První generace Renaultu Espace se začala prodávat v roce 1984. Tímto povedeným vanem se podařilo o několik let předběhnout evropskou konkurenci, která dokázala zareagovat až za několik let.
Přímý vstřik základní prvek dieselu v podstatě je, ale do osobních aut se to kvůli hlučnosti, vibracím a náročnosti na konstrukci nehodilo. Diesel s předkomůrkou se dal víceméně udělat z benzínového motoru, stačilo vyztužit blok a dát jinou hlavu válců. Že se často snížila účinnost na hodnotu benzínového motoru, to nevadilo, protože diesely v osobních autech se odjakživa prodávaly především tam, kde bylo výrazné daňové zvýhodnění nafty. Proto dělali předkomůrkové diesely nejdéle Frantíci.
:-) Nojo vlastně, Tata Magic, to je pro nás Evropany stěžejní model. :D
I když v rozvojových zemích chápu, že čistota paliv, přístupy v servisu a tolerance nepřejí moderním vstřikovačům. Takže tam je asi lepší volba nižší výkon, ale spolehlivost starého řešení.
Nemám problém přiznat, že nevím všechno z patra a tohle jsem prostě nevěděl.
Slyšel jsem výraz komůrkový, nebo předkomůrkový, ale nijak jsem to nezkoumal.
Já prostě řešil principy dieselů až později a nějak jsem automaticky považoval přímý vstřik do stlačeného vzduchu za základní konstrukční prvek. Dostudovat si to samozřejmě můžu.
Dnes taky streamujeme, před tím jsme měli BR, DVD, CD, TAPE, LP a před tím hrací válečky a flašinet. :-)
Veteráni? V Indii se nepřímovstřikové diesely montují do aut dodnes (například Tata Magic) a v EU se daly koupit ještě v roce 2005 (například Berlingo 1.9 D). Předtím to dlouhá desetiletí byla jediná schůdná cesta, jak do osobních aut a malých dodávek dát diesel.
Popravde som zvedavy na desiatky tvojich teorii o tom co bude pre rodinu lepsie a praktickejsie auto a ked sa ti narodia decka a budes vymienat to svoje polo, tak skoncis pri niecom, co to vsetko poprie.
:yes: Díky za doplnění. Nojo, to jsem byl ještě v pubertě a o motory se moc nezajímal. A o naftové už vůbec ne. Jen letmo o ty na japonských motorkách. No a dnes jsem rád za moderní TDI EVO.
Do roku 1989 byly všechny diesely pouze bez přímého vstřiku. Vstřik paliva se řešil tzv. předkomůrkou, kde se palivo zahřálo a "připravilo" na samovznícení. Přímý vstřik byl sice méně kultivovaný, ale velmi rychle tuto technologii překonal. Tenhle 2,2 dT už v 98 patřil k "posledním mohykánům."
Čo to pletieš? Dotykové displeje sú dolu a blízko pri vodičovi aby ich dočiahol, preto musíš k nim klopiť zrak. Prístroje v strede u Renaultov, Citroenov a niekoľkých iných značiek sú posunuté dopredu k čelnému sklu, kde ich rukou nedočiahneš. Sú dosť ďaleko od vodiča, tam, kadiaľ sa pozeráš na cestu, preto zrak k nim toľko neklopíš. Záleží na polohe prístrojov voči očiam vodiča. Ale myslím, že vysvetľujem zbytočne. Kto nechce chápať,nepochopí.
I dnešní dotykové display u prostred jsou na okraji okna a přesto člověk musí klopit zrak dolu a doprava. A je jedno, jestli tam je infotainment nebo budíky. No vlastně není, na ten infotainment se dívat nemusím.
Prečo dole? Nepozeráš dole, zrak sklopíš minimálne, ak vôbec. Dole pozeráš na prístroje skrz volant. Sme na to zvyknutí, ale pre zrak musí viac zaostriť, preto je to pre oči namáhavejšie.
Tak, že je až niekde pri spodnej hrane čelného skla. ;-) Nemusím ani sklopiť zrak z cesty, aby som naň videl. Keď pozerám dopredu na cestu, mám široký zorný uhol, nepozerám len úzky výsek ponad volant, Ty áno?
Vidno to aj na tej fotke espaca, tam ma budíky rovno pod oknom, stačí si predstaviť, že by musel pozerať do tej poličky za volantom. Je to bližšie k ceste.
Pozeral som to a je to ďalej od cesty, čiže pod volant musím viac odvracať zrak, ako keď pozriem do stredu rovno pod okno. Čím je niečo ďalej od zorného poľa, tým horšie.
...že se dělaly i diesely s nepřímým vstřikem. Já myslel, že to z principu nemůže dobře fungovat. Ale je fakt, že o veterány se nezajímám a o turbodiesely až od dob TDI.
No, aspoň občas se dozvím něco zajímavého a pro mne nového.
Dci mam, starsie verzie mali piaty vstrekovac, ktory bol vhodny aj do mesta, boli to nesmrtenle motory. Novsie verzie uz riedia olej pri vypalovani a tie prave odporucaju v nejakom casopise ako spolahlive :-) Ako som uz pisal, starie modely boli podla vsetkeho v pohode, o novsich to platit asi nebude.
Vyzkoušel jsem to v mnoha autech různých značek, a s i-cockiptem je to jedno z nejhorších řešení. V i-cockpitu jsem viděl aspoň pár informací v zorném poli, zbytek prekryval věnec volantu. To na středu nebylo v zorném poli vůbec nic a kdyz jsem chtle něco vědět, musel jsme odvracet zrak stejně jako bych koukal do telefonu.
Aspoň že do toho jako první dávali HUD, věděli proč to začali dávat tam
Praveze nie, staci mat doma rozne riesenia a viem porovnat, co sa mi javi ako lepsie. Aj objektivnym meranim by sa malo prist k rovnakym vysledkom, ale nemeral som to.
Vsadime se, ze na kazdy moderni turbomotor najdu par podobnych recenzi od kazdeho vyrobce ? Obecne se pise, ze proti 1.2 Tce je spolehlivejsi a jede velmi dobre - osobni zkusenost
Renault Captur 1,3 Tce r.v. 2019
Několikrát se mi stalo, že při jízdě na rovné silnici zařazenou pětku při 2000 ot./min mi přestal motor táhnout rychlost cca. 130km/h a počítač ukazoval okamžitou spotřebu asi 20-25l a že mám zařadit nižší stupeň. Jinak průměr teď mám 10,5 l na 100km.
Nevíte někdo co s tím? Kontrolka žádná nesvítí.
V sobotu při nastartování a po rozjezdu se mi objevila na displeji hláška Check anti pollution system. Dnes jsem se objednal do servisu na diagnostiku.. Neřešil tento problém někdo u benzínu?
Captur 1.3Tce 96kw r. v. 2019
Při rozjezdu tak kolem 30 km/h se mi celé auto zavlní.nemáte někdo nějakou radu?
Renault Captur 1,3 Tce r.v. 2019
Pánové, jelikož neznám nikoho v okolí s Capturem, chtěl bych se zeptat, jestli máte stejné zkušenosti s podivnými zvuky v interiéru, nebo je to jen mým "kusem".
V tom autě "od novoty" pořád někde něco skřípe, kvílí, rezonuje..
O víkendu sem vyjel s autem a auto se začalo chovat jako když mu dochází benzín. Chvíli jelo zase normálně a potom opět cukání. Současně se rozsvítila kontrolka žlutého klíče a esp. Objevily se hlášky: check injection, check esp a check stop start system. Dnes captur odtažen do servisu. Podle servisního technika vědí o co jde a mají podle předpisu výrobce provést přehrání softwéru. Prý jde o vzácnou chybu kominukace mezi některým modulem a řídící jednotkou, která se u tohoto motoru může vyskytnout.
Ahojte, 02/2019 som kupil Captur-a s motorom 1.3TCe 96kW.
Od vtedy som najazdil cca 9500km a po case som zacal pozorovat zvysenu hladinu oleja. V 12/2019 som isiel s autom do servisu. Riesenie servisu bolo odcerpanie oleja a preprogramovanie riadiacej jednotky, nakolko do oleja sa dostava benzin. Na moje prekvapenie ma pozvali asi o 3 tyzdne na kontrolu. Pri kontrole zistili, ze sa stav nezlepsil a chybne je vraj vstrekovacie cerpadlo. Cerpadlo na celom svete pre tento motor neexistuje a musi sa na zakazku vyrobit a doporucili mi jazdit "co najmenej" :evil: . Auto je teda nepouzitelne a mam cakat na nahradny diel!
Ty zas dneska bavíš. :-D Ale tak co čekat od internetovýho kovboje, kterej vzýval Hyundai s atmomotorem, aby si pak koupil VW s turbem. :-D Toppre, piš jen o autech, který si fakt projel. ;-)
Urcite pre spolahlivost ludia odporucaju najnovsiu generaciu, aj ja som jeden z nich :-D Skor starsie generacie boli spolahlive, novych sa ludia radi zbavuju a uz to ani velmi nekupuju. Ktovie preco.
Prave naopak, je to asi jedno z najlepsich rieseni, hned po icocpite Peugeotu :-) Preto k budikom pod volantom davaju casto head up displeje, aby to neodvadzalo pozornost. Ja mam displej v strede v Picasse je to vynikajuce riesenie. Mozno niekedy treba vyskusat a tak sudit.
Vzdyt si to auto videl nejdal na obrazovce, jak to o nem muzes vubec rict ? Megan nicim nezaostava za tvymi korejci, ma taktez R4 motory, po faceliftu se zlepsilo odhlucneni (nejvetsi slabina pred fl) a nabizi take kladne hodnoceny hybridni pohon. Navic ma povedeny interier a infotainment. Bez si to zkusit, nez budes psat bludy.
Este arkana sa podarila ... presne.... zbytok je ale o nicom... nie je co vybrat.... voci meganu je dnes v C segmente snad uz kazdy lepsi aj praktickejsi... a gycovy talisman uz tiez coskoro skonci... aj scenic a ktovie kolko ich dalsich superaut .... casy renaultu zo zaciatku milenia su fuc... dnes aj korejci su pred nimi.. a to vo vsetkom...
Co to povidas ? Jeste dnes je v nabidce Megan se skvelym tce 1,33, maji Captur, ktery se Evropsky drzi prodejne daleko nad korejskymi SUV tohoto segmentu a v testech ma vyborne hodnoceni. Arkana ac je to segment aut, co nemusim, tak z testu vychazi velmi dobre.
Jen se zeptam, kolik Renaultu z poslednich cca 20ti let si zkousel, ze vis, ze stoji za h.. ?
Kangoo a clio su paradne aj dnes.... skoda len ze cely zbytok portfolia uz u nich dnes stoji za h.... a dodnes nemaju ani jedno poriadne SUV ktore by skutocne pohrozilo tucsonu ravke ci tigimu... no ale hlavne ze maju scenic na gycovych 20tkach... ktory uz dnes aj tak nikto nechce... az na par podarenych kuskov si renaulta dnes uz namazu aj korejci... uplne v pohode ... pritom kde boli pred 20 rokmi voci renaultu....
Snad sa ale casy mpv naspat vratia... prakticke auta som mal vzdy rad len skoda ze dnes uz pred praktickostou vyhrava styl .... a tych skutocne praktickych aut je coraz menej .... ale inak dnes by som bral ako rodinne auto od renaultu celkom jasne nove paradne kangoo... ziadny podivny megane ( kde je vzadu miesta jak vo fabii 2 ) ani vajce captur ci kadjar... pre rodinu sikovne kangoo a do mesta a okolia kompaktnejsie clio :yes:
Asi zalezi na konkretnim aute, mne to trochu rozptyluje, treba zrovna ta Toyota vrátila stity pred ridice. Ale je zajimave, ze headup se dava pred ridice a ne na stred
Však ja som nenapísal, že len ľudia, ktorí v tom nejazdili, ale najčastejšie. Jasne, nemusí to vyhovovať každému. Ale striktne to označiť za neergonomické riešenie je absolútna blbosť. Ja som niekoľko rokov jazdil Scenicom s prístrojmi uprostred a pokojne by som to bral znovu. Ja v tom zase vidím výhodu, že mám prístroje pred očami bez toho, aby som musel odtrhnúť zrak od cesty. On je ten prístrojový štít už dosť ďaleko od vodiča, takže je jedno, či je priamo pred volantom alebo o kúsok vpravo. ;-)
Toto najčastejšie píšu ľudia, ktorí s autom s prístrojmi uprostred nejazdili, alebo sa len zviezli. O odvádzaní pozornosti vodiča nemôže byť ani reč. Nie je to o ergonómii, len o zažitých zvyklostiach, ktoré ľudia vo všeobecnosti neradi menia.
Presne tak, proto i Toyota radsi nakonec na zbytky modelu, kde toto neergonomicke reseni zustalo, zacala davat headup displej pred ridice a ne na stred :)
Akorat pak prisla era problemove elektroinstalace (spojena s vybavami do te doby v mainstreamu malo vidane) a modernich, ale nespolehlivych dieslu, coz neplati o benzinech. Tohle Renaultu nepomohlo. Dnes je to naopak, ojetiny z novejsich generaci jsou doporucovany pro spolehlivost , ale nabidka novych aut a motorizaci slabne rok od roku, presto tu automobilku mam rad
Mají přístroje kdesi uprostřed, což odvádí pozornost řidiče a je nepohodlné. Ideální řešení bylo dávno nalezeno. Pod volantem je to nejlepší, tam je hezky vidět a zároveň se zvyšuje bezpečnost.