Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vodíkové BMW X5 je tady! Poprvé si ho vyzkoušíte na autosalonu v Mnichově

BMW avizuje, že zákazníkům hodlá nabídnout co nejširší paletu pohonných ústrojí. Znamená to i příchod vodíkového modelu.
Zpět na článek
23. 8. 2021 08:51
Re: Vodík
VW průměr - 12,2kg CO2/100km
Elektromobil průměr (16,27 kWh/100km) v českém energetickém mixu - 7,3kg CO2/100km
Vodík vyrobený elektrolýzou (60kWh/1kg/100km) - v cz mixu 27kg CO2/100km

Pokud chceme, aby byl vodík alespoň emisně stejný, jako spalovací motor, potřebujeme snížit emise mixu o 55,6%, pokud chceme na úroveň elektromobilů s dnešním en mixem, potřebujeme snížit emise z výroby o 73,3% na nějakých 120g CO2/kWh, což pak vychází emisně na 7,2kg/100km, no vzhledem k tomu, že EV jede na stejný mix, tak elektromobil v tu dobu bude vypouštět necelé 2kg.
Avatar - kuk
21. 8. 2021 04:28
Ropácký voblbování pro naivní blbečky nekončí.
Dinosauři v BMW dělaj vše pro to aby oddálili nástup baterkáčů. Stejně skončej pohřbený s tím vodíkem jako fosílie hned vedle svejch špinavejch spalováků :-!
20. 8. 2021 18:32
Re: Hurá 700 bar vodíku pod zadkem
Vodik ma zrejme smysl vyuzivat no toto:
https://www.cbc.ca/news/science/fossil-free-steel-1.6146061

A nebude ho dost.
Pouzivat ho v doprave (kde to neni nezbytne nutny) je nehorazny plytvani.
Proste potrebujes (minimalne) 3x vic energie.
A to nejde vokecat....
20. 8. 2021 17:05
Re: Hurá 700 bar vodíku pod zadkem
Tak Japonci investuji i do baterek.

Vodik nedava smysl ani s dnesnima baterkama.
Az Toyota pride s SSB, tak muze na vodik zapomenout.
Podpora vodiku plyne predevsim z ropne lobby.
20. 8. 2021 15:30
Re: Hurá 700 bar vodíku pod zadkem
Vsak cinani tu vymenu baterek maji rozjetou, ja si myslim, ze vymena baterii je mozna zbytecne komplikovana.
Resi to totiz nejspis problem, ktery v podstate neexistuje (kdyz nabijes uz ted za 20 minut a v budoucnu nespis 2-3x rychleji) a prinasi hromadu technickych problemu (kompatibilita, rozmery, verzovani, samotne menici stanice, baterie je taky strukturalni cast vozu, chlazeni te baterie atd atd).

Co se vodiku tyka, pro autobusy ve velkych mestech je to napr. celkem slusna alternativa - staci mit plnicku v depu. V Londyne uspesne v provozu asi 15 let bez nejakych problemu, pekne bombu na strechu a je to.

U nakladani prepravy si to v nekterych pouzitich taky predstavit dokazu, u osobnich aut je ale vodik podle me celkem blbost.
20. 8. 2021 14:59
Re: Hurá 700 bar vodíku pod zadkem
Jj

https://www.ceskenoviny.cz/…rachovat/2063941

Nastesti:
https://www.obnovitelne.cz/…erni-energetiku/?…

Senátorky a senátoři přijali změny novely zákona o podporovaných zdrojích energie, které umožní restart obnovitelných zdrojů v Česku. Opravili tak sněmovní verzi zákona, která vykazovala zásadní nedostatky již od doby přípravy zákona na Ministerstvu průmyslu a obchodu.
Avatar - Amaterasu
20. 8. 2021 14:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
20. 8. 2021 14:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 8. 2021 14:56
Re: Hurá 700 bar vodíku pod zadkem
Obvykle s mymi argumenty nesouhlasis. :-)
Avatar - KANKUNEN
20. 8. 2021 14:47
Re: Hurá 700 bar vodíku pod zadkem
Done, tvé argumenty by pochopilo i dítě v první třídě. Dnes to však nestačí.
20. 8. 2021 14:46
Re: Hurá 700 bar vodíku pod zadkem
To, ze je to sazka na spravneho kone dokazuje Tesla, zdaleka nejhodnotnejsi automobilka sveta. :-)
Volkswagen je touto jasnou strategii v obrovske vyhode.
Za par let bude koncern Diessovi vdecny.

Naopak sazka na vodik je extremne riskantni.
Nedava smysl ekonomicky, ekologicky ani fyzikalne.

Staci se podivat na prodeje vodikovych aut VS bateriovych. ;-)
Avatar - Amaterasu
20. 8. 2021 14:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 8. 2021 14:39
Re: Hurá 700 bar vodíku pod zadkem
Az prijde Tesla se Semi, tak vsichni uvidi...

Podle me lepsi nez vodik je vymena baterii. :yes:
Ta resi hlavni nevyhody bateriovych EV.
Predevsim rychlost tankovani, dojezd a potrebny prikon pro nabijeni...

Ale to je spis zatim sen, nez realita.
Avatar - Amaterasu
20. 8. 2021 14:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
20. 8. 2021 14:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 8. 2021 14:31
Re: Hurá 700 bar vodíku pod zadkem
Ja nejsem zadnej fanousek koncernu.

Ale tomuhle odkazu o ucinnosti od VW muzes verit. ;-)
Realita je spis jeste mnohem horsi v NE prospech vodiku.

Ten odkaz o Svedsku je zajimavej.
Vsimni si rozdilu mezi energetickym mixe CR a Svedskem..
Vodik je drahy, energeticky narocny.
Je treba vyuzivat ho tam, kde neni (cista) alternativa.
20. 8. 2021 14:29
Re: Hurá 700 bar vodíku pod zadkem
Vodik zadny (zbytny) vedlejsi produkt neni.
Palivove clanky potrebuji extremne cisty vodik...

A toho vedlejsiho produktu je i dnes malo pro prumysl.
20. 8. 2021 14:26
Re: Hurá 700 bar vodíku pod zadkem
U nas nedava zeleny vodik uz vubec zadny smysl, pri nasem podilu OZE.
Snad pri pouziti jaderne energie.
Ale opet, proc tu elektrinu neposlat do baterek rovnou?

Kdyz uz baterky stoji pry okolo 100$ za kWh (ja bych tedy realne pocital radeji dvojnasobek)???
To je za 50kWh jen 5.000$.
Nebo za 100kWh 10.000$.
A zbytek auta je stejnej jako vodikac bez vodiku. :-)
Avatar - Amaterasu
20. 8. 2021 14:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
20. 8. 2021 14:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 8. 2021 14:17
Re: Hurá 700 bar vodíku pod zadkem
Ne, vodik nedava smysl v porovnani s baterkama u aut snad nikdy.

Vzdy ho musis vyrobit, stlacit a pak z nej v palivovym clanku zpet dostat elektrickou energii. To je proste fyzika.
https://www.popularmechanics.com/…ogen-fuel-cells/

A to nikdy nebude efektivni jako energii vyrobit a poslat ji rovnou do auta.
A ke vsemu pres sit, ktera existuje...
Avatar - Amaterasu
20. 8. 2021 14:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
20. 8. 2021 14:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 8. 2021 14:11
Re: Hurá 700 bar vodíku pod zadkem
Vime, ale efektivni to zrovna moc neni.

Mrkni na ten odkaz VW (viz ja 14:00). :-)
20. 8. 2021 14:08
Re: Hurá 700 bar vodíku pod zadkem
Ano, protoze ho propaguji (obvykle) stejne zdroje, ktere popiraji elektromobilitu.

https://cleantechnica.com/…last-grand-scam/

U vodiku jim najednou nevadi energeticka narocnost ani (kompletne) chybejici infrastruktura.
Avatar - Amaterasu
20. 8. 2021 14:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
20. 8. 2021 14:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
20. 8. 2021 14:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
20. 8. 2021 14:05
Re: Hurá 700 bar vodíku pod zadkem
Vodíku se chytají odpůrci elektro za každou cenu.
Avatar - KANKUNEN
20. 8. 2021 14:01
Re: Hurá 700 bar vodíku pod zadkem
Mínusáři milí, jak ten vodík teda vyrábět? Jo, vzniká jako odpad při výrobě čehosi, ale to pro auta stačit asi nebude, že.
20. 8. 2021 14:00
Re: Hurá 700 bar vodíku pod zadkem
Vetsinou s tebou souhlasim, ale na vodiku se neshodneme. A musim dat za pravdu Kankunenovi. Vyjimecne...

Vodik dava smysl jen tam, kde neni mozne (efektivni) pouzit baterky. Osobni auta, ktera prevaznou cast sve zivotnosti stoji (a mohla by se pomalu nabijet, kdyby byla levna AC infrastruktura) takovyym adeptem pro vodik rozhodne nejsou.

Vodikove auto ma 3x vetsi energetickou narocnost provozu. V nejlepsim pripade.
https://www.volkswagenag.com/…he-question.html

Vcera jsem poslouchal rozhovor na BBC, kde nekdo analyzoval pouziti vodiku vyrobeneho ze zemniho plynu. A dosel k zaveru, ze lepsi je spalit rovnou CNG. :-O
Avatar - KANKUNEN
20. 8. 2021 13:58
Re: Hurá 700 bar vodíku pod zadkem
HAMČO, když se dělá vodík z ropy a plynu, celkem toho je 94%, tak plyn a ropu nešetříš. Jediný reálný zdroj energie budoucnosti je fúzní reaktor.
Avatar - Amaterasu
20. 8. 2021 13:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
20. 8. 2021 13:20
Hurá 700 bar vodíku pod zadkem
vyrobeného z ropy nebo plynu, případně elektrolýzou a v tom případě je spotřeba na ujetí 100 km 80 kWh.
Avatar - MY_NAME_IS_GRETA
20. 8. 2021 13:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.