Dacia Spring na trh přichází jakožto nejdostupnější elektromobil v Evropě. Nárazové testy Euro NCAP ale naznačují, že se to podepsalo na kompromisech v oblasti bezpečnosti.
Tak je samozřejmě pravda že pro přežití při nárazu ve vyšších rychlostech je zásadní co nejmenší hodnota zpomalení (zrychlení), tedy dobře navržené deformační zóny, airbagy a podobně. Tato Dacie je ale určena hlavně do městského provozu a rizik z něj vyplývajících. Na malém a lehkém autě těžko vytvoříte prostor pro deformační zóny. Airbagy a asistenty jsou mi k ničemu když se kabina zmuchlá. Mimo to se neřeší v testech náraz do stojícího vozidla v kolonách, náraz tramvaje se spřahadlem... Nejvíce vypovídající je asi ten náraz na sloup do boku. Absence bočních airbagů určitě taky hraje roli na bídném výsledku.
Díky Euro NCAP se výrazně zlepšila úroveň bezpečnosti levných aut v 90. letech. Dnes z nás ale dělají spíš blbce a výrobcům dovolují využívat profilů z tenkých plechů a bodové svary.
Dobrý den,
dají se ty metodiky a jejich změny v čase někde dohledat?
Vím, že tam v průběhu času změny jsou a právě by mě zajímala třeba kritéria přidělení jednotlivých barev. Předpokládám, že to závisí třeba na hodnotách přetížení, kterému je tělo vystaveno apod.
Zajímalo by mě třeba právě srovnání, z dnešního pohledu špatného Springu, který má figurínu v červeném a třeba 20 let starých aut. Pro ty už datasheety jsou a jsou tam barvy žlutá oranžová...
Před časem jsem to hledal, ale vyčíslená kritéria jsem nenašel. :-(
No to je asi sakra špatně, znamená to, že když před tebou zastaví auto před přechodem tak tvoje auto za ním dokáže automaticky zastavit, ale když tam to auto nebude a bude tam jen chodec na přechodu, tak jej auto přejede.
Ano, chápu, že do auta za 2 mega si může výrobce dovolit dát kvalitní komponenty a výrobce auta za pár šupů nikoliv. Pak ale do malého auta nemá smysl dávat cosi jako asistenty jízdy a raději tam nedávat nic než takový elektronický šrot, to je velmi kontraproduktivní dokonce bych řekl nebezpečné. Když to přeženu, tak je to asi jako říkat, že jsem dal do vozu volant, kterým se auto řídí, ale když za něj zákazník vezme, tak mu zůstane v ruce.
Polotovar beru všechno, co se pustí ven a funguje napul. Nemusí to být celek, ale i část, třeba nějaký asistenční systém. U Toyoty aktuálně jedna taková věc je, a to automaticke zpomalování do zatáček při tempomatu. To funguje fakt nesmyslně
Za mě je kamera lepší než senzory... senzory občas pípají na stébla trávy apod., v tý kameře vidíš co tam je. Ideál kamera vpředu i vzadu, s možností nahrávání za jízdy... to by se mi líbilo nejvíc a nepotřeboval bych ani senzory. Případně kamera do boku na vycouvání... ale to už si vymýšlím.
Když to je spíš o třídě auta... 2008, Yaris, Clio a Mokka dopadly nejhůř, ale konkurencí jsou vesměs minimálně o třídu větší auta... nejmenší auto s hodnocením aspoň good je Kuga.
Co to jsou nova auta...ja to beru tak, že za nějake roky tedy i ten trojkovy focus. A ano z trojkoveho focuse je vidět na prd a i tak by byly pro mě u něj park. senzory zbytečne, matouci a akorat tak otravne. Naštěsti ma focus velice dobře použitelnou parkovaci kameru narozdil od takovych golfu natož u takove 308, kde bych za kameru dobrovolně nepřiplatil.
Relevantní mohou být, ale musí fungovat. Ale v řadě případů fungují blbě nebo prakticky vůbec. EuroNCAP už na to má sadu testů a výsledky některých automobilek jsou katastrofální (Opel, Toyota, Peugeot, Renault). https://www.euroncap.com/…riving-gradings/?…
U kompaktu považuji parkovaci senzory za uplně bezvyznamne a maji pro mě nulovy přinos. Kdyby bylo čistě na mě tak jejich zvukovou signalizaci vypnu a idelně uplně senzory deaktivuji tak, aby se diky nim nezmenšil obrazovy vystup z kamery.
Parkovaci kamera to je jina jen bohužel neni kamera jako kamera takže, už davno se nedivim tomu, že někteři ji považuji za zbytečnou po zkušenostech s nějakym knk modelem.
Kamera je prijemny bonus, ale parkovaci asistent alepson v tom nejjednodusim smyslu, zvukove signalizaci, je u vetsich novych aut uz nezbytnost. A to v zadu i predu.
Polotovar myslis co ? Skodovky ? S temi mensimi co znam - o3 , se jeste da docela parkovat i bez asistentu, protoze diky simply clever , ze ma horsi odhlucneni a tenci slouoky, je z ni jedte trochu videt :-[]
Dnes už to chce i parkovaci kameru. Hodí se mrtvý úhel, upozornění na pohyb za autem, adaptivní tempomat. Ti, co nekupuji polotovary (napul funkční celky ), tak i mají bonus v tom udržování pruhů, PCS aspoň s upozorněním se hodí taky ( kdyz clovek musí sledovat dění kolem - běhající dítě u kraje silnice - a zrovna na tu 1 vteřinu se vpředu něco stane a zastaví to ) AEB jako bonus
Ja se dost lidem nedivím, ze asistenty odmitaji, kdyz u některých automobilek fungují hodně špatně a člověk se s nimi musí spíše prát. Kdyz to maji takto u etalonu evropského mainstreamu, očekávají že se tak chovají i u ostatnich. Toyota je v tomto asi specifická, asistent se tě nesnaží přesvědčovat, že máš jet podle něj, ale když po chvíli jedes jinak, tak se na tebe proste vybodne a vypne se. Stačí zatočit sám volantem, jen o pár stupňů, a vypne se udržování v jízdním pruhu dokud zase nesrovnas volant.
kolize s chodci, cyklisty a stojícími vozidly sice nejsou tak často v televizi, ale o to častěji ve skutečnosti. Chápu, že v akčních filmech to lítá, vybuchuje, spousta se toho točí v Praze a s tramvají... důležité ale je to, co se děje ve skutečném světě, a v tom jsou asistenti velmu relevantní
adaptivní tempomat + držení středu pruhu + ecvt převodovka pro mě znamenají, že nemusím dělat nic tam, kde jsou nakreslené pruhy. Na pedály za mě šlape člověk v autě předemnou. To držení pruhu je jako vodící lišta na maflík, nesmíš bejt de*il a myslet si, že to bude řezat samo, ale práci to hodně ulehčí, když pochopíš, jak to funguje. Co se týče detekce překážek, osobně vím za 15 let řízení nejmíň o 10 kolizích, z toho 2 s chodcem a 3 s vozidlem stojícím v koloně, kterým by to zabránilo, k tomu 2 mikrospánky..nic z toho nemám naštěstí na svědomí, ale dával bych asistenty povinně, všude a funkční.
Pro mne jsou nejduležitější ty parkovací senzory, protože z moderních aut není vidět. Ostatní jsem zkusil a dá se bez toho žít. Lane assist je dobrej, asi, vypínám, u Toyoty to funguje trochu lépe (myslím ty novější modely), ale stejně tomu nevěřím, autopilot je jen pro bílou elektroniku ;) Tesla se neřídí, tam se vozíš, to nepatří na autoweb :D To je ekvivalent tramvaje či metra... Park assistu taky nevěřím :D
Tak jestli považujeme ESP a ABS za asistenty tak zrovna tyhle dva beru. Akorát jsem myslel že zde se spíše mluví o Lane assist, autopilotu a park assist a podobně.
Dobrý den,
přímo "pevnost kastle" nezjistíte, ale to co hledáte, to jest srovnání "jak dopadnete" je na straně 4 reportu. https://cdn.euroncap.com/…ng-datasheet.pdf
Jestliže vám při nehodě ve springu bude rozdrcen hrudník a rozlámány stehenní kosti, pak nedopadnete dobře :-)
Problém možná není "nepevnost kastle", ale nesprávně navržené (nebo nenavržené) deformační zóny, díky čemuž dochází při nárazu právě k přetížení hrudníku atp.
Obdobně malý, ještě o cca 100kg lehčí, a o cca 100tisíc levnější auto to má vyřešené lépe (strana 3): https://cdn.euroncap.com/…ft-datasheet.pdf
Některé jsou dobré, ale záleží u jakých aut, třeba u Fordu ESP funguje jen v opravdu hoooodně krizové situaci, nechá tě jet klidně bokem, když přidáš plyn... a pak se někdy lehce sepne... ale spíš ne... nebo takový přednárazový systém, Ford sbírá body za přejeté chodce :D
tiez som pozeral, ci to nechali rovnake, alebo zamerne nieco zhorsili. Rovnako, ako pri Dacii, ked pouziju modernu novu platformu z Clia a naschval vymenia nejake plechy, aby bolo Sandero horsie.
U auta mě zajímá jak dopadnu když to do mě někdo napere (zepředu, zboku, zezadu..) případně když se přetočím přes střechu. U městského vozítka to platí dvojnásob (možný střet s tramvají) K tomu všemu jsou mi asistenty(i) na dvě věci :D Tak že ve výsledku počet hvězdiček je prakticky irelevantní.
Nicméně už i tohle je ukázkou, že možná se přecijen blýská na lepší časy... Ještě nedávno všichni blábolili něco o čisté EV budoucnosti... Teď už někteří nepodepsali.
Bezvýznamná mezinárodní deklarace, pro EU z toho nevyplývá nic. Lze předpokládat, že část států nepodepíše Fit for 55, ale tím se mnoho nezmění, navíc Německo obměňuje vládu.
Hlavně, že to tu někteří propagovali jako super městský elektromobil. Je to prostě levná čínská plečka s baterkami a za normálních okolností by ji tu ani neprodávali.