Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lopraisova Tatra 815 Puma zpět na scéně. Podívejte na první fotky speciálu pro Dakar 2022

První ročník kategorie Dakar Classic vypsané pro historická vozidla nadchnul, a tak se příští rok vrátí ještě v nabitější podobě. Na startu nebude chybět ani legendární Tatra 815 „Puma“.
Zpět na článek
Avatar - wakantanka
28. 11. 2021 20:44
Re: Re: Som zvedavý
Ehm, údaje o tomto aute som popravde ani nehľadal, len mi to na pohľad pripadá o dosť kratšie. Lepšie by bolo priame porovnanie s originálnou a tam by sa tá výška viac ukázala.
28. 11. 2021 20:08
Re: Motor
A to ještě původně měla mít puma výkonnější motor (600 kw) a automatickou převodovku Twindisc. Ale obojí skončilo na financích....
28. 11. 2021 19:51
Re: Motor
Puma byla defacto první závodní stroj (do té doby se jezdilo jen více či méně upravenou produkční tatrou, puma byla od základu jiná a stavěná jako závodní náčiní), takže těch úprav tam je mnoho, z těch foto v článku nejde poznat moc, jen je jisté že replika to není, jen si někdo postavil něco v duchu pumy…

Aby to nebylo jako hate - může to být zajímavá stavba a určitě je třeba jim popřát úspěch, jen je zavádějící říkat tomu replika pumy když to evidentně s pumou nemá moc společného.
28. 11. 2021 18:02
Re: Motor
Ano, původní měla motor Deutz (objem 15,9 litru) s výkonem cca 450 kw (první závod) až 510 kw (poslední závod).
28. 11. 2021 17:58
Re: Som zvedavý
Původní měla rozvor 4 300 mm, tato má 4 090 mm. Další problém je, že originál měl níže uloženou kabinu a nižší nástavbu. Takže tato replika vypadá prostě, že je hodně krátká.
28. 11. 2021 10:08
Motor
Replika to moc není, mj. protože původní Puma měla motor Deutz a ne tatrováckej…
Avatar - wakantanka
28. 11. 2021 08:20
Som zvedavý
čo s tým zajazdí. Vyzerá to zaujímavo, len oproti pôvodnej Pume je minimálne o meter na rázvore kratšia. Držím palce všetkým CS jazdcom na Dakare.