Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První jízda Hondou HR-V e:HEV: Japonský šetřílek je ideálem klidného řidiče

Kompaktní japonské SUV přijíždí ve třetí generaci. Přepracovaný vzhled i interiér snoubí s hybridním pohonem. Vyrazili jsme jej vyzkoušet.
Zpět na článek
Avatar - .StenLi.
29. 10. 2021 11:30
Re: Přednabytá baterie?
Preco 0,5-1km? 12 rocny Prius so stratami v prevodovke prejde s mensou baterkou 2,7km po rovine v obci. Niekde to merali?
Avatar - .StenLi.
29. 10. 2021 11:26
Re: tento způsob řešení hybridu
Ako majitel Toyota HSD musim povedat ze tento e:HEV system (i-MMD po starom) je lepsi ako HSD a to bude platit aj pre ePower od Nissanu aj ked som na nom este nejazdil. Ja by som dal do HRV 2.0 z CRV a dynamika so 135kW by bola paradna a baterky by som dal pod zadne sedadla, nech je vacsi kufor a tie magic seats vyuzivaju ludia uplne minimalne.
Avatar - Hulk-Hogan
26. 10. 2021 04:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 22:53
Re: doplnění
:-[] :-[] :-[] :-[]
Tak ten 2.0 je určitě línější než tahle 1.5 :D Tady ti ta línost subjektivně nepřišla?
A určitě je 581l méně než 497 u CRV. :-[] :-[] :-[]
25. 10. 2021 20:24
Re: Za mě naprosto...
Jakoze das za SUV verzi malyho Yarise 700 tisic?
To ja neprevracim kazdou korunu a stale mi to prijde trosku moc :-!

Yaris zacina na 435 resp 525 za hybrid a konci tesne pod 700.

Tahle Honda zacina na 700, pokracuje na 840… :-O

To jsou jine cenove svety.
Davat 700 tisic za liny auto jde podle me jedine u nejake stylovky a to tohle neni, tohle je tuctovka.
Avatar - SKAY
25. 10. 2021 18:56
Re: Za mě naprosto...
Tak srovnej výbavu s chr a Yaris Cros v hybridu a cena je ,,normální,,
Avatar - wakantanka
25. 10. 2021 17:22
Re: Re: tento způsob řešení hybridu
V Japonsku skoro všade dôjdeš vlakom a to na sekundy presne. Takže väčšina Japoncov podobné presuny rieši vlakom.
Avatar - wakantanka
25. 10. 2021 16:36
Re: Re: Rozpačité
Však si v tej Honde vieš pádlom pod volantom nastaviť úroveň rekuperácie asi v piatich stupňoch.
Avatar - wakantanka
25. 10. 2021 16:34
Re: V dnesni blaznive dobe vlastne dobry
No čo ja ti viem že ťažké? 1370 kg bez Euro vodiča ti k tej veľkosti príde veľa?
Avatar - 3_diamanty
25. 10. 2021 16:12
Dokonalost
Krasa... akurat cena je uz uplne inde ako predchodca... co uz... ale inak dokonalost... proste honda :yes:
25. 10. 2021 14:25
Re: Rozpačité
Je pravdou, ze zalezelo na verzi. Prvni byly velmi spolehlive. Pozdeji uz ne. Kdyz chystali nahradu.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 14:20
Re: Rozpačité
Nikdo nechce brzdit, aby potom zase zrychloval. To přináší realita komunikací a provozu. I plachtící auto spotřebovává energii - musí ji někde získat.
25. 10. 2021 13:57
Re: Rozpačité
Tesla S nebo 3 mají výhodu v tom že to jsou sedany a proto jsou efektivnější než suv od konkurence nebo model X.Ta rekuperace by měla jít jen při brzdění,jízdou z kopce dolů či na tempomat a gps dle rychlostních limitů nebo manuálně na páčce. Jak píše gutex brzdit abych musel zase zrychlovat je nesmysl.
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 13:36
Re: Jako HSD prvnich generaci
někde tam máte brod ne? tak kousek za ním, abys to měl zábavnější :D
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:34
Re: Přednabytá baterie?
Profíci nezvrací :D
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:34
Re: Jako HSD prvnich generaci
No jo, ale moje fajnovka si lehne na břicho i na polňačce, tak hlavně přemejšlej, kam chceš zapadnout :D
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 13:32
Re: Přednabytá baterie?
tak baterka se přeci nabýjí. To jsi nevěděl? :-[]
A jako bonus, jsem tam četl " někdo tě zblyl"?
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 13:31
Re: Přednabytá baterie?
tak abys neznal, když chlastáš jak Z..... někteří politici :-[]
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:30
Re: Přednabytá baterie?
Já znám jen zblitky... ale to jsme asi jinde :D
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 13:30
Re: Jako HSD prvnich generaci
tak já si tě dám na rychlou volbu, až budu potřebovat vytáhnout. ;-)
Nebo vlastně radší Ozzyho, ten má aspoň 4x4. :-[]
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 13:30
Re: Jako HSD prvnich generaci
Jasně, já vím, že je to jak píšeš, ale to neznamená, že to nemužu kritizovat! :D
Avatar - woody-alien
25. 10. 2021 13:18
Re: Přednabytá baterie?
Zbitki, to už je zase žargon polských fotbalových ultras. ;-)
Avatar - KANKUNEN
25. 10. 2021 13:16
Honda jede, prostě japonská prémie
důchod design, hluk ze slabé 1,5ky v Atkinsonu tlumí hlukem od kol.
Avatar - woody-alien
25. 10. 2021 13:15
Re: Jako HSD prvnich generaci
:-[] To abychom rovnou kontaktovali Ádu. I když nevím, jestli netahá z bryndy jenom odstavený Renaulty. :D
Avatar - woody-alien
25. 10. 2021 13:12
Re: Jako HSD prvnich generaci
Protože když vyrobíš standardního prcka B-segmentu, kterej je ve městě a poblíž jako ryba ve vodě, je to prodejný jenom do určitý částky. Z podstaty věci....nemůžeš chtít hodně peněz za málo plechu (plastu), samozřejmě s výjimkami typu TYGR, FieSTa atakdál. Ale stačí to na stejný platformě protáhnout o 10 cenťáků, nakopnout o 3 cm vzhůru, na čtyřkolku se vybodnout...a voilá...máme tu stylový krosouvr pro maminky i tatínky.

A stejný to je, i když začínáš s čistým listem papíru. Budeš navrhovat nový hybridní auto v malý kastli nebo tomu dáš "přidanou hodnotu" VELKÝHO auta, který můžeš prodávat za víc a lépe se v něm ztratí náklady ? Líbit se mi to nemusí, ale úplně to chápu.
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 13:12
Re: Jako HSD prvnich generaci
Neboj, to si Jirka brzy vyzkouší :-!
25. 10. 2021 13:08
Re: V dnesni blaznive dobe vlastne dobry
Lidstvo naopak zchudlo, a to dost drasticky.

Jen si to zatim jeste nepriznalo.

:-(
25. 10. 2021 13:07
Re: Přednabytá baterie?
Entschuldigung, ich bin rakuská pilot F1, großer Unfall auf dem Nürburgring, češtin nicht gut.
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 12:59
Re: Rozpačité
tak to statistiky i ja znam tedy jinou IMA. To bylo poruchové ažaž, že se to právě moc neprosadilo.
25. 10. 2021 12:53
Re: Rozpačité
IMA vzhledem k jedoduchosti byla prave spolehliva. Insight diky IMA byl nadprumerne spolehlive auto.
25. 10. 2021 12:52
Re: Přednabytá baterie?
Tak to je potom lepší než tam mít poslední zbitki! ;-)
25. 10. 2021 12:50
Re: Rozpačité
Nesmysl. Honda opravdu nekopirovaka desifn Toyoty. Lze se podivat na design Hond a Toyot v case. To spise Toyota kopirovala nebo prisla pozdeji z nekterymi designy.
Avatar - woody-alien
25. 10. 2021 12:47
Re: Přednabytá baterie?
Přednabytá = získaná s předstihem ;-)
25. 10. 2021 12:39
Re: Rozpačité
Taky píšu, že řadit "N" nepovažuju za řešení na absenci variabilní rekuperace, ačkoli by to mohl někdo navrhnout. Moje zkušenost se ZOE - okamžité brzdění/zpomalování v režimu "D" při uvolnění akcelerátoru bylo pro mě velmi nežádoucí a nutnost trvale udržet sešlápnutý akcelerátor, diskomfortní. :no:
Avatar - Beefcake
25. 10. 2021 12:32
Re: tento způsob řešení hybridu
Vnutorny priestor nerovna sa kufor.
25. 10. 2021 12:29
Re: Přednabytá baterie?
Přednabytá? Někdo tě zbyl?
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 12:13
Re: Rozpačité
Honda Insight se IMHO vždy snažila designově kopírovat (tehdy) současný Prius. Proto model 2004 silně připomíná splácaninu Priusu 1+2. A Model 2010 je designově splácanina Priusu 2+3. Avšak k designu modelu 2010 nemám žádné výhrady, líbí se mi.
25. 10. 2021 12:10
Re: Rozpačité
...takže rozdíl docela zřetelný. Jsem rád že jsme se shodli
Avatar - JirkaVejrazka
25. 10. 2021 12:06
Re: Rozpačité
Honda dela full-hybridy temer tak dlouho jako Toyota. Jen ten jejich IMA nebyl tak ale tak povedeny a byl i dost poruchovy, co jsem tak cetl. A prvni Honda Insight byla opravdu oskliva. Jak psali v jedne zahranicni recenzi "not the 'interesting ugly', rather the 'why I'm still a virgin' style of ugly".
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 12:01
Re: Rozpačité
Vudty píšete o hybridech Hondy 20 let, a to dělaly mild.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 11:59
Re: Přednabytá baterie?
I kdyby to takhle přesně bylo (a já si myslím, že to takhle přesně opravdu je), tak v PWR versus ECO získáš vždy nějakou tu milisekundu navíc, když to prošlápneš na podlahu.
Avatar - JirkaVejrazka
25. 10. 2021 11:57
Re: Přednabytá baterie?
Ja u Priusu rozdil taky poznam, a celkem vyrazny. Ale je to jen namapovanim pedalu v prvni polovine jeho drahy. Realne se nic v aute nechova jinak, jen se meni ta promenna "jak moc chce ridic pridavat, kdyz stiskne pedal prave takhle".

Od poloviny drahy plynu dal je ta mapa pro vsechny rezimy stejna.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 11:55
Re: Jako HSD prvnich generaci
Když namokne, tak sou všechny SUV v první zatáčce na boudě.... to si nevěděl? :D
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 11:54
Re: Přednabytá baterie?
Ja jsem u corolly rozdil poznal, u Aurisu si to nepamatuji
Avatar - JirkaVejrazka
25. 10. 2021 11:49
Re: Jako HSD prvnich generaci
To jo, vzdyzky kdyz jedu mestem, vidim v prikopech ta kvanta prevrzenych aut ;-)
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 11:43
Re: Rozpačité
Rozdíl je asi takový, jako že sežeru celý párek najednou a nebo ho budu postupně ukusovat.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 11:41
Re: Rozpačité
Ale jet na N s nulovou rekuperací taky nepomůže, protože v tu chvíli auto stejně potřebuje energii na přístroje a posilovače. Zbytečně v takovém případě huntuje baterku (obě dvě).
Nemusí se každému líbít vše, ale reakce Tesly na plyn jsou úplně boží. Jak šplapeš, tak jede. Po 10km jsem si zvyknul tak, že se mi po tom stýská. Najel jsem s tím cca 1000km a žádnou únavu jsem nezaznamenal.
25. 10. 2021 11:41
Re: Rozpačité
Doufám že je jasný rozdíl mezi stálým přibrzďováním rekuperací, a krátkodobým intenzívnějším přibrzděním jen tam kde je to potřeba (ať rekuperací nebo brzdou).

Někde to nevadí, jinde to vadit může. Pokud na nemožnost vypnutí redaktor upozornil, asi to vnímá podobně jako já.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 11:37
Re: Přednabytá baterie?
Ale jo, byl to fajn road trip :D Domu jsme si zakázali navigace a taky jsme se dostali nakonec :D
25. 10. 2021 11:36
Re: Nojo
No takovou cenovku má už většina SUV kompaktů. A ty co ji takovou nemají, tak ji brzy budou mít.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 11:35
Re: Přednabytá baterie?
Cestování Priusem po okreskách přímo miluju. To je tam, kde to auto ukáže, co umí. Jo, jede se 3 hodinky ale právě proto se aspoň pořádně povozím :-) :-) :-) . Jasně, Prius nad 190 nejde no.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 11:32
Re: Rozpačité
Přibrzdíš si. V (P)(H)EV by jsi si zarekuperoval. Takže nakonec stejně by nějaká rekuperace nastala, ať už simulací zařazeného 5-6 stupně, nebo bržděním. Proto si myslím, že horování za nulovou rekuperaci nedává smysl.
25. 10. 2021 11:32
Re: Rozpačité
Je nesmysl rekuperovat, tedy brzdit, když brzdit nepotřebuju. Rekuperovaná energie je vždy menší, nežli energie potřebná pro opětovné rozjetí. Při absenci variabilní rekuperace je potřeba stále udržovat akcelerátor v poloze, aby auto nezpomalovalo, což je dle osobní praxe nekomfortní a únavné, zejm. mimo dálnici, kdy se nevyužívá tempomat. Přepnutí na "N" také není řešení, ale težkopádný workaround. To, že variabilní rekuperaci nemá Tesla, neznamená, že tak je to nejlepší řešení. https://youtu.be/is63nDB1VLY?t=2155
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 11:32
Re: Jako HSD prvnich generaci
Pak si zapoměl na hlavní faktor, že tato karoserie se má tendenci v zatáčce převrhnout, což ve městě, kde se zatáčí skoro pořád, je problém :-! :-[]

Ale jo, na rozvoz dětí to chápu, jenže pořád si myslím, že tam auta typu MPV byla lepší.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 11:30
Re: Přednabytá baterie?
Vždyť říkám, že to byla plichta :D Neujel bys ty mne, ani já tobě... teoreticky kdybychom měli mnohem delší úsek, tak já bych to měl dle TP dotáhnout někam ke dvou stum, ale nikdy jsem víc, než 190 nejel, protože tam 4ka končí a už nemá sílu :D

Ok, ale tentokrát se vydáš ku Praze ty po okreskách :D Je to sranda :D
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 11:29
Re: Přednabytá baterie?
My jsme třeba měřili u mého spalováku rozdíl mezi sportovním režimem a normálním. Když dáš sportovní jen tak pro tu jednu akceleraci, je pomalejší a přetáčí motor, než klasika. Ale když jedeš ostřeji a převodovku necháš chvíli "učit" ostrou jízdu, sází to tam rychleji. Reakce na plyn jsou pak samozřejmě ostřejší ve sportu kdykoliv.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 11:28
Re: Přednabytá baterie?
Byla to prakticky plichta. Jednou jsi byl 2m vepředu, pak zase já :-). Musíme to někdy zopakovat s Priusem v PWR.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 11:27
Re: Přednabytá baterie?
Nevím, ale pocitově bych řekl, že v PWR to rychleji zareaguje. Ale netvrdím, že je to objektivní, možná je to jen pocit.
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 11:26
Re: tento způsob řešení hybridu
Mne se líbí jakou cestou se vydala Honda v hybridech. Je to aspoň něco jineho. V nízkých rychlostech je to super, ale v těch vyšších už dost zaostává. Jak psal Jirka, taky mi to dost připomíná první generaci HSD, co se týče zaměřením.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 11:26
Re: Přednabytá baterie?
Ale ty si mi neujel :D A já tobě taky ne :D
Avatar - JirkaVejrazka
25. 10. 2021 11:25
Re: Přednabytá baterie?
Nevim, jak u tve 3. generace, ale u meho auta neni rozdil v jizdnich rezimech, pokud proslapnes plyn za polovinu jeho drahy, tj. akcelerace a reakcni casy jsou stejne.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 11:25
Re: Přednabytá baterie?
Kdybych cvaknul PWR tak bych ti ujel hned a ne až za chvíli :-) :-) :-)
Avatar - JirkaVejrazka
25. 10. 2021 11:24
Re: Jako HSD prvnich generaci
Psal jsem "mestske a primestske" - od te doby, co se podstatna cast mych cest sklada z rozvazeni deti po skolach a krouzcich, tato auta celkem chapu. A to nemam nic proti autum typu Clio, Nissan Micra apod.

"auto do mesta" nutne neznamena "jeden clovek v tom sam jede pres mesto do prace".

Pro me pojem "auto do mesta" nutne neimplikuje minimalni velikost (protoze neni mesto jako mesto), ale hlavne mrstnost a to, ze chovani a spotreba na dalnici je v zebricku priorit u toho auta az nekde hluboko dole.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 11:24
Re: Přednabytá baterie?
Takže výsledek je ještě větší plichta :D
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 11:23
Re: Jako HSD prvnich generaci
Vzdty to ma na délku 4.3m. To nenj tak velké. Ale zbytecne vysoké to je.
25. 10. 2021 11:23
Re: Rozpačité
Omlouvám se ale opravdu si nevedu žádnou evidenci s čím tady kdo jezdí.
A taky nikde netvrdím, že při sjíždění táhlého klesání třeba jednou dvakrát trochu nepřibrzdím (u elektra bych třeba využil krátkodobě rekuperaci). Na podstatě plachtění to nic nemění, smajlíky tu vypouštíš zbytečně
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 11:22
Re: Přednabytá baterie?
Jo, ale plně se tím vysvětluje, že ze začátku to akcelerovalo pomaleji. Tam je opravdu znatelný rozdíl ve zpožděné reakci. Když na to šlapu tak, že počítač pochopí, že chci opravdu jet, tak potom ten plný výkon taky dá.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 11:21
Re: Přednabytá baterie?
Holt je tam těch hejblátek moc :-) :-) :-)
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 11:20
Re: Přednabytá baterie?
Ty si jel v eko režimu? :D To ale pak stejně pod plnym plynem přetáhneš ne ? Respektive ten výkon v otáčkách už se měnit nebude, jen reakce na plyn ?
Avatar - Barry Lyndon
25. 10. 2021 11:20
Re: V dnesni blaznive dobe vlastne dobry
1. lidstvo zbohatlo a může si to (zatím) dovolit
2. technologie umožňují i u takových obludek (zatím) relativně přijatelné provozní náklady
3. pokud jde o výšku, je to tak trochu návrat tam, kde už jsme kdysi byli (s ropnou krizí v 70tých letech min. století nastala éra aerodynamické optimalizace a snižování, až jsme došli k tomu, že i rodinné sedany a kombíky měly v 80tých letech výšku pod 140 cm).
4. pokud jde o velikost kol a pod., tak lidé holt nechtějí vypadat jako "zoufalci v malých dodávkách", nýbrž jako "drsňáci v tereňácích" a tomu se design přizpůsobuje.

Jestli výše uvedená éra skončí a opět se vrátíme do "normálních aut" ukáže budoucnost...
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 11:19
Re: Rozpačité
Jako opravdu nevíš, co mám za auto? Asi ti nerozumím, jako že sjedeš Mohelničák na N a vůbec nebrzdíš a ani nevyužiješ pak ten únikový pás? :-) :-) :-) :-)
25. 10. 2021 11:18
Re: Slovenská strela
Ale zase Slovenská strela mohla jezdit na alternativní palivo - lihobenzinové směsi. To Honda neumí.
25. 10. 2021 11:18
doplnění
jen zkušenosti z praxe ... pro plachtění - přepnutí do ECO - rovinky, do kopce téměř nebrzdí, pozná zkopec a přibrďuje nebo samozřejmě regulace pádly, delší dráha plynu, pomalejší reakce klimatizace, vybíjení baterie do 20%.
SPORT - okamžitá reakce plynu, dokopec a dálnice nižší spotřeba při dynamičtější jízdě než normál
poznámka pod čarou toyota corolla hybrid ani 2.0 nechceš, stojí jako CR-V, má malý kufr a pocitově líný ;)
Avatar - JirkaVejrazka
25. 10. 2021 11:17
Re: Přednabytá baterie?
Z toho si nic nedelej, ja jsem pri slalomu na letisti taky zjistil az pozdeji doma, ze na Priusu muzu vypnout ESP :)
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 11:15
Re: Přednabytá baterie?
Přesně tak. A taky když se najde sklerotický blbec, který závodí v ECO režimu a pak to vypadá tak jak to vypadá. :-) :-) :-) :-)
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 11:14
Re: Přednabytá baterie?
Jinak vůbec nejhorší pravopisné chyby jsou ty, které mění význam slov a vět.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 11:13
Re: Přednabytá baterie?
:D Jo, tak samozřejmě záleží kdo vyhraje a kdo prohraje :D
25. 10. 2021 11:12
Re: Rozpačité
Aha, tak já znám hromadu kopců kde můžeš opravdu plachit naprázdno aniž by ses zabil - teda pokud jedeš autem s normálními vlastnostmi, nevím co máš ty že to vidíš tak kriticky.
Typicky mohelničák, ale i na dálnici najdeš x kopců kde to jede samo. A extrém je třeba 13 km klesání před Vídní ve směru od Graze. Tam nahoře u spalováku vyhodím kvalt a čtvrt hodiny to jede samo a bezpečně.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 11:11
Re: Přednabytá baterie?
A nebo taky naopak: Ty švindluješ, jel jsi s přednabitou baterkou. :-) :-) :-) :-)
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 11:08
Re: Přednabytá baterie?
Jo.. .ale jakmile se měří akcelerace, hned se tam objeví, že nebyla baterka nabitá! :D :D :D
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 11:06
Re: tento způsob řešení hybridu
Je, já si chtěl jen rýpnout, abych podpořil další diskuzi :D
Avatar - JirkaVejrazka
25. 10. 2021 11:05
Re: Přednabytá baterie?
Tohle je hybrid, ne PHEV. U hybridu nema smysl na 120km trase resit, v jakem stavu nabiti byla baterie na zacatku.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 11:03
Re: tento způsob řešení hybridu
Vždyť celý tento můj post je čistá ironie. Ono to není poznat?
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 11:01
Re: Za mě naprosto...
Třeba vůči Toyotě.. a to mam Hondu rád-
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 10:59
Re: Rozpačité
Přímé připojení spalováku na kola se děje při rychlostech nad 80km/h. Ale při sjíždění dlouhého kopce to má můj hybrid právě přesně naopak. Protože se nechci zabít, tak sjíždím kopec nějakou rozumnou rychlostí a proto musím brzdit a ne plachtit. Takže buď rekuperačně, což dlouho nevydrží, zejména tady u nás na Liberecku. Takže potom nezbývá než brzdit motorem. Ať už tempomatem, nebo režimem B. Ano, 3. možnost je sjíždět obložení brzd. To nechceme.
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 10:59
Re: tento způsob řešení hybridu
Přijatelnou cenu? :D No, nevim, no... ja bych si do města představoval asi trochu něco jiného, levné a malé auto vypadá jinak, tohle je cena plnohodnotného SUV C segmentu a v testované výbavě za to máš mnohem více... myslím, že koupíš i skladovou Ravku hybrid :D
Avatar - Ozzman
25. 10. 2021 10:53
Re: Jako HSD prvnich generaci
Když potom mi tak nějak uniká, proč městské auto musí být takto velké, SUV a drahé? :D Ale budiž...
25. 10. 2021 10:52
Re: Rozpačité
Za prvé žádný mínus jsem ti nedal, takže doufám že jako ichtyl nevypadám
Za druhé nepsal jsem ve městě 60 km/h, ale do 60 km/h. Doufám že rozdíl vnímáš byť to z tvé reakce moc nevyplývá
I tak ale musím konstatovat, že 60 km/h je ve městě celkem běžná rychlost
Za třetí - ano 60km/h stačí, aby se jelo s přímo připojeným spalovákem. U benzínu se širokým rozsahem otáček to není nemožné, zvláště u auta s maximálkou pouhých 170 km/h
A důvod pro plachtění je třeba při sjíždění dlouhého několikakilometrového klesání. Intenzívní rekuperace není v takovém případě na místě. Uznávám ale že tuhle činnost můžeš přenechat třeba tempomatu.
25. 10. 2021 10:48
Re: tento způsob řešení hybridu
V autě samozřejmě netraverzuji paštiky, ale především sportovní vybavení. Možná Japonci nesportují, nejezdí na výlety s kočárkem, nejezdí na dovolené do přírody a jezdí pouze do práce a z práce, ale v Evropě je spousta lidí zvyklá trávit volný čas. A kdo je zvyklý s rodinou něco podnikat a netrávit jenom dovolené tím, že odletí do Egypta a tam se rozvalí na pláži a přecpává se v all-inclusive hotelu, tak obvykle potřebuje rozumně velké auto, aby se mu ty lyžařské boty, bundy, brusle, helmy, oblečení na 2-3 týdny u delších letních dovolených atd. vešly, aniž by musel půl hodiny skládat věci jako puzzle.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 10:42
Re: Přednabytá baterie?
A 1.4-kWh lithium-ion battery pack is mounted underneath the rear floor.
Tak přednabít si ji můžeš, akorát že během 500m-1km bude znovu vybitá, když ji budeš vycucávat.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 10:39
Re: Rozpačité
Že auto vlastně brzdí, když rekuperuje, to je samozřejmě pravda. Tesla, která zvládá pravděpodobně nejlepší hospodaření s elektrickou energií na palubě, vůbec nikdy neplachtí a naopak, intenzivně rekuperuje a brzdí, kdykoli povolíš nohu na plynu. Proč tedy asi? Protože to je nejvýhodnější. A dokonce velmi příjemné.
Máš pravdu v tom, že nejlepší spotřeby registruju při jízdě meziměsto (ani dálnice a ani město). Ale nebaví mě 100x omílaný nesmysl o to, že hybrid na dálnici nemá cenu. Praxe mě přesvědčila o opaku, jezdí to pořád svižně a s výbornou spotřebou.
25. 10. 2021 10:38
Přednabytá baterie?
A nebyla ta baterie přednabytá předchozím ježděním? To by u 120 km testovací jízdy udělalo své.
25. 10. 2021 10:33
Re: Rozpačité
Když auto rekuperuje tak vlastně brzdí a tím dřív je potřeba zase přidat.U auta s S/S a jízdou bez plynu taky ale auto pořád setrvačnost má.Do města a na těžkou trasu hybrid jo a pro ostatní nemá cenu.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 10:27
Re: tento způsob řešení hybridu
Au, to zabolelo. :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - California_KNIGHT
25. 10. 2021 10:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 10:13
Re: tento způsob řešení hybridu
Jiriku, klid. Auto je technologicky vepředu. Má nízkou spotřebu a velmi přijatelnou cenu. Svými rozměry je ideální do města a na dálnici se promění v dravce. Hlavně klid, žádné prudké pohyby. :-) :-) :-) :-)
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 10:11
Re: Rozpačité
"Jednak dela hybridy pres 20 let"
(mildhybridy) "Ty delala Honda pred 20 lety"

Tak jak to tedy je? Nějaké zmatené ne?
25. 10. 2021 10:09
Re: tento způsob řešení hybridu
Aha, toto svedci o technickych znalostech. Ztrata casu.
25. 10. 2021 10:08
Re: Rozpačité
To byste si mel zopakovat, co je mild hybrid. Ty delala Honda pred 20 lety. Toto urcite neni mlid, znalce.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 10:02
Re: tento způsob řešení hybridu
achachachacha chacha cha
Proto taky žerou normovaně o 1,5 litru vic cha cha no a zajímalo by mě kolik sežerou reálně cha cha cha.
25. 10. 2021 10:00
Re: Za mě naprosto...
Premrstene ceny? Vuci ktere znacce ve stejne kvalite dnes?
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 09:59
Re: Rozpačité
achachachacha, viz já v 9:46. Má smysl ti vysvětlovat něco o mild-hybridech s 9kW elektromotorem? Nemá, takže nic.
25. 10. 2021 09:59
Re: tento způsob řešení hybridu
Je. Tyto hybridy od Hondy jsou lepsi. Jednoznacne.
25. 10. 2021 09:58
Re: Rozpačité
Honda urcite v hybridech nepokulhava za Toyotou, naopak. Jednak dela hybridy pres 20 let, jednak prave tento je vyvojove dale, nez toyoti.
25. 10. 2021 09:54
Za mě naprosto...
... nekoupitelné auto: prapodivný design, malý kufr a výhradně hybridní hlučný pohon s automatem... Nemluvě o nekonfigurovatelné výbavě a slabé akceleraci. A to vše za i na dnešní poměry přemrštěné ceny. Prostě vše totálně špatně... :-( :no: :no: :no: Jsem moc zvědavý, kolik tohoto exota Honda v Evropě prodá... :no:
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 09:46
Re: tento způsob řešení hybridu
O tom to vlastně je. Že i technologicky zpožděný výrobce má právo na existenci, neboť najde hodně kupců, kteří mu zatleskají a zaplatí. :-) Napsat, že to je teoreticky lepší, než Corolla, je fakt odvážné.
Kufr: Japonci asi nemají ve zvyku traversovat po své zemi s půlkou vybavení domácnosti a krabicí paštik, jako to dělají chudší Evropané (chudší myslím chudší, takové najdeš v celé Evropě, nejen na východě).
25. 10. 2021 09:46
Slovenská strela
Pohon je takřka stejný jak před desítkami let ve vlaku, snad jen ta jízda na baterky tam tehdá nebyla.
25. 10. 2021 09:45
Nojo
Koukal jsem pred par dny na “recenzi” (prvni dojmy) … vypada to slusne, podvozek je slusny, moc to teda nejede, asi jako mama taxi proc ne … ale pak jsem videl cenovku. Tak preju hodne stesti :-!
25. 10. 2021 09:43
tento způsob řešení hybridu
se mi zdá hodně zajímavý, teoreticky mi to přijde lepší jak Corolla 1.8 nebo Niro HEV. Také bych ho chtěl zkusit v reálu.
Ale objem kufru 335l je bohužel pro mě nepoužitelný. Japonci nikdy moc neuměli využít vnitřní prostor auta.
25. 10. 2021 09:39
Kliky zadních dveří...
...mohli dát klidně normální, taková krabice si těžko může hrát na dvoudveřové kupé, zvlášť když ty přední dveře musí být tak krátké. Možná by to vypadalo i lépe. Že bude člověk 180 cm škrtat vlasama o střechu je u auta vysokého jako Eifelovka zarážející. Objem kufru je na celkovou velikost auta docela malý.

Jinak auto za mě dobrý, nezvyklý - řekněme inovativní - pohon, který nechci ze své neznalosti hodnotit, myslím, že asi ok, výkonové, jízdní a cenové parametry +/- standardní v rámci kategorie, celkový dojem z auta pozitivní. A plachtění klidně vem čert.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 09:30
Re: Rozpačité
Třeba proto, aby se zbytečně nečerpal proud z baterie, když nemusí? Proto, aby se baterie dobíjela, aniž by to běžný řidič nějak vůbec poznal? Proto, aby se auto chovalo jako spalovák se zařazeným stupněm? Spíše mi jmenuj důvody pro to, aby se plachtilo na N. Trend u EV je spíše takový, že se rekuperuje pořád a pokud možno co nejintenzivněji. Tesla to má jako standard, jinde tomu říkají třeba e-pedál a snaží se na to lidi postupně naučit. Napiš prosím, s kterým elektrifikovaným autem jsi jel a jak ti vadila absence plachtění bez rekuperace. Ad přepínání: Myslíš, že 60km/h je dost na to, aby se jelo s přímo připojeným spalovákem? A myslíš, že to je obvyklá rychlost ve městě? A myslíš, že by to měla být obvyklá rychlost ve městě?

Kdyžtak prosím nějaké odpovědi namísto minusu protože takhle vypadáš jako ichtyl. :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
A jestli jsi tem minus nedal ty, tak by bylo opravdu na čase aby se redakce zamyslela nad smyslem těch anonymních minusů.
25. 10. 2021 09:21
Re: Rozpačité
Vysvětli mi v čem je dobrá trvalá rekuperace když zrovna chceš plachtit bez ní

Jinak pohony se klidně můžou přepínat i ve městě. Dovedu si představit že tam kde se jede pomaleji třeba do cca 60 kmh bude kola pohánět elektromotor, a na rychlejších komunikacích spalovák.
Avatar - JirkaVejrazka
25. 10. 2021 09:08
Jako HSD prvnich generaci
Mne tenhle pohon od Hondy hrozne pripomina prvni generace HSD od Toyoty, tj. prvni a druhou generaci Priusu. Ne technickym provedenim, ale naladenim. Je tam hrozne videt, ze to je optimalizovane pro japonske (a mozna USA) silnice a dalnice - jede to efektivne do nejakych 115km/h ale cokoli nad touto hranici je trapeni. U tohoto pohonu je to jeste zjevnejsi, nez u toho HSD, autu proste prestane stacit ten jeden pevny stupen a zacne sbirat energii, kde se da.

Na mestske a primestske jezdeni to ale muze byt velmi prijemne auto, docela rad bych no nekdy vyzkousel.
Avatar - Roman Horký
25. 10. 2021 08:47
Rozpačité
Jestliže má spalovák výkon 79kW a max. výkon auta je uváděn 96kW, bude záležet jen na kapacitě baterie, respektive na jejím aktuálním nabití, kdy a po jak dlouho dobu to auto ten výkon dá. V nejhorším případě to bude líná lemra na úrovni mého P406 1.8i 81kW. Ono se to NĚJAK na těch 130-140 rozjede, to ano. Myslím, že inženýři Hondy ať to maskují jak chtějí, pořád jenom nějak kulhají 5 kroků za Toyotou v těch hybridech. Dřív do toho dávali diesel, ten se tam dle mého hodil lépe. Tohle v mém chápání NENÍ auto do města a jestli ho tak někdo používá, je to jeho boj. Hlavně ve městě těžko bude docházet k přepínání režimů pohonu, že? A plachtění bez rekuperace, to je hloupost, o kterou může žadonit jen někdo, kdo vůbec nechápe principy elektrifikované jízdy. Tak si zařaď N když to musíš mít :-)
Avatar - Mikesus
25. 10. 2021 08:28
Design
Za mne ten předek rozhodne s priplatkovym paketem s černou mřížkou.
A design předku mu připomíná cx5
25. 10. 2021 08:24
Re: DFM
Přesně. Minulá generace byla designově takové důchodcovské auto. Neslaná nemastná. Myslel jsem, že horší už to být nemůže, ale vidím že Honda dokáže překonat má očekávání. :-(
25. 10. 2021 08:23
V dnesni blaznive dobe vlastne dobry
Akorat, proc je to tak velky?

Neni guma, neni hlinik, neni draslik... nejsou chipy.

A my budeme porad vyvijet vetsi a vetsi auta?

Investujeme masivne do usporne pohonne jednotky, a pak to cely zbourame tim, jak je to velky a tezky.
Kola jsou minimalne 18" .
To je slitiny a gumy...
Avatar - sorpersa
25. 10. 2021 08:15
DFM
No ten predok, čístý DongFeng :-|, a cena základ 27.000 eur??? To už kde sme? Ale interiér za 1. :yes: