Na trh dorazila Alfa Romeo Tonale se zpožděním, nejdůležitější model značky si ostatně zasloužil vyladit do nejlepší formy. A my už víme, jak moc se to menšímu bráchovi stelvia povedlo.
Od kdy má corolla sedan 5m na délku? Jako že ji postavím vedle camry a bude o cca 18cm delší?
Uplne bych to nezvelicoval. Měl jsem několik let corollu TS a střídal jsem to i se SDN. Rozdíly byly vidět hned v sedačkách, výbavě, nastavení podvozku. Ale jak říkám, srovnání mezi těmi dvěma byl na tom SDN hůř. Ale to neznamená, že v globalu patří mezi lowcost, to vůbec ne.
Tak vezmu corollu ts s tím 2.0HSD co jsem měl a vezmeme k tomu sedan, 1.8HSD nebo 1.5 atmo, je to jedno. Ale evidentně si s tím kombikem nejel, protoze i v zatáčkách bych si s tím troufnu na jakýkoliv sedan corolly. A to nemluvím o HB, který je sice malý, ale o to obratnejsi.
Tak tady prosím nedělej ostudu majitelům Toyoty a piš trochu objektivně.
Pekné auto, ale načo? Alfa momentálne stratila svoje opodstatnenie. Už to nieje inovatívne a sportové auto. Túto ideu im uchmatli konkurenti od Porsche. Proste Alfa chce byť športová a zároveň luxusná ibaže zaspala dobu. Celkovo sa taliani nevedia nájsť. Alfa, Lancia, Fiat chcú hrať nemeckými kartami a preto sa trápia. Pričom taliani si môžu dovoliť to - o čom nemec nemôže ani snívať. Fotovoltaické strechy, kabriolety,...podmienky v taliansku sú iné a dlhé roky sa im darilo exportovať ten talianský duch inakosti a potom začali pozerať nemecké porno a došli stará mať. Jednoducho sa musia Taliani vrátiť späť do Talianska a nechytať mačku za chvost.
Dristate chlapci. Sedan Toyota corolla je hodne vysoko. Ta fabrika v Turecku dosahuje vyšší štandard a hodnotenia kvality ako ostatné závody toyoty. Raz darmo s bičom v ruke môžeš ľudí hnať. Mám toto autíčko a neviem na ňom nájsť vadu. To, že ľudia sú vlastne ovce ktorých správanie hodne kopíruje stádovitosť v čriede je nespochybniteľné. Dnes všetci ako tlupa opíc kupujú SUV. SUV má svoje opodstatnenie a je to výborný segment aut ak potrebujem isť po nespevnenej vozovke kdesi na chatu či outdoor výlet. No tam výhody SUV končia. Ak porovnám komfort sedanu, obrovský rázvor, miesto na zadných sedačkách pre deti, veľkosť kufra (a že tam nevopchám bicykel - a načo preboha?, 99,5% času tam vozíte vzduch), spotrebu, výbavu, podvozok kde sedan od Toyoty je peckovo stabilný. Nehovoriac, že keď tú svoju 5m dlhú nablýskanú limuzínu na športových kolách s carbo lakom zaparkujem vedľa hoc akého SUV do 30tis € tak to SUVko pôsobí ako chudobné príbuzdné. Corolla sedan je komfortné auta a tak aj bolo koncipované. Combi a ani hb nemá tú eleganciu a zároveň športovosť ako sedan. Choďte do predajne Toyoty a pozrite sami. Stačí raz vidieť, sadnúť a porovnať a hneď Vám bude jasné čo kúpiť.
Výstupní kontrola je u Toyoty asi někde jinde. Já bych si nevsadil ani na Brazílii, Vietnam, Pákistán nebo Thajsko. Sedan je u corolly v porovnani s combi nebo hb lowcost.
Další malé cosi, čemu v marketingových odděleních začali říkat SUV a lidi jim to žerou. Tentokrát na to plácli značku AR. Některé prvky vypadají dobře. Celkově je to ale nuda bez emocí. Prostě jen další nudné "SUV".
No tohle se děje nejen u Jeepu, že se jinak svařují třeba auta pro východní trhy, levněji, myslím, že se to řešilo u Tureckejch Renaultu (Fluence, Clio Storia), Ruskejch škodovek (ofce tour) a možná i VW z Mexika, ale to už bych kecal.
já si začínám myslet, že ten jeho scenik někdo rozstřelil brutálně při popojíždkách, než se dostalo do dealerství a pak jsou tam naprosto bizzarní příhody, které nám tu předkládá.
Já jednou na takovém překladišti aut dělal a zažil jsem, že to tam jeden pracovník zkoušel a takhle odepsal myslím nějaké volvo a 4 subaru, které s ním sestřelil v řade....... no co myslíš, že se s tim dělá - opraví a prodá jako nové...a ty to nikdy nezjistíš, protože to v tu dobu je ještě defakto neregistrované auto.
Vieš - jedna vec je krútenie karosérie a druhá vibrácie.
A keď máš unavené pružiny, tlmiče a vybité silentbloky ešte aj na nápravnici - tak amen tma ;-)
Praha - Vinohrady, Vršovice, velmi nekvalitní povrch z kočičích hlav - velké prohlubně (to se nedá nazvat dírami), kdo zná ví - ano, máš pravdu, blbě jsem se vyjádřil.
To lze přece poznat zejména na nekvalitních površích, v zatáčkách. Nebo kočičí hlavy... Kroutící karoserii řidíč může vycítit.
Odstrašujícím příkladem jsou třeba (nejen) francouzské CC z minulého desetiletí (MeganeIII, P308 apod.)
Nevím. Jen vím, že evropská verze je jinak laděná (minimálně řízení a nastavení podvozku, zbytek netuším). Ale vím, že tuhost byla v řadě testů mezi klady. Má zkušenost dtto. A ne, křížení náprav jsem nezkoušel.
Hele prvni jizdni dojmy a těch videi a psanych dojmu bude určitě hodně. Duležity bude real. Ja třeba lovim v jinych vodach a třeba na novy Civic jsem taky nezaslechl zrovna chvalu a nějak se mi tomu nechce věřit. No u toho civica si to s nějvětši pravděpodobnosti pujdu osobně prověřit.
U aut typu Tonale je mi to docla buřt, nicmeně bych hned ze startu čekal vyložene nadšeni i v ramci krabicoidu a na to jsem tedy ja nenatrefil.
Kurfa, ale u AR očekavam emoce, dynamiku a vyloženě poutavy vzhled už od pohledu a nejen zde prostě nic.
Ja sice na fotky moc nedam, ale na nějaka videa jsem kouknul a tohle je prostě špatenka... https://www.auto.cz/…sberatel-vavrinu?…
Tonale je opravdu designově docela marnost. Tvarově divne, nezajimave k tomu nedynamicke prostě marne a z bočniho profilu co to jako ma byt ?
Je tu par efektnich prvku jako světelna technika, ale jako celek předni čast opět divne nevzhledne tvarovani....tohle je prostě docela pruser. Interier ten vypada fajn a moderně.
Na uvodni straně je momentalně krabicoidni CX-5 a i ta vypada rozhodně lepe a takova CX-60, už vypada mnohem zajimavěji a přitažlivěji.
Kouknul jsem i na par prvnich dojmu a jizdně take žadna slava.
Přijde mi to jako nějaka křeč a posledni taženi od AR.
Na Scenicu staci, ze na pol auta zasvieti slnko a uz suchaju dvere. Druha polovica v tieni ide v pohode. Ked dam auto opacne, tak v tieni nesucha a na slnku sucha. Ale otvorit idu :-) Zaujimave, ze take auto pustia do predaja.
Z jakého důvodu to má být tragédie? Platforma je hodně upravená. Odlehčená a velice vyztužená. To že platforma vychází z platformy B-wide neznamená že je stejná pro Tipo 500X Renegade Compass a Tonale. P.S zatím co jsem viděl zahraniční videa tak to vypadá velice podařeně. . . .
To ale není phev, je to klasický diesel. Jestli u phev je to ještě horší, no tak potěš koště. To vypadá že jediný pevný ingot na tom autě je ta baterka u phev.
Kdyz se to zkroutí jen křížením náprav, chtel bych to vidět u nějaké nehody.
Se koukat nemusím (ale koukal jsem, dík za tip :yes: ), to vím. ;-)
K Mikesusovi - jo, ten plugin hybrid má dvě tuny. Technologie naroubavaná na auto, kde se s ní původně nepočítalo. Tohle je smutné. Compass s klasickým pohonem a hmotností cca 1.5t je tuhej jak ingot.
tak to bude dost tragédie. Jediné ze všech aut, které se jim kroutilo v terénu jak banán, že nešly pořádně otevřít a zavřít dveře
https://youtu.be/SsEFOH7KP-Q?t=285
No jen aby to nebyl jen klon P2008, pak bych řekl, že to je dost přestřelená částka. Nicméně to Alfa umí, zabít auto cenou. Pak se to neprodává a všichni se diví :-[]
Už ju na Autožurnále testoval Karpat a záver bol taký že materiály, priestorovo,ergonómia,design OK ale podvozkovo a riadenie skôr Stellantis a nie Stelvio.Stálo v top výbave 38 000 €.