Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Audi TT Coupé 45 TFSI quattro – Na odpočinek ve skvělé formě

Audi TT se po 25 letech a třech generacích loučí. Jestli si chcete ještě dopřát nový kousek, měli byste si pospíšit.
Zpět na článek
Avatar - Emel
31. 5. 2023 09:23
Re: DSG deal-breaker
Tak to je docela blbý. Holt se to napříč generacema těžko hlídá... jako když končící Scirocco stálo proti novějšímu Golfu, taky to byla horší technika za víc peněz.
Avatar - white label
30. 5. 2023 23:39
Re: DSG deal-breaker
TT ho nemá ani ve verzi RS!
Pouze v RS3.
Avatar - lamal
29. 5. 2023 10:29
Re: DSG deal-breaker
Crusier na okresky = manual, na 100%.
Crusier na dialnice a dlhe trasy = moze byt automat.

Takto to mam s crusiermi, vsetko co ma urobit radost na okreske musi mat manual... charakter pri tom moze byt odlisny, pointa je si radit sam a vyuzivat pohon podla seba.
Asi to dost specificke, moj fetiš su motory, radenie a cizelovanie jazdy, vyuzivanie pohodu, v tom sa vyzivam a bavim pri jazde na okreskach, pochopim ze niekto iny to tak nema a staci mu ze to jede, sustredi sa viac na ine veci.
Avatar - Emel
29. 5. 2023 10:16
Re: DSG deal-breaker
No tak pokud je to cruiser, tak tam klidně může být i to DSG.
Avatar - lamal
29. 5. 2023 09:27
Re: DSG deal-breaker
Rozlisovanie samotneho TT v tom, ze jedna verzia je stylove priblizovadlo pre zeny a druha auto na vyblbnutie je trochu protichodne. Audi tomu dalo isty unisex potencial, nema ani jednu stranku vyhrotenu, moj point bol ze s DSG by som si to nikdy nekupil a uz vobec to nepovazoval za auto s investicnym potencialom. Kedze tam manual nejde tak, je to dost bída.

Tazko odhadnut ako to auto vnima samotny vyrobca, ako lokalny trh a ako my jednotlivci, v poslednom pripade je asi jasne, ze by si ho nikto z nas 3 nekupil ako auto na vyblbnutie :-) S manualom by som si to vedel predstavit skorej kazdopadne.
Avatar - lamal
29. 5. 2023 09:22
Re: DSG deal-breaker
Trakcia na mokru a po cely rok sa pocita, hlavne ked je to vo vysledku crusier. Mne osobne to nepride taky problem ako DSG.
Avatar - Emel
29. 5. 2023 08:50
Re: DSG deal-breaker
Tak to je ta linka co k tomu píšu i o příspěvek níž... pro mě TT prostě není, i když má svoje "bonbonky".

Pokud se to někomu líbí jako daily auto a není problém s cenovkou 1,3 základ / 1,7 s extras... tak to určitě nebude špatný svezení, určitě to bude jezdit výrazně líp než Golf GTI třeba.
Avatar - fOE
29. 5. 2023 08:32
Re: DSG deal-breaker
Jako na sportak se na to divas ty, ja pred sebou vidim pohlednejsi alternativu k A3 pro zenskou, ktera s tim limity vazne hledat nebude, a ktere bude vyhovovat jinak "komplet vybava", tedy automat a 4x4. Pokud nekdy potkam TT v situaci, ze si chtel majitel zablbnout jsou to vzdy TTS nebo TTRS. Tyhle beznejsi motorizace jsou jen stylova presouvadla.
Avatar - Emel
26. 5. 2023 22:54
Re: DSG deal-breaker
Nevadí v ničem, ale ani extra v ničem nepomáhá, krom rozjezdů a horší adheze. Pokud by to mělo jezdit jako FWD s přístrkem, tak děkuji neprosím.
Avatar - lamal
26. 5. 2023 16:11
Re: DSG deal-breaker
Ked to ma nahon na predok v com vadi ten Haldex ? Snad to nebude tak pomale, aby ta to rozhodilo po pripojeni zadku... to bejvavalo niekde u Haldex 1čky.

Interier a vlastne aj cela karoseria (spracovanie), motor to su silne stranky Audi, na tom linku to vypada paradne.
TT bolo vzdy auto na štýl nez petrolhead volba, akurat si s druhou a tretou gen. vyznamne polepsilo na jazdnych vlastnostiach... komunikativnostou a hravostou nevynika, sustredilo sa ako koncernovka na ine veci.
Avatar - Emel
26. 5. 2023 15:37
Re: DSG deal-breaker
Nevíš, jestli má TT stejný systém té 4x4 s vektorováním točivého momentu jako Golf R... a jestli ho má ve všech motorizacích, nebo třeba jen v TTRS? Jako... jestli je to obyč haldex, tak je to nogo... jestli nějaký lepší systém, no tak by to třeba šlo... stejně si ale neumím představit, že bych šel do sportovního auta a skončil u TT.
Tohle je ovšem pecka
https://1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/8379267.jpg?…
Avatar - lamal
26. 5. 2023 15:18
Re: DSG deal-breaker
Suhlas, akurat to quattro trochu meni privlastok predneho nahonu, aj ked je to len haldex.
Mne vo vysledku zalezi na tom, aby som vedel auto a pohonnu sustavu vyuzivat, presne tak ako mi vyhovouje, v com je manual zasadny.
Nahon predok vs zadok nerozhoduje, aj ked mimo kategoriu hot hatch sa na to clovek asi inak pozera. Zalezi aj od cenovky.
Avatar - Emel
26. 5. 2023 14:56
Re: DSG deal-breaker
Mně TT nedává zmysel... tečka. Když bych chtěl sporťák, tak to bude zadokolka a ne (koncepčně) předokolka. Fajn, četl jsem, že vektorování točivého momentu u Golfu R je zajímavá hračka... šanci bych tomu třeba dal, ale apriori by to moje volba nebyla.
Stejně tak bych u hračky chtěl spíš manuál než automat... ale když už teda by to automat být musel, tak klidně DSG.
Na druhou stranu - celkem se mi líbí zvenku a hodně se mi líbí zevnitř, motor je určitě fajn... má to svoje bonbonky.
Avatar - lamal
26. 5. 2023 14:28
Re: DSG deal-breaker
To bola ironia na manualne radenie pri DSG s jej podradovanim po prudsom pridani plynu... nemam to odskusane, H357 to upresnil, ci preslapnutie poistky na kickdown plati pre vsetky DSG to neviem. Mne TT nedava zmysel s DSG, v pripade nejakaho cabria by mi to asi bolo jedno.
Avatar - lamal
26. 5. 2023 14:22
Re: DSG deal-breaker
V testoch to s tymto detajlom nepopisuju, takze asi pre to...
26. 5. 2023 12:58
Re: DSG deal-breaker
Co furt mate s tim podrazovanim??? Pokud neproslapnete az do kickdownu tak dsg nepodradi. Ten odpor v pedalu je znatelny. Pred kickdownem jede uz motor na plny vykon. Nemam s tim problem.

Druha vec je, ze dsg podradi pri dosazeni omezovace, to mi vadi.
Avatar - Emel
26. 5. 2023 12:49
Re: DSG deal-breaker
Rozdíl je hlavně v tom, co máš o odstavec výš - DSG jako automat funguje dobře, rychle a logicky. Že by sporťáku slušel manuál je jasný, ale eCVT bych vůbec nezmiňoval.... není náhoda, že v žádném sportovním autě nic takového není.
Avatar - lamal
26. 5. 2023 09:38
Re: DSG deal-breaker
Cakal som vysvetlenie medzi e-CVT aka skuter prejav a radenim pevnych stupnov s DSG... schvalne som to napisal, pretoze ´´manuální režim stoprocentně manuálním není. Stále se v něm po prošlápnutí plynového pedálu dostavuje kickdown´´ to znamena, ze nedokazes vyuzivat pruznost motora (pri turbe tragicke), pretoze ti prevodovka neustale podraduje a zenie otacky hore... presne ako ked zadupnes e-cvt, otacky vyletia hore, ano DSG nasledne radi kvalty smerom hore... ale v aute tohto typu je to hlupe chovanie prevodovky, v praxi stlacis plyn a motor furt hučí... hladat rozdiely medzi monotonnym hucanim a prerusovanym hucanim ? Diky v tomto aute nezmysel :-)

V praxi v ziadnom dostatocne vykonnom aute nestojis na podlahe 1 minutu v kuse aby ta vytoceny motor trestal, vacsinou si motor zahuci na 2-6 sekund a potom je ticho, preto nemam problem ani s e-CVT.
26. 5. 2023 08:39
Re: DSG deal-breaker
Vaculíkovo pravidlo (sociolog by se zhrozil nad tím pojmenováním obecně známého jevu , který opakovaně zaznamenali profesionálové ze SPECIÁL Technika, protože funguje i u plácání o autech - KDYŽ NĚČEMU NEROZUMÍŠ je to opravdu zvláštní VĚTŠINOVĚ ŘÍKÁŠ PŘESNÝ OPAK REALITY - asi je to nějaké "nastavení Vesmíru osudu Matrixu" ABY bylo jasně poznat KDO je KDO ;-)

Pěkný den (multilinkové) třeba s https://www.garaz.cz/…portaky-21010279
Avatar - twistedTSD
26. 5. 2023 06:27
Re: DSG deal-breaker
e-CVT je možná strašná, ale nejhorší snad nebude. To jsi k ní až moc tvrdý.
Avatar - Hammunasakra
25. 5. 2023 16:01
Re: DSG deal-breaker
DSG a e-CVT bych vůbec nepřirovnával = právem je jedna hodnocena jeko nejhorší automat na (dnešním) trhu (bohužel i včetně poruchovosti) a druhá jako "nejsametovověji řadící automat" s bonusem vydrží nejvíc

JEČÍ především NEZNALÍ = jinak k autům viz já 15:58
Avatar - Hammunasakra
25. 5. 2023 15:58
Re: DSG deal-breaker
Je jiná doba https://www.autojournal.cz/…anual-nad-zlato/ proč za stejný peníz 4 válec s menším výkonem horším podvozkem a horší převodovkou

"so zaujimavou technikou" můžeš specifikovat?
25. 5. 2023 15:50
Re: DSG deal-breaker
TT vypadá pořád sexy, jezdil jsem v aktuální TTS a um í pobavit, navíc mi nepřišlo přehnaně tvrdé.

DSG a e-CVT bych vůbec nepřirovnával. U DSG otáčky stoupají a pak odřadí, CVT (i e-) prostě ječí stále ve stejných otáčkách.
Avatar - lamal
25. 5. 2023 08:04
DSG deal-breaker
´´Koupě to může být zajímavá, TT má podle mě potenciál být jednou zajímavou klasikou´´ - s DSG je to fakt klasika :-(

´´Mrzí mě trochu, že manuální režim stoprocentně manuálním není. Stále se v něm po prošlápnutí plynového pedálu dostavuje kickdown´´ - hruza, radsej e-CVT, aky je rozdiel ? :-!

Na dizajne je uz vek poznat, ale vlastne je to furt pohladne auto so zaujimavou technikou, nemoznost manualu a tupé DSG je za trest.