Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
Celkem by me zajimala fotka, jak pohodlne tam mas naskladane ty sedacky. Stale nechapu, jak to muze byt lepsi, kdyz nema tri samostatne sedacky a je mensi.
já se na něho šel podívat a fakty je výš jak brzda, ale odkládací prostor na nohu a spojka je v rovině a tak to přendáš a já fakty o jízdě nic nevím, možná někdo kdo má za jízdy pořád nohu na spojce by problém měl vždy.
Já tedy ten pedál spojky nepozoruji, že je špatně a to střídám více aut a grandem se jezdí nejlépe. Jo automat jsem s dvoulitrem projížděl, řadí jak v autobusu, akorát tomu chybí retardér.
ano roletka se dá zatáhnout a ještě na té roletce máš sluneční clonu a znám dost řidičů co neumí si zdvihnout sedadlo natož seřídit volant. Nemáš něco s očima nebo epilepsii? Koho sem vezl, tak si to sklo pochvaloval.
typ,motor, výbava? Já ho mám taky a žádný pekáč to není, akorát jednou přestala časovat sací vačka, tak čidlo jsem vyměnil, ale to motor jede bez časování. Baterka původní, desky taky, ale já se o to starám a nejsem typ co pokazí i co nepoužívá.
Já ho budu hýčkat. Kdo ho nemá, neví o čem je řeč. Koupil jsem první v čr a mám i jiné auto a mohu tedy porovnávat, před grandem jsem kupoval taky mezi prvními fabii combi a píši, že citroen je s náklady na provoz na km asi na třetině dolů než koncern, tak boháčům, kteří jezdí rádi do servisu chybět nebude.
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
Jasně chápu, nikdo nic nezkoušel jen ty jsi letadlo. Obhajuješ si svou garáž hezky, ale na špatném místě. S-max je na tom dobře a je skvělé, že taková auta ještě jsou. Ale kdyby nebylo lidi jako ty, kteří napíšou to co píšeš, mám nejspíš místo HL toho S-maxe.
Presne toto aj mne vadilo, ten vysunuty spojkovy pedal :-) Zaujimave, ze nikomu v testoch a ani ludom to nevadi a pritom je to otrasne. Ale mam automat :-)
Grand C4 Picasso (1.6 HDI manual) vlastnim uz 4 roky a objektivne pre rodinne pouzitie s tym autom nie je ziadny zasadny problem. S rodinou sa clovek neponahla a na toto pouzitie motor 88kw v pohode staci. Podvozok super pohodlny. Zadne sedadla tym ze sa daju posuvat a nastavit sklon operadla su super aj na dlhe cesty. Cestujuci v 2. rade maju vystup klimatizacie na bocnom stlpiku so samostatnym ovladanim intenzity "fukania", dost ucinne. Dlhodoba spotreba okolo 5,5L.
Drobne negativum je sprevodovanie - 1. kratka, pri rozbiehani treba hned radit, 2. dost dlha. Asi to tak musi byt kvoli slabsiemu motoru. Trochu divna je poloha spojkoveho pedalu, je ako keby vysunuty "dopredu" oproti ostatnym pedalom.
Mal som moznost porovnat to s novym Citroen Berlingo a musim povedat ze Berlingo pre rodinu tiez OK ale je to krok smerom dole - podvozok menej pohodlny, vyduchy klimatizacie sa nedaju samostatne zatvarat (koleckom) a vzadu nie su ziadne, zadne sedacky menej pohodlne, nie su posuvne a sklopne a je na nich menej miesta. Grand C4 Picasso / Spacetourer je oproti Berlingu superpohodlna limuzina.
Ak sa niekto pyta, komu bude Grand C4 chybat, tak podla toho co vidim u nas pri skole asi mnohym: stretavam ich tam minimalne dalsich 5-6, a to aj nove kusy kupene tento rok. Petrolhead-fotr bude hladat inde, ale pre zvysnych 90% rodin to auto nema problem.
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
dobra diskuze:-) no ja resil to same, ale s prihlednutim ke vsem (osobne vyzkousenym parametrum) , jsem sel nakonec do Vecka..3 deti pohodlne usazene a mista na rozdavani. Zada potreba nosice kol na kouli, na strese , ci stresniho boxu. Priceless;-)
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
Kdyz jsme cekali treti, tak jsem objel vetsinu ,,klasickych" automobilek a vzdy zkousel 3 autosedacky vedle sebe - jestli se vejdou a jak dobre jdou zapnout. Jako vitez skoncil S-Max, protoze jako jediny splnil oboje plus za dobrou cenu.
Jak jsem psal nahore, kdyz dam 3 autosedacky do isofixu, tak mezi ,,operadly" je misto a pro zapnuti pasu je dostatek mista. Ty mi chces namluvit, ze v aute kde je o 10 cm mene na sirku je to lepsi a tomu ja proste neverim. Zvlaste pokud tam je pouze 2xisofix, ktery jiste nebude uplne u kraje ale dal od dveri a treti aurtosedacka se tam pak nevejde.
Pripomina mi to hlasku ve snezenkach : ,,Jedem zkratkou, pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta"
Podľa toho čo si tu vyprodukoval si s tým sportagom a karoqom nikdy nešiel. Priestorovo a variabilitou sú tieto dva hodne ďaleko za C4 ST. Áno, zub času sa pod neho ako celok podpísal, ale v pohodlí, variabilite a priestornosti slabé stránky nehľadaj
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
Jdi si to vyzkoušet. Já vybíral asi z 10aut celkem.
SUV jsem nechtěl, a pořád mám k nim odpor. A jakmile to půjde, vezmu zase klasiku. Takze se jdi bodnout s tím přesvědčováním sama sebe.
Byl jsem si to vyzkoušet, možná ho tady bude kupovat i Jirka Vejrazka, nevím jestli se tedy rozhodl, a taky čekal vic.
Právě díky těm nesmyslum, co tu píšeš ty a tebou podobný. Nikdo neříká, že tam není místo, ale podle vás má člověk představu, že ty sedačky mají kolem sebe spoustu místa a ono tomu pak není.
Předpokládám že jsi v ničem jiném neseděl.
Z toho co jsem procházel a zkousel, s-max a Galaxy, Kuga, C4 ST, GLE, HL, RX L, proace verso, Explorer, Q7 a k vyzkouseni X5 jsem se nedostal, ale to ještě napravím. U všech jsem zkoušel jak se vejdou sedačky. Možná jsem ještě na něco zapomněl, tech aut jsem prolezal dost.
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
Takze prakticky v dulezitych paraetrech je Highlander horsi. Prijde mi, ze sam sebe presvedcujes, jak dobre jsi koupil. Tve vsechny argumenty jsem vyvratil, takze zbyl jen tvuj subjektivni pocit. Neberu ti ho, to je tvuj problem jak se s tim popasujes. S-Max ma prostoru na rozdavani a klidne se muzeme nekde sejit a porovnat nazivo. Rozdil na sirku 10 cm bude sakra znat a koupit auto pro 3 autosedacky a mit k dispozici jen 2x Isofix je neskutecny fail.
Pokud by jsi napsal, ze Highlander se ti vic libil, tak je to lepsi nez argumentovat nedostatecnou sirkou a pak koupit mensi auto.
Da sa to zatiahnut a potom to funguje ako normalne okno. Neprakticke to je mozno vtedy, ked ho budu menit v servise, inak je super prakticke s dobrym vyhladom. Tam sa mi fakt nestalo, aby som nevidel na semafor hore.
Uplna blbost, hlavne tie 3 sedacky sa tam vojdu v pohode, ked su na to urcene a sediet sa v tom da aj vzadu na rozdiel od napr. C5 aircross. Problem je v tom, ze neexistuje lepsie auto tychto rozmerov, kde bude viac miesta vzadu. Rovnako aj ostatne veci, ako super velke celne sklo. Ved ked svieti slnko, tak si to clovek zatiahne. Odkladacie priestory, tak slnecne okuliare mam v strede medzi sedadlami a mobil vo vrecku, alebo ked sa pouziva, tak na policke dole. Infotainment je lokalizovany do cestiny, zvyknut sa na to da, ako aj na ostatne jazyky. Praveze budikovy dispej sa da pekne nastavit, ved ktore auto zobrazuje este teplotu oleja a chladiacej kvapaliny. Pravda, otackomer som nemal nastaveny ani raz, pri automate ma to nezaujima. Este tam myslim je nastavena mapa. Ktore auto na trhu to ma lepsie? Nejake extra jazdne vlastnosti to nema, ale pohdlne to je a presne to splna ulohu rodinneho auta na dlhe cesty. A podla vsetkeho zvlada aj kratke :-)
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
ted jsem to byl změřit, je tam 1510mm cca. Zrcátka po sklopení nepřesahují šířku auta, takže 1930 je bez zrcátek, zrcátko pak přesahuje každé o cca 25cm. A ano, sedačky se tam vejdou lépe. řekl bych ti, ať si to jdeš vyzkoušet, ale HL má jen 2 isofixy. A ty zámky pásů, jsou utopené, ale když se dají sedačky, tak se tam vysunou do podobné pozice jako máš na tom obrázku S-max.
Pořád nechápeš, že s-max nekritizuju, naopak jsem rád, že taková auta jsou. Ale pro mne byl zklamáním, protože jsem čekal prostě víc. a z tvých příspěvků bych taky čekal, že tam bude prostoru na rozdávání.
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
Vozili jsme 2 velke autosedacky plus uprostred vajicko a nasledne 3 velke sedacky vedle sebe. Vsechnz autosedacky od Rommer kidfix.
Z meho pohledu ma zapinani pasu do zamku skvele vyresene, protoze neni utopene v sedacce, ale je vys, takze se tam jak detska, tak i dospelacka ruka dostane. Mam vetsi ruce, tak jsem to mel natesno, ale nikdy nebyl problem. Mezi autosedackama bylo i misto, nedotykali se, zatimco v jinych autech jsou defacto narazene na sebe. Samozrejme vsechny tri v isofixech.
Opravdu mi chces tvrdit, ze tohle - https://d62-a.sdn.cz/…fx-8210-hdr.jpeg?… je lepsi nez tohle - https://img.auto.cz/…pbWc/6953979.jpg?…
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
smax má výhodu v těch isofixech, ale dostat se pak k zámku pásu je větší oříšek než v HL.
Vozíš 3 velké sedačky?
Ano, Toyota udává nejmenší rozměr. A víš kde ten nejmenší rozměr je?
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
mně zajímá, jak se mi tam vejdou sedačky, proto jsem to zkoušel a porovnával. Nevím odkud čerpáš, protože Toyota k HL moc rozměrů neudává, a ty vnitřní prakticky vůbec. Ale i když vezmeme co jsi dohledal, je vidět, že papír snese všechno, resp. asi každý udává jiný typ šířky.
Fakt se chceš dohadovat s někým, kdo ty auta osobně zkoušel a dával si tam ty sedačky?
Jak jsem psal, S-max je určitě nadprůměr v dnešních autech, ale čekal jsem víc ( možná právě proto jak o tom majitelé básní, jak je tam místa ), ale jakmile se mají dát 3 velké dětské, už to není taková sláva jak by člověk s diskuzí čekal. Špatné to není, ale to odrazení bylo spíše o tom, že o tom lidi napovídají, a nakonec se zjistí, že tam vlastně dávají třeba jen jednu velkou sedačku.
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
Porad nechapu a to mam osmiletou zkusenost s usazovanim deti v autosedackach v S-Maxu. Zamky krasne pristupne a celkem brzo se deti zacali poutat samy. Ani s vajickem, ktere jsem daval doprostred jsem nemel problem.
pokud je jen 1 velká sedačka, problém s místem nebude skoro nikde. Já mám 3 velké sedačky a v C4 ST ( ale byla to jen 5 místá, ne grand ) a dozadu to bylo stejně komfortní je dávat, jako tehdy do mojí corolly. Toho místa na šířku zas tak moc nebylo. V 7místné variantě si dokážu představit hodit jednu sedačku do 3.řady.
Ale to okno je super, s tím souhlasím.
No neviem v čom si jazdil, ale zjavne tento model to nebol. Sám som hľadal auto pre 5/6 člennú rodinu s maximálnou variabilitou, veľké MPV som ešte nechcel lebo to je už autobus a denne nejazdím v plnom počte.
- priestorovo využiteľné až moc: spolujazdcova sedačka sklopná do roviny, stredný rad 3 samostatné posúvacie a polohovacie sedačky s 3x ISOFIX (vozím 1x veľkú sedačku, 1x podsedák a dospelý - na šírku bez problémov)
- čelné sklo nad hlavou je najlepšie plus tohto auta, v meste sa necítim ako jogín pri sledovaní semaforov. A keď sa ide po peknej krajine, výhľad jak s kabrioletu.
- Odkladacie priestory úplný štandard: vo dverách, 2x na kávu/malú fľašu + mobil + veľký box v stredovej konzole. Navyše celý box sa dá z auta vybrať a doklady/kávu si nachystať doma.
- tie opierky ti jediné uznávam, mohli by byť širšie
- infotaiment: neviem aký starý si mal model, ale aktuálny vie Android Auto, Apple Car Play, Mirror link, TomTom navigácia s užívateľskými updatmi, cúvacia kamera s dobrým rozlíšením.
- Ak si mal budíkový displej, tak zjavne starý. V novom dizajne tam mám všetko čo chcem.
- 1.5 HDi je trochu málo na také auto, mám 2.0 HDi s 8-stupňovým automatom a ide to nádherne. Spotreba medzimesto 5,5, diaľnica 6,5 max.
- možno vyzerá trochu zastarane, ale je to jedno z mála áut, kde nie je výhľad ako z tanku a "A" stĺpik ti nezakryje aj autobus. Tu tie dva tenké stĺpiky ti zaručia, že sa ti za ne fakt nikto neschová.
- Karoq a Sportage? Sorry, toľko miesta tam pre 5-člennú rodinu nie je ani náhodou.
- 6/7 miesto má ako jedno z mála použiteľné, nakoľko sa každá sedačka v druhom rade dá posúvať. Nie je to pre dospelého do chorvátska, ale pre deti fajn miesto s odkladacími priestormi a 12V zásuvkou.
já dodávku nechtěl, do kombíku C segmentu jsem sedačky dal, ale už jsem chtěl něco, kam je dám pohodlně, nebudu mít sedřené ruce a odpustím si půl hodiny nadávek. Koukal jsem po MPV, což dnes jsou osobní dodávky a jen pár klasických. S-Max/Galaxy jedno z mála, které se udržely a tu přidanou hodnotu šířky oproti klasice mají. U C4 vzadu je dost těsno a sedačky byl stejný problém jako u běžného kombíku. Nakonec jsem skončil u Highlandera, sedačky jsou ve druhé řadě, třetí řadu není potřeba používat a je to kufr na spoustu haraburdí.
Ty novější verze nevím, ale otec měl 8 let ještě tu původní Xsaru Picasso. To bylo neskutečně praktické a pohodlné auto. A taky spolehlivé. Vzadu klidně 3 dospělí i na delší cestu. Nový stál 460 tisíc v naftě a na dlouhé trasy jezdil v průměru za 5l/100. Nebylo to žihadlo, podvozek na žádný závodění, řazení trochu gumové. Ale to auto plnilo svůj účel, naložit rodinu a vyrazit pohodovým tempem na dlouhou cestu.
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
ano, v dané cenové je super. Uvažoval jsem o něm, ale jak říkám, čekal jsem víc, tak jsem šel jinam. Nadávání u usazaování sedaček jsem si už užil až dost ( a vešly se i do menšího auta ), tak jsem chtěl už něco, kam se dají pohodlně.
V čem jezdí pětičlenné rodiny? Těch zrovna není málo. Pro ty jsou SUV nepoužitelná, kombi ještě jakžtakž s rakví na střeše, ale nic extra praktického to není. Ale tři sedačky vzadu jsou problém pro drtivou většinu z nich. Řešení jsou dodávky, ale opravdu všem vyhovuje dodávka?
Argument, že před 30 lety se jezdilo v 120ce na Jadran i v šesti neberu. Nyní každý tahá sebou kočárky, postýlky, kola, brusle atd., nemluvě o dětských sedačkách.
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
Tomu nerozumim, kdyz Highlander je mensi na sirku. Explorer je mozna sirsi, ale taky mnohem drazsi.
S-Max za danou cenu nabizi velky vnitrni prostor a velkou vnitrni sirku, podotykam za danou cenu. Srovnavat s autem za 2 miliony je nesmysl.
já ho párkrát dostal jako náhradní auto. moc nadšenej jsem z něj taky nebyl, ale bylo to spíš problém, že byl s dieselem a manuálem. Horší jezdění po praze jsem snad ani nezažil.
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
Aký limit?
Tacho, či gps?
10 km plus podľa tachometra a nikto sa približovať nebude. A policajtom to nevadí, lebo reálne nejde o prekracovanie maximalky.
Tento model som skúšal, cca 2000 km.
Veľké sklamanie.
Priestorovo je to nevyužitelne.
Vzadu sú veľmi úzke sedačky, reálne tam nemožno namontovať tri detské sedačky.
Pre dospelého sa tam sedí nepohodlné, v ramenách sú extrémne úzke.
Vpredu je dlhé čelné sklo nad hlavou. Treba mať stále roletku stiahnutu, pretože slnko aj pri zatiahnutej oblohe nepríjemné svieti do očí.
Žiadne využiteľné odkladacie priestory. Nemáte kde odložiť slnečné okuliare, mobil ani fľašku.
Nepohodlné opierky na ruky. Úzke, zabudované v sedadle.
Infotaiment nelokalizovany, grafika 90 rokov. Cuvacia kamera tam je, ale rozlíšenie ako na horalke.
Budikovy displej fakticky nemožno nastaviť, tých pár režimov je zúfalých. Veľký ako prasa, ale zobrazuje minimum údajov. Napr otáčkomer tam síce je, ale za jazdy je nemožné naň pozrieť, je otrasné malý.
Motor 1.5 bluehdi (ten novy s mocovinou), je hlučný, lenivý a uzrany. Medzi mesto sa síce dá pri opatrne jazde dostať na cca 6 litrov, na diaľnici je to už okolo 7.5 litra a viac.
To auto bolo zastarané už pred 5timi rokmi, teraz je to úplný crep.
V obyčajnom karoqu alebo sportage budu mat cestujúci viac pohodlia.
Ja som ho mal 5 rokov 1.5eb a veľká spokojnosť. Boli nejaké zvolavačky + výmena klimakompresoru na záruku a inak nič.Choď do toho keď sa ti páči a chceš ho.
Na zadných sedačkách by som sa odviezol aj ja 183cm (nepíšem luxusne) a pre deti úplne v poho.
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
To by me zajimalo, ktre SUV je sirsi nez S-Max ? Vozim tri deti a sirka je to co u S-Maxe rozhodlo a hlavne 3xIsofix. Nevim jaka jsi mel ocekavani, ale S-Max patri mezi siroke auta i uvnitr.
skoda tych MPV, ale v podstate su aj tak dost predrazene oproti klasickym autam, tuto C4 sme zvazovali ale dat za to takmer 25 tisic € nam prislo naozaj vela
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
No, mám podobnou zkušenost.
20/6/2011 se mi posledních cca 60 km doslova lepil na zadek jeden pabIb s autocisternou - taková ta, co se v ní vozí práškové nebo granulované chemikálie. Pak jsem mu ujel - no a ve Vysokém Mýtě, když jsem stál na semaforu, mne konečně dohnal. Narazil do mne, hodil mne na auto přede mnou a OBA nás tlačil ještě takových 100 - 150 metrů
Z dva měsíce starého Peugeota 407 STW byla 207 STW, já chodil nějakou dobu se sádrovým límcem - a pak jsem si koupil Citroëna C5
A musím přiznat, že ještě dost dlouho potom mi kamion těsně za pérdelí dělal FAKT nedobře :-( Takže Romana plně chápu
Sharan uz davno skoncil, sice je s alhambrou porad ve vyrobe, ale s motorizaci 1.4TSI a bez dalsiho vyvoje (stale je to platforma PQ). Konec vyroby jakontakove je v planu na 2022
A aký bol dôvod? Okrem väčšej plochy kufra a dynamickejšieho vozenia. (Ja viem, to je dosť, ale či by tam nebol aj nejaký dôvod naviac, pre mňa sú tie dva vymenované nedostačujúce. ) U Teba sú ešte na rane schopnosti auta s ťažným...
Nezlob se, ale evidentně nevíš o čem mluvíš ;-) iD3 je velikost Golfu, včetně prostoru uvnitř. ID4 Tiguanu. Touran je ještě o kus dál ;-) a hlavně kdo by chtěl připlácet půl milionu za elektriku :-[]
. S-Max to má zrátané a Touran skrz počty predaných kusov asi to isté, takže je len otázkou času a kúpiš si trt a tri oriešky, len nie mpv. Na strane druhej sa automobilkám skrz nezáujem kupujúcich nedivím. Sám som mimochodom uprednostnil kombi pred mpv pri poslednej obmene
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
Mě z odhadem 20m odstupu zůstal metr když auto předemnou šlo z 60 na 0 bez důvodu(viděl jsem před něj)ale pak jsem si všiml že k silnici běžela srnka a jak slyšela brzdění tak to otočila.
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
No. mně v poslední době toto dvakrát dělali psychopati za volantem kamionu. Taky se mi brutálně lepili na zadek, přitom dobře viděli, že kvůli autům před sebou rychleji jet nemůžu. Bylo to velmi nepříjemné a jen jsem se modlil, abych nemusel prudce brzdit. Ale že bych kvůli těmto dvoum blbcům proklínal všechny kamiony a kamioňáky, to tedy ne...
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
Ja s tym problem nemam, akurat jedno BMW sa mi priblizilo zozadu na dosah, lebo mam obmedzenu maximalnu rychlost na 130 a neskor som mu usiel. Staci nejazdit ako psychopat a ludia sa lepit nebudu. A ked uz clovek takto jazdi, tak samostmievacie spatne zrkadlo je zaklad :-D Stale neviem, ked jazdim Scenicom, tak jazdim na mpv, alebo na suv.
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
Asi jo. Dnes byl obzvlášť výživný den. Já najezdím denně obvykle asi 3 km. A potkal jsem takových dnes 5. Tak mi vysvětli, proč nemůže SUV alespoň normálně dodržet bezpečnou vzdálenost? Protože pro toho psychopata za volantem jsou všichni malinké obtěžující nuly pod jeho vysokým postem?
Re: Protože vy hovada všichni musíte jezdit v tanku
No vidíš, a já to SUV koupil, protoze je nás 5 a ty MPV vymiraji. A zrovna S-max mne tou vnitřní šířkou docela zklamal. Přesto byl horkým kandidátem. Čekal jsem vic a na 3 dětské sedačky mne to zklamalo. Je to lépe než 95% aut, to žádná, ale bylo to daleko za očekáváním. Vzdy to bylo pro mne synonymum prostoru a pak kdzy jsme mohl naživo vyzkoušet dost zklamání.
Takze teď je ze mne psychopat co svítí ostatním do zrcatek a nahání jim strach.
Začínám být nepříčetně alergický na všechny ty tanky, které se na mě na 50ce lepí, oslňují a svojí velikostí straší. Velmi, velmi moc alergický. To prostě není o ježdění a dopravování se. To jsou čistokrevné závody ve zbrojení. Ale ve jménu ekologického Boha ve spojení s lidskou tupostí se tomu dnes fandí.