Oni ty kvalty extremne dlhe neboli. Lenze ked to a normalnymi kvaltami skoro nezrychlovalo, s LE kvaltami to nezrychlovalo vobec. Preto sa zda ze boli nekonecne dlhe.
Mě vždycky hrozně překvapí, jakých školáckých chyb se při renovaci pro vlastní tovární muzeum škodovka dopustí. Kdo jiný už by to měl vědět nejlíp co dobově na auto patří, než mateřská automobilka? Ten kastlík na rádio jsem měl ve stopětce emku (r.v. 1985), kam se tenkrát dal koupit jako novinka.
...tak jak se objevila v roce 1976 byl opravdu hrozný nedodělek a navíc její jinak vcelku slušný design zcela likvidovala hnusná stará kola 14 palců z MB a 100/110 s tehdy již obludnými chormovanými puklicemi (a v případě GLS i ozdobným mezikružím). První GLS s "dřezovými" panely světlometů byla na svou dobu už neuvěřitelně "přechromovaná", nestrašnější ale byla u prvních ročníků celé řady 742 přehnaně dlouhá zadní péra, kdy prázdné auto mělo odklon zadních kol jako staré tudory. Teprve až když na Západě kritizovali, že kvůli tomu má to auto příšerné jízdní vlastnosti, AZNP zadní péra zkrátilo a začalo montovat desetkrát hezčí třináctipalcová kola. Když pak to auto dostalo i plastové nárazníky a široká zadní světla, už vypadalo docela k světu. :-) Zásadní přelom ovšem byl až model Garde (a poté M) s výrazně lepšími jízdními vlastnosti (a hlavně s hřebenovým řízením a alternativně dokonce s motorem 1,3 l, 5kvaltem, 4pístkovými předními brzdami a úhlovou zadní nápravou), ale vzhled "Emka" zase trpěl neuvěřitelně velkými dírami v předních podbězích (pokud jste tedy v kufru nepřeváželi pytel cementu). :-[]
P.S. Ta renovace je provedená krásně, jen ten plastový středový panel na rádio nemá u takovéto užovky co dělat, škodovka ho začala nabízet coby mimořádnou výbavu až u modelu "M" (dokonce tuším až někdy u M.R. 1986). Ta řadička s chromovanou děrovanou trubkou, tu ještě šlo tolerovat jako dobový neoriginální doplněk, originál byl ale u všech původních Užovek klasický "špendlík". :-)
Největší tragédie byla 120 LE s extrémně dlouhými kvalty "určená pro rovinaté oblasti" (slovy výrobce). Prodalo se jich jen pár stovek, pak naštěstí AZNP napadlo přidat jejich čtyřkvaltu pětku. :-):yes:
Měl jsem za to, že automaticky všechny LS a GLS neměly na dveřích holé plechy :-O asi to tedy platilo, až od generace M. Tu jsme měli doma a prožil jsem v ní dětství.