Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První jízda s Hyundaiem Ioniq 5. Korejská paráda, která vyděsí konkurenci

Hyundai přijíždí s prvním vozem své nové elektrické rodiny. Po prvních jízdách s Ioniqem 5 máme jasno, tohle je auto, kterého by se konkurence měla obávat.
Zpět na článek
9. 7. 2021 16:03
Hmotnost
Katastrofální hmotnost současných elektromobilů (týká se to i tohoto Ionicu) je zásadním důvodem, proč si ještě počkat. Dvě tuny u takto malého auta znamenají zvýšení zátěže podvozkových skupin a tím i jejich rychlejší opotřebení. Přitom právě na českých silnicích jde o zásadní faktor snižující životnost mechanických částí elektromobilů. Pokud je něco pravdy na spolupráci českého výrobce akumulátorů HE3DA s Hyundaiem (výrobní kapacity mají u nás vedle sebe), může to znamenat velké zlepšení v tomto směru, neboť HE3DA akumulátory mají vyšší hustotu energie na kilogram než všechny ostatní současné akumulátory pro elektromobily.
Avatar - twistedTSD
5. 7. 2021 16:06
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Nesmysl, solidní benzín najezdí 250 tisíc km bez větších investic do pohonného ústrojí a co je stěžejní, za 10 let jezdí stejně jako nový. Na to může EV zapomenout. Navíc přinejhorším se ceny použitých motorů pohybují od 10 tisíc Kč.
Avatar - twistedTSD
5. 7. 2021 15:57
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Znova: cenu EV určuje primárně cena baterií. A není pravda, že by většina automobilek začínala v top segmentech, viz třeba Leaf, ten je tu navíc rozhodně déle než 4 roky.
5. 7. 2021 09:13
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
částice https://elektrickevozy.cz/…si-nez-spalovaky
https://zpravy.aktualne.cz/…d74ac1f6b220ee8/
Vyšší nároky na pneumatiky vyplývající z vyšší hmotnosti EV, která je v průměru vyšší o 24% a nároky nejsou totéž co spotřeba, jak píšeš.

"Vše se teprve tvoří", tak já EV až bude dotvořen do stavu, že pro mě bude výhodnější než ICE.
5. 7. 2021 05:54
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Sorry, ale spotřeba pneumatik a částice? To máš z autofora?
Zbytek chápu, ale to samé co jsem psal jinde. Vše se teprve tvoří, ale o to rychleji. Ev jsou na trhu doslova jednotky let.
5. 7. 2021 05:52
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Jak dlouho jsou tu ev? 4 roky? Dost málo na to, aby obsadila všechny segmenty trhu. Většina automobilek představuje svůj první model a logicky v té top kategorii kde snaž obháji cenu.
Podívej se na jakýkoli jiný segment ekonomiky kam se nasazují novinky a za jakou cenu. Proč chceš po automotiv aby to bylo jinak?
5. 7. 2021 05:41
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Hele dlouhá žívotnost je u spalováků spíš přání než realita. není problém spalovací auto (tím spíše s vyšším výkonem) které je po 150 000km ko. Jistě to není pravidlem, ale je jich dost.
5. 7. 2021 01:59
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Ta baterka má třeba 5modulů takže nebudeš muset vyměnit celou za 600tisíc ale třeba jen jeden za 150.Tady je spousta chytrolínů co EV fandí ale až si koupí ojetinu u který padnou baterky tak budou v p...Vypadá že budu spalovák udržovat až veteránským značkám:)
4. 7. 2021 23:10
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Všechno všude zdražuje,platy rostou,výbava aut roste,ev vozy dotují spalováky.Vyvoj tk něco "hodně" stojí.Nové ev jsou lepší a lepší a pod milión nejdou...za 10let budou lepší a dražší
Avatar - twistedTSD
4. 7. 2021 22:47
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Protože mi vyhovuje charakter benzínového motoru, neomezený dojezd, dlouhá životnost (tím i ekologičnost a nízký propad cen) a nižší hmotnost.
Avatar - twistedTSD
4. 7. 2021 22:47
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Nebudu ti to psát desetkrát. Jsem zvědavý, jak se podle tebe ta technologie do nižších (tedy nejprodávanějších) kategorií v blízkých letech nasadí, když je cena EV formována primárně baterií a pokud nemá auto sloužit jako čistě do města, tak si nemůžeš dovolit její kapacitu v menším autě zásadně snížit. Dnes tedy malé EV začíná na 800 tisících, kompaktní v podstatě stejně, s tím, že slušnější za mega. O zhruba 100 tisíc Kč výše jsou velké crossovery. Cenový rozptyl je tam nízký. Momentálně také začínají růst ceny surovin.

Resp. já tuším, emisní pokuty prostě vyšvihnou ceny ICE na cenu EV. Preview je v Norsku a Nizozemsku.
4. 7. 2021 22:41
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Docela problém, řadová garáž, staré rozvody, jeden rozvaděč pro všechny, jen duplicitní vlastní elektroměr, společenství vlastníků....
Ani jsem nezjišťoval možnost - zatím stejně ještě EV nemám "na pořadu dne".
4. 7. 2021 22:27
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Jedna technická - je neriešiteľný problém da si spraviť adekvátnu 400V prípojku?
4. 7. 2021 22:00
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Dobře, tady jsou z pohledu mých priorit.
Hmotnost, málo nabíjecích míst, delší doba nabíjení než tankování, nejistá hodnota při následném prodeji, vopruz s různými kabely a redukcemi, komplikovanější přístup k nabíjecím místům - různé čipy, karty, v případě chyby, kdy zůstane auto bez energie to kanystr z nejbližší pumpy nespraví, vyšší pořizovací cena, případný hrozící zákaz vjezdu do podzemních garáží, nutnost hlídat podmínky péče o baterii, minimálně hůře hasitelný požár, vyšší nároky na pneumatiky, vyšší produkce pevných částic PM 2,5 a dojezd, co zrovna mně vadí nejméně.
(A takový, aby jel dvě pade, stojí dva míče nebo víc a moc jich na výběr ani není, to klidně však oželím.)
4. 7. 2021 21:45
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Čekal jsem na ty nevýhody ev.
4. 7. 2021 21:36
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Zřejmě o tomto tématu o moc víc než já nevíš, nemá smysl se dál pošťuchovat.
4. 7. 2021 21:35
Re: Jen dve mouchy
Ok, to je zase nejmin o tridu vys.

Tesla Model X...
4. 7. 2021 21:33
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
A jaké jsou ty nevýhody kromě dojezdu? Cena? Ano, v kategorii malých aut jsou ještě velké rozdíly, ale v kategorii dražších aut už rozdíl prakticky není. Je logické, že nová technologie je nasazování že zhora.
4. 7. 2021 21:29
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
To je zase strašení. Jedná se o doporučení. Ono podmínky na reklamace spalovaku taky nejsou jednoduché.
4. 7. 2021 21:27
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
A proč by jsi bral při stejné ceně radši spalovak?
4. 7. 2021 21:02
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
O max. výkonu tam raději ani nepíšou, rozhodně jeho použití, resp. používání, baterii asi moc neprospěje. Proto také ta omezení, aby se prakticky nedal vyžít.
Avatar - twistedTSD
4. 7. 2021 20:54
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Ty limity jsou celkem vtipné vzhledem k podmínce, že maximální výkon rychlých verzí EV od VW je dostupný výhradně při stavu nabití nad 88 %.
Avatar - twistedTSD
4. 7. 2021 20:51
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Ioniq jsem uvedl jako příklad, že deklarovaný výkon má dost omezenou vypovídající hodnotu. Přinejmenším v mínusových teplotách, nebo naopak po dynamické jízdě, se nabíjení zpravidla prodlouží.

Aspoň si prosím nevymýšlej, já vůbec nepsal o Ioniqu 5, který jsem naopak za EV techniku chválil, a to několikrát. Reagoval jsem na Hendlyho obecné kecy o tom, že EV nemají kromě dojezdu nevýhody. Což samozřejmě mají, má je Enyaq a má je cokoli jiného. V čem je ta nekonzistence?
4. 7. 2021 20:45
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Rychlé nabíjení je však násobně dražší a zároveň také dříve a víc degraduje baterii.

Podmínky pro uplatnění záruky na baterii jsou (např . u VW https://www.volkswagen.cz/…aruka-a-nabijeni ) postaveny tak, že "Pro uplatnění záruky je nutné správné využívání vozu v souladu se stanovenými podmínkami."

Nedoporučuje se běžně používat rychlonabíjení, nabíjet nad 80%, nenechávat odstavené vozidlo déle než 12 hod. s bat. jinak než 30-80%, na 100% nabít maximálně těsně před jízdou, dodržovat dolní nabíjecí limit léto 20%, zima 40%.

Pokud v historii nabíjení a užívání vozu najdou nedodržení těchto podmínek tak záruku neuznají ? Docela starost nepochybit.
4. 7. 2021 20:19
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Rychlost dobíjení Ioniq5 je myslím potvrzené i na videích ;-) Co s tím má co dělat starý Ioniq?
Divím se že u Enyaqu toto právě nekritizuješ (ty by nevadilo), ale naopak spíše se tváříš že to je v pohodě, i když je evidentně horší.
Názorová nekonzistence, schizofrenie...
Takovým lidem se moc věřit nedá.
Avatar - twistedTSD
4. 7. 2021 19:28
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
To, že se dnešní EV za vhodných okolností umí rychle dobít (realitu ukáže teprve praxe, třeba starý Ioniq se chlubí 100kW nabíjením, ale reálně dobíjí skoro pořád pod 50), neznamená, že tím přestaly existovat všechny nevýhody EV kromě dojezdu, jak naznačuje Hendly. Finance jsou jednoznačně nevýhodou EV a nevím, proč bych se kvůli tomu měl stydět. Mít za rovných podmínek za stejnou cenu ICE a EV, vezmu ICE. Co s tím má dělat, že Enyaq dostane výkonnější nabíjení a vyplatí se na to počkat, to nevím.
4. 7. 2021 18:58
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Schizofrenik? Pod jedním z nejrychleji dobíjejících EV kritizuješ rychlost dobíjení?
A co potom Enyaq, tam jsi psal počkejte na 170kW,zatím 125kW :D :D
Tak jaký je Tvůj skutečný názor? Myslím že pouze finance, tak se aspoň za to nestyď.
Avatar - twistedTSD
4. 7. 2021 17:03
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Já si nevybírám extrém, co se mi hodí, ale třídu, kterou kupuji. Znáš nějaké levnější malé EV?
4. 7. 2021 16:17
Re: Zvenku ještě dokazu
Procpak te to zajima?
4. 7. 2021 15:37
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Tak srovnavej cenu porovnatelne výbavy a výkonu plus nevybirej extrém co se ti hodí. O tom to stále je.
4. 7. 2021 15:35
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
To jistě nejsou ceny servisu u nového auta. Plus si tam dej náklady za palivo.
A je to samozřejmě o tom co preferuje. Komfort to jistě nebude.
Avatar - twistedTSD
4. 7. 2021 15:29
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Nijak velký, akorát teda půltunová baterie. :D Cena odpovídající spalováku, třeba 208 za 350 versus 800 tisíc Kč. :D Nedělej ze sebe prosím vola.
Avatar - twistedTSD
4. 7. 2021 15:25
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
"je otázka"

dík, hned si jdu jedno EV pořídit.

Kolik mě stojí servis spalovacího? To ti můžu říct, olej a filtry cca 1000 Kč ročně, jednou za čas svíčky, po deseti letech je dobré vyměnit chladící kapalinu (obojí zase cca 1000 Kč) a mám novou spojku za 8500 Kč, utrápil ji vozík a prasečí styl jízdy.
4. 7. 2021 15:01
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Hmotností rozdíl už není nijak velký. Plus těžiště jasně na straně ev.
Doba dobíjení už taky není velký problém. Cena je odpovídajíci podobnému spalovaku.
Ale teď ty plusy. Ticho jak uvnitř tak venku, klid bez vibrací, výkon za každých podmínek, žádný smrad, klimatizace i topení bez čekání. Prostě komfortní jízda.
4. 7. 2021 14:52
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Cena baterie za deset let je otázka. Ale jistě bude klesat.
Druhá věc je kolik stojí servis spalovacího auta za deset let. A stejně tak kolik stojí provoz spalovacího auto oproti ev.
4. 7. 2021 13:41
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Doma nabíjet však omezeně mohu. V garáži mám 230V. A relativně malý nájezd, tak V8 tolik nevadí a stále ještě dělá radost.
4. 7. 2021 13:30
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Pane Hendly. Pán jezdí ve starším osmiválcovém BMW a bydlí v bytě v Praze. Doma nabíjet nemůže a BMW mu není schopno nabídnou auto ekvivalentní jeho pětce za podobné peníze (a proč by EV kupoval, když jeho stávající auto dobře slouží a reprezentuje). Konec zprávy ;-)
Avatar - twistedTSD
4. 7. 2021 13:09
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Třeba to, že nechci za 10 let měnit "nádrž" v ceně nového spalovacího auta?
Avatar - twistedTSD
4. 7. 2021 13:08
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Jo, třeba v hmotnosti, době nabíjení, ceně nebo životnosti, že?
4. 7. 2021 12:23
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
A které požadavky ev neplní kromě dojezdu?
4. 7. 2021 12:08
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Na to jsi přišel jak ? Můj názor je obsažen v poslední větě.
4. 7. 2021 12:04
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Takže tvůj názor na ev se řídí podle lidí v diskuzi?
Sorry to je stále více iracionální..
4. 7. 2021 11:48
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Několikrát jsem objektivně výhody EV zde v diskuzích i zmiňoval spolu s nevýhodami.

Dávno jsem objektivitu, díky zaslepeným fanouškům EV, vzdal. Nemám strach z EV a nemohu také říct, že nemám EV rád. Co nemám rád jsou zaslepení fanatici. Proto mé negativní komenty jsou vždy jen reakce na neobjektivní tvrzení, zaslepené, mnohdy arogantní falešná tvrzení a argumenty. Ano, někdy sarkasticky, někdy záměrně s přeháněním. Když to někdo nepochopí, nemá cenu dál rozebírat třeba zapalování benzínu, ten málo kdy sám od sebe v nádrži chytne a když, tak se dá líp uhasit.
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch
tady ani nemusím nic zkoušet zapalovat, zapálí se to samo :-)

Napsat "...jediný argument proti ev a to dojezd...." ti přijde jako "racionální uvažování" ?

Jakmile EV bude plnit mé osobní požadavky lépe než ICE, hned ho budu mít.
4. 7. 2021 11:15
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
:-) takže žádné výhody ev nevidíš a mas z toho strach i když statistický hoří daleko častěji spalovací auta?
Přijde ti to jako racionální uvazovani?
Edit. Zkus zapálit benzín a zkus zapálit baterií. Co jde snaž?
4. 7. 2021 11:10
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
přesně
4. 7. 2021 10:47
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Líp než třeba benzín?
4. 7. 2021 10:25
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Rozumíš výrazu "líp hoří" ?
4. 7. 2021 09:55
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
A proč prostě nenapíšeš: " EV nemám rád proto a proto" místo toho tu děláš že spalovak nehoří.
4. 7. 2021 09:33
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Ano, lepší zejména v ceně, hmotnosti a líp hoří.
4. 7. 2021 08:59
Dojezd se značně zvýší
s baterkami 0,5 kg/kWh a lehčími.
4. 7. 2021 08:41
Rok 2024 - 100 USD/kWh a 0,5 kg/kWh
Přečti si pár článků o TRVALÉM poklesu cen baterií zde na auto.cz za poslední roky.

V roce 2024 se prolomí hranice 100 USD/kWh a rozjedou se solid state baterky s 0,5 kg/kWh.
4. 7. 2021 07:57
Re: Re: Ioniq 5
Od té doby co jezdím "obrovským" Smartem mi všechna auta připadají malá :D
4. 7. 2021 07:41
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Spíš sekta spalovaku, vždyť už je jediný argument proti ev a to dojezd. Jinak je ev ve všem lepší.
4. 7. 2021 07:39
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Nějaký argument proč cena nebude dále klesat?
4. 7. 2021 07:39
Re: vypadá fakt dobře
Nojo, stoji to vic nez Tiguan R-Line 2.0 tsi 245k nebo 2.0 tdi 200k… nebo jako Sorento … nic moc :-!
Avatar - twistedTSD
4. 7. 2021 00:12
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Sekta Elonova.
3. 7. 2021 23:28
Re: Jisté je, že ubyde odpůrců EV
Cena nespadne buď v klidu.Hmotnost možná o něco.Čteš často scifi příběhy?Že by baterky podle tebe vážili 10x méně a byli levnější..
3. 7. 2021 22:45
Jisté je, že ubyde odpůrců EV
EV zažívají každý rok velký pokrok a ceny a hmotnosti baterek zatím neustále rychle klesají.

Jakmile klesnou ceny baterek pod 100 USD/kWh a hmotnost pod 0,5 kg/kWh, ubyde odpůrců a zdejší pokec bude vypadat úplně jinak.
Avatar - Roman Horký
3. 7. 2021 20:51
Re: Zvenku ještě dokazu
Jakým elektromobilem jezdíš?
Avatar - Roman Horký
3. 7. 2021 20:49
Re: Pár poznámek
Umíš číst nebo co vlastně se mi snažíš vysvětlit?
3. 7. 2021 19:49
Re: Jen dve mouchy
To je proti Range Roveru nebo X5 jeste celkem maly… :-!
3. 7. 2021 19:35
Re: Re: Ioniq 5
Enyaq je velikostne Kodiaq, je o 5cm kratsi a o 5cm nizsi nez Kodiaq, takze Kodiaq je podle tebe takovej zvysenej hatchback, hmmmm teda
3. 7. 2021 19:31
Re: Pár poznámek
ne 70kW elektromotor nedokaze rekuperovat 70kW, koeficient v automotive je cca 2/3, tedy spickove elektromotory dokazou rekuperovat cca 2/3 sveho vykonoveho potencialu

dost dulezite je take technologie elektromotoru, asynchronni elektromotor dokaze rekuperovat lepe nez synchoronni elektromotor, aneb kazda automobilka to ma jinak

pro rekuperaci jsou samozrejme dulezite i baterie, aneb tak jako pri nabijeni, tak i u rekuparece zalezi na jejich aktualnim stavu a celkovych vlastnostech, takze u baterie co ma treba 50kW a zvlada jen 1C, tak je ti vesmes fuk jakakoliv rekuperace nad 50kW, protoze dana baterka proste vic nedokaze prijmout aby se neznicila, elektronika do ni tedy vic nepusti
Avatar - Radoslav_Chytry
3. 7. 2021 19:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Radoslav_Chytry
3. 7. 2021 19:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 7. 2021 18:49
Re: První
Sorry, ale to je snad normální, že se nové technologie nasazují do kategorie kde jsou ceny vyšší. Porovnávat to s tím, že můžu mít za stejnou cenu dvě jiná auta je mimo.
Stejně jako představa natahování prodlužováků atd.

Je 21. století. Rezervace nabíječky snad není nic tak nepředstavitelného.
3. 7. 2021 18:48
Hnus
všude jsou články jen o EV. Už nás pěkně na tu dobu připravují-auta 2x dražší při koupi,dojezd no,po 10-15letech cena 0
Avatar - twistedTSD
3. 7. 2021 18:12
Re: Vse dobre. Jen ta cena.
Mě zajímá cena po splnění evropských předpisů a s dovozem z Číny.
Avatar - _Karel_
3. 7. 2021 17:28
Re: Re: Zvenku ještě dokazu
Je to velmi ubohý člověk bez jakékoliv známky hrdosti, vyhodí ho dveřmi, přileze oknem. Smutné.
3. 7. 2021 16:34
Re: Mirny pokrok v mezich zakona...
Přesně, ono se to všechno vyvíjí - třeba karta na EON funguje i u PRE a opačně. Aspoň takovou jsem dostal od EONu informaci.
3. 7. 2021 16:34
Re: Mirny pokrok v mezich zakona...
No Hyundai ma sice vodik, ale podivej se, kolik prodava Nexo a kolik bateriovych EV :D

Nahlas ti to nerekne, ale Hyundai uz taky sazi jen na baterie ;-)
3. 7. 2021 16:31
Re: Mirny pokrok v mezich zakona...
Jj, presne. S tim, ze chademo pomalu konci a bude to zase o neco jednodussi. Az za dvacet let doslouzi dnesni Nissany :-)
3. 7. 2021 16:26
Re: Mirny pokrok v mezich zakona...
Kabely nejsou ještě to nejhorší. Blbé je, že třeba ke každému provozovateli musíš mít jiný čip nebo kartu, ale většinou se to dá řešit chytrým telefonem. Je to stojan od stojanu, někde kabel je někde je jen zásuvka. Podle mého názoru základ je nabíjet doma a co nejmenším příkonem - v případě Smarta přes normální 230V zásuvku jako mobil. U Tesly/Enyaqa asi bude potřeba 400V zásuvka (dříve se tomu říkalo motorový proud - na cirkulárku atd.). Nabíjení mimo domov je provizorium a normálně se kabel vozí sebou (je to jen kabel a není nijak těžký). Ještě další komplikace jsou tři běžné typy koncovek kabelů - Enyaq se dá dobít z rychlého CCS Combo nebo klasického Mennekes (Typ 2), Nissany mají asi většinou Chademo. U stojanu velkých energetických dodavatelů najdeš všechny tři, privátní wallboxy mají většinou jen Mennekes, který je asi nejrozšířenější (ale pomalejší).
3. 7. 2021 16:19
Re: Mirny pokrok v mezich zakona...
Rychlonabijecky (DC) jsou s kabelem vzdy.

Ano, nektere (vetsina verejnych?) AC nabijecky jsou bez kabelu.
Treba aby neprekazel na ulici, kvuli vandalizmu atp.

V EV stejne vzdy vozis 1-f kabel - s nim mas moznost se nabit kdekoli, kde je obycejna (schuko 1-f) zasuvka.
No a pak vozis ten AC kabel, pripadne redukce. Neni to zadna veda. Idealni je pro "uskladneni" frunk.

Spousta lidi ty kabely vubec nepouziva, kdyz doma maji wall-box s kabelem a na cestach "tankuji" DC. ;-)
Takze pro tyhle lidi je to neco jako kdyz sebou vozis prazdnej kanystr...
Avatar - Radoslav_Chytry
3. 7. 2021 15:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 7. 2021 14:51
Re: Mirny pokrok v mezich zakona...
Ak uz elektromobilom do Chorvatska, tak radsej takto:
https://www.youtube.com/watch?…

Inak co ma tam sokovalo je nejednotnost co sa tyka kablov: maju ich mat auta, alebo nabijacky? Osobne si myslim, ze rovnako ako nemusim vozit svoju hadicu k stojanu s benzinom, tak by som snad nemal ani vozit svoj kabel (ktory pre tie nabijacie vykony je dost velky a tazky, a ak ma byt kvalitny a aspon ciastocne medeny, tak aj drahy). Kabel sa pouziva len na nabijanie, tak naco ho stale vlacit so sebou a prevazat hore-dole? Navyse aj ekonomicky je to vyhodnejsie, lebo nabijaciek je (a vzdy bude) menej, ako elektromobilov...
3. 7. 2021 14:49
Re: Re: Hyundai
Nepochopil si, ani keď si to dostal priamo na tanieri. Karle, nabudúce napíš aj vysvetlivky. ;-)
3. 7. 2021 14:47
Re: Re: Zvenku ještě dokazu
Kedy konečne riadne zabanujete tohto imbecila? Bloknete mu jeden nick a hneď spraví ďalší.
3. 7. 2021 14:31
Re: Vse dobre. Jen ta cena.
Díky za informaci :yes: . Vycházím z přežvejkaných anglicky píšících zdrojů a ty nás možná lakujou ;-)
3. 7. 2021 14:19
Re: Vse dobre. Jen ta cena.
Aktuálna cena v Číne je 45 700 RMB (152 163 CZK, alebo 5 950 EUR)
https://www.dfpv.com.cn/carlist/?…
3. 7. 2021 14:13
Re: Mirny pokrok v mezich zakona...
Presne tak, baterie vraj u verzie s najvacsim dojazdom vazia 700 kg.
Navyse podobne ako LPG su elektomobily vytlacane z podzemnych garazi.
Pri nehode je to na totalku alebo aspon polovicu ceny auta, kedze sa narusia baterie...

Fajn počin, ale sucasne EV maju k normalnosti este velmi daleko, snad pomozu casom baterie s pevnym elektrolytom. Sympaticke je, ze H/K vyvija aj vodik, nevsadil vsetko na elektro...

Snad najvacsie plus je ten obrovsky razvor pri rozmeroch na hranici kompatknej/strednej triedy
3. 7. 2021 13:29
Re: Vse dobre. Jen ta cena.
Je to Renault City K-ZE vyráběný v Číně. Cena na čínském trhu tohoto auta je 8 700 USD včetně dotace, která by měla v průměru být 2 800 USD. Pokud to tedy sčotnem je to 11 500 USD, to je asi 250 tisíc Kč.
Avatar - _EQS_
3. 7. 2021 13:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Radoslav_Chytry
3. 7. 2021 12:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 7. 2021 12:21
Re: Vse dobre. Jen ta cena.
No pokud vim, tak Spring je Cina.
A pri splneni evropskych norem ta cena nijak nizka neni.

Coz si ale myslim, ze je dano dotacemi.
Dacia nema duvod jit niz. S dotaci 9.000Eur je uz ted cena ok...
3. 7. 2021 12:14
Re: vypadá fakt dobře
Proc moc velky? Pro rodinu?

Mne se vic libi EV6.
Zvenku i zevnitr.
3. 7. 2021 12:11
Re: Mirny pokrok v mezich zakona...
Ano, je to tak.

EV (zatim) neni pro kazdeho.
Ale existuji lide, kteri uz dnes muzou vyuzivat prevazne vyhody.

PS Cesta do Chorvatska Enyaqem:
https://www.idnes.cz/…309_hardware_nyv
Ioniqem by to bylo jeste snazsi...
3. 7. 2021 12:09
Re: První
Anebo kritizovat na EV vzdy a vsechno...
A vsude malovat certa na zed o apokalypse prumyslu. :D
Oba extremy jsou spatne. ;-)

Jak je vubec mozny, kdyz je tolik benzinovych aut, ze nejsou fronty?
:D

Aha dostatek cerpacich stanic.
:-)

Jak souvisi obsazenost nabijecek s pozarem?
Uz aby prisly s novymi clanky...
A tim nemyslim "jen" zmenu velikosti.
3. 7. 2021 12:02
Re: Zvenku ještě dokazu
Zato tvuj hybrid to prostoji doma bez nabijecky a nedela nic. :D A pak se miniaturni baterka dobiji benzinem za jizdy...

Pro kazdeho je lepsi neco jineho.
Ty nemusis dobijet, ale zase musis (draze) tankovat.
;-)

Pro me je OZE elektrina a NEtankovani ideal.
3. 7. 2021 11:41
vypadá fakt dobře
ale jako virtuální uživatel :-) si myslím, že je hovadsky velký, to mi u elektromobilu nedává smysl, do města na pytel :no:
3. 7. 2021 10:36
Re: Ioniq 5
Jj chapu.

V realu bude ale Ioniq 5 dost velkej...
3. 7. 2021 10:17
Re: Ioniq 5
Já viděl ID.3 jednou na silnici a nového Ioniqa jen teď na fotkách, takže se můžu mýlit a přiznávám to :yes:
3. 7. 2021 10:13
Jen dve mouchy
Paradni auto do mesta, design exterieru mi pripada uplne top.

Ja vidim jen dve pihy na krase;
- cena - trochu moc
- nema zadni sterac - coz je u hatchbacku fakt hloupy, anglicani uz si stezovali, ze v desti proste za chvili nevidis zadnim oknem vubec nic
Avatar - iHoven
3. 7. 2021 08:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 7. 2021 08:51
Re: Re: Ioniq 5
A to si este zabudol spomenut razvory naprav, kde Ioniq vitazi nad oboma VW priepastnym rozdielom.
3. 7. 2021 08:44
Re: Vse dobre. Jen ta cena.
To určitě ne. Výrobní náklady nejsou naprosto (podle mého názoru) v korelaci s požadovanou cenou. Pokud se ceny nepřizpůsobí lokálním příjmům mohla by pomoci spolupráce s čínskými producenty aut, kteří jsou schopni dodat sice jednodušší, ale cenově dostupnější elektroauta.
3. 7. 2021 08:38
Re: Ioniq 5
Porovnej rozmery:

Ioniq 5 - 4635 mm
Id.4 - 4584 mm
Model Y - 4750 mm
Mach E - 4724 mm

Jeste si myslis, ze je Ioniq 5 konkurent Id.3 (4261 mm)? ;-)
Ano neprimy urcite...

https://www.autospies.com/news/index.aspx?…

PS Pro porovnani Kodiaq 4697mm.
3. 7. 2021 08:37
Re: Re: Zvenku ještě dokazu
Tak to je výborné, to by mělo moje auto vydržet nejméně 60 let :-[]
3. 7. 2021 08:35
Re: Re: Ioniq 5
Já myslím, že to brzo uvidíme na vlastní oči a pak si to každý (podle svých očí zaškatulkujeme). ID.3 jsem viděl jen jednou, ID.4 ne, ale svezl jsem se Enyaqem, který (pro mě) také není žádný obr, ale je to zvýšený hatchback s jízdními výkony, výbavou a pohodlím srovnatelný s většinou aut ze své třídy. Problémem je cena, která je naprosto nedostupná pro většinu lidí, kteří si chtějí pořídit nové auto.
3. 7. 2021 08:13
Re: Re: Ioniq 5
Ale ano. Nedaj sa oklamat dizajnom. To auto je v skutocnosti ovela vacsie, nez vyzera na fotkach. Porovnaj si rozmery a razvory naprav medzi ID.3, resp. ID.4 a Ioniqom a je ti hned jasne, ktory z tych dvoch je konkurentom. Videl som uz dost vela zahranicnych videi a vsetky ho porovnavaju s ID.4. ID.3 je o dobru triedu nizsie.
Avatar - _Karel_
3. 7. 2021 08:09
Re: První
Ano, nekritizovat a jít vstříc radostným zítřkům, plným neobsazených rychlonabíječek na každém kroku.
https://www.novinky.cz/…patreni-40365262#…
Avatar - skejpa
3. 7. 2021 08:00
Vse dobre. Jen ta cena.
Babisi, co nejaka dotace, kdyz uz to strilis jak bata cvicky 😂 Protoze 1.3mega za 160kw je celkem dost :D
3. 7. 2021 07:33
Re: První
Aneb jak zavírat oči před realitou :-)
3. 7. 2021 07:32
Re: První
Pro panelák za tuhle cenu asi těžko. Nech chlapce si užívat svých výborných automobilů, ať si každý jezdí čím chce a co je pro něj (a jeho peněženku) vhodné.
3. 7. 2021 07:31
Re: První
Nemyslím si, že pán napsal něco urážlivého nebo nepřekousnutelného. Trochu mě taky irituje tím "electrodad/tesláčekITáček" závěrem, ale proto není potřeba ho posílat někam (tímto způsobem).
3. 7. 2021 07:29
U prodejců
bude na přelomu října a listopadu 2021
3. 7. 2021 07:25
Re: Ioniq 5
To bych neřekl, zdá se mi že je to spíše hatchback, nikoliv SUV jako Enyaq nebo ID.4. Cenově je to spíše k ID.4, ale to je hra výrobců, jak nastavit co nejvyšší ceny, protože časem půjdou jen dolů.
Avatar - twistedTSD
3. 7. 2021 00:43
Re: První
Provozovat EV pouze na DC je super nápad, za který se baterie odvděčí. :D
Avatar - xxc
3. 7. 2021 00:19
Re: Re: Hyundai
Dnes celu cestu prsalo a na Citigu v pohode. Co Hyundai? Ale predpokladam, ze to bude dobre. Ale netestuju to, ludom to nevadi, spatne zrkadla nepouzivaju :-)
3. 7. 2021 00:13
Re: První
Boha jeho, co to plácáš?? Nečetl si článek? Pro paneláky tu je UFC, za 18 minut do 80%. Za tu cenu je to perfektní EV. Navíc, ty tvé vlhké fantazie o prodejích. Už v březnu měl čtvrt milionu předobjednávek.
3. 7. 2021 00:05
Re: První
Tvoje zaostalé myslenie je čisté fiasko. Ale netráp sa tým a kúp si hybrid.
Avatar - hugino
2. 7. 2021 23:25
Re: První
Až na to že za 57 000 € mám mimimálne dve velmi slušné autá a nemusím každých 300 km hladať nabíjačku / samozrejme ak nebude obsadená / a naťahovať kábel a čakať pár hodín aby som došiel domov.A čo tých pár miliónov ľudí čo bývajú v panelákoch.Tý to budú cez noc nabíjať cez kábel spustený z okna ? Vieš kolko bude káblov po chodníkoch,parkoviskách alebo cez cestu ?Chudáci cyklisti a chodci. Však to je čistá utópia. :-O :-O :-O Ak byť ekologický tak maximálne hybrid alebo mild-hybrid.Ostatné je nereálne.Dať 57 000 € za elektrický Hyuindai je nezmysel.Počkáme koľko sa ich reálne predá ale vidím to aspoň v našich končinách za čisté fiasko. :no:
Avatar - _Karel_
2. 7. 2021 22:06
Re: Re: Hyundai
Isofix. Na tebe je spoleh. Co zrcátka při dešti? :-)
Avatar - xxc
2. 7. 2021 21:39
Re: Re: Hyundai
Ľudia nepotrebujú zadné stierače. Veď v Ázii kľudne kúpia aj sedan. Určite to nemá ani isofix, ten ľuďom tiež netreba :-)
Avatar - Roman Horký
2. 7. 2021 20:54
Re: Pár poznámek
Ano a proto nemá smysl dávat tam slabší motor.
Avatar - twistedTSD
2. 7. 2021 20:52
Re: Pár poznámek
Se 70 kW by se to asi ani nerozjelo.
Avatar - Roman Horký
2. 7. 2021 20:41
Re: Pár poznámek
100kw není málo. To je skoro jako 125kw, rozdil minimální. Po slovem slabší bych si představil tak 70kW a méně. 100kw motor dokáže podle mého názoru brzdit výkonem 100kw a získat tím cca 60kw nabíjecí výkon do baterie.
Avatar - twistedTSD
2. 7. 2021 20:36
Re: Hyundai
Od určité rychlosti, takže ne ve městě. A co jsem viděl videa na Youtube, tak měla ta auta zadní skla zašvihaná.
Avatar - Roman Horký
2. 7. 2021 20:36
Re: Re: Zvenku ještě dokazu
Patrně ano. Tedy nesmí najet za týden víc než cca 300 km a nesmí se výrazně projevit faktor stárnutí baterií.
Avatar - twistedTSD
2. 7. 2021 20:35
Re: Pár poznámek
Nevím nevím, zkusil jsem e-Traveller se 100 kW a rekuperovalo to hodně silně.
2. 7. 2021 20:29
Re: Re: Zvenku ještě dokazu
Takze ak by sa nabijal raz tyzdenne, tak ho caka 20 rocna kariera? 😉
2. 7. 2021 20:25
Mirny pokrok v mezich zakona...
Ale jo, EV sa vyvijaju, a to je len dobre. Ale stale nedokazu plnohodnotne nahradit bezne auto so spalovacim motorom. Realny dojazd je pomerne maly (neuvazujme teraz eko-rally, berme realnu spotrebu ~20kWh/100km, to dava s bateriou 73kWh dojazd okolo 350km), a cena prilis vysoka. Chce to este par rokov, kym sa oba tieto parametre zlepsia...
Avatar - _EQS_
2. 7. 2021 20:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Roman Horký
2. 7. 2021 20:20
Re: Zvenku ještě dokazu
Proto je odkázán prostát celý svůj život u nabíječky a po 1000 nabíjecích cyklech jít do šrotu.
2. 7. 2021 20:16
Re: Hyundai
Presne... od urcitej rychlosti! Ale ak budes jazdit autom v meste (alebo v kolone), zadne sklo mas rychlo zacakane.
Avatar - _EQS_
2. 7. 2021 20:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 7. 2021 20:15
Re: Zvenku ještě dokazu
Hlavne to nie je hybrid. ;-)
2. 7. 2021 20:15
Parada
Libi se mi to, verim ze to nadšení redaktora je opravdove. Poridim si jej.
Avatar - Roman Horký
2. 7. 2021 20:13
Re: Pár poznámek
Slabší elektromotor spotřebu nesníží. Dokonce spíše naopak, protože bude málo rekuperovat.
2. 7. 2021 20:12
Re: Pár poznámek
Je to vcelku pekné auto. Na prvý pohľad prerastený hatchback, nie crossover. DIzajn je vecou vkusu, jak exteriér tak interiér. Viac sa mi páči KIA EV6.

Nerozumiem, prečo má crossover definovať len zvýšený posed kvôli baterkám v podlahe. Svetlá výška neyzerá byť bohvieako veľká, skôr naopak.

4x4 je bonus pre majetnejších. Cena je vysoká, ale ak si porovnáš rozmery, ponuku priestoru, jazdné výkony a výbavy s klasickou konkurenciou, nemyslím si, že rozdiel bude veľmi markantný. Nie je to samozrejme pre každého, ale ako sledujem autá na cestách, tak ľudí (alebo foriem) ochotných a schopných minúť 40-60 tisíc za auto je prekvapivo dosť.

Vysoké jazdné výkony? Ako to myslíš? Tu na ACZ sa permanentne kritizuje zrýchlenie na stovku nad 10 s alebo maximálka 180... Toto auto má maximálku 185 a v základe zrýchlenie za 8,5 s. Krútiaci moment 350 Nm a max. výkon 125 kW sú dobré hodnoty a podľa mňa na auto s váhou 1830 kg docela primerané. Pochybujem, že by slabšie parametre nejak výrazne znížili cenu auta. Podľa mňa sa parametrami napr. voči Tesle držia celkom pri zemi.
Avatar - Roman Horký
2. 7. 2021 20:09
Zvenku ještě dokazu
Odpustit skoro-SUV design . Jak víte, nesnáším SUV. Vevnitř neodpustim přístroje za volantem. Vždyť mě znáte.
2. 7. 2021 20:05
Re: Hyundai
Zadny stierac tam nie je z dovodu, ze spoiler ma vo vnutri aerodynamicke strbiny, ktore usmernuju prudenie vzduchu na zadne sklo tak, ze od urcitej rychlosti vodu odfukne.
2. 7. 2021 20:00
Ioniq 5
je skor konkurencia k ID.4, nie ID.3.
Avatar - twistedTSD
2. 7. 2021 19:47
Hyundai
Technika špičková, i když dojezd vyloženě neoslňuje. Interiér zvláštní, musel bych vyzkoušet, ale horší než id.3 to být nemůže. Nechápu absenci zadního stěrače u hb karoserie. Cena testované verze brutál. Abych pravdu řekl, víc se mi líbí předchozí Ioniq s aerodynamickou karoserií a normálním interiérem, ale poměr cena/výkon má celkově horší.
2. 7. 2021 19:28
Pár poznámek
- to auto je z venku fakt krásný.

- ty dvě televize před řidičem vypadají fakt blbě.

- dveře zevnitř, tvar loketní opěrky, klika - fuj. Nejak mi nepasují ke zbytku interiéru, vyjma těch dvou televizí ;-)

- délkou přes 4,6m rozhodně neodpovídá rozměrům kompaktního crossoveru - ty mají většinou pod 4,5m. Tohle je o třídu větší. O rozvoru nemluvě. Parkujte pár měsíců podélně ve velkém městě a pochopíte, jakou roli hraje 25 cm...

- pozitivně kvituji využití prostoru v interiéru (absence středového tunelu), to je výhoda EV. Mělký kufr naopak nevýhoda, ale na druhou stranu, 4x4 vozy jako např. Forester jsou na tom podobně.

- je vtipný trend udělat crossover a pak různými fígly snižovat cx co to jde (vím, snáz do toho narvete baterky)

- jídzní výkony jsou snad až příliš vysoké. Nejstálo by za to dát tomu slabší motor(y) s nižšší spotřebou a vyšším dojezdem? To je "problém" spousty EV, nemůže to být o tom, že snížením výkonu motor(ů) se nedosáhne kýžené úspory energie? Nevím...

- cena odpovídá standardům za EV, ano. A je brutální.