Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Martin Vaculík a vstřikování Hyundaie i30: Podrobnější technické video jen tak neuvidíte

Nový dlouhodobý vůz redakce Světa motorů už vám Martin Vaculík ve videu představil. Tentokrát se k němu ještě jednou vrátíme, abychom se dozvěděli další technické detaily.
Zpět na článek
17. 11. 2021 10:27
Re: Otevřená škrtící klapka
Četl jsem ten odkaz ještě jednou a změnu délky zdvihu u CVVD tam prostě nikde nevidím. Což ale není tak důležité, i tak to CVVD má schopnost částečně nahradit škrticí klapku a souhlasím, že její plné otevření nemusí znamenat, že motor jede na plný zátah.
Co se týče spotřeb, záleží na trasách. Menší motory šetří palivo na krátkých trasách a ve městě, tam to ten 1,5 l/100 km může být. Hodně ušetří taky těm, co "neumí jezdit" efektivně. Kdo jezdí delší trasy, dálnice, kopcovité trasy, může být nepříjemně překvapen, že o x generací novější motor s udávanou spotřebou nižší o několik litrů ušetří zhruba jen 0,5 l/100 km. Mám stejné trasy, které znám doslova nazpaměť, takže můžu přímo srovnávat.
16. 11. 2021 21:21
Re: Otevřená škrtící klapka
CVVD umožňuje plynulou změnu délku zdvihu ventilů. Škoda že veškerá technická debata je naprosto zbytečná.
A dvoulitr, se kterým máš dlouhodobé zkušenosti, by byl možná stejně výkonný, ale spotřeba by byla o 1,5l/100km vyšší, takže neekonomický. To už by nebyla základní ekonomická motorizace.
16. 11. 2021 09:41
Re: Tak jaky to ma vstrik?
Vidíte. My zde máme jenom odborníky. ;-)
13. 11. 2021 18:56
Re: Otevřená škrtící klapka
Ano, vidím tam, že CVVD umožňuje prodlužování a zkracování doby otevření ventilu, což je určitě lepší, než pouhý změna časování CVVT, a umožňuje to částečně nahrazovat škrticí klapku. Jak moc, těžko říct. Ale myslím si, že variabilní zdvih ventilu by přineslo ještě lepší parametry.
V každém případě třeba na dálnici se nic z toho asi neuplatní, protože má motor malý objem.
Servisní náklady jsem zmiňoval v souvislosti s osmiválcem.
11. 11. 2021 19:20
Re: Otevřená škrtící klapka
Používají systém CVVD,https://tech.hyundaimotorgroup.com/…nce/smartstream/ . Informací je na webu docela dost.
Je pravděpodobné, že se jim to dost povedlo.
Ano spotřebu má ta 1,5 DPI výbornou a není moc velký důvod proč by měli být velké servisní náklady. Má to všechny předpoklady ekonomického provozu.
Avatar - PHEV
10. 11. 2021 23:00
Tak jaky to ma vstrik?
V clanku je ze auto ma kombinaci primeho a neprimeho vstrikovani. Ve videu ze ma solenoidove neprime vstrikovace tak si pak vyber
10. 11. 2021 21:05
Re: Otevřená škrtící klapka
Ono je pro motor samozřejmě výhodnější, když při mírné zátěži by ta regulace množství vzduchu byla dána menším otevřením ventilů při plně otevřené škrticí klapce. Otázkou je, jaké možnosti to CCVT od Hyundaie má.
Do ideálního kompromisu zařazuju i spotřebu a servisní náklady.
10. 11. 2021 20:10
Re: Otevřená škrtící klapka
Ideální by byl osmiválec :-! . Ale proč v obyč rodinném autě.
Podobné fičury přidávají na efektivitě, neboli minimalizuje spotřebu při optimálním výkonu.
Tak znovu,otevřená klapka ještě neznamená maximální možný nasávaný objem vzduchu v daném cyklu. Nasávaný objem vzduchu do válců regulují ventily. Takže při pedálu akcelerátoru na 30% může být v klidu klapka otevřena na 100% a přitom při sešlápnutí pedálu dále může motor nasávat do válců více směsi než při oněch 30%.Tot´vše.
10. 11. 2021 19:04
Re: Dobrá cena, dobré auto, výborný motor.
Ceny servisu mírně vyšší, ceny náhradních dílů skoro jako u prémiových automobilek.
10. 11. 2021 19:03
Re: Otevřená škrtící klapka
CVVT a podobné fičury přidají jen pár procent zátahu. Motor nemůže nabídnout nic víc, protože je to atmosféra a chybí mu to základní - rozumný objem. Ideální kompromis pro taková auta je odjakživa dvoulitr.
10. 11. 2021 18:29
Re: Otevřená škrtící klapka
Napsal jsem špatně CVVT, omlouvám se. Hyundai nyní používá CVVD https://tech.hyundaimotorgroup.com/…nce/smartstream/
A tam už je regulace objemu nasávaného vzduchu ventily určitě. Jinak těch řešení bývá více.
Ale toto nám mělo být sděleno ve videu, pokud už tuto otázku načnou.
Protože ten motor podle zahraničních testů nejezdí hůře než starší atmosféry (spíše lépe), což se někdy traduje, ale je výrazně efektivnější.
Avatar - Mikesus
10. 11. 2021 18:29
Re: Čuduj sa svete...
Tak Vosicky je kapitola sama pro sebe, to s přístupem Hyu nemá moc společného.
Avatar - lordlord
10. 11. 2021 15:48
Re: Čuduj sa svete...
auto.cz a Svět motorů jsou rozdílné redakce, nebo už ne?
Avatar - Katikakus
10. 11. 2021 10:51
Re: Čuduj sa svete...
Nevim, co se snazis rict. Faktem je, ze jim ceske zastoupeni nekolik let nechtelo pujcovat auta. Redakce to tady nekolkrat zminovala.
Avatar - Katikakus
10. 11. 2021 10:50
Re: Dobrá cena, dobré auto, výborný motor.
Ceny jsou srovnatelne s konkurenci - mala (1 rok nebo 15000 km = vymena oleje) cca 3000, velka cca 5000 (po 30000) u benzinovych motoru. U dieselu nevim, tam je servisni interval 2 roky nebo 30000 km.
10. 11. 2021 10:45
Re: Dobrá cena, dobré auto, výborný motor.
Zákon daná záruke nie, ale predlžená už áno. Mňa by hlavne zaujímalo či sú naozaj ceny servisu H/K v ČR tak tragické. Lebo u nás nie sú nijak nadsadené. Jasná autá kde je servis každé dva roky vidu o niečo lacnejšie, ale dvojnásobok to nie je. A rozhodne to nepoloží celkové prevádzkové náklady.
10. 11. 2021 10:12
výborné video
Už jenom, aby se ty závěry (existuje moderní auto, které je ideální na městský a příměstský provoz) dostalo mezi, jak je pan Vaculík označuje "vesničany" a zjistiti, že Fóbie nebo Scala 1.0 mají také lepší a vhodnější alternativu pro jízdy k Lidlu, na hřbitov, panímámě a 1x do roka třeba na Lipno.
Já bych si takové auto nekoupil, protože máme jedno auto v rodině na všechno a jezdíme často po dálnici. Jako druhé auto na nákupy, rozvozy dětí anebo i pro pizza boys téměř ideální.
10. 11. 2021 09:54
Re: Čuduj sa svete...
On to tam byl jako od začátku prodejů v ČR až do včerejška? To asi ne...Navíc skončil před dvěma lety, což asi není "nedávno".
Redakce si může zapůjčit auto i jinak než přímo od dealera. Jenže ono to takové terno nebylo, aby to stálo za to.
Avatar - Katikakus
10. 11. 2021 09:32
Re: Čuduj sa svete...
Ano, za Vosickeho nemela redakce s lokalnim zastoupenim dobre vztahy (kdo mel?) a nechteli jim pujcovat auta.
10. 11. 2021 08:41
Re: Čuduj sa svete...
A to znamená, že jim nechtěli půjčovat auta?
10. 11. 2021 08:40
Re: Čuduj sa svete...
NO, ono to nebylo zase těžké. Není tak dávno doba, kdy se HMC opravdu nemohl měřit s koncernem. Ale dnes se už poslední generace Santa Fe může směle měřit s VW. A co se týče elektriky tak v mnohém bude muset ID řadu IONIQ dohánět. Ještě jedna generace všech modelů a Škodovka se stane horší nabídkou.
Avatar - Ozzman
10. 11. 2021 08:36
Re: Čuduj sa svete...
To je pravda, ze za Vošickeho ve vedeni zastoupeni Hyundai CR nepujcoval ACz auta. V te dobe take jel velkou kampan proti Skodovce.
Avatar - Ozzman
10. 11. 2021 08:34
Re: Dobrá cena, dobré auto, výborný motor.
To je pravda, ale docela by mne zajimala zkusenost nekoho, kdo nejezdil do autorizaku a pak neco zkusil reklamovat, jak se k tomu automobilka postavila ?
10. 11. 2021 08:15
Re: Čuduj sa svete...
Tak si pozri históriu Auto.cz.
Hyundai bol na úplne poslednej koľaji ;-)
Avatar - Katikakus
10. 11. 2021 08:13
Re: Dobrá cena, dobré auto, výborný motor.
Záruka nesmí být podmíněna servírováním v autorizovaném servisu. V servisní knížce jsou všechny předepsané úkony včetně toho, jaké provozní kapaliny je nutné použít. Takže ti to servírovat může klidně i ten Fanda. Pokud dodrží vše, co je předepsáno, na záruku to nemá vliv.
Avatar - Allo
10. 11. 2021 07:31
Re: Dobrá cena, dobré auto, výborný motor.
Jo nové auto a nejezdit do origo servisu, nechat si propadnout záruku, super, ideálně aby to serisoval Fanek Čahráčkuj co má garáž vedle, hodí ti do toho 10w40 protože je nejlepší... Hlavně že ušetříš.. :D
Avatar - Mikesus
10. 11. 2021 07:26
Re: Čuduj sa svete...
Nějaký odkaz, že jim nechtěli půjčovat auta? Toho jsem si nikdy od redaktorů nevšiml, včetně toho, ze by kdy nejakymi auty opovrhovali.
10. 11. 2021 07:24
Čuduj sa svete...
Ešte nedávno nevedeli v Auto.cz prísť tejto značke na meno.
Fňukali a vyhovárali sa, že preto nie sú testy ich vozidiel, lebo Hyundai im nepožičiava autá.
Žeby ješitnosť redakcie?
Pritom o iných autách, v ktorých ani nesedeli, písali a píšu encyklopédie.
A ajhľa, teraz sa okolo nich vrtia - žeby záložný finančný plán vydavateľa na problémy Škody? ;-)
10. 11. 2021 07:09
Re: Dobrá cena, dobré auto, výborný motor.
Stačí nejezdit do autorizáku a za ušetřené peníze je člověk připravený i na nějakou větší opravu.
Avatar - rohYpnol
9. 11. 2021 21:48
Re: Dobrá cena, dobré auto, výborný motor.
Nepochybně. Hyundai dnes je fakt supr nabídka. Z druhé strany si nechá zaplatit na servise.. Celkové náklady pak už tak excelentní nejsou.
9. 11. 2021 21:37
Re: Otevřená škrtící klapka
Video som este nevidel, ale v linku co si dal je popisovany variabilny zdvih ventilov a to tento motor nema. Variabilne casovanie skrtiacu klapku nenahradi.
9. 11. 2021 20:54
Re: Otevřená škrtící klapka
Už se to probíralo u nové a především drahé Fabie...Proč si ji vlastně kupovat, když HMC nabídne za stejné prachy větší auto a zároveň stále dostatečně malé a vhodné do města. Navíc Kia se 7 letou zárukou.
Edit - to mělo být pro King of rain
9. 11. 2021 20:12
Otevřená škrtící klapka
Perfektní video, super. :yes:
Ale, nechápu závěry takového odborníka, jako je pan Vaculík, o naplno otevřené škrtící klapce a tím, že motor už nemůže nic dále nabídnout. Když už tady se popisuje https://www.auto.cz/…ici-klapku-99352
proměnné časování rozvodu nahradí funkci škrtící klapky. A tento motor má systém CVVT. Jinak toto se požívá už 20let.
9. 11. 2021 19:22
Dobrá cena, dobré auto, výborný motor.
Za 349tkč auto s tímhle motorem do města, je pecka.

https://s7g10.scene7.com/…k+-+nov%C3%BDpdf


A za 414 tkč sice v litru ale s automatem DCT, další pecka.

https://s7g10.scene7.com/…_Akcni_Familypdf