Připadají vám klasické kompaktní hatchbacky nízké a SUV zase zbytečně přerostlá a drahá? Hledáte něco mezi nimi? Našli jsme zajímavou alternativu v podobě lehce zvýšených modelů Citroën C4 a Fiat Tipo Cross.
Rád bych se zeptal, jak jsou na tom s audio výbavou. Jestli potřebuje zařídit nové autorádio, třeba tady: https://www.2din.cz/…toradia-citroen/ nebo to nebude třeba.
Hned se nečerti chlape. Hovořím o naprosto současných Citroenech. A design by neměl být jazykem sváru, nemyslíš?
Za poslední C5 se se spokojeným mlasknutím i dnes rád otočím...
Re: Proč ne? Levnější než Fabia, když porovnáme 6ti kvalty.
Liter o tom vykone je pri 130 s 3000ot uplne v pohode, podstatna je spotreba nie ? Ta je dobra, pokial chce niekto motorizaciu vyslovene dialnicnu ma tam 2x diesel. Myslim, ze aj vzhladom na zivotnost motora je tych 3000ot na dialnici len dobre.
Stilo JTD 110kW bol zly zazitok. Velmi umele riadenie, vysoky posed, gumovy podivny podvozok, ktory sa naklanal a neposkytoval elementarne pocity o jazde. Okrem toho silny turbolag a spatna prevodovka. V tomto zrovnani bola aj 1ckova Octavia super vozitko.
C3 Aircross trpí všeobecne známym problémom väčšiny malých crossoverov. Jednoducho tam nefungujú proporcie v pomere šírky ku výške a vznikajú potom nevzhľadné hrče, či bubliny. U C5 Aircross je to podstatne lepšie ako u menšieho súrodenca.
No, zkousel jsem a 6 mi nechybela.
S timhle motorem je to uplne v pohode.
Ze je skoda, ze nenabizi nic silnejsiho je mimo pochybnost.
Uz proto je to cteni nahore o 1.5 T4 s cca 150 konmi povzbudive.
A pry uz 2022, takze cekam v zari zverejneni. :-)
Takže - testuje se něco jiného nebo ne? Pokud má někdo vánoce z toho, že je tu jeden test něčeho jiného, tak je podle mě úplně mimo.
Můj pohled na věc je ten, že struktura testů by měla nějak odpovídat šíři nabídky jednotlivých značek a jejich významu pro český / evropský trh. Když mrknu na ten seznam... tak mě v tom na první pohled nejvíc zaujalo to bávo a třeba u Škodovky toho je naopak překvapivě málo.
PSA už je Stellantis, BMW patří Mini... ale to je asi celkem fuk, jestli testuju Opel pod GM nebo pod Stellantisem, ne?
Fakt je podľa teba niekto jazdiaci starým Citroenom cirkusák alebo šašek? Doba a vnímanie dizajnu sa mení stále, ale rozhodne si dnes nikto nedovolí ukazovať na niekoho prstom za to, že jazdí s Citroenom BX, CX, 2CV alebo Ami...
Nejaký čas som jazdil s kombíkovou Xsarou s hladkou jednaosmičkou, a nebolo to zlé vozenie. Potrebovala síce držať v otáčkach, neznalým niekedy pri rozjazde zo semaforu motor zhasol, ale jakmile sa motor dostal trochu viac do otáčok, tak urobil zo Xsary jazdne príjemné a svižné auto. Samozrejme, v kontexte doby, motor mal tuším niečo cez 80 kW.
Robil sa ešte dvojliter, ale nie som si istý, či sa nedával len do čínskej Xsary.
Psal VAG, takže to vychází následovně podle té statistiky ( vezmu jen výběr taky a snad jsem neoc neprehledl )
2019: BMW 13x, Honda 6x, H/K 21x, PSA 10x, Toyota-Lexus 9x, VAG 34x.
2020: BMW 28x, H/K 17x, PSA 16x, Toyota 14x, VAG 49x
Re: Proč ne? Levnější než Fabia, když porovnáme 6ti kvalty.
Fabia a Citroen C4 asi nebudou vyloženě přímí konkurenti.
Jinak dosluhující Fabia s pětikvaltem točí při 130 km/h 3000 otáček, což je na litrový motor dost málo. A kdo ví, jestli nová generace nebude mít převody ještě o něco delší.
Tak bývalo to tady cca před pěti lety jiné... hlavně hvězdy (jejich počet) byly mnohdy nakloněny k folkovému vagónu a všem jeho odnožím... Ovšem včil už i ta DACIA dostala hvězdný nášup, tak se ani nedivím tomu radostnému skororozčarování, že je tu viditelná mírná změna... ale reklam je tu furt stejně, vlastně i víc, než je zdrávo... kdo má pořád mazat ty koláčkové soubory po každé návštěvě, že ano...
BMW je nejvíce testovaná značka, což je vzhledem k jejímu postavení na českém trhu s podivem. Naopak domácí značka s potenciálně největší cílovkou mezi čtenáři se testuje relativně málo.
No... já dal statistiku, každý nechť si ji přebere jak chce a umí.
Citroen je zkrátka nápaditý, trochu přeplácaný, tak trochu odráží dobu, kdy jedinec s konzervativním názorem může být snadno obviněn ze všech možných ismů... Fiat je uvnitř i vně cítit Tureckem, postrádám italský cit pro detail... Jenže.. citrus za pět let nebude trendy, změní se vnímání designu a člověk v něm jedoucí bude za cirkusáka nebo šaška, zatímco člověka ve Fiatu si nikdo ani nevšimne...
Otázka, jestli se někdy psát bude. Fiat těch motorů nevyrábí moc, protože má všeobecně prachbídné prodeje, které stále klesají a klesají (včetně Tipa). A PSA se bude snažit co nejrychleji do Fiatů nacpat svou vlastní techniku včetně motorů. Takže ve výsledku se může stát, že o nich budou mít povědomí jen fanoušci italských aut.
Vidíš a ja to mám pri C5 a C3 ACR presne opačne, vie to trochu zachrániť dobrá dvojfarebná kombinácia. Ale práve dnes ráno som stretol C3 ACR celočiernu a proste nie. Taká nepekná boubelka, ničím zaujímavá ani v detailoch. To táto C4 podľa mňa ctí historický odkaz Citroenu minimálne čo sa designu týka.
No, môže byť pravda, nehádam sa, v Tipe som sa viezol len malou rýchlosťou pripadalo mi to podobné ako CEED. Logika dáva že Tipo má menší odpor vzduchu... :yes:
Tak Tipo má také akustické sklo. Jinak zpět k odhlučnění. Odebírám italské quattroruote. Mají neuvěřitelně propracované testy. Měří vše. Bylo tam právě srovnání TIPA a 500X. Tipo od nějakých 80km/h výrazně tišší. A s narůstající rychlostí se jeho náskok zvětšoval.
V každom prípade FireFly je podľa mňa lepší motor, oveľa kultivovanejší ako PT, nikde som sa nedočítal ani na zahraničných fórach, že by akákoľvek jednotka FF mala problém, narozdiel od iných značiek...
Ano súhlasím, ale neviem či je lepšie odhlučnený, X ko má použité všeobecne kvalitnejšie materiály ako Tipo, žiadny výrazný hluk na ňom pri vyšších rýchlostiach nevnímam, no možno preto lebo mám akustické čelné sklo :-) Každopádne Tipo je nedocenené vozidlo, ktoré nemá žiadnu konštrukčnú vadu za dobrú cenu, okrem verzie Cross, ale aj tá sa dá u dealera upraviť.
Nic proti 500x namam. Je to skvělý crossover. Ale Tipo má jiné přednosti. Tak třeba je prostornější komfortnější a lépe odhlučněný při vyšších rychlostech. Naopak 500X má dynamičtěji naladěný podvozek. Tedy hlavně verze Sport. Plus hezčí interiér a zpracování.
Súhlasím, tiež som mal c4 požičanú ako nahradne vozidlo na cca týždeň a som prekvapený ako to auto jazdi, nechapem komentáre novinárov že nie je stabilne v zákrutách veď to auto je ako prilepene k asfaltu a zvláda oveľa viac ako napr. nový golf hlavne čo sa jazdy po horšej ceste týka. a k tým motorom no .. Citroën nikdy nemal poriadne benzíny - či už lenivé 1.4 alebo 1.6 alebo 1.6 turbo ktorá vydržala tak 2-3 roky a potom bola na odpis :-) tieto 3 valce sa mi celkom pozdávajú a dokonca majú v c4 aj 155 koňový a to už môže byt celkom fajn vozenie
Kľud, Tipo cross SW už sa testuje, videl som zábery so zamaskovaným autom. S pohonnými jednotkami FF z 500 x máš úplnú pravdu... stačil by aj 120k, ale hlavne 6 kvalt, mám ho a je super. Skôr ma mrzí tá cenovka, myslím že je to dosť, najlacneší na nete je skoro za 17.000 a to už je za trošku podvihnuté Tipo veľa, tu by som určite bral 500x (akože ho mám :-) ) Je tam minimálny cenový rozdiel a to auto je úplne inde, Tipo môže konkurovať jedine priestorom a spotrebou, X-ko imidžom a a krásnym interiérom a samozrejme silnejšími motormi. C4 je pre mňa sklamanie, to je už dizajnový paškvil... C5 ACR, v pohode na to sa dá dívať, ale táto C4.... no neviem, taká nasilu extravagancia, to Arkana je krajšia.
Presne a možnosť automatu by tiež bodla.
Inak táto celkom pekná kreácia od Dongfengu ukazuje, že na EMP1 platforme sa dá spraviť aj zaujímavé kombi. http://en.wikipedia.org/…Aeolus_Yixuan_GS
Dávam :yes: za tento test, hoci záver je taký nemastný, neslaný a prakticky konštatovanie jasné od začiatku. S Tipom skúsenosti nemám, ale C4 som mal požičanú. Je to za mňa podarené auto a z konkurencie, ktorá z B platformy vedela vytrieskať maximum, aby to uhrala na C segment, je to rozhodne aj to dizajnovo najzaujímavejšie.
Tiež sa Citroen polepšil s ergonómiou, klimatizáciu netreba ťukať cez displej a tempomat je zas konečne na volante. Najväčšie plus vidím v pomere ceny a toho, čo za ňu dostanete a hlavne asi najkomfortnejšej jazdy minimálne z európskych áut tejto veľkosti. Aj v zákrutách to má fajn naladený podvozok plus premenlivý účinok posilňovača.
Za mňa je najväčšie mínus slabá ponuka motorov. Trojvalce som už vzal na milosť, ale v C segmente sa už žiada väčší motor a výkon tých 150 koní. No a aj tu platí, že Citróna radšej s automatom. :yes:
Len 2 výhrady...prečo preboha tam nedajú aj to 1,3 ffly z 500X a za druhe prečo takúto cross verziu nedajú aj pre kombik ... tymto prichadzaju o spústu zákazníkov a potenciál cross verzie takto nie je moc naplnený ...
Jo to by asi bylo lepší v kombi. Za mě je ale největší problém ten motor. Kdyby tam byl aspoň ten litr silnější se šestikvaltem. A nebo ještě lépe ta jejich podladěná 1.3 Firefly 130k s manuálním šestikvaltem.
prečo s touto verziou neprišiel Fiat už dávno. Módna vlna Crossov a SUV už tu je nejaký ten piatok a urobiť z 5dv. hatchbacku oplastovanú zvýšenú verziu nie je žiaden problém. Nerozumiem, prečo ten litrový FireFly nedávajú aj s vyšším výkonom, 6st. prevodovka by vedela zčasti poriešiť emisie.
A Citroenu tlieskam za odvahu a triezve ceny. Konečne sa minimálne čo do dizajnu vybrali správym smerom. Citroen bol vždy v rámci doby svojim spôsobom trochu uletený a toto presne zapadá do tejto filozofie. Originálne, nezameniteľné a komu sa to páči má pádny dôvod ísť pre Citroen. Osobne si myslím, že tieto dve autá si konkurujú viacmenej len cenou a každé cieli na trochu inú skupinu klientov.
Za mě určitě Tipo. I když je strašná škoda že tam dávají jenom tuhle udusenou verzi toho litru který je ještě dojeb. . . . Pěti kvaltem. Přitom mají vynikající šesti kvalt C635. C4 je strašná obluda. Brrr
Tipo Cross je naprosto normální HB s plasty a možná vyšším podvozkem. Za to C4 je takový paskvil. Jak jsem na oncepty koukal s nadšením a i prvotní představení vypadlao zajímavě, tak na živo to je paskvil. Zadek vyloženě děsný, jak nějak náhodně poskládané ostré tvary, předek to samé, ale zase v jiném duchu, takže to ani nesedí k tomu děsnému zadku. Tvarově to neví, co to chce být, ale HB to není, SUV taky ne. Tady Tipo vede na plné čáře.
Interier už je v duchu doby, kdy C4 je na moderním trendu. Nijak zvlášť mě to neoslovuje, obzvláště ta kaplička před řidičem se mi moc nelíbí. U Tipa je vidět jeho věk, ale zrovna kapličku má elegantnější. Pak už ale ztrácí jak na středovém panelu, kde to vypadá zastarale a i provedení display už je out, respektive tento typ provedení byl ošklivý vždycky, násilně přilepený tablet mi nikdy neimponoval.
Co do techniky asi není jasné, kdo hraje prim, tady Tipo zaujme hlavně méně náročné. Je škoda, že C4 končí na 1,2 R3. I 1,6PT by tomu slušel.