Čínský gigant ve světě chytrých telefonů expanduje na poli aut. Domluvil se na dodávkách svého operačního systému pro jiné výrobce a sám chystá vlastní automobily.
V tom případě jsem to nenapsal dost jasně. Zkusím to jinak.
Když by dnes evropské automobilky a celý evropský automotiv neinvestoval do EV tak už nemusí ztrátu ve vývoji nikdy dohnat.
Vypadá, že jsi dospěl k bodu na který upozorňuje hodně lidí už dlouho.
Dnešní svět už tolik nekouká na značku výrobku, spíš na jeho užitnou hodnotu k ceně.
Takže v momentě kdy čína příjde na evropský trh s levným EV (a to dřív nebo později bude) nemusí být původ vozu překážkou prodejů.
Proto evropa jde cestou podpory EV, je to jediná šance jak uchránit evropský automotiv.
To je druhá věc. Raději bych viděl silné Evropské tradiční značky. Ale tím spíš tohle musíme brát vážně a hlavně to musí brát vážně ty tradiční Evropské značky.
Je fakt, že kdyby došlo na skutečné "měření pindíků", tak Čína Spojené Státy významně dotahuje a je patrně otázkou krátké doby, kde je předčí - a ve vojenské oblasti tomu není inak.
Takže Huawei (coby "typická vnitřně integrovaná a provázaná zaibacu) má velice slušnou šanci uspět.
Jenom nevím, jestli mne to má těšit, nebo ne :-(
Protože jejich úspěch půjde na náš úkor
.Tak výrobci mobilů a elektroniky se vrhli na EV, dokonce i Apple, Foxconn, ... .
Zejména u Foxconnu je cítit tu sílu, když už rozjíždí továrnu na EV v USA. V USA rozjíždí továrnu na EV i VinFast, ... .
Kdy začnou tyto firmy stavět továrny na EV v Evropě? Kdysi u nás Vietnamci kupovali Babety a nakonec budeme makat ve VinFastu.
Ale VW se adaptuje na tu konkurenci již nyní, když bude mít 1 platformu pro všechna EV.