Nová Škoda Fabia se široké veřejnosti poprvé oficiálně představí na výstavě Auta na náplavce 2021. Světová výstavní premiéra se odehraje 26. srpna v 17:00.
Ale jako celek to funguje a co mne zarzilo, že všude propagovaná oranžová s černými koly působí pro mne nehezky (naživo to byla ta hlavní verze na piedestalu), ale vedle stojící šedá s jinými koly vypadala mnohem lépe jako celek.
Má být dospělé auto? Asi má, protože i Oktávka povyrostla dávno nad C segment a tím je úspěšná, myslím, že to chtějí zopakovat i s Fabií a obávám se, že to bude značit, že Scala nebude mít nástupce.
Když EU přijde s Euro7, tak co myslíš že nastane? Nehodlám mít růžové brýle na očích :-!
Zákazníci to v konečném možná kupovat budou. Ne proto že by chtěli, ale proto že jim nic jiného nezbude.
Já jen uvedl, že podstatné věci jsou fakt mizérie. A nebudu zastírat že jsem zklamán.
Nebudu z prvních foto hodnotit zda je lepší nebo horší auto jako celek. To fakt ne.
A k tomu dospělému autu - ano, má být Fabia takto dospělým autem? Za mě malé auto má být malým autem a někde tu hranici každý má. Podle mě F IV tuhle hranici nejspíš překročila.
Designem dospělá za mě určitě není. Pracuje s mnohými pro mě lacinými gesty a laciným designem. Jedinečnost Kabaně se vytrácí a je z toho jen vyprázdněná variace na klasické prvky Škody. To je můj první dojem :-!
Pockej, proc myslis ze je to horsi ? Jizdu hodnotit nemohu, ale minimalne pusobi jako dospele auto, interier i exterier, ma solidni kufr a nebal bych se rict, ze pro dva lidi je to dostatecne velke auto.
Proboha, ty si opravdu myslíš, že jim ty šíleně nepraktické a nudné elektrokrumply budou lidi masově kupovat?! A že na nich ještě budou mít zisk? :-[]:-[]:-[]
Já bych naopak řekl, že kvůli debilní EU politice
na poli flotilových emisí nejedovatého CO2 by měla Škodovka s novou Fabíí Combi přesně opačný problém - jiné auto s tak skvělým poměrem cena/užitná hodnota už v Evropě nikdo nenabízí, takže by jí hrozilo, že by ho prodávala v moc velkých počtech. Absurdní? Samozřejmě, to je ale celá antiautomobilová (a tedy antilidová) politika EU, naprosto likvidující základní tržní principy! :-(:no:
Motorizace - 3válcové mrzáky, 1,5 TSI bude nepochybně cenově úplně out...
Kombi - rovnou zaříznuto
Barvy - jen odstíny šedé, bílé, stříbrné. Z barev jen modrá, pak propagační oranžová a aspoň červená... A to má být vše?? Jako síla.
Za mě je Fabia velkým zklamáním. Ano, s ohledem na dobu přivírám obě oči, ale i tak je smutné vidět ten vývoj do 3,14... I v designu mi škoda po odchodu Kabaněho přijde jako vyhořelý dům. Začínají užávat nápisy a podobné prvky, a to nikdy neznačí nic dobrého. Kvalitní design nepotřebuje nápisy, to platilo vždy.
Nevidím na tom nic "hrozivého", vypovídá to jenom o tom, že kupní síla zaměstnanců v ČR je nízká a když nějaká je, tak kupují nejčastěji ojetiny nebo ta nejlevnější nová auta. No a menší část zaměstnanců se slušnými, tedy hodně nadprůměrnými příjmy si nakonec nekupuje žádné auto, protože ke slušnému přijmu se často váže i firemní auto k osobnímu použití. A nakonec i ta firemní auta nakonec skončí za 3-4 roky v bazaru a tedy v rukách té části zaměstnanců s nízkými příjmy.
Roomster II raky byl na spadnutí a nakonec ho zařízli. Jasně - byl to jen derivát, zatímco Fabia Combi IV možná byla složitější.
Ale i tak - než vyrábět ztrátový nebo neziskový model, je lepší jej zaříznout hned. Fabia Combi IV by pak klidně možná i byla zisková. Jenže jestli chtějí kapacity výroby na EV, tak prostě upřednostnili EV. Zřejmě očekávají vyšší marže na EV. Což s dotacema klidně může být.
Dneska je už všechno VDA. Vodu udával snad jen jednu dobu Peugeot, ale to už je dýl. Jiná věc je, že se do toho počítá nejen samotný kufr, ale i přihrádky nebo prostor pro rezervu.
Jo, 85/15... a celý trh je 77:23 (1-7/2021). To nicméně vypovídá jen o tom, že kdo může auto napsat na firmu, tak to udělá... bez ohledu na to, jak se to auto potom používá.
Jak píše Šimpanz - dražší auta (Audi, Mercedes, Ferrari) jsou přes 90% firemních... Rolls, Aston nebo Lambo jsou 100%.
A těch 380 l je dle VDA nebo se tam tolik vejde vody? Nikde to neupřesňují..např. Sandero má rozměrnější kufr a dle VDA má jen poctivých 328l, vody se tam vejde 410 litrů...
Je to smutné, ale právě pro omezenou nabídku motorizací, jsem po mnoha letech co jsem jezdil ve Fordech, skončil nakonec u Škodovky, kde mám benzín a manuál. Takže asi tak.
Pokud je mezi námi spousta takových, tak by se ten kombík měl dobře prodávat... on se ale moc dobře neprodává. Realita je taková, že si tahle skupina buď koupí raději zánovní ojetinu (viz Rohor - nechci vyhodit 100t jen za to, že auto vyjede ze salonu), nebo si koupí auto zaměřené více na value/money než je dnešní Škodovka (Tipo SW, i30 SW).
Škodovka je v poslední době slušně zisková a asi by mohla prodávat svoje auta i o něco málo levněji... no ale cílem firmy je zisk a ne blaho zákazníků.
Shrnuls to dobře.
Co se týče silných benzínů a dieselů: tady je jádro pudla: mezi námi je spousta takových, pro které je nejnižší výbava a motorizace (ne)splněným snem.
Pro takové byl vždy kombík nesmírně důležitý. A samozřejmě pro řemeslníky.
A taková auta strašně zdraží nebo je přestanou vyrábět a to je opravdu špatně.
Škodovka se vymlouvá na EK ale jedou v tom společně. VW+EK - tam je zjevná dohoda, nakonec EK a vůbec celou EU ovládají Němci a tak si rádi přihrají malou domů (velkou). :'-(
Dobře žes na to kouknul.
Já jsem vycházel z mnoha vyjádření ve článcích a diskuzích.
Ale někde problém je, když šéf Škodovky bije na poplach a označuje rozhodnutí EK za "směšná" a "šílená".
Čti dnes na Autoforu
To je několik samostatných témat.
Nabídka motorizací - jo, trošku se to omezuje, nicméně pořád mám silnej benzín v Octavii (180kW i s manuálem), silnej benzín v Superbu (200kW)... a to jsou dvě auta, co mě zajímají nejvíc. SUV jsou na tom +- podobně. Kdybych chtěl (jako že nechci), mám i relativně silnou a povedenou naftu (147kW TDI Evo - a opět, klidně v Octavii, kde má většina konkurentů max nějakou 1.5). Podívej se třeba na Forda - v Mondeu benzín skončil úplně, ve Focusu je to litr a pak až ST... takže nabídka motorizací je pořád špičková.
Příšerné ceny - jo, Škodovka je relativně drahá... už posledních... nevím, 5-10let. Respektive... škodovácké ceny jsou u nás taková norma a někteří (zejm. Hyundai) jdou dost agresivně pod ně. Jestli se jim vyplatí tu i30 za ty prachy prodávat těžko říct... Škodovka si jede svoje a aktuálně má problém vyrábět, ne prodávat.
Prodeje v Číně - to by asi bylo na delší diskusi. Podle mě je základ problému v tom, že Čína nechce kupovat, ona chce prodávat... tj. jakmile to půjde, nahradit západní automobilky vlastními a exportovat auta do Evropy, USA atd. Takže Škodovka v blízké budoucnosti bude řešit spíš Indii, Vietnam apod.
Převážné procento prodává firmám u nás i jinde v Evropě, každá významnější automobilka. Víc než 50% prodejů soukromníkům mají u nás pouze značky orientované na lowcost (Dacia, Suzuki) anebo značky se zanedbatelnými prodeji (Honda, Mitsu). I přesto letos prodala soukromníkům Škoda přes 6600 aut, v absolutním množství zdaleka nejvíce ze všech značek.
Tak přece nebudou vyrábět něco co se jim nevyplatí a čím víc by jí prodali tím horší pro ně i pro nás.Flotilové emise tenhle segment B brutálně zvedá.Pořád chce EU za 1g nad emisí 95eur takže buď plugin,ev nebo zaplatit
Aniž bych se chtěl Škodovky zastávat, včera jsem koukal na nabídku skladovek v takové té typické nižší střední třídě.
Mimo i30/Ceedu, která pořád drží ceny pod 0,5m i se slušným R4 TGDi se u více a více aut v nějaké průměrné motorizaci dostáváš nad tuto magickou hranici. Třeba takového Fokuse s 1.5TDCi Titanium kombi aktuálně na Sautu jako nového seženeš za 720 tisíc !!! Kdežto Oktávku 4 s 1.5TSI od 560-600 (a viděl jsem tam i nějaké 2.0 TDI 85kw) a to prostě není špatné...
Nad pul milionu s takovými konkurenčními motory pak jsou i kdysi levní francouzi, Ford vůbec nemá nic (prý se Fokus nevyrábí a jsou obrovské čekačky, ale moc se to nepíše), Toyta svou Corollou s 1.2T v výbavě taky přeskočila přes půl mega... takže ta Oktávka není vůbec drahá s tím, co nabídne. Neříkám, že je to nejlepší value/money, ale taky ot není tak strašlivé jak tu líčíš...
mi tu uz moc nepasuje ( obecne tato farba ani neleti dnes asi nikde ) .. ale ta modra cervena alebo zlatista na tych 18tkach.. parada... takto vyzera kral segmentu :yes:
co viac tu treba... aj ten 380L kufor fabie je uz vacsi ako v golfe VI ( 350 L ) z udajne vacsieho C segmentu ... klobuk dole... toto bude trhak.. megatrhak... a to viac zamrzi skrtnuty kombik .. ktory by uz v reale drtil zrejme aj nejeden uz papierovo vyssie posadeny a podstatne drahsi kombik... fabia mi dnes uz pride uplne dospela a vyspela aj ako jedno jedine rodinne auto pre 3-4 clennu mladu rodinu ktora zrovna neprevaza kazdy den pracku ci surfovu dosku .... mne by asi aj do buducna uplne stacila ( uvidime casom co bude stacit a co nie... ale ten kufor je fakt pecka na to ze je to hatch.. uz o rovnych 100L ma viac ako v mojom pole ktore je len o nejakych 12cm cm kratsim autom ) .. samozrejme brat tu treba verziu 1,5tsi 4 valec a manual a dat si tam nejake aspon 17tky uz :yes:
Za zrušení Fabie kombi může prej Bill Gates a NWO, kteří rozhodli o tom, že čecháčci si už další kombí nekoupí a musí mít SUV... přece je to jasné ne?! :D
Komu uniká ta souvislost, že kombi v této třídě vymírají už asi 15 let, tomu nic takového nevysvětlíš.
Emelku, ty snad rozporuješ příšerné ceny v Česku a stál více omezenou nabídku motorizací a verzí vozidel Škoda?
A Čína je tady provázaná s ČR víc než by sis zjevně pomyslel.
V Číně se vyrábí mnoho náhradních dílů pro všechny vozy Škoda a je dost velký rozdíl když máš objednávku na 300 000 vozů než na 100 000. Náklady jsou nahoru.
Ano, v Číně taky zkusili vyšroubovat ceny nahoru a jak to dopadlo.
Byla to ale jen náhoda že ve stejnou dobu nasadil VW levnou Jettu?
"ten" člověk ovšem řeší cenu a náklady
Škodovka zřejmě i nadále nabízí skvělé fleetové ceny, ale co když ne?
hlavně je ale zcela odtržena od reality co se týče prodejů soukromníkem
a Eňák to ve flotilách nevytrhne, nemá to žádný dojezd .... realita je ještě horší než ve škodováckých letácích.
Škodovka prodává v ČR převážné procento výrobků firmám. Ve firmách obvykle o nákupu čehokoli rozhoduje někdo konkrétní. Ten konkrétní člověk si ale nekupuje auto pro sebe a neplatí ho ze svého. Tedy jeho kritéria jsou taková, jak bych to jen řekl, prostě jiná. Kdo chce pochopit, jak to myslím, ten to pochopí.
Tohle jsou čistě projekce toho, co se děje v tvé hlavě... s tím, co se děje v Evropě nebo v Číně to nemá vůbec nic společného...
Čísla jsou čísla... 40t Fabií kombi je pro automobilku s výrobou přes milion aut něco pod 4%... ne zanedbatelné, ale ani nic zásadního. A Škodovka u nás je na svých 35% trhu... cokoli přes 30% je podle mě slušnej výsledek.
Vy máte v redakci Járu Da Cimrmana ? :-[]:-[]:-[]
Škodovky padá v Číně na úplné dno, nejspíš ji odvolají z čínského trhu.
Tam to VW zabil Jettou.
Tady to VW zabíjí zrušením kombi a dalšími triky, které fungují asi tak dobře jako že v Británii vyrábí tolik aut co v roce 1956 :-)
Tak dlouho s.s-rall.i Číňany vysokými cenami, až jim Číňani ukázali prostředníček.
Já myslím že Škoda začíná loajální Čechy taky pořádně ss.r.áá.t.