Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Mustang Mach-E GT přijíždí na český trh. Stovku pod čtyři sekundy dá za 1,9 milionu

Vrcholová verze elektrického SUV s legendárním jménem dorazila do Česka. „Gétéčko“ se chlubí parádními schopnostmi, které nabídne za necelé dva miliony korun.
Zpět na článek
10. 7. 2021 21:29
Re: O čem dnes EV vlastně je...
Jo to jo, ale jde hlavne o to, ze to stejne nebudes delat (tu akceleraci XYkrat), protoze bys musel bejt padlej na hlavu.

A pokud jde o jezdeni na uzavrene trati, potom si nemyslim, ze nekdo touzi po 500-700kg baterek :-!
10. 7. 2021 16:44
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Ozzman: takže když nejsem rasista, musím mít doma cernosku? Zajímavé :yes:
Žádná uderka - podívej se, jestli diskuse začala chválou elektromobilu, nebo jeho kritikou
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 16:25
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Vyssi spotřeba bude znamenat vyssi co2, ale nemusí ( ovšem může, podle naladěni motoru ) znamenat vyssi další emisemi, ba i naopak. Například NOx bude s vyšší spotřebou nižší.
Od toho máš 3 režimy při měření RDE. Aby se tam zmerilom zda to někdo nenaladil jen na určité spektrum.
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 16:21
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Stačí, aby plnili normy. Kdyz je splní jen u urednikova lejstra, tak to na silnici nemá co dělat. Ale není to chyba automobilek, ty jen s tím úředníkem vybehly.
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 16:20
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Od toho máš to RDE při homologaci. Ano, je to chyba úředníka, že to dopustil.
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 16:17
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Proto RDE má 3 měření, lehká, střední a velká zátěž. Nemám nic proti motorům, které tu normu plní, ale většina dieselů homologovaná bez RDE je neplní, což ukazují různé nezávislé testy.
10. 7. 2021 15:22
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Logiku sem prosím netahej.

Záleží na regulaci motoru, poměru lambda atd.

Podle (jiné nebo stejné?) logiky bys měl normu plnit vždy, ne jen v nějakém pásmu otáček / zatížení.
10. 7. 2021 14:30
Re: O čem dnes EV vlastně je...
OK, já na něj původně ani moc nekoukal. ;-)

Ber to jako doplnění, ne jako obhajobu.
Avatar - Ozzman
10. 7. 2021 13:50
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Ale kdyz jedes na plny plyn, tsk logicky musis produkovat vice nez v nejakem normovanem okruhu
10. 7. 2021 13:44
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Real je norma RDE.

Real driving emissions.

To co ty pises, by tak byt nemelo.
Avatar - Ozzman
10. 7. 2021 13:36
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Jenze ptam se, co je to real ? Kdyz pojedu se svym benzinovym euro 4 autem na emise, splnim je, kdyz pojedu po dalnici na plny plyn za 20 na sto, asi budu mit emise vyssi, ne ?
Avatar - twistedTSD
10. 7. 2021 13:32
Re: O čem dnes EV vlastně je...
Prosímtě nebuď zas takový demagog, i ICE najede úplně bez problémů 400 000 km za 3 roky, ačkoli pochopitelně s vyššími náklady na údržbu. Jenže to není jen o nájezdu, ale i stárnutí materiálu a podobně. To, že taxikář tři roky a 400 000 km (údajně) týral Teslu mi neříká mnoho o tom, jak bude fungovat 10leté auto s 200 000 km.
10. 7. 2021 13:30
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Pokud vim, tak benzinova auta plni normy i v realu (RDE).
Narozdil od dieselu (krome uplne poslednich EU6).
Avatar - Ozzman
10. 7. 2021 13:17
Re: O čem dnes EV vlastně je...
Chces rict, ze to auto neni homologovane pro euro 6 ? Ze neplni si nepsal, ty si mluvil o tom, ze je to starej euro3 motor bez dpf … nebud Hamuna ;)
Avatar - twistedTSD
10. 7. 2021 13:17
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Čína tak zuřivě plní klimatické dohody, že vyrábí většinu elektřiny z uhlí. To bude ještě mrzení, až se ukáže, že těch pár ušetřených gramů v EU bylo k ničemu.

Zákaz spalovacích motorů je a bude svinstvo.
Avatar - Ozzman
10. 7. 2021 13:14
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Co je to v realu ? Pokud ma emisich, pod to se podepisu, pokud pri jakekoliv jizde , to neda ani ten hybrid, kdyz s nim pojedes pilu :D Ty jsou u kazdeho auta preci udavany prave po testu v urcitem cyklu, ne ?
Avatar - Ozzman
10. 7. 2021 13:13
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Mne by zajimalo, jestli ty deklarovane normy splni i ten hybrid, kdyz s nim pojedes jako dobytek :) Takze meli by to plnit pri testech emisi, to by uplne stacilo a zakazat do center mest vjezd uzitkacum a nakladakum do urcite normy, protoze tech coudicich aut je mnohem uz mene ( alespon v Praze) , nez starejch dodavek a nakladaku, ktere takto kouri.
10. 7. 2021 12:52
Re: O čem dnes EV vlastně je...
Vyborne, 642mg NOx ve meste (u obdobnyho auta - C Klasse 2011).

To je radnej jedomet.

https://docplayer.org/…der-strasse.html

Absolutni hnus. Je strasny, ze tohle najelo trictvrte milionu km a priotravilo spoustu lidi.
:no: :no:

Emisni norma EU3 je 500mg NOx, takze tohle EU5 auto neplni v realu ani limit EU3...
Kdo ze se tu netrefil?
:-!
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 12:44
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Naprostý souhlas. Jediné co stačí, aby ten diesel v reálu splňoval normu.
Zatím se jen ukazuje, že většina toho není schopna.
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 12:44
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
No bohužel. Naprostí ignoranti v automobilce, úředníci i po všem tom zjištění i ridici/majitelé, kteří provozují diesel ve městě.
10. 7. 2021 12:43
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Ja nikomu nechci brat auta.
Ale chci, aby se dodrzovali alespon ty normy (laboratorni platne v dobe vyroby auta).

A to je bohuzel v ceske realite zatim neresitelny ukol.
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 12:41
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
To ze ty mas rozum a chápeš techniku, neznamena že ostatní taky. Proto je potřeba zajít k těm represim a zakazum vjezdu dieselum
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 12:40
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
A to je v pořádku. Proto by se měli udělat emisni zóny a zakázat vjezd všem (benzin I diesel ), kteří nesplňují minimalne papírové emise NOx.
Avatar - Ozzman
10. 7. 2021 12:39
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Tady se shodneme.... ale prosím, negeneralizuj to na všechna auta... tak to prostě není... každý pohon má svá pozitiva i negativa. Já mám rád všechna auta i když EV jako zrovna Tesla mne nebere... to třeba to Audi Etron nebo jak se to coupe jmenuje, to bych si i vyzkoušel.

A za "šedou ekonomiku" STK a neschopnost PČR to kontrolovat přeci nebudeme lidem brát auta.. :)
10. 7. 2021 12:37
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Mne by nafta taky zdaleka nevadila tolik, kdyby ty auta plnily ty normy v realu. Viz ten odkaz.

A kdyby ty auta, co ty normy ani neplni, nemely chiptuning a vymlacenej dpf.

A emisema prosli za kilo...

Chapes to?
A tohle se ti proste u EV stat nemuze...
Avatar - Ozzman
10. 7. 2021 12:34
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Ano, mne voní benzín a i nafta... respektive mi nafta nevadí, když to není ta černá ze staré Avie...

A ano, tvá argumentace je, že to neplní emise, je to špatné, já ti říkám, že i přesto se to někomu líbí, protože to někomu třeba vyhovuje, jako mne a jako dalším milionum, kteří si diesel kupují. Já říkám pořád, že je skvělá doba, kdy si každý muže koupit co chce, pokud to plní limity... tak si kup EV, já si koupím zase diesel i když nepopírám, že bych do budoucna kategoricky odmítal jiná paliva, či hybrid, ten mi příjde jako nejlepší volba z pohledu ekologie.

p.s. taky bych zakázal vjezd do měst těm čoudícím dieslum, kvuli kterým se rozčiluje Mikesus, načuchám se jich dost na motorce a v drtivé většině případů tyhle auta má chytat PČR a posílat na emise... což se neděje...

p.s co to Eklasse, už si se podíval na ten Euro 3 diesel? :D Dole máš odkaz
10. 7. 2021 12:29
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Psal jsi, ze ti neco nutim. :-)

Nejak nevim kde.

Napsal jsi tohle:
Nafta bez močoviny voní, stejně jako benzín.... kdy si vy ev maniaci uvědomíte, že někomu se prostě spalovací motor líbí i kdyby byl sebehorší

Chapu to, mozna spatne, jako chvalozpev na diesel.

Nicmene tvy nazory znam a vim, ze se ti diesel libi. Mne ne.
A k tomu slouzi diskuze ne? ;-)
Abychom si to vyrikali...
Avatar - Ozzman
10. 7. 2021 12:27
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Který motor plní EU3 ? Ta Eklasse z roku 2013 ?

No já třídím, protože chci a nikomu to necpu, jen ti říkám, že nejsem ten typ, co doma pálí na zahradě pneumatiky..... takže pokrytec nejsem ;) Až ti tady budu kázat odpadu, budu tím pokrytcem.. chápeš ten rozdíl ?

Jaké mám chvalozpevy? Já tady dlouhodobě říkám, že mi ve velkém autě diesel vyhovuje... mne, mé osobě... kde jsem psal, že to musí vyhovovat někomu jinému? :D Ukaž mi to prosím...
10. 7. 2021 11:58
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Uvedl jsi archaicky motor, ktery plni sotva EU3 a 500mg NOx v RDE.

Precti si nejprve tohle. ;-)
https://www.auto-motor-und-sport.de/…essung-rde-pems/

Podle tvy logiky je tve trideni odpadu jen pokrytectvi, kdyz stejne jezdis dieselem.. Myslis si, ze tim zachranis svet, ty pokrytce? Vzdyt stejne v Cine netridi. :D

S Jirkou Vejrazkou jsem ve vetsine temat zajedno... A ano, jezdi PHEV a to je jiste spravny smer. Zatim je o krok dal nez ja, priznavam. Ale urcite bys nasel duvod, ze je pokrytec i on, kdyz treba pouziva fotak z Ciny. :no:
Ty pises o EV uderce apod. pritom pouzivas naprosto absurdni argumentaci.
A mne nevadi, ze jezdis v dieselu. Jestlize plnis emise, pak nedeles nic spatne. Ale ja te tady nehodlam kadrovat, jako to delas ty... :D
Mne vadi jen tve chvalozpevy na diesel.

PS Snizovani emisi se netyka jen EU. K Parizske dohode se pripojila m. j. Cina a USA, tak tady nepis jen o Evrope.
Zakaz spalovacich aut bude v dohledne dobe v Japonsku, Korei, Kalifornii, Kanade, Velke Britanii, Norsku atd. A to nema s EU nic spolecneho...
https://www.bbc.com/…a-china-56790077
China and the US say they are committed to working together and with other countries on tackling climate change.
Avatar - Ozzman
10. 7. 2021 11:54
Re: O čem dnes EV vlastně je...
Dost, ale zase to za 5 minut naplníš
Avatar - Ozzman
10. 7. 2021 11:48
Re: O čem dnes EV vlastně je...
Ten Eklasse je z roku 2013 a jsem si jistej, že musel plnit vyšší emisní třídu, než EU3 :D

http://www.sauto.cz/…ridy-e/147169597

Trochu si se netrefil, ale to neva....
Avatar - Ozzman
10. 7. 2021 11:46
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
No, to je vše hezky, ale mě je to nějak jedno, stojím si za tím, že se mi líbí projev dieslového motoru, baví mne jak na dálnici jede v nízkých otáčkách a má přitom dost síly, baví mne i benzinový motor, který musíš točit, líbí se mi i hybrid, jak funguje, jsou to stroje, krásné stroje, proč mi tedy ty a tobě podobní máte pořád snahu vnucovat, co se mi má líbit ? Já po měste jezdím naftou minimálně, už asi 3 roky jezdím po městě benzinovými vozidly i přes dvojnásobnou spotřebu v jednom případě.

Ano, je to pokrytecké, za tím si stojím, protože máš potřebu to nutit ostatním a sám máš másla na hlavě tuny. Podívej, jak se chová takový Jirka Vejrazka, jezdí hybridy léta a tudíž pro tuto zemi z tvého pohledu udělal daleko více a nikdy jsem od něj neviděl takovou demagogii.

Já se profesně zabývám poklesem emisí v jednom odvětví v EU a povím ti, že drtivá většina z vás si neumí domyslet ty následky, protože si tady vezmeme "u huby", ale musíme vše ostatní dovézt z míst, kde na emise kašlou a kdo používá výrobky z třetího světa, ten za sebou nechává daleko větši ekologickou stopu, než kdyby jezdil celý život v staré Oktávce TDI. Jen produkce potravin a tzv green deal povede k růstu cen potravin a to je daleko větší průser, než když naroste cena spotřebního zboží, které nepotřebuješ k životu... uvidíš.

Já mám životní prostředí rád, chovám se jak se v moderní společnosti patří, třídím, nepálím plasty a bordel, nejezdím s vykuchaným filtrem pevných částic, jen vím, že EU je z pohledu emisí na tom hodně dobře a další snižování už bude spíše kontraproduktivní, tedy takto násilně a rychle. Nejdůležitejší je ta udržitelnost a zavádět věci postupně. Navíc si vem, že i kdybychom jako EU nevyprodukovali nic, tak okolí to bude dělat stále a ekosystém je jeden celek.

Mrzí mne, že vy a vaše EV úderka neumí trochu racionálně myslet a nutí všem názor, že jen ten jejich je správný a pak si koupí něco s baterkou z Číny, kde na tom dělají malé děti. Podívej se třeba na česká města, já jsem +/- podobného stáří jako ty a já si pamatuji, jaký býval smog ve městech, když jsem byl malý a jak je to teď.... musí se to dělat pozvolně a nenásilně, klíčem je lepší infrastruktura a né zákazy a příkazy, pak se to zlepší mnohem více.

p.s. já nevelebím starý diesel pro vůni, to si trochu popletl, jen jsem ti ukázal, že ten složitý archaický motor i když už plní všechny ty normy (to bude dle mne tak Euro6) najede pořádnou porci Km.... tak mi nevkládej slova do úst, díky :)
Avatar - Ozzman
10. 7. 2021 10:36
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Proto jezdim po Praze benzinem
Avatar - Ozzman
10. 7. 2021 10:35
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Jo, to je taky vec o ktere mluvim, ja dieslem do mesta skoro nejezdim, nesvedci mu to
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 10:30
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Tak mi tedy vysvětli, že denně potkavam dieselová auta i mladší 3 let, s šedomodrym kourem, smrdicim na sto honů. Ty urcite prošli STK na dobré slovo, kdyz ještě na ni ani nemusela. Ne, je to jen tím, že se používají ve městech, kdy nefunguje emisni systém v techto autech a končí to po par letech takto.
10. 7. 2021 10:28
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Prvni EU6 byly jeste dost tragicky...

Tady je velmi poucny clanek o realnych emisich dieselu.
https://www.auto-motor-und-sport.de/…essung-rde-pems/
Doporucuju rovnou spodni shrnujici graf.

Mercedes CLA 200D - EU6 katastrofa.

RDE Emise dieseloveho mercedesu z r. 1982 jsou 808mg a mercedesu EU6 z r. 2016 jsou 737mg. To skoro neni rozdil. WTF
EU6 norma je 80mg!!!!

To jsou fakta...
Ozzy, jeste neco k elektronice z Ciny?

PS Tohle neco vypovida o tom kartelu (nejen?) nemeckych automobilek. Oni proste emise vubec neresily. :no: :no: :no:
A o tri roky pozdeji to najednou jde. :-O
Jinak EU5 je uplnej vysmech, viz Amarok.
Z grafu je videt, ze EU5 muze mit dvojnasobny emise NOx nez diesel z roku 1982!!! A ani EU6 Captur na tom neni s 1336mg (norma 80mg) o moc lip. Tohle jsou skutecne rakovinomety. To neni zadna nadsazka.
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 10:26
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
V garáži jede na elektriku, ve stojící kolone jede na elektriku. Po Praze 75% ujeté vzdálenosti je na elektriku. Třeba benzin euro3 je pořád s jedovatých emisemi na tom lépe než diesel euro5 a doufejme že ne i euro6.
Je zajímavé, že emise dieselu je v kategorii 1 karcinogennu (prokázán vliv na rakovinu), emise benzinu ne.
10. 7. 2021 10:20
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Wtf, stary diesely jsi sem zatahl ty vcera ve 21:13 a velebil jsi je. :-)

Uprimne nechapu, co je za pozitek jezdit se ctyrvalcovym dieselem. Ja jsem jezdil 320d a ten motor (na presun z bodu A do bodu B vyborny) na tom aute byl to nejhorsi. Zaplat panbu za start-stop, ze jsem ten hluk nemusel poslouchat na semaforech.

Napsal jsi tohle: "Nafta bez močoviny voní, stejně jako benzín.... kdy si vy ev maniaci uvědomíte, že někomu se prostě spalovací motor líbí i kdyby byl sebehorší"

To me dost pobourilo.
Toluen taky muze nekomu vonet, ale lejt ho detem do piti proste neni dobre. ;-)

A tvy poznamky o ekologii ála Barik (pokrytectvi atp.) si nech. Snazim se chovat ekologicky, jak to jde. Moje pristi auto bude EV, nevim, kolikrat to tu budu jeste opakovat.
Ale ano pouzivam elektroniku z Ciny.
Tudiz uz podle tvy zvraceny logiky nema cokoli dalsiho smysl.
Jeste jsi mohl napsat neco, ze je Zeme prelidnena. A ze jakakoliv ekologicka snaha stejne nema cenu. :no:

PS Doufam, ze bude brzy dalsi sraz. Navrhuju jako disciplinu mereni RDE emisi nasich aut. :-!
Predem ti reknu, ze Mondeo nevyhraje.
Nejlepsi budou samozrejme EV :D
Nasledovany hybridy Toyota. Moje benzinovy auto bude bez problemu plnit EU5 a bude mit zlomkove emise NOx toho tveho.
Avatar - Ozzman
10. 7. 2021 10:06
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Ze tu nekdo kaze moudra o EV a sam ma spalovak mi do hlavy taky nejde. Proc je tak tezke pochopit, ze nekdo auto nebre jen jako krabici na presun z bodu A do bodu B , ale libi se mu, jak to auto funguje jako stroj? Nikdo tady nevelebi stare vylitane diesly , co mely na stk uz davno odstavit a vy je porad davate za priklad. A nejvetsi pokrytectvi je tady kazat o EV a kupovat si elektroniku z Asie, kde na ekologii kaslou, jist maso (jo to je taky poradnej pruser) a nebo nosit hadry ušite detmi v Indii, barvene chemikaliemi, co taky vznikaji urcite ekologicky. Tak povez, co z toho co jsem napsal nepouzivas ? Ja vam EV nezakazuju, do mest je to super, ale tahle vase retorika mne spis nabada koupit starou Avii a prijet vam do Plzne pekne proturovat motor
Avatar - Ozzman
10. 7. 2021 10:01
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Koupi, auta nejsou jen priblizovadla , nekdo to ma i jako zabavu , obdivuje ten stroj a tady mi vadi ta fanaticka EV uderka…
Avatar - Ozzman
10. 7. 2021 10:00
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Ale Ravka je dobra, jen ma proste dost vahy v baterkach, takhle se chovala treba i ta PHeV kuga jak jen ma na suv dobry podvozek
Avatar - Ozzman
10. 7. 2021 09:58
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Proc porad michate dohromady ty stare vykuchane diesly s moderními motory (a zamerne pisu i o benzinech), ktere plni normy ? Tak se odstehuj do lesa , rodiny travi vsechny exhalace z prumyslu a kompletne se vse zprisnuje a zlepsuje se tim ovzdusi , od toho snad ty normy jsou … ten tvuj hybrid taky smrdi benzinem a nikdo ti to tady nepredhazuje a kdyz na to slapes na dalnici, tak pálí benzinu stejne - stejne emisi, jako jinej benzinak. Trochu to prehanis a ty vis, ze ja nejsem zastance vykuchanych tdi co projdou technickou pres kamose… mluvim o novych motorech, co jsou v nabidce
Avatar - pradeda777
10. 7. 2021 09:45
Re: Plug-in pony
To se vám zkratoocasové nelíbí, viďte? :D :D :D
Avatar - pradeda777
10. 7. 2021 09:42
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Potrefení zkratoocasy se ozvali.... :D :D :D
10. 7. 2021 09:18
Re: O čem dnes EV vlastně je...
Jj, za par let az bude mit najeto 800k?

Nejak to nekoresponduje s tvrzenimi ve zdejsi diskuzi, ze EV je po deseti letech ve srotu.
Protoze normalni majitel neujede 400k ani za deset let...
10. 7. 2021 09:11
Re: Rozhovor s prof. Janem Mackem
Ten clovek vubec nevi, ktera bije.

Nechapu, proc se k baterkam a elektrickym pohonum vubec vyjadruje.

Vubec nezna ceny baterii ani jejich vyvoj.
Je to ostuda.
10. 7. 2021 08:48
Re: O čem dnes EV vlastně je...
Taxikar z letiste.
Jo ridic ten tezkej chleba ma. :-)

Ozzy, uz dej pokoj s tema smradlavejma autama. To, ze stary smradlavy diesel bez filtru s EU3 vydrzi deset let a 750k oceni jeho majitel.
Ridici jedouci za nim uz tolik ne.
10. 7. 2021 08:38
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Jj prokazatelne karcinogeni NOx.
Nebezpecne miniaturni castice, ktere se dostanou do krve.

To jsou vsechno svinstva, ktera ohrozuji zdravi.
To, ze takovy hlouposti o vuni dieselu pise otec od deti mi hlava nebere...

https://www.onconet.cz/index.php?…
"V posledním desetiletí se totiž nashromáždilo dostatečné množství důkazů o tom, že častý kontakt s výfukovými plyny z dieselových motorů souvisí se zvýšeným rizikem vzniku rakoviny plic."
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 06:34
Re: Pěkný
Že zdi vám ho nikdo nebere. :-[]
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 06:32
Re: A o tom to je...
Tak to fakt nebude. Vše co napsal nenabídne na stejné nebo lepší úrovni žádný ICE v dané cenovce
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 06:29
Re: Jelita chteji lepsi zamer
A na tu spotřebu hybridu jsi přišel jak?
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 06:27
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Ravku nesmíš brát za vzor chování podvozku :-[]
To musíš zkusit tu obyc benzinovou. To budeš koukat.
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 06:25
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Jo, ať se líbí. To není problém, jen bezohledně smrdí ostatním pod nos a ohrožuje na zdraví i ostatní svými jedovatých emisemi. Ať si tráví svoji rodinu, ale ne cizí.
Avatar - xxc
9. 7. 2021 23:46
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Myslim, ze zabit sa nechce nikto :-) A tiez obieham, len ked je volno. Len si nemyslim, ze ludia riesia nejaku agilitu a nekupia si lahke benzinove auto namiesto elektromobilu len kvoli vyssim limitom v zatackach. Alebo aj ked kupia, bezne to nevyuzivaju.
Avatar - Ozzman
9. 7. 2021 23:04
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
No tak jasně, protože se nechtějí zabít, já nevím jak ty, ale já jezdím běžné cesty tak, abych jel s provozem a bezpečně, předjíždím jen když je volno a zbytečně to nehrotím, ale občas se rád svezu, jen to omezuji na volné silnice.
Avatar - xxc
9. 7. 2021 22:57
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
lenze realne tak skoro nikto nechodi, velka vacsina jazdi pomaly
9. 7. 2021 22:41
Re: Rozhovor s prof. Janem Mackem
Profesor Jan Macek, odborník na spalovací motory…
Co by asi měl hlásat ?
Avatar - KANKUNEN
9. 7. 2021 22:03
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Tak ten vedlejší efekt se stal hlavní modlou.
Avatar - Ozzman
9. 7. 2021 22:03
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Hele, já poslal do zatáčky SUV s baterkama s fakt slušným výkonem (jinak na poměr hybridů hodně dobré auto) a měl jsem co dělat, abych nešel nedotáčivě ven, jak se ta masa poroučela ze zatáčky, se stejně velkým SUV s polovičním výkonem a lehkým benzínem to projedeš agilněji...
Avatar - KANKUNEN
9. 7. 2021 21:59
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Do kamene tesat.
9. 7. 2021 21:58
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Od pate minuty se fyzika okecava
https://www.ceskatelevize.cz/…221562221400004/
9. 7. 2021 21:58
Rozhovor s prof. Janem Mackem
Zejména těm, kteří si myslí, že elektromobilitu je třeba "prodotovat" do reality za každou cenu (tedy ji v podstatě učinit povinnou, protože vše ostatní bude pokutováno), bych vřele doporučil rozhovor s prof. Janem Mackem z ČVUT v posledním vydání týdeníku ECHO24. Některým lidem by to mohlo alespoň trochu otevřít oči. Dodal bych, že je mi jedno, která technologie se nakonec na trhu prosadí, pokud to bude díky kvalitě a ne díky tomu, že to nějaký stupidní nebo ještě spíše zlobovaný euroúředník nařídil.
Avatar - Ozzman
9. 7. 2021 21:19
Pěkný
Jako demonstrace techniky pro EV nadšence ano, pro EV fanatiky ne, ti na to nemají a jen plácají a pro nás ostatní si nechme na plakátu Mustanga V8, který stojí o pul míče méně a i když žere i děti kolem cest, tak má spalovací motor, plní emise, je homologovaný, nemá vykuchané filtry, tak nám ho prosím nechte... díky :)
Avatar - Ozzman
9. 7. 2021 21:13
Re: O čem dnes EV vlastně je...
Super, nedávno jsem narazil na Eklasse CDI 100kw s 760 tisíci na prodej a vypadalo docela solidně, takže nie, radšej naftu ;) A kdo si sakra kupuje auto na takovej nájezd? To musí být chudák
Avatar - Ozzman
9. 7. 2021 21:08
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Akorát to pak váží dva metráky a do zatáček se tomu moc nechce :) Fyziku neokecáš... vše má svá pro a proti a proto je krásné si moci vybrat, kdo chce spalovák, má ho mít, kdo EV, prosím.... jenže problém je, že jedna strana chce zakazovat tu druhou...
Avatar - Ozzman
9. 7. 2021 21:05
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Nafta bez močoviny voní, stejně jako benzín.... kdy si vy ev maniaci uvědomíte, že někomu se prostě spalovací motor líbí i kdyby byl sebehorší :)
9. 7. 2021 21:00
Re: O čem dnes EV vlastně je...
Ptas se kolkrat to jde odpalit za 4s? Mnohokrat.

Ostatne napr. zde https://www.cnet.com/…ontrol-26-times/
Blazen da 0-200kmh 26 krat a pak uz je mu z toho blbě

Kdzy vezmes benzin SUV co dava 0-100 za 4s a das 0-200 26 krat, kolik ti ubude z nadrze?
9. 7. 2021 20:59
Re: Plug-in pony
Aha. A kolik stoji kilo vodiku vis?

To nechces. ;-)

Mas dva druhy bezemisnich aut.
Bateriovy a vodikovy.
Provoz vodikovyho (FC) stoji nejmin 4x tolik co bateriovyho. A porizeni FC vozu uz jen o trochu vic...
Ale zase se rychle natankuje. Jen musis mit kde. :D
9. 7. 2021 20:48
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Tak ale lidi nechapou, ze kdyz mas EV se zrychlenim 10s a 5s tak maji v podstate totozny motor, totoznou baterku a totoznou spotrebu.

Proste tam ten vykon mas doslova zadarmo, staci udelat tri ozubeny kolecka o trochu vetsi a malicko zvysit prutok chladici kapaliny a to je cely. To te vyrobne stoji par tisic korun na kus.

Pokud tam das druhy motor a delas ctyrkolku, tam uz ty ztraty nejaky jsou (stale je to velice usporne) ale naklady jsou o dost vetsi …

Jenze zase - udelas ctyrkolku a mas raketku - doslova by ses musel snazit, aby EV ctyrkolka se dvema elektromotory mela pod 300 koni / 500 Nm.
9. 7. 2021 20:45
Pro naše podmínky se opravdu nehodí.
Pokud by tohle auto mělo sloužit běžně i v zimě, tak na to ideální není. Chybí mu totiž tepelné čerpadlo a u nás sice nejsou zimy tvrdé, ale nízké teploty jsou po dlouhou dobu. Nechápu, proč tam taková banalita chybí.
9. 7. 2021 20:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
9. 7. 2021 20:35
Re: O čem dnes EV vlastně je...
Ano, EV umí regenerovat a nemusí po 30 tisících do servisu. Nicméně s baterií je to složitější a za pár let se její stav pravděpodobně projeví. Pokud tedy budu věřit majiteli, že ji nikdy neměnil a má 90% dojezd.
Avatar - twistedTSD
9. 7. 2021 20:30
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
To abych nebyl zase obviněn z ublíženosti. Ale někdo mi naklikal po sedmi mínusech, tak je to v pořádku.
Avatar - twistedTSD
9. 7. 2021 20:27
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Na šrotišti smrdět nebude, to asi ne no.
9. 7. 2021 20:16
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Tak timhle jsi jeste prekonal pokrytce.
:-)
9. 7. 2021 20:10
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
:yes:

Aspon ze tak.

Aerodynamicky jsou na tom nejlip auta typu Prius.
Prodejne bohuzel SUV.
Ale lidi proste SUV chteji (napr kvuli prakticnosti), nezbyva nez pracovat na jejich ucinnosti.

Mustang Mach-E na tom neni tak zle.
Avatar - pradeda777
9. 7. 2021 20:08
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Ty nerozumíš psanému textu. Tvůj problém.... :-[]
Avatar - KANKUNEN
9. 7. 2021 20:04
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Velké benzínové SUV je ekologické zvěrstvo, toť můj dlouhodobý názor.
9. 7. 2021 20:03
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
U EV mas narozdil od spalovaku jistotu, ze nebude smrdet ani za deset let, at bude v jakemkoli technickem stavu.

A nemusime mluvit jen o dieselech, i kdyz ty predstavuji samozrejme hlavni problem, co se tyce lokalnich emisi.
9. 7. 2021 19:59
Re: O čem dnes EV vlastně je...
Az najedes se svym spalovakem tolik, das za udrzbu tak malo a budes mit puvodni desticky, tak dej vedet. ;-)
9. 7. 2021 19:48
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Minusy a plusy jsou mi buřt. Za ty si nic nekoupim ;-)
Avatar - twistedTSD
9. 7. 2021 19:26
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Já si diesel nekupuji, takže nemohu dost dobře posoudit. Jestli máš dodávkovou verzi, tak tam jsou jiné normy.

PS: mínusy nedávám já.
9. 7. 2021 19:23
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Dejme tomu, ze ty s močovinou už nesmrdí. Při průměrném staří vozového parku 12 let jich asi moc nebude. Mám zanovniho Transita 2018 bez močoviny a smrdí fest.
Avatar - twistedTSD
9. 7. 2021 19:16
Re: O čem dnes EV vlastně je...
Je to Mustang za 2 mega, měl by fungovat. A jak je baterie chlazená a kdy podá plný výkon, ukáže praxe.
Avatar - twistedTSD
9. 7. 2021 19:13
Re: O čem dnes EV vlastně je...
Gratuluji, tříletá Tesla S s původní baterií.
Avatar - twistedTSD
9. 7. 2021 19:09
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Přestanete někdy argumentovat starými diesely s vykuchaným filtrem, nebo jste demagogové?
9. 7. 2021 18:54
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Ale ono to skutečně nulové lokální emise má...
Já když jedu za smradlavym dieselem, tak bych byl vděčnej za to, kdyby měl vejfuk někde jinde, daleko ode mě (oblíbený komentář k EV, že má výfuk v elektrárně).

A když si dáš na střechu soláry, tak má EV i celkové emise skoro nula. :-O

Chápeš to?
9. 7. 2021 18:52
Re: O čem dnes EV vlastně je...
To je v běžnym provozu velmi podstatný...
Avatar - twistedTSD
9. 7. 2021 18:44
Re: O čem dnes EV vlastně je...
Baterie jsou vskutku nenáročné na údržbu. Vyhodíš je s celým autem.
9. 7. 2021 18:43
Re: A o tom to je...
A já si bláhově myslel, že uvádím nadprůměrné parametry...

Ale byly to jen nepodstatné benefity.
:D :D :D

A to jsem ještě zapomněl na lokálně úplně bezemisní provoz. :yes:

Ale to je jen další nepodstatný benefit, že EV plní nejpřísnější možné emisní normy...

PS Místo hodin fyziky, se někdy svez sportovním EV a pak teprve piš o přímkách.
:-)
https://www.youtube.com/watch?…
Na Pikes Peak se z přímek nějak stávaj zatáčky.
:D :D :D
Avatar - twistedTSD
9. 7. 2021 18:43
Re: O čem dnes EV vlastně je...
Spíš je otázka, kolikrát zrychlíš na stovku za 4 sec, než se baterie přehřeje a spadne výkon.
Avatar - twistedTSD
9. 7. 2021 18:42
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
No třeba Dacia za zrychlením fakt nejde, to je pravda.
Avatar - twistedTSD
9. 7. 2021 18:39
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Sportovní benzínová SUV jsou zvěrstva pro bohaté vrstvy a každý to ví. O tomhle ti euroúředník řekne, že to má nulové emise a máš si to koupit místo Focusu, když chceš dojezd víc než 300 km.
9. 7. 2021 18:37
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Myslíš si, že tohle vzduchu ve městech jako neprospěje???

Máš problém s tím, že je auto moc rychlý?

I u spalovacích aut, nebo je to u tebe jen specifikum pro EV?

Stejnou otázku jsem položil Kankunenovi, jsem zvědavej na odpověď.
Čekam něco ve stylu pokrytectví a že kdo se chce chovat ekologicky, ať jezdí radši tramvají.
:D
Avatar - Midlosek
9. 7. 2021 18:36
Re: A o tom to je...
Uvádíš především benefity, které ti bude ve většině případů schopné nabídnout i běžné auto v dané cenové relaci a nikoliv podstatné parametry potřebné pro běžnou jízdu běžného řidiče. Jednou to asi přijde a bude to fajn, ale ta doba tu zdaleka ještě není.

K tvému poslednímu doplnění - to je prostě fyzika a ta platí vždy i pro EV. V praxi stačí srovnat naftu a benzín.
9. 7. 2021 18:30
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Zrychlení je vedlejší efekt charakteristiky elektromotoru - obrovský točivý moment od nízkých otáček. Nikdo za tím cíleně nešel. O
9. 7. 2021 18:28
A o tom to je...
Jak mám rozumět tomuto, Midlosku: ''prakticky jediný nadprůměrný parametr současných elektromobilů''?
:-)

Copak konkrétně se ti zdá špatně?
:D

Jakpak jsi přišel na to, že je EV dobře ovladatelné jen v přímce?
Vlastní zkušenost? Ne?
Avatar - Midlosek
9. 7. 2021 18:26
Re: O čem dnes EV vlastně je...
Já o voze a ty o koze, no a ještě špatně. Přesně jak píšeš, furt dokola...
9. 7. 2021 18:22
Re: O čem dnes EV vlastně je...
Jediný nadprůměrný parametr je zrychlení... COŽE?
:D :D :D

Co ticho v interiéru?
Plynulost jízdy bez řazení?
Okamžitá reakce na ''plyn''?
Extrémně nízká spotřeba?
Jednoduchý pohonný řetězec bez nároků na údržbu?
Komfort např. v podobě předehřevu/vychlazení interiéru?
Možnost vyjíždět každé ráno z domova s ''plnou'' (tudíž pohybuješ-li se jen v okruhu dojezdu - úplně se zříci veřejného ''tankování'')?
Bezkonkurenční provozní náklady?

To je furt dokola...

PS Když budeš zkoušet zrychlení u svého spalovacího auta, tak to taky nebude s normovanou spotřebou. :-)
9. 7. 2021 18:18
Re: Plug-in pony
Toyota se začíná probouzet.
Díky hybridům bude snadněji dohánět.
https://www.industryweek.com/…lectric-car-rush
A držím jí palce s SSB.
Avatar - Midlosek
9. 7. 2021 18:13
O čem dnes EV vlastně je...
Rozmáhá se jeden veliký nešvar. Kromě nadměrné hmotnosti, kterou se výrobce moc rád nechlubí je prakticky jediný nadprůměrný parametr současných elektromobilů hodnota zrychlení. Kolikrát s autem může řidič asi tak zrychlit na stovku za 4 sec, aby byl dojezd těch deklarovaných 500 km. Určitě by pro běžné využití každý uvítal EV dobře ovladatelné nejen v přímce, s dojezdem aspoň nějakých 800 km a zrychlením klidně kolem 10 sec, za cenu běžného vozu před dvěma roky. Pokud by se podařilo zapracovat na dojezdu, bylo by to velkým přínosem i pro infrastrukturu EV. Zrychlení SUV krabice, nebo nákupní tašky se stalo pro dnešní EV největším tahákem, ale jeho přínos pro běžný provoz je to nulový.
Avatar - _EQS_
9. 7. 2021 18:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 7. 2021 18:07
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Podívej se na ten první odkaz a pak piš. ;-)

Proč ti tak vadí zrovna elektrické SUV a ne třeba benzínové?
X3M, GLE, X6 ty jsou OK?
Avatar - pradeda777
9. 7. 2021 17:53
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Kank má pravdu. Důvod pro vznik EV byl pomoci zlepšit kvalitu vzduchu ve městech, které trpí smogem. Pak se s toho ale stal závod o co nejdelší dojezd a nakonec závod o zrychlení. VŠECHNO ŠPATNĚ.... :no:
Avatar - GayBoyChizek
9. 7. 2021 17:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
9. 7. 2021 17:49
Re: Jelita chteji lepsi zamer
Nafta je přece hnus, benzín žere jen o 2 litry víc. A když tam přidáš baterku a plno elektroniky tak jen o 1,95 litru.
Avatar - KANKUNEN
9. 7. 2021 17:46
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Poslední věta, to je přesně ten úder na hlavičku, proč dělat hloupě auto se zrychlením supersportu, je třeba dělat auto co to dá za deset a koupí si ho půl ulice. Abys to pochopil, zajeď do města na parkoviště, spočítej tam Fabky a supersporty, pak napiš výsledek. Už tě znám, neuděláš to, ale budeš oponovat tím, že Fabka nedá kilo za 4 sekundy a auto bylo kdysi po koních taky jen pro vyvolené. Uršula a spol. budou mít s tebe radost.
9. 7. 2021 17:32
Jelita chteji lepsi zamer
Kupte berlingo, nafta, spotřeba 5, krabice co odveze i motorku, od prvniho majitele s 70tis km, za 250tis kc a nebreč.
Avatar - Emel
9. 7. 2021 17:15
Re: Původní záměr elektromobility se úplně vytratil
To je pořád kolem toho samého - je problém vyrobit levný elektromobil... naopak přidat elektromobilu dalších 150kW je výrazně levnější než u spalováku.
9. 7. 2021 17:13
Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Původní záměr, ''hromadně použitelné auto do města'', jsi definoval sám? :D
Citace:
Automobilka Ford by měla do budoucna nabídnout i dostupné elektromobily, jejichž cena by mohla začínat na částce necelého půl milionu korun.
https://www.auto.cz/…-zajimave-136648

Jmenovitá spotřeba 165Wh/km ti přijde plýtvání?
Ekvivalent je 1,9l paliva na 100km. :-O
https://ev-database.org/…ng-Mach-E-ER-RWD

Kdo že tady plýtvá?

Kankunene, tak krátký příspěvek a hned dva nesmysly....
:D

PS Kdy už konečně petrolhead pochopí, jak moc je EV úsporný? A když se porovná v rámci kategorie, tak obzvlášť. Jakou spotřebu bude mít benzínový SUV se zrychlením 0-100 za 4?
Avatar - KANKUNEN
9. 7. 2021 16:47
Původní záměr elektromobility se úplně vytratil
namísto hromadně použitelného vozidla do města se vyrábí jakási ohromná hračka, která je stvořená pro plýtvání elektřinou.