Jo v motorech ujíždí PSA vlak, 96kW v podání 1.2l 3 hrnku jízdně dostačuje, ale nenadchne. Tohle auto se bude kupovat jako jedno v rodině, takže i pro toho taťku by to chtělo víc koní, aby se mohl svézt, až pojede sám. Je škoda, že úplně zmizela jízdně výborná čistě benzinová 1.6THP - za vším hledej emise… Jinak nová Astra vypadá vážně pěkně :yes:
ŠkodaQ teprve teď začal vyrábět nové FóbieQ a už teď je oproti tomuhle zastaralý šunt 😅 Teď firma koupila vedoucímu novou Vovci scout v kombálu s naftouvčipu a po týdnu tam odešla převodovka, najel s tím asi 300km a hned je to v pejči 😂 Asi dobrá kvalita ŠkodaQ
Mluvis o 1.6 hdi ? Ja jezdil jen s 74kw ekoverzi ve Fokusu a to mocnna dalnici uz nejelo a pak s 1.5 tdci a to nevim, jestli je jeste PSA a nebo ne (bylo to v aute z 2016) takze novy Fordi Ecoblue to nebyl a jelo to slusne s 88kw a AT, ale tady ta 1.5 ma mit 110k = 81kw ne ?
Ešte aj tá Scala má 150-koňový štvorvalec. A to je skôr lowcost. Ale Astra, ktorá sa stále snaží byť plnoformátovým modelom a konkurentom Golfu, by sa nemala uspokojiť s 1,2 R3 (ako s nehybridným vrcholom).
Jj, pri tých veľkých priemeroch je potom riziko, že kolesá s malými diskami vyzerajú smiešne. Ekvivalent k 225/45 R18 je napr. 205/60 R16, teda 60% profil a pri 15" dokonca až 70% (195/70 R15). :-[] https://www.willtheyfit.com/index.php?…
Co je mlade ? Dnes tie rodinky co maju hypoteku, 1-2 male deti maju aj na auto v okoli 20-25tis €. To je dajme tomu vekova kategoria 27-35r a tam myslim cieli aj Opel.
Pre 18tky to asi nebude, ti nemaju kupnu silu.
Ako som z dizajnu novej 308 sklamaný, tak Astra sa mi veľmi páči. :yes: Vyzerá nadčasovo, tie svetlá sú super aj keď zadné mi pripomínajú súčasný Golf. Interiér pôsobí minimalisticky, čo však znamená, že treba dať pozor na kvalitu spracovania. V Mokke to nie je úplne ideálne, takže som zvedavý naživo. No a budem to dookola omielať, ale hatch v C segmente by mal mať schopný štvorvalec. To mi asi najviac vadí. Pri C4 aj Scale by som si povedal, že ok, ponaťahované B, ale tu nie. Je to škoda, plug-in si nechajte.
Musí se to sejít, nějak.
Třeba bobří zuby u 4er bych kousal těžko... i kdyby to bylo nejlépe jezdící auto třídy. Buď bych našel nějakou cestu minimalizující škody (zuby v černé, v kombinaci s tmavou barvou)... nebo šel jinam.
To jsem i psal :-)
"Škoda že se kola nezvětšila podobně jako u Octavie, která má teď myslím 225/45/18."
Z hlediska váhy už je to na těch 18" podle mě jedno jestli 40 nebo 45... ty menší kola jsou spíš výhoda pro nějaké ty základní 15" nebo 16", kde ekvivalent k 225/45/18 je už docela balon.
tak jasně, ale ne zase nijak dramaticky a pokud by s tím někdo více cestoval, tak věřím, že by se rozdíl smazal, obzvláště na té dálnici, nehledě kdyby to bylo naložené.
Je to směřováno na mladé, co dají víc na vzhled. I interiově je to zaměřeno na PC generaci. Opelu jiny zpusob jak s technikou PSA konkurovat Golfu nebo Focusu už asi nezbývá.
Jj, mal som 225/40 R18, ale s novou generáciou sa koncernové kompakty posunuli čo do priemeru kolies vyššie, na 225/45 R18, viď: https://www.auto.cz/…ch-hrdinu-137696
Ale je kľudne možné, že Astra zostane na pôvodnom menšom rozmere. To znamená na jednej strane o chlp horší komfort (menší profil pri rovnakom priemere disku), na druhej strane menšia neodpružená hmota a lacnejšie gumy.
Designově mimořádně dobré, útok na Golf by mohl mít úspěch. Bohužel pod kapotou je to horší, 1.2 130 je na takové auto lepší průměr a PHEV i v podladěné verzi bude drahé a pro spoustu lidí nepoužitelné, ačkoli se s ním nejede nejhůř. To, že ve většině kompaktů od PSA chybí 1.2 155, je pro mě naprosto nepochopitelné.
Taky nejsem příznivcem koupě Opelu Peugeotem (PSA) a to hlavně proto, že ač auta Peugeotu považuji za jedny z nejhezčích, tak po stránce pohonu silně omezující a jejich ač hezká pseudoSUV za krásnou nudu za volantem (motory 1,2 R3 dál ani ťuk bez baterek, 2.0 HDi na ústupu, výběr motorů v 508 žalostný...) tak stále platí, jak se říká u nás na vesnici "silnější pes mr...."
Nebuď skromný, vyznieva to, akoby si si kupoval nejaké obludy len preto, že dobre jazdia. ;-) Pritom Jag XE bolo a dodnes je jedno z najkrajších sedanov na trhu: https://autogratis.sk/…R%C3%81TIS-4.jpg
https://motoring.pxcrush.net/motoring/general/editorial/jag_xe_21my_saloon_family_061020_001.jpg?width=1024
Jo, tuhle. Já tam tu osmičku vidím... ne úplně jasně, ale pro mě přesvědčivě.
Šestka je holt o třídu výš. 225/40/18 byl standardní rozměr minulé generace koncernových aut... asi jsme to oba měli na svém autě, ne?
Já mám 245/45/18, na zimu 235/45/18 myslím.
SOuhlas, velice povedený 2.0 HDI, který bohužel popstupně zazdívají napříč spektrem, by se tam hodil pro potřeby "dálkových" cestovatelů. Je kultivovaný, má příjemný zátah a spotřeba by nebyl o nic vyšší, než u té 1,5 HDI.
Cupe by bylo super i jako OPC, ale pokud bude OPC, bude to PHEV, bude to stát beztak pomalu milion a půl a bude to mít 300 kilo nadváhu.
U kabria bych si představoval zase čistou 1,6PT s jadrnějším zvukem po větším sešlápnutí plynového pedálu.
Myslíš túto? https://img.auto.cz/…pbWc/7095100.jpg?…
Ťažko povedať, ja som to tiež stiahol a vytiahol tiene a je to nejasné, vidím 225/40 R1_, ale či to posledné je 8, alebo 9 sa nedá dosť jasne určiť. Ja by som skôr tipoval na 19", jednak od pohľadu tie kolesá vyzerajú dosť veľké, jednak v dnešnej dobe ten menší priemer sa opúšťa aj v nižšej strednej. Takže tipujem to skôr na 225/40 R19. Pre porovnanie ja mám na 6ke 225/45 R19, teda ešte o niečo väčšie kolesá.
Ale mě se design trojkového Priusu moc líbí. Ačkoli v době, kdy jsem ho kupoval, jsem sám sebe musel moc přesvědčovat a mhouřit oči, protože to není sedan. U mě, co není sedan, to není hezké. A protože každé pravidlo musí mít svoji výjimku, existuje Prius ZVW30/35.
Neříkám, že ho neřeším. Ale tvrdím, že u auta je mnohem důležitější jak jezdí. Pak jsem schopen u pěkně jezdícího modelu přimhouřit oko nad subjektivními nedokonalostmi v designu.
Ok, jenže Topper tady dostkrát vyzdvihuje tolik králů segmentu, že tolik segmentů ani neexistuje :D Ale dobrá.
S Meganem shoda, nejezdil jsem po faceliftu, ale před faceliftem mi na něm vadilo gumové řazení a řízení a podvozek hlučil více, než starší generace, ale celá tahle sranda stála 350 tisíc v kombíku s TCE140, po faceliftu zdražil, ale prý se zlepšil. Když jsem zkoušel Clio 5, na nic z toho, co Megan netrpělo, takže jestli Megana upravili po vzoru Clia, bude to fakt dobré a z mého pohledu i dobře vypadající auto.
Jo, s tím Polem udělal racionální rozhodnutí a proto ty jeho ódy na různé outsidery a prapodivné značky a modely , jsou lidem tak k smíchu, kdy tu 3 roky brečel, jak BY chtěl atmosféru a pak koupí malé turbo a v koncernu :D
K té Astře, asi to nebude zlé auto, ale soused má tu aktuální generaci, je to doochodce, najezdí minimum (jestli má 30 tisíc za ty roky, to je moc) a už tam dělal spojkovej válec (prý je to tam normální) a říkal, že tedy extra kvalita to není. Mám ještě kamaráda s tou předchozí Jčkovou kombi a 1.7diesel a ten je zase spokojenej... mne Astra nikdy extra nelákala, mimo Coupe či kabria, ty byly parádní, ale to už odvál čas a koroze :D
Megane mne osobne sa páči, dopláca podľa mňa na málo miesta vzadu - kombi je inde a veľa ľudí o ňom píše že je kolotočarsky, čo ja si nemyslím, je fakt pekný, predaje však idú dolu, napriek výbornému motoru 1,3 TCe.
p.s. - ja veľmi dobre viem, kto je Topper :-) , ale na 80 percent mám s ním názorovú zhodu, možno viac... šoklo ma keď kúpil Polo, ktoré nefavorizoval, ale ja som tiež nešiel kupovať môj Fiat a veim prečo som ho kúpil a viem prečo neľutujem :-) Prv som bol tiež pozrieť Astru, ale prišiel mi strašne nízky posed na nej.... inak Astra podľa mňa nedocenené auto tiež...
Na prvním obrázku je auto, má 4 kola, 5 dveří, volant, zrcátka, zadní světla... a na tom druhém je to taky tak, 4 kola, 5 dveří, volant, zrcátka... má pravdu ten kluk...!
Ale prodeje se nemusí rovnat kvalitě, kdy už to pochopíš?!!
Je lepší výrobní salám, nebo luxusní francouzské či italské sušené salýmy? Co je kvalitnější? Čeho se prodá víc? Chápeš? Mícháš dvě věci dohromady.
To, že je něco dobrého ještě neznamená, že se to musí prodávat a naopak. Hraje tam tolik faktorů roli, jako cena, návyky trhu (to je ta tvá corolla), firemní prodeje a car policy, daně (třeba na objem či výkon), emisní povolenky a podobně.... je opravdu tak těžké nemíchat do sebe tyto dvě věci ? To snad jednou pochopíš...
Vidíš teraz si spomenul predaj.Predávaš=zarábaš,nepredávaš=krachuješ.Takže aj ty to už asi chápeš že automobilka žije z predaja a nie z toho kolko vyhrá testov na nete.Preto je Megane tam kde je lebo aj napriek tomu že je to pekné auto jednoducho sa nepredáva a asi aj preto končí ako klasický zástupca segmentu C.Preto ti stále dávam do pozornosti predaje ktoré sú fakt dôležitéééé.Ty virtuálny kamoš.
To že sa ti niečo páči je vec jedna, ale písať tu na to ódy očividne bez poznania konkurencie je vec druhá. :-) Trochu viac objektivity do vlastnej garáže by nezaškodilo. :-)
Já ho celkem chápu. Corolla se mi líbí, ale pro mě nemá použitelný motor za normální peníze. 1.2 je slabá a 2.0 moc drahý. Pokud někdo moc neřeší motor, tak si asi vybere.
Mne je ale vážně jedno, co si kupuješ a co chceš, ale mám to tedy chápat tak, že se vysmíváš Corolle, protože jiní ji tady vyzdvihují? To je trochu dětinské, ne ?
Ale chápu, né každý má na to vlastnit Renault... a to myslím po té intelektuální a psychologické stránce, protože dost lidí se mu vysmívá už jen za tu značku, aniž by věděli, že nabízí i dost skvělých modelů a hlavně spolehlivých a chce to trochu nadhledu, Laguna 3 nebylo extra dobré auto, ale vlastně vůbec nebylo zlé...A proto si tím Golfem něco kompenzuješ? :D Nevím... to je můj odhad..
Ona se tu prodává Corolla více, než dobře, akorát jak už ti tady psalo hodně lidí, drtivé většiny prodejů tvoří Fleety a ty mají Car policy a nedovolí brát mnohdy značky mimo koncern a koncern taky podlézá cenou a mají skvěle zmáklý tento segment trhu. Toyota je tu přeci jen "cizák" v EU.
A to se dostáváme k tomu, že Golf by se prodával i kdyby byl naprosto podprůměrný, protože má vybudovanou pověst a viz ta car policy, takže i kdyby Fokus byl sebehezší a sebelepší a s R4 turbomotory (on je má, jen v ST verzi), tak ten Golf v EU taky nepřeválcuje... ani jiné auto.
P.s. Corolla má v nabídce turbomotor R4 s manuálem taky :)
Ale tá nálepka mi nevadí.Ja nevelebím Golf a Leon len tvrdím že momentálne je pre mňa Leon v segmente C najkrajšie auto.Je to môj názor a keď sa tebe páči niečo iné tak prosím mňe je to v podstate jedno.To že ja napíšem čo sa mi páči a čo by som si kúpil neznamená že je to najlepšie auto.Pre každého je dobré niečo iné.
Z týchto konkrétnych dvoch by som si vybral Golf kvôli štvorvalcovému motoru.Ináč by som zobral momentálne Leon.Ja som proti Toyote nikdy nič nemal lebo táto značka ma nezaujimala ale po diskusiach na ACZ som chcel naznačiť že naštastie vždy ku Corolle existuje alternatíva.Ja netvrdím ako niekto že len jedna značka /Toyota / je vo všetkých kategóriach najlepšia ako tu prezentujú niektorý.A keď ty vševedko porovnávaš predaje S klasse auta za 100 000 € a Golfa za 25 000 € tak tu končí každá sranda.Korejci ma takisto nezaujímajú mám rád europske značky ale faktom ostáva na to aby korejci predávali musia podliezať cenu ale potom si to vypýtaju za 5 alebo 7 ročný servis.Ja som zástanca klasických štvorvalcových turbomotorov s manuálom a čoraz menej automobiliek to ponúka takže asi aj preto je koncern najreálnejšia cenovo dostupná alternatíva.Nemyslím si že tým že mám Golf som niečo viac /ale kecám jasne že hej/ ale faktom je že ako som prešiel s Laguny III na Golf aj susedia ma častejšie zdravia / to bol vtip/.Takže keď je tá Corolla tak geniálna prečo sa v Europe aj v ČR predáva tak podpriemerne ?
Auta se snad kupují trochu jinak ne? Mě mnohem víc než subjektivní hodnocení designu nebo stáří zajímá:
- jak se v autě sedí
- jestli splňuje požadavky, které od něj chci
- jak funguje za jízdy
- co mi za dané peníze poskytne
Ještě jednou a opravdu naposledy: Tento diskutér sem chodí mnoho let a králem segmentu označuje kde co a většinou to, co tak označí se prodává strašně mizerně, nebo je to mizerné auto, proto si tu z toho všichni dělají srandu, už chápeš?
p.s. čím je Megan ven ze hry? Prošel faceliftem, který upravil největší slabiny - podvozek a odhlučnění.
A odkial zase mas ze 1.5 diesel bude 3 valec ? Nie je to tak davno, co si to pisal niekde pod clankom a bolo ti vysvetlene, ze to je 4 valec, ktory PSA pouzivala aj pouziva vsade.
No myslím, že on o tom nerozhoduje :-) a má názor s ktorým súhlasím, je to pekné auto s čistými líniami a moderným interiérom. Podľa mňa veľmi pekné a v tej treide fakt nemá konkurenciu - koho nudný Golf, obstaróžny Focus, Ceed potrebuje facelit, i30 FC je škaredšia ako predchádzajúca, 308 - no povedzme, ale vyzerá ťažká na predok, Megane je von z hry dávno, aj keď podľa mňa je celkom pekný, Tipo mimo ligu, Civic... prehnané, Mazda 3 - sa trepe do prémie, tá je drahá, Nissan z hry von, Mica nič, Leon...no ten je pekný...ďalej nič....
Souhlas, taky se mi to takhle líbí.
S tím základem je to taky fakt, málokteré auto vypadá v základu tak slabě jako nová Corsa... na druhou stranu, tady ty hrany asi půjdou a LED snad budou v základu.
Kola hezký, 225/40/18 je ještě použitelnej rozměr. Škoda že se kola nezvětšila podobně jako u Octavie, která má teď myslím 225/45/18.
Četl jsem, že u P308 to bude čtyřválec.
Ale kdo ví, technická data výrobci hodně tají a když jdou s počtem válců dolů, tak se tím marketingově samozřejmě nechlubí.
Protože Opel byl desítky let ve ztrátě a GM přestalo bavit ho dotovat. A v dnešní době by byl Opel moc malý na to, aby sám mohl přežít.
Jinak Peugeot některé značky sežral i s kostmi, třeba Simcu nebo Talbot.
Já myslím, že ten interiér Tesly vystihl Pája výborně... kadibudka do který si vezmeš tablet.. nebo v diskuzi ze včerejška - kuchyńská linka s tabletem :D U Astry mám pocit, že i přes moderní technologie budu sedět v autě :)
Musím říct, že se mi to velmi pozdává, jak zvenku tak zevnitř, spec. ten kontrast s předchozí generací, tohle je z hlediska designu hodně povedené. Pohony jsou samo věc jiná, nějaký dvoulitr nebo aspoň 1,6 přes dvěstě koní by tomu designu slušel, ale jak říkáš, asi nebude a ty hybridy mají koně většinou jen na papíru.
Interiér je vec názoru a vkusu. Tesla vyzerá ako vykradnutý byt, to je pravda, ale toto mi príde skôr len také upratané a uhladené. Chýba z Tvojho pohľadu niečo podstatné, alebo má ten interiér niečo, čo Ti vyslovene nesedí? Ja som vyššie spomenul nejaké tie chýbajúce ovládače zrejme nahradené displejom, ale inak neviem, čo by som vytkol.
No ja pravě koukam i na rozměry a šiřka kompaktni astry na urovni středni třidy mě praštila hned do oči. Ja jsem třeba "uchylny" na rejd u aut takže sleduji třeba i tyto hodnoty.
Tú nálepku si si dal sám. Golfa a Leona velebíš opakovane a proti Toyote tiež brojíš v jednom kuse. Nemáš dôvod sa hnevať, Ozzman to trafil dobre. Trošku nadhľadu, chlape, sranda musí byť. ;-)
No je to takovy klasicky usedlejši kompakt z profilu takže muže byt, ale to by byla cca polovina třidy. Spiš jako celek tam vidim až možna nesmyslně takove retro ve stylu muscle cars jako challenger nebo camaro.
Nová Astra bude mít francouzskou techniku, takže diesel 1.5 bude čtyřválec od PSA.
A jelikož PSA přestal montovat 2.0 HDi i do tak velkého auta jako je Peugeot 508, tak se nedalo očekávat, že by se objevil v Astře.
Ale souhlas. Chybí tomu zlatá střední cesta, oturbený čtyřválec s cca 110 kW jako má koncern VW nebo Korejci.
Nepřibude, bohužel. Jiný diesel, než ta 1,5 tam nebude, což je ten menší problém, ale zůstane i u R3 1,2 jako u P308. Maximálně zase elektrifikované nesmysly za nesmyslné ceny. Přitom ta 1,6PT by tomu seděla jak pr... na hrnec
Tak proč máš potřebu pod každé statistiky prodejů psát výsměšné fráze na Corollu (za poslední týden jsem napočítal asi 3 či 4 takové letargie) a ovace Golfu a kecy o tom, jak je to div né sociální status, kdo nemá na Golfa a kdo ho má... :D Mám ti sem začít házet odkazy na ty diskuze, nebo si rovzpomeneš sám? :D Co ti ta Corolla udělala? Už jsem se tě ptal vícekrát a nikdy si mi to neodpověděl...
Takže z tvé rovnice platí, že takové Sklasse je horší, než Golf ?
Hele a proč by sis tedy koupil toho Golfa, když se ti vlastně ani nelíbí? To moc nechápu :D Aby sis myslel, že máš něco víc?
Opel pod PSA alebo žiadny Opel. Čo je lepšie? Keď bol súčasťou GM, iba živoril. Teraz bude mať síce dielanú techniku, ale aspoň dizajn je svojský, a snáď sa bude od francúzskych bratov a sestier líšiť aj naladením a filozofiou modelov.
A je to tu.To že napíšem že momentálne v segmente C sa mi najviac páči Leon je u teba diagnóza ?Ja neviem posúdiť ktoré auto je najlepšie lebo nechodím po predajniach áut dojednávať si testovaciu jazdu ale keď víjde novinka a mám čas tak idem si ju aspoň staticky pozrieť.Diskusia je hlavne o tom že človek si povie svoj názor a to že ho máš iný nebudem predsa tvrdiť že si chorý.Posledná Corolla som už viac krát písal že je konečne pekná ale keď mám dať 25-30 000 € za auto tak za tieto prachy sú podľa mňa lepšie autá.Aj v teste na ACZ Focus vs Golf vyhral Focus a ja by som si napriek tomu kúpil Golf aj keď sa mi nepáči predok a prístrojovka.Takže sa ukludnime a naďalej platí že to čo je dobré sa predáva to čo je priemer sa predáva menej.Jednoduchá rovnica a z nej mi stále vychádza že Golf je TOP auto vo svojom segmente.Ja som si ho pred 3 a 1/2 rokom kúpil ako nové a som max spokojný takže nemám dôvod pochybovať že je to kvalitne urobené auto.
Sterilné a nudné? A čo by si si predstavoval? Zadok je taký trochu unisex, ale spredu by som povedal, že je to nápadité dosť - s čím by si si to pomýlil? Bočný pohľad je tiež dosť svojbytný, aj keď tu jeden odborník tvrdí, že sa s Ceedom podobá ako vajce vajcu... ;-)
Určitě povedenější než koncernový brácha 308. Celkem se mi to líbí a máš pravdu, že hodně dělá ta žlutá barva.
Interiér mě přijde hodně vyklizený a je to škoda. Každopádně i tenhle HB za pár šlupek ukazuje, kde je největší slabina Tesly. Interiér něčeho, kde můžeš trávit hodiny denně nemůže vypadat jako kadibudka na chatě s LED televizí před sedátkem.
Ešte aby to nepokazili príliš vysokou cenou, tá dokáže zabiť aj najlepší dizajn. Technika by mohla byť spoľahlivá, s tým pod krídlami Stellantisu asi problém nebude.
Kde vidíš podobu, ty nímand? Podobný bočný profil majú skoro všetky súčasné hatchbacky, inak to nemá spoločné nič, pomerne bacuľatá Kia a toto sú dva odlišné svety a nie podoba ako vajce vajcu. Áno, kúp si silnejšie okuliare.
Mne by hybrid v takovém autě asi vůbec nevadil, jen nebude levný, protože má výkon + automat a tak dále. Kdyby tam byla 1.6T se 150k a pak až 1.6T hybrid 180 a dále, mohlo by to být takové cenově přijatelnější.
Na produkční auto na 16" jsem taky zvědav, ale co si budem, takhle to je s každým autem, na velkých kolech ve výbavě pecka a realita v nižších výbavách už tak pěkná není :)
Mne ten interiér nevadí, pokud bude na rozdíl od VW fungovat.
Výzor exteriéru je dobrý, tie hrany sú fajn a v kombinácii s výraznou žltou metalízou (pekne kontrastujúcou s čiernymi prvkami) a veľkými diskami to vyzerá dobre, originálne a v dave nezapadne ako väčšina kompaktov. Treba si ale počkať na bežné verzie v klasickej šedej a na bežných 16kach, to bude oveľa triezvejší pohľad.
Na rozdiel od exteriéru je interiér hrozný, zjavne sa inšpirovali Golfom a jeho celodotykovou koncepciou so samými displejmi, dokonca aj ten klitoris prevodovky obšľahli. Završujú to lesklé čierne plasty, sen každého leštiča. Proste na rozdiel od exteriéru interiéru nepomáha ani najvyššia výbava (ktorá je iste na fotkách), pôsobí to stroho s lacno.
No a o motoroch je zbytočné sa baviť, pod Peugeotom sa nič iné ako trojvalce a hybridy nedalo čakať. Ak by aj prišlo OPC (čomu neverím), je to úplne jedno, lebo hybridných 300 koní (s baretkovými stokilami navyše) nebude môcť konkurovať čisto benzínovým 300 koňom konkurencie.
Proto říkám, že to je taková motorizace do počtu a proti 1.2T R3 reálně nebude mít moc co nabídnout... tedy myslím si to :) Klidně se nechám přesvědčit o opaku.
Jako z animaku Auta vypada nova Mokka a tahle Astra je ve stejnem stylu. V realu to na mě pusobi dětinsky divně.
Jinak auta narustaji nejen na delku, ale jak vidno u astry tak i na šiřku...1860mm v kompaktni třidě jako proč.
Zas na druhej strane, minimálne podľa BMW je 0,5l objemu na jeden valec ideál a očividne nielen podľa nich. :-) Jasne ideál to nie je, ale je to C segment a tam už tých 2,0 dieslov veľa nie je.
Jo, to máš pravdu, ale to bylo před 25 lety, dnes jsou ty výkony jinde a v době tlačení emisí, turbomotorů a hybridů ten turbodiesel, co dříve jel a žral málo, přestává být tak atraktivní v třídách kompaktních aut a postupně to proroste i do větších aut.
Když už nějaký kompakt nabídne diesel, většinou je to alespoň taková "silnější " (neříkám rychlejší, na rychlost se nafta nekupuje) alternativa k těm litrovým tříválcům (tady tedy k 1,2), bývá to R4 o větším objemu, takže třeba v kombíku pak může i ledasco odtáhnout, či zapojit přívěs a asi je to na takové ježdění i vhodnější motorizace, o nominální výkon vůbec nejde, tam klidně 110 koní stačí, ale jde o to, že tady je Opel tahá z R3 1.5tky (vím, že je to motor PSA) a výkonostně, objemove i počtem válců se moc neliší od té 1.2, která ve výsledku možná pojede i lépe.
Mne jsou když už symaptické právě ty naftové dvoulitry, jako to má třeba koncern, či to chvíli dělal i Ford (další moc nesleduju, ale určitě nejsou jediní), které mají třeba 80-90kw, namísto vyhoněného tříválce. Tam pochopím, že to vezme fleet a pojede to klidným tempem po dálnici za 5 na sto, když někdo křižuje dálky.
V zásade súhlas, aj keď k tomu dieslu, svojho času mala Octa I 110 koníkov z 1,9 a to bola najsilnejšia dieslová alternatíva. Záleží ako to naprevodujú a ako tie koníky škrtia emisné normy, ale nemyslím si že by to bol kameň úrazu v rámci motorizácií Astry HB, u kombíku by to chcelo asi čosi viac.
Astra, co kdy byla, ale zatím to nevypadá zle. Interiér je prudce ve stylu TABLET ALL, ale pořád to vypadá mnohem lépe a luxusněji, než u "luxusní" Tesly z článku ze včera.
Smutný je výběr motorizací, kdy mimo hybridů mi tu chybí taková ta střední cesta.
1.2 R3 asi slušný, v silnější verzi by to mohlo jako takové normální auto stačit pro rodinu (bude-li kombík?), nafta je tam asi jen do počtu, nebo nevím, ale 1,5 litrový 110 konový tříválec i z mého pohledu příjde snad jen pro nějaký rozvoz po dálnici tam a zpět ustálenou stotřicítkou, kde to asi vezme o lítr méně, než ten turbobenzín a to kdo ví jestli... Být tam alespoň podladěný 2.0 R4 turbodiesel, klidně o 110-120 koních, pak to asi pro někoho může být zajímavější, než R3 1.2, ale takhle....
A co karosářské verze, bude něco zajímavého? Astra mívala vždy docela hezká kabria a coupé :) To už asi ne co? :D
toto vyzerá aj z vonku aj z vnútra výborne. Povedal by som, že lepšie ako darca platformy a základného tvaru karosérie Peugeot 308. Vyzerá to tak, že Peugeotom sa za pár rokov podarí to čo sa GM nepodarilo za 100 rokov, dostať OPEL do plusu.
Tie hnusné čierne plastové trojuholníky, v ktorých sa strácajú predné svetlá do hmly, som nepochopil. Úplne zbytočne hyzdia kukuč auta a pochybujem, že nejako prospievajú aerodynamike. Inak môže byť, vrátane interiéru, aj keď tu by som mal obavu o nedostatok tlačidiel a nadbytok ovládačov skrz dotykový displej.
Tento nový design Oplu sa mi absolútne nepáči prakticky všetky Crossland,Mokka aj Astra majú totožný predok aj zadok takže tam sa dizajnéri moc nenarobili a vrchol je ponuka klasických benzínových trojvalcov.Peugeot 308 vyzerá o dosť lepšie.