Novodobá Škoda Octavia první generace oslaví 3. září pětadvacet let od startu sériové produkce. Při této příležitosti si na populární český model trochu zavzpomínáme.
Ta 1.6 na tom nebyla se spotřebou o moc lepe. Jezdilo se s ní kolem 7.5l
A zrychlení to taky mělo závratné, nějakých 12s, ale musela být rovinka, v zatáčkách byl ten podvozek tragický.
...proč tehdy VW tu svoji novou revoluční platformu udělal s tak ubohoučkým rozvůrkem 2,51 m. Zvláště když na svou dobu použili tak velká kola, resp. podběhy! Přitom tehdejší evropská konkurence měla rozvor běžně kolem 2,6 m!!! Pokud by jedničková octávka nabízela takovÿ rozvor, jednalo by se prakticky o dokonalé auto! :-(
U mého služebního sedanu v roce 1999 a kousek 2000 si taky nevybavuju, že by měl slabší brzdy, zato podvozek byl v zatáčkách hotový tancmajstr. Pro mě asi největší zážitek byl, když jsem u Billy (v Měcholupech) něchal chvilku auto na parkovišti a když jsem asi po 10 minutách k němu dorazil, měl jsem stažená všechna okna. Myslel jsem si, že jsem už asi dost přepracovaný až do té doby než jsem si doma u baráku všiml, že mi chybí zámek u dveří spolujezdce a moje pracovní taška (v níž nebylo skoro nic) v kufru.
Bol to v podstate skodovacky golf 4 akurat v prevedeni lift/kombi... na rovnakom razvore vtedy stal ale aj prvy leon .. prve audi A3 prve audi tt a tusim aj prvy novodoby beetle... tu plosinu vtedy mala snad polovica koncernu :D... dnes uz ale aj male vozy maju vacsi ravor ako tato 4,5m dlha O1 ... ktora snad jedine v kombiku este ako tak zakryla a maskovala ten kompaktny razvor... lift je ale dodnes nekukatelny s tou odstavajucou tlustou megaritou ...
Suhlasim..... bolo to na svoju dobu velke auto na malych zakladoch... ale bola to defakto prva skutocna moderna novodoba skoda kedze felda bola v podstate s kuskom nadsazky len prekopany favorit .... az octavka vtiahla skodu do dostojneho moderneho sveta aut a na uroven doby ... :yes:
My meli 1.6 74kw kombi r. 1998. Prostor vzadu pro děti, dost bidny podvozek, brzdy si nějak neuvědomuji, ale v porovnani s Felicii nebo formanem to bylo o dost lepsi. Jestli i tak byly slabé, nejsem schopen říct.
Ale v porovnani s Felicii to byl mílový skok. A taky 6 let a 200tis zvládla s jedinou poruchou, motorek předních stěračů se zadřel.
Ja som mal poFL 2003 dost dlho a bolo to
celkom spolahlive auto s kopou dostupnej dokumentacie. Upiratena ETKA bol zaklad.
Ale ked islo prec, uz papalo 1l oleja na 1000km.
Este spomeniem aj naozaj vydareny dizajn.
Souhlas, podvozek, brzdy, místo uvnitř,... ale přesto to byl až zázračný restart Škoda Auto. Z pohledu dobové konkurence (1996) šlo opravdu po velmi dlouhé době o auto evropského formátu. :yes: