Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jízdní dojmy se zbrusu novým Lexusem NX: Míří výš!

Druhá generace Lexusu NX se zlepšila ve všech ohledech a jejím odvážným cílem je prodejně se vklínit mezi Mercedes-Benz GLC, BWX X3 a Audi Q5.
Zpět na článek
19. 10. 2021 09:23
Re: Prodejně se vklínit
A6 - to je přesně ono. Kromě případných sympatií k značce mě nenapadá moc důvodů proč vzít fwd 120kw A6 místo ES. Leda tak kvůli kombíku…nebo specifické individiualizaci.
19. 10. 2021 09:20
Re: Prodejně se vklínit
Ta udávaná dynamika mě právě v praxi překvapuje, protože pocitově to jede cca jako to 20d, ale bez chrochtání a s nižší spotřebou. Škoda že jsem to tehdy neměřil, porovnával jsem stejné trasy a mimo jiné jsem tehdy přesedal z Passatu 110kw do ES. Obojí má na stovku stejně, ale v praxi bylo ES jednoznačně rychlejší a silnější.

Problém totiž podle mě je v tom, že Toyotí hybridy umí pružné zrychlení (tzn podat plný výkon) jen na pár vteřin a pak se snižuje podíl elektromotoru na pohonu, takže ty dlouhé sprinty neodpovídají udávanému výkonu. V praxi pro předjíždění apod to stačí.
Avatar - Emel
17. 10. 2021 18:42
Re: Prodejně se vklínit
No tak pak jo... vzhledem k tomu, že cenově je ES hluboko pod základní A6 2.0TDI 120kW FWD, tak tam to asi za zvážení stojí.
Avatar - pradeda777
17. 10. 2021 17:58
Re: Elektroauto není auto, to je ideologie....
Že dojde ropa to už tu bylo tolikrát, že už je to docela trapné. Já o tom slyšel poprvé v roce 1958 a pořád je ropy dost. Dokonce i víc než tenkrát.... :D
S Renocar i3 jsem jel minulé pondělí, když jsem měl u nich "opravdové auto" v servise. Dojem? Ok. Na popojíždění po blízkém okolí ok. To je pro EV ta správná parketa, jak už jsem mnohokrát psal. Ale EV jako only car v rodině nedává smysl. (Hybrid nebo PHEV je ok) A k tomu jak se poslední dobou pohybuje cena elektřiny....a bude hůř, tak těm, co nemají na střeše fotovoltaické panely bude muset stačit pár adidasek.... :-!
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 15:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
17. 10. 2021 15:02
Re: Prodejně se vklínit
Je to stejná platforma a stejná motorizace. Jasně, Avalon a ES jsou větší...
Audi a VW - jak kde. Pokud se bavíme o střední třídě, tak je Audi MLB a Passat MQB, tam to stejná platforma zrovna není.
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 14:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
17. 10. 2021 13:48
Re: Prodejně se vklínit
Viděl jsem srovnávák Insi, Mazdy 6 a Camry a Insi ho vyhrála primárně kvůli kvalitě jízdy (v testu byla 1.5, takže dynamicky to bylo srovnatelný). Nevím, o kolik je ES lepší...
Avatar - Amaterasu
17. 10. 2021 13:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
17. 10. 2021 12:27
Re: Prodejně se vklínit
To asi záleží na prioritách. Pokud je priorita plout si v klidu krajinou, nebo toužíš po hybridu, tak asi jo. Jinak mi sedan se stovkou za 9 a vmax 180 již od 1,25 moc neimponuje, to už bych si radši nakonfiguroval Insignii nebo Mazdu 6 a rozdíl projezdil v benzínu.
17. 10. 2021 11:48
Re: Prodejně se vklínit
Ano, máš pravdu, vzal jsem čísla za H1, ale je to prašť jak uhoď.
17. 10. 2021 11:38
Re: Prodejně se vklínit
Aha, tak to nic moc. Myslel jsem "bodovalo" ve smyslu, že v ČR po faceliftu mělo dost rozumný ceník a v Praze jich jezdí poměrně velké množství. Nebo jakože subjektivně to není okrajovka. Tak mě překvapuje, že to statisticky okrajovka je...

Zrovna tento týden jsem jel po víc než roce Lexusem ES jako pasažér a za ty peníze si stojím za svým názorem, že raději Lexus ES než 520d. A to 5er jezdím, byť právě mnohem silnější :)
Avatar - Emel
17. 10. 2021 11:31
Re: Prodejně se vklínit
Carsalesbase (což teda není jen EU) hlásí 13t... a 2018 20t. Ale to Volvo má 70t, takže poměr asi stejný :-). Stelvio má 17.
17. 10. 2021 10:50
Re: Prodejně se vklínit
No 7 200 prodaných kusů NX za 2020 v EU o velkém bodování nesvědčí, XC60 prodala 42 000 aut.
17. 10. 2021 01:11
Re: Prodejně se vklínit
NX tím dosud skutečně bodovalo. Technika průměr, ale bylo to prostorné, s kvalitním a dobře odhlučněným interiérem za rozumnou cenu. Za mě proč ne.

Pokud někdo kupuje 20d u BMW, 200d u MB atd., tak rozhodně má smysl zkusit Lexus.
17. 10. 2021 01:08
Re: Prodejně se vklínit
To sice jo. Ale (bohužel) většina X3 u nás je taky jen přinejlepším 20d...a tam se podle mě lepší architektura celkem ztrácí.
16. 10. 2021 22:01
Re: Prodejně se vklínit
Jj, také taková poloprémie, ale aspoň tu má slušné prodeje.
Avatar - wakantanka
16. 10. 2021 15:11
Re: Re: Prodejně se vklínit
Ono aj to je cesta predať auto o triedu väčšie za cenu o triedu nižšiu.
Avatar - Amaterasu
16. 10. 2021 14:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
16. 10. 2021 14:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 10. 2021 13:03
Re: Prodejně se vklínit
Vším možným ano, ale kojotím pohonem je to stejná prémie jako Lex ES nebo Mondeo Vignale ;-)
Avatar - Amaterasu
16. 10. 2021 12:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 10. 2021 12:51
Re: Prodejně se vklínit
Pokud to postaví cenově proti X1 tak to odpovídá, ale v článku se blouzní o X3, Q5 a GLC, ty jsou technicky zcela jinde.
16. 10. 2021 12:25
Re: Prodejně se vklínit
U tédle kategorie SUV mi to neva, u RX je to provar.
Avatar - Amaterasu
16. 10. 2021 12:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 10. 2021 11:55
Re: Prodejně se vklínit
Nechápu reakci Vaculíkova patolízala a podržtašky ;-) Ne NX na prémiovou konkurenci platformou nedosahuje. Je to jen RAV4.

Přitroublé plkání bez špetky znalosti nebo zkušeností jsou důvodem, proč má podržtažku vypnutého.
Avatar - Amaterasu
16. 10. 2021 11:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 10. 2021 11:28
Re: Prodejně se vklínit
Cenově to bude spíš X1 než X3, takže to vědí. S technikou prémiových evropských středních SUV to nemůže soupeřit, ale obstojí proti X1, GLA nebo Q3 slušně.
Avatar - Amaterasu
16. 10. 2021 11:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
16. 10. 2021 10:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 10. 2021 10:43
Prodejně se vklínit
mezi skutečnou prémii by neměl být problém pokud cena bude významně nižší než u té prémie. Technicky to na prémii nemá ani omylem, motory napříč, pohon zadku jenom elektrikou, absence vzduchu, přední náprava McP to všechno nese jasné znaky mainstreamové platformy (navoněná RAV4) a pokud chtějí něco prodat musí tomu odpovídat i cena.
Avatar - 3_diamanty
16. 10. 2021 10:23
Parada
Dizajn bez chybicky... dokonaly lexus... :yes:
Avatar - Amaterasu
16. 10. 2021 09:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
16. 10. 2021 09:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - DrAlban
16. 10. 2021 09:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - hugino
16. 10. 2021 08:22
Lexus NX
Predok= nič moc / vyzerá to ako radlica na sneh /,bočný profil = super,zadok=super,interiér=fajn /konečne nemá vo vnútri na dverách ten červený kolískový prepínač na centrálne uzamknutie dverí /a pohon=bez turbobenzínu pezpredmetné.Ale celkovo fajn. :yes: