Segment malých vozů se spalovacími motory by mohl s nastupující emisní normou zdražit až na dvojnásobek, což by mohlo urychlit nástup srovnatelných elektromobilů.
Ne, tady je jasně vidět, jak v případě kdy se rozpadne vývojový a dodavateský řetězec pro spalovací auta jde takřka okamžitě cena nahoru. Spalovací auta se tedy dostávají do bodu EV kdy se náklady na vývoj musí rozpustit v menším množství výrobků.
Proti tomu jde vývoj EV kde je naopak teprve dodavateský řetězec budován. V momentě kdy se tohle zlomí bude EV jednoznačně levnější.
Na vysokých postech za komoušů seděli idioti? Ty procházíš VÝVOJEM :yes::-)
Vždy si tu dobu bránil a i po revoluci je volil = fakt respekt :yes::yes:
Jsem RÁD že to je další věc = kdy přecházíš ze svého (původního) pohledu na věc na můj (původní i současný) pohled na věc. POZDĚ ale PŘECE
Zbytek textu = je ale starej (blbe) ryccardo = furt jen dokola AROGANTNĚ MACHRUJÍCÍ jak ON je mozek a jak ON hápe jak svět lidí nad ním dělá všechno blbě
Ten proud sebechvály ti teda DOST narušil test IQ kterej SI SE prezentoval = asi nadšením že si sehnal někoho kdo udělal číslo 109 ;-)
S reálným IQ109 nemáš mozek na průměrnou vysokou školu = tak sakra JAK TO že SEBE furt prezentuješ jako NADekonoma a NADklimatologa = a to NAD eště ve víc oborech? :-O
Tohle bylo jasné už dávno. Už hodně dlouho nám automobilky tvrdí, že spalováky budou stát stejně jako EV. Každému muselo být jasné, že to půjde jen díky zdražení spalováků.
á formy:
Beru to tak, že tam mají relativně malé formy. Tlačítka, čajčlíky, čurapáče - to všechno jsou vícenásobné formy (dejme tomu) do 60 x 60 x 50 cm
Dodávám i do firmy, kde lisují dveřní díly a kryty motorů, samotný díl se sotva tak vejde do boxu cca 80 x 60 x 25 cm a váží nějakého 1/2 - 3/4 kila?
Tam by to byl teprve záhul :D:D:D
Tak to už je v zásadě jedno jestli máš velkou formu 1 násobnou nebo stejně velkou a v tom 16 malých dílů. Topit formu musíš stejně a objem vstřikovaného materiálu bude plus mínus podobný v závislosti na zavírací síle mašiny a velikosti šneku. To už ti s tou spotřebou proudu moc nehne. Prostě to sežere pár desítek kilowatů jedna mašina jen to hvízdne. A žere ti ten proud na 3 směny. Ne že v noci když ti nejede solár holt vypneš a že by si dokázal živit takový průmyslový podnik z nějakých baterek. To si může myslet jen nevzdělaný zelený dutohlavec úrovně Hamuna.
Úroveň vzdělanosti na vysokých pozicích dost klesá. Je to jako za komoušů, kdy na vysokých postech seděli idioti. Doba se vrací.
No vidíš jak to máš pomotaný = píšeš o MÝCH demagogiích a dokonce lžíš???? CO konkrétně je z toho LEŽ plácale žvanile = no vlastně LHÁŘI :-O:-!
Přitom i TY VÍŠ že to dělá CELEJ SVĚT = těch 30 a 60 let = takže CO TO KECÁŠ? :-)
Viz je Euro7 (a to samý CELEJ SVĚT) žádnej konec a limit není = ani to si nepochopil? Je to eště DLOOOOUHÁ cesta = neskončí do konce tvýho života! To jen ty (no a pár dalších ;-) ) to furt NECHÁPEŠ (a protože co nechápeš = to je blbost = tak tyhle plácaniny :-)
Současný stav je naprosto NEdostačující (dokonce z VÍCE důvodů). Proč se furt je hádáš se světem (nad tebou)? Už ses dostal přes úroveň dotování nafty? Když chceš machrovat a poučovat o 50 levelů výš?
CHÁPU = že vy své úrovni chápání JÁ JSEM NAD všemi = asi fakt věříte
Hele furt používáš tu metodu Co JÁ nechápu a KDYŽ nechápu = znamená to že to je BLBOST?
Takže kontrolní otázka: Už si překonal úroveň chápání dotování nafty?
Tohleto duhové autíčko lásky mám už cca 1,5 roku na shit listu, takže se mi příspěvky téhleté existence nezobrazují. Loni, nějak v listopadu (???) jsem to asi na 10 minut odblokoval, přečetl si 2-3 příspěvky o dotované naftě a hlody typu "fakt jsi takový dement, že nechápeš, ze Ha, muňka, sakra má ve všem pravdu?!" - a zase tohleto... stvoření do hit-listu uložil
Ona se tím ta diskuse tak nějak zpřehlední :D
A tobě, smím-li, doporučuji totéž.
Život je krátký na to, abychom ztráceli čas konverzací s psychicky nemocnými jedinci
Tam se dělají relativně malé díly ( těch pár větších do vnější velikosti 2 dm3 max), ale ty formy jsou minimálně 4, ale většinou 16 násobné. A jak píšeš, horké vtoky...
Navíc, PA6 vstřikuješ při nějakých +- 220, PA 66 při 260°C - a když tam máš plnění skleněným vláknem okolo 40-50-60%... A to tam jedou i PPS se 60% skla - to máš melting point 280°C, čili vstřiky na nějakých 290-300°C, aby byl hladký povrch výlisku
A bohužel, to zadání jsem viděl "na vlastní wočíčka"
Jsou prostě věci, které normální člověk nepochopí.
Co všechno vsadili na elektromobilitu? Já teda vidím pouze jedno masově nasazené elektro - Zoe, které jde na dračku. O dalších se jen mluví. Taky maj díky němu docela nízké flotilové emise. Za rok 2021 bude třeba VW cálovat pokutu 4,59 mld eur (limit CO2 překročí asi o 12,7 g) a "zblázněný" Rencek (+Mitsubishi + Nissan) zacáluje 1,06 mld eur (limit překročí o 4,9 g).
Chápeš, že na základě toho co ti píše Jerry je naprosto jasné, že západní svět začíná totálně zaostávat? Což by mohlo být dobře pro nás, protože když se nenecháme strhnout do té samé žumpy a pojedeme si svoji lajnu, tak bychom se rychle mohli dostat daleko před ně ;-)
Fabrika o 80 lisech a přechod na zelenou energii :-D No to řvu smíchy. To je výplod dementních chorých mozků mentální úrovně Hamuna :D Nějakou 350-500 tunu na tom pověšenou 5 tun těžkou formu s horkejma kanálama, temperovanou na 90 stupňů a krmit to armádou solárů a na 3 směnu to odstavíš, protože aby ti jeden blbej lis uživila baterka, tak by musela být velká jako půlka fabriky :D To je přesně nápad ala mentálně zaostalý vedení EU :-D
Víš proč? Protože to narazilo na hranice fyzikálních zákonů a už to není kam zlepšovat. Moderní benzínový motor EURO6 nevypouští prakticky nic. Tudíž si můžeme užívat toho kam jsme spalovací motory vyvinuli a prostě je vyrábět.
Pro názornost ti dám příklad. před 30 lety zářily PC monitory, že ti z toho po pár hodinách práce svítila hlava. Postupem času výrobci zlepšovali vlastnosti monitorů a celých PC a snižovali jejich záření a emise až jsme se dostali do stavu, kdy už nebylo co zlepšovat a od té doby se takto zdokonalené produkty vyrábějí.
Stejné je to s EURO6 motorem. Není to kam zlepšovat. Současný stav je dostačující. Jako vhodná alternativa je EV a PHEV pro zákazníky, kteří o to mají zájem a bude to pro ně vhodné, takže typicky do města a okolí. Netřeba násilím lidi nutit do nákupu nijak ekologických EV.
Mínus jsem ti za ty tvoje demagogický lži a bláboly dal samozřejmě mimo jiný já. Klidně se za to přiznám.
Nesmysl = už toho zaostání nech. Manuál dneska https://www.youtube.com/watch?… nebo v Toybaru = jinak není nad kvalitní automat = aktualizuj si na 21. století
Proč? Protože šroub taky nemůžeš utahovat do nekonečna. Resp. můžeš, ale pak jednoho dne strhneš závit a šroub se stane nefunkčním. Tak proto. Platí prostě přírodní zákony, které nemůže překročit ani ten nejfanatičtější levičák. :-)
Lenze treba rozlisovat, maju spolahlive 0,9 tce, ktore sa fakt vraj nekazia a preda sa ich vela a maju kazive 1,2 tce a trosku lepsie 1,3 tce. Aj diesle vraj boli dobre. Ja im verim a dufam, ze chyba bude len nejaka banalita :-)
Statistika určitě není na nic = ale i při 99% spolehlivosti = se TI (nebo mě) může stát..
Já se učil řídit na (ne)tetiným novým Subaru 2,5 litru = motor šel na výměnu v prvním roce = drobná trhlinka uvnitř válce = to se prostě stane i Rolls Royce
Statistika je nanic, mne sa rozpadol bud motor, alebo prevodovka na Renaulte po 39 000 km. Na ziadnom inom aute som tieto problemy neriesil. To by az tak nevadilo, keby to vedeli opravit, kedze auto je este v zaruke. Tiez som to kupoval, ze to ma dobre a spolahlive motory. Ale spolahlivost nie je vsetko.
Mimochodem, pracoval jsem ve skladu Toyoty, kde bylo 6 teplých včetně dvou šéfů a jedna holka předělaná na kluka, a nikdo tyhle rádoby "problémy" neřešil. Každýmu to bylo šumafuk. Zásadně dělím lidi jen na debily a ty ostatní.
Teď právě žijeme dodnes z NIC MOC práce našich komunisty řízených předků ;-)
Ostatně PROTO máš nižší plat (než třeba rakušák na podobnym místě) a PROTO budeš mít i nižší důchod (než ten třeba zase rakušák, kterej na tom byl po 2. SV dokonce vo fous hůř
Takže BOHUŽEL fakt dodnes (a eště to bude chvíli trvat) ŽIJEME bohužel přesně naopak z NEefektivní PRÁCE NAŠICH PŘEDKŮ
Ghosn to dobre zasial, teraz di Meo zne urodu. Ludom neprajem vacsinou nic zle, ale toto co spravil s Renaultom, snad ho spravodlivost stihne uz na tomto svete. Aj ked unika.
Mám ho už půl roku zablokovaného, a upřímně bez jeho keců se zvedla aspoň pro mě úroveň diskuzí o 100%. Číst jeho bláboly už bylo nad mé síly a ztráta času.
Zenu nechala Skoda stat. A este si zabudla mobil doma. Aspon ma zazitok s poucenie, ze mobil sa doma nenechava. Neskor pichla pneumatiku na Skode a zase prisla odtahovka a este sofer pamatal auto, ze nedavno sme ho tahali :-) Ale tak auto je to lepsie, a podla mna jedno z najlepsich, co som mal. Na druhej strane, Renault, vsetko super, zaruka 5 rokov, vzdy to do servisu doslo, vzdy to aj opravili. Az doteraz, ked uz nevedia, co tomu autu je a dali mi radu jazdit, kym sa to nieco, co je zle, nerozpadne. To je podla mna vacsia nocna mora, ako ked sa auto pokazi, odtiahnu a opravia. Take tie male neustale chybicky a malicke nepodstatne poruchy.
Tak to maji v Renaultu pekny chytry plan, tak ted jeste aby jim ty odhady vysly a lidi kupovli maly auta za dvojnasobek. To jim preju hodne uspechu :-[]
PS: to uz jsem se dlouho takhle nezasmal :-!
PPS: Nejaky zpravy o Ghosnovi z Libanonu?
Nic ve zlým ale dohoda o CO2 je celosvětová = od roku 1992
Emisní omezení aut sou už přes 60 let v EU přes 50 let = proč by to celoživotní kontinuální úsilí mělo NAJEDNOU přestat, když to stejným směrem jde celej tvůj život
EDIT ZA 9 MINUT hele KDO dal (za známý ověřitelný FAKTa) :no: ??
Přizná se HRDINA? :-)
Podle nekolika mistnich diskusnich ekologu staci par solaru, vetrna elektrarna a to musi takove fabrice stacit, ne ? A kdyz nebude slunicko ani mlha, pojede se z baterek od odstavenych EV aut.
To ste mali velke stastie, ked som kupoval ja, bol Grand Scenic lacnejsi a lepsie vybavenejsi. Ale bol to omyl. To je presne ta spokojnost s Renaultom, staci cloveku, ze ho nikde nenecha a clovek je spokojny :-) Inak mam aj kratke Picasso, horsia vybava za mensiu cenu, ale ovela lepsie auto.
Ať zdražujou. 20 let jsem jezdil v různých Renaultech a spokojenost, nikdy mě to auto nikde nenechalo. Naposled jsem chtěl jít do Grand Scenica, ale cena a ten neuvěřitelně hnusnej tablet uprostřed přístrojovky mě srovnal a skončil jsem u konkurence - C4 Grand Picasso, kde byla lepší výbava a za lepší cenu. Když na to koukám dneska, tak už se k Renaultu jen tak nevrátím.
Když jsem byl malý, bojovalo se proti mandelince bramborové a šetřily se naše lesy, sbíral starý papír. Chtěl bych se dožít toho, až soudruzi eurosvazáci zjistí, že emise a CO2 mají na změnu klimatu vliv nulový nebo naprosto zanedbatelný a že všechno to šílení s elektromobilitou a emisními normami, byl omyl. Pak se bude dvacet let bojovat zase s něčím jiným ... ;-\
Kuba a autá - nie je iná možnosť, ako držať staré vraky čo najdlhšie nažive - na nové auto tam má málokto. Takže nie zaujímavosť pre turistov, ale chudoba. Hocaké obyčajné auto zahraničnej výroby je na Kube drahšie ako pre teba Rolls.Royce.
Nemusíš to hneď hrotiť - malé autá si len tak spakruky predefinoval na miniautá. Malé autá môžu byť docela dobre autá veľkosti Corsy, Fabie alebo toho Clia. A to je celkom iný svet, aj čo sa výrobcov týka. i20, Rio, C3, P208, Corsa, Polo, Fabia, Ibiza, Clio, Swift, Yaris... Nestačí? ;-)
„Ať už stavíte Clio za 15.000 eur nebo Mercedes třídy S za 120.000 eur, potřebujete filtr pevných částic obsahující platinu, rhodium a další drahé kovy. Jistě, filtr pro S-Class bude o trochu větší, jenže procentuálně bude levnější a zákazník si to bude moci dovolit zaplatit. Automobilkám vyrábějícím malé vozy to však zkomplikuje život,“ měl uvést Luca de Meo.
Jak budou auta se spalovacími motory zdražovat, srovnatelné elektromobily budou naopak zlevňovat,“ věří de Meo.
Takže Luca de Meo si myslí, že malé spaľovacie autá budú zdražovať, ale verí, že práve tak budú malé EV budú zlacňovať.
Z tohto mohol titulok článku "Malé vozy mohou brzy stát dvojnásobek, věří šéf Renaultu" vydedukovať fakt iba poriadny umelec... :no:
A není to spíš špatné pochopení textu a souvislostí?
Jde o to, že dražší auta už budou spíše EV a vývoj nových spalovacích motorů pouze malá auta nezaplatí.
Tedy přesně to co se s Ev říká už dlouho.
"zatím ceny baterií padají v průměru o 10 procent ročně."
Jestliže prý bude vyrobena z "arizovaného" plynu (zemní plyn z Ruska, koupený Německem a v použitý německých plynových elektrárnách) bude výsledná elektřina prohlášena za "zelenou energii" ;-)
Ty si taký absolútny pablb, že na to ešte neexistuje adekvátny výraz. To snáď ani nie je fyzicky možné, aby bol niekto tak dokonale vypatlaný. :no::no::no:
...sa toto necita dobre, na druhu stranu, male ev auta do mesta maju vacsi vyznam, ako na silu robiť bezpohlavne tesly so zrychlenim svetla a podobne.
Este vyrobiť tu elektrinu ekologicky...z fosílií :-)
Když si vezmeš, že ta dotyčná firma vyrábí díly pro Mercedes, Audi, Fiat (mám pocit, že i cosi pro ) Opla a Peugeota, pak je ... mimořádně pozoruhodné, KDE leží priority jejich evropského vedení, o tom americkém ani nemluvě
S výrobním / výkonným ředitelem jsme tam byi nějakých 6 hodin a jeli provozní zkoušky na cca 8 vstřikolisech, kde měli nasazeny obzvláště složité a náročné formy.
Ke každé mašině vede kabel tlustý jak noha od piána... A evropské vedení jim dalo za úkol připravit projekt a studii proveditelnosti pro kompletní přechod na "zelenou" energii :-(:-(:-(
A Američani jim chtěli udělat počítačový kurs (e-learning) na téma "respekt k afroamerickým spolupracovníkům a jejich životním hodnotám"
No, na výběr jsou dvě možnosti
(1) protože trpí duševní chorobou (Aspergerův syndrom), byl/byla/bylo Ha, muňka, sakra hospitalizován/na/no na uzavřeném oddělení bez přístupu k internetu
nebo
(2) protože si zvolil/zvolila/zvolilo takovouto přezdívku i logo (duhové autíčko), vyskytovala se Ha, muňka, sakra ( veš muňka, lidově též filcka nebo autíčko lásky - viz https://cs.wikipedia.org/…C5%A1_mu%C5%88ka) tam... kde se muňky obvykle vyskytují :D
To už je holý fakt.
Jen předpokládám, že už to automobilkám brzo dojde a na technický pokrok se vykašlou.
Norma se bude zpřísňovat, dokud všichni nebudou platit výpalné.
Čím déle se budou snažit tem moment odkládáat, tím dražší to ve finále bude.
Nechat Euro 6, už 5 podle mě stačila. A platit polatek za CO2.... jednak to snad nevydrží věčně a až to lidi budou muset platit, tak asi začnou volby do europarlamentu dopadat jinak.
A "druhak" už teď náklady na splnění budou stejné nebo vyšší, než ta pokuta.
Ona dostupná jsou, jen ne u nás. V Číně stojí Wuling Mini EV 90 tisíc Kč, v EU ho Litevci prodávají za 260 tisíc Kč (vylepšený o airbagy, ESP a možná ještě něco navíc). EU podle mého názoru brání konkurenci ze strany mimoevropských zemí a tím umožňují kartelové ceny automobilkám, které jsou etablovány na evropském trhu (zaplatily všechny kontroly byl jim dán propustek na vyspělý trh).
Stačila mi návštěva u zákazníka loni v srpnu.
Velká firma (80 nebo více vstřikolisů, kompletační linky, cca 700 lidí)
- Evropské vedení po nich chtělo studii o kompletním přechodu na "zelenou" elektřinu
- Američané (nejvyšší vedení) je jebali za to, že
* ve výrobní hale mají záchody JENOM pro muže a pro ženy - chyběly záchody pro "třetí a další pohlaví"
* ve vrcholovém vedení (cca 12 lidí) není alespoň 40% podíl žen
* ve firmě nepracuje ani jediný "afro-émérican"
Firma sídlí na západním Slovensku, nijak zvlášť daleko od hranic
Nejsou fabriky, není CO2. Novou generaci auta nezajímají, nová modla je e-sport, pak bude e-dovča a e-dupačka. A ve fabrice stejně polovina lidí falšuje papíry, které nějaký hlupec vymyslel. Ta krize přijde rychle, teď ještě žijeme z poctivé práce našich předků.
Kdyby jen lidi nenakupovali nová auta, ale tady jde o uzavření řady továren a prudký nárůst nezaměstnanosti:
- velký pokles příjmů do do státní kasy
- nárůst výdajů do sociální oblasti (podpora v nezaměstnanosti atd.)
- sociální bouře
- lidé kupují ojetá auta a snaží se je udržet v provozu co nejdéle (Kuba náš vzor - i když tam je to většinou jen pro turisty jako zajímavost)
- krach dalších firem (výrobních, služeb), protože lidé šetří
No a krize jak vyšitá. Takže nastupují stávky, demonstrace..........
No a tihle manažeři......půjdou k šípku.
Hele, Hitler převzal Německo "jenom" na 12 let - a jak to dopadlo...
Neomarxisti se tam (již teď) drží a udrží nepoměrně déle, takže hospodářské škody budou nepoměrně vyšší
A přece se pleteš.
Za tyto cenu nebudou lidi auta kupovat a automobilky spláčou nad výdělkem. Renault, Nissan, Mitsubishi budou prvními mezi prvními.
Dnes jsou prodeje na úrovni roku 1986 a není to Covidem.
Další propad prodejů nastane v momentě, kdy budou povinné adaptabilní omezovače rychlosti.
Proč si kupovat nové auto které mne omezuje, když mohu mít minimálně 10 let kvalitní levnou ojetinu. Ano, za 10 let budeme muset ale ona ta EU,EP, EK nemusí nutně být sestavena z eurozkratovaných neomarxistů a progresivistů.
Už teď mají v EP poměrně slabou většinu.
V Renaultu zešíleli, již to víme delší dobu.
Oni vsadili doslova vše na elektromobilitu a tak si myslí že se swět přizpůsobí jim a ono ejhle ne a to je zlobí.
Přání otcem myšlenky ale takhle to nefunguje, to ale progresivističtí zkrato-manažeři netuší.
A tak prodeje klesají a ztráty rostou ve všech 3 značkách kromě Dacie. V Dacii jsou nuceni swět vidět tak jak je, tedy že je swět plný lidí, kteří horko-těžko seškrabou 100 000 na ojetinu nebo 290 000 na novou Dáčku... s odřenýma ušima.
Vždy jsem se za břicho smíchy popadal, když Ti ekoteroristi křičeli do světa, že e-auta budou brzo dostupná za ceny běžných spalovacích aut. Z mé strany to byl velký omyl - bohužel :no: Oni to Ti šmejdi fakt co nevidět dokážou....
To je fakt super, že až spalovací auta zdraží na dvojnásobek, tak se protnou jejich ceny s elektromobily. Hned jsem o něco radši, že máme Evropskou unii.
"Segment malých vozů se spalovacími motory by mohl s nastupující emisní normou zdražit až na dvojnásobek, což by mohlo urychlit nástup srovnatelných elektromobilů"
JJ, uměle zdražíme to, co funguje, abychom mohli lidem vnutit, to, co stojí za howno ;-);-);-)
Ještě, že my tu naši drahou (anglicky expensive) Evropskou Unii máme :D:D