Alpina má sice status samostatné automobilky, všechny její modely jsou však upravenými vozy BMW. Některé bavoráky však firma ignoruje. V nejbližší budoucnosti se například nechystá nabízet elektrifikované automobily.
Myslím že půjdou s elektrozkraty proti zdi ještě pár let a potom si rozbijí čuňu a bude pokoj.
Já si třeba myslím že v Německu to za ty dotované peníze kupují jako hračky, druhé nebo dokonce třetí auto do rodiny :-[]
Jako jediné auto je to opravdu nesmysl.
No snad právě proto, že berou polotovar a ne hotové řešení? Dokud bude BMW vyrábět šesti- a osmiválcové bloky, může si je Alpina strojit podle potřeby.
Alpina je v úplně jiné pozici, než Porsche. Jednak je to malá firma s omezeným rozpočtem, co si nemlže dovolit dělit vývoj mezi ICE a BEV, za druhé jako na malovýrobce se na ni nevztahují předpisy o flotilových emisích, za třetí Alpina neumí vyrobit víc než ~2000 aut ročně, protože na to nemá kapacity a tudíž nemůže ani rozšiřovat portfolio a za čtvrté, zákazníci dali jasně najevo, co si o elektro myslí, takže není sebemenší důvod je házet přes palubu.
Zákazníci Alpina sice EV třeba opravdu nechtějí, ale zákazníci Porsche a Lamborghini taky nechtěli své nejprodávanější modely SUV, no přitáhlo to množství zákazníků, které je nechtěli a teď jim to dělá větší obrat.
Tak to by me napr zajímalo jak udělají šestiválec bez hybridu, když jim polotovar dodává BMW.
Jinak je pro me samozřejmě zcela zásadní vyjádření tuningoveho úpravce, jehož automobil jsem na cestě nepotkal už tak tři roky…