Takhle bych to určitě nezobecňoval. Například ke světlým barvám karoserie (bílá, oranžová, žlutá, červená), navíc ve svítivém provedení jdou černá kola skvěle.
Re: Prohlížím galerii jak je tam těch 5 generací vedle sebe
323 je relativně obyčejné auto, stejně jako dejme tomu dobový Accord, v šesté generaci taky šik auto. Nebavíme se o žádných NSX a RX-7, ale o mainstreamové C/D třídě...
Ano, pokud napíšeš "v souladu s podobnými Toyotami té doby", tak je to něco jiného... Corolla Combi z konce devadesátek je majstrštyk, jedno z mála aut, na které se nedá koukat zepředu ani zezadu :-)
Čo sa toho skrčenca vzadu týka, predpokladám, že majiteľ nového Priusa nebude vzadu bežne vozievať cestujúcich nad 180 cm výšky a pre nižších to problém nebude (aspoň podľa testov, ktoré som doteraz videl).
Re: Prohlížím galerii jak je tam těch 5 generací vedle sebe
Tak asi Mazda není úplně obyčejné auto. V té době byly Mazdy designově dost napřed. Dvojka - to nejde uhadat, fakt je že předek nic moc ale opět v souladu s podobnými Toyotami té doby. S ostatním souhlas.
Re: Prohlížím galerii jak je tam těch 5 generací vedle sebe
1 jak jako obyčejné japonské auto té doby? Koncem devadesátek dělala Mazda 323F a Xedos 6 například. Prius 1 je ošklivé neforemné cosi.
2 hrbatá... no, prostě je ošklivá, klasickými měřítky. Světla na výšku vypadají blbě skoro vždycky, malý kola atd https://upload.wikimedia.org/…Toyota_Prius.jpg
Zbytek celkem souhlas... trojka dobrá, čtyřka krok zpět zejm. HEV... a pětka je pecka, i když možná za cenu menší praktičnosti.
No a? Menší čelní plocha neřeší problém, že se jim to moc nepovedlo... Menší čelní plocha (rozuměj menší výška) znamená hlavně méně místa (níže umístěné sedáky vzadu pak znamenají pozici ala skrčenec).
Citácia: "Šéfinžinier Satoki Oya povedal, že koeficient aerodynamického odporu nového tvaru – 0,27 Cd – je na papieri horší ako predchádzajúci Prius 0,24, ale ostrejšia predná časť a maska chladiča vytvárajú menšiu prednú plochu, čím znižujú CdA a účinne rušia škodlivý celkový aerodynamický efekt novej karosérie."
Re: Prohlížím galerii jak je tam těch 5 generací vedle sebe
Když se to hodí prectes si jen první část :-) ona ta věta má pokračování o tom Suzuki. Jo, mě Priusy nikdy nepohoršovaly. Přesto jsem se musel hodně sám sebe přesvědčovat pro Prius 3 protože jsem zapřísáhlý milovník sedanů.
Re: Prohlížím galerii jak je tam těch 5 generací vedle sebe
Bary píše: "vypadá dosť hrozne." rohor: "ako píšeš, je dizajnovo obyčajná." Proste snažíš sa to ohnúť, ako sa dá, ale je to priehľadné. .-)
Asi jediný, komu sa tie autá dizajnovo (!) páčili, si tu Ty. Mali svoje (a nie malé) kvality, ale dizajn medzi ne nikdy nepatril.
Souhlas.
Využití jako taxi je kvůli stísněnému prostoru mimo hru.
Na rodinné auto to kvůli prostoru taky nevypadá.
PHEV bude citelně dražší než HEV.
Přijde mi, že to v Evropě ani vlastně nechtějí nějak prodávat, když už mají všechny běžné modely dostupné jako hybridy.
Re: Prohlížím galerii jak je tam těch 5 generací vedle sebe
Jak píšeš, první generace je designově takové obyčejné japonské auto té doby. Zvenku. Neurazí, neohromí. Zevnitř ale jak z jiného vesmíru, s dotykovým displejem v roce 1997!!. Generace 2, ta je naprosto ikonická. Škarohlíd napíše, že je hrbatá. Já tvrdím, že je luxusně neotřelá a skvěle aerodynamická. Generace 3: Tady už veškeré vtipy na design končí. Kdo tohle auto viděl naživo, většinou přestal namítat. Generace 4: Tady s tebou budu souhlasit, že je celkem trapná - avšak pokud mluvíme o HEV. Ten PHEV Prime, ten je velmi pěkný. No a 5. generaci vytýkáš čelní sklo. To by chtělo vidět na podzim a v zimě, jak dobře vyřešili odmrazování a odvětrávání. Jinak samotný sklon a délka neznamená nic špatného a hezky to vypadá. CX oni řešit moc nemusejí, když to co ztratí získají o parník jinde, třeba vymakanou účinností pohonu a solární střechou.
2 - hranatý auta fajn, v zásadě nejsem proti... ale ta ravka je trošku tvarově překombinovaná a ani proporčně mi to úplně nesedí. Pokud bych měl vybírat jestli Ravka nebo Tiguan, pak teda všema deseti Tiguan (co do designu). A nejlépe před fl. Schválně jsem vybral obrázek, kde jí to zrovna nesluší... vhodnou barvou a kolama se to dá trošku eliminovat: https://www.autotrader.com/…id-driving-1.jpg
Re: Prohlížím galerii jak je tam těch 5 generací vedle sebe
Tak první generace na malých kolečkách vypadá fakt dost hrozně (připomíná mi Suzuki Liana a podobné vehikly), generace 2 a 3 jsou poněkud jalové, generace 4 PHEV je pak až absurdně cáklá. Tahle pátá generace je designem fakt o parník jinde a vypadá dost cool. Jen se obávám, že je spíš efektní než efektivní (málo prostoru, zbytečně velká plocha čelního skla, špatný výhled atd...)
U auta zaměřeného primárně na spotřebu je to dost důležitý parametr a neměl by zaostávat za konkurencí, která navíc vypadá jako úplně normální auto se sklonem A sloupků o 10° menším ;-);-)
V USA zelené šílenství přibrzdil D. Trump a trh s auty z toho stále benefituje. Těžko ale říct, jak dlouho bude tato výhoda se současným režimem, který je zeleným nakloněn, trvat.... ;-\
Prohlížím galerii jak je tam těch 5 generací vedle sebe
a znovu se snažím vžít do myšlenkového vzorce Prius=škaredý. Vždyť tomu nejstaršímu je skoro 30 let. Tady se obávám někdo jede papouškování bez zapojení vlastního mozku. Asi tak jak to má v tomto národě 50 procent lidí :-)
1) bavíme se čistě o designu
2) ta minulá byla divná, to souhlas. Proto píšu, že se mi líbilo několik prvních generací, tak odhadem dvě nebo tři... nevím teď přesně z hlavy co byla nová generace a co jen facelift... ale třeba kolem cca. 2005 byla RAVka pro mě hezčí auto než ta současná, která je dost divná - přesně z těch zmíněných důvodů... podivně tvarované podběhy a světla protažená kamsi do blatníků a tak
Jo, uz stavajici generace dokaze s tak malou baterkou dojet prekvapive daleko (v porovnani s jinymi PHEV a jejich kapacitou baterie). To zvyseni kapacity o 50% bude dost znat...
Toto má Cx = 0,27 a jako bonus dementně (rozuměj neprakticky) placaté čelní sklo??? Zdá se, že soudruzi ze země vycházejícího slunce museli někde udělat chybu...
U nas s "EL" znackou muzu parkovat v Praze v modrych zonach (ja to pouziju jednou do roka, ale pro nekoho to muze byt velky prinos) a nemusi se platit dalnicni znamka (coz nema zadnou logiku).
Možno v zahraničí to bude vychádzať inak, u nás ale ten administratívny prínos "zelených značiek" (pod 50 mg/km) nie je veľký, človek má zľavu na registračný poplatok (jednorazová záležitosť) či nižšiu daň z motorových vozidiel (iba pre podnikateľov, aj to symbolické sumy) alebo poistení, ale to sú desiatky, maximálne stovky eur oproti tisícom eur rozdielu v kúpnej cene. A s pribúdajúcimi EV/PHEV a koncom spaľovákov sa zvýhodnenia "zelených áut" nebudú zvyšovať, ale naopak postupne rušiť.
Mno, ale ten PHEV by mal dosiahnuť na výhody určené EV autám čo by už mohol byť pre opatrnejších argument, no a predpokladám aj nižšou cenou ako čistý EV. Opatrnejších v zmysle že na čisté EV si netrúfnu.
Měl jsem možnost porovnat tu předchozí Rav s tou novou a je tam rozdíl tak 2 tříd, ta stará je strašné auto, strašně jezdí divně se houpe,ta nová je mnohem lepším dospělým vozem.
Chápu, ta 1.8 je ideál na takové to normální ježdění, když potřebuješ občas někam na dovolenou a větišnu jízd uděláš v okruhu 20ti km v příměstském provozu. Tam je ten pohon taky takový hladší, než dvoulitr. Ten zase naopak jede, ale nemužeš ho mít v sedanu. Myslím, že je škoda, že se tady neprodávají také verze Corolly s něčím zajímavějším, než s hybridem a 1.2turbo či 1.6/1.5 atmo, v USA mají sedan s 165k 2.0 atmo a manualem v nějakem to sportpacektu a to je dost zajímavá varianta :)
U Corolly ten progress je určitě... proti Aurisu obou generací i proti starším Corollám.
Ravka se mi třeba moc nelíbí, první dvě nebo tři generace byly za mě lepší... a Yaris jede takovej slušnej průměr od začátku, někdy trošku lepší a někdy trošku slabší.
Novej Prius je pecka.
Mně to tak hrozné nepřijde, ono to "zabudování" končí spíš tím, že tam nahromadí kupu plastu a vypadá to nafouklé. Ale souhlas, LR to má lépe, tak nějak "postaru jen s displayem".
Jasné, to tiež hrá veľkú rolu. Pre mňa bol napr. hybrid 1,8 s celkovým výkonom 90 kW neakceptovateľne slabý. Odkedy ale prišiel v Corolle dvojliter so 135 kW, tak to výrazne zmenilo situáciu, proste aj dynamicky zaujímavé auto (osobitne významné je to pre kombi).
Dizajn vždy bude do určitej miery subjektívna záležitosť, ale dá sa objektivizovať. Zober si 100 ľudí a opýtaj sa, či sa im páči Prius 3. A potom to isté sprav s novinkou. Ja to tipujem tak na 10% vs. 80%. ;-)
Jasné, PHEV nebude už len z dôvodu ceny kanibalizovať na HEV a teda naše trhy to tak neovplyvní, ale inde, kde bude Prius ako bežný hybrid, tam to podľa mňa rolu bude hrať.
Ad dizajn: viem, že Ty si nad vecou, ale vedľa rohor sa hneď chytil. ;-)
Proc bych si to bral osobne? :) Nikdy jsem nikde netvrdil, ze by Prius mohl vyhrat Miss Auto :)
S tou kanibalizaci na Corolle bych to tak nevidel, myslim ze nebudou ve stejne cenove kategorii. Prius byl vzdy vykladni skrini toho, co Toyota dokaze a to se projevi i na cene. Nehlede na to, ze (u nas) to bude jen PHEV verze kterou Corolla nema, dalsi cenovy odskok. Mozna to zaujme ty, kteri by chteli dobre fungujici PHEV, ale nejsem si jisty kolik takovych lidi bude.
Presne. Za mňa až do súčasných generácií Toyoty neexistovali, zmenili to až aktuálne generácie Corolly, RAVky či Yarisu. A nový Prius ten dizajn posúva na úplne iný level.
Proste kým doteraz sa kupoval Prius preto, že je to hybrid a ten dizajn sa tak nejak nútene prijal, teraz sa prvýkrát môže kúpiť Prius preto, ako vyzerá a hybrid bude fajn bonus.
Na otázku: pre koho je jednoduchá odpoveď. Pre všetkých záujemcov o kompakt, ktorý doteraz o Pirus ani pohľadom nezavadili, pretože vyzeral ako nepodarený pokus o UFO. Ten generačný skok z hľadiska dizajnu snáď nemôže byť väčší, z najškaredšieho auta triedy (prosím, neber si to osobne) je razom jedno z najkrajších. A to samotné výrazne rozširuje okruh zákazníkov, ktorých oslovuje. Dokonca si myslím, že bude výrazne kanibalizovať na Corolle.
Zlobí víc věcí, já se třeba nemohu dostat do zpráv z mobilu, když jsem přes webové rozhraní (nepoužívám aplikaci), je fuk, jestli je to z ios nebo androidu, stejne to nefunguje :D
To taky, a taky že umíme i slušnou akceleraci a taky že ji umíme i s baterkou pro skoro 70km elektrické jízdy na palubě.
Ale ten wow efekt pro mě už tam chybí. Hlavně ten dashboard podělali :-(
Chápu, ale pořád tenhle typ karoserie je značně omezující a kdo chce prostor, asi jde jinam, takže tady to z fotek vypadá na kufr podobný nějakému menšímu sedanu, což by stačit mohlo.
Dizajn je cool. Nádherné auto s brutálnym športovým profilom. Takýto aerodynamický profil nemá snáď ani Supra! Mám doma novú corollu sedan a už tá ma hodne katana štýl vďaka svetlám a aero karosérií. V prípade Priusu to dotiahli do extrému. Ak bude mať rovnako vynikajúci podvozok, tak to môže VW s tým svojím IDfixom hodne ťažké. Interiér je pokus o stvárnenie vernej kópie skice dizajnéra. Má to byť priestranné a praktické na údržbu a to sa im podarilo. Taká imitácia kokpitu z lietadla. Vzhľadom na priority a finančné limity zákazníkov, nemôže mať interiér Priusu vyčačkaný interiér ako má mercedes EQS. To snáď všetci chápu.
Na idei Priusu je evidentne čitateľná racionalita Toyoty ktorá sa nezbláznila a ako najväčší koncern na svete vnútila vlastný racio-koncept zákazníkom a nechala si ho zaplatiť bez vlastných strát. Postupne overené technológie pchá do všetkého čo má 4 kolesá a znížila náklady. Japonci z úsmevom kukajú na pojašené nemecké nápady. Japonci dnes určujú trend - preto valcujú nemeckých amatérov. Pre ilustráciu - Toyota pokojne použije 2l/1,8l , VW je hrdé na 1,0TSI,1,2TSI atď. Potom príde na emisie a životnosť, poruchy a ukáže sa, že ty Japonci mali pravdu! V prípade Priusu sa opäť technikou Toyota mýliť nebude!
No jo, mas pravdu. Omlouvam se autorovi, po rannim kafi tak veta uz dava smysl. Mea culpa :(
Jinak s tim "kvuli" a "diky" mas pravdu, na to jsem prave narazel. Jenom mi pri rannim cteni ta veta vyznela nejak opacne. Nevim jestli ji nekdo mezitim bez zminky v textu opravil (to uz se v minulosti tady stalo), nebo jsem se ja poradne probudil :)
Proto jsem psal "HEV" verze. Ta ma ten kufr slusny, v podstate se myslim nezmenil od druhe generace... Pamatujes si na tu mou fotku s pivnim sudem v kufru? A jak by se tam v pohode vesel jeste jeden? (odkazal bych na fotku na MACZ, ale to ted nebezi).
K baterií. Ano díky posunutí z kufru pod sedadla je tam více místa.
Mamka, učitelka češtiny, mi tohle vysvětlovala, že když je negativní výsledek, použije se kvůli, kdyz je pozitivní, použije se díky nebo kvůli podle toho jak se chce, ale většinou se použije právě díky na zdůraznění.
A baterie byla doteď v kufru, teď se posunula pod sedadla, takže se zvětšil kufr. Já tam chybu u autora nevidim
Ehm, praktičnost? :D Živě si pamatuji, jak si mi ukazoval ten kufr na notebook :D Mne se to líbí, taková lepší a rychlejší Corolla sedan, až na ten interiér z té elektrické Toyoty...
Myslím si, že velkým krokem je nový design, oproti tvému plug-inu to není tak vidět, ale klasický hybrid byl trochu silnější kávou pro většinové estetické nároky. Baterka je taky větší. Já osobně se k spalovacímu motoru vracet nebudu, ale pro toho, kdo chce opravdu ekologický (rozuměj úsporný) plug-in se silnou image a servisem, který není zlodějnou.
Asi nikdo me nemuze obvinit z toho, ze bych byl zaujaty proti Priusu. Ale nejak mi unika, pro koho je nova generace vlastne urcena. Auto sice hodne ziskalo ne vzhledu a dynamice, ale hodne ztratilo na prakticnosti, ktera byla u predchozich generaci prekvapive dobra. Nova generace ma mene mista vzadu a mnohem mensi kufr (pri porovnani HEV verzi).
A ty chyby v clanku... Clanek vytvari dojem, ze nova generace vylepsuje spotrebu tepelnym cerpadlem a aktivnimi lamelami. Oboji ma uz stavajici (ctvrta) generace plug-in Priusu, stejne jako nekolik dalsich systemu, treba vybornou rekuperaci odpadniho tepla z katalyzatoru.
"Příliš slavný nebyl u stávající generace priusu ani úložný prostor, díky posunutí baterie plug-in hybridního systému pod sedadla zadních cestujících" - tohle uz je uplne spatne, netusim co autor chtel napsat, ale baterie u stavajici generace plug-in hybridu neni pod sedadly. O zamene "diky" a "kvuli" se radsi bavit nebudeme ;-)
Zvenku to je ok, ale ty displeje vypadají jak dodatečně dobaslené. Klidně ať má ten displej metr, tvl ale ať to je jako celek vyvíjený od začátku. Za mě je nejhezčí displej s točítky a tlačítky. Třeba jak to má Range Rover.