Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Octavia Combi RS Challenge plus 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 – Pořád nejlepší?

Octavia RS patřila v minulé generaci s benzinovým dvoulitrem k mým nejoblíbenějším autům, u té aktuální jsem musel přepnout na naftu.
Zpět na článek
Avatar - lamal
8. 12. 2022 07:42
Re: 50 000 € ?
Akurat nie kazde turbo ma rovnake vlastnosti, chladenie, mazanie a vyuzitie. V malych downsize motoroch (1,4 HDi, 1.6 TDi) to bez turba nejde ani pri ustalenej rychlosti 100kmh, staci naklad a protivietor a maka o zivot. V principe ale suhlasim, kto meni olej a nedava mu na studeno + rozumne ukonci jazdu turbo neriesi. Vseobecne je turbo najmensi problem jedno ci pri benzine, alebo nafte - pokial netrpi napr. na zlyhavanie regulacie co je skor konstrukcna vada.

Pri premiovej kvalite paliv (aditivovane) by som sa s aditivami skutocne nezaoberal, ale s tym sa tak nejak pocita. Keby si to napisal hned, tak mi je jasne preco ta aditiva nezaujimaju. V tom videu o Citroene typek tankoval to najlacnejsie tj nepremiove, rozne noname pumpy :-)

Idealne je davat aditiva tam kde je to potrebne, ja do RSa tankujem v-power na shellke a zacal som pridavat aditivum Millers kvoli cisteniu vstrekov a udrzbe karbonu - jazdilo doposial kratke trasy a nie je to najmladsie auto, viacero uzivatelov cisti vstreky, su nachylnejsie.
Do mestskeho auti davam obyc 95ku z OMV/Shell + VIF benzin (stoji 200 kč na 500l, za tie prachy...)
Avatar - Mokrous
7. 12. 2022 20:47
Re: 50 000 € ?
Já jen reagoval na tvoje obecný tvrzení, který zdaleka nemusí platit. Prostě průměr disku nerovná se výška bočnice. Těch příkladů bude zajisté mnohem víc, viz nový Citroen CX-5 a další a další... Od toho tu zkrátka máme ty dvě čísla na bočnici pneu, ze kterých vyjde reálná hodnota. A je potom jasné, že výška u 275/35 je větší, než u 235/35 atd. A rovněž celkový obvod kola má vliv na překonání překážky, to je asi jediné plus větších kol (nikoli disků), protože extrémně malé kolo má tendenci zakopávat o nerovnosti, kdežto obří kolo se přes ně "lehce" převalí. Je to krapet komplexnější věda a vše má svoje pro a proti.

Samozřejmě, že může existovat podvozek, který si poradí i s 19" a zajistí rozumný komfort. Ale asi to nebude mainstream, ale prémie vy vyšší třídě. Minimálně BMW řady 5 apod. Dát 19" a víc na MQB je peklo. Snad jen Kodiaq, Tarraco, Tigi to snesou (opět) díky vyššímu profilu.
Vše je model od modelu. Kolikrát může pružina fungovat líp jak vzduch a nebo sportovní podvozek líp jak adaptiv atd. Ale nebude mi nikdo tvrdit, že 19,20,21" RFT je lepší volba, než 16,17,18" běžná guma, krom řezání hladkých zatáček při jízdě na hraně. S tím souvisí i naladění podvozku, kde poddajnější podvozek na rozbité okresce zajistí i rychlejší jízdu, než sportovní podvozek. Ostatně i některé automobilky takto řeší třeba svoje ostré režimy jako "Nürburgring", kde je vše max. do sportu, ale podvozek do měkka.

Já naštěstí nemám potřebu nikoho cvičit ani s nikým závodit, já se jen chci pohodlně a svižně přepravovat za prací, případně za pobytem na horách.
7. 12. 2022 19:44
Re: 50 000 € ?
Ale no tak, nenos dříví do lesa. Pokud se bavíme o o běžných rozměrech a ne o pneu pro i3 nebo Scénic tak to funguje.

Pak ještě přichází řešení podvozku, rád tě svezu s 19" RFT se sportovním pasivním podvozkem a určitě nebudeš mluvit o diskomfortu.

O tom, že na rozbité okresce vycvičíš s SUV na vyšších pneu a slušně odladěnými tlumiči třeba tajpáristu se taky není potřeba bavit. ;-)
Avatar - Mokrous
7. 12. 2022 16:14
Re: 50 000 € ?
Turbo nemusíš chladit ani minutu. Rozhodně ne při jeho stylu jízdy. Možná tak při plným výkonu na dálnici, nebo do kopce. Ale většinou stačí jen sundat nohu z plynu a než odbočíš a zaparkuješ, tak je turbo dávno o stovky °C chladnější.

1.6 HDI jsem nejezdil, tak nevím (o té vaně vím, chtělo to měnit olej často a pořádně), ale 1.5 a 2.0 BLUE HDI ano.
Ta 1.5 byla krásně měkká a úsporná, ale taková slabá na můj vkus.
2.0 HDI taky slušně kultivovaný motor na naftu. TDI EVO je ve verzi 147kW srovnatelné co do hluku a vibrací a 110kW EVO je tišší a měkčí.

Přes 200.000 km jsem nikdy na autě neměl, tak nemůžu sloužit. Třeba bych pak nějaký VIF ocenil taky. Já zásadně tankuju jen prémiová paliva Benzina a ÖMW, nikde jinde nic neberu. Klidně i v cizině si zajedu mimo trasu, ale beru to, na co jsem zvyklý a co znám. Jak u TSI, tak i TDI. Buď 100 oktanů, nebo 60 a víc "cetanů". Krom kultury chodu, hoření směsi a emisí, to palivo taky časem nedegraduje a nepoškozuje palivový systém. Se někdy podívej, jak vypadá obyč. benzín a nafta po 2 měsících a jak vypadá Verva/Maxxmotion. Do budoucna by měla být k dispozici bio nafta na bázi 30 až "100%" HVO, dnes jde jen o menší % podíl cca 10%. HVO má skvělé parametry, jen se musí dodat aditiva na zvýšení mazivosti. To je cesta. Obnovitelné palivo s nízkými emisemi, vysokým výkonem a filtrovatelností pod 40°C
Avatar - lamal
7. 12. 2022 15:56
Re: 50 000 € ?
Tych 10 min je iracionalne, 2-3 postaci ako vravis pri jeho jazde. Aditiva na dlhe trasy asi zbytocne, na druhej strane pre starsie motory v nie ideal rezime je to dobré.
Na P307SW sme mali 320tis km a nemala problem, ked som s tym chvilu jazdil zacal som davat VIF a ten prvy moment si pamatam, na dialnici si to nacuclo z nadrze dotankovanie a prechod bol sokujuci, vstreky stichli nenormalne. Celkovo mu to moc prospelo. 1.6HDI su dobre, problem bola olejova vana v kombinacii so spatnym uzivanim. (kratke trasy, podtacanie, dlhe intervaly atd) Oproti 1.6TDi to je balzam po vsetkych strankach, zvuk a vibracie, charakter, celkovy pocit z jazdy vytecny.
Avatar - Mokrous
7. 12. 2022 15:41
Re: 50 000 € ?
Pán je teda velkej extrém. Dochlazovat turbo 10 minut i když ho svým způsobem jízdy ani neohřál, je dobrej joke. :D Možná po tý štrece chudák nedokáže dřív z auta vylézt ven, jak je dřevěnej. :D
Aditiva považuju za vyhazování peněz. V dobrých palivech jich je dost.
Ale ta 1.6 HDI opravdu překvapila. U 2.0 HDI bych věřil snadno, ale tady to je fakt zajímavý.
Dlouhý trasy klidná jízda a čerstvý olej prostě je alfou a omegou.

I když třeba tady olej v DQ381 po 110.000 km je jako novej. Takže se najdou kousky, který najíždí štreky i bez výměny oleje co pár měsíců... https://youtu.be/fmWzFW98bUQ
Avatar - lamal
7. 12. 2022 15:06
Re: 50 000 € ?
jj faktorov kt to ovplyvnuju je mnoho, HDi vo videu potesi, prekvapilo ze tam nedava ani aditiva, uziva to v idealnom rezime :-)
Avatar - Mokrous
7. 12. 2022 13:42
Re: 50 000 € ?
Neříkám, že sůl je pro auto léčivá jako třeba ta v moři pro člověka, to ne. :D

Jen říkám, že to moc nehrotím a jak lak, tak i podvozek po letech vždy naprosto v pořádku.
Někdy je zaschlá sůl lepší, jak čistá voda a stání ve vlhku.

Jediné, co jsem řešil, když jsem 2x orval spodek auta o terénní zlom, tak jsem to nechal ošetřit spec. barvou a bez problémů další řadu let. Ale jak jsem psal, jezdím docela málo km a nemívám auta 15-20 let starý. Je rozdíl jezdit delší trasy po normálních cestách 10 let a najet 150 - 200 tisíc a nebo poskakovat po terénu 20 let a udělat 500.000 km.

Třeba tady: https://youtu.be/piwRpImX1qg
Avatar - Mokrous
7. 12. 2022 13:17
Re: 50 000 € ?
No tak asi jde o míru, ne, jako u všeho. 1,5 Baru asi už nebude ideál, ale 2,1-2,5 podle hmotnosti vozu bude optimum. (Beru běžná auta a ne nějaká monstra).
Přefouklá guma prostě zvoní a tříská mnohem víc, než rozumně nafoukaná.

To s tou galuskou ti trochu nevyšlo, když jak 17, tak i 18, 19, 20 se klidně mohou dělat v šíři třeba 205, ale taky 255 atd... Prostě jde vždy o poměr k šířce běhounu, takže padesátka je prostě půlka šířky. Takže i ta 20" může být neskutečná galuska, jak ty píšeš.
Já jsem si zkoušel hodně pneumatik a kol a u aut typu Octavia, Golf, Astra,... mi vychází ideál 205/55 R16 a Passat, Superb, Insi, P508, Mondeo 215/55 R17, Vyšší třída pak okolo 235/50 R18. Větší jsou často hezčí, ale na normální jízdu vždy horší. Na suchu a hladkým asfaltu se prudce brzdí a řežou zatáčky líp s nižším profilem, to jo, ale přiznejme si realitu běžného dne. Smrdíš v koloně, nebo letíš po dálnici, nebo poskakuješ po rozmlácený okresce 3. třídy, nebo na kočičích hlavách, kanálech a kolejích. Někdo to má jako módní doplněk, někdo má pocit, že je na závodním okruhu a někdo chápe, že je to věc, která má za úkol pomáhat tlumičům v práci a přenášet síly na vozovku. Každý nechť si vybere dle svého vkusu, šrajtofle a zadku.
Avatar - lamal
7. 12. 2022 08:02
Re: 50 000 € ?
Kazdy ma svoje metody, dokladne odsolenie odporucaju vsetci odbornici, ktory sa k tomu vyjadruju, hlavne karosari. Drhnutie na myčke s kefami/kartacmi vedie k tomu co popisujes, rucne umyvarky su pri spravnom uzivani k laku max setrne :-)
7. 12. 2022 05:53
Re: 50 000 € ?
Podhuštěné pneu určitě nejsou tišší než přehuštěné. Problém je, že dnes je pneu u mnoha aut podhuštěná, když má méně než 2,8. prostě se v rámci "eko" drandí na vyšších tlacích a o "podhuštěnosti" kolem 2,5 nemůže být ani řeč.

Jen nemíním pořád jezdit s varováním.

Profil je u pneumatik důležitý ukazatel jen tak, jak jsou nastaveny parametry ze kterých vychází. 50% profil u běžně širokých 17" bude téměř galuska a dtto u 20" je velmi slušná porce gumy na ráfkem.

Btw, alcantara je opravdu zahřátá i tělem v rámci vteřin, velmi podobně se chová i Lexusí ekokůže (nejpříjemnější umělina, jakou jsem kdy zažil). prostě rychle zahřátá tělem a v případě zapnutí vyhřívání v rámci vteřin citelně hřeje.
Avatar - Mokrous
6. 12. 2022 16:19
Re: 50 000 € ?
Ne, Mokrouš a všichni majitelé moderních dieselů jsou kre téni, protože reálné emise jejich aut vypadají zhruba takto:

https://www.adac.de/…olf/viii/315172/#…

zatímco Mikesus a jeho stoupenci jsou géniové a zachránci světa, protože jejich reálné emise vypadají takto:

https://www.adac.de/…der/xu70/318504/#…


Plus se omlouvám za to, že jsem se mylně domníval, že nízko nahuštěné 215/55 R17 jsou lehčí, tišší a pohodlnější, než přehuštěné 275/30 R20" runflaty. Zajisté je to opačně. A rovněž tak vodivost, akumulace a přenos energie zajisté nesouvisí s hustotou materiálu a když už, tak platí, že lehoučký, řídký textilní izolant zmrazí pr del, zatímco ocelový ingot, nebo žulový blok se rychle ohřeje. Tak jsi to myslel? Sorry, že neustále ignoruju realitu a vůbec jsem v hodinách fyziky nedával pozor a po zbytek života si jen tvořím domněnky a všem je nutím. Naštěstí jsou tu lidé jako ty a ti vědí a dělají vše lépe a vůbec netrpí mindráky a averzí vůči ostatním lidem, či jejich autům.
Avatar - Mokrous
6. 12. 2022 16:03
Re: 50 000 € ?
No jestli si kupuješ nějaký extra racingový kovaný kola, nebo rovnou hořčíkový, tak možná samotný disky jo. V opačným případě si buď jist, že jak pneu, tak disky jsou s rostoucími rozměry pochopitelně o dost těžší a bez ohledu na tvrdost/měkkost a profil pneu, zhoršují práci tlumičů.
17" vs 20" bude v rozsahu 5-10 kg neodpružené hmoty navíc.
6. 12. 2022 15:05
Re: 50 000 € ?
Dratky nejdriv vadi a za chvili si zvyknes a neresis.
Ale videt jsou to uznavam.

Ja jsem si zvyknul bez problemu za par nocnich jizd a pak uz jsem to nevnimal. Mozek se nejak automaticky adaptoval sam.
6. 12. 2022 14:59
Re: 50 000 € ?
ve většině případů, kdybys řekl, že si vymýšlím, rád bych ti dokázal, že ne. V tomto případě to oželím:)
stejně jako já jsem přecitlivělý na chlad ty jsi asi přecitlivělý na pohodlí v autě. no a já klidně tvrdší sportovnější podvozek snesu. navíc jsem se přesvědčil, že mezi 18kou a 20kou není podstatný rozdíl. jinak je můžu zvážit, je dost možné, že jedno kolo váží míň, než ta tvoje 17ka...
Avatar - Mikesus
6. 12. 2022 14:34
Re: 50 000 € ?
Všichni jsou extremisti a jen mokrous má pravdu a tak to je. Ignoruje fakta a své domněnky pokládá za skutečnost. Nezapomeň, že ten diesel vůbec nevibruje a neklepe, dsg neškube a pri 160 jede za 5l a pri 110 za 3.8.
Naprosto chápu, že někdo může mít takové obtíže a pak se každá pomůcka hodí.
Avatar - Mokrous
6. 12. 2022 14:28
Re: 50 000 € ?
Už jsem tu psal, že když si sedneš na kámen, tak se prochladit můžeš, ale od sedačky prostě ne.
Na sedačce si během pár sekund uděláš pod řítí mikroklima (prdy vynecháme) a nastydnutí nehrozí. Chápu, že jsi kvůli nemoci opatrný, ale je rozdíl někde mrznout desítky minut, nebo na pár sekund pocítit chlad. To bys nemohl ani na procházku do lesa, když tam není 20 nad nulou. Taky nemáš výhřev gatí a bundy a venku je zima furt. Prostě si myslím, že to hrotíš podivným směrem.
Anafylaktický šok je krapet jinej sport a to nezpochybňuju.

Téma těžkých tvrdých kol už nechci rozebírat dál. Každej soudnej člověk to ví a přizná. Pro normální ježdění po našich cestách je prostě lepší mít profil min. 45, ideálně 50-55 a normální tlak.
Každá desetina je cítit, každý kilo navíc taky. Pokud ti to vyhovuje, užij si to. Možná tě izoluje ten polštář. Já to nemám rád, radši nechám trochu uhýbat bočnici, ale vezu se v pohodlí.
Avatar - poterienko
6. 12. 2022 14:12
Sportovní výfuk
V článku jsou zmíněné černé koncovky sportovního výfuku - dělá ten výfuk nějaký zvuk? Já vím, že je to dehet, ale i tak by mě zajímalo, zda má nějakou zvukovou fci, či je tam dokonce aktivní výfuk jako u RS kaďáka.
6. 12. 2022 14:03
Re: To neee...
První dieselová oktávka RS. Diesely byly vždycky dražší. Srovnávám srovnatelné
6. 12. 2022 14:02
Re: 50 000 € ?
Varianta číslo jedna, dlouhá zimní bunda ke kolenům, nebo kabát, sednu si na to, cítím chlad ale dá se to vydržet, varianta číslo dvě, beru si třeba bombra, pod zadek si prostě něco musím dát, to mi chceš říct, že když si někdo sedne na studený, tak se mu nemůže stát, že se prochladí? Na botníku mám podsedák, a tak si ho tam prostě dám, potom jsem asi jeden z miliónu no a mladá taky, ale jí to topí podstatně rychleji, tohle se prostě rozehřívá minimálně pět minut a to ještě nezačaly mrazy.
Já nemůžu uvěřit, že se ti zdá tvrdé to, co mně se zdá měkké, to je přece totálně individuální, to je jako tvrdit, že nemůžeš uvěřit tomu, že můžu chcípnout po píchnutí včelou /nadsázka/
Avatar - speedfred
6. 12. 2022 13:49
Re: To neee...
Presne tak, v tom obdobi som poptával benzínové RS a cena bola cca ako píšeš (Emel). Odradila ma čakačka cca 9mesiacov +.
Avatar - Mokrous
6. 12. 2022 13:37
Re: 50 000 € ?
Moc hezký sedačky, takový bych vybral i já. Nic to ovšem nemění na tom, že Alcantara nemá schopnost předávat/odebírat dostatek energie na to, aby z toho člověk nastydnul až k antibiotikům. Moje zdravotní problémy od dětství by vydaly na několik knih a ATB jsou jedna z nejhorších věcí, co můžeš sežrat. Nejvíc jsem marodil, dokud jsem poslouchal doktory. Až jsem se na ně vys.ral a začal si vše řešit sám, tak jsem se zlepšil.

Ty do auta lezeš nahej, nebo si jako to dělají lidi v zimě, vezmeš gatě, svetr a bundu?
Nezávidím ti ani nepřeju následky po Borelióze, ale nějak pořád nemůžu věřit tomu, že si kvůli tomu nemůžeš sednout na sedačku v autě bez polštáře, který, pokud si ho nedoneseš nahřátý z kamen, bude stejně ledovej, jako ta sedačka = +/- stejné riziko.
Avatar - Emel
6. 12. 2022 13:26
Re: To neee...
No počkej počkej... první RS bylo 2000 s cenovkou 680t. Dvojka přišla 2005 za 755. Trojka byla při uvedení levnější, stála 610 nebo tak něco.
6. 12. 2022 13:12
Re: 50 000 € ?
Před cca deseti letech mi po zhruba deseti letech různých zdravotních obtíží našli, že jsem prodělal boreliózu. Mám sníženou imunitu /následkem té sviňárny/ a jsem nemocný asi tak třikrát tolik, než běžný jedinec. Gratuluji, jestli takové problémy neřešíš, ale já je mám a pokud tomu můžu předejít, udělám to. Jestli si sednu na studený na pět minut nebo ne je pro mě rozdíl brát ATB každou chvilku, nebo jen, když je to opravdu nevyhnutelný.
Navíc, výhřev těch sedaček je jen v místech, kde je alcantara, kůže zůstává studená i nadále, dokud si ji nerozehřeju sám
https://www.i4talk.com/…6106f-jpeg.5066/
6. 12. 2022 13:04
Re: To neee...
První oktáva RS byla za 819 včetně DPH. ale neměla pohon všech kol. A byl to základ. S nějakou výbavou se to na milion vyhrabat mohlo. To bylo v roce 2007. Připočti nějakou inflaci a v podstatě je to pořád totéž.
6. 12. 2022 13:01
Re: Dobrý no
Tak mi prodali anglickou klávesnici. Ale protože píšu poslepu, trvalo mi skoro 14 dnů, než jsem na to přišel. A vyměnit se to teď už nedá. Klávesnice za šestku. Ptal jsem se, jak vyhodnotili, že česky mluvící člověk chce international klávesnici. Ten kolega tam prý není. Achjoooo
Avatar - Ozzman
6. 12. 2022 12:16
Re: 50 000 € ?
Ducato? Tranzit? Boxer ? :D Ne, ja vím naposledy o tom, co nemá střechu a jezdí ve sněhu :D :D
Avatar - Ozzman
6. 12. 2022 12:15
Re: 50 000 € ?
Ale ale... no tak šup do SZ o koho se jedná ? :D
Avatar - Ozzman
6. 12. 2022 12:14
Re: 50 000 € ?
Já také mluvím o tom, že Jawa se mi jen líbí jak vypadá, ale celý performace toho stroje je trochu.. no kupce to asi má, jen mi to příjde hezký na pohled. HD je jiná liga, ten je stylovej, ale vesměs jsou to všechno podobné koncepce motorek - jak říkám, k ho.vnu, ale krásné :D
Avatar - Mokrous
6. 12. 2022 11:02
Re: 50 000 € ?
Takže to máš zase rozbitý... :-!

Já včera zkoušel a nebylo to teda 20 sekund, jak jsem psal prve, bez měření, ale cca 1 minuta. Pak už to topilo. Ale "problém", že mě Alcantara "studí" asi 10 sekund a pak už ne. Já to vyhřívání často nezapínám vůbec ani při nule. Jen, když jsem fakt zmrzlej.
Avatar - Mokrous
6. 12. 2022 10:57
Re: 50 000 € ?
Záleží samozřejmě i na modelu a značce auta. Občas se některé nedomyslely a měly slabá místa, kde se poškodil lak a pak to začlo reznout. Špatně navržená těsnění dveří, nevhodné ET kol, nedotažené podběhy, mizerná ochrana podvozku atd. Drtivá většina je ale vinou nehod, uživatele a mizerných oprav.

Na jaře auto vezmu wapkou určitě, ale nijak extra to nepřeháním. Jak jsem ale psal, po letech byla obě jako nová, jak lak, tak i podvozek. Jediná poškození byla vždy od kamínků a od vandalů, což musela řešit pojišťovna.
Čím míň se lak drhne na myčce, tím líp. Já se snažím jen umývat ptačí trus. Po 10 letech není lak zničený a matný a pořád vypadá dobře. Případně stačí jemně rozleštit. Znám lidi, co jsou na myčce a vysavači 2x týdně a furt jen leští + smrdutá chemie dovnitř atd... Já auto nechám 5 let bez péče, pak vysaju, vytřu, vezmu wapkou a přeleštím ručně a je zase jako nový.
Na druhou stranu nutno dodat, že nenajedu 50 tis. ročně a nejezdím drifty ve štěrku atd.
Avatar - Mokrous
6. 12. 2022 10:40
Re: 50 000 € ?
To jsem ani netušil, to musí být přímo hedvábná jízda. :D
Avatar - Emel
6. 12. 2022 10:37
Re: Dobrý no
V tom případě CTRL+ALT+MacZOkna :-[]
6. 12. 2022 10:06
Re: 50 000 € ?
Teď zapnuto oboje současně, obojí topí stejně rychle, operka i sedák, řidič i spolujezdec (prázdný). Ale po deseti minutách stahuju, naopak do cca sedmé minuty to cítím jen lehce.
Avatar - speedfred
6. 12. 2022 09:06
Re: 50 000 € ?
No počkaj, to asi nevieš o ďalšom prírastku čo má ručku aj manuál.
6. 12. 2022 09:04
Re: Dobrý no
Mac nemá alt, má option, a nejde to, jdu je zmr...
Avatar - Dinar
6. 12. 2022 08:42
Re: 50 000 € ?
Já jsem to tu nechtěl nějak rozebírat, prostě mi před lety v jednom autě nešel výhřev, sedák nehřál, opěradlo ano, opravili to, byl to jen kontakt, ale u toho jsem dostal vysvětlení, jak to je, tedy že, výhřev opěradla a výhřev sedáku fungují nezávisle (také se u lepších výbav dá intenzita jejich výhřevu nastavit separátně), a výhřev sedáku je spínán přes čidlo zatížení, opěradlo ne. Toto tvrdil technik bmw, já jsem to víc neřešil, vyhřívání před sednutím do sedačky jsem nikdy zapínat nepotřeboval.
Ale, že se tady kolem toho strhla debata, nechal jsem včera auto přes noc venku a ráno to zkusil u sedačky spolujezdce cestou do práce, výhřev šel na tři čárky celou dobu, cca 20 min... a na konci cesty sedák studený, opěradlo teplé, jinými slovy, sedák evidentně nehřál, opěradlo ano. Tolik moje zkušenost. ;-)
6. 12. 2022 08:03
Re: Dobrý no
dneska jsem četl o tom, jak byty zlevňují. s hypotéční sazbou 6 procent to dává smysl:)
jestli je inflace 14-15 procent a úrok do deseti procent, pak jsi v plusu, ne? tvl. sorry koupil jsem si klávesnici k jabku, za šest táců ti prodají anglickou klávesnici bez označení kláves a píšu po paměti, ale kde je procento nenajdu...
6. 12. 2022 07:59
Re: 50 000 € ?
HD Nightster ale 20 koní nemá:) a Pérák je Jawa z Indie... proti gustu žádný dišputát, ale dát si v indické restauraci vepřo/knedlo/zelo nechci:)
6. 12. 2022 07:58
Re: 50 000 € ?
no tak má asi pravdu Dinar. objednal jsem teploměr s čidlem. změřím teplotu ráno a pět minut po zapnutí. jsem zvědavý.
Avatar - lamal
6. 12. 2022 07:56
Re: 50 000 € ?
Clio uz cez zimu a na kratke trasy nejazdi, ma bratíčka :D
Avatar - lamal
6. 12. 2022 07:53
Re: 50 000 € ?
V ramci zaruky na prevenciu proti korozii tj 9 a 5 rokov je kazde auti ok, s tym toho moc neukazes. Tych 20r nie je standard, hlavne ked sa o to niekto nestara, casom prave od kamienkov sa to na lemoch, podbehoch atd na plech dostane. Pozri sa na 2kove octavie... to je koncern nie ?
Ja to mam vo zvyku kvoli tomu co pises, japonske auta... na druhej strane, na rucnej umyvarke to umyjes za 5 minut, pre leňochov to staci aspon po zime dokladne vyumyvat a odsolit nech to je po zbytok roka v klídku.

Zachova to spalovaky v peknom stave aj pre ostatnich :-!
6. 12. 2022 07:41
Re: 50 000 € ?
ano mam a muze to byt jinak, topeni je dobra vec
Avatar - Ozzman
6. 12. 2022 07:01
Re: Dobrý no
Nevím jak teď, ale v létě ty úrokové sazby byly už docela tučné. Přeplatil bys asi 20 - 30 ale i 40 procent ceny. Zalezelo na delce a akontaci
Avatar - Ozzman
6. 12. 2022 06:58
Re: 50 000 € ?
Nemáš, to by si musel mit ručku a manuál v Ramu :D Tam to dává nejmenší smysl (ještě by to mohl být diesel) :D

P.s ja mam taky auto s rucni brzdou, akorat ma automat, tak snad se semnou zase zcne Arese bavit alespon částečneě :D
Avatar - Ozzman
6. 12. 2022 06:56
Re: 50 000 € ?
Jistě, místní EV úderka mi pomalu gumuje mozek :-[]
Avatar - Ozzman
6. 12. 2022 06:54
Re: 50 000 € ?
Ale ta Jawa ma kolem 20 :D Nesrovnatelny, jen mi to prijde fakt pekny, jak to vypada… drsneji, nez je
6. 12. 2022 05:47
Re: 50 000 € ?
Griso není žádný trhač, do sto koní…
6. 12. 2022 05:23
Re: 50 000 € ?
Ty vypínáš autoklimu? To jsem ještě neudělal, že se připravuješ na EVmobilitu? ;-)
6. 12. 2022 05:21
Re: 50 000 € ?
To jsi optimista, 19" RFT mají i v komfort modu předepsaných +3.
Avatar - Mokrous
6. 12. 2022 03:09
Re: Kterou?
U někoho jiného to zas může být naopak :D :D :D
Avatar - twistedTSD
6. 12. 2022 01:33
Re: Kterou?
Aspoň, že jsi postupoval od méně důležitých částí těla po nejdůležitější. :D
Avatar - speedfred
5. 12. 2022 23:35
Re: 50 000 € ?
Ručku netreba, parkujem na rovine.🫣
Teraz mám voz podľa Areseho kódexu, akurát tomu chýbajú dvere a strecha 🫢 , dá sa s tým ale nejako žiť.
Avatar - Ozzman
5. 12. 2022 22:38
Re: 50 000 € ?
Mne když už bere více HD nightster, nebo, já vím, že je to strašně slabý proti tomu, ale moderní Jawa Pérák, škoda, že to nemá lepší performance.
5. 12. 2022 22:24
Re: 50 000 € ?
Jedna z motorek, co koupíš a za dva roky objasného ježdění prodas za den a s pěkným ziskem… a jedna z nejhezčích motorek vůbec (pro mě) - par trubek a motor - nebo jak to bylo v tom filmu:)
Avatar - Ozzman
5. 12. 2022 22:03
Re: 50 000 € ?
Tenhle typ moto se mi líbí, je to krásný, asi jako roadster, kabrio, ale domu bych to vzal asi až jako tak pátou motorku v řadě, nicméně ty už ty normální motorky asi máš :D
5. 12. 2022 21:53
Re: 50 000 € ?
A pak te bolí zada:)
Přemýšlím porad nás Grisem 1200. Ale teď jsi mi to rozmluvil:)
Avatar - Ozzman
5. 12. 2022 21:51
Re: 50 000 € ?
Tak takovou nemam :D Chápu...
5. 12. 2022 21:48
Re: 50 000 € ?
Taky, vesměs motorky na kterých se dá stát, bez toho, ze by to vypadalo divně:)
5. 12. 2022 21:47
Re: 50 000 € ?
Ano, dá se to objednat, ale není to vůbec obvyklé, u ojetých aut to ma tak polovina. U pětek ještě míň
Avatar - Ozzman
5. 12. 2022 21:44
Re: 50 000 € ?
:-[] tak, na Enduru mi to asi nepohoršuje (tedy, jestli si pamatuji dobře, že máš GSo?)
5. 12. 2022 21:39
Re: 50 000 € ?
Ty jsi byl jedináček? Průměrný příspěvek o tobě a tvém evo je obvykle přes půl stránky a obsahuje spoustu čísel, která zajímají hlavně tebe. Ne, nevadí mi to, nečtu to. Ale rad o sobě a svém autě píšeš slohovky.
Mne to tedy opravdu nevadí, ty mas svoje preference a ja zase svoje. Třeba ten podsedák. Tak mi to přej :-|
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 21:28
Re: 50 000 € ?
Nikde jsem nepsal o 1,8 Baru šašku. V B8 Var. jezdím 2,35-2,45 předek a 2,3-2,4 zadek. Pochopitelně podle hmotnosti vozu. Lehčí auta klidně 2,1-2,2 Baru. Na zimu ten vyšší. A je mi fuk, že je bočnice měkčí, nedokážu tu žiletkovou přesnost ocenit v 200 km dlouhé koloně, ani na kostkách a kolejích.
Hluk v autě mi roste až nad 120/130 km/h a motor je ten poslední, co mne ruší. Vždy je to víc od kol a větru.

Pochopil jsem, že nejsem ideální zákazník BMW, který jde pro 320d holobyt + M paket + 19-20" runflat a továrních 2,6+ Baru ať jsou Brusel i perdel spokojení a může to pořádně řezat pod muzeem.
5. 12. 2022 21:17
Re: 50 000 € ?
Tak na motorce se mi to nestalo. Tam spis bolí z dlouhého sezení. Ale ja to střídám, přes město jedu ve stupackach a ulevim těm zádům. Sice si vyslechneš, že jsi pózér, ale stojí to za to:)
Avatar - Ozzman
5. 12. 2022 21:13
Re: 50 000 € ?
No, to je sice pravda, ale třeba když je zima a otřesy, nebo déšť... hele, au, jak o tom mluvim, tak to cítím :D naposledy jsem to měl na jaře :D A to si myslim, že mam i slušné oblečení :D
5. 12. 2022 21:05
Re: 50 000 € ?
Ale na motorce přece průvan přichází zepředu. Ne zezadu:)
5. 12. 2022 21:04
Re: 50 000 € ?
Ty jsi citlivý na hluk na palubě a proto sis koupil chrochtavce :-) :-) :-)
Mimochodem to, že aktuální podvozky BMW snesou
bez obtíží i větší rozměr se doctes v každém druhem testu… pokud tedy netrváš na žvýkačkovém projevu á la 17ky a 1,8 atmosféry
Avatar - Ozzman
5. 12. 2022 21:01
Re: 50 000 € ?
To je vidět, že už jsi starší, já pořád jezdím, zvláště v jižní evropě (tam je na to počasí) stylem "ruka z vokna" :D Mám to rád, klimu pouštím, jen když je to nutné :D
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 20:54
Re: 50 000 € ?
OK, OK. Už mlčím. 20”+ runflat kola jsou ideální pro cestovní komfort a ticho. Náklady pomineme.
Vědí to všichni, jenom já ne. OK.
A polštáře stylem hadr na hadr chrání ledviny a močák a dělají to tak všichni, jenom já ne.
Máš pravdu.
Avatar - Ozzman
5. 12. 2022 20:54
Re: 50 000 € ?
A s ručkou ? (promin, už si to nepamatuju, jen že jsem měl žaludek v kufru :D )
Avatar - Ozzman
5. 12. 2022 20:53
Re: 50 000 € ?
Sedačky vzadu u 7er ? To bych zrovna tipoval, že auto, orientované na posádku mít bude, nezávislé topení chápu.
Avatar - Ozzman
5. 12. 2022 20:51
Re: 50 000 € ?
Focus to neměl ? Já ho tady nikdy nevlastnil, ale myslel jsem, že to má taky skoro každý, až na snad nějaké ty nejnižší výbavy. Vím, že Kuga už to měla i v trendu, naši takovou mívali.

Nezávislé topeí je super, ale to nemam :D Takže já používám jen sedačky, navíc jsem to léta nevyužíval, až když jsem je začal mít u auta s kterým jezdím do práce a přišla první zima, od té doby je to má oblíbená funkce :D
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 20:49
Re: 50 000 € ?
Tak ona ta základní “kůže” je umělá hmota, ne? Stejně jako u Mrcedesu a dalších.
Nappa je fajn, ale rozžvejká se to. Někdo to má rád, někdo to ignoruje, někomu to vadí.
Merino je ještě hedvábnější, ale taky citlivější. Do 3er bych bral jedině Sport sitze Alcantara.
Krémovat sedačky by mě teda mohlo… Já auto 1x ročně vysaju a 4x umyju na wapce. Nekouřím, nežeru v tom, nevozím bordel, psy ani děti, takže pohoda. Jen mám mikrovlákno na skla a klavírní dekory. Auta po mě vypadají jako ze salonu i po 5 letech. A když nedostanu šutrem, tak i lak vypadá jako novej. Nejsem a nehodlám být otrokem auta. Přesto o něj v podstatě pečuju dobře.
Jediné oděrky má od debilů z autorizáku.
Avatar - Ozzman
5. 12. 2022 20:49
Re: 50 000 € ?
Klid, tohle není Nissan, u francouzskyho auta to neva :D
Avatar - Ozzman
5. 12. 2022 20:48
Re: 50 000 € ?
Nejezdíš náhodou na motorce ? Já jen, že v autě jsem nikdy problém neměl, ale z motorky jsem už skončil asi 5x na injekcích, kdy jsem se nemohl hnout :D
5. 12. 2022 20:48
Re: 50 000 € ?
Dekuju. Od někoho, kdo podhustuje 17palcove polštáře pro optimální komfort je to vážně zdrcující.
Chápeš, ze zatímco tebe to třeba nestudí a mě ano je stejné, jako když mne přijdou 20ky s runflat pneu v pohode a ty podhustujes ty balóny? Že některé veci jsou proste individuální?
Nechápeš. Ty mas svět podle Mokrouse a kdo to ma jinak je magor. Proste osvícený člověk :yes:
Avatar - Ozzman
5. 12. 2022 20:43
Re: 50 000 € ?
Nejlepší hadr mívala francouzská auta do cca roku 2002, kýčovité 90s křeslo, měkoučké, velké... holt doba jde jinam
5. 12. 2022 20:42
Re: 50 000 € ?
No ale ty mas nezávislé topení, ne? To bude asi něco jiného
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 20:41
Re: 50 000 € ?
Seš prostě úkaz a nejen pro mne a lítáš od zdi ke zdi. Tvoji obsesi hadrem na hadru prostě nepochopím. Jedině, žes měl i v Tranzitu umělou kůži. A k tomu sis nosil nahřátej podsedák z kamínek? Textilní sedačky prostě nestudí dýl jak 10 sekund i v mrazu. Kůže o pár sekund dýl. Nemají jak předávat chlad.
Hadrová sedačka není kámen, ani hliník, ani ocel, ani voda atd. Mnohem víc je to izolant, než vodič. Takže ten močák je tvůj konstrukt. Prostě to máš v hlavě a nikdo ti to asi už nevymluví.
A neopovrhuju tebou, jen nechápu.
A neomlouvej se, B8 se ti nemusí líbit. To je volba rozumem a ne srdcem.
5. 12. 2022 20:08
Re: 50 000 € ?
vyzkoušel jednou ve Phaetonu a průvan na záda prostě nesnesu, třeba se to už zlepšilo... ale stejně v létě vždycky vozím v kufru dvě-tři trička, z auta vylezu zpocený a zmuchlaný... a může to být textil, kůže, alcantara... je to buřt. Ručník je řešení za stovku a osvědčilo se.
5. 12. 2022 20:08
Re: 50 000 € ?
nesmyslny je tvrzeni servisu (jako obvykle), ze sedacky maj hrat az kdyz na nich nekdo sedi, kdyz to primo vyrobce umi jinak

tvoji reci, zapnu nezavisly topeni a pokud je min nez nastavena teplota pusti se vyhrev sedacky a volantu. Vlezu do teply sedacky, nastartuju a jedu. Totez v lete, vlezu uz na vyvetranou sedacku do vychlazenyho auta
5. 12. 2022 20:03
Re: 50 000 € ?
z 520 jsem po ceste do chorvatska vylezl s bilejma zadama, ta zakladni kuze (a jedina do 3er a z4) je tvrda a nevetrana. Vetranej individual co mam v x5 je bozi a jsem z nej nadsenej (ikdyz mam 80tkm, vylejzam xkrat za den a i pres to, ze to kremuju castejc nez no nic tak po dalsich 80tkm to bude popraskany). V 5er jde jeste nappa, ktera treba v passatu byla super
5. 12. 2022 19:52
Re: 50 000 € ?
Ty máš potřebu opovrhovat někým, kdo si dá po pravidelných špatných zkušenostech - a teď se podrž - dávám si to i do Transitu na hadrový sedačky - podsedák pod zadek, aby za pár hodin nechodil chcát jak koroptev. Nebo kdo si dá v létě pod záda, který se mu prostě po kontaktu s podložkou potí, dá osušku, protože na látce zůstanou mapy od soli a na kůži taky - tam se dají aspoň setřít. Odvětrávání jsem vyzkoušel, průvan na záda taky nesnesu. Tys tohle téma vnesl do diskuse a začal ses do mě sr.át. Tak se teď s dovolením se.ru do tebe. Ten trik s ručníkem jsem odkoukal od kámoše, který ho měl v CL63 AMG, zhruba před 10 lety. Prostě lidé jsou různí. Někdo se nepotí, někdo se potí.
Ty tvoje traumata, že kdo si koupí něco hezkýho se chce ukazovat... Rok a půl jsem jezdil v Transitu a bylo mi to buřt, teď jsem si vzal zpátky osobáka, protože jezdit za pět korun na sto už byl docela luxus... ale zase nebudu jezdit v něčem, co se mi nelíbí, sorry.
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 19:46
Re: 50 000 € ?
Nojono, seš lepšočlověk. Mně ta chrochtavá předokolka stačí. Vyjedu všude, motor mne neruší, na 17" mám i to pohodlí. Na ploužení se v kolonách 70 km/h mám výkonu nadbytek...
Jen ta prestiž mi chybí. Nemám se komu ukazovat... :D

Když si odpustím tu ironii, pětka je lepší auto a nevadilo by mi, ale taky stojí o 50-90% víc podle výbavy. Na druhou stranu by se dalo žít i s Fabií a jejich majitele nepovažuju za lidi 2. až 3. kategorie a jejich autem neopovrhuju. Každý má jiný žebříček hodnot a jiné nároky. Mě B8 přijde až až a v podstatě jako rozmazlování. Prostě všeho mám víc než potřebuju a jedině audio by mohlo za ty prachy hrát líp.
5. 12. 2022 19:36
Re: 50 000 € ?
Co je nesmysl? Nastartuju auto, zapnu sedačky naplno, za pět minut jsou vlažné. Sednu na ne a pak to topí už poměrně rychle líp. Takže mi to vysvětlení trochu dává smysl.
5. 12. 2022 18:53
Re: 50 000 € ?
Každý máme svoje preference. Ja bych nejezdil předokolkovým chrochtavým Passatem na 17”. Do takovýho auta vlezu akorát, když vylezu z baru a stoji tam jenom jeden taxik.
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 18:35
Re: 50 000 € ?
Kdybych už kupoval novou 540i, tak bych asi zvažoval komforsitze s ventilací a masáží a měkkou kůží. Případně opět Alcantaru, pokud bych šetřil a bral sportovní sesle.
Ale určitě bych tam nevozil polštáře a ručníky.
Pokud v autě funguje klima, tak není důvod se potit jako prase. Celou cestu do a z Chorvatska přes den v 35°C ve stínu a jedno tričko a žádnej problém.

Mimochodem Alcantara nevymrzne víc jak textil, protože to je textil. Nevím, kde se pořád berou ty báje o broušený kůži, nebo nějakým zázračným materiálu. Je to jen jinak utkanej plast/textil.
Já si auta specifikuju pro sebe a ne pro druhého kupce. Vždy jsem je prodal v pohodě a za slušnou cenu. Ale chápu, že v pozerské třídě to už může bejt v naší zemi jináč.
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 18:27
Re: Kterou?
No já to právě zkoušel jak o natažené ruce, tak i o záda a nakonec i hlavu a nic. Prostě to lehce klepne, lehce zatlačí a vzdá se to. Rozhodně to není rychlost, která působí zranění. To se mnohem víc člověk křápne doma o dvířka od kredence, když se zapomene.
Ale mohu mluvit jen za Peugeot a VW. Jiné el. dveře kufru jsem detailně netestoval.
5. 12. 2022 18:21
Re: 50 000 € ?
Volvo obzvlášť auta dotažené ze Švédska mají super zimní výbavu, nezávislé topení, vyhrev sedaček vzadu apod. To není zvykem ani třeba u sedmickoveho BMW…
5. 12. 2022 18:19
Re: 50 000 € ?
Čtu, že mas Volvo, tam jsem viděl textilie připomínající to, na čem sedím v obýváku, ale mrkni na základní hadr u BMW, to je proste hnus…
5. 12. 2022 18:08
Re: 50 000 € ?
Mně mrzelo, že jsem to ve Focusu neměl, pak se párkrát svezl s jiným a zaplaťpánbůh, mně ty drátky docela vadily. No a Volvo má nezávislé topení, a to už nezapínám ani vyhřívání sedadel.
5. 12. 2022 18:06
Re: 50 000 € ?
Já bych ji klidně bral, mám to stejně jako Mokrous, kůží do auta nechci ani za zlatý prase.
5. 12. 2022 17:32
Re: 50 000 € ?
tohle je nesmysl, moje bmw umoznuje nastavit s nezavislym topenim/ac pri jaky vnejsi teplote se k tomu ma automaticky zapnout vyhrev/vetrani a totez pro volant.
5. 12. 2022 17:04
Re: 50 000 € ?
Každý se v lete potí na zádech v místě kontaktu. Nezáleží na tom, na čem sedíš.
Alcantara je o trochu lepší. Ale vymrzne víc než textil. A stejně je v aktuálních BMW v kombinaci s kůži.
Kup si 540i s hadrovyma sicnama a pak mi rekni, jak se ti to prodávalo… takový kus je téměř neprodejny…
Avatar - speedfred
5. 12. 2022 16:44
Re: 50 000 € ?
S tým obsadením to mám údajne v Pežotovi na spolujazdcovej sedačke.
Avatar - Emel
5. 12. 2022 16:33
Re: Kterou?
No jenže to víko jede dolů docela rychle a kdyby mě v té rychlosti kříslo do hlavy třeba tím zámkem, tak to bych se úplně nepotěšil (bavíme se o kombíku). Já jsem teda zastáncem toho, že nějaký pud sebezáchovy by člověk mít měl a není potřeba dávat na nůž varování, že je ostrý... ale podle mě ja za tím přesně obava z toho, že by to někoho jeblo po hlavě a ten by je pak žaloval :-)
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 16:16
Re: 50 000 € ?
Kůži se zásadně vyhýbám. Preferuji vždy kvalitní textil a ideálně Alcantaru, či její obdoby. V tom se nekloužu, nemrznu, nepotím a po 5 letech sedačka vypadá jako nová. Kůže je drahá, zmačká se a delší dobu drží teplotu. Když už, tak jedině nějaký exkluzivní varianty s prošíváním a ventilací atd. To je zase ranec navíc a spousta potenciálních problémů a stejně se mi v tom nesedí tak dobře jako v textilu. Takže já se nepotím a nemrznu. A nesedím na polštáři.
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 16:10
Re: Kterou?
Kdepak, žádný optický čidlo. Normální senzor odporu. Jakmile musí mechanismus vyvinout vyšší výkon k zavírání dveří, pochopí, že jde o překážku a zastaví se. Má to tak “90%” výrobců.
Já to mám naopak rád. Čisté ruce. Hlavně teď v zimě. Navíc B8 FL má haldu vychytávek.
Otevřeš podkopnutím, nebo klíčkem, nebo páčkou, nebo znakem (s krytou a čistou kamerou), podle toho, co se ti hodí víc podle situace. V systému nastavíš, zda chceš roletku vytaženou, nebo po otevření o 50% odsunutou. Případně loktem, krabicí, hlavou… klepneš a zasune se celá.
Když zase odcházíš máš hafo možností. Roletku sice už musíš manuálně vytáhnout (nebo teda měl bys, aby tam nikdo nečuměl), ale víko pak můžeš zavřít mnoha způsoby. Sedíc za volantem zavřeš páčkou ve dveřích aniž bys vstal. Nebo klíčkem (bohužel jen na blízko = de.bi.li.ta), nebo kopancem, nebo tlačítkem okamžitého zavření a nebo tlačítkem se senzorem přiblížení, kde ho aktivuješ a pak v klidu bereš těžkou krabici a odcházíš a jakmile se vzdálíš, dveře se zavřou.
Takže až na nesmyslně obrácenou logiku ovládání klíčkem, kde by mělo jít otevřít spíš blízko auta a zavřít na dálku, je to vlastně téměř dokonalý. Já osobně bych spíš (být výrobcem) nastavil nějaký bezpečnostní postup, sekvenci pro otevření na dálku. Třeba 2x krátce stisk a potom 5-10 sekund držet. Aby se to tak snadno omylem neotevřelo samo. U zavírání nehrozí naopak vůbec nic.
Jediné co mne napadá, že výrobce nevěří 100% senzorům odporu dveří a v případě kombinace jejich poruchy, de.bi.li.ty majitele vozu a nějakého šíleného dítěte, které by tam položilo hlavu na hranu kufru, aby hrana dveří mířila přesně na krk, tak by teoreticky mohlo dojít ke zranění. Ale smrt bych i tak vyloučil, protože ten motor přepereš velmi snadno rukou a dveře si nastavíš kam chceš bez ohledu na motorky.
5. 12. 2022 15:56
Re: To neee...
Cena se posuzuje těžko, protože nikdy nenajdeš 2 alternativy od různých značek s nachlup stejnou konfigurací. Navíc každá značka má výhodu někde jinde. Obecně jsou ceny vystřelený nahoru, ale akce jsou, je jich míň, ale jsou.

Mě přijde dát 1.1m za jakoukoliv Oktávku jako úlet. Peníze na auta si musím vždycky nejdřív vydělat, takže každý nákup hodně promýšlím, netíhnu k žádné značce a vždy vybírám co mým požadavkům vyhovuje nejvíc vs cena.

Touhle perspektivou je Octa RS bez šance..
5. 12. 2022 15:53
Re: 50 000 € ?
Jestli platí co psal Dinár tak je to stejně úplně k ničemu. A jestli ti klima řeší zpocene zada z kůže tak gratuluju.
Avatar - Emel
5. 12. 2022 15:41
Re: Kterou?
Jako že to zastaví o hlavu nebo ještě před tou hlavou díky nějakému čidlu? Podle mě je důvod právě ta bezpečnost... respektive... myslím, že žádné optické čidlo tam nebylo :-)
PS: elektrickej kufr je pro mě zrovna zbytná věc, za kterou bych peníze neutrácel.
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 15:23
Re: Kterou?
Děsná 3,14čovina.

VW to prostě pos.ral jako u mnoha jiných věcí. Smutné je, že ani po letech nejsou schopni tuhle 3,14čovinu přiznat a 2 řádky softu opravit. Fakt by mne zajímalo logické zdůvodnění.
Ale ono není
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 15:22
Re: Kterou?
To by byla asi děsná smrt. Zvláště u systému s ochranou proti přiskřípnutí. 😄
Zkoušel jsem na mnoha autech a normálně se to vždy zastaví. Takže to nikomu neublíží.
VW to prostě pos.ral jako u mnoha jiných věcí. Smutné je, že ani po letech nejsou schopni tuhle 3,14čovinu přiznat a 2 řádky softu opravit. Fakt by mne zajímalo logické zdůvodnění.
Ale ono není.
Avatar - Emel
5. 12. 2022 15:00
Re: Kterou?
Že to nejde dálkou zavřít je asi proto, abys nevzal někoho do hlavy :-)
Avatar - Emel
5. 12. 2022 15:00
Re: Kterou?
Takhle... já jsem si prolezl forum abych vůbec zjistil, co udělat jde a co ne... a pak i najdeš reference na lidi. Z toho co jsem chtěl já je všechno úplná trivka krom toho startstopu... ten se řešil tehdy tak, že se změnilo nějaké mezní napětí, které SS považuje za minimální aby se mohl aktivovat.

DSG - právě, tam to musí být nějaká mapa v závislosti na poloze plynu, otáčkách, tlaku turba a já nevím co ještě... tam už bych to svěřil jen profíkovi.

Zavírání kufru dálkou byla fajn drobná vychytávka... myslím, že se dala nastavit i rychlost, ale to už si nejsem jistej.
5. 12. 2022 14:43
Re: Kterou?
aaa diky za pripomenuti. Ten kufr byl snad nejvetsi provar, kolikrat jsem nechal kufr otevrenej plnej naradi na ulici.. Totiz ovladac od nezavislyho topeni je presne tak velkej, aby v kapse zmackl kufr. A pak to nejde zavrit. Konkurence to ma naopak, zavrti jde na dalku ale na blizko pouze otevrit. Navic topeni jde u bmw na volny tlacitko na ovladaci.
Avatar - Ozzman
5. 12. 2022 14:25
Re: 50 000 € ?
Jo, to nerozporuji, mne to neva, ale vím, že to někomu vadí.
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 14:21
Re: 50 000 € ?
No vidíš to a já nechal stát jednoho Golfa 9 let a druhýho 5 let před domem a spodek nemyl nikdy, jen občas wapkou bordel a světe div se, oba jako nový.

Vykvetlý auta jsou buď jinej koncern s čímž nemám dlouhodobé zkušenosti a nebo zbastlený opravy, případně na podvozku odřený nátěry mechanicky o šutry a podobně.
Řádně z výroby ošetřená kastle + podvozek vydrží 20 let jak nic, dokud to neprodřeš mechanicky na kov.
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 14:13
Re: Kterou?
Nejde o pětikilo, ale o to, zda ten člověk ví co dělá a nebo jen machruje...

To zavírání kufru klíčkem, to je taky věc... Otevřeš to klidně z okna omylem, když si přimáčkneš klíč v kapse, ale zavřít to nesmíš. Ideálně, když prší a nebo stojíš v nějaké vyloučené lokalitě, mezi "hrajícími si dětmi" a ty jsi v 8. patře...

U tý DSG to je už fakt složitější a jdou tam nastavovat i tlaky na spojky a rychlosti reakcí a fůra jinýho, ale mě by stačily mezní hodnoty otáček, případně reakce na plyn trochu méně bruselská.
Ta převodovka je super, jen ji správně nastavit. Včera jsem v kopcovitém terénu jel skoro celou cestu na "S", protože jsem jel "pomalu" a slušně. A paradoxně v "S" se dá jezdit nejlíp pomalu a v "D" se zase musí jezdit razantně. Je to padlé na hlavu a úplně opačně.
Avatar - lamal
5. 12. 2022 13:52
Re: 50 000 € ?
Na Cliu je tragicke vyhrievanie sedadiel, chapem ze je to dane triedou a kozenkou na RS sedackach, ale aj tak je to komicke.
V Aurise, alebo v Octavii to maka po 10s.
Avatar - lamal
5. 12. 2022 13:50
Re: 50 000 € ?
Súl musis aj tak umyvat, s kludnym svedomim ju nenecham na svojom aute viac ako tyden... to plati aj na podvozok, podbehy, lemy.. Na rucnej umyvarke to skuseny striekač zmakne za 50 Kč.
Avatar - Emel
5. 12. 2022 13:43
Re: Kterou?
Převodovka už je asi vyšší dívčí, do toho bych asi úplně nehrabal.
Ale ano, přesně... zadní světla při daylightu, otvírání i zavírání zadního víka na dálku a bez pípání, vypnutý start/stop a v tom nejsport režimu i stabilizace, nějaké blbinky v osvětlení auta... až na ten SS je to všechno snadný, SS se dělá nějakým workaroundem.
Sám nebo ne, to je fuk... když ne sám, tak najdeš někoho s kabelem a dáš mu třeba pětikilo, nebo dvě.
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 13:40
Re: 50 000 € ?
Ty drátky možná ve finále fungujou líp, než ta fólie, ale zase ne každej snese se přes ně koukat, hlavně v noci a dešti a podobně.
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 13:39
Re: Kterou?
Tak pokud si to umíš odstranit sám trvale a bez komplikací, tak potom je to paráda.
Štve mě, že u dealera ti neudělají nic, přitom určitě jde nastavit fůra věcí. Bylo by super, kdyby ti na přání nastavili otáčky u DSG, zadní denní svícení, nastavení zvuků, asistentů atd... Ale bohužel vždy jen neoficiálně.
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 13:23
Re: To neee...
Teda teď jsi mne trošičku nas.al... :-! :'-(

Sice to bude poloviční holobyt, ale ta cena je luxusní. Pokud by se to krapet vybavilo, šlo by to o 200 vejš, jako nic, ale pořád by to bylo super. Když uvážím, že jsem za Passat v předokolce (ale extrémně vybavenej) dával ještě před šíleným zdražením a po všech mega slevách skoro o 150 víc... To by mě omejvali. Bejt tenkrát tahle možnost, neváhal bych ani vteřinu. Tenkrát ale nebyla a vybavená A4 mi vycházela i v předokolce za 1,8M s daní jako nic.

A4 je sice menší, ale technika podvozku a odhlučnění + audio je na jiným levelu.
Avatar - Emel
5. 12. 2022 13:22
Re: Kterou?
Jasně jasně, píšu za sebe... a jinak je fajn, že tam je i ta nafta i ten PHEV... ale ne pro mě.
Umělý zvuk je otázka pěti minut s kabelem... svým kuriózním způsobem se mi ten umělej zvuk vyplatil, protože jsem při té příležitosti nastavil deset dalších věcí :-)
Avatar - Ozzman
5. 12. 2022 13:20
Re: 50 000 € ?
Já mám všude textil, Renda hřeje v cyklech, tam není regulace intenzity nic, jen zapnuto, vypnuto, Ford jede pořád. Ona - když mi starší MK4 zamrzla před lety na horách, rozpustilo to za chvilku i vrstvu ledu, stejná archaická techonolgie - drátky, má ji MK5/Kuga MK2, obojí pořád stejně funkční.
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 13:14
Re: Kterou?
To záleží od požadavků řidiče. Kdo chce řádit a řadit a baví ho to, tak si vezme manuál benzín. Kdo už řadit nechce, vezme DSG benzín a kdo lítá dálky a řeší náklady a univerzálnost vezme naftu 4x4. A kdo se nechce natřásat a chce pohodlí, vezme mnohem radši Scouta.
A kdo nechce úžasný infotainment, ten jde pryč.

Na RS se mi vždy líbil design, brzdy a vedení stopy. Vadil mi ale tvrdý podvozek, u OIII příšerný sedačky a odporný umělý zvuk, který u původního RS u OIII nešel vůbec vypnout, pak asi nějak jo, to nevím přesně a dnes se po každém startu musí vypínat znovu a znovu.
Možná, že OIII FL s DSG byla lepší, ale nezkoušel jsem. Vždy už jsem dával přednost plavnější a tišší jízdě. Ale na vyblbnutí jsem zkoušel G7 FL GTI něco, mělo to DCC a 265 koní a DSG a byla s tím docela sranda, ale stejně bych to nechtěl.
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 13:05
Re: 50 000 € ?
Mohl bys tuto úvahu více rozvést? Je něco blíž motoru, než klika?
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 13:03
Re: 50 000 € ?
Já nepozoruju zásadní rozdíl u látky a Alcantary mezi plus 5°, 0°, nebo -15°C.
Sednu zapnu, za 20 sekund to hřeje. A za dalších 10 s. to cítím i přes zimní bundu.
Starší tlustá kůže, nebo naopak plastová EKO kůže bez perforace trvá dýl, protože je tlustá a víc izoluje a když navíc kůže ve vlhkém interiéru drží % vody, tak to musí prohřát.
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 12:58
Re: 50 000 € ?
Ano i ne. Posypová sůl v teplé garáži pracuje mnohem lépe, jak venku při teplotách kolem nuly a pod nulou.
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 12:56
Re: 50 000 € ?
Mig má polštářky a na léto ručníky... :D :D :D

My ostatní máme výhřev a klimu :D :D :D
Avatar - Mokrous
5. 12. 2022 12:55
Re: 50 000 € ?
VW hřeje volant vážně trochu pomaleji, ale není to zase tak, že by bylo dřív v autě horko a byl zbytečný. Když neškrabeš a hned jedeš, tak chvilku čekáš, když jdeš škrabat a běží motor, tak sedáš k horkýmu volantu. Asi mají silnější vrstvu kůže a nižší výkon, ale zase to vydrží a nerozbíjí se to a neošoupe za 14 dní, jako u některých značek.
Ta prodleva mně ale trochu štve, protože po chvilce, jak to začne topit, tak to okamžitě vypínám a ono to hřeje ještě dlouho po vypnutí a někdy až zbytečně moc. Nepálí to, ale není mi to úplně příjemný. Ale dá se to.
Někde jsem viděl recenzi, ale nevzpomenu si na značku a typ vozu, kde říkali, že nemá cenu si za volant připlácet, že dřív se vyhřeje interiér.
Avatar - Ozzman
5. 12. 2022 12:40
Re: 50 000 € ?
Mám stejnou zkušenost, Ford, Renault (tomu je 14 let)
Avatar - Ozzman
5. 12. 2022 12:39
Re: 50 000 € ?
Cože? Já mám vyhřívané skla ve Fordech už mnoho let a i vrstvu ledu to roztopí do pár minut, vše ostatní do 2-3 minut dole, je to klasika s drátky. Vyhřívání sedaček taktéž i ve velkých mrazech funkční, co pamatuji největší extrém byl - 18 předloni v zimě a starej Megan hřál do sedačky cca do 5 minut, modernější auta hřejí rychleji.
Avatar - Emel
5. 12. 2022 12:31
Re: To neee...
Ta cena se těžko posuzuje, když mainstreamová konkurence dokonale vyklidila pole. Ale když se mě zeptáš, kolik by měl stát kombík této velikosti s 200k naftou a vMax 240, automatem, 4x4, adaptivním podvozkem, masážníma sedačkama v alcantaře a tak... tak mi v dnešní době nepřijde 1,1M jako nějakej úlet.
Jasně, ta A4 je hezká nabídka (pouze pro podnikatele)... ale bude to holátko (16" kola a tak). Jinak to ale beru... pokud můžu mít za podobné peníze A4 s podobným výkonem, asi bych radši tu A4, pokud se do ní teda vejdu... za ty prachy super.
5. 12. 2022 12:17
Re: 50 000 € ?
Takže aby to fungovalo musím si sednout na studenou sedačku a počkat až to pojede, geniální. Zánět močáku jistý. Zůstanu u toho polštáře :)
5. 12. 2022 12:14
Re: To neee...
Prostě průměrný auto, ani velký, ani malý, ani rychlý, ani pomalý, atd... Nemyslím to nijak hanlivě, oktávka v rozumný fleetový konfiguraci, za rozumnou cenu je dobrý auto, párkrát do roka se s ní svezu, mám ji rád.

Ale na testovaném autě mi vadí ta falešná sportovní image a hlavně cena neodpovídající technice. Něco jako "dobrý" kafe ve starbucksu...

3er 320xd nebo ta A4, jasně, ty nemaj tak velkej kufr ;)
Avatar - zaplosak
5. 12. 2022 11:19
Re: 50 000 € ?
V řádu vteřin hřeje volant - na to byla má reakce, mohl jsem to tam zmínit pardon
5. 12. 2022 11:17
Re: 50 000 € ?
U BMW obvykle vychází udávaný výkon na výkon na klice. Jinými slovy tipoval bych, že ovce bude mít tak o 5% víc, než je udávané a bávo o 15%.
Avatar - Emel
5. 12. 2022 11:05
Re: To neee...
Průměrnej v rámci čeho? :-)
Jestli tu budeme srovnávat s 3er a A4... :-)
5. 12. 2022 10:50
To neee...
Takže tu máme průměrnej kombík v naftě, s fancy barvou, na velkejch kolech, co má zmršenou ergonomii, vlastně není moc úspornej, převodovka pořád nevyladěná a stojí 1.2 m ?? Úlet..

Tohle je sice akční nabídka a bez cool barvy, ale když už bych nutně potřeboval kombik v dieslu: https://www.audi.cz/…us/audi-a4-avant
Avatar - Dinar
5. 12. 2022 09:49
Re: 50 000 € ?
Sedačka by neměla hřát, pokud se na ní nesedí, alespoň tak mi to vysvětlovali v servisu, výhřev je sice zapnutý (kontrolky svítí), ale má to být spojeno s čidlem zatížení, pokud na sedačce nikdo nesedí, netopí.

Jinak, zrovna u bmw mi přijde, že během dvou minut mi výhřev griluje balls, tři čárky tam mám max ty dvě minuty, pak jdu na jednu a po pěti minutách to musím vypnout. Jedno jaký model, jedno jaký potah. Ale např. u TT v kůži se mi zdá to vyhřívání o hodně slabší, tam jsem jel na max hodně dlouho.
Avatar - Emel
5. 12. 2022 09:33
Kterou?
No to je úplně jasné - testům navzdory. Benzín, manuál. Možná by mi to svezení vyvrátilo, ale kdybych měl objednat teď od stolu, moc bych nepřemýšlel.

Jinak - ta price / value už není tak skvělá, jako když kolem roku 2013 stálo RS 600 vč. daně... ale pořád - dynamika, prostor, výbava, jízdní vlastnosti... pořád jedna z nejlepších nabídek rodinného kočáru bez větších kompromisů.
Avatar - Tomogo
5. 12. 2022 08:30
Jsem rád...
... za tyto recenze. Vždy, když to auto vidím, tak se mi líbí. Naštěstí si přečtu recenzi a hned mě to přejde. ;-)
Ten infotainment je katastrofální, jeho ovládání ještě horší a to auto, jako celek, už taky není taková hitparáda.
5. 12. 2022 08:28
Re: 50 000 € ?
celý den sněží, pak to trochu povolí, na noc to přimrzne. krusta jako prase. v řádku vteřin ti to odmrazí? nevěřím. to nemluvím o pěkné ledovce, když máš na celém autě 1 cm krunýř a ani neotevřeš dveře do auta.
5. 12. 2022 08:27
Re: 50 000 € ?
v garáži stojí opravdu potřební:)
5. 12. 2022 08:26
Re: 50 000 € ?
no ale když je to po studené noci vymrzlé, tak to stejně trvá. nejde to zapnout bez zapnutého motoru. takže do toho musíš vlízt, zapnout to, pak si jdu něco uklidit do garáže a za deset minut se na tom dá sedět. když na to sednu hned a čekám, než to začne působit, prochladím se. Takže ve finále mám pod zadkem malej polštář jako předtím na čisté kůži a po pěti minutách to jde pryč. Ano, nejlepší je textil. Ale nezávislé topení na dálkové ovládání je podle mého úplně nejlepší.
Teď vyzkoušeno, deset minut zahřívání sedačky, vlažná, dá se na to sednout. Polstarek za stovku stokrát lepší
5. 12. 2022 08:12
Re: Re: 50 000 € ?
Krasna fico dan na podporu predaja novych vozidiel a obnovy vozoveho parku. Uz nejeden politik buchal do stola, ze sa to zrusi a stale nic....
5. 12. 2022 03:42
Re: 50 000 € ?
Ano, nevím jaký jiný materiál na sedadlech začne propouštět teplo za pár vteřin jako alcantara nebo textil. Nejlepší vedení tepla a okamžité vyhřívání.
Avatar - Barry Lyndon
5. 12. 2022 00:44
Re: 50 000 € ?
Ceny neprémie a prémie se sbližují. V poslední době prý relativně nejmíň zdražuje Porsche :D :yes:
Avatar - POP ART
4. 12. 2022 23:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
4. 12. 2022 23:26
Re: 50 000 € ?
Zato jsi ale rodilý de.bil, ty webpavlíku. Tak si založ dalších 178 profilů a vymýšlej další nicky, ty nicko defektní. Když ti to dělá dobře...
Někdo se rád nají, někdo si vrzne, někdo si pustí hudbu, někdo si jde zaběhat, nebo na ryby a potom je tu cocot jako seš ty a ten jen prudí ostatní a ukájí se tím. Gratuluji. Získáváš cenu Defekt roku.
4. 12. 2022 23:14
Re: 50 000 € ?
Dobrý výběr vozu! :-) :yes:
Avatar - POP ART
4. 12. 2022 23:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
4. 12. 2022 23:12
Re: 50 000 € ?
To seš ty, debi.le, co tady klikáš všem mínusy a ani neumíš napsat česky větu?
Avatar - POP ART
4. 12. 2022 23:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
4. 12. 2022 22:58
Re: 50 000 € ?
100% musí být něco špatně. Jak textil, tak kůže/alcantara v několika autech vyhřívala vždy do 20 sekund. 10 minut bych to ani nevydržel. Leda bych měl zimnici. Vypínám to dřív, než vyjedu z města. 2 minuty max.
Avatar - Mokrous
4. 12. 2022 22:51
Re: 50 000 € ?
Co to máte všichni za auta? Výhřev Alcantara sedaček funguje dřív, než se vymotám z parkoviště, čelní okno to samé, zrcátka taky neškrabu, jen zapnu a ono to steče, volant trvá nejdýl, někdy i 1,5 km.
4. 12. 2022 22:20
Re: 50 000 € ?
Dat 4000 za registraci - tipuju, ze tolik by chteli za Giulii - no nevím :-(
4. 12. 2022 22:19
Re: 50 000 € ?
Dá se řešit aftermarket a funguje to líp, než original. Ten ma fakt velké zpoždění. Vyhřívané hefty v letošním roce příjemné překvapeni, predtim dvě polohy přepínače - nedají se udržet ruce a nedají se udržet ruce ani půl sekundy:)
Teď už to alespoň odstupňovali…
Celkove dálkový start u atmosférického motoru dává smysl, turbo neohreje vzduch na volnobeh ani z deset minut. Nedávno to tady někdo rozporoval, ale proste atmosféra je v tomhle král - nejvíc odpadního tepla.
Avatar - speedfred
4. 12. 2022 22:01
Re: 50 000 € ?
Na moto by som rád výhrev sedadla ale u BMW chcú sa dorobenie nezmysel, to radšej vymením moto :-[]
Alcantaru som som mal v 235 a to som si pochvaľoval za rýchlosť výhrevu, tam to bolo moc dobré.
Avatar - speedfred
4. 12. 2022 21:57
Re: 50 000 € ?
Počul som, ja na SK nemám žiadne vozidlo.
4. 12. 2022 21:57
Re: 50 000 € ?
Nezávislé topení jede i na benzin.
4. 12. 2022 21:47
Re: 50 000 € ?
Ja se tomu nesměju! Kamos obchoduje s autama (od Košic) a všechno registruje přes CZ… ty slovenské poplatky jsou šílené
Avatar - xxc
4. 12. 2022 21:46
Re: 50 000 € ?
Cez kozu aj mne vyhrev nabieha subjektivne pomalsie, tak to moze byt. Mne nepride vhodne susedom smradit s dialkovym startom diesla, uz dost nadavaju, ked palim v peci plasty a odpad :-)
4. 12. 2022 21:46
Re: 50 000 € ?
Vymrzlé auto, alcantara - ne kůže - začnu to cítit až za dlouho. Totéž na motorce. Trva to. Nezávislé topení je nej :yes:
Avatar - speedfred
4. 12. 2022 21:32
Re: 50 000 € ?
Každé €uríčko sa počíta.
Avatar - speedfred
4. 12. 2022 21:30
Re: 50 000 € ?
S tými sedačkami musíš mať niečo zlé, ja ich vypínam po 10min a kludne aj skôr.
Nezávislé kúrenie sa mi vyplo po 20min a v 90% prípadov sa dalo hneď vyraziť.
Teraz mi toto všetko rieši dialkový štart.
4. 12. 2022 21:12
Re: Dobrý no
Jo a zá pár měsíců bude majitel reklamovat volant kvůli vadnému kapacitnímu snímaní "travel assist" se kterým ci koncern neví rady... A za krásných 1 248 000,-
Avatar - m.z.
4. 12. 2022 20:33
Re: 50 000 € ?
Hodinu? To jezdíš ze Sibiře? Za 15min to musí rozmrazit tak, že jen setřeš vodu stěračem.
Avatar - xxc
4. 12. 2022 20:07
Re: 50 000 € ?
Prave naopak, mne sa to vzdy zahmlieva, uz by som elektricke auto bez vyhrievaneho celneho skla nechcel. Uvidime realne skusenosti. Ano, mozem zapnut vyhrievanie hodinu pred jazdou, ale je to zbytocna strata energie, vsetko predhrievat, mne by stacilo aj celne sklo. Bocne okna samozrejme oskrabem, auto ocistim, ale kto uz niekedy skrabal, tak asi vie, ze je trosku rozdiel skrabat vsetko a skrabat polovicu. Zadne neskrabem, to sa rychlo ohreje a zotriem, tak predpokladam ze nieco podobne bude aj pri prednom.
4. 12. 2022 19:54
Re: Dobrý no
Co teď stojí taková kára na dluh? Při te inflaci je to asi super způsob, jak zhodnotit úspory:)
4. 12. 2022 19:51
Dobrý no
Vítejte do zlých časů.
Auto nevalných kvalit, v názvu "Challenge", cena 1.2mio.
Připomíná mi to dvě věci:
1) recenze Škody Felicia Kombi zde na auto.cz někdy z roku 1996, cena byla tehdy 450.000 Kč, což byla na tu dobu ohromná částka.
2) výrok Klause Schwaba "nebudete nic vlastnit a budete šťastní".
Ach jo.
4. 12. 2022 19:38
Re: 50 000 € ?
No ale zapnes to všechno naraz, nemusí běžet motor, vyhrev skla se po čase sam vypne, proste nejlepší způsob.
4. 12. 2022 19:34
Re: 50 000 € ?
Staci zapnout vyhrivani dostatecnou dobu pred jizdou.

Podle me vyhrivane sklo je u EV zbytecnost.
Ja ho nemam jeste jsem snad neskrabal. :-)
Avatar - xxc
4. 12. 2022 19:29
Re: 50 000 € ?
o 170€ vyssia registracna dan na Slovensku :-D
4. 12. 2022 19:14
Re: 50 000 € ?
To BMW má ale jenom 140kW, Octavia 147 a to je víc.
Avatar - xxc
4. 12. 2022 19:11
Re: 50 000 € ?
Neviem, este som neskusal, ale presne iX1 som prestal uvazovat preto, ze nema vyhrievanie skla :-) Mozno tomu trosku pomoze, lebo nezavisle kurenie pouzivam, len musi kurit dlho, aby to vsetko rozmrazilo.
4. 12. 2022 18:52
Re: 50 000 € ?
Podle mého existuje jeden smysluplný příplatek, co se týče zimy a parkování venku. Jmenuje se nezávislé topení. Jinak mi výhřev sedaček funguje po deseti minutách, když jsou opravdu mrazy. Když namrzne čelní sklo, vyhřívání čelního skla potřebuje 15 minut, než to rozpustí. Škrábat auto musíš tak jako tak. Když opravdu nasněží, stejně budeš škrábat boční skla, zrcátka... Garáž nebo nezávislé topení.
Avatar - xxc
4. 12. 2022 18:40
Re: 50 000 € ?
ma to bmw vyhrievanie celneho skla, ci budem skrabat kazde rano v zime?
4. 12. 2022 18:22
Ach jo
Než vyslovím její názv, zemřu sešlostí věkem. A čemu je vlastně ta herka dobrá?