Bezpečnost
@traveldrive jak je hmotnost fail vůči bezpečnosti? Když nejakej blbec v Octavie o hmotnosti 1.5t do mne vletne, tech 800kg navic se mi hodi. Pri 50km/h obou znamena, ze octavia je odrazena zpet rychlosti cca 11km/h, tedy změna rychlosti pri nárazu je u Octavie cca 61km/h, u mne 39km/h. Přetížení je cca 20g vs 9g
Pri 90 uz je to zajímavější, tam je pri nárazu změna rychlosti cca 71 vs 109 a přetížení 67 vs 28g.
Výpočet je zjednodušenej čisté na hmotnost a rychlost, bez ohledu na deformacni zóny
Pri 90 uz je to zajímavější, tam je pri nárazu změna rychlosti cca 71 vs 109 a přetížení 67 vs 28g.
Výpočet je zjednodušenej čisté na hmotnost a rychlost, bez ohledu na deformacni zóny
@3_diamanty tak ale zase vzdy platilo, čím větší auto, tim horší výhled vzad. Malé HB stále maji dobrý vyhled dozadu, ale ano, ano to neni co bývalo. Dnes ale zase je parkovací kamera snad u vsech aut, takže to zas tolik nevadí.
@Tomogo mne se tam pod "dobrym" úhlem schovala i celá T3 na Palmovce, takže autobusu se vubec nedivím. O počtu chodců neni ani třeba mluvit, to bych nespočítal.
@Zetti to spis důchodce, ktery si ničeho nevšimne a mysli si ze vidi skrz veci by mel vrátit řidičák.
@Mikesus Niekto objavil Ameriku... Som zvedavý, z akej banality, ktorú všetci roky poznajú a príležitostne prepierajú v diskusiách, upletú "článok" nabudúce...
@traveldrive
Auta nepremiovej strednej triedy bohuzial uz miznu... ich miesto dnes uz pokryli papierovo o cislo mensie octavky ceedy ( ktore aj rozmerovo ich uz dobehli ) ... preklep je opat v tvojej hlave ako vzdy... smejes sa vzdy takto ked niecomu nerozumies?
Auta nepremiovej strednej triedy bohuzial uz miznu... ich miesto dnes uz pokryli papierovo o cislo mensie octavky ceedy ( ktore aj rozmerovo ich uz dobehli ) ... preklep je opat v tvojej hlave ako vzdy... smejes sa vzdy takto ked niecomu nerozumies?
Uz davno sme si vsetci vsimli ako nam z aut rastu monstra.. staci si vsimnut corsu ci micru z 90 rokov vedla novej fabie a clovek ma pocit ze vedla nich stoji o 3 triedy uz vacsie auto a cuduj sa svete ... papierovo su vsetky tri v tom istom B segmente... to proste nevymyslis....
A prave aj tento narast rozmerov pochoval defakto cely nepremiovy D degment .... a nejeden majitel ktory presiel z niekdajsieho p406 kombika do sucasnej octavky tak ma v podstate rovnako velke auto a tak cuduj sa svete preco vyrobcovia uz o auta strednej triedy ani nestoja ( ved kto by aj potreboval uz pomaly 5m sedan ci kombik ) ... do toho este prichod SUV a mame vymalovane... D segment tym padom dnes uz defakto zanikol a "vsetko podstatne" uz "pokryli" octavky ceedy i30tky corolly a pod
A prave aj tento narast rozmerov pochoval defakto cely nepremiovy D degment .... a nejeden majitel ktory presiel z niekdajsieho p406 kombika do sucasnej octavky tak ma v podstate rovnako velke auto a tak cuduj sa svete preco vyrobcovia uz o auta strednej triedy ani nestoja ( ved kto by aj potreboval uz pomaly 5m sedan ci kombik ) ... do toho este prichod SUV a mame vymalovane... D segment tym padom dnes uz defakto zanikol a "vsetko podstatne" uz "pokryli" octavky ceedy i30tky corolly a pod
Naopak, výhledy jsou stále zbytečně velký. Proto je třeba například snížit výhled přes čelní okno o třetinu kloboukem. 😀
www.auto.cz/…drzak-na-klobouk?…
www.auto.cz/…drzak-na-klobouk?…
www.auto.cz/…drzak-na-klobouk?…
www.auto.cz/…drzak-na-klobouk?…
Všiml. Samozřejmě. A-sloupek a čelní okno je kvůli CO2 klimatické tísni čím dál víc skloněné, takže A-sloupek čím dál víc kříží výhled...
@Zetti Tak se omlouvám, že nevidím za sloupek, nevěděl jsem, že jiní, dokonalejší řidiči tu schopnost mají. Možná, by na to měly být testy v autoškole, teď jsem si dělal na stará kolena ještě C-E, ale myslím, že to v testech nebylo.
@Mikesus Přesně, otázka za 100 bodů 😉 Mě se za sloupkem jednou schoval i autobus! Nekecám! Nadjížděl jsem si do zatáčky a spolujezdec "Vidíš tam ten autobus?", a já jen "Ty v*** ne!". Ono by se nic nestalo, asi bych ho zahlédl vzápětí, ale dnešní sloupky jsou prostě peklo. Ale zase to něco vydrží, tak s tím holt musíme počítat.
@traveldrive
Mam jedno auto aj bez čelného okna a stlpikov len do toho trochu fučí. Výhľad je ale parádny.
Mam jedno auto aj bez čelného okna a stlpikov len do toho trochu fučí. Výhľad je ale parádny.
Pokial by som mal búrať,tak určite v súčasnom "tanku" ako v elegantnom veteráne spred 20 rokmi.
@pradeda777 Zaujímavé, že neustále rastúca hmotnosť áut nevadí - a pritom je to fail jak voči bezpečnosti, tak voči ekológii.
Ja to nevnímám, nesedim přilepený na volantu, ale s dojetim vzpominam na svou prvni felicii, mela celni okno zakrivene ze bylo videt az za roh. Dalsi auto bylo docela zklamani
@lada 2102 na okno ani palubky nic nepatří co snižuje výhled. Sloupky i zrcátka jsou kvuli bezpečnosti, ale snižují výhled, telefon a spatne nalezena známka je kvuli lenosti nebo neschopnosti řidiče. Pokud někdo neumi ani nalepit správně známku, nebo necumet do telefonu aby trefil za roh pripadne zaplatit par korun navic za screen mirorring, tak nemá v aute moc co delat. Je dobre ze se to poputuje a melo by se to pokutovém jeste více. Dělá vše pro to, aby bylo na silnicích bezpečněji a pak je truhlík, co si tam lepí kde co nebo čumí do telefonu na palubce
Všiml, ale nevadí mi to. Jsem rád, že díky tomu mají auta mnohem větší mechanickou pevnost. Člověk může být sebelepší a sebepředvídatelnější řidič, ale nikdy neví, jaký šílenec ho zrovna "sestřelí". V zemi, kde alkoholici a smažky můžou řídit s deseti zákazy řízení je to skoro nutnost.
@jirik_kirij Řidič (ka) takové postavy bude mít problém s výhledem téměř v každém autě. Někdy, když vidím jak, koukají dopředu mezerou mezi přístrojovou kapličkou a vrchem volantu, tak si říkám, že pro získání řidičského průkazu by měla být stanovena minimální výška řidiče.
@Tomogo me se neomlouvej, najizdet do zatacky a nevidet autobus, to se mi fakt nestalo. Tam mohl jet u cary treba motorkar.
Neco je blbe a jenom ty s tim muzes neco udelat.
Neco je blbe a jenom ty s tim muzes neco udelat.
@Mikesus Skús pouvažovať napríklad nad nárazom do pevnej prekážky, keď už ti nezáleží na iných...
@Tomogo vy teda ste Mikešem dvojka, meli byste vratit ridicak a chodit pěšky. Je to navic eko
Ono nejen sloupky, tuhle jsem viděl týpka, co si na okno Octavie dal do držáku cca 13" tablet. Asi tankista...
hlavně vzad, aby auto mělo velký kufr, dá se plato hodně nahoru, např. s prvním cliem se dalo krásně zaparkovat, s každou generací byl výhled vzad horší
@traveldrive
Proboha svez se něčím moderním. A nejlíp elektro... ať vůbec víš o čem mluvíš.
Proboha svez se něčím moderním. A nejlíp elektro... ať vůbec víš o čem mluvíš.
jo jo, to je ten eurokomunismus. Široké sloupky a nesmyslně veliké panely vnitřního zrcátka, kdy se za obojí schová autobus nevadí. Blbě nalepená známka nebo dokonce držák telefonu co akorát u vyšších řidičů zakrývá výhled na kapotu vadí, že tě pomalu za to zavřou. Možná by autor článku mohl doplnit, zda platí/neplatí u sloupku ty stupně ve výhledu co mohou zabírat, případně zda skutečně senzory a kamery jsou dostatečnou náhradou, což podle mě nejsou, protože než zjistím, co vlastně pípá jsem pod tím autobusem.
Škoda, že už se nedělají malé kabriolety, tak byl pro vysoké výhled skoro ve 360 st., pokud to krk vydrží
Škoda, že už se nedělají malé kabriolety, tak byl pro vysoké výhled skoro ve 360 st., pokud to krk vydrží
@3_diamanty P406 ma razvor 2700 mm, co je stredna trieda, octavia ma razvor 2686 mm, co je nizsia stredna trieda. Ale na triede nezalezi, kazdy si kupi auto, ake chce.
@3_diamanty
"pochoval defakto cely nepremiovy D degment " - kokso, to som sa zasmial, parádny preklep 😜😂🤣
"pochoval defakto cely nepremiovy D degment " - kokso, to som sa zasmial, parádny preklep 😜😂🤣
@rohYpnol To nie je pravda. Čelné sklá sú kvôli aerodynamike sklonené už desiatky rokov. Problémom je, že sú stále hrubšie, stále vyššie pevnostné nároky spĺňajú širšími profilmi namiesto pevnejších (a teda drahších), hrubších (ťažších) plechov, alebo nebodaj výstuhou z plného materiálu...
Starý Mercedes Vito 1. Generace byl z hlediska výhledu perfektní, obrovská zrcátka, akorát couvání bez kamer a čidel bylo občas ošemetné😊
@Mikesus majitelé SUV snižují bezpečnost ostatních (zejména chodců) a ani je to netrkne. Je přes ně ho....o vidět, když ten svůj bourák někde odstaví nebo s ním někde aktivně zavazí !!!
@traveldrive Není pravda. A rostoucí hmotnost je do velké míry způsobena dodatečnou ocelí v podobě různých výztuh a konzol pro zvýšenou tuhost karosérie a tím i pro větší bezpečnost cestujících.
@host60 v tom souhlasim, ze by i na danou kategorii melo byt výškově omezení. Proste fyziologický nejsou schopne takovy stroj ovládat, nedá se nic delat, nemuzou řídit. Však je to problém výrobce, ze neni schopen upravit auto tak, aby bylo možno ho řídit i pro menší postavy.
@traveldrive a? To je moje chyba, kdyz to nekam pošlu. To můžu sám ovlivnit, kdyz mne ohrožuje někdo jiny, to ovlivnit nemůžu. Takze to naopak přínos pro bezpečnost je.
@Rezna jak ja snižuji bezpecnost ostatnich, kdyz nikoho neohrozuji? Když někdo hodlá ohrožovat ostatni, tak ano, ma mit takove auto, aby zabil jen sebe. Kdyz by ten druhý jezdil bezpečně, vubec mi takovy výpočet nebyl potřeba. A jelikoz mame svobodu. Kazdy se muze rozhodnout ohrožovat ostatni, tak ja můžu rozhodnout o vlastní bezpečnosti. Nebo snad chcete tvrdit, ze pokud vás někdo chce zabít, tak se nemáte bránit?
Taky se za posledních cca 20 let značně zhoršil výhled skrz auta. Dřív bylo skrz auta (ať už při jízdě v koloně, nebo třeba při vyparkovávání z příčného parkování) normálně vidět. Dneska má 90 % aut něco ala privacy glass (čehož smysl jsem doteď nepochopil), takže je vidět velké prd... 😊
@3_diamanty podrástla aj tá stredné trieda, ktorá dnes atakuje 5m. Zároveň napríklad tu octaviu ani ceed namiesto superba nechceš
Mohutnost A sloupků a s tím související omezení výhledu je důsledkem nesmyslných požadavků na tzv. bezpečnost chodců, případně cyklistů. Konstruktéři současných automobilů jsou tím tlačeni do obtížně řešitelného problému chránit řidiče při nárazu, což vyžaduje dostatečné deformační zóny před ním a současně chodce, což ovšem je s předcházejícím požadkem poněkud v rozporu.
Navíc, když potkám tu velkou mrchu na cestě, tak je občas na úzkých silnicích problém se vyhnout. Často ji pak řídí 150-160cm žena, která sotva vidí přes volant a má strach zajet blíže ke krajnici. A přitom s náklaďákem problém se vyhnout na stejném místě obvykle není.
@Zetti
Ja som zase prekvapeny ake ma moje polo na vysku uzke celne sklo... ked stojis rovno pod semaforom tak doslova az musis zohynat hlavu aby si smerom hore nieco videl... vo felde som mohol zastat doslova aj priamo pod semaforom a videl si smerom hore vsetko ... ako ok cool a sportovo to vyzera ked celne sklo nezasahuje az kdesi hore do strechy ako povedzme u citronov ...ale dufam ze v scale ci inde v koncerne toto uz dnes bude predsa len lepsie... a ten "priezor" bude vacsi 🙂
Ja som zase prekvapeny ake ma moje polo na vysku uzke celne sklo... ked stojis rovno pod semaforom tak doslova az musis zohynat hlavu aby si smerom hore nieco videl... vo felde som mohol zastat doslova aj priamo pod semaforom a videl si smerom hore vsetko ... ako ok cool a sportovo to vyzera ked celne sklo nezasahuje az kdesi hore do strechy ako povedzme u citronov ...ale dufam ze v scale ci inde v koncerne toto uz dnes bude predsa len lepsie... a ten "priezor" bude vacsi 🙂
To je otázka za všechny prachy. kdo jezdi v aute si toho všimne vzdy.