Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4Motion 140 kW Elegance – Veterán, který stále umí

Životní cyklus druhé generace Volkswagenu Tiguan se pomalu uzavírá a ještě letos by nám německá automobilka měla představit nástupce. Měli bychom kvůli tomu současné provedení snad už přehlížet?
Zpět na článek
29. 1. 2023 20:28
Re: 2.0 tsi
Rozhoduji se mezi objednanim Tiguanu Allspace TSI 140 kW a TDI 147 kW. Mam za sebou predvadeji jizdu v kratkem Tiguanu s TSI 140 kW a v Tiguanu Allspace s TDI 147 kW. Spojeni motoru s DSG a celkovy pocit (tichost motoru a reakce na plyn) byl v TSI 140 kW lepsi. Skrz spotrebu paliva pri sviznejsi jizde bych se ale priklanel k TDI 147 kW. Muzes prosim pridat nejake blizsi poznatky? Jezdim prevazne kratke trasy, tam dava TSI smysl. Pak ale jedu jednou za dva mesice 2x 600 km sviznejsim tempem po dalnici a tam zase vitezi TDI.
Avatar - Mikesus
28. 1. 2023 21:07
Re: ........
Tohle je ale přímý konkurent za stejnou cenu. Nebo nesmím psát konkurenci jen kvůli tomu, že je ve stejné ceně?
Ty jsi rozjel úplně jiné téma, a to prevodovku, ve kterém udajne cpu Toyotu, o které jsem nemluvil. Tak se ptám, kde v tomto vláknu píšu o toyote.
Avatar - Mikesus
28. 1. 2023 21:06
Re: ........
Ja v EV couvam denně. Už mám připravené i video, že dojedu na milimetr jak nic. Ty tvrdíš, že se to nedá, že s dsg to narozdil od EV jde. Tak prosím taky priprav to video a rád se podívám a postnu své.
Klidně řekni podmínky, já to mám na milimetry od nárazníku a oje vozíku. na to si troufneš?
26. 1. 2023 10:39
Re: 2.0 tsi
jazdim 2.0 TSI 140kW v Tiguane Allspace, predtym som jazdil 2.0 TDI 147kW a TSI urcite nie je lenive a pomalsie :)
A zvuk je velmi prijemny, urcite nie hlucny. Neporovnatelne prijemnejsi ako TDI.

Akurat je to v tak velkom aute co sa spotreby tyka citlivejsie na profil trate a styl jazdy, viem ist rovnaku trasu pri predvidavej jazde za 7,7 aj bez rozmyslania za 9,2 litra, pri takmer totoznom celkovom case (bez zbytocnych akceleracii a pod).
26. 1. 2023 10:36
Re: ........
Bluetooth ma Tiguan samozrejme v serii aj zakladny model za 25.000 €.
Za priplatok je sada Comfort, kde sa pri polozke pise, ze ide o externu antenu zabudovanu vo vozidle (lepsi signal) a bezdrotove nabijanie telefonu.
25. 1. 2023 21:42
Re: ........
Poslední příspěvek protože to s tebou nemá smysl. Řídit přesně se to nedá, nedá se regulovat otáčky elektromotoru od nuly do nekonečna bez závislosti na krouťáku (ostatně viz test muldixe Mustangu EV). Střídače mají své limity a o těch tu mluvím. Což se projevovalo v autech o kterých jsem psal. Já to vidím, ty zas vidíš škubání DSG. Oboje tam někde je. Jenže ty prostě odmítáš vidět nevýhody jednoho systému a naopak zveličuješ nevýhody toho druhýho.
25. 1. 2023 21:30
Re: ........
Mikesus
23. 1. 2023 15:37
Toyota RAV 4

Můj první příspěvek v týdle diskuzi o 3 hodiny pozdějc, tady to máš ty Babiši ulhanej...
Avatar - Mikesus
25. 1. 2023 10:50
Re: ........
Toyotu jsi zmínil první ty, ne já. Pak uz jsem jen na to reagoval. Tak netahej do diskuze Toyotu, kdyz o ní diskuze není. Jsi jak Babiš, hazis na ostatní něco, co začneš ty. To uz chceš být taky takový lhář? Napiš, kde jsem tu psal před tebou o Toyotě?
Avatar - Mikesus
25. 1. 2023 10:45
Re: ........
Co je vysoká rychlost na dalnici? Já si dám tempomat na 140 a motor točí max 2400 otáček.
Co by se mělo palit? Víš o tom, ze EV se dá regulovat mnohem lépe než ICE, natož s manuálem? Ano, muze ti prohrabnout cokoliv. Jo a když jsi u toho servisu, highlander, 60tis km za 8tis Kč, včetně čištění brzd. Já bych zas diesel nevytahoval, to ví kazdej že má nejnáročnější a nejdražší servis bez ohledu na značku.
A samozřejmě, hilux je poruchovej, a proto jezdi všude na blízkém východě, Africe, jižní Americe, se vším možným na korbě.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2023 05:54
Re: ........
Vlastne se s tim da souhlasit, s dvouspojkou se da urcite zit a i s tou nez oleje (pokud vydrzi, coz zatim nejeden vyrobce dokazal, ze nemusi platit), nekomu to vyhovovat nemusi, coz akceptuju, do kolon je HDM proste lepsi a to i obycejne, ale nemas pravdu, ze vsechny moderni HDM maji dozivotni napln, nekde jsou i 80 tisic intervaly, ja mam v HDM dozivotni a stejne to radsi menim, stejne jako u dvojspojky.
Avatar - Mokrous
24. 1. 2023 20:27
Re: ........
:D

Tak já nejsem ani fanatický zastánce jednoho a ani zuřivý odpůrce druhého.
Já jen konstatuju, že za mne už DSG dospěla společně s motory do stavu, kdy jí dám přednost před manuálem, který jsem téměř výhradně jezdíval do nedávna. Pak jsem jen nějaký čas jezdil ten Aisin AT8 a krátce též ZF8 a něco v Mercedesu S500, ale tam jsem se nestaral o to, co tam bylo za skříň. Zbylé kombinace už byly na úrovni pár km až desítek km, kde mi bylo tak nějak jedno, čím jedu. Těch aut byl kopec, ale nic, co bych zodpovědně rozebíral.
Mě se e-CVT třeba líbilo na rozjezdy a manévry po městě, ale jak jsem vyjel za ceduli, tak jsem to nedal...
DSG, kdyby někdo naladil pro řidiče a ne pro Brusel, tak by se mnozí asi divili. Viz PDK v Porsche.
24. 1. 2023 19:57
Re: ........
ale jasne, dsg normalne funguje a v nekterejch autech to byla radost (moje r36 opet a zase). Problem je naladeni vw kde to podtaci, neradi v zatackach, neumi reagovat na pokyny plynem atd. Ale to u nich neumi zf ani v sq7 takze nic novyho. A o tom ze vetsina Toyot se k takovy jizde naprosto nehodi ani nemluve.
Ale to hledam neco, co vadi mne. Naprosta vetsina ridicu me ma za blazna a neresi to a je spokojena. Viz mikesus ma nejaky dulezity hodnoty proc ma auto ktery ma rad a vyhovuje mu. Ja to mam zas jinak a ty taky. Jenze ja necpu pod test kazdy kraksny Toyotu. Doufam, ze mu ty auta davaj aspon zadarmi
Avatar - Mokrous
24. 1. 2023 19:17
Re: ........
Tak zase střepem bych to zrovna nenazýval. Už jsem tu psal, že jsem jezdil nejnovější Aisin AT8 v obou výkonových verzích, jak s benzínem, tak i dieselem a chovalo se to hůř jak DSG. ZF8 je jinej svět. To je parádní.
Já fakt nevidím pro běžného řidiče jezdícího po zpevněných cestách a občas v lehoučkém terénu nejmenší problém s mokrým DSG a fakt, že spojuje pevně motor a kola mi vyhovuje. Prostě to rád cítím spojený. Kompletní oddělení kol od otáček motoru je pro mne nepříjemný pocit i když pro mnohé vrcholem komfortu. Rozumím tomu, že v terénu někdo ocení kvality hydroměniče na úrovni ZF, ale na silnici krom trvalé jízdy ucpanou Prahou nevidím zásadní důvod pro to, se DSG vyhnout obloukem, spíš naopak.
Navíc jsem zvědavej, co ty moderní hydroměniče vydrží, když mají všechny doživotní náplň.
24. 1. 2023 18:16
Re: ........
Ale prdlajs nemožný. Žádný EV ani to v tvý hlavně nenechá pálit vinutí motoru. Takže při velkým odporu to buďto prohrábne kola a nebo to prostě nejede. Což je případ PHEV, kdy to není ochotný nechat lehnout popelem. Tesla ochotná je, proto se umí motory odporoučet. Ostatně krom tebe a electrodad každej ví, že i na sněhu eu prostě nejde regulovat tak snadno jako obyčejnej manuál, kde si to necháš klouzat jak uznáš za vhodný. Případně HDM.
DSG je střep jen co je pravda, ale má to taky svoje výhody a nevýhody. Což ty nevidíš, protože s tím neumíš zaparkovat. Zase přehlížíš neoddiskutovatelný nevýhody tý variátorový sekačky, protože ti to prostě nevadí. A když dojdou argumenty, vytáhneš nějakou pseudo spolehlivost Toyoty nebo nedej bože servis. Což možná funguje u malých aut (nevím) ale u Hiluxu to tak jednoznačný fakt není. Ten Francouszkej krám bych ani nevytahoval.
Otáčet se s DSG v terénu nad skalním srázem bylo fakt nepřijemný a bez druhý nohy na brzdě nedatelný (když dáš autohold rozhrabeš si to). Plynule na ledu ovládat protáčení kol EV jde taky pěkně blbě a jak zní variátor ve vysoký ryhclosti na dálnici... Každý má něco, jenom tobě blijou děti v dsg a tetelí se blahem v Toyotě....
Avatar - Mikesus
24. 1. 2023 14:08
Re: ........
Nene, tvoje je cukajici, ne kopajici. Tvuje cukne, při parkování kopne. Dsg občas kopne i při řazení. Jak říkám, spoustě lidem to nevadí, ale neznamená že to tam není. Můžou říct, já to nezaznamenam, ale nemůžou říct, že necuka. Pak je tu definice cuknuti, to už jsme si vysvětlili.
24. 1. 2023 12:05
Spotřeba - děs
Já chápu, že je to SUV, takže si razí vzduchem cestu složitěji, ale se Superbem v 2.0TSI 200kW jezdím po okreskách za stejně, po dálnici dokonce úsporněji (předpokládám, že redaktor nejezdí 160km/h, ale cca předpisově). A nebo má opět redaktor velmi těžkou nohu.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2023 10:57
Re: ........
Ok, zkusím, Já jsem DSG řídil převážně s benziny, stejně jako jiné dvouspojky jiných výrobců, sice ty máš přehnaně citlivý zadek na cukání, ale právě proto, že jsem zkoušel hodně převodovek, tak tam rozdíl cítím. Já si nemyslím, že DSG vyloženě cuká, jsou situace, kdy kopne, jako každá dvouspojka a to parkování na povrchu, kde není uplně rovinka prostě někdy opravdu musí probíhat tím ťukáním do pedálu (stejně jako si mužeš takto podřadit za jízdy, s tím souhlas, to taky dělám - ale i u HDM to tak jde :D). Z principu je nejhorší kombinace hillholdu a dvouspojky, kdy musíš dát plynu více, aby ti povolil, ale zase né tak moc, aby to vyskočilo. Ale hlavně mi příjde na hlavu, že tento "nešvar" při parkování u dvouspojek tady popisovalo už mnoho testerů a odborníků a pořád to někdo vyvrací, aby náhodou se neukázala chyba jednoho technického řešení.

Nejlepší DSG co jsem řídil byla v A3ce s 1.4TSI, za mne plynulá jak powershift a možná i rychlejší - pro tebe kopající, nicméně při tom manévrování na místě a neustálém přeskakování z R na D a zpět to občas poskočilo...
Avatar - Mikesus
24. 1. 2023 10:51
Re: ........
Ne. Jeho dsg necuká ani při parkování. On má totiž úplně jiné dsg než se vyskytuje v jiných passatech. Budu muset nějak vymyslet, jak ti půjčit toho našeho alltracka a dostat ho do Prahy. To budeš koukat.
Avatar - Mikesus
24. 1. 2023 10:49
Re: ........
Presne tak, jsi jen hater. Znáš jednu prevodovku, ale víš jak jsou na tom jiné při parkování. Asi máš najezdeno nula nula prd. Já si rád projedu i jiná auta, hlavně u zákazníků, kteří se o auta taky zajímají. Člověk si s nimi popovida o jejich zkušenostech. Pak taky novy model si projedu na predvadecce. A sám za sebe najedu 45-60tis ročně. Ale jo, beru to, ze nejsem zkusenej řidič, za dobu, co řídím mám najeto na svých autech jen cca 500tis km a nekolik desitek tisic na pujcenych. Určitě jsi na tom lépe a jsi zkušenější a zároveň každý rok, jako u nás ve firmě, chodíš na kurzy bezpečné jízdy.
Avatar - Mokrous
24. 1. 2023 10:46
Re: 2.0 tsi
Pokud jede TSI 140 kW líp, než 140kW nafta, tak nejspíš ten kus nemá 190, ale 210-220 koní. Jinak jak píšeš, když to převodovka drží v oblasti max. výkonu, tak je rozhodující ten výkon. Benzín má sice papírově větší rozsah otáček blízko maxima, abych to víc upřesnil, tak spíš někde mezi 4.400 - 5.800, což je docela dost, ale zase se to číslo dělí odpovídajícím kratším převodem. Diesel je na maximu spíš mezi 3.600 až 4.400, ale zase má delší převod. Pořád má benzín k dobru cca o 30% větší pásmo otáček, ale jak píšeš je to o převodovce, kam se to trefí.
Tohle je ale zase spíš na videa z Autobahnu a ne z normálního provozu.
Mě spíš vyhovuje mít cca 150 koní už ve 2.500 otáčkách a nemuset to honit.
U litinového předchůdce byl rozdíl hmotnosti trošku znát, ale pořád to nebylo zásadní. No a novej hliníkáč už váží prakticky to samý, co benzín i když má těžší klikovku i písty atd. Ale pohon jako celek už není těžší o víc, než igelitka s malým nákupem.
Nedávno srovnávali v autosalonu Arteony TSI v TDI a 147kW tomu TSI o chlup ujela. Kluci se divili. Asi čekali, že ujede benzín. Ale bylo to o chlup. Není to laboratoř, ale kW jsou prostě kW a fyzika je fyzika.
Často je to kus od kusu. Tolerance, zajetí, model,... Je to vidět i na oficiálních datech výrobce, že někde třeba benzín má uváděno o 0,1s lepší 0-100, ale horší maximálku o 5km/h, právě proto, že převodovka lépe využije ty Nm v blízkosti maxima. To jsou ale nuance, který bez telemetrie nikdo nepozná a neucítí.
Avatar - Mikesus
24. 1. 2023 10:40
Re: 2.0 tsi
No a můžeš jet na nižší převodový stupeň například.
24. 1. 2023 10:36
Re: Re: ........
Ta ista platforma, tie iste motory, prevodovky, interier, soft, iba plasty su horsie
Avatar - Ozzman
24. 1. 2023 10:21
Re: ........
Chceš říct, že s DSG si nikdy nezažil, že třeba v kopci přidáš plyn a auto cuklo trochu více? Respektive, že posun na parkovacím místě nejsou přískoky i když malé ? Sám výše popisuješ techniku ťukání do plynu.... plynulé parkování má třeba hydroměnič už z principu, že tam elektromotor nepouští spojku, ale tlačí to kapalina , abychom zustali u konvenčních pohonů...
Avatar - Mokrous
24. 1. 2023 10:08
Re: ........
Prostě je rozdíl zkušený řidič a hater. No a ty jsi zkušený řidič.
Avatar - Mokrous
24. 1. 2023 10:00
Re: 2.0 tsi
To je mi jasný, že jsi jezdil 140kW. Proto jsem se ptal na rozdíl mezi 140 a 140 :-!
Já myslel rozdíl TSI vs TDI.
Ty nájezdy co jsi měl teda síla... To někdy nenajedu ani za rok :-!
S tím prokluzem jsi mne teď docela zmátl. Všeobecně se uvádí a je to fakt, že DQ381 nechává klouzat spojky mnohem déle, než DQ250 a to až tak, že to mnohým milovníkům DSG vadí, hlavně těm sportovně založeným (GTI, R,...). U DQ500 si ale nejsem jist. Já bych už větší prokluz asi nechtěl. Často jezdím v "S" nejen kvůli dvouhmotě a dobíjení baterie a reakcím motoru obecně, ale taky kvůli omezení prokluzu spojek. "D" je tu víc jako hydroměnič.
Jestli je DQ381 ojeb proti DQ500 těžko říct. Z jejich strany jde o vývoj. Je lehčí, má nižší tření, dostatečný Nm pro většinu R4 motorů, resp. pro všechny, nižší emise (delší interval), má 2 čerpadla atd... Ale zase nějaký díly z plastu atd... Nicméně s těmi se zdá problémy nejsou. Jen s elektronikou resp. senzory polohy spojek u pár kusů z počátků produkce. Zda to bude přetrvávat a bude se jich sypat hromada se uvidí, ale divil bych se, že by to výrobce platil jak na běžícím páse v rámci záruk a nic s tím roky nedělal. Spíš se klasicky dělá velbloud z komára, když se toho prodají miliony kusů a pár kusů z toho má prostě po pár letech závadu.
Mě zrovna po pár letech odešel další 30 kg top model japonskýho "HiFi" zesilovače. Už 3. v řadě. Bohužel mám tu drzost to mít zapnutý v elektrice... To samý kdysi CD. Kazí se prostě všechno...

Já měl nějakej tejden půjčenej Kodiaq 140kW a upřímě jsem z něj docela tekl. Vadil mi výhled z auta, posed, ovládání řízení a především příšerný spojení motoru s DSG až jsem nechápal, jak je to možný. Naopak tlumení podvozku ušlo.
Nejsem si jist, zda tam byla DQ500, nebo už nová DQ381, ale myslím, že ta DQ500.
Hrozně to podtáčelo, nebo naopak přetáčelo ,dole to nejelo a nevěděl jsem, jak s tím jet. Tohle prostě u B8 s EVO nezažívám.
Ale ten rozdíl ve spotřebě teda čumím. To by v B8 s lehčí nohou fakt bylo asi jen litr na 100.
Škoda, že dali pryč to MPI, to mne dost odradilo, jak už jsme si tu psali minule...
Avatar - Ozzman
24. 1. 2023 09:24
Re: ........
HDM a manuál ano + eCVT a EV (vzdyt to jede samo dopředu jak HDM), s DSG a jinou dvouspojkou, nejhoríš v kopci, nebo hrbol a fakt to není sranda, záleží, někdy to jde, někdy ne, nejhorší je kombinace hillholdu + dvouspojky, kdyz se ti to zasekne a ty musíš dát víc plynu, ale né zas tak moc ,aby to nevlítlo do vrat garáže :D .
24. 1. 2023 09:14
Re: 2.0 tsi
tohle je pochopitelne nesmysl. Ma to prevodovku a pokud to dokaze drzet mezi prerazenima co nejvetsi vykon tak to musi jet stejne. Rozhoduje tedy to, jestli tsi mezi nevim 5300-6300 otackama ma porad skoro 140kw a tdi mezi 3000-4000 min, jede lip tsi. Pak je tu pocit, tsi muze byt lehci a rychlejc se nadechovat. Rozhodne ale nejde o maximalni otacky, nybrz o to v jakem pasmu otacek ma motor maximalni vykon a jestli se tam trefi prevodovka
Avatar - Mikesus
24. 1. 2023 09:10
Re: ........
Ja ti zase s EV dojedu na milimetr. A s dsg v terénu to přes hrb dáš taky na milimetr? Co třeba srovnavat stejně situace. Dsg skáče při parkování, nehledě na to, když bys měl přes obrubník ( hrb v terénu), to člověk je rád, že neskončí až někde ve sloupu. Jestli chceš tvrdit, že dsg je jemnější než EV na parkovani, tak tu začínáš zbytečně blejt výmysly. Už z principu a fyziky je to nemožné. S EV i dsg( I jinými robotizovanymi prevodovkami od dalsich automobilek ) mám naparkovano hodně, a rozhodně dsg neni komfortní na jemné parkovani
24. 1. 2023 08:38
Re: ........
Dej mi jakýkoli auto s DSG a na milimetry to bez problémů trefím jako snad každej řidič. Naopak se to pěkně blbě dělá u elektra, kde když jsi v terénu a potřebuješ přejet hrb a hned za ním nenapálit ojí nárazník tak vždycky jedna noha na brzdu a druhá na plyn. A abych předešel diskuzi, dělá to jak BMW, tak Škodovka a Tesla. V tomhle není nad HDM nebo manuál.
24. 1. 2023 08:35
Re: 2.0 tsi
Kodiaq jsem jezdi 140kW, ne 147. Měl jsem to 3 měsíce a cca 15-20tkm, jedno z prvních aut. Ještě s DQ500 (na tahání to bylo super), na rozdíl od tý 381 nebo jak se to jmenuje to mnohem dýl nechalo klouzat spojku, mělo to extra krátkou jedničku, kterou to umělo použít jenom v kopci s vlekem. Ale byla pomalejší, nicméně na moje použití lepší. Prostě převodovka z Transporteru, pak jim došlo, že to jde o*** a udělali to..

Každopádně dlouhodobou jsem měl 8,5 a s TSI 10. Ale jak říkám, jako 206kw to fakt nejede, je to příjemnej motor, ale ne trhač asfaltu. Taky to 206/200kw žralo víc i v menším Superbu. Jinak dlouhodobá na tom Kodiaqu TSI bez mý nohy na rejči je kolem 8-8,5l.
24. 1. 2023 08:32
Re: 2.0 tsi
Ale né, je to normálně bez vibrací. Akorát je to v Kodiaqu, prostě pokud si předtím vylezl z Ska tak ti to přijde hlučný no. Ale fakt to není TDI..
24. 1. 2023 08:29
Re: ........
GLE jezdí kolega (350e) a krom prasklého skleněného dílu nad čelním sklem (jakej idiot tohle neudělal z plechu..) to jezdí bez problémů. Předtím GLC 4 roky a vůbec nic, žádnej problém, spokojenej. Plus teda opět servis GLC po 100tkm byl levnější než Proace...
24. 1. 2023 07:28
Re: ........
Zdvihnuty golf minulej generacie? To si si asi pomylil s T-Rocom.
Avatar - Emel
23. 1. 2023 23:52
Re: No nevím
Bez nápadu - no, možná... asi už stárnu, ale mě většina "nových nápadů" přijde jako špatné nápady :-)
Zejména pokud se bavíme o SUV... SUV z podstaty věci je krabice... a snažit se s tím bojovat formou nějakých SUV-kupé je z mého pohledu kontraproduktivní. Viz Arkana, X4 apod.
Z mého pohledu - kvalitní design stojí na proporcích. Ideál je široký a nízký auto... ale když už teda z nějakýho důvodu mám mít SUV, tak ať je to klidně přiznaná krabice, nějakým způsobem harmonická, bez samoúčelného vlnobití a sedmiúhelníkových podběhů olemovaných devítiúhelníkovým kusem plastu s intarzí tří párů světlometů protažených někam do půlky dveří.
Avatar - Emel
23. 1. 2023 23:38
Re: 2.0 tsi
Tak důležitý je poměr, ne rozdíl... ale jo, obvykle v tom je turbobenzín lepší než turbonafta... a turbonafta lepší než atmobenzín.
23. 1. 2023 21:41
Re: No nevím
Pravda že aspoň není nafouklej jako honiči největšího kufru ve třídě a v R Line vypadá trochu líp ale většina vw mě stejně přijde jako krabice bez nápadu. Ale jak píšeš otázka názoru
Avatar - Mikesus
23. 1. 2023 21:23
Re: 2.0 tsi
s tím TSI jsem nejezdil, ale to TDI mi líné v kodiaqu docela přišlo.
Avatar - Mikesus
23. 1. 2023 21:22
Re: 2.0 tsi
takže při plném plynu se to rozklepe a nýtuje jako TDI?
Avatar - Mikesus
23. 1. 2023 21:20
Re: 2.0 tsi
nepojede, protože diesel ve vysokých otáčkách umírá a nemá kam přeřadit už, narozdíl od benzinu, který má využitelných o minimálně 2000 otáček víc.
Avatar - Mikesus
23. 1. 2023 21:18
Re: ........
ano, to je taky varianta. Pak záleží na jak kvalitní kus natrefíš. Nevím jak u GLC, ale jeden nás zákazník s GLE a GLS si stěžuje, že je furt v servisu. A druhý si loni koupil GLC ( prý hodně výhodně, takže chápu ), k tomu má GR yarise a po vyzkoušení highlandera si ho objednal místo GLC.
Avatar - Mikesus
23. 1. 2023 21:15
Re: ........
já nemluvím o parkování, ale o jízdě. parkování je problém u každé dvojspojky, tam to na milimetry nejde, ale dá se na to zvyknout.
Avatar - Mokrous
23. 1. 2023 21:13
Re: 2.0 tsi
Jaký jsi měl cca rozdíl spotřeby mezi 140kW a 140kW?
Na plnej plyn to muselo jet cca stejně, ne? V čem to líp hejbalo autem? Jako, že benál měl rychlejší reakci na plyn od nízkých otáček? Vím, že starý 140kW TDI pod 2.000 ot. moc elánu nemělo. Teprve nad to "explodovalo" V tom je výhoda těch novějších, že je ten nástup plynulejší a rychlejší.
Avatar - Mokrous
23. 1. 2023 21:09
Re: 2.0 tsi
Taky se mi jeví tyhle nový přímovstřiky s vysokou kompresí v otáčkách poměrně hlučné a až nepříjemné. Naopak při šolichání jsou to tichošlápci.
Avatar - Mokrous
23. 1. 2023 21:06
Re: 2.0 tsi
Zajímavé. Já bych spíš očekával, že 190 koní je 190 koní a pojede to +/- stejně na plný plyn.
Avatar - Mokrous
23. 1. 2023 21:01
Re: ........
Je to jak říkáš. Bez AH je parkování na milimetry zcela bez problémů a s AH to jde taky, ale chce to víc cviku a zvyku. Když ho klasicky přeplynuješ, tak logicky popojedeš dál, než bys možná chtěl, ale když se naučíš fígl, jak oblbnout algoritmy DSG, tak jde i toto i když ne dokonale snadno a málokdo to zvládne pokaždé na 100%. A jak, že se to dělá? No chce to rychle ťuknout do plynu a hned zase povolit. Brzda povolí, ale než se to probudí, tak už motor nedá tolik výkonu, abys vystřelil a auto se sune pomalu a plynule. Ale bez AH je to fakt snazší a pokud jde o mm až cm, tak je lepší ho vypnout.
To krátké rychlé sešlápnutí funguje i při připojování do pruhů, na kruháči, nebo prostě když chceš v kopci podřadit, ale nevystřelit jako pako. Pak umí DSG zrychlit plynule i tam, kde je jí vyčítáno, že nefunguje, jak má. Kdo to nezná a stojí na tom jako na rýči, tak pomlouvá a ten, kdo se s ní naučí, tak je spokojenej.
23. 1. 2023 20:14
Re: Re: ........
Priestorovo je to s golfom rovnake, trochu viac priestoru na zadnych sedadlach a v kufri.. suhlas, t toc a tiguan maju lacne plasty, horsie ako maval golf 7
23. 1. 2023 18:47
Re: ........
A celou dobu by mě strašně štvalo, že sem si nekoupil trošku navoněnější GLC 300e. S větší baterií, mnohem ale mnohem větším dojezdem, lepší nabíječkou, interiérem, bez variátoru a navíc s podvozkem co projede i mezi kuželama...
23. 1. 2023 18:39
Re: ........
Je to dobrý auto (Kodiaq s tímdle motorem). Dneska už je to šíleně drahý, ale ve firmě mám tohle tsi v LK a stálo to bez skleněný střechy a s malou navi 1,1 mil. Kč (koule, velký kola, barva docela pěkný auto). Po slevách a 4 letech to dneska v bazaru stojí totéž co tenkrát nový. Závady krom zamlženejch světlometů (vyměněny v rámci nějaký výměny oleje za nový) tomu nic není. Párkrát jsem za tím něco táhnul a v rámci třídy se to s tím popralo velmi vděčně (kolem 2t).
Za roky moje nejoblíbenější auto od VW na MQB.
23. 1. 2023 18:35
Re: 2.0 tsi
jede to na poměry normálně, s Kodiaqem to hejbe líp než 140kw tdi. Ale v kopci s 2t na kouli už to nezrychluje vehementně, ale má to 190 koní ne 500...
Zase je to úsporný a vcelku živý..
23. 1. 2023 17:47
Re: 2.0 tsi
Ok, uznávám, že mám už asi trošku zdeformovanej pohled na pružný zrychlení ve vyšších rychlostech... v rámci 4 válcovejch motorů do 200 ps to asi špatný nebude, ale za tím zvukem si stojím, normálně bych nepoznal, že je to benzín a ne nafta, když se na to šlápne.
23. 1. 2023 17:30
Re: ........
S tim bych souhlasil, ale nejspis budeme mit opacny nazor :-!
23. 1. 2023 17:28
Re: 2.0 tsi
Ja to neridil ale v rodine vymenili Kodiaq silnejsi diesel za tento benzin a pry benzin je proti tomu o dost zivejsi - proste benzin ve vysokych otackach jede. Neco takoveho bych ostatne od benzinu ocekaval.
23. 1. 2023 17:25
Re: ........
Ma zkusenost z Kodiaqu silnyho dieselu je ze musis vypnout autohold, pak to pri parkovani funguje jak ma.
Jinak se to pere ze autohold to drzi moc silne, das trosku plyn aby ses pohnul a je to moc rychle a nez prendas nohu na brzdu ujel jsi 30cm.
Ale bez autoholdu mi to prislo uplne bez problemu. Ovsem stravil jsem s tim jen par dni a auto melo najeto par tisic km.
Avatar - Ozzman
23. 1. 2023 16:33
Re: 2.0 tsi
Ja si rikam, jezdil jsem slabsimi 110kw motory v podobych autech a loudalove to fakt nejsou, natozpak s 140kw
Avatar - Emel
23. 1. 2023 16:32
Re: No nevím
Otázka názoru. Mně se zrovna krátkej Tiguan líbí dost... je na něm prostě vidět, že z toho někdo nezkoušel za každou cenu vytřískat co nejvíc místa (viz Allspace, Tarraco, ale i Kodiaq). Líbí se mi kompaktní auto na relativně velkejch kolech, líbí se mi i kulaté podběhy.
Naopak mi spíš vadí pokusy o "oživení" designu z faceliftu - ocásky předních světel, ta stříbrná lišta v zadním nárazníku jakože s výfukama... to si mohli (měli) odpustit. Vůbec ten předek před faceliftem byl vymakanej
https://www.autoweb.cz/…-02-1100x618.jpg
Avatar - Emel
23. 1. 2023 16:27
Re: 2.0 tsi
Nemůže být... pokud se SUVko vyškrábe na 214 vMax, pak ještě kolem 160-180 musí mít dost elánu... protože tam pak ten odpor vzduchu roste dramaticky. Ale samozřejmě to záleží na optice.
Avatar - iudex
23. 1. 2023 16:12
Re: ........
Presne, je zbytočné špiritizovať nad autom, ktoré reálne neobjednáš a ani skladovky s 2,0TSI už nie sú. file:///C:/Users/Admin/Downloads/tiguan-pa-16-01-2023.pdf
Ale teoreticky ak si zabychárim tak práve Tiguan 2,0TSI by som videl ako optimálne stredné SUV, dostatočne priestranné na rodinné účely a dostatočne výkonné, aby sa s ním dalo svižne jazdiť. Konkurencia túto výkonovú kategóriu nemá už dávno. Ale... platí prvá veta. ;-)
Avatar - Mikesus
23. 1. 2023 15:37
Re: ........
Jako jo. Za 1.5M je PHEV ravka. To vůbec nemá smysl nad tímhle přemýšlet.
Avatar - Mikesus
23. 1. 2023 15:28
Re: 2.0 tsi
To snad nemůže být tak brzy líné. Nebyl problém s motorem? Nebo s čím to srovnavas?
Avatar - Mikesus
23. 1. 2023 15:26
Re: ........
Jo, to dost lidí říká, že dsg necuká, a pak člověk do toho sedne a zjisti pravý opak. Jen to dotyčný buď nevnímá už, nebo se snaží obhajovat svoji garaz. Tuhle mne vezl v predface tiguanu zákazník, 1.5tsi dsg. Nebylo to tragické, ale rozhodně necukání se neobjevilo. Nejdřív říkal, že to necuká, tak když jsem mu ukázal vždy daný okamžik, tak uznal že jo, jen že to nevnímá.
23. 1. 2023 15:07
Re: No nevím
Zase jeden anti VW.. Tvoje chyba.
23. 1. 2023 14:30
Re: 2.0 tsi
Záleží s čím to srovnaváš :D
Taky ta tvoje raketa je určitě pomalá proti nějakému supersportu ;-)
Avatar - Ozzman
23. 1. 2023 14:29
Re: 2.0 tsi
140kw dvoulitr a lenor ? Jako pochopil bych, kdyby to bylo nad 180, ale neříkej, že to je taková tragédie.
23. 1. 2023 14:24
Re: ........
Mám ten motor v Octavii Scout a sladění motoru a převodovky mohlo být opravdu lepší.
Je to letargické na změnu tempa a občas cukne při přeřazení (za studena), ale na normální jízdu to není vůbec špatné.
Na předjíždění je lepší režim sport a nebo manuálně řadit.
Když si člověk na to zvykne tak to jako celek funguje docela dobře.
Spotřeba je v Octavii lepší než v Tiguanu ;-)
23. 1. 2023 14:20
2.0 tsi
jede hezky tak na tu stovku, pak už je to lenor. A ještě ten zvuk motoru, když se na to šlápne je dost hlučnej a zní jako diesl...
23. 1. 2023 14:05
No nevím
ikdyby to bylo všechno super jako že není tak si tak nudný auto stejně nekoupím ;-)
23. 1. 2023 14:05
Re: ........
V rodine ten motor mame v Kodiaqu s DSG lonsky model a sama chvala vcetne spotreby.
Avatar - Ozzman
23. 1. 2023 13:40
Re: ........
Tak tohle je přecijen o kus větší, než Golf, mne spíše zaráží něco jiného. Testovaný motor bude v pořádku, z TSI snad netečou oleje, jako z TDI EVO (jak tady minulý týden rozebíral Vaculík), takže to jistě nebude špatná volba, ale zaráží mne kritika DSG. Pokud auto jede plynule a nedáváš mu šoky ve stylu brzdy a plnej plyn, cukání a kopání rozhodně není vlastnost všech dvouspojek, já tedy u ani samotného DSG (já s DSG nenajezdil mnoho, převážně jen s měnšími 1.5 a 1.4 TSI) moc kopanců nezažil (neříkám, že žádné). Taktéž mne překvapuje nekritika na interiér, to mi na této generaci Tiguanu přišlo nejhorší, především tvrdé plasty na palubce a ve dveřích, což možná vylepšil facelift. Ostatně cena mi až tak špatná nepříjde, když tu byl minule Golf s litrem v hatchbacku za 850.
23. 1. 2023 13:27
........
Test s 2l tsi som videl vcera na nejakom slovenskom webe, vtipne je, ze sa vobec neda objednat. Elegance a Rline iba s 1.5, life 1.5 a 2 tdi. A v najvyssej vybave si treba doplatit ludovych 470e za hands free v aute za 40k +. Cena testovaneho auta je sialena za zdvihnuty golf minulej generacie