Je to biznis. Určite zvážili, čo má väčšiu cenu - biť sa za svoju pravdu, alebo zohnúť chrbát. Evidentne im ako výhodnejšia prišla druhá možnosť. Hlavou múr neprebiješ. Biznis je silná zbraň, ale ten biznis často vlastnia a ovládajú práve politici.
Nepíš hlúposti. Existencia EV nikoho neohrozuje.
Ak je niečo ohrozením, tak brutálny tlak politikov na zavedenie EV bez riešenia sprievodných problémov.
Zlyhaním NATO je jeho vychcanosť a tiež nenažranosť - resp. túžba po moci, mať navrch - presne to, o čo sa teraz snaží Rusko. Chybou NATO je podcenenie Ruska, a neschopnosť dohodnúť sa s Rusmi prv, ako to dospelo do súčasného stavu.
Snaha o skoršie prijatie Ukrajiny do NATO by Putinove kroky iba urýchlilo, nič viac. Ruský pocit z ohrozenia je logický a mali s ním počítať.
Závislosť na Rusku nemusí byť problém, keď ho máš za humnami. pretože chceš-nechceš, závislý proste budeš. Horšie je, keď sa situácii neprispôsobíš a dráždiš hada bosou nohou.
Nie, ty máš zvláštne uvažovanie. Vadí ti Rusko a preto mu pripisuješ čokoľvek zlé. Tvoj jednoduchý svet je na závidenie, ale raz musí docvaknúť aj tebe, že svet nie je iba čierny a biely.
Rusko ať si tu klidně je.
Bylo by hezké, kdyby tu bylo Rusko s nějakou liberální demokratickou vládou, respektující svrchovanost svých sousedů a dbající na blaho vlastních občanů... pak by mohlo být vítaným spoluhráčem Evropy na globálním hřišti.
Pokud má Rusko pocit, že má nějaký historický nárok ovládat půlku světa bez ohledu na to, jestli o to státy na té půlce stojí, pak si zaslouží tvrdý střet s realitou.
Válka jako důsledek selhání NATO? Jakého selhání? Jediné, co by NATO mohlo udělat jinak, by bylo přijmout Ukrajinu včas... pak by byl ovšem povyk nepochybně taky. Žádná invaze vojsk NATO do Ruska v plánu nikdy nebyla a ruský pocit ohrožení pramení pouze z toho, že Rusko promítá svůj způsob uvažování na ostatní.
Rusko těží více než třetinu světových zdrojů palladia užívaného na senzory čipů, vyrábí polovinu zásob plynu hexafluorobutadien nutného k leptání elektroniky a je zdrojem i neonu do laserů pro opracování čipů.
Vzácný plyn Rusko získává jako vedlejší produkt při výrobě oceli a dodávalo ho k čištění Ukrajině, která pak produkovala 90 procent jeho světových zásob, píše agentura Reuters s odkazem na poradenskou firmu Techcet.
Ceny surovin pro čipy tak minimálně pravděpodobně znovu porostou, což by se mohlo znovu promítnout i do celého průmyslu včetně třeba produkce aut. Před dopadem války na výrobu polovodičů varoval americké firmy i Bílý dům a obavy zazněly i na největším světovém veletrhu mobilních technologií.
„Konflikt na Ukrajině a rozsáhlé sankce proti Rusku budou mít na trh určitě dopad. Mají tam dost surovin, esenciálních surovin, které pochází jak z Ukrajiny, tak Ruska,“ přitakává Wood.
No ale uhlí - myslíš, že to je pořád cesta třeba pro Německo? Že u nás to jde, to beru... v Polsku asi taky.
Našel jsem na BBC info, že EU má z Ruska 25% ropy a 40% plynu... https://www.bbc.com/…usiness-60564781
Že plyn není cíl je jasný... ale teď jde o to, co bude během příštího roku třeba.
Nejlepší je být závislý na číně a jimi dodávaných baterií, lithiu, nabíječkám, FV paneům, na jejich továrnách, jejich surovních vč těch afrických, které mají pod palcem, na jejich oceli, hliníku a cementu pro větrníky a milionu dalších věcí.
Si komik, utopistický neostalinisto!
Brzy budete muset nahodit po evopě 200 uhelek a zvýšit težbu uhlí o 20 000%, jim vám umrznou občané.
Ani nahodou.
Naopak za aktualnich okolnosti mi prijde super jezdit i na uhli.
Jinak k plynu - plyn je nouzove docasne reseni. Nekdo si to prebira jako cil green dealu - to ani nahodou. Plyn je jen nutne zlo.
Když jsem tu před 4 lety (???) napsal, že "sbližování cen" bude probíhat právě tak, že se auta se spalovacími motory budou brutálně zdražovat, místní letce elektrofilních hulibrků mohla jebnůt cévka
Zbytočne sa nad tým pozastavuješ, je to vec vkusu. Počítam, že EV6 bude aerodynamickejšia, čo sa pri kratších dojazdoch elektromobilov môže hodiť. Zase Ioniq 5 má iné prednosti.
By JOHN MELLOR
THE fire aboard the car carrier
Felicity Ace in the Atlantic last
week has once more focussed
all the stakeholders in the auto
shipping industry on the issue
of what to do about EVs that
spontaneously combust while
being transported at sea.
The cars on the ship burned with
such intensity that parts of the hull
above the waterline melted.
All 4000 Volkswagen Group
cars destined for the US market
have been destroyed. The ship is a
write-off and there is considerable
downstream damage in terms of
lost sales for both VW Group and
its dealers. In addition to VWs, the
cargo included 189 Bentleys and
1100 Porsches as well as Audis.
While it has yet to be established
what started the fire, what kept it
burning were an estimated 1000
EVs with lithium-ion batteries based
on the fact that 25 per cent of VW
production is now dedicated to EVs.
And this is the problem that is so
exercising the minds of the shipping
and ferry industry. Once an EV
catches fire it is almost impossible
to put it out, especially if it is in the
middle of a deck of other vehicles
that are parked just 50cm apart.
Depending on the model, battery
packs are made up of around 7000
battery cells and if a fault develops
through a manufacturing defect or
damage to the pack, heat released
from the damaged cell heats
adjacent cells.
As the process accelerates it
causes what is called a thermal
runaway where intense heat spreads
through the cells stacked together
in the battery pack releasing highly
toxic inflammable gasses which
explode and then burn.
According to data provided to
Australian fire fighting services,
these burning batteries reach
temperatures of more than 2700
degrees celsius!
This latest fire on the Felicity
Ace is the fourth since, in 2019,
the Grande America, a roll-on rolloff vessel with more than 2000
new and used vehicles on board,
sank in the Bay of Biscay after
the cars ignited. The crew of 26
tried to combat the fire but, within
hours, the heat was so intense that
it weakened the structural integrity
of the ship’s bulkheads and hull.
There was little that any of the
crew members could do but to
abandon ship.
Continued next page
EV fires: what the
lawyers say
With yet another car ship on fire, a London legal
firm outlines the issues and responsibilities
EV fires
become hot
issue
Maritime operators wrestling with solutions to EV fires
as another car carrier burns
Peter Warren hit
by agency
Revenue strong now but agency model expected
to bite into FY22 earnings by $112 million
Source: WION
The business pages of GoAutoNews
EDITION 1109 - MAR 2, 2022 PAGE 21
GoAutoNewsPremium
SUBSCRIBE FREE: CLICK HERE ADVERTISE: CLICK HERE
Continued from previous page
Also in the same year, two other
vessels reported car fires including
a Mitsui OSK Lines car transport
carrying 3500 Nissan vehicles,
which led to the death of five crew
members and severe damage to the
vessel and cargo.
The risk for car carriers is huge
given deck after deck will be
increasingly loaded with EVs and
the industry is desperately seeking
a solution.
The issue is also becoming
an increasing concern for RoRo
ferry operators. With used EVs
in all different states of repair
increasingly finding their way
into car ferries that also carry
passengers, there is an increasing
danger to the public as well.
A Greek ferry taking passengers
and cars to Italy caught fire last
week with 11 of the 290 people on
board losing their lives.
While there is no indication if an
EV started the fire (the company said
the fire started in the vehicle hold)
the fact that more and more EVs
are going to find their way aboard
these ferries as EV sales increase, is
raising a red flag on public safety as
well as the safety of ships at sea.
Additionally, there are serious
liability implications for the various
stakeholders which are covered in
this companion article, EV fires:
what the lawyers say, on page 22.
Coincidentally, various fire services
and vehicle logistics companies in
Australia have been meeting recently
to address the issue of EV fires and
how to extinguish them.
As the industry searches for
answers, some operators of car
carriers are no longer accepting
used EVs and some are also banning
accident-damaged used EVs.
FULL S
JOHN MELLOR
AS THE car carrier Felicity
Ace burns its way through 4000
Volkswagens, Porsches,
Audis and Bentleys, the
international shipping and
vehicle logistics industry is
once more in the spotlight
as it continues to search for
solutions to the problem
of electric vehicles and the
ferocity with which they
burn once a thermal runaway
in the battery cells takes hold.
As the separate article
in this issue points out, the
international community
is searching for answers
to a complex problem that
threatens total loss of cargoes,
total loss of ships and with used
EVs in all different states of repair
JOHN M
Blbé je, že sa cenu spaľovacích áut snažia dorovnať k cene tých elektrických, nie naopak. To ako keď tu niekto (kto asi) pindal, že je nafta dotovaná, a mala by zdražieť na úroveň benzínu - a nie naopak, že by daňové zaťaženie benzínu malo ísť dole, aby sa zrovnalo s cenou nafty (keď už). Motorista proste je a asi aj ostane dojnou kravou.
Velmi mi připomínáš jednu figurku ze Švejka, konkrétně jistého poručíka Duba, který své žvásty kořeníval větou "s panem okresním hejtmanem jsme o tom před válkou často hovořívali"
Abych citoval Jaroslava Haška doslova:
"Poručík Dub byl v civilu profesorem češtiny a již v té době jevil neobyčejný sklon k tomu, aby všude, kde jen to bylo možno, mohl vyjádřit svou loajálnost...
... Ve společnosti byl neoblíben, poněvadž o něm bylo jisto, že je též denunciantem mezi svými kolegy. V městě, kde vyučoval, byl jedním z členů trojlístku největších pitomců a mezků, který se skládal z něho, okresního hejtmana a ředitele gymnasia"
Já proti elektromobilu (jako konkrétnímu dopravnímu prostředku) nemám ani to nejmenší.
Co mi ovšem vadí, je násilně prosazovaný systém elektromobility, kdy se velmi dobře fungující doprava na bázi spalovacích motorů nuceně omezuje, zakazuje a zatěžuje různými pokutami, aby se mohl protlačit a lidem vnutit systém který je pro naprostou většinu uživatelů objektivně horší.
Zakazovat lidem to, co funguje,
vnucovat jim řešení, které sice funguje mohem hůře, ale zato je KURRWWA dražší
a přitom se tvářit, že bojuji za obecné dobro a kdo se mnou nesouhlasí, je fujškredý až bakaný dareba - to je prostě hnusná a odpudivá loupež v přímém přenosu a ve světlech reflektorů
Tou poslednou vetou by som si celkom istý nebol, ale nejdem sa o to hádať. Mne sa EV vcelku páčia, ale zásadnými mínusmi sú cena a obmedzené použitie. Ekológii veľmi nepomôžu. Zase čistote veľkomiest môžu pomôcť zásadne. Elektromobilita by sa podľa mňa mala podporovať, ale celkom inak ako sa to deje.
Tesla je modla zdejších ekomamlasů, na níž je ta totální pokřivenost trhu vidět asi nejvíc.
Ostatní automobilky sypou do elektromobility peníze svoje i dotační, zatímco Tesla byla (a velmi pravděpodobně je doposud) na emisních povolenkách závislá zcela existenčně
Jaderné palivo nakoupíš relativně kdekoliv. Tam nejsi úplně vázaný na jednoho dodavatele. Navíc se v principu vždy jedná o jednorázové dodávky
Zatímco když si postavíš plynové elektrárny a napojíš je "šlauchem" na Rusko, tak se to přehazuje dost těžko, protože plyn (ropa) musejí téct kontinuálně a furt.
Hele - nevím.
ČR je na tom s elektřinou asi relativně dobře - má "staré" zdroje na uhlí, má jádro, kde je případně schopná nahradit ruské palivo nějakým jiným a je schopná ho i dopravit na místo.
Ale z evropského pohledu? Není jednodušší dovážet v dostatečném množství ropu třeba do Itálie, než zkapalněný plyn?
Problém je...
Ropu jsme schopní kupovat z různých míst, nemusí to být nutně Rusko.
Elektřinu jsme schopní v tuhle chvíli vyrábět z jádra (apriori ruského jádra, i když beru, že tady by asi alternativa možná byla), evropský trend je nahrazovat uhlí plynem - a opět, v tuhle chvíli plynem z Ruska... a tady je možnost náhrady složitější.
Takže... pokud bychom byli energeticky soběstační se solárem a větrníky, pak by to bylo fajn, ale za současné situace se nedá úplně říct, že by přechod na elektromobilitu znamenal snížení závislosti na Rusku. Nebo?
Tesla konkrétně a elektrické vozy všeobecně jsou dotovány systémem emisních povolenek, což v podstatě není nic jiného než středověké odpustky a "velmi novověké" výpalné.
Nejhorší je, že celý systém emisních povolenek v podstatě nastarovalo pár ideologicky zcela zaslepených jedinců, na které se přilepili jiní, všehoschopní, kteří v tom viděli krásný penězovod, na který se dá přicucnout a sosat a sosat a sosat.
Když se pak podíváš do hloubky, zjistíš, že naprostá většina věcí a tvrzení, na nichž je tento systém postaven, je asi stejně racionální, jako důvod, proč v Turkmenistánu nejezdí auta černé barvy :D
Drahá - to je "výsada" EV všeobecne, ale čo to má spoločné s praktickosťou?
Vnútri stiesnené - vec osobných preferencií, ale ok, nemusí vyhovovať.
Nízka užitočná hmotnosť - to si vyčítal kde? Ja som našiel údaj 450-540 kg, podľa modelu a výbavy. Štandard.
Nabíjanie - je to EV, žiadne nabíjanie nebude také rýchle ako tankovanie. Je to vlastnosť všetkých EV, nie vada EV6. Naopak, EV6 je v tejto disciplíne lepšia ako konkurencia.
Za tie peniaze to nedáva zmysel - áno, to väčšina EV.
Pokiaľ pominieme mínusy spoločné všetkým EV, ostal len menej uspokojivý vnútorný priestor voči vonkajším rozmerom. Pokiaľ nás celkom preorientujú na elektrinu, na všetko ostatné si proste zvykneš. Alebo nebudeš jazdiť.
Drahá, ošklivá, i přes velký rozvor uvnitř stísněné, nízká užitečná hmotnost, 350 kW rychlonabíječka 10% na 80% kapacity 18 min - musíš i v tom nejlepším případě dlouho čekat než to trochu nabiješ a pokud připojíš něco za auto, tak nedojedeš nikam, protože to víc žere a musí zbýt min. 35% v baterce. Prostě za ty peníze to nedává smysl.
Snaž sa nabudúce najprv pochopiť písaný text, a až potom reagovať, dobre? ;-) Pre tentokrát - písal som len toľko, že na stratu súkromia si bude treba zvyknúť, pretože sa tlačí úplne všade, nie len do sveta elektromobilov. Je od veci počítať za negatívum auta niečo, čo začína postupne platiť takmer všade.
"Pravda" samozrejme vadí aj mne. Tú tu aj Hamunom dookola opakujete, ale stále je to len "pravda" v úvodzovkách, ktorá má od reálneho stavu vecí ďaleko.
Pravdu (bez úvodzoviek) mám podstatne radšej a vážim si ju - ale niekedy je ťažké ju rozoznať, najmä v tunajšom návale poloprávd, dezinformácií a jednostranných názorov, ktorých si typickým príkladom.
Závislosť na komkoľvek nie je bezpečná, ale je de facto nutná, keďže vlastné zdroje nemáme. Nerozumiem, ako si prišiel k definícii, že Západ je dobre a Východ zle.
15min by mi mozno nevadilo (hoci je otazka, ci v sezone pri jazde k mori prides k volnej nabijacke), horsie sa ale vyrovnavam s nutenou stratou sukromia. Aby clovek mohol nabijat, musi sa kdesi registrovat, zadavat svoje osobne udaje, kreditku, na telefon si instalovat apku, a to este pre kazdu siet nabijaciek znova, sledovat ci mam spravny kabel pre dany typ nabijacky, atd, atd.
Cele je to podstatne komplikovanejsie, ako natankovat plnu nadrz, vybrat z penazenky 100€, zaplatit, nastartovat a odist.
Bohuzial, to auto je male. Mam 182cm vysku, a vzadu v tom aute jednoducho nevydrzim. Je to tam neprijemne stiesnene, spodna linia okien stupa, strecha prudko klesa dole, hlavu uz opieram o strop. Musim sa "posunut" po sedaku nizsie, ale pred kolenami tiez nie je vela miesta. Trochu mi to sedenim vzadu pripominalo mazdu3/hatchback, rovnaky pocit nedostatku priestoru nad hlavou. Pre 4 dospelych to rozhodne nie je. Napokon, EV6 ani nie je typicky crossover, ale skor len taky zvyseny hatchback...
Hamuniny slinty jsem přestal číst před 4 lety, život je krátký.
To co psal/psala/psalo do tehdy, by se dalo stručně shrnout do věty "všichni kolem jsou debiIové, jen já jsem génius"
Tesla byla a stále je masivně dotována a podporována a spalovací motory jsou terčem masivních restrikcí. To, že tento fakt ty osobně odmítáš připustit, to na věci samotné nic nemění
Svoji úroveň ubožáka ukazuješ i tím, že první příspěvek, který na moji adresu po dvou letech (??) napíšeš, je zase útočný a hloupý.
Jak jsem psal - pokrytcem jsi byl, pokrytcem jsi nyní a pokrytcem pravděpodobně i zůstaneš
Necítím potřebu pokračovat dále v komunikaci s něcím takovým jako jsi ty, takže prosím vezmi na vědomí, že tvé další hlouposti na moji adresu nebou čteny ani komentovány
Mas na to uznat, ze to co tu Hamuna pise leta o Rusku bylo opodstatneny??
Alespon ted?
Ne?
V tom pripade neprekvapujes.
Tak jako ze jsi se mylil s Teslou atd.
Proto ti taky vadi "pravda"... :no:
Vy bojovnici proti pravde a za rusky zajmy. :no::no::no:
PS Nepovazuji se za genia. Ale narozdil od tebe, kdyz se podivam zpetne, co jsem psal leta v diskuzich, se nemam za co stydet. Tve nazory jsou jak z (ruskeho) zurnalu. A ano me jsou podle EU. Nestydim se za to! A nikdy jsem se za to (pres tvuj posmech a nalepkovani svazakem) nestydel.
Způsob, jakým jsou násilně prosazovány, z nich činí jejich pravý opak
násilné prosazování elektrického pohonu je zvrhlost
říkáš, že "nechceš nějak nálepkovat" - a činíš to.
Pokrytcem jsi byl, pokrytcem jsi nyní a pokrytcem pravděpodobně i zůstaneš
No co?
Automobilový průmysl je poslední dobou docela v péérdeli, tak proč nezvolit autem roku auto, které je sice (podle mne až na ten kreténský systém pohonu) hezké, ale jinak úplně na howno? Vždyť je to takové hezky stylové :D
A navíc... V době zostřeného prosazování Pravdy, Lásky a Green Dealu má celá tato anketa asi stejnou vypovídací hodnotu, jako 100 akrový pozemek na Měsíci, titul z právnické fakulty v Plzni nebo ocenění Hřibátora, že patří mezi TOP 5 primátorů v EU :D
je to jedno. Nasi svetovi mocipani koronacem znicili veskere akce, vcetne autosalonu. Ted nas dorazi green dealem, pokud nas nedorazi znicenim cele Evropy kvuli zemi, která byla donedávna každému u zádele a její obyvatele považoval za "špínu". Kia je hnusná jako ***, ale zaplatila nejvíc peněz, tak vyhrála. Nihil novum sub sole.
Asi jeden z tých lepších na trhu. Cena je, žiaľ, tam kde je, čiže rozhodne nie je pre každého, čo je jeho najväčšia chyba. Dojazd, jazdné vlastnosti, komfort, to všetko už ide. Zaujímavý dizajn je už len čerešnička na torte. Nikdy som nerozumel, prečo sú si napr. ceed a i30 tak podobné, v tomto prípade Kórejčania zapracovali a Ioniq 5 je celkom iný.
Už len tá cena.
a pritom konecne to uz prvykrat vyhrala kia... ktorej som to vzdy prial... aky to paradox ze dnes ma to ale ani netesi.... co uz... elektrospotrebicom skratka nefandim bez ohladu na logo
by ma vitazstvo kie v tejto ankete nesmierne potesilo... lenze tato anketa je dnes uz o h... a este ked vitazom je nejaka naparovacia zehlicka... co dodat.... cele zle... a tak som mal kedysi tuto anketu rad a doslova trpol kto vyhra a fandil "svojim favoritom" .... ale to boli ine roky... ina doba ( za cias fiatu bravy/brava punta a pod ) ... auta boli este autami a aj tato anketa mala svoju vahu a zmysel.... dnes je to uz len fraska z povinnosti... co uz
Přesně. Taky je to jediné auto, které se bude prodávat na max. desítky kusů. Évéčka jsou samo sebou už teď bestsellery, které budou na silnicích ve statisícových počtech. Takže půťa má smůlu. Těch pár prodaných soudků ho nespasí.
... a až budeme prchat před válkou, elektrofans z Moravy nedojedou ani do Prahy a Pražáci nedojedou ani na nejbližší hranice. A teď si nedělám srandu.
K tomu okamžitý blackout a bude se rychle přesedat do aut se spalovacím ústrojím. Vlaky budou tahat naftové lokomotivy.
Takže táto obluda bude nasledovať geniálny I-Pace.Paráda len tuším že ten I-Pace bol dosť velký prepadák.Či ? Autom roka by malo byť predovšetkým auto pre masy a nielen pre bohatých.Táto anketa je iná paródia. :no:
je tato anketa. Elektrofetis uplne nepochopitelny a nelogicky.
A este to ziska elektrokram, ktory je dizajnovo horsi, ako technicky uplne rovnaky Ioniq5.