Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Audi A3 Sportback 40 TFSI e – Auto tří tváří

Externě dobíjitelné Audi A3 Sportback 40 TFSI e navazuje na A3 e-tron minulé generace. Změnilo se ale nejen jméno, omlazena byla také plug-in hybridní technika.
Zpět na článek
Avatar - JirkaVejrazka
22. 6. 2021 10:12
Spotreba ve meste?
Ta uvedena spotreba ve meste skoro 7 litru za takrka idealniho pocasi neni moc lichotiva. Redakce ma tradicne u hybridu vyssi spotrebu nez bezni majitele, ale i tak se mi to zda nerealne moc. Jak to vidite vy?
Avatar - Emel
21. 6. 2021 20:55
Re: A 3 e
Že je tahle A3 za 1.5M nesmysl beru :-)
Ale u PHEV musíš koukat na tu ekonomiku provozu... pokud na tom nejsi schopný ušetřit, no tak to holt není pro tebe :-)
Avatar - hugino
21. 6. 2021 19:30
Re: A 3 e
Ale pri Mercedese máš 6 rokov servis grátis a už to je ďalší bonus voči takto predraženému A 3 ktoré nie je ani extra výkonne a ani extra úsporné.Takže neviem ako ostatný ale u mňa je prvoradé kritérium cena a potom pozerám čo za to od akej automobilky dostanem.Tu je jasný príklad že za cenu cca.60 000 € sa dá kúpiť väčšie aj výkonnejšie auto.Cena za túto Audinu je totálne prestrelená.
21. 6. 2021 18:35
Re: Novinářské auto,
Pravdu díš. Před 2 měsíci jsme s ženou vybírali auto pro ni a v nejužším výběru skončilo A klasse 200 a A3 1,5 TSI.
Už jenom při srovnání ceníkových cen při cca. stejné výbavě (i když v Mercedesu byly Matrix LEDky, lepší displej budíků navíc a nějaké drobnosti) byl rozdíl v neprospěch A3 propastných 150k. Ale po osobním vyzkoušení auta řekla na A3 jasné ne. Pocit z interiéru za takovou cenovku byl přímo odstrašující. On totiž ten lesklej plast u tohohle kousku je bohužel ještě ta lepší varianta, která tam může být. Jinak je totiž kolem středového panelu a všude, kde je tady piano takovej ten hnusnej šedivej plast, kterej jsem ochoten akceptovat tak u Seatu za polovinu. Tam ho přesně žena v akt. autě má. Tohle je prostě jako pěst na oko a strašně to degraduje pocit z interiéru. Navíc nevím, kterej inteligent vymyslel to multifunkční tlačítko na ovládání zvuku. Ale to je ergonomicky taky strašnej paskvil.
Avatar - Emel
21. 6. 2021 17:04
Re: A 3 e
Aby to bylo ekonomicky správně, tak musíš srovnávat celkové náklady na provoz auta za nějakou dobu... třeba pokud plánuješ auto po 5 letech prodat, tak pořizovací náklady + očekávané servisní náklady + očekávané náklady na palivo + další náklady (pojistka, parkovné) - cena odprodeje auta po těch 5 letech... ideálně se zohledněním časové hodnoty peněz (tj. 1Kč získaná prodejem za 5 let má menší hodnotu, než stejná 1Kč vynaložená na koupi).
Když srovnáváš srovnatelné, tak si můžeš dovolit toho spoustu zanedbat... při srovnání EV vs. benzín apod. ale ne.
PS: aby bylo jasno - ta A3 je předražená a ani pak si cenu neobhájí, jen říkám, že obecně nejde zůstat v porovnání u kupní ceny.
Avatar - hugino
21. 6. 2021 16:09
Re: A 3 e
Presne ako píšeš.Ja tiež porovnávam čo dostanem za 60 000 € a nie či je to plug-in alebo spalovák alebo EV.Za 60 000 € mám napr.nový Mercedes C 300 4 MATIC v AMG pakete 258k + 20 k, 400 Nm, zrýchlenie 6 s a maximálka 250 km/h.Je to o triedu väčšie auto a pri všetkej úcte k Audi si myslím že C-éčko je iná liga. :-)Ináč v Čechách stojí rovnaký nový Mercedes o dosť menej ako v SK.Bude to asi importérom kde blavácky MB Slovakia už nevie čo by za autá pýtal.Rozdiel v cene môže byť aj 8 000 € a to je pri totožnom modely naozaj dosť.Keď kupovať nový Medveď tak radšej v Čechách.
Avatar - miromen
21. 6. 2021 11:18
Re: A 3 e
No s tim interierem nesouhlas co se vzhledu tyče. Za mě bylo ztvarněni interieru předchozi A3 hrozne. Teď se mi libi určitě vic, ale zase vnějšek teď docela o ničem. Jinak s tou ergonomi jsem to tu již psal a to, že jeden kluk se vic rozepsal o zkušenosti čistě dotykoveho golfa a pravě nove A3. A shrnul to tak, že ergonomicky si rozhodně oproti tomu čistě dotykovemu golfu u A3 nepomužete a ovladani jistych fukci či nastaveni je v některych připadech dokonce u te A3 horši a samo i naopak. Dost bude zaležet i na tom jak kdo bude auto uživat a jak často kde co ovladat a nastavovat.
Jinak u A3 muže byt problem zřejmě i fest tvrdy, nepoddajny s hranma vystouply středovy tunel...

https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Emel
21. 6. 2021 10:53
Re: A 3 e
Tak pořád platí, že PHEV je pro ty, co dokážou v každodenním režimu využít výhody nabíjení, ale zároveň nemůžou (nechtějí) akceptovat omezený dojezd čistého EV. Pak nabíjíš v noci v garáži, dojíždíš do práce na elektriku, případně si parkuješ na modrých... a občas si střihneš služebku nebo rodinný výlet.
Konkrétně ta A3 drahá je, docela dobrou value/money má třeba ta Octa RS iV (když se přeneseš přes to, že máš znáček RS na těžkém nesportovním autě).
Avatar - Emel
21. 6. 2021 10:35
Re: A 3 e
340i začíná na 1,7M... a pak tam opět nasypeš vyhřívané sedačky a matrix atd., za 1,8 to bude velmi střídmá konfigurace.
PS: jasně, kolik za to pak opravdu zaplatíš je věc jiná...
21. 6. 2021 10:32
Re: A 3 e
Tá cena je viac ako sebavedomá. Je neodôvodnená, a nemôžu ju ospravedlniť ani kruhy na maske. A prečo? Tie nedostatky si pekne zhrnul. Práve preto.
Avatar - iudex
21. 6. 2021 10:30
Re: A 3 e
Porovnávam čo dostanem za svoje peniaze. Akú pridanú hodnotu mi ten hybridný kompakt prináša (okrem bezemisného jazdenia po meste)? Výkon síce mierne nadpriemerný, ale stále ďaleko od hothečov, naviac s ohľadom na hmotnosť aj ten výkon zožerie hmotnosť, technika komplikovaná (v podstate najkomplikovanejšia možná), pritom mám stále nič moc priestranný kompakt s interiérom, ktorý nie je úplne hodný značky, nie je pekný ani ergonomický, tam na rozdiel od minulosti už prémiovosť nevidím.
Avatar - Emel
21. 6. 2021 09:50
Re: A 3 e
Co je to "o třídu větší hot sedan", RS4? Tak to good luck ;-)
21. 6. 2021 09:45
Re: A 3 e
smarja, ved neporovnavaj plug-in hybrid s hotsedanom, ale s plug-in hybridom. Napriklad Octa iV style je v ponuke za ~34000, tato A3-40TFSIe advanced za 40000 (bez priplatkov). Prihod k obidvom rovnake priplatky, a zase bude ten rozdiel dakych 6 az 8 tisic.

To je skratka prirazka za "premiu". V ramci koncernu si musia drzat urcity (aj cenovy) odstup medzi Skodou, VW a Audi...
Avatar - Dinar
21. 6. 2021 08:46
Novinářské auto,
ok, klidně sundejme 300k, ale i tak, hb nižší střední za 1,2 mil. to už by měla být vrcholová varianta HH, a tohle je relat. obyč. verze, min. výkonově. Cena je prostě mimoňská. Také u této generace A3 postrádám audiózní um v dokonale ztvárněných a provedených interiérech. Tohle je designová bezradnost navíc provedená v levně působícím plastu, kde navíc trpí i ergonomie, ovladače utopené za kolenem, displej na dlouhou ruku, střední výdech klimatizace foukající přesně na pravou ruku na volantu, vnitřky akt. umí líp i mainstreamové značky.
Avatar - iudex
21. 6. 2021 08:31
Re: A 3 e
Sorry, ale 60t eur za kompakt fakt ani so zaťatými zubami. Za to chcem o triedu väčší hotsedan alebo o dve triedy väčší sedan s bežným motorom.
Avatar - iudex
21. 6. 2021 08:30
Re: A 3 e
Aha, takže na Západe si bežne kupujú kompakty za 60t eur. Musím to povedať mojim známym Francúzom, ktorí jazdia na Cliách a Meganoch za zlomok tej ceny.
21. 6. 2021 07:07
Re: A 3 e
Cena je teda na kompakt dost sebavedoma, ale povedzme ze u premie platis aj za tie styri kruhy na maske. Takze sice so zatatymi zubami, ale este by som to dako zvladol. Aj s tym sa zmierim, ze u hybridov obvykle nezostava priestor na rezervu.

Ale je tam par inych nedostatkov, ktore by mi vadili viac: leskle plasty v interieri, prilis pomale dobijanie (10kWh bateria 4 hodiny?), 40 litrova nadrz je dost mala, a kufor 280L skor symbolicky. Podla mna 4 hviezdy by boli spravodlive ohodnotenie. Styri a pol sa dava skoro dokonalym autam, a to tato A3-ka jednoducho nie je...
Avatar - Emel
20. 6. 2021 22:37
Dobrý
Za mě dobrý. Barva na fotkách moc hezká, tvary tak akorát nabroušený.
I interiér vypadá super - sedačky, volant... přiměřený množství čudlíků.
Klavírního laku je trošku víc než by muselo a na klimu by mohla být kolečka, ale to jsou relativně drobnosti, jako celek to vypadá fajn.
1,5M je ale fakt dost, vzhledem k tomu, že tam není nic vyloženě zbytečnýho... matrixled, sportpaket s těma hezkejma sedačkama, kamera a tak... žádnej úlet. Jo, jsou tam asistenční systémy za 100... a pak pár blbinek typu el. víko.
20. 6. 2021 22:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
20. 6. 2021 20:52
... rozpaky...
.... shoduju se s kolegy výše... plus bych dodal: ten černý hnusný lesklý plast na středové konzoli je vrchol levnoty. Na fotce, ve vyčištěném autě, to vypadá ještě přijatelně... ale už po týdnu provozu to bude pěst na oko.

Audi mi přijde poslední roky designově bezradná.

Konkurence to umí prostě líp a Audi ujíždí vlak.

;-\
20. 6. 2021 20:44
Pěkný ale ta cenovka....
.... nevím proč by o dvě třídy menší auto mělo stát to samé co Superb iV se stejnou technikou.... :'-( Ale kromě té cenovky je to fajn, koncern VW má tu PHEV verzi myslím pěkně odladěnou, se Supem iV mám už 25tkm a jsem naprosto spokojený.... Mimochodem dnes jsem s tím Supem jezdil po prázdném městě za 16kWh/100km se zaplou klimou, což je perfektní elektrická spotřeba na to jak velké auto to je....

takže PHEV od VW jako jo, ale zrovna tahle Audina je fakt brutálně předražená....

Jinak teda navím jak se Audi podařilo naučit 1700kg těžké auto hezky jezdit na podvozku nižší střední třídy.... Superb s těmi svými 1800kg bojuje dost urputně.... ale tak budu to testovacímu jezdci věřit, no.... ;-)
20. 6. 2021 20:06
teda musím uznat
že ze předu, už jsem dlouho nic tak hnusnýho neviděl.
Avatar - _EQS_
20. 6. 2021 20:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 6. 2021 19:57
Re: A 3 e
Tak ta cena auta je asi špatný vtip ne?? Masakr
Avatar - hugino
20. 6. 2021 19:52
A 3 e
Zvonku nič moc vo vnútri super, cena astronomická , v plug-in nevidím za tú cenu žiaden benefit, váha 1600 kg je vysoká takže za mńa max 4 hviezdičky.Za 1 500 000 kč + sú v ponuke ďaleko krajšie aj väčšie autá a to nemusím každý deň naťahovať kábel z nabíjačky. :no: