Vrcholová verze elektrického SUV s legendárním jménem dorazila do Česka. „Gétéčko“ se chlubí parádními schopnostmi, které nabídne za necelé dva miliony korun.
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Ozzman: takže když nejsem rasista, musím mít doma cernosku? Zajímavé :yes:
Žádná uderka - podívej se, jestli diskuse začala chválou elektromobilu, nebo jeho kritikou
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Vyssi spotřeba bude znamenat vyssi co2, ale nemusí ( ovšem může, podle naladěni motoru ) znamenat vyssi další emisemi, ba i naopak. Například NOx bude s vyšší spotřebou nižší.
Od toho máš 3 režimy při měření RDE. Aby se tam zmerilom zda to někdo nenaladil jen na určité spektrum.
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Stačí, aby plnili normy. Kdyz je splní jen u urednikova lejstra, tak to na silnici nemá co dělat. Ale není to chyba automobilek, ty jen s tím úředníkem vybehly.
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Proto RDE má 3 měření, lehká, střední a velká zátěž. Nemám nic proti motorům, které tu normu plní, ale většina dieselů homologovaná bez RDE je neplní, což ukazují různé nezávislé testy.
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Jenze ptam se, co je to real ? Kdyz pojedu se svym benzinovym euro 4 autem na emise, splnim je, kdyz pojedu po dalnici na plny plyn za 20 na sto, asi budu mit emise vyssi, ne ?
Prosímtě nebuď zas takový demagog, i ICE najede úplně bez problémů 400 000 km za 3 roky, ačkoli pochopitelně s vyššími náklady na údržbu. Jenže to není jen o nájezdu, ale i stárnutí materiálu a podobně. To, že taxikář tři roky a 400 000 km (údajně) týral Teslu mi neříká mnoho o tom, jak bude fungovat 10leté auto s 200 000 km.
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Čína tak zuřivě plní klimatické dohody, že vyrábí většinu elektřiny z uhlí. To bude ještě mrzení, až se ukáže, že těch pár ušetřených gramů v EU bylo k ničemu.
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Co je to v realu ? Pokud ma emisich, pod to se podepisu, pokud pri jakekoliv jizde , to neda ani ten hybrid, kdyz s nim pojedes pilu :D Ty jsou u kazdeho auta preci udavany prave po testu v urcitem cyklu, ne ?
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Mne by zajimalo, jestli ty deklarovane normy splni i ten hybrid, kdyz s nim pojedes jako dobytek :) Takze meli by to plnit pri testech emisi, to by uplne stacilo a zakazat do center mest vjezd uzitkacum a nakladakum do urcite normy, protoze tech coudicich aut je mnohem uz mene ( alespon v Praze) , nez starejch dodavek a nakladaku, ktere takto kouri.
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Tady se shodneme.... ale prosím, negeneralizuj to na všechna auta... tak to prostě není... každý pohon má svá pozitiva i negativa. Já mám rád všechna auta i když EV jako zrovna Tesla mne nebere... to třeba to Audi Etron nebo jak se to coupe jmenuje, to bych si i vyzkoušel.
A za "šedou ekonomiku" STK a neschopnost PČR to kontrolovat přeci nebudeme lidem brát auta.. :)
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Ano, mne voní benzín a i nafta... respektive mi nafta nevadí, když to není ta černá ze staré Avie...
A ano, tvá argumentace je, že to neplní emise, je to špatné, já ti říkám, že i přesto se to někomu líbí, protože to někomu třeba vyhovuje, jako mne a jako dalším milionum, kteří si diesel kupují. Já říkám pořád, že je skvělá doba, kdy si každý muže koupit co chce, pokud to plní limity... tak si kup EV, já si koupím zase diesel i když nepopírám, že bych do budoucna kategoricky odmítal jiná paliva, či hybrid, ten mi příjde jako nejlepší volba z pohledu ekologie.
p.s. taky bych zakázal vjezd do měst těm čoudícím dieslum, kvuli kterým se rozčiluje Mikesus, načuchám se jich dost na motorce a v drtivé většině případů tyhle auta má chytat PČR a posílat na emise... což se neděje...
p.s co to Eklasse, už si se podíval na ten Euro 3 diesel? :D Dole máš odkaz
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Psal jsi, ze ti neco nutim. :-)
Nejak nevim kde.
Napsal jsi tohle:
Nafta bez močoviny voní, stejně jako benzín.... kdy si vy ev maniaci uvědomíte, že někomu se prostě spalovací motor líbí i kdyby byl sebehorší
Chapu to, mozna spatne, jako chvalozpev na diesel.
Nicmene tvy nazory znam a vim, ze se ti diesel libi. Mne ne.
A k tomu slouzi diskuze ne? ;-)
Abychom si to vyrikali...
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Který motor plní EU3 ? Ta Eklasse z roku 2013 ?
No já třídím, protože chci a nikomu to necpu, jen ti říkám, že nejsem ten typ, co doma pálí na zahradě pneumatiky..... takže pokrytec nejsem ;) Až ti tady budu kázat odpadu, budu tím pokrytcem.. chápeš ten rozdíl ?
Jaké mám chvalozpevy? Já tady dlouhodobě říkám, že mi ve velkém autě diesel vyhovuje... mne, mé osobě... kde jsem psal, že to musí vyhovovat někomu jinému? :D Ukaž mi to prosím...
Podle tvy logiky je tve trideni odpadu jen pokrytectvi, kdyz stejne jezdis dieselem.. Myslis si, ze tim zachranis svet, ty pokrytce? Vzdyt stejne v Cine netridi. :D
S Jirkou Vejrazkou jsem ve vetsine temat zajedno... A ano, jezdi PHEV a to je jiste spravny smer. Zatim je o krok dal nez ja, priznavam. Ale urcite bys nasel duvod, ze je pokrytec i on, kdyz treba pouziva fotak z Ciny. :no:
Ty pises o EV uderce apod. pritom pouzivas naprosto absurdni argumentaci.
A mne nevadi, ze jezdis v dieselu. Jestlize plnis emise, pak nedeles nic spatne. Ale ja te tady nehodlam kadrovat, jako to delas ty... :D
Mne vadi jen tve chvalozpevy na diesel.
PS Snizovani emisi se netyka jen EU. K Parizske dohode se pripojila m. j. Cina a USA, tak tady nepis jen o Evrope.
Zakaz spalovacich aut bude v dohledne dobe v Japonsku, Korei, Kalifornii, Kanade, Velke Britanii, Norsku atd. A to nema s EU nic spolecneho... https://www.bbc.com/…a-china-56790077
China and the US say they are committed to working together and with other countries on tackling climate change.
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
No, to je vše hezky, ale mě je to nějak jedno, stojím si za tím, že se mi líbí projev dieslového motoru, baví mne jak na dálnici jede v nízkých otáčkách a má přitom dost síly, baví mne i benzinový motor, který musíš točit, líbí se mi i hybrid, jak funguje, jsou to stroje, krásné stroje, proč mi tedy ty a tobě podobní máte pořád snahu vnucovat, co se mi má líbit ? Já po měste jezdím naftou minimálně, už asi 3 roky jezdím po městě benzinovými vozidly i přes dvojnásobnou spotřebu v jednom případě.
Ano, je to pokrytecké, za tím si stojím, protože máš potřebu to nutit ostatním a sám máš másla na hlavě tuny. Podívej, jak se chová takový Jirka Vejrazka, jezdí hybridy léta a tudíž pro tuto zemi z tvého pohledu udělal daleko více a nikdy jsem od něj neviděl takovou demagogii.
Já se profesně zabývám poklesem emisí v jednom odvětví v EU a povím ti, že drtivá většina z vás si neumí domyslet ty následky, protože si tady vezmeme "u huby", ale musíme vše ostatní dovézt z míst, kde na emise kašlou a kdo používá výrobky z třetího světa, ten za sebou nechává daleko větši ekologickou stopu, než kdyby jezdil celý život v staré Oktávce TDI. Jen produkce potravin a tzv green deal povede k růstu cen potravin a to je daleko větší průser, než když naroste cena spotřebního zboží, které nepotřebuješ k životu... uvidíš.
Já mám životní prostředí rád, chovám se jak se v moderní společnosti patří, třídím, nepálím plasty a bordel, nejezdím s vykuchaným filtrem pevných částic, jen vím, že EU je z pohledu emisí na tom hodně dobře a další snižování už bude spíše kontraproduktivní, tedy takto násilně a rychle. Nejdůležitejší je ta udržitelnost a zavádět věci postupně. Navíc si vem, že i kdybychom jako EU nevyprodukovali nic, tak okolí to bude dělat stále a ekosystém je jeden celek.
Mrzí mne, že vy a vaše EV úderka neumí trochu racionálně myslet a nutí všem názor, že jen ten jejich je správný a pak si koupí něco s baterkou z Číny, kde na tom dělají malé děti. Podívej se třeba na česká města, já jsem +/- podobného stáří jako ty a já si pamatuji, jaký býval smog ve městech, když jsem byl malý a jak je to teď.... musí se to dělat pozvolně a nenásilně, klíčem je lepší infrastruktura a né zákazy a příkazy, pak se to zlepší mnohem více.
p.s. já nevelebím starý diesel pro vůni, to si trochu popletl, jen jsem ti ukázal, že ten složitý archaický motor i když už plní všechny ty normy (to bude dle mne tak Euro6) najede pořádnou porci Km.... tak mi nevkládej slova do úst, díky :)
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Tak mi tedy vysvětli, že denně potkavam dieselová auta i mladší 3 let, s šedomodrym kourem, smrdicim na sto honů. Ty urcite prošli STK na dobré slovo, kdyz ještě na ni ani nemusela. Ne, je to jen tím, že se používají ve městech, kdy nefunguje emisni systém v techto autech a končí to po par letech takto.
RDE Emise dieseloveho mercedesu z r. 1982 jsou 808mg a mercedesu EU6 z r. 2016 jsou 737mg. To skoro neni rozdil. WTF
EU6 norma je 80mg!!!!
To jsou fakta...
Ozzy, jeste neco k elektronice z Ciny?
PS Tohle neco vypovida o tom kartelu (nejen?) nemeckych automobilek. Oni proste emise vubec neresily. :no::no::no:
A o tri roky pozdeji to najednou jde. :-O
Jinak EU5 je uplnej vysmech, viz Amarok.
Z grafu je videt, ze EU5 muze mit dvojnasobny emise NOx nez diesel z roku 1982!!! A ani EU6 Captur na tom neni s 1336mg (norma 80mg) o moc lip. Tohle jsou skutecne rakovinomety. To neni zadna nadsazka.
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
V garáži jede na elektriku, ve stojící kolone jede na elektriku. Po Praze 75% ujeté vzdálenosti je na elektriku. Třeba benzin euro3 je pořád s jedovatých emisemi na tom lépe než diesel euro5 a doufejme že ne i euro6.
Je zajímavé, že emise dieselu je v kategorii 1 karcinogennu (prokázán vliv na rakovinu), emise benzinu ne.
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Wtf, stary diesely jsi sem zatahl ty vcera ve 21:13 a velebil jsi je. :-)
Uprimne nechapu, co je za pozitek jezdit se ctyrvalcovym dieselem. Ja jsem jezdil 320d a ten motor (na presun z bodu A do bodu B vyborny) na tom aute byl to nejhorsi. Zaplat panbu za start-stop, ze jsem ten hluk nemusel poslouchat na semaforech.
Napsal jsi tohle: "Nafta bez močoviny voní, stejně jako benzín.... kdy si vy ev maniaci uvědomíte, že někomu se prostě spalovací motor líbí i kdyby byl sebehorší"
To me dost pobourilo.
Toluen taky muze nekomu vonet, ale lejt ho detem do piti proste neni dobre. ;-)
A tvy poznamky o ekologii ála Barik (pokrytectvi atp.) si nech. Snazim se chovat ekologicky, jak to jde. Moje pristi auto bude EV, nevim, kolikrat to tu budu jeste opakovat.
Ale ano pouzivam elektroniku z Ciny.
Tudiz uz podle tvy zvraceny logiky nema cokoli dalsiho smysl.
Jeste jsi mohl napsat neco, ze je Zeme prelidnena. A ze jakakoliv ekologicka snaha stejne nema cenu. :no:
PS Doufam, ze bude brzy dalsi sraz. Navrhuju jako disciplinu mereni RDE emisi nasich aut. :-!
Predem ti reknu, ze Mondeo nevyhraje.
Nejlepsi budou samozrejme EV :D
Nasledovany hybridy Toyota. Moje benzinovy auto bude bez problemu plnit EU5 a bude mit zlomkove emise NOx toho tveho.
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Ze tu nekdo kaze moudra o EV a sam ma spalovak mi do hlavy taky nejde. Proc je tak tezke pochopit, ze nekdo auto nebre jen jako krabici na presun z bodu A do bodu B , ale libi se mu, jak to auto funguje jako stroj? Nikdo tady nevelebi stare vylitane diesly , co mely na stk uz davno odstavit a vy je porad davate za priklad. A nejvetsi pokrytectvi je tady kazat o EV a kupovat si elektroniku z Asie, kde na ekologii kaslou, jist maso (jo to je taky poradnej pruser) a nebo nosit hadry ušite detmi v Indii, barvene chemikaliemi, co taky vznikaji urcite ekologicky. Tak povez, co z toho co jsem napsal nepouzivas ? Ja vam EV nezakazuju, do mest je to super, ale tahle vase retorika mne spis nabada koupit starou Avii a prijet vam do Plzne pekne proturovat motor
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Proc porad michate dohromady ty stare vykuchane diesly s moderními motory (a zamerne pisu i o benzinech), ktere plni normy ? Tak se odstehuj do lesa , rodiny travi vsechny exhalace z prumyslu a kompletne se vse zprisnuje a zlepsuje se tim ovzdusi , od toho snad ty normy jsou … ten tvuj hybrid taky smrdi benzinem a nikdo ti to tady nepredhazuje a kdyz na to slapes na dalnici, tak pálí benzinu stejne - stejne emisi, jako jinej benzinak. Trochu to prehanis a ty vis, ze ja nejsem zastance vykuchanych tdi co projdou technickou pres kamose… mluvim o novych motorech, co jsou v nabidce
Taxikar z letiste.
Jo ridic ten tezkej chleba ma. :-)
Ozzy, uz dej pokoj s tema smradlavejma autama. To, ze stary smradlavy diesel bez filtru s EU3 vydrzi deset let a 750k oceni jeho majitel.
Ridici jedouci za nim uz tolik ne.
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Jj prokazatelne karcinogeni NOx.
Nebezpecne miniaturni castice, ktere se dostanou do krve.
To jsou vsechno svinstva, ktera ohrozuji zdravi.
To, ze takovy hlouposti o vuni dieselu pise otec od deti mi hlava nebere...
https://www.onconet.cz/index.php?…
"V posledním desetiletí se totiž nashromáždilo dostatečné množství důkazů o tom, že častý kontakt s výfukovými plyny z dieselových motorů souvisí se zvýšeným rizikem vzniku rakoviny plic."
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Jo, ať se líbí. To není problém, jen bezohledně smrdí ostatním pod nos a ohrožuje na zdraví i ostatní svými jedovatých emisemi. Ať si tráví svoji rodinu, ale ne cizí.
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Myslim, ze zabit sa nechce nikto :-) A tiez obieham, len ked je volno. Len si nemyslim, ze ludia riesia nejaku agilitu a nekupia si lahke benzinove auto namiesto elektromobilu len kvoli vyssim limitom v zatackach. Alebo aj ked kupia, bezne to nevyuzivaju.
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
No tak jasně, protože se nechtějí zabít, já nevím jak ty, ale já jezdím běžné cesty tak, abych jel s provozem a bezpečně, předjíždím jen když je volno a zbytečně to nehrotím, ale občas se rád svezu, jen to omezuji na volné silnice.
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Hele, já poslal do zatáčky SUV s baterkama s fakt slušným výkonem (jinak na poměr hybridů hodně dobré auto) a měl jsem co dělat, abych nešel nedotáčivě ven, jak se ta masa poroučela ze zatáčky, se stejně velkým SUV s polovičním výkonem a lehkým benzínem to projedeš agilněji...
Zejména těm, kteří si myslí, že elektromobilitu je třeba "prodotovat" do reality za každou cenu (tedy ji v podstatě učinit povinnou, protože vše ostatní bude pokutováno), bych vřele doporučil rozhovor s prof. Janem Mackem z ČVUT v posledním vydání týdeníku ECHO24. Některým lidem by to mohlo alespoň trochu otevřít oči. Dodal bych, že je mi jedno, která technologie se nakonec na trhu prosadí, pokud to bude díky kvalitě a ne díky tomu, že to nějaký stupidní nebo ještě spíše zlobovaný euroúředník nařídil.
Jako demonstrace techniky pro EV nadšence ano, pro EV fanatiky ne, ti na to nemají a jen plácají a pro nás ostatní si nechme na plakátu Mustanga V8, který stojí o pul míče méně a i když žere i děti kolem cest, tak má spalovací motor, plní emise, je homologovaný, nemá vykuchané filtry, tak nám ho prosím nechte... díky :)
Super, nedávno jsem narazil na Eklasse CDI 100kw s 760 tisíci na prodej a vypadalo docela solidně, takže nie, radšej naftu ;) A kdo si sakra kupuje auto na takovej nájezd? To musí být chudák
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Akorát to pak váží dva metráky a do zatáček se tomu moc nechce :) Fyziku neokecáš... vše má svá pro a proti a proto je krásné si moci vybrat, kdo chce spalovák, má ho mít, kdo EV, prosím.... jenže problém je, že jedna strana chce zakazovat tu druhou...
Mas dva druhy bezemisnich aut.
Bateriovy a vodikovy.
Provoz vodikovyho (FC) stoji nejmin 4x tolik co bateriovyho. A porizeni FC vozu uz jen o trochu vic...
Ale zase se rychle natankuje. Jen musis mit kde. :D
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Tak ale lidi nechapou, ze kdyz mas EV se zrychlenim 10s a 5s tak maji v podstate totozny motor, totoznou baterku a totoznou spotrebu.
Proste tam ten vykon mas doslova zadarmo, staci udelat tri ozubeny kolecka o trochu vetsi a malicko zvysit prutok chladici kapaliny a to je cely. To te vyrobne stoji par tisic korun na kus.
Pokud tam das druhy motor a delas ctyrkolku, tam uz ty ztraty nejaky jsou (stale je to velice usporne) ale naklady jsou o dost vetsi …
Jenze zase - udelas ctyrkolku a mas raketku - doslova by ses musel snazit, aby EV ctyrkolka se dvema elektromotory mela pod 300 koni / 500 Nm.
Pokud by tohle auto mělo sloužit běžně i v zimě, tak na to ideální není. Chybí mu totiž tepelné čerpadlo a u nás sice nejsou zimy tvrdé, ale nízké teploty jsou po dlouhou dobu. Nechápu, proč tam taková banalita chybí.
Ano, EV umí regenerovat a nemusí po 30 tisících do servisu. Nicméně s baterií je to složitější a za pár let se její stav pravděpodobně projeví. Pokud tedy budu věřit majiteli, že ji nikdy neměnil a má 90% dojezd.
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
:yes:
Aspon ze tak.
Aerodynamicky jsou na tom nejlip auta typu Prius.
Prodejne bohuzel SUV.
Ale lidi proste SUV chteji (napr kvuli prakticnosti), nezbyva nez pracovat na jejich ucinnosti.
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Dejme tomu, ze ty s močovinou už nesmrdí. Při průměrném staří vozového parku 12 let jich asi moc nebude. Mám zanovniho Transita 2018 bez močoviny a smrdí fest.
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Ale ono to skutečně nulové lokální emise má...
Já když jedu za smradlavym dieselem, tak bych byl vděčnej za to, kdyby měl vejfuk někde jinde, daleko ode mě (oblíbený komentář k EV, že má výfuk v elektrárně).
A když si dáš na střechu soláry, tak má EV i celkové emise skoro nula. :-O
A já si bláhově myslel, že uvádím nadprůměrné parametry...
Ale byly to jen nepodstatné benefity. :D:D:D
A to jsem ještě zapomněl na lokálně úplně bezemisní provoz. :yes:
Ale to je jen další nepodstatný benefit, že EV plní nejpřísnější možné emisní normy...
PS Místo hodin fyziky, se někdy svez sportovním EV a pak teprve piš o přímkách. :-) https://www.youtube.com/watch?…
Na Pikes Peak se z přímek nějak stávaj zatáčky. :D:D:D
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Sportovní benzínová SUV jsou zvěrstva pro bohaté vrstvy a každý to ví. O tomhle ti euroúředník řekne, že to má nulové emise a máš si to koupit místo Focusu, když chceš dojezd víc než 300 km.
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Myslíš si, že tohle vzduchu ve městech jako neprospěje???
Máš problém s tím, že je auto moc rychlý?
I u spalovacích aut, nebo je to u tebe jen specifikum pro EV?
Stejnou otázku jsem položil Kankunenovi, jsem zvědavej na odpověď.
Čekam něco ve stylu pokrytectví a že kdo se chce chovat ekologicky, ať jezdí radši tramvají. :D
Uvádíš především benefity, které ti bude ve většině případů schopné nabídnout i běžné auto v dané cenové relaci a nikoliv podstatné parametry potřebné pro běžnou jízdu běžného řidiče. Jednou to asi přijde a bude to fajn, ale ta doba tu zdaleka ještě není.
K tvému poslednímu doplnění - to je prostě fyzika a ta platí vždy i pro EV. V praxi stačí srovnat naftu a benzín.
Jediný nadprůměrný parametr je zrychlení... COŽE? :D:D:D
Co ticho v interiéru?
Plynulost jízdy bez řazení?
Okamžitá reakce na ''plyn''?
Extrémně nízká spotřeba?
Jednoduchý pohonný řetězec bez nároků na údržbu?
Komfort např. v podobě předehřevu/vychlazení interiéru?
Možnost vyjíždět každé ráno z domova s ''plnou'' (tudíž pohybuješ-li se jen v okruhu dojezdu - úplně se zříci veřejného ''tankování'')?
Bezkonkurenční provozní náklady?
To je furt dokola...
PS Když budeš zkoušet zrychlení u svého spalovacího auta, tak to taky nebude s normovanou spotřebou. :-)
Rozmáhá se jeden veliký nešvar. Kromě nadměrné hmotnosti, kterou se výrobce moc rád nechlubí je prakticky jediný nadprůměrný parametr současných elektromobilů hodnota zrychlení. Kolikrát s autem může řidič asi tak zrychlit na stovku za 4 sec, aby byl dojezd těch deklarovaných 500 km. Určitě by pro běžné využití každý uvítal EV dobře ovladatelné nejen v přímce, s dojezdem aspoň nějakých 800 km a zrychlením klidně kolem 10 sec, za cenu běžného vozu před dvěma roky. Pokud by se podařilo zapracovat na dojezdu, bylo by to velkým přínosem i pro infrastrukturu EV. Zrychlení SUV krabice, nebo nákupní tašky se stalo pro dnešní EV největším tahákem, ale jeho přínos pro běžný provoz je to nulový.
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Kank má pravdu. Důvod pro vznik EV byl pomoci zlepšit kvalitu vzduchu ve městech, které trpí smogem. Pak se s toho ale stal závod o co nejdelší dojezd a nakonec závod o zrychlení. VŠECHNO ŠPATNĚ.... :no:
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Poslední věta, to je přesně ten úder na hlavičku, proč dělat hloupě auto se zrychlením supersportu, je třeba dělat auto co to dá za deset a koupí si ho půl ulice. Abys to pochopil, zajeď do města na parkoviště, spočítej tam Fabky a supersporty, pak napiš výsledek. Už tě znám, neuděláš to, ale budeš oponovat tím, že Fabka nedá kilo za 4 sekundy a auto bylo kdysi po koních taky jen pro vyvolené. Uršula a spol. budou mít s tebe radost.
Re: Původní záměr elektromobility se úplně vytratil
To je pořád kolem toho samého - je problém vyrobit levný elektromobil... naopak přidat elektromobilu dalších 150kW je výrazně levnější než u spalováku.
Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Původní záměr, ''hromadně použitelné auto do města'', jsi definoval sám? :D
Citace:
Automobilka Ford by měla do budoucna nabídnout i dostupné elektromobily, jejichž cena by mohla začínat na částce necelého půl milionu korun. https://www.auto.cz/…-zajimave-136648
Kankunene, tak krátký příspěvek a hned dva nesmysly.... :D
PS Kdy už konečně petrolhead pochopí, jak moc je EV úsporný? A když se porovná v rámci kategorie, tak obzvlášť. Jakou spotřebu bude mít benzínový SUV se zrychlením 0-100 za 4?