VW průměr - 12,2kg CO2/100km
Elektromobil průměr (16,27 kWh/100km) v českém energetickém mixu - 7,3kg CO2/100km
Vodík vyrobený elektrolýzou (60kWh/1kg/100km) - v cz mixu 27kg CO2/100km
Pokud chceme, aby byl vodík alespoň emisně stejný, jako spalovací motor, potřebujeme snížit emise mixu o 55,6%, pokud chceme na úroveň elektromobilů s dnešním en mixem, potřebujeme snížit emise z výroby o 73,3% na nějakých 120g CO2/kWh, což pak vychází emisně na 7,2kg/100km, no vzhledem k tomu, že EV jede na stejný mix, tak elektromobil v tu dobu bude vypouštět necelé 2kg.
Dinosauři v BMW dělaj vše pro to aby oddálili nástup baterkáčů. Stejně skončej pohřbený s tím vodíkem jako fosílie hned vedle svejch špinavejch spalováků :-!
Vodik ma zrejme smysl vyuzivat no toto:
https://www.cbc.ca/news/science/fossil-free-steel-1.6146061
A nebude ho dost.
Pouzivat ho v doprave (kde to neni nezbytne nutny) je nehorazny plytvani.
Proste potrebujes (minimalne) 3x vic energie.
A to nejde vokecat....
Vsak cinani tu vymenu baterek maji rozjetou, ja si myslim, ze vymena baterii je mozna zbytecne komplikovana.
Resi to totiz nejspis problem, ktery v podstate neexistuje (kdyz nabijes uz ted za 20 minut a v budoucnu nespis 2-3x rychleji) a prinasi hromadu technickych problemu (kompatibilita, rozmery, verzovani, samotne menici stanice, baterie je taky strukturalni cast vozu, chlazeni te baterie atd atd).
Co se vodiku tyka, pro autobusy ve velkych mestech je to napr. celkem slusna alternativa - staci mit plnicku v depu. V Londyne uspesne v provozu asi 15 let bez nejakych problemu, pekne bombu na strechu a je to.
U nakladani prepravy si to v nekterych pouzitich taky predstavit dokazu, u osobnich aut je ale vodik podle me celkem blbost.
Senátorky a senátoři přijali změny novely zákona o podporovaných zdrojích energie, které umožní restart obnovitelných zdrojů v Česku. Opravili tak sněmovní verzi zákona, která vykazovala zásadní nedostatky již od doby přípravy zákona na Ministerstvu průmyslu a obchodu.
To, ze je to sazka na spravneho kone dokazuje Tesla, zdaleka nejhodnotnejsi automobilka sveta. :-)
Volkswagen je touto jasnou strategii v obrovske vyhode.
Za par let bude koncern Diessovi vdecny.
Naopak sazka na vodik je extremne riskantni.
Nedava smysl ekonomicky, ekologicky ani fyzikalne.
Staci se podivat na prodeje vodikovych aut VS bateriovych. ;-)
Podle me lepsi nez vodik je vymena baterii. :yes:
Ta resi hlavni nevyhody bateriovych EV.
Predevsim rychlost tankovani, dojezd a potrebny prikon pro nabijeni...
Ale tomuhle odkazu o ucinnosti od VW muzes verit. ;-)
Realita je spis jeste mnohem horsi v NE prospech vodiku.
Ten odkaz o Svedsku je zajimavej.
Vsimni si rozdilu mezi energetickym mixe CR a Svedskem..
Vodik je drahy, energeticky narocny.
Je treba vyuzivat ho tam, kde neni (cista) alternativa.
U nas nedava zeleny vodik uz vubec zadny smysl, pri nasem podilu OZE.
Snad pri pouziti jaderne energie.
Ale opet, proc tu elektrinu neposlat do baterek rovnou?
Kdyz uz baterky stoji pry okolo 100$ za kWh (ja bych tedy realne pocital radeji dvojnasobek)???
To je za 50kWh jen 5.000$.
Nebo za 100kWh 10.000$.
A zbytek auta je stejnej jako vodikac bez vodiku. :-)
Vetsinou s tebou souhlasim, ale na vodiku se neshodneme. A musim dat za pravdu Kankunenovi. Vyjimecne...
Vodik dava smysl jen tam, kde neni mozne (efektivni) pouzit baterky. Osobni auta, ktera prevaznou cast sve zivotnosti stoji (a mohla by se pomalu nabijet, kdyby byla levna AC infrastruktura) takovyym adeptem pro vodik rozhodne nejsou.
Vcera jsem poslouchal rozhovor na BBC, kde nekdo analyzoval pouziti vodiku vyrobeneho ze zemniho plynu. A dosel k zaveru, ze lepsi je spalit rovnou CNG. :-O