Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Německo chce urychlit konec příspěvků na pořízení elektromobilů a PHEV

Příspěvky na plug-in hybridy by mohly skončit ještě letos, příspěvky na pořízení elektromobilu by pak mohly být od příštího roku postupně regulovány v rámci desítek procent.
Zpět na článek
20. 4. 2022 15:38
Re: Včera bylo pozdě...
ne mytne brany, ale GPS
mam pocit, ze za par let maj mytne brany koncit, a cele EU ma prejit na jednotnou GPS
myto budou platit samozrejme i spalovaky + k tomu spotrebni dan
koukej na to pohledem za 10 let, EV bude bezny auto i pro duchodce
pred par lety jsem zkoumal li-ion, nechal sem u ledu nekolik let klasickej 18650 a napeti za tu dobu nijak zasadne nekleslo, tedy samovybijeni v pohode
nemuzes na to koukat pohledem mobilu, kterej je porad zapnutej
20. 4. 2022 15:19
Re: Dotovaná nafta
Jasný chápu tě, ale kvůli tomu nebudu kupovat předražený benzín. Hele to ale není přeci potřeba pořád vyhazovat prachy za nový věci. Jasný taky jsem koupil kolo a sedačku nový, ale třeba kočárek a lyže jsem koupil z druhý ruky, protože to bylo výhodný. Proč ne když je ta možnost?
20. 4. 2022 15:16
Re: Včera bylo pozdě...
Nevím jestli mýto. Jak by si to chtěl vybírat? Mýtný brány? Důchodce co najede 5000 km ročně si těžko bude kupovat EV, ale koupí si nějaký obyč spalovák. Na EV jednak mít nebude a za druhé by to bylo strašně neekonomické. Furt by jen dobíjel a nejezdil.
20. 4. 2022 14:41
Re: Dotovaná nafta
je to ve stylu - setrit se musi, at to stoji co to stoji
kdyby cas venovany tomu jak usetrit venoval tomu jak vic vydelat, nebo jak se neco naucit a pak vydelat jeste vic, tak na tom je lip

vo me si nektery lidi myslej, ze sem neschopnej, protoze neumim usetrit, jenze oni spis nejsou schopni udelat neco pro to, jak si vydelat aspon nejakou kacku navic.

nekdy to jsou az absurdni situace - detem kupujeme vzdycky novy kolo, lyze autosedacku ... a pak jednomu pribuznymu v rodine to nechavame za pulku, tak on je povazovanej za toho chytryho, protoze umi koupit jen za pulku zanovni veci, kdezto my jsme ti blbi, protoze vyhazujeme penize za novy a pak je zanovni jen za pulku prodame...
20. 4. 2022 14:35
Re: Včera bylo pozdě...
na auta se nejspis zavede myto, protoze jinak z EV penize do statni kasy nedostanes.
silnicni dan to neresi, protoze je nepruchodny aby duchodce co rocne najede 5tis km do lidlu a po hrbitovech platil stejne, jako jeho soused co nalita 50tis km po parbach a za milenkama.

dejme tomu, ze osobaky najedou celkem 50mld km a bude z nich potreba vytahnout 50mld na poplatcich (a dalsich 100mld za nakladaky) , tak mi to u osobaku vychazi na 1kacku za kilometr.
tak nejak to vidim.
EV neznamena, ze budeme jezdit levne, ale ze vubec jezdit budeme moct
20. 4. 2022 14:14
Re: Včera bylo pozdě...
Já měl na mysli EV. Nedošlo mi, že tím házím do jednoho pytle i hybridy. Sorry.
Avatar - JirkaVejrazka
20. 4. 2022 14:06
Re: Včera bylo pozdě...
Ne, proto se na to ptam. Tys psal "dovedu si představit, že se taková auta budou prodávat i bez dotací", coz mi nedava moc smysl kdyz uz se leta bez dotaci docela slusne prodavaji.
20. 4. 2022 14:04
Re: Dotovaná nafta
Proč je blázen? To je snad jeho věc, kam si jede pro benzín.
20. 4. 2022 14:02
Re: Včera bylo pozdě...
Moc to nesleduju, ale myslím, že se prodávají za normální ceny. Ty si na svoje auto dostal nějakou dotaci?
20. 4. 2022 14:00
Re: Včera bylo pozdě...
Ano taky bych se snažil spotřební daň nafta benzín spíš srovnat. Prostor jsem k tomu viděl 2 roky zpátky, kdy vlivem Covidu klesly ceny paliv a byl prostor klidně o korunu na naftě přihodit. To co předvádí vláda teď nevidím jako šťastné řešení. Tak ono těch EV moc nejezdí a v následujících letech moc jezdit nebude, takže výpadek ve spotřební dani problém nebude. Nějaké úvahy o zavedení silniční daně na EV a utnutí dotování bych viděl tak koncem dekády. Nebavíme se o dani z elektřiny pro domácnosti, ale EV, kde si to neumím představit jinak než formou spotřební daně. Své auto si totiž klidně můžeš nabíjet zadarmo ze solárů, takže v ceně elektřiny ji plošně nejsi schopen zavést.
20. 4. 2022 13:28
Re: Včera bylo pozdě...
win chce rovnej pristup a ja s nim souhlasim
nechapu, proc ja tankuju benzin, kterej je zatizenej o polovinu vetsi spotrebni dani nez nafta, kterou tankuje win
neboj se, ze zvyhodnovani EV bude trvat tak dlouho, jak dlouho jsou zvyhodnovany chrochtaci
cenu elektriky delaj dane a poplatky hodne vic jak z poloviny.
tolik to ted neni ani u benzinu
Avatar - JirkaVejrazka
20. 4. 2022 13:16
Re: Včera bylo pozdě...
Ne, nepisou. Pisou o EV a PHEV, ne o hybridech obecne.
20. 4. 2022 13:08
Re: Včera bylo pozdě...
Špatné to nebylo pro prvokupce ekozemědělce a i já jsem spokojený, protože za rozumný peníz jsem mohl koupit elektroauto ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
20. 4. 2022 13:06
Re: Dotovaná nafta
Souhlas.
Já si teď taky pečlivě vybíráme benzinku s co nejnižší cenou.
Klidně si i zajedu... jako výchovný moment.
:-)
Avatar - Ja Prvni 123
20. 4. 2022 13:04
Re: Dotovaná nafta
Ale pořád to není dotace.
Nižší zdanění.
Zvýhodnění... ale ne dotace.
Avatar - Ja Prvni 123
20. 4. 2022 13:03
Re: Včera bylo pozdě...
U nás ne.
Třeba v Německu ano.
Ale má to skončit. Píšou v tom článku.
:-)
Avatar - JirkaVejrazka
20. 4. 2022 12:52
Re: Včera bylo pozdě...
Ty (nenabijeci) hybridy se uz prodavaji bez dotaci uz ted, ne? Nebo jsou na ne nejake bezne dostupne dotace?
20. 4. 2022 10:46
Re: Včera bylo pozdě...
To s tím ovšem nijak nesouvisí. Doufám, že stejně tak budeš bojovat za zavedení speciální silniční daně pro EV, která bude kompenzovat výpadek příjmů na spotřební dani, když se z elektřiny pro pohon aut nic takového neplatí.
20. 4. 2022 10:45
Re: Dotovaná nafta
O tom se nepřu. Mě jen přijde vtipné jak budeme ve světle dotací na EV řešit nižší spotřební daň u nafty.

BTW se snížením spořební daně na naftu ani benzín nesouhlasím. Spíš bych reguloval max výši marže. To by mělo výraznější efekt. Tohle bude jen bolet státní kasu a u pumpy to neuvidíme.
20. 4. 2022 10:30
Re: Dotovaná nafta
od cervna bude benzin zatizenej o skoro polovinu vyssi spotrebni dani nez nafta
do proste neokecas
20. 4. 2022 10:28
Re: Včera bylo pozdě...
snad se dockame toho, ze nafta prestane byt dane zvyhodnovana proti benzinu
od cervna bude benzin zatizenej o skoro polovinu vyssi spotrebni dani nez nafta
20. 4. 2022 10:20
Re: Včera bylo pozdě...
Jasně. Jen mi v tom falíruje ta dotace. Tvá otázka: "to není špatné?" je míněna směrem k němu nebo k tobě jakožto kupujícímu EV ojetinu se slábnoucí baterií?
20. 4. 2022 10:19
Re: Včera bylo pozdě...
Firmy, které vydělávají asi moc neřeší jestli budou odepisovat levnější nebo dražší auto. A s EV se můžou vézt na eko vlně a tvářit se navenek jak jsou strašně zelené. Tenhle zelený marketing v dnešní době na omezence celkem funguje.

Jinak souhlas. Hybrid mi dává větší smysl a dovedu si představit, že se taková auta budou prodávat i bez dotací.
Avatar - Ja Prvni 123
20. 4. 2022 09:55
Re: Včera bylo pozdě...
Souhlas.

Je zajímavé, že 5 lidí si myslí, že nucený být musí!
Avatar - Ja Prvni 123
20. 4. 2022 09:53
Re: Včera bylo pozdě...
Hmm.
Ale drtivá většina lidí náklady počítat musí.

Elektro je prostě slepá cesta. Minimálně bateriové Ev.
Hybridy bez nabíjení asi jde udělat tak, aby smysl dávaly i bez dotace.
Nejsou o moc dražší a spotřebu snížit dokáží.
20. 4. 2022 09:22
Re: Včera bylo pozdě...
Osobně si myslím, že je to dotace spíše automobilkám. Nikdo normální by si nekoupil (třeba) Smarta ForTwo za 600 tisíc (to je ceníkovka v ČR). V Německo po slevách byla cena okolo 14,5 tisíce Eur, tedy 355 tisíc Kč. Mého Smarta si koupil do firmy nějaký ekozemědělec a jezdila s ním jeho dcera, po třech letech ho vrazil do autorizáku (asi si vzal něco nového) a ten to prodal za 10 390 Euro mně. To není úplně špatné, ne ?
20. 4. 2022 08:39
Re: Včera bylo pozdě...
Ano přesně tak. :yes:
20. 4. 2022 08:39
Re: Včera bylo pozdě...
Hele to si zase nemyslím. Teď si je kupujou z velký části vyčůraný pracháči, kteří v rámci eurosocialismu vydřou dotaci, kterou jim zaplatí ti chudší, co jezdí starým nebo spalovákem za poloviční cenu. Nicméně svou klientelu si to asi stejně najde. Tak na ježdění po městě a kolem komína to není špatná volba, když nepočítáš náklady na pořízení a propad hodnoty.
20. 4. 2022 08:36
Dotovaná nafta
Teď by se sem hodil příspěvek od Hamuny o dotovaný naftě :D
Avatar - jvkgrifone
20. 4. 2022 06:31
Hildegard…
… je zenske jmeno viz Hildegard Mueller VDA. Doporucuju hodit nezname jmeno do googlu a ukazat si fotky. 😉
19. 4. 2022 21:03
Re: Včera bylo pozdě...
Na nulu to nepadne určitě, ale jak píše WIN, snad se dočkáme férového přístupu ke všem druhům pohonů :yes:
19. 4. 2022 20:00
Re: Včera bylo pozdě...
To ani nikdo nepožaduje. Jako doplňkový automobilový pohon pro specifické použití (např. rozvozové dodávky v centrech měst) mají EV jistě smysl. :-) Kdo je chce, nechť si je pořídí, kdo nechce, nesmí mu být nuceny! :-)
Avatar - WinDiesel
19. 4. 2022 19:47
Re: Včera bylo pozdě...
Já myslím že se snad dočkáme férového přístupu ke všem druhům aut.
Na nulu prodeje elektrovehyklů nespadnou, to ne. :-)
Avatar - WinDiesel
19. 4. 2022 19:45
Re: Smysluplné komenty
Ano budou. Jenže Němci budou dotace snižovat pomaličku, takže až za pár let.
19. 4. 2022 19:39
Re: Včera bylo pozdě...
No a až to zruší, ukáže se realita prodejů v celé své nahotě ;-)
19. 4. 2022 19:34
Včera bylo pozdě...
...je třeba co nejdříve omezit pravomoce neomarxistické pakáže, která je doslova zkázou Evropy! A taky bruselských eurobyrokratů, kteří dovedou jen zakazovat, regulovat a znásilňovat trh! :-O :-O :-O :no: :no: :no:
Avatar - petr petrumr
19. 4. 2022 19:27
má to smysl
tohle odplevelí silnice od aut aby se neřeklo, nebudu jmenovat, každý to ví.
19. 4. 2022 18:26
Smysluplné komenty
Konečně po odstranění dotací tady budou smysluplné komenty u EV
19. 4. 2022 18:06
kazda dotace ve finale zveda cenu
pro toho, kdo na dotaci nedosahne
takze to povede k poklesu cen