Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Češi pořád jezdí ve starých vracích, starší má jen Řecko. Emise tomu odpovídají

185 komentářů

Frfla
Paráda jsem těsně ještě nad průměrem - stáří mé šunky je 16 let. Jinak ukazatel počtu nových aut na 1000 obyvatel je výborný i pro měření životní úrovně. Zas tak bídně na tom nejsme. Ale většinou si nová auta pořízují stejnak firmy. 😁
ericn
@Frfla Tak to já jsem asi v nadprůměru - mám nejstarší auto z půlky roku 2019, nejmladší 2025 😄
Avatar - Bull Shit
Bull Shit
@ericn
Rakovinomety.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Bull Shit si myslí Bull Shit..... . A nemá jako často pravdu.
Frfla
@ericn jj, jsi šťastlivec. Při mých výdajích na hypotéku (bydlení vůbec), rodinu, spoření na stáří a energie mi nějak na nový auto nezbývají prašulky. Operák nechci, další pujčku už taky ne, tak mi zbývá jezdit jen se starou šunkou. Zatím šlape dobře, tak doufám, že dalších 5 - 10 let ještě dá 😉
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Frfla stačí když budeš jezdit na benzín nebo na plyn a už to bude sto a jedna proti starému dehtu
Frfla
@Man Ký jj, benzin, nepřeplňovaný 1,4i 4-válec.
ericn
@Frfla neboj mám v plánu si pořídit i něco staršího benzinového "pro radost" 😄
Avatar - Bull Shit
Bull Shit
@ericn
Radost oprav.
vencelín
@Bull Shit
Vaše přízvisko krásně koresponduje s obsahem Vašich příspěvků 😁. Za to máte o mne drobný plusový bod.
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
@Frfla Štatistika je taká, aké podmienky zadal jej objednávateľ, ktorú ju platí ! A to platí aj pre tú na 1 000 obyvateľov . Všimni si, že tá istá krajina je raz medzi najlepšími a súčasne v inom parametri medzi najhoršími ! 😀
Avatar - Jenik3
Jenik3
A to je dobře nebo špatně?
Avatar - Jenda Kudera
Jenda Kudera
Zahrnují se do statistky také veteráni? Sice jejich provoz produkuje nejvíc exhalací, ale zase najedou za rok nejméně.
Lord Owl
@Jenda Kudera Kdyby jen veteráni. taky tuna nepřepsaných aut, která už neexistují ale povalují se jako kolonka v registru vozidel.
Statistika v případě ČR rozhodně nemá cenné údaje a je výrazně zkreslena státem (stát jsou i lidi) udržovaným "nepořádkem" v registru vozidel.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Lord Owl
Totální bláboly. Pokud je auto v registru a není v depozitu, tak musíš platit povinné ručení. Tj. nikdo rozhodně zbytečně nic nevlastní.
A co je v depozitu, tak není problém statistické údaje o toto očistit.
kmarty
@rohYpnol nemusi tomu tak byt.
Ja treba loni, prakticky nahodou, zjistil ze meli porad zapsany auto ktery bylo pred 25 lety odhlaseny (a sesrotovany).
Zadny povinny ruceni a zadny depozit.
Tohle, uz roky imaginarni, auto muselo urcite byt soucasti tehle statistik.

Tolik ke slovum "nikdo", "nikde" a "nikdy".
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kmarty
Ach jo... Ano, chyba a výjimka se najde vždy. Ale je asi nesmysl z toho vyvozovat zkreslenost údajů 6 mil aut, že...
Taky na základě existence justičního omylu neříkáš, že soudům nemůžeme důvěřovat. Nebo?
ryccardo
@kmarty Přesně tak. Bylo by fajn nepočítat jen počet aut v registru a jejich stáří, ale i data z STK kde se uvádí nájezd mezi jednotlivýma STK. Takže by se třeba vidělo, že to 20 let starý auto najede za 2 roky 2000 km, zatím co vysoké nájezdy mají moderní a ekologicky čistá auta. Z toho by vznikla statistika s mnohem lepší vypovídající hodnotou, než tenhle pazdrát, nad kterým méně inteligentní jedinci lomí rukama jak je u nás ta situace strašná, i když vlastně vůbec není.
ryccardo
@rohYpnol No tak tím bych si nebyl až tak jistý. Já mám takhle v garáži 40 let starou motorku a papíry v depozitu nemám.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ryccardo
Tak platíš povinné ručení. Pokud ne, tak se těš na dopis od ČKP 😁
ryccardo
@rohYpnol ano povinny samozrejme platim. Tech 900 za rok me nevytrhne.
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
@Lord Owl Nevieš čítať ? Vychádza zo štatistiky EÚ a tá stanovuje rovnaké podmienky pre všetkých !
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Jenda Kudera protože v takovém Německu, kde má pagodu nebo racka každá druhá rodina, my jsme opravdová velmoc veteránů😊
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Promiňte, to kazím já, Sti už má 22 let. Teď musíme zohlednit co u nás dělá ten špatný průměr, O1 a F1, ta auta jsou vyrobená opravdu tak kvalitně, že drží i teď. A taky se podívejte co se prodává ve Francii a Itálii. C3, Clio a 208 a jejich vyšší deriváty, vše motor ultramrzák. U nás Octávka, auto s cenou 2x Clio. Podívej se z okna a podívej co jezdí, to není špatné. Nekažme si náladu negativními články.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@KANKUNEN ale kvalitně udělaná Oktávia TDi má emise jak parní lokomotiva... tak nevím, jestli nemícháš jabka s hruškama😊
ryccardo
@Man Ký kvalitně udělaná Oktávka pokud je v pořádku nemá žádné emise jak lokomotiva. V případě, že je navíc benzínová, tak má emise jako nový auto. U benzínu emise problém nejsou a to a ni u starých.
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
@ryccardo Kvalitne udělaná Oktávka ? Výrobné postupy určuje koncern VW a to sa týka aj spôsobu kontroly a tiež toho, čo sa neopravuje pri montáži (To sa predá ! ) a čo sa opravovať musí ...
traveldrive
@KANKUNEN No, je rozdiel, čo jazdí vo väčších mestách a po diaľnici, a čo jazdí mimo metropole, v malých mestečkách a dedinách. Je to dosť veľký rozdiel.
kmarty
@traveldrive Nektery jsou az osmy div sveta, t.j. "Jak tohle mohlo pred par mesici udelat technickou?".
Avatar - lamal
lamal
@KANKUNEN
O1 a F1 su skvele priklady motor ultramrzak, 1.4mpi, HTP kvalitka... vsetky koncernovky zeru olej ci 1.4 16V, detto 1.6MPI, 1.8 20V zere a nejede, TDI hulia a smrdia.
Motory v Cliu 2-3 boli urcite lepsie (1.2,1.4,1.6,2.0), P206-207 detto C3 mali slusne 1.4 a 1.6 nehovoriac o HDI a DCi (dajme tomu, ze 1.5 DCi uz dnes smrdi ako TDI)
ericn
@lamal Tak zrovna 1,4 16V u F1, byl asi nejlepší motor do tohoto auta a olej nebral vůbec 😄 Pokud si mu dával servis, nebyl s ním sebemenší problém... Jak je to u 20ti letý Fábie, to nevím, ale rozhodně bych se ho nebál. Stejně tak jsem neměl problém s 1.4l EP3 ve P207 😉
Avatar - lamal
lamal
@ericn
S tym suhlasim, 1.4 16V idealne 55 alebo neskorsich 63kW je naj motor pre F1, ale co poznam kusy na Slovensku olej beru a dodrziaval sa standardny servisny plan.

Ono aj 1.6MPI je v Octavii dobry motor, pruzny so slusnou spotrebou, ale kolabujuce tesnenia hlavy valcov a vysoka spotreba oleja z neho moc dobry agregat nespravili.
ericn
@lamal Za mě o nikom nevím s problémem F1 s 1.4 16V, ale to neznamená, že nejsou. Nicméně kdyby ho někdo ještě chtěl, tak bych si vzal poslední ročníky výroby (F1 2005-2007) s 1,4 16V 59kW. Ta 63kW byla až u F2... 😉
Avatar - lamal
lamal
@ericn
joo 59kW... v pripade kupy F1 by som nad nim tiez uvazoval.
Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
@lamal VW na Slovensku nikdy nevyrábal motory, nemá tu totiž motoráreň ...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, to je proto, že auta jsou levná jako nikdy.
To je tím, že díky Fialově inflaci nám auta za poslední 4 roky zlevnila nejvíce ze zemí OECD, že... 😁

Ano, poděkujme EU, že zhoršuje dostupnost moderních ekologických vozů se spalovacími motory. Místo toho tady buduje EU automobilový skanzen jako na Kubě, a to nesmyslným ideologickým nařizováním nedostupné elektromobility.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol stejný rohypnol na tipcarsu kupoval staré vraky před 15 lety a nic se nezměnilo, kupuje staré vraky pořád. akorát teď to svádí na Fyjalu😊
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Man Ký Tabletka svoji logiku ukázal obdivem k Ficovi jako prezidentovi lidu. Asi levný rusácký plyn a levná rusácká ropa jsou ta nejlepší hesla a že na pumpě je to naopak nevadí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@KANKUNEN
Stačí si poslechnout Fica. Klobouk dolů za to, co dělá a říká. Jen je třeba si poslechnout přímo Fica, a ne to, co o Ficovi šíří manipulativní média typu seznam nebo deník n.

www.youtube.com/watch?…
traveldrive
@rohYpnol 👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive
o tomto člověku tady jsou schopni šířit lži o tom, jak je Fico proruský... nejen novinky, seznam, deník n, ale i naše bývalá vláda, Kolář, Pavel...
Avatar - lamal
lamal
@rohYpnol
Fikovi fandi mentalny mrzak, neschopny vnimat fakty a realitu, Fiko tvrdi a vzdy bude len to co vyhovuje vlne jeho volicov, nie je v tom ziadna logika, reguje na podnety, ovsem realita jeho agendy je uplne ina.
Takze ano pocuvat Fika je najlepsie, priamo od zdroja pretoze ti krasne zanotuje jeho uzasnymi racionalnymi nazormi na vsetko co sa deje a popri tom ako prikyvujes ti vytuneluje krajinu a legislativu sprzni tak aby jeho zlodeji a mafiani obchadzali zubozeny pravny system. Najviac ma fascinuje medzi jeho volicmi popieranie inflacie 2%, realny stav krajiny od skolstva, zdravotnictva po ekonomiku, ze jeho volici toleruju podvody, nakradnuty majetok, vydavky na sudy a nezmyselne nakupy, totalna slepota = demencia.
Bravo Rohypnol je diagnoza.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ale úplně přesně.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@lamal
Klasika. Jen urážky, ale nedokážeš vyvrátit jedinou myšlenku, kterou zastává. Typické.
traveldrive
@lamal Keby si mal niečo v hlave, počúvaš všetkých, vrátane tých, ktorých nemáš rád a až potom si spravíš názor. Povedať automaticky, že Fico robí všetko zle, lebo je to Fico, je hlúpe a krátkozraké. Detto Putin, Trump, Leyenová a ktokoľvek ďalší. Ak si neurobíš poriadok v hlave pochopením širších súvislostí, si mimo. Svet nie je len biely alebo čierny, ale to máte podaktorí nechcete vidieť. 😉
Avatar - lamal
lamal
@traveldrive
Tvrdenie "robí všetko zle" je pre deti, pocuvam kazdeho a preto viem, ze Fiko bol je a bude skaza.
Nerobi vsetko zle = unosny a dostaneme sa k tomu, ze nic nie je 100% a teda je to v poriadku ?

Sledujem vysledky, sledujem nazory rozneho spektra a odbornikov, kazda vlada bude robit chyby, neschopnost rozlisit mieru chybovosti je zasadny problem jeho priaznivcov. Neschopnost sledovat zmeny legislativy, nevidiet zastavenie vysetrovania podvodov a kriminality a o zubozenom stave krajiny a institucii okrem ministerstva (samozrejme) nehovoriac... je vzdy trapne vysvetlovat co vsetko je ubohe na Slovensku, niekomu kto to nevidi.
traveldrive
@lamal Si nepočúvaš každého a nepremýšľaš o tom - pretože by si hovoril inak. A tým nemyslím, že vo Ficov prospech, pokojne môžeš mať aj iný názor, ale argumenty a dôvody by boli na inej úrovni. Takže si iba myslíš že vieš, ale v skutočnosti vieš prd. Na Slovensku sú najúbohejší ľudia, ktorí rozprávajú, čo všetko je na Slovensku úbohé a kto za to môže.
Avatar - lamal
lamal
@traveldrive
Este raz a naposledy, pokial si si nevsimol za vysledky hovori stav krajiny a data, to su veci, ktore tebe asi uchadzaju a pocuvas len blaboly politikov a vyberas si co sa ti paci a co nie.

Nikto pricetny nemoze byt spokojny na Slovensku a na stastie ani nie je, realne spokojni mozu byt ludia so svojim osobnym zivotom, rodinami, priatelmi a pozostatkom toho co v krajine este zostalo.
traveldrive
@lamal Ak si si nevšimol, to čo píšeš, nie je špecifikom Slovenska. Ale to by si nesmel mať na očiach klapky. Ale končím túto debatu, k životu naozaj tvoje bláboly nepotrebujem. Ber na vedomie, že ideš na hate-list, takže si reakcie na moju adresu pokojne ušetri.
traveldrive
@rohYpnol Kto to trochu sleduje, tak vie... Tých šíriteľov lží sú kvantá, jak u vás, tak na Slovensku, tak v EÚ a celkovo vo svete. Treba počúvať fakty a uvažovať pragmaticky. Čo automaticky neznamená, že súhlasím so všetkým, čo naša vláda a Fico robia.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive
Přesně tak.
Jenže například bába a celé ANO naprosto veřejně připouští. že udělali v minulosti chyby.
Zatímco Fiala a většina ODS jen kritizuje lid za to, jak je mohl znovu nezvolit... 😁
Avatar - Alpha Tango
Alpha Tango
@rohYpnol To víš, že jo, drbane, všichni se spikli proti mafiánovi, viď. Fňukej dál...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Alpha Tango
No, asi sis nevšiml, ale fňuká bývalá vláda, jak je možné, že je lidi opět nezvolili... 😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@rohYpnol Ano, tobě to stačí co říká, já zas beru výsledky toho co dělá. Někteří z V4 jezdí škemrat do rusácka a jedni staví proti rusákovi co nejlepší obranu a ekonomicky zároveň utíkají ekonomicky i nám.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@KANKUNEN
Fico je mimo téma, dál toto téma nebudu živit.
Avatar - Man Ký
Man Ký
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
traveldrive
@KANKUNEN Ak vidíš len čo chceš vedieť, je debata ťažká.
Frfla
@rohYpnol jop, je to tak. Když mrknu z okna ven na parkoviste pred barakem, tak auta kolem 15 let tam jsou. Nove zadne a EV jakbysmet. BTW, tady se nikde nabijet na sidlisti ani neda.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@rohYpnol neboj. Skanzen tu nebude. Casem EU zakáže stará auta.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Pepa_007
Jistě, ta snaha tu je už dnes. Bohužel. Nicméně zatím to vypadá, že EU směřuje k vlastnímu rozpadu.
Hendly
@rohYpnol
Mame na 1000 lidi skoro nejvice aut, novych aut se prodava stale vic, ale Rohypnol zase breci….
Trolls jedou jak z vse muze EU….
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
No jo, zase ty fakta a souvislosti, viď... 😁

1) Máme MÍRNÝ NADPRŮMĚR v přepočtu na 1000 obyvatel. (646 x 687).
2) Naopak máme DRUHÉ NEJVYŠŠÍ STÁŘÍ A VYSOKÝ NADPRŮMĚR STÁŘÍ.
3) Máme PODPRŮMĚR ve vztahu k obnově vozového parku.

Tohle opravdu není znak prosperity.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
EU ....646 vozidel na tisíc obyvatel. Česko 687. To mi jako výrazně nepřipadá jak píše autor.
My ač patříme na západ se můžeme srovnávat se Slovenskem a Maďarskem. Jsou na tom ekonomicky podobně jako my. Holt nízké platy jsou vidět.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Pepa_007 To zas prrr, od Slovenska a Maďarska jsme dost odskočili.
traveldrive
@KANKUNEN Nefandi si. To j hrejivý pocit, že? Len aby si si príliš nefandil. 😉 😁
Avatar - lamal
lamal
@traveldrive
Cesko je uplne iny level ako Slovensko, hrejivy pocit je sledovat tvoje fandenie samemu sebe, svojej iluzii socialistickeho statu v ktorom zijes.

Skus si dohladat kolko financii dostava do samosprav pravidelne Cesko a kolko Slovensko, co myslis je to ukazovatel ? 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@lamal
Co to je " kolko financii dostava do samosprav pravidelne Cesko a kolko Slovensko"? Můžeš to přeložit do češtiny a srozumitelného jazkya?
Avatar - lamal
lamal
@rohYpnol
Pisal som to tebe, alebo Travelovi ? Ked chces reagovat preloz si to sam, alebo sa zdrz 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@lamal
Ok, takže nejsi schopný vysvěltit vlastní slova. taky odpověď.
Avatar - lamal
lamal
@rohYpnol
Presne, neprelozim ti to do Cestiny...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@lamal
Ok,jak jsem napsal. Nejsi schopný vysvěltit vlastní slova. taky odpověď.
Michal Chmelař
@rohYpnol
Lamal to napsal naprosto srozumitelně, není na tom třeba nic překládat ani vysvětlovat. Že ty nechápeš je tvůj problém.
Co je to jazkya?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Michal Chmelař
Tebe se nikdo na nic neptal, tak se neobtěžuj a radši studuj trojčlenku.
Michal Chmelař
@rohYpnol
První, kdo tu začal obtěžovat Lamala, jsi byl ty. Přestaň tu okopávat kotníky dospělým v diskusi. Nebo aspoň, až zas budeš chtít poučovat o srozumitelnosti, si to po sobě nejdřív přečti.

Trojčlenku si studuj sám, chlapečku, já už má 35 let hotovo. Čekám, kdy si změníš nick na MarkuMasToDobre, když to pořád nemůžeš dostat z hlavy 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Michal Chmelař
Takže si opět dejme fakta.

www.auto.cz/diskuse/99846/1#…
Tohle je podle tebe OBTĚŽOVÁNÍ... Já se úplně normálně slušně na něco zeptám, a podle tebe obtěžuji... No, pokud je to skutečně tak a není to jen další z tvých úletů, tak jen potvrzuješ, matlala 😄 😄 😄
Avatar - lamal
lamal
@rohYpnol
Keby ho zaujimal jeho povodny prispevok "@KANKUNEN Nefandi si. To j hrejivý pocit, že? Len aby si si príliš nefandil." na reakciu Kankunena ze Cesko odskocilo od Slovenska, tak mu napisem presne cisla a mozem ich napisat aj tebe, ked sa s nim bratrickujes na tieto temy😒br />
Rocny prispevok statu do samosprav cinil v roku 2025 na Slovensku 2mld a 243mil €.
Keby je na tom Slovensko rovnako ako Cesko, tak dajme tomu nech ma rocny prispevok Cesko 4,5mld € ano ?
Cesko rozdalo do samosprav vyse 13mld€, to je 5x viac a pri zrovnani 20tis miest je na 1 osobu na Slovensku prispevok 385€ a v Cesku 1100€.

Mate pocit, ze Slovensko sa moze zrovnavat tou chudobou a aktualnou inflaciou 2% Cesku ? 😁

Tesim sa na reakcie...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@lamal
Ano, tak právě toto téma jsem předpokládal. jen jsem si potřeboval být jistý že opravdu se bavíš o tomto.
Reakce je úplně jednoduchá - bez jakéhokoliv podrobnějšího rozboru nemá vůbec smysl tyhle čísla porovnávat. Právní prostředí ČR a SK je dnes již prostě dávno jiné.
Příklad - taky platí na Slovensku nepedagogické pracovníky ve školách obec? Taky je zřizovatelem mateřinek a ZŠ obec? Možná ano, možná ne, já to nevím, Ale bez podrobného rozboru co stát po obcích požaduje a jaký rozsah na ně převedl v rámci přenesené působnosti, a jaké je rozpočtové určení daní obecně, se o tom vůbec nemá smysl bavit. To číslo samo o sobě fakt neřekne vůbec nic.
Avatar - lamal
lamal
@rohYpnol
Inac to popriet nejde, ale mozem ta uistit, ze nase obce nemaju mensie vydavky poplatne tomu rozdielu o ktorom sa bavime.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@lamal
Tak znovu - to není jen o výdajích.
To je i o tom, co všechno obec v přenesené působnosti musí vykonávat.
To je i o tom, jaké je rozpočtové určení daní. Jinými slovy, které daně jsou příjmem obce a v jaké výši.

Porovnáváš čísla, ale vůbec netušíš, co se za nimi skrývá.
Avatar - lamal
lamal
@rohYpnol
Odkial vies, ze neviem co sa za cislami skryva ? Na rozdiel od teba som sem dal velmi konkretne cisla a vravim ti, znovu nase obce v porovnani s CR nemaju mensie vydavky poplatne tomu rozdielu o ktorom sa bavime."
Michal Chmelař
@rohYpnol
Chtít po Slovákovi naprosto srozumitelnou slovenskou větu přeložit do češtiny je prachsprosté čecháčkovské povýšenectví. A prý že ses slušně zeptal 😄

Nehraj tu ublíženého a nebreč chlapečku, zvykni si, že tak, jak se ty chováš k jiným, se budou jiní chovat k tobě.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Michal Chmelař
Neboj, jsem na tebe jako matlala zvyklý. Neměj péči 😁
traveldrive
@lamal O čom pletieš, prosím ťa? To je ukazovateľ veku vozového parku?
Avatar - lamal
lamal
@traveldrive
Asi si uplne mimo, uz si ani nespominas co si pisal Kankunenovi a co viac ani sa "netrapis uvazovanim" aby si precital vlakno, ktore sa odvija od tvojho prispevku... ty tu niekomu pis o marmelade v hlave 😁
traveldrive
@lamal No to nie som, pretože nám Češi príliš neodskočili a ak, tak skôr stranou ako dopredu. Kto to nevidí, buď to vidieť nechce, alebo má v hlave tú marmeládu. 😉
Avatar - lamal
lamal
@traveldrive
No slovensky optimizmus ti nechyba a co hovoris na inflaciu ? Pohoda, že ?

CZ: 1/2026 - 1,6 %
SK: 1/2026 - 4,0 % (podla harmonizovanej metodiky (HICP) 4,3 😖
Avatar - Man Ký
Man Ký
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Jethro
Jethro
Stáří náklaďáků mi nějak nesedí protože na českých silnicích vídám moderní náklaďáky hlavně s českými SPZ které reprezentují aktuální modely výrobců náklaďáků. Avie a LIAZky se dnes objevují na silnicích jen výjimečně.
planeta
Blbosť. Keď porovnám aké auta sú v ČR a Maďarsku, či už v meste ako je Praha/Budapešť a ešte lepšie je to vidieť na vidieku, tak Maďarsko si môže podať ruky s Gréckom.
ericn
@planeta souhlas, ještě markantnější je to na venkově. V Maďarsku nebyl problém potkat auta z konce 80tých let běžně na silnici 😄 Potkával jsem Ascony, Vectry, Passaty B3 a pod. v zuboženém stavu...
traveldrive
@ericn Podobné, možno nie také markantné, je to aj u nás alebo v Čechách, na vidieku stretneš všeličo.
ericn
@traveldrive u nás na venkově, myslím tím třeba Vysočinu, jsou naprosto jasně vedoucí OI a OII před FL v kombíku 1.6MPI a 1.9TDI 😁 Tedy auta přesně zapadající do tématu článku...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn
Protože to jsou jednoduchá spolehlivá a trvanlivá auta. Přesně to, co český člověk chce. A ne auto plné elektroniky a nesmyslů, které vede k tomu, že jen výměna čelního skla vyjde na 40k...
ericn
@rohYpnol vždyť v pohodě, já s tím problém nemám. Pokud někdo potřebuje jen auto z bodu A do B, tak OI nebo OII Combi s 1.6MPI mu vydrží (při běžném servisu), tak dlouho, dokud ho rez nesežere... 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
To je co za nadpis...

Navyse je kopec takych ktori maju fungel nove auto ale popri tom si nadalej opatruju aj nejakeho toho svojho "veterana" ...
Avatar - Allo
Allo
Kdyby se v době zavedení euro 5 rozhodlo, že to bude platit 25 let tak stáří ojetin by výrazně klesalo a bylo by tu víc nových emisně čistčích aut. Ale místo toho tu máme povinné asistenty, green deal, emisní pokuty atd. A malé auta stojí 400+ místo 270k, a i ceny ojetin jsou vysoké.
topten
@Allo
kdy fabka stala 270k a jakej byl tehdy prumernej prijem a jakej je dnes ??
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten
A zase to tupé porovnávání s průměrným příjmem, které je naprosto nic neříkající... 😄
Hendly
@rohYpnol
Ne. Zkazuje to jak realne auta velice zlevnila.
Stejne tak cena ojetin. Co to rika? Ze lide maji penize a ochotu ty penize za ojetinu dat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Ano, podle tebe nám díky Fialově 40% inflaci zlevnila nová auta nejvíc ze zemí OECD. 😄 😄 😄
Hendly
@rohYpnol
Hlavni protiinflacni nastroj je urokova sazba CNB. CNB ovlada celou dobu Babisuv muz.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Opět špatně. Hlavní protiinflační zbraní je vládní politika. Tedy to, co tady 4 roky prasil nutela.
ericn
@rohYpnol
Tak možná trochu na osvětlení, co na to naše drahá AI... je to celkem srozumitelné...

Hlavní protiinflační zbraní, kterou využívají centrální banky (v ČR Česká národní banka), je zvyšování úrokových sazeb.

Tento krok je součástí tzv. restriktivní (přísné) měnové politiky.

- Vyšší úroky = dražší půjčky: Zvýšení základních úrokových sazeb zdražuje úvěry pro firmy i domácnosti.
- Méně utrácení a investic: Lidé si méně půjčují na spotřebu a firmy omezují investice, což snižuje celkovou poptávku v ekonomice.
- Více spoření: Vyšší úroky naopak motivují k ukládání peněz do bank.
- Zchlazení ekonomiky: Nižší poptávka po zboží a službách vede k tlaku na zpomalení růstu cen, tedy ke snížení inflace.

Další protiinflační nástroje...

- Posilování kurzu domácí měny: Silnější koruna zlevňuje dovážené zboží (např. energie, suroviny), což snižuje tzv. dovezenou inflaci.
- Kvantitativní utahování (QT): Centrální banka stahuje peníze z oběhu (např. prodejem státních dluhopisů), čímž snižuje množství peněz v ekonomice.
- Komunikace (Forward Guidance): Banka jasně komunikuje, že bude proti inflaci bojovat, čímž ukotvuje inflační očekávání veřejnosti.

Poznámka: Ačkoliv má centrální banka hlavní nástroje, v širším smyslu může proti inflaci bojovat i vláda prostřednictvím fiskální politiky – tedy snížením státních výdajů nebo zvýšením daní.

Tj. Fiala za to opravdu nemůže, já vím, že by s rád, ale není to tak. Inflační kolotoč za Covidu rozjel Babiš svým utrácením, nákupy a uplácením svých voličů = dělal to přesně obráceně...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn
Jenže žádný babišův kolotoč nebyl. To je opravdu jen lež. A už jsem to tu taky nesčetněkrát popsal.

Bába nerozdával o nic víc, než země kolem nás. Dokonce rozdával méně. Dokonce rozdával tak málo, že ho za to Fiala tehdy kritizoval (nedostatečná pomoc, ... jen si vzpomeň, to už si nechceš poamatovat, viď...). Ale inflace u nás byla výrazně vyšší než ve zbytku EU. Proč? No protože Fiala neřešil cenu energií. TO je ta vládní politika. To je ten nejvíc proinflační faktor. Nějaká ČNB s tím nezmůže absolutně NIC.
ericn
@rohYpnol Nezlob se, ale není to tak... Víc to nemá smysl rozebírat. Nechceš vidět, slyšet...

Btw jen pro tvoje info, jsme na webu o autech na na politickém kolbišti. A já se měl posledních pár let dobře a byl jsem rád, že máme konečně proevropskou vládu a slušného premiéra a prazidenta. Nemusel jsem se stydět jako teď 😉

Víc k domácí politice psát nebudu...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn
Ok. Zjisti si fakta o tom, kdo kolik rozdával za covidu. Pak nebudeš vykládat takové bláboly.

aspoň např. tady máš základ 😁
www.blesk.cz/…-15krat-vic.html
ericn
@rohYpnol Ohledně politiky na tebe nemá smysl reagovat. Máš svůj pohled na věc, za mě ne správný. Tady se prostě neshodneme... Tím bych to asi uzavřel...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn
Klidně to tak uzavři.
Jen se dopouštíš fatálního omylu. Protože to co ti říkám, to opět není o nějakém mém názoru. Na názoru se shodnout nemusíme. Ale fakta jsou fakta. Bába dal na covid zkrátka méně než jiní. Tak to je.

Mimochodem, bábu jsem nikdy nevolil, a doufám že nebudu muset volit. Nejsem žádný jeho fanoušek, vím že si hrabe sám na sebe (jako všichni politici). A covid za mě bába zdupal jak cyp.

Ale to pořád neznamená, že budu lhát o tom, jak tady roztočil inflaci, když to není pravda a to tvrzení není podloženo žádnými čísly. Resp. jinak - bába neroztočil inflaci o nic víc, než naši sousedi. Jenže naše inflace byla úplně jinde než inflace sousedů. A za to může jednoznačně jen a pouze nutela a jeho selhání v regulaci cen energií.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol jojo za babiše jsme se měli všichni dobře, tys kupoval novýho hajlajna v plný včetně šíbru a vozil jsi v něm playmateky do svojí vily na plzeňském předměstí😊
ericn
@Man Ký No rozesmál si mě 😁👌
Avatar - Severní  Předměstí
Severní Předměstí
@rohYpnol
Tolik zloby a nenávisti v tak pohádkové chaloupce.
topten
zavest silnicni dan, treba jen 5tis rocne, vono by se to procistilo
bonus za euro6d, pro benzinaky klidne od euro 3
stary dyzly bez filtru dvojnasobek
po ulicich a zahradach je spousta polovraku, ktery jen zabiraj misto a kape z nich olej
324
Že bych viděl tolik prastarých aut, to tedy ne. Nejvíc starých aut toho moc nenajezdí, na dálnicích vidět nejsou. Dost jich je registrovaných, ale vůbec nejezdí. Tyhle statistické bláboly jsou k ničemu, jen se s nimi pořád někdo ohání. Stará auta, která najezdí za rok málo kilometrů a jsou pečlivě udržována procházejí na STK většinou v pohodě. Některá mají i hodnoty emisí o kategorii E příznivější. To se novým autům nemůže přihodit.
traveldrive
@324 Vcelku trefný pohľad. 👍
DaveKrc
Tyhle články a jakože zamýšlení se, proč tomu tak je fakt miluju, to musejí psát asi nějací milionáři, kterým neodchází základní věc - že jsme prostě chudí. To si sakra nikdo nevšiml, že v tabulce na prvních místech kdo kupuje nová auta jsou ty nejbohatší země - Lucembursko, Německo, Nizozemí.....Tady nejsou lidi co mají zbytečný milion, já ho nemám a nikdy mít nebudu, nové auto si nikdy nekoupím i když mé poslední auto je velmi mladé.... Proč si pisálek, který se tak diví kromě těchto tabulek ještě nedá vedle sebe tabulky s průměrnými platy v těchto zemích? A bude jasno hned - kde je bída asi těžko budou nová auta že, jak logické, zvláště teď zbídačelý lid po Fialovi....Dále pak elektromobilita - u nás na sídlišti například není žádná nabíječka, to mám jako tahat prodlužku z desátého patra?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@DaveKrc Chudi jsme mozna v porovnani s nekterymi staty Evropy. V porovnani se svetem se mame sakra dobre.
DaveKrc
@JirkaVejrazka Ale houby, stačí porovnat základní ukazatel - průměrnou mzdu a na tu navíc 66 procent obyvatel nedosáhne, takže dost strašná bída proti Západu, stále jsme jen vzdálení chudí příbuzní a zvláště šílené je, že už nás předběhlo i kdysi velmi zbídačelé Polsko a v životní úrovni i Baltské státy, které byly po SSSR velmi zbídačelé......už jen čekám, kdy nás trhne třeba Rumunsko, ale stačí ještě pár takových Fialů a bude vystaráno....
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@DaveKrc Nechces radsi zkusis cist realna data, misto novinovych titulku bulvaru?

https😐/data.worldbank.org/…Y.GDP.PCAP.PP.CD?…

Polsko nas sice nedavno predbehlo v kupni sile, ale ve spouste jinych ukazatelu je daleko za nami, viz treba https😐/www.numbeo.com/…s_by_country.jsp?…

Podle kterych dat nas predbehly Baltske staty?
DaveKrc
@JirkaVejrazka Data jsou jedna věc, aby tabulky vypadaly krásně dokáže udělat kde kdo, ale realita je jiná, stojí to tu dost za *** a nyní po řádění Fialy šla životní úroveň dolů jak nikde jinde a nikdy dříve.....takže lidi se starými auty naprosto chápu, když jde o holé přežití ....
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@DaveKrc Neblabol. Jestli si chces stezovat na snizeni zivotni urovne, tak musis jinde nez u ceske vlady. At uz soucasne, nebo minule. Minula za to moc nemuze a soucasna to jeste nestihla.

Ale to asi tezko vysvetlim nekomu, kdo presne vi "kdo za to muze".
Avatar - sachs800
sachs800
@DaveKrc Patříme mezi 10% nejbohatších lidí na světě..... jak rádi Jirka, číst reálná data....
DaveKrc
@sachs800 Jo jo, to jistě.....takový blbosti ani nelze komentovat... 😄
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@DaveKrc Zkus se nekdy podivat dal, nez za humna...
ericn
@JirkaVejrazka Také bych to tak řekl 👌
Hendly
@DaveKrc
To proc nemas na nove auto se ptej sebe. Nikdo jiny to na to auto neda a ani nikdo nemuze za situaci ve ktere si. Dokonce ani Fiala ne.
DaveKrc
@Hendly Právě že Fiala rozhodně ano, když před ním bylo výrazně lépe, jsem totiž živnostník a s námi zatočil brutálně, v tomto roce už mám díky němu mínus cca 4000,-Kč tedy desítky tisíc ročně v hajzlu, které citelně chybí i když samozřejmě musím makat výrazně více hodin a zapomenout na nemoc a dovolené....a to jsem si pře Fialou v pohodě mohl dovolit makat 4 dny v týdnu a jet na několik dovolených.....OSVČ totiž logicky nikdo nic nepřidá, jako zaměstnanci.....takže pouze čistý mínus, k tomu brutální zdražení všeho - daň z nemovitosti, nesmysl za dálniční známky, energie, jídlo.....- to jsem si fakt nezpůsobil sám ani omylem, takže neplácejte ty obvyklé hloupé nesmysly, fakta jsou fakta....
ericn
@DaveKrc jako že tě položí 2500Kč za roční dálniční známku? Tak to si teda asi úspěšný živnostník 😉 Btw doufám, že alespoň odvádíš nějakou daň z přijmu?

Já nevím, ale já se posledních x let nemám špatně a platím daně jako zaměstnanec až nekřesťansky vysoké, ale nestěžuji si a na auta peníze mám 😉
DaveKrc
@ericn Ale no tak, nechytejte se známky, ta je jen naprosto šílená ve srovnání se sousedními státy, třeba s Rakouskem, když srovná člověk kvalitu a rozsah. No my češi holt musíme mít vždy vše nejdražší, my jsme taková hova** co vždy a vše zaplatí a navíc dobrovolně....samozřejmě že zničující jsou především ty nyní už velmi brutální odvody. navíc v kontextu chlubení se, jak prý podporovali podnikání a výsledek byl, že házeli ne klacky, ale klády pod nohy a živnostníky likvidovali...
topten
@DaveKrc
chudacku
se podivej na madarsko
kolik to nastavil andrejuv kamos
.
klacky zacne hazet ted andrej zaklekavanim a EET2
hlavne ze si zveda dotace
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten
Omyl. Agrofert již není bába. Smolík. Najdi si něco jiného.
ericn
@DaveKrc Nebreč, tak našich 2500Kč je cca 100EUR,a země okolo...

Slovinsko 117Eur/rok
Rakousko 106 Eur/rok
Slovensko 90Eur/rok

Tedy naše cena není nic vyjimečného a tím, že je dobudováváme, tak jsou nové. A zrovna Rakouské dálnice nejsou nic moc, Německé taky ne (ale jsou zdarma) a Itálie je zrovna samé rez a platíš úseky. Tj drama, co se z toho snažíš udělat, není...

Ohledně odvodů OSVČ bych toho moc nevytahoval, spousta z nich se snaží dělat vše bez papíru nebo paušálem, aby dali státu co nejmíň a pak se diví, když se jim něco stane, že nemají.

Vtipně je, že ti co kvičí nejvíc, pak přijedou novým Mercedesem apod. Takhle k nám přijel na chalupu kominík novým Véčkem a zkuhral. Strávil tam sotva půl hodiny a 3000,- Kč, no tvl ... 🤢👎
Hendly
@DaveKrc
Tak jdi dělat zaměstnance. Jdi delat do jinych zemi.
To je furt breceni kdo za to muze jinej nez ja.
Jako ted s Babisem je lip?
Super.. roztocime tiskarnu penez a budes spokojenej…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Dokážeš pochopit, že on jen popisuje reálný stav? Za báby se měl líp. Za báby se totiž všichni měli líp.
ericn
@rohYpnol "Za báby se totiž všichni měli líp." - tvl to jsou kecy... Ne neměli jsme se líp, stejně jako teď se nemáme.

To co leze ze současné vlády je naprostá zoufalost... Jedno jestli to blekotá Babiš, blije Okamura nebo křičí to děcko Macinka nebo se válí po zemi, když nedostane svou hračku... 🙈🤢
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn
Ale měli.
Podívej se na dostupnost bydlení.
Podívej se na porodnost.
Podívej se na reálné mzdy a platy.
Podívej se na počty prodaných aut.
Podívej se na stáří vozového parku.
...
Podívej se na dostupnost zdravotní péče.
...
Podívej se na míru zadlužení.
Podívej se na schodky rozpočtu.
...
Ano, měli jsme se zkrátka líp. To nejsou kecy, to jsou fakta. Dál to rozvádět nebudu.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@rohYpnol Ukaz tvrda data, nebo prestan blabolit.
ericn
@rohYpnol viz výše...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@rohYpnol Z tebe uz je fakt cistokrevnej debil.

Jeste tady funguje blokovani?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Ja Prvni 123 to byl vždycky. uklidním tě, von to tak ani nemyslí. jenom hledá, čím by tě nas... prostě provokatér. bude psát cokoliv, aby tě popudil.
ericn
@Ja Prvni 123 No on má občas i pravdu, ale jak dojde na domácí politiku, je mimo, nemá cenu se s ním pak bavit... 🙈
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123
Kde nejsou argumenty, tam jsou urážky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DaveKrc
Přesně tak. je opravdu zvláštní, jak lidi přehlížejí narosto zjevné podstaty věci.
Hendly
@rohYpnol
Jako třeba to, ze Babis si z cele republiky udelal penezovod do sveho soukromého podniku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Už si najdi něco jiného. Žádný jeho soukromý podnik už není 😄 😄 😄
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@rohYpnol Rikal kdo? Ja jen vim, ze slibil, ze konflikt zajmu vyresi nejpozdeji v lednu. Coz se nestalo, pokud jsem spravne informovan.
ericn
@JirkaVejrazka Souhlas, nic nevyřešil, jen to tak jako zametl pod koberec...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn
I podle opozičního lídra Koláře, pardon Pavla, je vše vpořádku 😁
Avatar - Man Ký
Man Ký
@JirkaVejrazka chceš vysvětlit dementovi trojčlenku? to se nestane...
DaveKrc
Příspěvek podléhá schvalování.
Tom (novy)
Dedula ma ve stodole embecko, papirovy emise jak hovado. Akorat najede 1000km rocne. Bude ekologictejsi tohle auto zvrakovat a koupit mu nove EV? aby toto v nasledujich 10ti letech najelo 10000km?
A druha strana - obchodak co jezdi 50000 km/rok, jak stare ma auto ? Max 5 let, spis 3. Tedy naprosto v poradku - jezdi hodne a ma nove auto.
Velkovy prumer tech 2 aut je neskutecnych 25 let, ale prumerne emise rozhodne nejsou jako 2 oktavek z roku 2020, ptze ten dedula najezdi 50x mene nez obchodak.
Avatar - Tomogo
Tomogo
Osobně letos protnu stáří deset let a doufám, že ještě dalších pět let na tom svém autě odjezdím. A není to snad ani finanční problém, mě se prostě nelíbí dnešní asistenti, chybějící tlačítka (záměrně nepíšu dotykové obrazovky), zbytečná velikost obrazovek, užitná hodnota, vlastnosti atp. Takže když to shrnu, tak prostě žádné auto, co se dá na našem dnešním trhu sehnat.
kajmik01
@Tomogo já auto obměnil loni a mám to s moderními prvky tak napůl. Koupil jsem Tucsona ve vyšší výbavě a některé body splňuje: plno mechanických tlačítek je po faceliftu zpět. Obrazovka je široká a nízká, takže netrčí do výhledu a je docela rychlá. Navigace už běží na Google, takže oproti mému starému autu je použitelná (vyhledávání podle jména, relativně rychlé aktualizace...).
Auto Hold funguje dobře a převodovka taky. Jízdní vlastnosti jsou příjemné.
Na druhou stranu funkce Start-stop je otravná, stejně tak někteří další asistenti, které je třeba pokaždé vypnout. Některé jde naštěstí vypnout trvale, protože nemám zájem, aby mi auto duplo na brzdu, když nemá důvod.
Avatar - Tomogo
Tomogo
@kajmik01 No právě, mám skvělý auto a proto si ho nechávám. Tak nevím proč kupovat napůl dobrý auto.
kajmik01
Tohle je právě hlavní příčina vysokých emisí. Nejde jen o stáří jako takové, ale často i o špatný stav a třeba vymontovaný filtr pevných částic. I nahrazení klasickými novějšími motory nebo mild-hybridy by výrazně pomohlo. Tohle jde pořešit rychleji, než přechod na čistě elektrickou budoucnost. Ano, ta časem přijde, ale rozhodně ne tak rychle.
Hendly
Cebia.cz
“Stáří osobních aut, která jsou provozována, dosahuje 13,79 let“ udaj z roku 2024.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Správně, budeme tak dlouho upravovat vyhodnocení statistických dat, až nám ten blahobyt a prosperita na papíře zkrátka vyjde! 😄 😄 😄

Metodika cebie je samozřejmě nesmysl, protože to je klasické coby kdyby, a předpokládáme že...
www.cebia.cz/…sahuje-13-79-let
JayDeeSq
@rohYpnol ta metodika je víceméně správně, já sám mám na sebe psaná auta, které reálně jezdí minimálně a jedno dokonce vůbec a ne nemám ho v depozitu, nemá ani platnou stk, ale stejně je plně přihlášené (a pojištěné) a statistiky stáří zvyšuje dostatečně 😊, takže jo, blahobyt tu skutečně máme
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@JayDeeSq
Ta metodika je jen kalkul. Nic víc.
egoist
Tristní je, že nás ve stavu vozového parku překonávají i bývalé soc. země. Smutné. A to není zohledněné, že téměř 75 % nových českých aut je registrováno na podnikatele.Škoda, že se autor nevydal cestou co je příčinou tohot stavu, ale to už by bylo nehodnotové...mu he he he
ringo75
Staří vozového parku je přímo úměrné ekonomické situaci obyvatel daného státu.Při průměrné hrubé mzdě dle Medianu 48300 si nikdo nové auto nemůže dovolit koupit.Víc k tomu nelze dodat.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Stav vozového parku v Praze je stran emisí strašný a na malých městech je ještě daleko horší. Řešení
1. Funkční STK (a teď nemyslím jenom korupci, ale posun technologie od měření kouřivosti jako za časů Pragy V3S, které naposled stačilo tak za časů O1 TDI, do roku 2026)
2. Nízkoemisní zóny ve městech (i pro rezidenty!)

Mimochodem všechno je to nakonec stejně hlavně o dieselech a jejich eliminaci. Emise benziňáků byly od nějaké Euro 4 (25 let zpátky) skoro vyřešené. Pak do toho teda hodily vidle přímovstřiky, škoda. A pokud jde o emise studených motorů (rozuměj 48 V systém pro výhřev katalyzátoru), tak to měla řešit původní Euro 7, kterou díky hysterii výrobců nakonec mít nebudeme...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Barry Lyndon
Naprostý nesmysl.

Řešení přestárlého vozového parku?

Zvýšení minimální mzdy. Zvýšení tabulkových platů. Řešení nedostupnosti bydlení. To je celé. Celé je to jen o disponibilním příjmu domácností.

Jestli si někdo stále pořád a dokola myslí, že budeme mít měně než poloviční příjem jak v Německu, ale budeme mít stejný vozový park, tak prostě vůbec nepochopil elementární základy ekonomiky.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@rohYpnol "Zvýšení minimální mzdy. Zvýšení tabulkových platů." - z ceho to zaplatis, kdyz uz zjevne chapes ty elementarni zakony ekonomiky?
ryccardo
@rohYpnol hele v tom problém není. Já bych si nový auto dovolit mohl, ale chceš nějaký křáp plný elektroniky s nespolehlivým motorem kvůli tomu, aby to mělo nízký emise? Já to nechci, takže dál vesele jezdím starým. Alespoň nemusím platit havarijko a řešit jestli mi to někdo ukradne.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ryccardo
V tom problém obecně bohužel je.

Dva tisíce korun – právě tudy vede dělicí linie v české společnosti. Přesně polovina lidí spoří měsíčně více, polovina méně. Alarmující je, že každý šestý Čech nebo Moravan dokáže dát stranou měsíčně nejvýše pětistovku.
www.creditas.cz/…casto-spori-nevy

Samozřejmě, já se taky novému vyhýbám a stále odolávám, protože odmítám přistoupit na konzumní způsob výroby a zpracování současných aut, kdy peníze jsou vražené do elektronických nesmyslů, které nechci. A naopak peníze z výroby chybí tam, aby to auto bylo vyrobené poctivě a vydrželo dýl než záruční dobu. Za mě kvalitní modely skončily s příchodem covidu. Teď už je to jen mizérie, a je otázkou jen jak moc velká.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@rohYpnol Mzdy s tím nemají co dělat. Jen je třeba pochopit, že při polovičních mzdách není možné míst stejný vozový park jako Němci akorát o 10 let starší (tady se v podstatě jezdí v odpadu po Němcích, což s dieselgate ještě posílilo). Pokud je někdo chudý, tak holt má jezdit v 10 let staré Fabii MPI a ne ve 20 let starém Passatu TDI. Ježdění v 10 let staré Fabii není žádná ostuda ani nic, co by se nadalo přežít. Pokud přitom snad trpí něčí ego, nebo záda, tak je to jeho problém, sorry jako...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Barry Lyndon
Zase tady někdo komoušsky rozhoduje za ostatní, co je správně a co není, že...
Ne, když potřebuje velký rodinný vůz, tak asi logicky nebude jezdit 10 let starou Fabií, do které se nevleze, že.

Je to jednoznačně o disponibilních příjmech. O ničem jiném to není. Většina lidí bere auto jako věc potřeby. Tj. těch, co jezdí staršími auty, protože chtějí jezdit ještě skutečným autem, zas tolik není.
ericn
@Barry Lyndon spíš je to osobních prioritách a potřebách. Když potřebuješ auto z bodu A do bodu B a jezdíš sám, Fabie ti stačí. Pro rodinu ne. Tj sám si rozhodneš, čím budeš jezdit, ne že ti někdo řekne, co si máš koupit... Někde přidáš a někde ubereš. Ale je to osobní rozhodnutí každého...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn
Přesně tak.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@ericn Tak jednak Fabia combi prostě stačí. Ano, je to nekomfortní, ale stačí to. Nebo si za Fabii dosaďte Dacii, ta je velká a levná zároveň. Jde o to, že dotyčný na toho Passata prostě objektivně nemá a tak jezdí v odpadu, co nemá na silnicích co dělat. To je jako říct: Byt 3+kk nám nestačí, naše rodina potřebuje barák 6+kk, ale protože na Poroterm nemáme, postavíme ho z radioaktivního švárobetonu. Akorát na rozdíl od toho radioaktivního domku škodí ten Passat všem okolo, kromě toho, kdo v něm sedí (tomu škodí akorát zase jinej podobnej pičus, co jede před ním 😊)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Barry Lyndon
Ano, Fabia kombi prostě stačí. Protože politbyro rozhodlo, viď... Prostě komouš.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@rohYpnol Fabii nikomu nenařizuju, to byla reakce na hlášku výše, že "Fabia nestačí" a podle komunistického hesla "každému podle jeho potřeb" se diskutující výše dožaduje pro rodinu minimálně Passata. Jelikož ale hen ten komunismus s "universal high income" ala Musk stále nemáme, tak holt máme jen na Passata, co v Německu neprošel na emisích a je tak prakticky ve stavu netříděného odpadu, co tráví lidi na ulicích. Anarchistická ignorace životního prostředí, kdy všichni mohou všechno (v CCCP to platilo dvojnásob) byla jedním z příznaků socialismu pod vedením KSČ, ty komouši... 😊
ericn
@Barry Lyndon promiň ale to je trochu zvrácené uvažovaní, přece si nekoupíš malou Fabii, jen protože je nová, když potřebuješ větší kufr a víc místa pro rodinu. Tak si koupíš za stejné peníze třeba staršího Tourana. Ten byl homologován pro provoz na pozemních komunikací stejně jako ta Fabie podle platných norem. Tj nikdo ti nemůže zakázat ho provozovat, pokud je technicky v pořádku a projde STK 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Barry Lyndon

Ano,, "Fabia stačí" je přesně komoušská úvaha. Co komu stačí nebo nestačí, je věcí individuálního posouzení každého.

Když mám 2 vysoké děti a velkého psa, tak Fabia zkrátka nestačí. Ty mi na to opět napíšeš komoušské moudro - stačí malý pes, že. Nebo ještě lépe, stačí 1 děcko a žádný pes... Protože strana a vláda tak rozhodla, že tak to má být 😁
ryccardo
Osobně nový auto nechci, kvůli nesmyslům co mi do nich nařídila montovat EU. Možná to má vícero zákazníků podobně, takže výsledek vidíme v průměrném stáří. Řešení to má jediné. Nechat výrobce vyrábět taková auta, která chce trh ne taková, která se líbí soudruhům v Bruselu svými emisemi a funkcemi.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ryccardo
Bonz kamera řidiče mě aktuálně opravdu vytáčí. To prostě v autě nechceš. Stejně jako vypínat překročení rychlosti a line assist.
ryccardo
@rohYpnol nic takoveho v aute nemam a ani nechci 😉
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo blablabla tys někdy kupoval nový auto? s rohypnolem jste stáli ve frontě... v mototechně😊 mototechna AAA
ericn
@Man Ký To přece o tom není... Dnešní auta mají věci, které nechceš - všechny možné asistenty, třeba ten skvělý "ISA assistent", co mi v autě pípá, když jedu o 1 km rychleji, no tvl... Sedneš do auta a nejdřív všechno vypínáš a pak teprve jedeš...🙈

Můžu si jít nové auto koupit klidně dnes, ale proč? Nemají typ, co chci nebo aktuálně potřebuji já a motor, co chci já, vždycky musíš jít do nějakého kompromisu...

Proto je tu sekundární trh a můžeš koupit třeba 5 letý auto v super výbavě bez otravných asistentů v kombinaci, co potřebuješ. Většina je v emisní normě Euro 6d+, jen má něco už najeto... A pořád je to lepší volba 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A sednul si nekdy autor toho prohlaseni nekam k silnici?

Kolik tech " starych vraku" na te silnici opravdu videl?!
Arese
Celé ladění toho článku je otřesné, s typickým progresivisticko-káravým tónem, prostě rudozelený hnus! Přitom právě ekoteroristická politika EU vede k takto zastaralému vozovému parku!
1) Auta, která v ČR skutečně jezdí po dálnicích a silnicích, jsou v průměru výrazně mladší, než kolik uvádí ta statistika. Češi totiž mají moc rádi automobilové veterány a yongtimery, které toho ale většinou najezdí minimum, jejich hlavním úkolem je dělat radost svým majitelům.
2) Pokud by kvůli milionu debilních nařizovacích a omezovacích předpisů a emisních pokut EU auta tak šíleně nezdražovala, obnova vozového parku by byla mnohem rychlejší. Nová auta by byla pro normální lidi dostpnější a ta současná by svými miliony asistenty a drahou elektronikou neodrazovala zákazníky!
Uživatel_5389281
Tady v Nizozemi potkavam spoustu starsich aut a ma to vic duvodu, holandani nevyhazuji neco co funguje, nova auta jsou brutalne predrazena (v NL se plati specialni dane na nektere typy vozu a navic dan z provozu vozidla plati kazdy majitel a nejde o male castky) a v neposledni rade diky Zelenym khmerum se zuzil vyber noveho vozu a tak se casto stava ze zajemce o novy vuz ani nenajde nic o co by mel zajem, proste si z aktualni nabidky nevybere. Nizozemi tak ma prumerne stejny pocet kupcu noveho vozu na 1000 obyvatel a to i pri daleko vetsi kupni sile v porovnani s CR. Nicmene je fakt, ze smrtelny puch z dieselovych motoru co je casto citit v CR uz v Nizozemsku ve mestech neucitite, pojizdne kafilerie byly z provozu odstraneny. To je jeden z mala svetlych bodu ekofanatismu.
Avatar - Man Ký
Man Ký
Michal Exner
To je furt dokola. Statistika s veteránama a starýma autama, co najedou za měsíc 100 km. Jděte už s tím do háje!
Avatar - jersey.se
jersey.se
A lepší to nebude. Všichni si budou chtít radši nechat staré spolehlivé auto bez povinných elektronických europeachovin.