Na ženevském autosalonu 2019 jsme obdivovali koncept nového kompaktního SUV Alfa Romeo Tonale. Ač se do výroby příliš mnoho nezměnilo, k tradičnímu testu za volant sériového auta usedáme až teď, po třech a půl letech.
Nerozumiem tomu, Alfa Romeo auto pre vodičov, to má byť akože Tonale? Mám rad Alfu ale malé SUV si mohli odpustiť a urobiť nové MiTo za 1/2 ceny Tonale.
Nesmysl. Obecně jsou v Alfě s prodeji spokojeni, v průběhu roku 2021 se Alfa dostala jen na Giulii a Stelviu do zisku. Co se týká Tonale tak prodeje jsou nad očekávání . Od dubna do srpna měli 14000 objednávek a to ještě část jen po netu, aniž by zákazníci auto viděli u dealera na živo . V září přidali dalších 6000 na současných 20 000 k poslednímu září a to jen Evropa. Auto teprve startuje v Austrálii, v Asii, v Americe atd. Veliká spokojenost. Navíc přijde v listopadu nejsilnější verze pro Evropu 4x4 , 275 cv a dost lidí na to čeká. To ještě prodeje vystřelí. Držme jim palce.
Kola třeba antracit, takový ty s kruhovým designem
https://www.simplymotor.co.uk/wp-content/uploads/photo-gallery/thumb/ALFA_ROMEO_GIULIA_QUADRIFOGLIO_002.jpg?bwg=1623146752
Z barev tam byla ještě modrá... tu bych mohl, ale taky mi víc sedí k obyč Giu než k QV... pak taková zlatá..
Jak je tam dole ten obrázek červená - bílá - zelená... tak pro mě je to v tomhle pořadí. Sice fandím netradičním barvám, ale tahle mi s Giulií nějak neladí. Možná by to spravily jiný kola.
Nová CX-5 má trošku nezvykle dlouhou kapotu vs. krátkej zadek... no, to je obecnej problém všech Mazd, protože Sky kvůli svodům vyžaduje delší čumák... a ten pak vypadá líp, pokud je vyvážený delším zadkem - takže 6 sedan ideál, kombík pořád dobrý, trojka sedan ano... CX-5, 3HB i 2 už trošku s výhradami. No a pak ten zub... mně trošku va.
Chrom - je potřeba to nějak vyvážit. Já zase nejsem úplně na ty black verze, třeba Superbu to podle mě moc nesluší (Sportline v nějaké modré apod.). Je výhoda prémie, že si to tam můžeš aspoň trošku udělat po svém.
X3 se mi líbí tak, jak byla na té první fotce.
Jako úplně nejšílenější je, že ten Caddy v dieselu (se spotřebou v testu na úrovni Tonale), s vlečkou, je taky za 1.2 milionu, jako Tonale hybrid! To je úchylné.
Mě se moc líbila minulá Mazda 3 (a dosud vyráběná 6 též), podobný design naroubovaný na SUV ne, hlavně ze předu. U nové generace se jim to, dle mého, moc povedlo a CX-5 je podle mě vyváženějši než 3ka (která je těžká na zadek, ale líbí se mi taky). Zub neva ;-)
Díky za foto-OK, v jiných řadách umějí ty ledvinky ještě větší, ale stejně. Ty černé ještě jakžtakž, ty chromované - fuj, Boubín, nelíbí.
BTW - stejně mi přijde že v posledních deseti letech to někteří výrobci s množstvím chromovaných "ozdob" přehánějí. Takový P3008 je moc hezké auto, ovšem v nižších specifikacích, ve vyšších je tam toho chromu snad metrák.
Zase víš co... jestli furt jezdím v kolonách, tak k čemu vypláznout spoustu peněz navíc za komunikativní řízení a podvozek, kterej mě informuje o každý nerovnosti? To si můžu vzít Captur nebo Corollu Cross s hybridem.
Nojo, tak mě se celkem líbí i ta minulá CX-5 - facelift, červená, nějaký hezký kola...
Nová má větší šmrnc, ale ten zub u světel... tak jako jazyk naráží na vylomený zub, tak moje oko sklouzává k tý mezeře u světla :-)
Nová X3 je možná tohle: https://www.autotrader.com/…t-right-euro.jpg nebo https://cdn.carbuzz.com/…rbuzz-921001.jpg
...no, tak to už je trošku slabší, no.
no nevim, mě ty dvoulitry s turbem u Giulie přijdou jako mimořádně povedené. Ano, šestivál kolem 400 koní by tomu autu vyloženě slušel, ale oproti Tonale je to pořád nabídka jak víno....
Alfa je značka co pracuje s řidičskými emocemi a ty prostě pod kapotou nejsou. Řeči že to konzumnímu pekáči co vozí plínky stačí jsou v tomto případě mimo. Já neříkám že tenhle motor jako základ je ostuda. Já říkám že Tonale nemá žádné charismatické alternativy. A tím charismatické není jen točivý motor. To je jen jednou dílčí charakteristikou.
A jestli i Schade co staví existenci na světě simply clever věcí pro každodenní praktičnost umí nabízet zajímavé silné 2.0 TSI, tak já prostě tvrdím že motorová nabídka Tonale je zoufalstvím :-!
Seděl jsem v Tonale a interiér mě velice mile překvapil, zpracování,materiály,ergonomie vše na prémiové úrovni. Ale hlavně musím říct že v tak pěkném interiéru jsem dlouho neseděl,za to patří Alfě velká pochvala-a venkovní design to samé. Naživo je navíc Tonale ještě hezčí :-!
130 koní je úplne v poriadku ako základná motorizácia pre nenáročných zákazníkov, ktorí sú ale citliví na cenu. V základe s týmto motorom si Tonale vie obhájiť možno 30 000 €, nie 40 000 a viac. Navyše, lepšia možnosť v podobe 160 koní žiaden zazrak navyše neurobí. Dlho dlho nič a potom ohlásených 275 koní. Výkonovo je v ponuke obrovská medzera. Alfa ma v garazi 200 konovy benzin a 180 konovu naftu. Preco tu nie je? Aktuálne predaje už vyvolali prvé personálne čistky vo vedení. Tonale ako spása sa ukázalo ako totálny prepadak a to je na začiatku predaja, čo bude ďalej?
Už som to tu spomínal a pri aktuálnom teste to zopakujem. Predaje nie sú zlé, sú katastrofálne. O Tonale nie je prakticky žiaden záujem. Navštívte ktoréhokoľvek predajcu a informujte sa sami. Bohužiaľ, v celej EU. Tonale sa snaží zaujať nových zákazníkov, ale tí o Alfu nestoja a pre reálnych kupcov a fanúšikov AR to už Alfa prakticky nie je. Cenu komentovať nebudem, trh ju prijme, alebo neprijme. Po vlastných skúsenostiach ale musím rozporovat 2 veci v teste. Interiér nie je ani zďaleka prémiový, spracovaním sa konkurencii, dokonca aj mainstreamovej ani len nepribližuje. Úplným faulom je katastrofálne vyrobený panel klimatizácie, tie tlačidlá sú spracovaním pod úrovňou Dacie. Naopak, priestor musím pochváliť. Mám 172 cm a všade mám miesta na rozdávanie. Praktická stránka auta je na jednotku.
Musím říct, že design se povedl. Klasická alfice samice. Všecko funguje. Jenže něco mi tam chybí. A to je pořádný motor.
Bohužel, za mě je to prostě kráska, které je dokonalá dokud neotrvře pusu a nepromuví. Jakkoliv je toto základ, tak za mě prostě slušné motory nevidím. A je to úplně stejné jako u Giulie... Tam taky vše vsadili na nejsilnější motor, jinak nic extra charismatického a charakterního nebylo.
Už som nejaké tie 3 kúsky pojazdil a čo som si uvedomil až teraz - celkom ma zaujalo, že Taliani upustili od svojho Multiairu, ktorý mali celkom dobre vyladený. Zrejme to s MHEV nedáva emisne a finančne zmysel. Napriek tomu zvuk motora veľmi pekne pripomína "vrčiace" MiTo a Giuliettu. Zvuk 2.0 GME v Giulii je taký nijaký, tupý.. naopak v Tonale je opäť zúrivejšieho charakteru. Aj keď je veľmi dobre utlmený, celé auto je vynikajúco odhlučnené a viem si ho predstaviť na dlhé trasy.
Som zvedavý na diesel, zatiaľ sa zo zahraničných recenzií javí ako najslabšia stránka absencia pádiel. Podľa môjho názoru ešte má čo na trhu povedať aj naftové Tonale.
X6 a X4 shoda, to taky nedávám. 1,3,5 - mno, mě tam něco pořád neštymuje, nějaká disproporce či co... Asi takhle - pořád se mi zdá, že se snaží designovou filosofii nízkých bavoráků naroubovat na SUV. Něco jako minulá Mazda CX-5. Zatímco nová se mi moc líbí.
A ano, závodní geny u SUV jsou kravina.
Ty obrledviny - vlastně si teď nejsem jistý, zda už je X3 také má, myslel jsem že už to mají všechna BMW, ale jistý si nejsem.
Omlouvám se za tu nekonkrétnost mého příspěvku - vím, že objektivně je design BMV velmi kvalitní, viz . tvé foto, ale subjektivně mi tam něco prostě nesedí ;-)
Mně se nelíbí nová X6 ani X4, to jsou kočkopsi... ale ty klasiky X1-3-5 za mě dobrý. Třeba takhle: http://www.autoforum.cz/…erex_800_600.jpg - pro mě to přesně trefuje kompromis mezi hranama a oblinama, mezi elegancí a dravostí (detaily, ledviny)... jasně, je to gazík... tak nemá smysl si hrát na nějaké "SUV se závodními geny" a podobné kraviny (zdravíme Levante).
PS: ten rybník jakože sportovnějších SUV za mě nejlíp terfila Q8 - protože méně je více.
PPS: nevím, jestli X3 ještě takhle vypadá... nepochybuju, že časem dostane krutpřísný ledviny a tak...
Jak říká lukáš, tohle je o Stelviu.
Přímo z boku Tonale možná nevypadá úplně nejlíp... takovejch aut je ale víc a z těch různých předoboků je to za mě dobrý. A i ta zelená tomu sluší.
Mně se na Giulii nelíbila... ale každému dle jeho gusta. Přišlo mi to jako nějaký čínský autíčko (jako že modýlek), ani nevím proč https://www.carscoops.com/…Euro-spec-28.jpg
Mno jo, ale Tonale by mělo být mezi mainstreamem a prémií...
Ale jo, vím že se shodneme - 100-150 dulů a je to sukces.
BTW - Compass dle ceníků už 1.33 taky nemá. Výbavy už pouze Limited a Limited S + NightEagle, výbavově mezi nimi. NightEagle za 850 s touhle 1.5. Prodají jednotky kusů měsíčně. Směřují do pekel :-(
X3, f-pace? Trochu mimo dosah téhle předokolky s motůrky napříč, minimálně o třídu. Tohle je soupeř max pro x1.
Design bohužel velmi diskutabilní, předek a zadek samy o sobě pěkné, ale proporce mimózní, je to taková bouda na malém rozvoru. Opravdu parádní je ta barva, v tom sozhlas s iudexem.
Přijde mi, že to Fiatu (teď Stellantisu) pořád nedochází a pak se diví, že se neprodává. Přitom to auto má docela šmrnc i v té zelené, je prostě "jiné" než konfekce. A to nemám na autě zelenou rád.
Jak říkáš, stačí cenovku posunout mezi mainstream a prémii a prodeje se podstatně zvednou a třeba to Alfu postrčí nahoru... Takhle je to jen promarněná příležitost... ;-\
To je pravda.
Ale porad to nebi "10 veci" . To je jen folklor.
A popravde asi moc motoru dal nebude. Dolu uz to fakt nema smysl a nahoru je Stelvio.
Mozna jsem blbe cetl, ale jestli tam fakt neni 4xe, tak to nechapu.
System uz maji, benzinovej motor je
vybornej.
Souhlas. Stelvio je naprosto nezajímavé. Za Giulií se vždy otočím, ale za krásku bych ji neoznačil. Tonale je krok správným směrem. Roky čekání jsou na něm vidět, ale líbí se mi.
... Je to tak, bohužel pro Alfu.... nedovedu si představit že by si to koupil někdo kromě fandů, případně pár italských paniček. Bohužel pro Alfu. To auto nemá žádnou výraznou chybu, na druhou stranu ani nic extra, za co bych si připlatil. Ani styl, ani dynamiku.
Ceny by měly jít tak o 150 tisíc dolů, pak snad....
.... v testu až na pár relativně malých výtek nic není a 3 a půl hvězdy? To jste fakt pos*ali.... Některé VW tady v poslední době měly neovladatelný infotaiment a stály naprostý nesmysl a v pohodě dostaly 4 hvězdy a tady dáte tak slabé hodnocení? jste TRAPNÍ :-(
Jinak... já jsem v tomto autě jel.... našel bych hodně chyb, zejména cenovka vůbec neodpovídá, dle mého názoru.... takže jo, buďme přísní.... Ale sakra ke všem autům....
Není úplně jednoduchý říct, co jsou konkurenti. Z prémiovek se mi líbí X3 a v lepších výbavách F-Pace. Z mainstreamu se mi líbí Sorento, ale to už je skoro asi o třídu větší, byť technicky je to oboje SUV-D.
Konecne pekny face od alfy.... nazivo vyzera ale este lepsie ako na fotkach... a mne to vobec nepride ako nejake kompaktne suv ale uz celkom paradne robustne rodinne suv... fotky klamu.. posobi na nich akosi mensie... v reale ale paradny kus auta ... a urcite za podobne prachy radsej nejake smrncovne tonale ako giuliu ... po 10 rokoch sa mi konecne nejaka ta alfa opat paci :yes:
Hele - tvůj názor na to co se ti líbí/nelíbí ti neberu, to je subjektivní záležitost. Jen bych se rád zeptal - jací tři konkurenti Stelvia se ti líbí nejvíc?
Naprostý souhlas.
Po přečtení recenze mě napadla jen jedna otázka, proč dostalo Tonale jen 3,5 hvězdičky??
Kdyby to byl Karoq se stejným textem recenze tak má 4,5 na beton :yes:
Chapmanovu nápravu má všechno na této platformě, vyjma Tipa. I 500X.
To samé platí pro FSD tlumiče, na které pan Kolman tak trochu asi zapomněl.
Jinak - Chapman je super, když se dobře naladí (prý je to někdy vořech), ale pánové z Alfy to udělali už i pro kratší verzi platformy (500X) i tuhle (Compass), v tom jsem jim věřil ;-)
To mi nedelej, jsem jeste v praci a nechci byt popotahovanej za obtezovani kdyz tu ted po tom tvem poslednim obrazku budu muset chodit s erekci. :D:-[] :yes::yes::yes:
"McPherson vzadu" - tedy Chapmanovu nápravu, pro pana Kolmana, má i 500X a Jeepy Renegade a Compass. Stejně tak mají i FSD tlumiče, tzn. mechanické tlumiče s proměnnou frekvencí (u 500X si nejsem jist zda ve všech verzích).
Já z toho testu nechápu jedno - proč tři a půl hvězdy? O něco méně místa vzadu a méně dynamický základní (!!!) motor. Jinou výtku jsem nenašel (komunikativní naladění spojené s tím, že vím po čem jedu není chyba, to je vlastnost. Pro Alfu velmi žádoucí).
Já z toho textu prostě vůbec nepochopil, jak tohle (dle autora skvěle jezdící) auto může dostat tři a půl, když jsem tu četl mnohem kritičtější texty na auta, co dostala vaše obligátní čtyři.
Takhle naprosto chápu, proč zde na testech v 80% točíte koncern/BMW/M-B a sem tam nějakou "exotiku" jako třeba Opel... Já být dovozce, tak vám po spojení tohoto textu + hodnocení už žádné auto taky nepůjčím. Proč bych to sakra dělal?
Aby bylo úplně jasno - kritizuji proto, že ty dvě věci se spolu vzájemně míjejí, Autor si ty třiapůl prostě v textu dle mého nedokázal obhájit, celo dobu mi přišlo že čtu test na auto, které dostalo o hvězdu víc.
Ps.: Souhlas s tím, že silnější motoriza by to v Evropě potřebovalo jak prase drbání. Ač mě samotnému "by" stačil 1,33 se 180 Hp, chtělo by to i víc.
Brera pro mě ne, mně ty proporce nesedí, to už radši to "lidovější" GT. 159 jako sedan nejlépe... sice jsem docela na kombíky, ale ty proporce byly u sedanu lepší.
8C i 4C jo, dobře... to je trošku specialitka.
Giulietta - mně se u Alfy líbí světla na šířku, ne na výšku. Takže tohle spíš ne... ne že by to byl nějaký průšvih, ale holt v tom vidím tu sovu se zobákem a očima :-) https://img.tipcars.com/…gazin_40/46469/0
Giulia je mnohem lepší, ale ani tam ta přední světla nejsou úplně ideál... s tmavým podkresem v lepších výbavách dobrý, ale že to je lepší než Němci je možná spíš o tom, že jich nejezdí tolik. Takhle by to vypadalo líp :-) https://backend.elektrickevozy.cz/…ulia-EV-obr1.jpg
156 byla fajn, 159 jeste lepsi, Brera paradni (i kdyz prepadala na cumak, jinak ale krasna), me se libila i GT, 8C super, Giulia byla fajn a hezci nez soudobi nemci, Stelvio pak jeste lepsi. Giuliette nebyla zla ale ani zadnej zazrak, ale na platforme HB toho podle me o moc vic vykouzlit snad ani neslo. MiTo vidim jako nejslabsi.
Tonale... možná takové drobnosti jako motor? SEAT už je sice ohlodaný od Cupry, no ale Ateca pořád má v ceníku za 950t 2.0TSI 4x4... to bych se asi na 1.5 96kW FWD ukecat nenechal.
Nevím, no. Mně se třeba éra sovích ksichtů nelíbila (Giulietta, Mito), ani z Giulie nejsem nějak extra odvařený. Líbila se mi 156, 159... a jo, Tonale je fajn.
Moc mě nenapadá jakých deset věcí zabíjí auta jako třeba giulia stelvio? Světla, kamerový systém ale dál?? A u takového Tonale v rámci konkurence mě nenapadá už vůbec nic. . . . .
Rikejte si kdo chcete co chcete, ale malokdo dela tak pohledne auta, dekady a dekady, jako Alfa. Skoda ze ten design nasledne zabije 10 jinych veci, ale alfy jsou proste krasavice. :yes:
Giulii ta barva podle mě moc nesluší, tady to z fotek vypadá líp.
Auto ako také se mi v rámci možností líbí... hlavně čumák, tenhle styl předních světel je Alfa best practice... rád bych to viděl na Giuliettě třeba. Zadek už je slabší.
Auto ako také (kompaktné SUV) ma neoslovuje, ale tá farba Verde Montreal je úplne famózna. Videl som ju naživo na Giulii a je to jedna z najkrajších farieb, aké som kedy videl. Odtieň je sám osebe zaujímavý a jedinečný (blíži sa tomu len Isle of Man Green na M3/M4), má jas a súčasne hĺbku. Fakt vydarená farba. Škoda, že nie je dostupná na bežných Giuliách (iba pre Quadrifoglio). https://1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/7958539.jpg?…