Stříbrné šípy představují českému trhu Mercedes C 300 e, jenž kombinuje zážehový dvoulitr s elektromotorem a bateriemi. Plug-in hybrid je dostupný jako sedan i kombi.
To mi řekni proč? Mě třeba pobaví pohled na dobíječku na 90km D1 u Humpolce, kde je vždy nějaká Tesla už nějakou stojí (a ještě dlouho stát bude), já přijedu, dotankuju u služebáku za 5minut CNG a jedu v klidu dál… Pokud jedu soukromým, tak ani zastavovat nemusím, jen se podívám, pousměju se na tím “pokrokem” ;-)
"som schopny len brzdením nabit plnu kapacitu 13,5 baterky..."
ale ja tam nikde ani "x, alebo krát" nepíšem takže uprmne nechápem ako mohol niekto vobec k takemu konštatovaniu vobec dojst.... nikdy by ma nenapadlo, že toto niekto takto pochopí.
na druhu stranu beriem, že ludia maju vobec pochopit ako PHEV funguje, ale ak nerozumiem, prečo sa jednoducho nespýtam a robím zo seba doslova pitomce?
ak pominiem to, že ak by som dokázal 13,5x na 600km nabit baterku rekuperaciu tak mam regulerne perpetum mobile, tak ani neviem ako by som to vypočítal...akože som na 600km nabil baterku na 1350%? :D
No, vzhledem k prudce stoupajícím tarifům elektřiny tě ten smích možná brzy přejde! :-[] (ano, vím, že benzín a nafty taky výrazně zdražují, ale i tak.)
Řeknu k tomu jen jedno, můj táta jezdil celý život na benzín, přes 30 let....
doba dieslová tu nastala masivně až někdy po roce 2000, to dý doby lidi drandili furt na benzín a prodávali se i velké sedany a suv a offroady s benzínovými V6......pak všichni jak prdlí přešli na naftu.
...nějaké auto, jak je potupně zapojené do zásuvky, zvedá se mi žaludek. A je při tom jedno, jestli je to dobíjecí hybrid, nebo nedej bože zkratowůz.... :D
hybrid, či už s možnostou nabíjania alebo bez je síce slepá, ale nutná cesta k elektrifikácii.
od začiatku som sa na to pozeral skz prsty, ale ked si človek tak vezme vývoj povozov od koní až po teraz, tak elektrika je aspon pre našu generáciu to, čo bolo pre našich rodičov diesel a predtým ešte benzín. (všetko ma svoj začiatok a aj koniec) a u elektriky to bude platit tak isto...
beriem tvoj argument, že neviem či sa niekedy vyrobí zložitejšie auto ako je PHEV :) v čechách v MB servisoch stále pred nimi mechanici utekaju a uprimne neviem si predstavit prípadne nejaká porucha, to auto je prešpikované elektronikou a na moj vkus je jej až prílíš, ale to je v DNA MB.
jazdil som určitu dobu pred FL W205 C300h (2015) ktorý mal baterku niečo cez 7 kWh, teraz mam poFL C300de (2020) ktorý u má 13,5 baterku a čítáme, že už vychádza nové C s 20kWh baterkou. len v mojích očiach je to za nejakých 6 rokov ztrojnásobenie kapacity - ten vývoj ide brutalne rýchlo. začínam si mysliet, že do 10 rokov hybridy už nebudu vobec treba...
neveril som, že to niekedy poviem ale normálne si už dokážem predstavit mat čisté elektro ak bude garantovany dojazd zima nezima 500km. vidím v nom len a len výhody oproti spalovaku.
díky za privítanie ale nebudem vás tu velmi opruzovat, zaujima ma len tato tema (konkretne toto auto čisto osobne :)
Čeho bych se ale bál to je dlouhodobá spolehlivost a trvanlivost. Z podstaty věci je to prostě kombinace 2 pohonů, takže se ti může vydrbat 2x tolik věcí.
U Lexusu a Toyoty jsem schopný zkousnout ten hybridní systém, protože jednak Japonci jsou pečliví, jednak ten systém je lety prověřený a cpou ho do všeho možného, takže toho vyrobili fakt dost.
Ale MB... tam bych tomu možná dokázal věřit také. Ale třeba u VAG ani omylem ;-)
Ale jasné, pokud je to čistě služební věc a auto se točí co 3 nebo 5 let, tak tohle je jen plácnutim do vody.
Určitě beru i argument, že moderní diesel už má taky tolik kurvítek, že je lepší mít elektriku a baterii než DPF, EGR, AdBlue, SCR... Hlavně pokud člověk jezdí i kratší trasy.
On nepíše 13.5x, ale 13.5kwh. Což na 600km nevidím jako problém. To i v obyčejným HEV nabiju rekuperaci( po okreskach ) během 100km kolem 10kwh. Na dalnici to ale nesleduji.
nemyslel som teba, sorry ak to tak vyznelo..
nie nie, teraz vobec neber to, že s tým autom idem raz za čas pílu a užívam si to parádne zrychlenie...
rekuperácia za jazdy je len milý bonus, baterku nabíjam zo siete tolko čo to len ide. vo firme zadara a doma za 2,5kč/kw (zatial) . ak niekto má PHEV a nenabíja ho tak ano beriem, to auto nemá pre nho žiadný rozumny argument.
vačšinou denne nenajazdím viac ako 50km take to auto používam ako elektro ale neobmedzuje ma v tom, že ak potrebujem íst služobne aj na druhu stranu europy.
neviem ako to maju iné auta, ale MB ma kombinaciu diesel/elektro zvládnute na jedničku, pri fakt dravej jazde nebyt displaya tak neviem čo kedy tahá, ten lineárny zátah je skrátka pecka.
edit: samozrejme spotreba plus elektrika ktoru ju treba pripočítat ak ju platím z domova. pozrel som teraz do aplikácie tak je to 5,2 plus 4,3kw na 100km. ukaž mi 300 konové auto s podobnými nakladmi na palivo :)
Jen jsi mě v podstatě vůbec neodpověděl na co jsem se ptal. Čím více neefektivní způsob jízdy, tím větší přínos má EV ve spalováku. Ale to mi prostě nepřijde jako pecka.
Navíc opět mistrně fabuluješ. Nemáš totiž průměr 5,2 na 100, ale 5,2 + XY kWh na 100. :-!:-!
EU ten tah se snižování emisů nějak nevyšel, naopak začínaj masivně stoupat.
Tak co udělá EU ted? zkáže lidem doma kamna, kotle atd? Chudáci kontroloři co to budou chodit kontrolovat, to bude napadení nožem, sekryou, střelný poranění, umlácení pajcrem apod případy. To aby kontrolor měl tak 200 litrů měsíčně a 10 týdnů dovolený, aby to někdo vůbec dělal
je to trošku omezující v tom, že musíš plánovat, přiznávám. Obzvláště po naší republice. Stále jsou na mapě taková bílá místa. Paradoxně "extrémní" tripy po Evropě problém nejsou, protože Superchargery jsou umístěny při cestě.
Já auto do garáže strčit musím, protože ... severní Čechy.
uprimne tiež ma to zaskočilo. predchadzajuca C300de (W205) má 5,6sek a 700Nm. mám dojem, že ho umelo priškrtili kvoli dojazdu a hlavne prevodovke, pretože tych 700Nm bolo max čo 9 stupnova prvodovka zvládne
uprimne som nečakal, že nevinná veta . dokážem za 600km dobit celu baterku vyvola tolko ludom červeno pred očami.
prečo som ja osobne šiel do PHEV? chcel som auto nad 300 koní ktoré nebude žrat aj trávu okolo cesty. niesom žiadný fanatický ekolog a nikdy by som neveril, že po roku poviem, že mi je príjemnejšie íst čisto na elektro ako na diesel. spolu je ta kombinácia ale vražebná, mal som už dost aut, ale toto je skrátka pecka. 306 koní/700Nm a po roku mám spotrebu 5,2 litrov na 100km
ešte minuly rok som uvažoval podobne ako ty. stále som relatívne mladý človek, tak je pre mna výkon celkom doležitá vec pri vybere auto a prave tento PHEV od MB splnuje všetko čo od auta očakávám. nieje mi luto jazdit po meste, "štartovat" elektriku. jazdím za 0,50kč na km, ak potrebujem íst dalej tak sa pridá diesel, tak do 100km to je stále nejakých smiešných 2 litrov nafty a ak idem fakt daleko tak už to neriešim vobec a idem nafta/elektro. ono mat pod zadkom non stop 306 koní a 700Nm je viac než návykové.
blbé je, že u PHEV i ten posledny argument anti-elektro fanatikov - dojazd nezafunguje.
inak ho nabíjam z obyč zásuvky 2,2kw za hodinu a uplne mi to stačí , u tejto novej verzie céčka už by som ten wallbox asi zvažoval
Jako nechci se vám tu míchat do výživné intelektuální debaty.
Ale fakt máš pocit, že je nějakou extra velkou předností, že tyhle schizofrenický auta co chtějí být spalovakem i elektrikou zároveň, dokážou efektivně zužitkovat naprosto neefektivní jízdu??
Ano, já ti věřím že při tomto způsobu naboucháš i vybitou baterií rekuperací. Ale mě to fakt jako senzace nepřijde.
Když bych to obrátil tak naopak při plynule jízdě bude spotřeba na prd protože spalovák tahá celý EV+baterie nadváhy. Takže za mě mi tahle koncepce příliš nesedí.
Jako rozumný beru těch 50 až 60 elektrických km s tím, že hlavní pohon je spalovák. Tady už mi přijde ta kombinace přes čáru.
Na 310k a 550Nm (predpokladam ze to bude 4x4) je to udavane zrychleni nic moc, dokonce je nachlup stejne jako o 50k slabsi 330e. Tim spis kdyz E 300 e to umi (umelo) o pul vteriny rychleji bych cekal, ze se nove C predvede v trochu lepsim svetle...
Spravne by si mel svuj hnusnej spalovak prodat a pouzivat jen EV auto na carsharring :D A zbytek jizd jezdit MHD ci na elektrokolobezce a zasadne po chodniku !;) Tesla pro plebs jako jsme my neni
baterka ma u aktualnej verzii (C300d/e) 13,5 (vlastne 10kWh, pretože pod 10% si už používanie energie manažuje auto samo), to len tak na okraj ak by si aj čítal čo píšem...
Urcite se s tím dá žít, ale chytnu tě za jedno slovo, tedy větu a to kdyz jedes nekam, kde nabíjení neni a nebo nevis, jak to tam je. Pro mne by toto bylo omezujici a stresujici. Pokud pendlujes jen mezi par misty a nikam jinam se nechystas, pak v poradku, ale ja mimo tyto cesty jezdim i jinde, vylety, popojizdky a ruzne cesty, kde bych nechtel resit nabijeni. V tomhle vidim obrovkskou vyhodu PHEV nad EV.
P.s pro mne by bylo i obtezujici davat auto porad do garaze k nabijecce po prijezdu domu. Casto ho necham jen venku, vynosim veci a uz se mi nechce jeste zajizdet do garaze, ale taky asi zalezi, jak mas uzpusobenou garaz.
Je třeba, abys nám poradil, jak správně žít. Kdo bydlí v bytě v centru města, nesmí mít tedy auto ?
Dokud nemáš ostrovní dům někde v horoucích peklech s plnou střechou a zahradou solárů a tepelným čerpadlem nemůžeš mít auto. Nebo kde je hranice, kdy smíš mít auto ?
Velmi dobre si to napísal.Ľudia si zbytočne komplikujú život s každodenným naťahovaním kábla pritom si stačí kúpiť auto so spalovacím motorom a min týždeň nemusím čerpačku ani vidieť.Všetci tu riešia elektromobilitu osobných áut a buzerujú motoristov na EK ale to že tu jazdia denne tisícky dieslových kamioónov tak to je v poriadku.Veď to je choré.
to ma napadlo tiež, ale k čomu potrebuješ ironiu aby si potvrdil slová o tom, že jednoducho nabijem baterku skor ak sa pohybujem vysokými rychlostiami?
ak sa ma snažíš nejako zhodit, tak hladaj rozpory v tom čo hovorím a nie naopak
A keď bývam v paneláku na štvrtom poschodí mám na noc cez vyvŕtanu dieru v paneli spustiť kábel alebo si mám najprv za 250 000 € kúpiť dom a až potom PHEV ?Môžte mi vy elektro eko progresívny poraďiť. :-!
právě že nabíjení prakticky neřešíš. Prostě přijedeš domů, vezmeš kabel ze zdi a připojíš k autu. Tohle přeci nikoho nemůže otravovat. Obzvláště když naproti tomu dostaneš komfort v podobě vyhřátého případně vyklimatizovaného auta v době, kdy chceš někam jet. A ten komfort, kdy nemusíš auto prvních 30km šetřit, aby se zahřálo, to taky není k zahození. Tohle je 97% všech jízd.
Řešíš jej až ve chvíli, kdy ti nestačí řekněme 350km dojezd, nebo nemáš možnost v nabíjet v cíli. Musíš tedy nabít po cestě. Ano, to může být opruz. Ale je tu jedno velké ale - nevydělávám tolik, aby mne čas strávený na nabíječce stál více, než rozdíl mezi elektrickými kilometry(pravda, mám je za 0Kč) a benzinovými. (ropáky nejezdím). Takže EV je pro mne i přes to úsporou.
papiere potrebujem k práci, takže stále sa snažím ako tak dodržiavat rychlost. ak je na autobahne neobmedzena tak idem až po omezovač pokial to premávka dovolí.
hoši mám z vás pocit, že ste pravdepodobne v podobnom aute nesedeli a nejde vám ani o tak sa podelit o skusenosti ako o obyčajné detské hejtovanie. neviem kolko vám je ale napísat, že pri 200 je odpor menší už hraničí s demenciou , pretože prave ten odpor ktorý dynamo mení na elektriku je to o čom tu celu dobu hovorím
Tento dusevny kripel Kuk-teoretik je zaujimava postavicka :D
Komicke na nom je,ze je to velky bojovnik za ev auta a pritom v ziadnom ani nesedel,nie to este soferoval a sam vlastni olietanu 20 rocnu kraksnu,kedze je socialne slaby odpad zo stoky zijuci na socialnych davkach a na lepsie auto nema a tak si lieci svoje male pero a komplexy na forach :D Vsak uz aj na hybrid fore ho zato vysmiali,ze hra sa na mudreho a pritom z realneho zivota vie *** o ev autach ako funguju :D
kdyz jedes 200 a vic, tak mizi aerodynamickej odpor, a naopak jak se ten vzduch za tebou zavira, tak te tlaci dopredu, a muzes vesele rekuperovat :D
to je ta fyzika :D:D:D
... pomocny skoly
jestli ma ta baterka 20kWh a na 600km ji nabije 13.5x jak tvrdi, tak na kazdejch 100km ji nabije 45kWh. to je ulet, navic by to nebylo moc efektivni.
asi ta videohra
logicky sposobom jazdy... ak jazdíš cca 140km/h tak to "plachtenie" a brzdenie nevyprodukuje tolko energie ktoru dokážeš uložit, ako ked ideš 200. toto su ale zaklady fyziky...
akékolvek pribrzdenie, alebo kedykolvek sa nedotýkam plynu tak to auto jedoducho rekuperuje, to prudke brzdenie bol len príklad.je mi jedno čo si o tom myslíte, hovorím vám ako to je. 900km som dal za necelych 8hod aj s restávkami a fakt tomu autu stačí na autobahne tych cca 600km aby sa plne dobila baterka, samozrejme toto napr nefunguje na naších dialniciach, alebo okreskách
čo ta ospravedlnuje za pitomost, ktoru si napísal je, že si PHEV asi nikdy v ruke nemal :-D
skus brzdit z 250km/h na 90 ak sa začnu predbiehat 2 nakladaky hned tam máš 2% dobru
v BE ofiko do 48hod návštevy žiadne, na hraniciach nikdy nikto, takže žiadne....
tak to to presne mám, stane sa aj mesiac, že jazdím len na elektriku, teraz napr som musel dat Brusel v pondelok tam a včera nazad, tak som šiel na diesel, plus rekuperacia. inak na ceste cca 600km som schopny len brzdením nabit plnu kapacitu 13,5 baterky...
je to slusna hodnota aj v elektro autach, pamatam si ako sa v kruhoch elektro nadsencov nedavno ospevovala elektricka honda, ktora mala dojazd okolo 100, alebo prve leafy, ktore su na podobnom dojazde, ako to 99.999 ludom musi stacit, a pritom je to ciste elektro, tu to stale mozes doriesit normalnym palivom a auto plnohodnotne pouzivat
a aky problem je pri 12hodinovom nabijani? medzi prichodom z prace a odchodom do prace je to dostatocne dlhy cas asi pre kazdeho, kto nema dve sichty za sebou, a ten kto ma asi nebude snivat o elektro aute
Tohle se mi libi. Do prace bych jezdil na elektrinu a o vikend protocil motor. Teoreticky by mi to mohlo teda vydrzet do duchodu a muzu jezdit na to co je zrovna pro me lepsi. Pokud bude porad nocni nabijeni vyhodny, tak sosnu doma v garazi a rano kazdej den vyrazim s tim, ze kdyz natahnou elektrinu, tak muzu vzdycky natankovat palivo. Jen je to zkratka porad drahy. Az to bude po prvnim majiteli s 30tis za 750, tak bych to bral 😂
od vianoc mám predchodcu C300de a baterka mi stačí na cca 40km čo je okolo komína viac než dost. tu je dvojnásobná kapacita bez hrbu v kufru, čo je skrátka paráda, ten vývoj ide nenormálne rýchlo.
síce je nové Céčko o polsekundy pomalšie (ja mám 100km/h za 5,6sek) ale toto ber čert, hned by som menil :)
Ty woe ty nejezdíš, ty pořád jen řešíš nabíjení .... :-[]:-[]:-[]:-[]:-[]
Toť Váš úděl, elektrofans, a každý psychiatr Vám napíše antidepresiva :-[]
Večer vyrážíš a ráno dojíždíš po návštěvě několika nabíječek do práce, to samé zpět.
Máš ten život komplikovaný.
Už musíš mít ty hry v Tesle ohrané, tlačítka omačkaná :-[]:-[]:-[]
ze zásuvky 230V/13A nabíjím i Teslu s 85kWh baterkou a jde to. Jak? Vždy ji navečer píchnu do zásuvky, ať je nabitá jakkoliv, jen proto, aby ráno byla baterka natemperovaná, interier ohřátý/vychlazený. Na ty moje denní pojížďky do práce a zpátky, případně pár kilometrů kolem to bohatě stačí. A když jedu delší trip? No tak se před návratem domů zastavím v Lovosicích, Plzni nebo v Praze na Superchargeru, natlačím to na 90% a domů dojedu s více jak 40%. Zase se něco nabije ze zásuvky, takže se do práce dostanu. Co bych dělal, kdybych musel hned druhý den jet další trip? Tak se holt zastavím na 50kW nabíječce, co mám poblíž.
to zalezi, tech 25.4kWh bude pocitam celkova kapacita, a system to nepusti treba na vic nez 22kWh vyuzitelnych, navic pri poklesu do hybridniho rezimu tam bude pocitam spodni rezerva okolo 1-2kWh, v realu tak z bezne zasuvky coz je 3.6kW to bude okolo 10 hodin, na nocni nabijeni vesmes dostacujici, bude proste zalezet na jizdnim profilu daneho auta, ono vesmes kdo si tohle poridi, tak s vyhledem na budouci porizeni BEV si ten wallbox asi stejne rovnou zaridi i pro tohle auto
a ze relany dojezd okolo 90km v elektrickem rezimu je jiz hodne slusna hodnota ktera pocitam 95% majitelu techtoi aut bude stacit na to aby treba 90% rocniho najezdu zvladali na elektrinu
... mezi hybridy a bude to vypadat že se benzíny a diesely vlastně vůbec neprodávají. Z médií zase začnou vypadávat tabulky s obrovskými prodeji hybridů, zatímco diesel 15% a benzín 25% :-[]:-[]:-[]