusům to nevadí. :*) Představa o nekonečných dálnicích na Sibiři je blbost, protože tam je nestabilní podlouží a kruté mrazy. Nemyslím extrémních "našich" -20 st.
Lada Granta 126 tisíc ks
Lada Vesta 107 tisíc
Kia Rio 88 tisíc
Hyundai Creta 74 tisíc
VW Polo 58 tisíc
Hyundai Solaris 49 tisíc
Lada Largus 37 tisíc
Toyota RAV4 36 tisíc
Škoda Rapid 35 tisíc
VW Tiguan 33 tisíc
Zdroj: https://www.focus2move.com/…est-selling-car/
Chudá země, nízké ceny, na tom není nic zarážejícího. Škodovka vyrábí modely pro Rusko v Rusku, se mzdovými náklady, které jsou zlomkem nákladů v ČR neřkuli v EU.
Průměrný důchod vloni 14 397,- letos v lednu byla valorizace, takže se už blíží 15 000,- https://www.investujeme.cz/…-duchod-cr-2020/
Toyota se v Rusku neprodává vzhledem k velikosti Toyoty nijak zázračně. Pořadí značek 2020 je tam 1. Lada, 2. Kia, 3. Hyundai, 4. Renault, 5. VW, 6. Škoda, 7. Toyota. https://www.focus2move.com/…an-autos-market/
Toyoty tam na rozdíl od jiných značek totiž válcují spolehlivost. Může to být jen síla značky a marketingu, ale něco na tom bude. Příklad za všechny, jeden rus mi vyprávěl jak jezdil pracovně po Sibiři autem. Dostal nějakou starší Camry co už měla pár stovek tisíc najeto, projel s ní všechno včetně vyloženého "offroadu". Spadnul s ní do nějaké obří díry po náklaďáku. Ohnul kolo, vyměnil rezervu a auto jezdilo dál. A takových příběhů jsem slyšel hodně.
Zrovna v případě Octavky si nemyslím, že jsme nějak ochuzeni, naopak u nás je ten výběr širší. Ruskou verzi bych bral jen jako modifikaci modelu primárně vyvíjeného do EU, takže nelze čekat něco zásadního.
Ale je pravdou, že nabídka aut v Rusku má blíž k USA než EU. Hlavně je to vidět na větších autech se silnějšími motory. Jezdí tam běžně velké sedany a SUV s pořádnými motory a to i v chudších regionech, tam primárně jako ojetiny.
A k té kupní síle. Je potřeba rozlišovat regiony. V Moskvě a Petrohradu jsou platy podobné jako u nás v Praze. Jen za tyto dva regiony je to aglomerace vyšší než v ČR. Zbytek je opravdu chudší. Taky tam jsou mnohem větší rozdíly mezi kvalifikovanou a nekvalifikovanou pracovní sílou a platí to podobně i v oborech podnikání. Znám hodně lidí z ČR i západní EU co se tam odstěhovali za prací. Většinou manažeři nebo z technických oborů. Rozhodně to nejsou žádní looseři a mají se tam dobře.
Každopádně, tahle ekonomická situace je důvod proč tam jezdí dodneš žiguli na venkově a zároveň v Moskvě/Petrohradu si relativně běžný člověk pořídí velké nové auto se silným motorem. Dnes EU tato auta uměle zdražuje, což v Rusku není, takže jsou reálně dostupnější i pro "běžné" lidi. Taky bych nezapomínal na levnější benzín, což stlačuje provozní náklady velkých aut a motorů na úroveň miniaut u nás.
Asi tak, litr benzínu stojí v rusku cca 14 Kč. Nafta je určená jen pro nákladní auta, protože je nevalné kvality. Proto je podíl dízlů v osobních podstatně menší než zaprděný EU. To jsou známá fakta. Mě ovšem zaráží velký cenový rozdíl mezi v cenách. Pak je další nesrovnalost u průměrný penze. Málo kdo z mých příbuzných má tolik co udáváš. V Rusku je hojně zastoupená Toyota a další japonci. Určitě rozumím tomu, že nemají, CNG a další nesmysly. Prostě Rus chce jednoduché a spolehlivé auto. Což např. motor 1,6mpi splňuje.
Osobně bych odhadl (v Rusku jsem nikdy nebyl), že kombíky nemají, protože o ně není zájem. Podobná situace je například v Rumunsku, kde kombík je naprosto nedůstojný povoz pro správného chlapa. Oproti nám (a EU) tedy mají jakousi ropu, ale s tou se budou moct vyfotit, až v EU budou jezdit jen auta poháněná elektřinou z baterií :-!
Tady jsou čísla za EU (zdroj je ACEA), zdá se že v roce 2019 trh téměř srovnal čísla z roku 2007. Za rok 2020 je pokles 23,7 % na necelých 10 milionů kusů (to snížené procento neodpovídá poklesu z 15,8 milionu, protože tam je ještě zahrnuta Velká Británie).
2019 15,805,752 1.2
2018 15,624,486 0.0
2017 15,631,687 3.3
2016 15,131,719 6.5
2015 14,202,024 9.2
2014 13,006,451 5.4
2013 12,308,215 -1.8
2012 12,527,912 -7.8
2011 13,573,550 -1.4
2010 13,785,698 -4.9
2009 14,481,545 -1.6
2008 14,712,158 -7.8
2007 15,958,871 1.1
1.4 a 1.5 TSI jsou z uživatelského hlediska prakticky totožné motory, nevidím důvod aby běžný zákazník tohle bral jako nějaký problém, spíše naopak, větší objem na stejný výkon je většinou lepší volba, to platilo u atmosfér a platí to i u turbomotorů. PHEV RS ti nikdo nenutí, prodeje/neprodeje rozhodnou zda to je verze, která přežije. To, že se tobě něco nelíbí neznamená, že dalším tisícům to nemůže vyhovovat.
Běžné (čtyřválcové) atmosféry zlikvidovali ve škodovkách potažmo v koncernu VW samotní zákazníci, nějakou dobu se prodávaly vedle TSI a jejich prodeje byly zoufalé bez ohledu na to, co se v té době líbilo nebo nelíbilo EU. A navíc, i když atmosféry Škodovka v EU stáhla, tak je další hromadu roků nabízela konkurence, hlavně ta japonská a jak to dopadlo v evropských prodejích (Golf, Octavia) asi všichni dobře vědí. To platí prakticky o všech atmosférických čtyřválcích, z uživatelského pohledu prostě na turba silně ztrácí. A konec konců tam, kde silné atmosféry mají smysl (sporťáky se 6 a více válci), tak se stále nabízí, ale to jsou agregáty třeba s 125 hp z litru. Nabízet běžný atmo šestiválec jako třeba R32 v pětkovém Golfu vedle dnešního Golfu 8 s TSI by nedávalo žádný smysl. Evropan dá prachy za šestiválec, ale to pak musí být přeplňovaný s přiměřeným výkonem a ne za atmosférickou pastoušku, kterou sfoukne dvoulitrové TSI v dynamice jak svíčku nemluvě o tom, že je zároveň daleko lehčí na předek a daleko mrštnější https://zeperfs.com/…uel8922-1329.htm
Mluvil jsem obecne, ne jenom o skodovce, ale plati to i pro ni. Nikdo se neprosil o nahradu 1.4 TSI linou jednapetkou, ani o plug-in hybridni RS. Je to jenom snaha vyjit vstric nesmyslnym limitum CO2. Stejne tak rezignovali na atmosfericke motory (krome 1.0 MPI) a sestivalce, zatimco v Rusku je konkurenti skodovky nabizeji a i v EU by o ne byl zajem.
Chceš snad říci, že v EU prodává Škodovka to, co si trh nežádá? A pokud se v EU prodává to, co si vynutí úředníci, tak musím konstatovat, že si úředníci „vynutili“ o dost bohatší nabídku a z mého pohledu daleko kvalitnější nabídku než trh v Rusku. V každé zemi platí, že příjmy lidí v metropoli jsou daleko vyšší než ve zbytku země (ony bývají vyšší i náklady), ale to na věci vůbec nic nemění, prostě průměrný Rus v produktivním věku je na tom hůř než český penzista.
Spis bych to videl tak, ze v Rusku maji co si trh zada a muze dovolit. V EU se prodava to, co si vynuti urednici. I kdyz v tomhle pripade se nam po 1.6 MPI nemusi styskat. Snad jenom ten HDM automat. A s tou kupni silou to taky neni tak jednoduche. Kdyz se vezme prumer za Rusko, tak jo, ale treba prumer za Moskvu uz bude vypadat jinak.
EU dělá řadu kopanců, to ale neznamená, že člověk musí být slepý. Šestiválce jsou v EU pořád a když se podívám jaký jsem měl příjem v roce 1999 a kolik mě stálo 325i, tak musím konstatovat, že dnes je 340i za hubana a je to o několik levelů lepší auto. A i když vedle něj postavím obyčejné 330i, tak je to pořád rozdíl jako hrom.
K poslední větě, nějak moc nerozumím, jak s "evropskou dobrotou" souvisí fakt, že motor od Rencka je lepší než Pažoutí benal.
Ono jedno souvisí s druhým. Evropa by nebyla na takové životní úrovni kdyby nebyl tlak na inovace a vyspělost průmyslu.
A to že tu nemáme 1,6 MPI (žádná škoda) není rozhodnutí EU, ale VW. Tam směřuj svoje breky.
Co je tak těžkého to domyslet do reality, 20 let zpět, měli rusáci k mání akorát žigula a v EU byly často šestiválce, teď mají rusáci naše čtyřválece a my máme v bavoru třínohé psy. To co je hnusné na Rusku se na nás řítí ze západu. A výsledek té evropské dobroty je v testu 1,2 Pure těch x 1,33 Rencek, rencek ve všem lepší.
Vy byste měl ovládat češtinu též, než začnete někoho opravovat. Ve Vámi opravené větě máte chybu ve slově "mě". Správně je to "mně". Třetí pád Komu, čemu? ;-)
tak si to zrekapitulujeme. Nemají kombajn, nemají verze RS, nemají verzi CNG, nemají 2.0 naftu, nemají hybridy a navíc mají zdechlou 1.6 atmosféru. A k tomu mají průměrný plat přepočteno na naše 14.178,- Kč, tedy nižší než je průměrný důchod v ČR. Jo ti Rusáci se mají jak prasata v žitě. Tedy abych byl přesný, jako v tom ruském žitě, které je jak telegrafní sloupy.
Za totáče bylo fajn. Ale dnešní totalita, která přichází z EU a kterou podporují Piráti a TOP09, bude jiná. Bude krutá a nemilosrdná a život člověka v ní bude na posledním místě.
Sice se žádný zákaz neděje, pro Evropana je nové auto několika násobně dostupnější než pro rusa, ale i tak je to určitě EU která může za tvůj podelanej život.
Nevím proč bych měl za nějaký vehikl dávat meloun ze svých (když už si nemůžu odečíst DPH a dát to do nákladů) ;-) . Já chci Baojun E300 za čínskou cenu cca 250 tisíc kaček.
Běž se podívat do Moskvy v ranní špičce, jaká je nepřelidněná.
Tamní trh je zajímavý. Na jednu stranu tam některé značky nepůsobí, protože nic mezi BMW X5 a Vestou tam odbyt mít nebude, na druhou stranu jsou tam auta, o kterých si můžeme nechat zdát. Na východě jezdí spíš japonské ojetiny.
Je to jako za totáče, ale naruby. Tenkrát jsme koukali na Západ a záviděli tamní nabídku. Dnes budeme díky zeleným šílencům mlsně koukat na Východ. Nám zde zbydou jen tříválcové nabo elektrifikované omezeně použitelné verky a ojetiny. Pro obyčejné lidi nová Kuba. Tam ale místní bolševici, když nic jiného nemají, lidem staré ojetiny nechali. Nám je euro bolševici zakážou. EU děkujeme.
A ty na to máš melouna nebo víc, Majere? Houno Majere, houno máš !!! A protože takových je hodně co na to nemají, tak podpoříte leda tak velký houno. :D:D:D
No vidíte, můžete se přestěhovat do Ruska a tam si užít aut, která u nás jezdila před 15 lety. EU se jen snaží naší zamrzlou poptávku rozehřát tím, že všichni si rádi vymění svá vozidla za elektrovehikly. Jak jinak bychom překonali stávající ekonomickou krizi (nebo to alespoň natáhli o pár dalších let) :D
Nějak tu naší životní úroveň zachránit musíme. Tím že si koupíme ekologické přibližovadlo, nejen že vylepšíme životní prostředí, ale hlavně podpoříme churavějící ekonomiku a zachráníme akcionáře, firmy a třeba i pracovní místa v automobilovém průmyslu. ;-)
Nie su tam tak preludneni ako my v eu a tak to maju motoricky zaujimavejsie... obecne rusky trh aj svojou pestrostou ponukanych modelov uz daleko predci ten nas obmedzeny piesocek ktory sme si v eu vytvorili... ja im tie kusky ake tam maju fakt v dobrom zavidim... nastastie je na nete uz dost ruskych testov a tak sa nejake to info o tych pre nas nedostupnych modeloch zistit da .... spolu s australiou cinou a usa je dnes rusko v prvej stvorke v mojom pomyselnom rebricku najzaujimavejsich svetovych trhov... a naopak kedysi najzaujimavejsia europa ( este 90 roky ) je za mna dnes uz coraz nezaujimavejsim a neperspektivnejsim automobilovym trhom
No to by jako nová ojetina tady frčelo. No jdu prokumat, zda by se vyplatilo to sem dovážet. Pokud to bude finančně vycházet zavolám Drahošovi a jdeme do toho. Místo ovce 2, tahat IV. :yes: