Jo přesně, on Passat je v ceníku o 100 dražší, ale zase je na něj o víc jak 100 tis. vyšší běžná sleva, takže na pořízení levnější a zároveň lepší auto.. mně by sedan nevadil, máme jiné rodinné auto. Ale kdo chce rodinné služební auto, stejně bere combi, tak je to asi jedno..
Tak jestli je to sedan proti liftu, tak je to asi i celkem pochopitelný, se sedanem jako s rodinným vozem to není žádný terno.
Mně se vždycky o dost víc líbil Superb, ale v posledních letech vycházel po slevách o dost dráž.
My jsme měli vždycky větší slevy na Passaty, tam býval standard přes 20%, u Superbu byl člověk rád za 10%, takže i v tý pořizovačce byl Passat ve finále znatelně levnější. Ale není to žádnej velkej fleet.
Teď na to koukám, Superb v manuálu Ambition se prodává za stejnou cenu jako Passat Highline DSG. Shodný nájezd, rok výroby atd. To je šílený, co je Čech schopnej připlatit si za to, aby jezdil v horším autě jen proto, že má německo-českej znak na kapotě :-!:-!:-! .
No jasně - tříletýho Superba prodáš za 550k a ještě to je citlivý na výbavu, tříletýho Kodiaka prodáš za 700+, pokud to není nějaký úplný bizar. Passat je u nás prodejně úplný peklo. Na pořízení stojí všechny tři stejně, takže ve výsledku Kodiak vyjde nejlíp.
To chápu... Karoq zdražoval v březnu o 15t... a myslel jsem, že to letos bylo všechno.
V tom tvým srovnání je ale rozdíl 43t... a k tomu jsem se zkoušel dopočítat, kde se ten rozdíl bere...
No toto je bohužel pro zákazníka velice netransparentní. U nás v práci nedávno vybíral auto kolega a kolegyně. První kolega - zkoušel Superb a zjistil, že se do rozpočtu v podstatě rozumně nejde vejít a nakonec skončil u Passatu 2.0 TDI 110 kw v manuálu. Kolegyně s tím samým rozpočtem chtěla zkusit Kodiaq a v pohodě se dostala na 7-mi místnej Kodiaq 4x4 s DSG. On Kodiaq po zkušenosti se Superbem nacenit ani nezkoušel.. Takže teď chápu, že asi měl v příplatku nějakou stupidní položku, která tu měsíční splátku vyhnala do nebes, ale kdyby jí tam neměl, mohl mít v klidu třeba 4x4 DSG Superba.
To je možný, jenže teď najíždějí z výroby mimo jiné auta z objednávek z ledna / února.
Takže musím srovnávat auta, co jsou objednaná před dvěma cenovými kroky. Jasně, bezprostředně mezi předfl a fl to až tak neposkočilo.
Takže v předfl ceníku jsi 708.900 základ + 15 Amb+ + 16 metla + 8,2 PZ senzory + 0,9 Isofix + 6 Kessy + 5,4 family, to jsi nějakých 760... a k tomu ta mobilita... a s faceliftem se to víceméně nemění (sice vyšší cena, ale zase něco je už v základu)?
Akční modely / 125 let jsou pro retail, Škodovka limituje, komu to prodá.
Ta auta, co objednávám, bere jedna půjčovna - takže standard benzin, automat, PZ senzory, Kessy, Isofix vpředu a Family paket + metalíza a Mobilita Plus, nic víc.
Za skoro 800 je to málo muziky.
Nevím, kdy skončila taková ta verze 125 let... asi ke konci 2020? A pak ji nahradil "Akční model"?
V rámci čistýho "Ambition" je to víc než bych čekal... ale když to říkáš... :-)
To by musel ten Karoq jazdiť na vodu...to snáď sám dobre vieš. Ak by aj bol rozdiel v spotrebe 2l na 100km, tak to (pri súčasných cenách tých áut a palív) dobehneš cca pri 400tisíc km. To bude ten Karoq, ale i to Korando, zrejme už dávno v šrote.
Je to tak i tak.
Za sebe jsem radši, když zákazník přijde za leasingovkou s rámcovou představou a tu pak doladíme společně. Často se stává, že lidi přijdou se zázrakem typu Kodiaq 1.5 TSI s panoramou a offroad paketem a jinak v základu a diví se, že je nájem vyjde dráž, než na Sportlina.
Auta, která jsem objednával v lednu za ceníkových 738k s DPH stojí teď 781k s DPH. A to nemají Kessy (1.5 TSI DSG Ambition Plus).
Za mě to je krok k neprodejnosti - už to začíná připadat drahé i leasingovkám.
S klientem teď řešíme obměnu dovybaveného Karoka 2.0 TDI 110 kW MAN 4x4 - tam cena poskočila, když neřeším povinný příplatek za automat, během tří let o 155 tisíc s DPH.
Jo to dneska už se do salonu nechodí, člověk prostě dostane cenový limit a sám si něco složí v konfigurátoru a následně si mailem od salonu vyžádá cenovou nabídku. Když je spokojenej a vešel se do limitu, předá to LP k vyřízení. To mě na tom právě překvapuje, protože LP by se svými slevami za ty peníze dostal podstatně lepší auto a tím pádem by si mohli říct o vyšší měsíční splátku nebo by jim minimálně na konci zůstalo auto s vyšší zůstatkovou hodnotou. Takže já celou dobu myslel, že člověk komunikuje s LP a LP pak jejích jménem komunikuje se salony, ale prostě není to tak.. Tedy minimálně ne vždy :-).
To je samozřejmě možný postup ;-) . Před cca 15 lety, kdy jsem to řešil, tak pro repíky se to objednávalo vše stejné (aby se nehádali) a manažéři chodili do salonu řešit co si tam ještě dát a jestli kombík, automat, jakou barvu, výbavu .... Ceny jsem nějaké viděl a ty byly využity pro výpočet daně z používání služebního auta k soukromým cestám.
Cena je mazec, ale nepřekvapuje, vzhledem k cenám Atecy. Jen fakt nevím, proč si kupovat za 650 tisíc tříválcové, nijak prostorné SUV C segmentu. Holt umělé zdražování ICE je v plném proudu.
To jsem si taky celý život myslel, ale nedávno jsem toto řešil u dvou různých firem a v obou to fungovalo tak, že si firma sama auto poptala, vykomunikovala si nějakou slevu a tuto poptávku následně předala LeasePlanu, který vůz za dojednanou cenu objednal. Tento postup mi následně potvrdila i naše kontaktní osoba přímo v LeasePlanu.
Takže upřímně nevím, jeslti to mají tak i ostatní leasingovky, ale v případě LP to tak je a dost mě to překvapilo. Jistě by měli možnost dostat se na lepší cenu při počtu odebraných aut, ale z nějakého důvodu si ta auta poptávají sami zákazníci se standardními fleetovými slevami (v našem případě cca 22-23 % u koncernu). Tedy alespoň to je má čerstvá zkušenost..
Finální ceníková cena vč všech doplňků byla cca 747 000 Kč. Ovšem mínus výrazná sleva díky zaměstnavateli mé drahé polovičky, který se Škodovkou dlouhodobě spolupracuje. :-) Ale od března už Škodovka Karoq jednou zdražovala... Na té současné nabídce modernizované verze mě ale velice vadí, že k výbavě Style ti direktivně dají věci, které vůbec nechci (plastové lemy blatníků, digitální přístrojový štít...).
Můžu se zeptat, jaká byla ceníková cena tvojí konfigurace? Podle mě by tam dneska až takovej rozdíl nebyl (vzhledem k tomu, že máš auto s LED a tak)... možná nějakejch 15-20t třeba.
Tady to máš i s výsledkama https://www.auto.cz/…rdil-opak-110120
Karoq tam není, je tam Ateca... solidní ***
PS: Insignia 4*? No tak to nevím, dozadu toho bez kamery teda moc vidět není...
Já jsem chudý tak držím stará auta. Zase jsem ale o to víc ekologický. I tu Teslu si zřejmě koupím ojetou. Takže co se ti vlastně nelíbí na zemi, která se za posledních 10 let vyšvihla mezi nejchudší země Západu? A proč všude píšeš = ? Tohle nejsou rovnice, woe.
Je to drahý, to určitě.
Ale fakticky Karoq moc nezdražil... oproti předfl je tam nějakých +25t, ale jsou v tom LED světla, který stály 15t (a určitě bych je zaškrtnul)... digi budíky (ty bych mít nemusel), zatmavený zadní skla... ve finále jsi na stejný ceně, jen ti vnutí pár prvků navíc (a jasně, skončil Active).
Parkovací senzory vzadu jsou v základu, vpředu za 8t i pro Ambition... takže s 1.5TSI a senzorama budeš někde pod 700t. Mimochodem teda je z Karoqa vidět celkem dobře... určitě líp, než z Insi, Octavie atd.
Ono těch zákazníků v salonu zase tak moc není. 85 % aut jde do firem a z toho (asi) poměrně velká část přes LeasePlan, Arval, ALD, Sixt a další poskytovatele operativních leasingů. Tyto firmy mají dojednány úplně jiné podmínky než důchodce, který si přijde koupit Škodu k nejbližšímu prodejci.
Nicméně má Rohor částečně pravdu. Od 90-tek jezdíme pravidelně do Itálie za rodinou. Když jsme tam byli poprvé, připadal jsem si jako v ráji oproti tomu, co se dělo u nás. Teď se nestačím divit, jaký sešup každým rokem It zažívá. Dříve se říkalo, že od Říma dolů už není Evropa, teď tu hranici vidím tak u Bologne.
Španělsko, Portugalsko to samé. Neokomunistická Francie je taky dílo.
Takže když si koupím Tucson, který má v základu 1,6 čtyřhrnek, víceprvek, zcela zásadně líp vybavený, větší, tak zaplatím stejně :-D
Škoda jde fakt do srač...
Už delší dobu mě uniká, jak přemýšlejí zákazníci v autosalonu, když objednávají auto. To se jako fakt nekoukají, co dělá konkurence? A nebo je ukecá Laura při předváděčce?
Hele, ty jsi takový rozumbrada. Mě pořád nebere hlava, proč se třeba neříká post-nacistické Německo, post-fašistická Itálie a post-imperiální fašistické Japonsko. Ale post-komunistická země říkají nevymáchané huby dodnes, 30+let od pádu komunismu. Můžeš mi to nějak vysvětlit? Zejména třeba v aplikaci na zemi, která má HDP a HDI stejné nebo lepší, než třeba ta Itálie?
když kouknu na SsangYong Korando ( velikostně stejné auto ), které s čtyřválcem 1.5 (163koni) manuál, skoro v plné výbavě . je za cenu 489.900,-kč tak srovnaletný Karoq bude min. o 300tis.kč dražší . Docela by mne zajímal srovnávací test těchto aut jestli škodovka za těch 300 navíc stoji :-!
Súhlas, tá cena za základ s litrovým trojvalcom je šialená. Skutočnosť, že základom spravili lepšiu výbavu je len slabou útechou, tam je síce mnoho podstatného, ale napr. pre parkovacie senzory (pre SUV úplná nutnosť) sú až v najvyššej výbave Style exclusive. Takže prvý slušný Karoq je 1,5TSI Style exclusive za 823900 Kč (cez 32t eur). A to je len predohrab.
P.S. na veľkú zľavu zabudni, áut je nedostatok, čaká sa na ne mesiace, pri niektorých i ďaleko cez rok, takže kto chce auto, musí si zaplatiť, predajca nemá dôvod predávať nedostatkový tovar so zľavou.
Pan Maláček může obhajovat co chce, cena základu technicky jednoduchého (vlečka) zástupce C segmantu s litrovým tříválcem (120 Hp) za 600+ je šílenství. I po případné veliké slevě.
Vypadá to, že se vracejí doby kdy rodinným vozem průměrné české rodiny bude kombík B segmentu. Jo počkat, oni už de facto (dosluhující FIII) nejsou...