Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW 328i – Krása a síla na čtyřech kolech

Již na první pohled mě nové BMW řady 3 okouzlilo svým naprosto vyváženým, nadčasovým a zároveň sebejistým designem. A to mě teprve za pár minut čekala jízda s touto novinkou, která byla vybavena nejsilnějším šestiválcovým motorem 2,8 se "slušným" výkonem 142 kW.
Zpět na článek
13. 4. 2021 18:21
Re: Zkuste se v tom radši svézt...
Mal som samozrejme na mysli turba s podobnym vykonom. Nie raz tak silne motory. To, ze v urcitom spektre otacok tie podobne vykonne turba zatiahnu lepsie, este pre mna nie je dokazom dynamiky.
Avatar - Dinar
12. 4. 2021 12:21
Re: 6 válec
Byl, 320i do faceliftu 2,0 R6, po fl 2,2 R6.
Avatar - Dinar
12. 4. 2021 08:56
Re: Zkuste se v tom radši svézt...
E46 jsem měl jen s 25i, což byl motor, který se líp točil, ale byl dole slabší než 28i, pravda. Ale v době, kdy na ACZ vyšel tento test jsem měl 528i E39, najel jsem s ní 200 tis. a větě o tom, že "dynamika optikou dnesnych turbomotorov nadpriemerna aj v nizkych otackach" se musím jen usmívat. Dnešní R6 turba jsou dynamicky úplne jinde, v jakýchkoliv otáčkách, pamatuju, když přišly první oktávky 1,8T a s nimi nová generace "závodníků", už s tou 1,8t měla 28i v pětce problém. Nástupce 30i, hlavně ve spojení se šestikvaltem, byla obrovský pokrok, dynamicky, jinými slovy, 28i byl výborní motor své doby, ale dnešními měřítky je na něm k velebení pouze zvuk.
Avatar - Dinar
12. 4. 2021 08:42
Re: Tak toto byl opravdu...
Dnešní 3er je přesně tím, čím byla E46 ve své době, tedy nejlepším řidičským autem své třídy s nejlepšími hnacími řetězci.

Jestli tu je něco karikaturou, pak Arese, karikaturou petrolheada, protože taková míra ignoranství, kterou tu pokaždé podobným plácáním předvádíš, to je skutečně na ručník do ringu.

BMW je jediná automobilka, která v konfekci něco řidičského stále nabízí, nemluvě o kontinuitě, stále drží klasické řady, které mělo před čtyřiceti lety, a to je sakra něco, protože stačí se podívat kolem, bída a utrpení, ostatní druhdy slavné a řidičské značky se plácají jen v různých crossoverech, šestiválec je sprosté slovo a modely tvořící ještě před několika lety základ jejich nabídky jsou dnes mrtvé. Podívej se na svůj Fiat například, kde máš něco jako byla 131ka nebo nedej bože dino, nádherné kupé se šestiválcem. Nic, prázdno, místo toho tři varianty pětistovky odlišné mírou nafouknutí a lowcostové tipo, které může směle soupeřit s dacií. Nad osudem fiatu by petrolhead měl skutečně zaplakat, u bmw není k pláči důvod.
Avatar - Dinar
12. 4. 2021 08:22
Re: Tak toto byl opravdu...
Myslím, že jde srovnávat, auta rostou, dnešní M3 je auto hmotově srovnatelné s M5 E39, prostě zapomeňte na čísla, pokud bych chtěl moderní ekvivalent E46 (taky měla 2dv kupé a právě v té kupé variantě je nejpopulárnější), sáhnul bych po 2er coupe, i nová gen. bude stále zadokolka s motorem podél, prostě bmw je jediný výrobce, který v konfekci stále drží prapor. ;-)
12. 4. 2021 07:05
E46
Se mi vždycky líbila. Hlavně tedy asi díky seriálu Kobra 11, kde s ní Simir Gurkenhahn proháněl všelijaké zločince.
11. 4. 2021 21:34
Re: Jj, youngtimeři to je moje parketa.
No jedna věc je jistá - atmo V8 už u BMW nekoupis :-|
11. 4. 2021 20:09
Re: Jj, youngtimeři to je moje parketa.
Nehýčkám, jen jí normálně užívám, její koupě tehdy před lety byla za podmínek, které mi vyhovovaly, nebyla ani rok stará. Promiň, zacházíme do oblasti pro mě dost osobní se kterou se nechci otvírat všem zde.

Nové auto už bude dozajista mé poslední, tak se nediv, že chci aby mi maximálně vyhovovalo a chci aby mi dělalo co největší radost. De facto takové auto vlastně vůbec nepotřebuji, jen pro radost.
Avatar - 3_diamanty
11. 4. 2021 20:07
najkrajsia 3ka
tak toto bola je a bude najkrajsia aj najcharizmatickejsia 3ka vsetkych cias... raz darmo zlate 90 roky... to bol modrobiely svet este v poriadku a bolo tam jasne vo co go ... lebo tie sucasne roztecene a rozplacnute nechutne prasaciny co bawo vystraja nesiahaju tejto trojke ani po naraznik ... ono ja som bawo fakt nikdy nemusel bez ohladu na dekadu a dobu a pod .. ale tato trojka z 90 rokov sa nedala nemilovat... ta sa proste vydarila brutalne :yes:
11. 4. 2021 19:57
Re: Jj, youngtimeři to je moje parketa.
Protože píšeš, ze bys na novou pětku V8 měl, ale radši si hyckas E60. Ale ani tu jsi jako novou nekupoval - proto mi ta věta trosku nesedi. Neznám moc lidi, kteří jezdí vozem za 10 tis eur, přestože by mohli jezdit autem za 100 tis Eur
11. 4. 2021 19:38
Re: Jj, youngtimeři to je moje parketa.
Konkrétně u 550i, M5 nebo Alpiny B5 se smířím i s turby, pokud nebudou tak blbě vyřešena. Takové peníze vyndám, ale nesmí mi vadit zásadní věci. I s těmi dotykovými obrazovkami jsem ochoten se smířit.

A co ten důvod, proč si se ptal kolikátý jsem majitel ?
11. 4. 2021 19:24
Re: Jj, youngtimeři to je moje parketa.
Kdybych chtěl atmosférickou V8, asi bych neměl jinou možnost, než vzít americké auto nebo Lexus GS-F. Proč? No protože jsi psal, ze nemas problem koupit nové auto, ale nesplňuje tvoje nároky. Já bych na novou 550i asi neměl, nekupuju auta za 2M+
11. 4. 2021 18:39
Re: Tak toto byl opravdu...
Tehdejší trojka se prodávala taky jako kupé. Jízdní vlastnosti dveře nezruinuji
Avatar - Ozzman
11. 4. 2021 18:18
Setkání s plakátem
Já jsem asi přesně z té generace, která v době uvedení E46 ještě neměla papíry, ale přesně tohle auto byl ten plakátový sen, krásné, elegantní, konec 90tek, takže sedan byl vrchol mixu elegance a sportovnosti, žádné Crossovery a podobné paskvily. Když jsem začal řídit, na BMW nebylo a navíc v té době už to byl starší model a huntovali je majetnější teenageri jako ojetiny, já se v něm svezl poprvé co by spolujezdec se spolužačkou v 19ti, která ho dostala od tatínka jako zánovní (320d sedan), jela s tím jak p**á, ale záviděl jsem jejímu klukovi, že s tím autem muže jezdit (ona tak dobrá nebyla :D ).

Po mnoho letech se mi naskytla příležitost si zařídit kousek 323i sedan s AT (125kw) a mohu říct, že jako auto na víkendy určitě (idealně bez střechy), ale na denní jízdu, jak tu mnozí toto vyvolávají už fakt ne. Dynamika slabá nebyla, ale troufnu si říct, že muj tehdejší služební Superb 2 by mu na dálnici nandal (taktéž 125kw ale ftédéí), E46 parádně zatáčela, motor měl krásný zvuk, to vše ano, to prostě k těm 90tkových autum patří, ale, i přes pečlivost majitele postupovala koroze, ať dělal co dělal a upřímě, bourat s rodinou bych v tom taky už nechtěl, přeci jen je to konstrukčně auto staré přes 20 let.
Avatar - lyon667
11. 4. 2021 18:14
Re: Tak toto byl opravdu...
Dvojka F22 je ale čtyřmístné kupé, ne pětimístný sedan. To je úplně jiná kategorie a s tehdejší trojkou to srovnávat nelze.
11. 4. 2021 18:04
Re: Jj, youngtimeři to je moje parketa.
Já jsem ti odpověděl, kolikátý jsem majitel, ty mně ne, proč tě to zajímá.......
11. 4. 2021 15:17
Re: Zkuste se v tom radši svézt...
Je zajímavé, že na SM s tím majitelé v průměru jezdí za lehce přes 10. To asi jezdí jen z kopce, když podle tvého názoru to má jezdit s lehkou nohou za 12. Ano, 10 není málo, ale rozhodně to není 12 s lehkou nohou.
11. 4. 2021 14:18
Re: Tak toto byl opravdu...
Předpokládám, ze se bavi někdo, kdo se o auta zajímá a nebude do diskuse tahat třeba 2ku MPV... ano o kupé jsem mluvil, na me to je už moc baby car...
11. 4. 2021 14:11
Re: Tak toto byl opravdu...
Kupé je ještě zadokolka. Je to možná poslední možnost, jak koupit "klasiku". Třeba v něm bude i nějaký sběratelský nebo youngtimerovský potenciál.
11. 4. 2021 14:10
Re: Tak toto byl opravdu...
Ano, tu legendárnost nakonec vytvoří právě ti třetí a čtvrtí majitelé.
Ale myslím si, že to není jen o tom, zda nějaké auto jede líp nebo rychleji. Je to i o té komunitě fanoušků, o dostupnosti náhradních i tuningových dílů. A taky o image, jaké to auto bude mít jako ojetina. Vylepšit image značky trvá často několik desetiletí, pokazit jde za několik let.
11. 4. 2021 14:05
Re: Skoro 25 let
25 let je dost dlouhá doba, za kterou se může hodně věcí změnit. Může se změnit image nebo celkově zájem mladých generací o zážitek za volantem. Docela bych i věřil tomu, že oblíbenosti E46 už žádné jiné BMW nedosáhne.
11. 4. 2021 14:05
Re: Tak toto byl opravdu...
M2/240/230i a jak se to dneska všechno jmenuje je proste plnohodnotná náhrada tehdejší trojky. A tím, ze dnes i ta ctyrvalcova pojede lip než ty slabé sestivalce.
Tzv legendarnost nebudu posuzovat, většinou ji mají v ústech ti čtvrtí majitelé...
Avatar - speedfred
11. 4. 2021 14:02
Re: Tak toto byl opravdu...
A čo F22 ? Je to síce iba kupé ale môže byť taký duchovný nástupca.
11. 4. 2021 13:55
Re: Tak toto byl opravdu...
Sedan řady 2 (Gran Coupé F44) je předokolka a manuál lze objednat jen k tříválci. Nemyslím si, že to někdy bude tak legendární jako tenhle bavorák z přelomu tisíciletí.
11. 4. 2021 13:37
Re: Jj, youngtimeři to je moje parketa.
Přeplňovaná R6ka mi ve všem nahradí atmo V8, možná s výjimkou zvuku... a je tam plno kurvitek ale žít se s tím dá a to najedu 50-60 tis za rok...
Avatar - speedfred
11. 4. 2021 13:17
Re: Skoro 25 let
Aj G20 bude auto s dušou ako je teraz e46, len musí byť do 200.000Kč a mať na hrbe minimálne 100tis km.
11. 4. 2021 13:16
Re: Zkuste se v tom radši svézt...
Trosku trepes, e46 328 jazdila bez odrthania si od huby do 10. Hluk beriem, ale len pri akceleracii a to mi nevadi. Na dialnici to bolo aj pri 180tke tiche auto. Dynamika optikou dnesnych turbomotorov nadpriemerna aj v nizkych otackach. Nepliest si s 323! Ta bola v spodnych otackach naozaj hlucha. Jazdil si 328 e46 vobec niekedy?
11. 4. 2021 12:45
Re: Skoro 25 let
Jo jo, pozoruju, jak se titul “posledniho poradnyho BMW (Mercedesu, ...)” posouva od jedne generace ke druhe, jak ty auta starnou a zlevnujou ;)
Avatar - Ham.
11. 4. 2021 12:19
Re: Skoro 25 let
Souhlas. Obdiv E46 právem patří, ale nikoliv v kontextu dnešních aut, ale v kontextu dobové konkurence. Dnešní G20 je lepší ve všem, jenom nemá ty nostalgické opěvovatele, ale to časem také přijde a za dalších 25 let se situace bude opakovat až dostatek bazarových kovbojů osedlá dnešní generaci.
11. 4. 2021 11:46
Re: Jj, youngtimeři to je moje parketa.
Se směju, ale imrvére na cestě do servisu a zpět. Druhý majitel, proč? Americký sedan možná splní, ale mám vztah k bmw.
To bys koupil nové auto za ten strašnej ranec, aby mělo tyto vady nebo, chceš-li, vlastnosti ?
11. 4. 2021 11:42
Re: Jj, youngtimeři to je moje parketa.
Tvoje nároky splní každý druhy americký sedan.
Jinak bez urážky, pokud mas na novou pětku s osmivalcem, potom se tvým výtkám musím podivit, mas auto se zárukou a směješ se...
Svoji E60 mas jako první majitel ?
11. 4. 2021 11:36
Re: Jj, youngtimeři to je moje parketa.
psal jsem proč nedávno v diskuzi 4.4. 2021 23:38 (Ford Puma 1.0 EcoBoost.......)
11. 4. 2021 11:26
Re: Jj, youngtimeři to je moje parketa.
V kterém ohledu ?
11. 4. 2021 11:15
Re: Jj, youngtimeři to je moje parketa.
Já chci pětku s V8 a ty, co dělají dnes jsou špatné, marně čekám už od F10......
11. 4. 2021 11:11
Re: Zkuste se v tom radši svézt...
M3 E46 zrala 12... a i dnes je to úžasný stroj
11. 4. 2021 11:10
Re: Jj, youngtimeři to je moje parketa.
Tak se svez předchozí 340i s pohonem zadních kol a ideálně s manuálem, ale těch je jako šafránu... řekl bych, ze své tvrzení odvolas:)
11. 4. 2021 11:08
Re: Tak toto byl opravdu...
Současná dvojka se dá objednat s pohonem zadních kol, s manuálem, bude podobne velká a podobne těžká, jen pojede líp. Jdeš si pro jednu? Na me je moc malá a moc fancy:(
11. 4. 2021 10:48
Re: Jj, youngtimeři to je moje parketa.
Taky jsem za mlada tvrdil, že staré auto je lepší než nové. Ale dokážu si dnes přiznat, že to bylo kvůli nedostatku peněz na nové. Prostě jsem na něj neměl. Tak jsem si něco nalhával.
Jel jsem recenzovanou trojkou, vlastním aktuální. A neměnil bych.
11. 4. 2021 10:10
Zkuste se v tom radši svézt...
Na dnešní dobu je to jen hlučná kraksna, kterou, když chce člověk přemlouvat k tomu aby se to trochu pohlo, tak se odmění vírem v nádrži. Za 12l/100km se dá jezdit jen s velmi lehkou nohou. Jediné, co se dá na něm nazvat jako uspokojivé je snad jen příjemný zvuk šestiválce.
11. 4. 2021 10:09
Skoro 25 let
Tak ja to vezmu z druhy strany :) Není to ani 25 let, ale ten pokrok mezi E46 a G20 za ten samej milion a pul je naprosto neuveritelnej. A to vubec nemluvim o tom, ze milion a pul byl v roce 98 hroznej ranec penez (za kterej clovek koupil leccos vcetne nemovitosti pro sebe a jeste pro deti), zato dneska na trojku usetri s trochou snahy leckdo.

Ja osobne si z tehle testu dycky odnesu, ze v dnesni dobe jezdime fantastickejma autama za par slupek. Rad se svezu youngtimerem, rad se vrtam ve svy 30 let stary vikendovce, ale v roli kazdodennich aut novy auta s tema starejma zametou - v podstate ve vsech ohledech.
11. 4. 2021 09:40
Jj, youngtimeři to je moje parketa.
Technika už dobrá a funkční, lze udržet při životě, výkony a spotřeby ok, žádný zbytečný kraviny, dotyky, turba, přímý vstřiky, močoviny, hybridy, 48V, zbytečný baterky, filtry ve vejfuku a pod.

V podobný věci jezdím navážno ještě dnes. :-) A ne proto, že bych na novou káru neměl.....
Avatar - KANKUNEN
11. 4. 2021 09:29
Pánové,
V testu chybí hlavní odstavec, jak se vlastně v takové šunce staré jezdí. Píšu o starší generaci E91 a dokonce ve verzi 35d. Sedneš do toho a máš pocit, že je to narostlá MX5. Sedíš hluboko, vše je blízko u tebe i sloupky. Start už teplého motoru a rozjezd. Tvl huba jde dokořán, tu kulturu bych opravdu nečekal. Síla poladěneho motoru je fantastická, ZF sází kvalty, motor se lehce vytáčí k 4500 ot a zvukový projev je lepší než třeba u 3,6 v Supu, nevím jak to u BMW dokázali. Jedeš během chvilky nad dálničním limitem a auto je úplně klidné a tiché. Tím jak je to auto malé, tak máš všude více prostoru, aby sis jízdu užil. Výjezd z pomalé zatáčky, prásk tam plný a už se zadek tlačí ven, majitel tam v klídečku pošle lehké kontra a auto zrychluje jak bláznivé. A jedem dál, odbočení na konci zatáčky, v půlce zatáčky brzdy, auto zaklekne na levé přední kolo a ostatní gumy tak lehce popiskujou, ABS to ještě nebralo. Odbočení doprava a na konci oblouku zase plný, záď se sune a znova lehké kontra a zase úsměv.
11. 4. 2021 09:07
6 válec
U této generace i dvoulitr byl ještě 6 válec. Jak se to mění.
11. 4. 2021 09:03
Tak toto byl opravdu...
... nádherný Baworák jak má být, současná trojka je proti němu jen ošklivá, těžká, přerostlá a přeelektrizovaná karikatura sebe sama s nevhodnou skladbou motorů a převodovek a hnusným přístrojovým štítem! :-O :-( :-( :-( :no:
Avatar - kari.laz
11. 4. 2021 08:47
Potěší
Vždycky potěší přečíst si o autech z dob, kdy auta byla auta a kdy existovali opravdoví fanoušci a to i z řad mladých.
Parádní auto. Šestiválec, manuál....