Pro české chalupáře je nejdůležitější světovou premiérou letošního autosalonu ve Frankfurtu nová Škoda Fabia Combi. Takto ji uvidí návštěvníci na stánku Škody Auto.
Aby ses nedivil - pan Manske je ve svém uvažování dost odvážný (copak se ti zdál jeho Joyster úřednicky nudný?). Manske přišel do designu na začátku roku 2006, kdy už byl design Fabie hatchback dávno hotový. První, na čem se podílel byla úprava zádi Fabie combi, kterou musel po Ingenlathovi překopat (protože byla naprosto zprasená), aby vypadala aspoň tak, jak ji tady teď vidíte. Moc možností pro úpravy neměl, vzhledem k tomu, že už byl projekt ve velmi pokročilé fázi. Dál se podílel na přepracování nového Superbu, na seriovém Yetim, studii S2000 a dalších projektech. Nyní běžící projekty tě určitě přesvědčí o tom, že to není nudný úředníček, ale designer a šéf, jaký má být - přátelský k podřízeným a bojující za zájmy designu. Mimochodem taktéž absolvent RAC... Ingenlath je proti němu naprostý břídil a jako člověk naprostý deb*l.
zdravim Vas, jak se Vam auto libi ?? :-) Me tedy moc ne, protoze me pri pohledu na nej napada spousta prirovnani ..... napr. SVAB s batohem, nebo mechurina ..... dlabanej ingot >:D
Kde pořád vidíš prostorově vyšší kategorii ty blbe????Ve fabce je pro kolena vzadu dokonce o 1cm více prostoru než v kii...a těch 6cm na šířku poznáš zásadně??
Prober se, nevíš o čem kecáš :no:
Je mi jasné, že se Fabií proti KIA budou prodávat násobky. Protože je budou kupovat podnikatelé pro zaměstnance na práci a že 1,2HTP bude začas nejrychlejší auto na našich silnicích. Pro chalupáře na porovnání. Původní Fabia combi 1,4/55kW r.01/02, ceník.cena 388000,-, ovšem za ty peníze jste na ni čekal 3 měsíce a stejně zaplatil víc. Současná Fabia combi dšv-4223/1646/1452,roz.2462, kufr 480 l., motor 1,2 HTP/47kW. Cena? KIA Ceed SW dšv-4470/1790/1490, rozv.2650, kufr 534 l., motor 1,4/80kW. Cena 369980,-. Ale ta základní výbava, záruka, vzhled, vnitřní prostor. Takže, když porovnávat, tak SW. A co za vynaložané peníze chcete a získáte.
Dále, jděte do KIA, otevřete u sída postupně všechny dveře a velmi opatrně je zavřete. To mají od Hyundae. Sedněte si dovnitř, udělejte zkušebku, hlaholící čtyřválec, to řazení, posaz za volantem, prostor. Potom jděte a vyzkoušejte fabku, mužete stávající, protože to bude beze změny. Do sída nastoupíte, fabku si oblečete. Ženu vemte sebou. Škoda má jednu velkou výhodu, servis každých 25 km a národní cítění.
A proto bude nejvíce prodaných Fabií a Fabií combi ve verzi HTP se základní výbavou, nanejvýš s pár doplňky navíc. Lidé, kteří potřebují malé auto, si nekoupí něco delšího. Kdo chce kombi, kvůli zavazadelníku, těžko si koupí Cee'd, kterému do Fabie chybí 150 litrů objemu.
Vidím, že máš docela rozumné úvahy, co se kupování aut týče. Jsi asi jeden z mála tady, kdo nehledí jen na to, kolik co stojí, ale taky na fakt, co reálně potřebuje.
to je logika...predstav si som manažer jazdím A6kou a mam dve deti do 10rokou,manželka povie ,že chce male kombi /pracuje s detmi a vozi velke veci v aute/tak vyberame 207SW,Clio Grandtour ,alebo FabiaII kombi...myslíš si,že ked vyberiem vybavu v takej cene ,že bude drahšia ako zakladny Ceed SW,že kupim radšej o triedu väčšie auto ked chcem kupiť male??myslim ,že nie ked chcem male kupim si male...sice su aj ludia s logikou takou,že sa riadia najmä cenou,napriklad ty
Jo 17" kola 30% pneumatiky. Drncavý žebřiňák, se kterým se nedá po běžných silnicích u nás jezdit. Pomalu všude vyjeté koleje od kamionů, auto jezdí jako zlité, o rychlém průjezdu zatáčkou si nechat pouze zdát. Už 205/55 je tak akorát na hranici snesitelnosti. Můžu říci, že za poslední dobu jsem něco vyzkoušel na oblíbených trasách. 70% profil s užší pneumatikou, to je parádní jízda a ten komfort, proti těm nízkoprofilovým válcům. Paráda není všechno. Takové Mondeo na 17", Praha - Plzeň, rychlá jízda to člověk nemůže potom ani popadnout dech. O píchání pod žebrama ani nemluvě. Příznivci, proberte se, vždyť vás budu muset pořád předjíždět.
To bude bratru za nějakých 520tis.Kč. Tak, jak je zvykem. Základ s výbavou kolobrndy bude lízat 400tis.Kč. Vybavená, to už budete přemýšlet raději o Octavii. Protože, máte-li na příplatky 120tis.Kč, tak to ostatní seženete také. A o těch co kupují na dluh ani nemluvím. Potom porovnejte KIA, to je ale už vyšší prostorová kategorie. Ovšem ta cena, motor a výbava v základu. Škoda to s novou fabkou nebude mít doma jednoduché. Konečně se budou s cenou podbízet, tak jako venku.
nikomu názor neberiem niekomu sa kombik fabie 2 pači inemu nie...ano súhlasím je úzka,ale ja osobne by som si pre 5člennu rodinu nekupoval male kombi,radšej by som si doviezol kombika nižšej strednej triedy pripadne zainvestoval trochu viac do Ceeda SW...male kombiky su primarne určene pre 4členne rodiny ,kde ked deti vyrastu budu mať stale dostatok miesta aj v pripade uzkej fabie...a konkurencie bude mala Clio a 207...207čka sa mi nepači vôbec a Clio skôr naopak velmi pekne auto ,fabia ma zaujala už kratka verzia hlavne dizajnom pekne auto...
Jestli to je krásné nebo škaredé, hodnotit nebudu. Jen nabídnu zamyšlení: design Octavie šéfoval Belgičan Dirk van Braeckel (*1958), absolvent Royal College of Art, Londýn (zase jeden!). Začínal v 80. letech u evropského Fordu, pak dost dlouho dělal pro Audi (84-93) a do r.99 vedl Škoda Design. Roomster je v zásadě dítětem Thomase Ingenlatha, který ale práci úplně nedokončil a podivně kvapně odešel, ještě ale stačil připravit koncept Yetiho. Po něm přišel Jens Manske, který hlavně dodělával Ingenlathem rozpracovanou Fabii II a trochu náš pošálil Joysterem. Ovšem já beru Fabii II už jako Manskeho stück, hlavně tenhle kombík. Takže, pánové, máme tu u jedné automobilky tři modely, každý od designéra s jinou zkušeností, jiným názorem i jiným postavením v koncernu (což je důležité při prosazování řešení). Za sebe myslím, že Ingenlath byl možná fantasta, ovšem bohužel právě to Manskemu chybí - je to takový spořádaný úředník designu. O Old Braeckelovi, který dnes staví Bentleye, asi pochybovat nebudeme... :-)
dyzajnově starší fabka mnohem promakanější a s malýmy tuningovými upravamy moc hezká kárka ,to se bez debat o dvojce říct nedá.možná snad jediný plusko bych dal bílý střeše .i když ta taky vlastně není žádným novátorstvím
taky přidám trošku do mlýna,s tou šířkou auta plně souhlasím ,předek roomstra nevypadá zle ale ten zadek ...._? vážně nedořešenej, za ty světla bych dyzajnéra nakopal,jak na tom autě mohly nechat něco tak rušivýho ?jako celek vypadá fabka celkem uhlazeně ale co ty světla ?vážně provar největší.
Proč to auto proboha neudělali širší, prostě širší, nic víc, nic míň, všechno ostatní bych překousnul, ale ta šířka je naprosto nedostačující a odráží se to i v nevyváženosti designu. Ještě, že jsem na ní nečekal a vybral jinde a myslím, že lépe.
Naprostej souhlas. Octavia II je opravdu krásná. Někdo si sní prostě na tom "prkně" vyhrál. Vždycky se za ní otočím.. Ale toto (Fabie II) je skutečně nepěkná. Z nouze cnost. :-!
To se někdo musel zbláznit u tý Škodovky. Roomsterskej předek je poměrně odpudivej. Na Roomsteru se to dá brát - to auto je celý divný až vlastně povedený. Ale jak to přilepili na tu Fabii, to je peklo. Já vim, každej si myslí něco jinýho, ale já si myslim tohle. Kombík je ešte horší... Na už tak slepenou věc přidaj naprosto neslušící oblý kombíkovský vokno. Rádoby elegance. Interiér je naproti tomu pěknej. Decentní a dobře zpracovanej. Až na malou šířku. To jsem taky nikdy nepochopil. Proč daj MPVčku (Roomsteru) tak malou šířku? Tak se nevejdou ani 3 lidi vedle sebe. Prodávat se to samozřejmě bude. K tomu je to předurčený. Ale já bych si nikdy nic takovýho nekoupil. Ne proto, že nemám rád Škodovky (Octavia II - to je nádhernej vyváženej design a solidní auto), ale proto, že je to hnus.
Dobre si to napisal, kola by to chcelo vacsie. Pokial Fabia
nebude mat aspon 17" tak to auto bude vypadat ako o cislo prerastene.
Takze 85% Fabii teda tych co bude stat na klasickych plechacoch
tak bude posobit dojmom prekypijuceho auta.