Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fialová Škoda Favorit přitahovala lidi jako magnet. Chtěla na Západ, i když zaostávala

Pamatujete si ještě na akční škodovky s nápisem Prima? Tahle auta kdysi zářila ze všech plakátů, inzerátů i billboardů. S počtem 10.469 vyprodukovaných kusů zaznamenala obrovský úspěch – i přes jepičí život nesl každý 100. vyrobený favorit či forman právě toto označení.
Zpět na článek
Avatar - Stejsn
26. 5. 2023 07:48
Re: Luxusni vybava
Zas ale proti starým verzím toho motoru ve škodovkách se zadním náhonem to nebyla tak špatná pohonná jednotka.
Avatar - Emel
25. 5. 2023 13:46
Re: Sici stroj
Hele mně osobně by to asi vyhovovalo... prostě pětka je rychloběžka kterou tam fouknu když chci jen udržovat rychlost... a pokud od toho auta něco chci, no tak holt hned řadit.

Jak moc nemusím automaty, tak současných 150km/h @ 2500o mi vyhovuje velice.
Avatar - Mikesus
25. 5. 2023 08:52
Re: Luxusni vybava
Pamatuji si, měli jsme Formana Solitaire. Okna v elektrice, střešní okno, přední zadní mlhovky a dokonce i otáčkoměr. Sice každou chvíli něco nefungovalo, měl hrozně slabé brzdy, ale dalo se s tim žít.
24. 5. 2023 12:18
Re: Sici stroj
Favorit měl hodně dlouhou převodovku. S kratším stálým převodem točil při 130 km/h zhruba 3800 otáček, s dlouhým stálým převodem u verze 136 dokonce jen zhruba 3500 otáček.
24. 5. 2023 10:51
Re: Sici stroj
Tak to rozhodně nebyl případ originálního zpřevodování Fáva 136 L, které bylo fakt nesmyslně dlouhé. Zejména pak vzhledem k jeho velmi nepovedené aerodynamice. :-) (I když se oficiálně uvádělo Cx=0,36, ve skutečnosti měl 0,42, tedy ještě o chlup horší, než vykazovala Š 105/120/130 ve verzi M. :-(
Avatar - Emel
24. 5. 2023 10:35
Re: Sici stroj
Dlouhá pětka? Já to měl vždycky spíš obráceně... a na spoustě starších aut mě ze všeho nejvíc vadilo to, že se s tím blbě jezdilo po dálnici (i rychleji po silnicích vyšších tříd), protože to už při 120-130 řvalo. Naposledy si pamatuju Focus 2 1.6i 5MT, což bylo jinak příjemné auto, no ale při 130 točilo snad 4500 otáček na pětku, což byl fakt fakt opruz.
24. 5. 2023 09:48
Re: Sici stroj
My měli běžnou 136 L, kterou jsem postupně skoro kompletně předělal na LS. Nejdůležitější a nejzdařilejší mojí úpravou ovšem byla výměna nesmyslně dlouhého stálého převodu 3,9 za kratší převod ze 135 s hodnotou 4,16. To auto najednou jako by bylo pokropené živou vodou, motor přestal mít tendence ke klepání a dolů šla i spotřeba, protože pětka byla konečně běžně použitelná rychlost. :-)
Jinak Favouš se mi dodnes moc líbí svým italským "bertoňáckým" šmrncem. Samozřejmě ve mě vyvolává úžasné vzpomínky na mládí a začátek mé řidičské kariéry, ale domů už bych to asi nechtěl ani jako youngtimera (a feldu už vůbec ne).
24. 5. 2023 09:43
Sici stroj
Tak tohle auto si v roce 1993 koupili rodice jako rocni ojetinu se 100 najetymi kilometry. Ještě jsem jim jako aftermarket dokupoval calounene operky hlavy. Dodneska si vpominam na ten zvuk siciho stroje pod kapotou. Měli ho deset let a pak uz jen Hondy a Mazdy.
Avatar - Jenik3
24. 5. 2023 09:22
Luxusni vybava
Ovsem takovy Fav.Solitaire, to byla bomba ;-)
Ale...urvanou 1.3 OHV se vylepsit nepovedlo a Felda byla o svetelny rok jinde.