Tiež sa musí pripojiť, cestoval som v benzínovej Giulii na zadnom sedadle a sám som bol prekvapený množstvom miesta a potom aj recenziami, kde povedali, že je tam málo miesta... Pravda, nie je to superb, ale sedelo sa mi pohodlne "vo vaničke", dobrý výhľad von aj dopredu, auto pôsobí aj na zadnom sedadle vzdušne, dobrý priestor aj pre hlavu a skrátka pohodlné zvezenie bez toho, aby som musel mať nejako násilne uložené nohy. Výška 190 cm, predo mnou 185 cm človek. :yes:
Zrovna ten infotainment není dobrý příklad. Ano, na první pohled (a možná i z recenzí) to nevypadá jako nejpropracovanější systém, ale po přesednutí z 2018 VW do 2018 Stelvia musím říct, že Alfa to má mnohem vychytanější. Arteon měl na volantu 18 tlačítek absolutně bez hmatové odezvy, po faceliftu je tam tlačítek stejně a navíc jsou dotyková + dotyková klima. Proti tomu Alfa to má podobně jako BMW nebo Audi, pěkný scroll-pad a vše lze najít po hmatu. Pokud chceš např. v noci vypnout obrazovku infotaimentu, aby tě nerušila, tak u VW lze vypnout jen celý infotainment včetně rádia/hudby/navigace a zůstanou zobrazeny jen hodiny, nechápu kdo to vymyslel. U Alfy lze vypnout jen displej, ale vše ostatní zůstane funkční. Stejně tak rádio, jde nastavit, aby přepínání na volantu "skákalo" jen po oblíbených stanicích, takže nemusím přeskakovat 10x český rozhlas (nic proti němu, ale většinou poslouchám v autě hudbu). Jsou to detaily, ale ve výsledku mě ten volant v Arteonu neskutečně štval a po faceliftu je to ještě horší. Doporučuji zvednout zadek a zkusit nějakou Alfu naživo, možná tě to překvapí 😉
hele já jsem v tom autě absolvoval čtyřhodinovou cestu na zadním sedadle a v pohodě.... a to měřím 193cm.... na hlavu tak tak a ano, seděl přede mnou člověk co má 165cm takže sedačku si posunul.... jako není to superb, ale pro čtyři normálně vzrostlé dospělé to auto v pohodě funguje....
... Třeba přední světlomety, které mohou být za příplatek max. xenonové, nikdy LED natož s technologií LED Matrix, tohle byl a je velký fail...
Jinak už v začátku zoufale chyběly civilní šestiválcové verze a chybějí dodnes. Stejně jako verze kombík či kupé... Já mám Alfu rád, hodně rád, ale jestli BYCH si ji koupil? No, nevím...
Hugino, že ty si v tom aute ani nesedel?
Dozadu vlezie v poho človek 185+, infotaiment no problém a v niektorých veciach sa mi zdá lepší ako idrive, dielenské spracovanie-fakt si to asi ani nevidel.
Nepíšem to ako fanúšik, ale iba ako užívateľ. Nič viac,nič menej. Samozrejme není to tip-top kára bez chýb, chýbajú im nejaké novodobé fičúrky čo má konkurencia,ale za mňa sa dá bez toho žiť. Väčšine to asi ale evidentne chýba.
Chyba nie je nikde, médiá a celkovo verejnosť sa na to nejako zvláštne pozerá. Tonale je vo vývoji od konca roka 2018. V lete 2020 jazdili maskované prototypy po celej Európe. Taliani chceli tak ako pri Giulii alebo 500e zachovať rekordný "time to market" 2,5 roka (v oboch prípadoch to tak bolo, v prípade Giulie sa preto čakalo cca ešte rok na konvenčnú verziu). Uvedenie sa plánovalo o rok skôr (4Q 2020), ale kvôli pandémii sa to odložilo na neskôr (plán 4Q 2021 a teraz oznámené 1Q2022). Výrobnú linku so skeletmi Tonale som videl už rok dozadu vo VR. Aktuálne stála 10 marcových dní výroba Pandy, pretože sa v Pomigliano d´Arco montovala linka na Tonale a všetko je funkčné a pripravené, na tom sa nič nemení. Meniť sa bude len hybridná verzia, ktorá potrebuje "dovývoj" a s tým je spojených aj množstvo administratívno-technických vecí vrátane homologizácie a podobne.
Stále je na tom Alfa dobre, ostro sa na ňu pozerá, pretože nemá konzistentnú modelovú radu a pravidelnosť zavedenia modelov. Proces vývoja je funkčný v jej prípade možno ešte viac ako vo Volkswagene a za týmto tvrdením si stojím. Taký Kamiq bol vo vývoji cez 5 rokov a nikto im gumidžús neponúkal, lebo o tom nikto nevedel z médií. Alfa a celkovo taliansky vývoj patrí medzi špičku, aj keď to tak nevyzerá. Taliani dokážu za zlomok času vďaka technickému umu postaviť veci, ktoré inde nedokážu ani za 4 roky. A áno, potom to marketingovo totálne poserú svojimi zastúpeniami v krajinách.
Ak by Giulietta mala na kapote jeden z nemeckých znakov, už by tu boli články o etalóne spoľahlivosti... o tom sa však vo Světe motorů od Vaculu nedozvieme, že tie autá fungujú dlhodobo bez akýchkoľvek nadštandardných servisných zásahov...
Možná zbytečný (to je diskutabilní), ale neovlivňuje rozložení hmotnosti a papírové údaje je schopen kdykoli přenést na silnici bez ohledu na aktuální režim nebo stav baterie. Plugin opravdu ne.
.... božíčku.... dílenské zpracování.... ještě napíšeš že určitě bude rezavět ne??? :D:D:D
Vnitřní prostor není nic moc, to je pravda, v 3er sedan jsem neseděl, nemůžu porovnat....
a infotaiment? co na něm chceš vyvádět? programovat SAP, koukat na filmy nebo z něj ovládat domácí spotřebiče? v Giulii vše nastavíš přes pár tlačítek a můžeš jezdit.... žádné zas*ané dotykáče a milion nastavení.... To auto je skvěle odladěné samo od sebe, nemusíš se rýpat v menu aby fungovalo.....
tak kdybys porovnal čistě prodejte D3 sedanů a Giulie tak by to možná až takový debakl nebyl.... samozřejmě že chybí kombi atd. takže celkově ty prodeje špatné jsou....
ale jak ti píšou i kolegové níže, já se nechci bavit o prodejích ale o tom zaostávání.... Giulia ve své době byla excelentní auto kterému kromě kombi chyběl už jen nějaký šestiválec kolem 350 koní a byla by dokonalá....
a víš co je sranda? že tím jak ostatní výrobci postupně svoje auta doku*vili mild-hybridy (které k ničemu nejsou a jen zvedají váhu auta), asistenty a dotykáči, tak Giulia je dnes ve své třídě možná ještě zajímavější než byla před čtyřmi lety....
Napr. vo vnútornom priestore vzadu,infotainmente a hlavne v dielenskom spracovaní.Alfa má zásadnú chybu takisto ako Mazda alebo Lancia že sa hrá hlavne cenou na prémiu ale jednoducho nemá na to a zákaznikov neoblbne.Mne sa Alfy vždy velmi páčili ale to čo Alfa pýta za svoje autá tak za to už máš nemeckú prémiu a tam bude asi vyššia kvalita a spolahlivosť.Krása nie je všetko.Alfa sa kupuje srdcom ale nie rozumom.
.... no tak logicky když buduješ megakoncern tak chceš všechno unifikovat a šetřit.... to bych úplně PSA nevyčítal.... samozřejmě u auta které je z 99% hotové je to problém....
Presne na to čakám aj ja, Giulie je mi ľúto, je to možno najlepšie auto na ktorom som sa viezol, ale v alfe im treba na obed lievat asi gumidzus. Proste teraz je šanca všetci majú veľké očakávania tak preboha nech to zase neposeru tým slimačím tempom. Stellantis má dobre našliapnuté najmä vďaka Peugeotom, celkom dobre sa chutil aj Opel. Mokka je super a už je v predaji. Myslím že bola oveľa neskôr predstavená ako Tonale. Tak kde je chyba?
Víc neprozradím, recenzi na mojeauto.cz plánuju na červen.
P. S. Svého milovaného Leona si samozřejmě nechávám, s novým autem bude jezdit hlavně manželka! :-)
Adlsi neboli ďalej keď D3 má rekordne predaje a AR je na smiech a to aj v I T. A stavím sa s hocikým že Tonale na Q3, x3 a GLA nebude mať ani polovičné predaje.
.... no hele, vzhledem k tomu že PSA je s hybridními a elektro-auty zásadně dál než FCA tak se trošku bojím, aby ten Jean nepřišel na to, že italové přicházejí teď s něčím, co je morálně tak 5 let za tím, co už PSA aktuálně prodává..... a aby jim to celé nestopl..... 8-s
Jako Tonale fandím, do dnešní doby by Alfa takové auto měla mít.... ale když vidím že PHEV Compass má v EV-módu 44kw a váží dvě tuny, tak nějak nevim....
.... tak je hybrid a hybrid, že.... mild-hybrid už dnes mají snad všechna nově představovaná auta, tomu se Alfa vyhne těžko.... a pak jsou ty plnotučné hybridy a PHEV.... zrovna městskému crossoveru typu Tonale by ten PHEV slušel..... ano, pak to bude asi taková Alfa jako je Compass Jeep, ale taková je doba a lidi to kupují....
komu se to nelíbí, skončí u veteránů....
Jinak Alfa stále dělá auta která je opravdu radost řídit, akorát je jaksi problém, že je fakt nikdo nekupuje.... :'-(
Veru do revu a plaču mi je z Alfy, tento korytnaci príbeh nikdy neskončí? Tragicky mi to pripomína Giuliu keď prišla na trh konkurencia bola už zas ďalej... toto je cuore sportivo? Proste sklamanie opätovne. Aspoň že e500 sa vydarila podľa Karpata. Nechápem ako tú mohli urobiť bleskom a Tonale?
Prozradím ti tajemství - mám objednané nové auto a bohužel má el. P brzdu, protože bez ní se vůbec nevyrábí. Doba je holt zlá, ale hybrid a samočinná p|evodovka je pro mě naprosté tabu!
Hele je to tragédie co s Tonale předvádí ale můžeš mi prosím tě říct v čem je už nyní zastaralé? Nikdo ho neviděl nikdo s ním nejel. Ale ty už víš vše co?
uz to pisem jak papagaj dookola ..... klasika alfa.... opat nesklamala ..... inak vobec by ma neprekvapilo keby tonale neprislo vobec .. uz teraz je defakto stare a prespali opat idealny moment prekvapenia .... proste alfa v dnesnej dobe je jedno velke trapenie.... same reci.. same sluby ..... ale realita trhu a to pochopenie prezitia v dnesnom autosvete im zase nadalej unika ... to uz sa oplati dnes viac fanfit aj cinskemu wullingu alebo havalu ako alfe....
Giussepe s Giovanim sa už tľapkali po ramenách aké parádne auto poskladali a všetko im to típnul nejaký Jean od Krišota. :no:
To som zvedavý čo za dielo dajú dokopy a snáď ho ešte pustia na trh aj v tomto desaťročí. Pripadne by mali do predajní poslať aspoň makety aby stredná generácia vedela čo môže čakať keď pôjde do dôchodku.