Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Octavia 1,9 TDI

neregistrovaný "Pepan1"
13. 2. 2005 21:29
Octavia 1,9 TDI
:?: Mate nekdo zkusenosti se zavadou, ktera se projevuje tak, ze ridici jednotka prepne do snizeneho vykonu motoru az do restartu motoru z duvodu vysokeho plniciho tlaku na turbu? Mam tento problem u 1,9TDI 81 kW. Projevi se to vzdy, kdyz pozaduji po aute vykon (do kopce) na 3 pri cca 100km/hod, na 4 pri cca 140 km/hod.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "110"
14. 2. 2005 06:43
Bez nadpisu
Pročti si na www.dieselpower.cz téma "omezený výkon motoru". Je to tam dobře popsáno, já zrovna řeším stejný problém. Už jsem zkusil skoro všechno, ale u mě to opravdu vypadá na turbo.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Mitsi"
14. 2. 2005 20:19
Re: Re:
To 110: žádnou rubriku "omezený výkon motoru" jsem na www.dieselpower.cz nenašel. Prosím o upřesnění!
neregistrovaný "andree_cz"
14. 2. 2005 22:29
Re: Re:
Mitsi: [odkaz]
neregistrovaný "110"
15. 2. 2005 06:26
Re: Re:
Vidím, že mě andree_cz předběhl :P
neregistrovaný "Mitsi"
15. 2. 2005 08:05
Re: Re:
Díky, pánové!
neregistrovaný "andree_cz"
15. 2. 2005 08:57
Re: Re:
110: to vis, mladi vpred
neregistrovaný "miran1"
14. 2. 2005 14:42
Bez nadpisu
Úplně stejná závada se mi stala u Tdi 81 kW již 3x, poprvé jsem měl najeto asi 15.000 km. Pokaždé to přestávalo jet do táhlého kopce. Motor ztrácel otáčky, netáhl a asi po 100 m úplně chcípnul. Ještě těsně před zastavením trochu pomohlo podřazení, ale jenom na pár metrů. Při pohledu na počítač šla nahoru enormně okamžitá spotřeba cca na 30 l. Motor se vám potom sám zastaví a nejde natočit. Jednou se mi to asi po 30 minutách podařilo, jindy už ne. Následoval potupný odtah do servisu, kde vůbec nic nezjistili, jenom strašili špatným turbem nebo čerpadlem. Při takové závadě, která se Vám stane v noci v zimě při -12pod nulou, 300 km od domova - je Vám úžasně. Nakonec je člověk rád, že přežil a že se auto jenom zastavilo v kopci. Pokud by se to stalo při předjíždění, kdy Vám najednou zhasne motor... radši nedomyslet.

No a v servisu vám postupně vymění relé, čtecí jednotku počítače, sání nafty z nádrže, váhu vzduchu, uvažují o zamrzlé naftě...... a hlavně na Vás koukají jako by si to člověk vymyslel sám. Nakonec jsem si auto odmítl ze značkového servisu převzít a nechal ho tam, aby s ním běžně jezdili. "Naštěstí " se to jim to asi po 14 dnech také projevilo,. Následnovaly dotazy do fabriky, rozebrání motoru, diagnostika.....a asi 30.ooo za opravu. Jistotu úplného odstranění závady nemám, auto šetřím, nevytáčím, ale už jsem od opravy s tím najel 22.000 km. No a pomalu šetřím, šetřím na jiné. Volba padla na Avensis 1,8 benzín. Snad budu mít tentokrát štěstí.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "RRSS"
18. 2. 2005 14:33
Re: Bez nadpisu
Nechci rýpat nebo něco propagovat, jen jsem chtěl vyjádřit upřímnou soustrast (myslím to fakt upřímně :-)), když jsem si představil těch -12stupňů/300km/noc. To byl fakt reálný zážitek? Brrr.
neregistrovaný "miran1"
21. 2. 2005 11:56
Bez nadpisu
No ono to až bylo tragikomické. Na výzvu ABA přijela asi po 2 hodinách nejbližší odtahovka (Z Hranic na Moravě). Přijel maník a tvrdil, že je kuchař a přijel jako záskok za bratra, který má chřipku. No a jestli nevím, jak se to na ten odtah natahuje... Auto jsme dostali na odtah a vyrazili do Olomouce. Příhoda se stala v táhlém kopci u obce Podštát kdesi ve vojenském prostoru Libavá (asi) mezi Ostravou - N.Jičínem a Olomoucí.

V Olomouci v non stop Škoda servisu měli pouze non stop odkaz na mobil opraváře. Do servisu nás hlídač nepustil (byla už tma a asi 19.oo), prý to mám složit venku za branou a přijít druhý den. Při představě, že bych absolvoval cestu pěšky z periferie Olomouce na nádraží, cestu vlakem Olomouc - Praha a druhý den to samé + dovolenou z práce, jsem se optal pana šofera odtahovky, jak to vidí časově se skládáním auta. Nakonec to za nás vyřešila technika, protože auto mu nešlo z odtahu v tom mrazu vůbec sundat. Nakonec jste to vyřešili po česku. Zaplatil jsem mu fakturu pro ABA ... za 27 km Potštát - Olomouc a naložení ... asi 2950,- Kč, on se nabídl, že mne doveze až do Prahy bez faktury za peníze na ruku. Docela jsem nadšeně souhlasil i přes to , že odtahovka vůbec v kabině netopila - ale aspoň se mi přiblížila vidina domova.

Z Olomouce jsme jeli k němu domů, aby se navečeřel, do bankomatu pro peníze - abych měl na zaplacení odtahu do Prahy a potom na dálnici na Brno a na Prahu. U Devíti křížů nám u odtahovky upadl výfuk a maník mne poslal s baterkou svítit na opravu, kterou asi za 40 minut provedl gumou a drátem.

Do Prahy jsem přijeli asi v 03.oo, naštestí mne napadlo dojet s ním až do mého autoriziovaného servisu, kde noční hlídač nás nejenom pustil do areálu, ale dokázal moje auto s pomocí heveru nějak z odtahovky dostat dolů. Hever použil proto, že na odtahovce bylo něco zaseklého nebo zlomeného. Poslední zážitek jsem z toho, že jsem musel ve 3 v noci vylézt do svého auta na odtahovku a ještě se nechat vyheverovat asi o 30 cm do výšky a bát se, že to všechno i se mnou spadne na zem.

To je vše, nic jsem si nevymyslel, pouze zkrátil, abych šetřil místem.

Miran
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "RRSS"
22. 2. 2005 13:10
Re: Re:
No tak to je teda zážiteček. Potštát samozřejmě znám, vím, že to je tak trochu konec světa. Asi jsi měl smůlu, ale zase se na Tebe úplně nevykašlali. Na Moravě to obecně není až zase takový hrozný, jen tady často musíme vyjít prostě s málem a pak to tak může vypadat... :*)
neregistrovaný "110"
21. 2. 2005 13:56
Starty
Přátelé poraďte! Při ranním startu je hluk daleko hlasitější(přímo nepříjemný) než obvykle, otačky vylétnou na cca 1300/min., po několika vteřinách spadnou na cca 900/min., ale hluk přetrvává. Navíc místo běžné hodnoty spotřeby na volnoběh 0,6 l/h to trvale ukazuje 0,9 l/h. Pročpak tam teče více nafty? Žhavící svíčky mi kontrolovali nedávno v servisu a byly v pořádku. Je to 81 kW. Díky za rady.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "hanumann"
25. 2. 2005 16:27
Servisní dokumentace k Octávii 1,9 TDI
Dobří lidé,nevíte někdo,kde se dá sehnat servisní dokumentace ( CD ) - dílenská příručka pro Octávii 1,9 TDI ? Díky za radu : email : hanumann.cz@seznam.cz
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "creeg"
4. 5. 2005 12:05
chiptuning
Hi, ma nekdo z vas zkusenost s 1.9 66kw + chiptuning, pripadne 81kw + chiptuning?
Rozbalit vlákno
15
neregistrovaný "andree_cz"
4. 5. 2005 19:11
Re: chiptuning
creeg: Ano. Kamarad si nechaval takhle upravit Tdi 66kW. Vysledek se dostavil po roce - turbodmychadlo na nekolik kusu... .
neregistrovaný "novak1"
4. 5. 2005 21:40
Re: chiptuning
mam na TDI66kw po chipu cca 105000 km a bez problémů...není chip jako chip.
neregistrovaný "creeg"
5. 5. 2005 07:35
Re: to novak
Souhlasim. Urcite je treba s vyberem nikam nespechat, hlavne se vyvarovat power boxu.

btw. Jak si stoji chipnuta 66ka ? Predpokladam ze by mohla frcet lip nez seriova 81ka...?...
neregistrovaný "novak1"
5. 5. 2005 07:51
Re: to novak
asi ne, mrkni na průběh krouťáku (nestudoval jsem). Já mám 4x4 a červené íčko mě do kopce udělá (sice nikterak výrazně ..) 4x4 si vezme svoje....Já jsem si po čipu nejvíce cenil toho že se s tím dá bezpečněji předjíždět, jinak mi to bylo jedno.. Nové tdi 66kw nevím od kterého motoru jsou HW stejné, takže prý 96kW není problém. Je tam stejné turbo s VTG takže jenom SW a jedeš...
neregistrovaný "M"
5. 5. 2005 20:20
Re: to novak
TDI 66 kW a 81 kW se liší tímto:

- větší trysky u TDI 81 kW

- silnější spojka u TDI 81 kW

- asi do r. 2001 či 2002 nebylo u TDI 66 VTG turbo (natáčecí lopatky)

- kotoučové brzdy i vzadu u TDI 81 kW

- a samozřejmě se liší softwarem řídící jednotky

Takže u TDI 66 kW se lze výměnou trysek a chiptuningem dostat na výkon až kolem 100 kW , ale je nutno si nechat udělat speciální obložení spojky, protože originál spojka od TDI 66 kW při takovém krouťáku prokluzuje a spojku z TDI 81 kW tam nelze použít. U novějších TDI 66 kW začne brzy prokluzovat spojka i při pouhém přečipování na 85 kW - může potvrdit můj známý, kterému drží až třetí spojka, ale tu si musel nechat obložit na zakázku. Jinak prý více drží spojky LUK než SACHS.

Hodně informací o TDI motorech jsem našel na [odkaz]
neregistrovaný "creeg"
5. 5. 2005 20:37
Re: to M
tohle vsechno mi je jasny ....Spis sem chtel vedet jestli ma nekdo sam svoje zkusenosti s temito motory.

btw: Mam 1.9 TDi 81kW a byl jsem na chipu. Zadny cukani, nadmerny koureni...parada. Jezdi se s ni moc prijemne, hlavne do kopce se skvele predjizdi >:D . Ted bych chtel vic vedet jak by dopadla ve srovnani s 1.9 TDi PD 96 kW a 310 Nm. Mam ted 97 kW a 307 Nm a co se tyce krivky vykonu a kroutaku tak se mi zda u me o neco hezci / neni tak strma. Stovku sem nejlip zajel cca za 9,14 sekund . meril mi to spolujezdec.
neregistrovaný "M"
5. 5. 2005 20:56
Re: to M
Já jsem po chipování TDI 81 kW (od CIMBU) čekal, že to bude "trhat asfalt" a nic takového se nekonalo... Znát to ale určitě je, bohužel to bylo v zimě, kdy jsem to nemohl pořádně otestovat a než skončila zima, tak jsem si na větší výkon zvyknul, že už mi to teď ani nepřijde. Zrychlení jsem neměřil.

Asi rok před chipem jsem si nechal seřídit vstřiky a dát trysky PowerPlus 520 - o něco málo to pak jelo lépe, skutečná spotřeba nafty zůstala stejná, i když palubní počítač ukazuje od té doby spotřebu o cca. 10% nižší.

Po chipu mi spotřeba nepatrně stoupla (asi o 5%), přestože to měřím stále na stejné trati a při stejném stylu jízdy.

Ten odkaz, který jsem předtím uvedl, není úplně přesně na ten "TDI klub" a přímější je tento:

[odkaz]
neregistrovaný "creeg"
6. 5. 2005 08:42
Re: to M
Jo, na prvni pohled to zadnej brutalni rozdil neni, ale jak v tom clovek chvili jezdi...je to parada. Prave diky te krivce je vinikajici pruznost. Taky jsem chipoval u CIMBU. Od 2000 do cca 3500 to vubec nepolevuje, no a klasicky od 4000 to jde zas pomalu dolu, ale v konecnym efektu jsem spokojenej. Myslim ze kdyby sis ted sednul do seriove 81ky tak ten rozdil urcite poznas a prijde ti znatelnej, celkem fajn :-) .

Ona ta 96 taky asi nebude trhat asfalt, ale prave by me zajimalo jak se chova a jak se s ni jede. U ni to ale bude asi podtrzeny strmejsi krivkou, takze pak mozna bude delat dojem silnejsiho motoru, viz zatah 1900 ot.

TO All: nemel nekdo zkusenost s motorem 1.9 TDi 96 kW ?
neregistrovaný "Mitsi"
6. 5. 2005 08:51
Re: to M
To creeg - jedna poměrně jízlivá otázečka: Vycházíš z deklarovaných údajů nebo sis´ to nechal skutečně "odbrzdit"?
neregistrovaný "creeg"
6. 5. 2005 09:15
Re: to M
na brzde sem jeste nebyl....ale v par dieslech jsem uz jel. Nrikam, ze krivka bude uplne stejna jako na obrazku - to je blobst, uz ted jim to tam nekde nesedi, ale podle chovani se neco vydedukovat da. Oproti serii, kdy kdy byl nejznatelnejsi zatah v 1900ot a pak to zkratka nejak jelo, tady prijde turbo taky v 1900 ot, ale porad to zhruba do 2400 ot porad narusta, od 2400 do 3500 se to potom drzi, od 3500 do 4000 je to uz cekem zbytecny drzet pod plynem (preradis akorat do schopnejch otacek) no a od 4000 klasika - pomalu to upada.

Rikam, odbrzdit jsem si to nenechal, ale soude podle citu a meho dojmu by to zhruba tak nejak mohlo byt.
neregistrovaný "Mitsi"
6. 5. 2005 09:42
Re: to M
No vidíš, a jsme u jádra pudla! V německém Autobildu svého času testovali, do jaké míry odpovídají úžasné údaje načipovaných motorů skutečnosti. Prostě vzali standardního už jetého Golfa TDI (tedy několik), odbrzdili, odměřili zrychlení, maximálku, zplodiny a spotřebu, pak nechali (zcela anonymně) načipovat a znovu totéž.

Výsledky byly více než překvapivé: všem naměřili v základu více, než jsou deklarované hodnoty výrobce (někdy dokonce o dost); špičkových deklarovaných hodnot dle čipaře (čipařů) nedosáhl žádný z načipovaných motorů ani náhodou, nejvíce se změnily snad jen průběhy křivek; ve všech případech šla nahoru spotřeba (u některých čipů více, u jiných méně), stejně jako exhalace (jeden se pak dokonce nevešel do normy); pokud jde o dynamiku a maximálku, tak nejlépe dopadl (rozdíly oproti standardu byly opravdu citelné) právě ten, který se nevešel do normy exhalací, u ostatních došlo jen k mírným zlepšením v řádu, který lze komentovat slovy: "nestojí to ani řeč".

Zajímavým byl údaj o maximálních otáčkách turba (vůbec netuším, jak je měřili): zatímco u sériových verzích turba nešla přes 190 tis./ot.min., po čipu běžně až 300 tis. Co to znamená pro životnost turba, to si představte sami (já si takové otáčky neumím představit vůbec...)!
neregistrovaný "andree_cz"
6. 5. 2005 10:00
Re: to M
Mitsi: to je zajimave, ale preci jenom onen kamarad s chipovanou 66-4x4/rv '98 se mne narozdil od dalsi, tentokrat klasicke 66/rv '01, byl schopen v kopcovitem terenu drzet. Je vsak velmi pravdepodobne, po tom co jsem videl co se mu line z vyfuku, ze by se do exhalaci nevesel
neregistrovaný "andree_cz"
6. 5. 2005 09:51
Re: 2 creeg
Kdyz se tedy tak dozadujes po zkusenostech s TDi-96kW... :-) Uz je to sice par tejdnu co jsem mel moznost v tehle autech jet, ale jeste si na to matne vzpominam. Nekdy pred dvemy az tremy roky jsem mel moznost jet v celkem pekne podvozkove upravene ibize. Bylo zrovna po desti, takze pridani plynu do 3rs znamenalo hrabani kol. Tak pred rokem jsem zase jel v passatu 4motionu, kde me zpocatku prekvapil "zatah" pod hranici 2rpm pri lehkem dotknuti se plynu, jenze bohuzel to bylo celkove vzato asi vse co ten motor umel. Vykon se nedal plynem tak dobre davkovat jako v 81kW a urcite drive vadnul. Jako posledni jsem mel tu cest ridit 2.0TDi v golfu. Vsechny tyhle motoru mne prijdou tak trochu na jedno brdo, proste diesel jako diesel, zatah jako zatah. Co u TDi-81kW povazuju za obrovsky benefit je nejnizsi spotreba pri rychlejsi jizde, kdy clovek nemusi porad premyslet jestli na ten plyn neslape nahodou moc.
neregistrovaný "andree_cz"
6. 5. 2005 09:55
Re: 2 creeg
jeste dodatek: 2.0tdi je oproti tem dvoum starochum vykonove preci jenom trochu jina liga
neregistrovaný "creeg"
6. 5. 2005 10:13
Re: RE:
To andree_cz: Jo to urcite, preci jen uz nejsou nejmladsi, ale 2.0 "bohuzel" nemam, tak se musim spokojit s 1.9 :-) . Prostymu clovicku urcite staci...

To Mitsi: Ja se nikoho nesnazim presvedcit ze ma motor po chipu presne takove udaje jako udava cipar. Jen rikam, ze rozdil je znatelny - stale rostouci tah je znatelny od 1900 do cca 2400, to uz jsem rikal a kazdej kdo by si za to sednul by to poznal (nerikam nejak brutalne, ale o proti serii je rozdil znatelny). Z toho se vlastne i da jednodusse odvodit, ze krivka asi preci jen neni tak strma a nedojde pouze k narustu zatahu v 1900 ot.(to je snad logicke?). Jinak stovku mam odmerenou:

v serii:

nejhorsi - cca 11,2

nejlepsi - cca 10,6

ted:

nejhorsi - cca 10,1

nejlepsi - cca 9,2

vsechny mereni provadel muj spolujezdec (asi 65kg) a casy se lisi podle toho jak moc se protaceli kola, cehoz se u TDicka s takovym narustem v jednom okamziku a FwD neni lehky vyvarovat.

No a to ze je to pruznejsi, to zkratka poznas u auta s kterym mas neco nalitano.

Jinak to co tu pises ti samozrejme nevyvracim, a ani nejsem presvedcenej ze ty hodnoty ciparu jsou 100%, to je jasny. Rikam jen svoje subjektivni dojmy, ono totiz asi dost zalezi na cipu...
neregistrovaný "creeg"
5. 5. 2005 07:56
btw
Dneska frcim s autickem do "posilovny" :-) , tak jsem na to zvedavej. Po obede budu zpet tak dam vedet jak se jelo.

to navak: jak si vubec spokojenej s tou 66kou? Ja ji teda nakonec nemam, ale kdyz jsem si vybiral byla muj vaznej konkurent, vlastne jsem byl spis pro ni, ale pak prisel vyhodnej kseft a na 66ku se nedostalo.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "creeg"
6. 5. 2005 10:17
TO andree_cz:
To s tim vyfukem je asi druha vec, naproti tomu muzu bejt spokojenej, pac jsem zatim nejakou vetsi kourivost nezaznamenal. Kamos si nacipoval focuse a ma to jak parni lokomotivu. Jak rikam, myslim ze clovek musi mit stesti na cip a urcite se nesnazit z toho motoru vyzdimat maximum, ale kdyz je to s mirou, je to pohoda.
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "Mitsi"
6. 5. 2005 10:53
Re: TO andree_cz:
Ad "záleží na čipu": Ale samozřejmě! Těch čipů měli v testu asi 7, všechny od renomovaných německých čipařů, resp. ladičských firem. Že by to Cimbu uměl lépe...?

Samozřejmě uznávám, že rozhodující je spokojenost zákazníka.

PS: Já osobně bych však nelitoval těch 2 x 900,- Kč za odbrždění motoru před a po, od čipaře bych si vymínil potvrzení, že to bude mít po čipu +- tolik a tolik, a kdybych se do tolerance nevešel, tak bych mu to omlátil o hlavu. Vím, žádný čipař právě na tohle zřejmě nepřistoupí, takže si celé čipování může strčit za kloubouk rovnou.
neregistrovaný "creeg"
6. 5. 2005 11:01
Re: TO andree_cz:
Ono jde fakt asi o tu spokojenost zakaznika :-) . Nic vic jsem od toho necekal, dopadlo to zhruba tak jak jsem si predstavoval a i kdyby hodnoty nemeli byt skutecne...ja jsem spokojenej, protoze presne neco takoveho jsem od toho motoru cekal. Jo byla by jina, kdybych na tom nevidel rozdil, nebo jen minimalni, to bych pak asi mluvil jinak. Ale soude podle mych mereni (kdyz si oboji zprumerujes dostanes necelou vterinku rozdil k lepsimu) a mych dojmu ze zatahu a samotne jizdy jsem vazne spokojenej. Asi nepatrim totiz mezi ty, co si mysli ze kdyz tam hodi nejakej ten chip, bude jim to litat razem jak stihacka. Ja dostal ocekavani a to mi staci. Tot muj nazor.
6. 5. 2005 11:06
Re: TO andree_cz:
Já bych do čipu rozhodně nešel. Ani tak bych nezpochybňoval určitý nárůst výkonu, ale z mého pohledu nevýhody převažují. Sám čip něco stojí, životnosti to nepřidá, víc to smrdí a z líný mrchy to raketu neudělá.

Navíc často silnější varianty motoru mívají z fabriky takové detaily, jako jsou výkonnější brzdy, lepší chalzení oleje nebo jiné zpřevodování.

Dodavatele čipů bych ale nekamenoval. Když někdo chce za čip utratit svoje kačky, proč si je od něj nevzít , že jo >:D
neregistrovaný "Mitsi"
6. 5. 2005 11:09
Re: TO andree_cz:
Já význam čipování u turbodieselů rovněž nezpochybňuji. Jen si prostě nemyslím, že čip dokáže nahradit lepší turbodmychadlo, větší vstřikovače, větší (případně vůbec nějaký mezichladič), jiný stupeň komprese atd. atd.
neregistrovaný "creeg"
6. 5. 2005 11:14
Re: To mitsi:
To je jasny, na druhou stranu kdyz na to mrknes z finacniho hlediska, nerikam ze jsou cipy nejlevnejsi, ale je to nejjednossi cesta neco koniku prihodit a myslim ze to vyjde porad o neco levneji nez to co jsi tu vsechno vyjmenoval ;-) . Je to vsechno o pohodli a o penezich...
neregistrovaný "creeg"
6. 5. 2005 11:11
Re: TO spitfire:
Jasne, ale sam rikas : z liny mrchy to raketu neudela. tzn ze vlastne ani lepsi brzdy atd ti k nicemu nebudou. Rozdil neni tak markantni abys kvuli tomu musel prekopat celej podvozek >:D .
6. 5. 2005 13:42
Re: TO spitfire:
to creeg: buď to to výkon zvedne, pak se silnější brzdy hoděj a nebo ho to nezvedne, a pak se do toho člověk vůbec nemusel pouštět.
neregistrovaný "creeg"
6. 5. 2005 14:13
Re: TO spitfire:
Jasne ze ho to zvedne, ale raketu ti to z auta neudela a vzhledem k tomu ze ma 81 vsechny ctyry brzdy kotoucovy, tak mi to bohate staci...
6. 5. 2005 15:05
Re: TO spitfire:
to creeg: O.K., já kdybych měl TDI 81 kW, tak bych se na nějakej chip vyprdnul, protože to samo o sobě jezdí docela v pohodě.
neregistrovaný "creeg"
6. 5. 2005 15:18
Re: TO spitfire:
souhlasim, na druhou stranu - na kazdej motor si casem zvyknes a aspon malej prirustek vykonu clovek neodmitnes... :D
neregistrovaný "creeg"
6. 5. 2005 11:07
BTW to mitsi:
Originalni hodnoty u tdi 1.9 tdi pd 96 kW 310 Nm jsou 0-100 9,7 s a max. asi 207 (s tou maximalkou si ted nejsem uplne jistej). No a hodnoty ktery udava cimbu jsou 97 kW a 307 Nm. A ted, kdyz se na to mrknes dela to na stovku neco kolem 9,5 - 9,6 s. Zalezi jak se zadari, i prave tohle me trosku presvedcuje o tom, ze na tom aspon trosicku pravdy bude. U maximalky je to asi fuk, jel jsem s tim nejvic asi 215 a to jen jednou kdyz jsem to kostoval a vic uz nemam tu potrebu. Presne jak rikas - zalezi na spokojenosti zakaznika.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Loop"
7. 5. 2005 14:07
Chip
Jak to tu tak ctu,tak musim opet,ac trosku nerad,nemyslim to osobne, souhlasit s Mitsi.Ono by to asi melo stat za to,dat si zmerit PRED a PO.Sam mam 81kw,ktera ma pres 200tis na hrbu.Chip uz by neprichazel v uvahu.Jede solidne,raketa to neni (dalnici jezdim dost pres limit),ale ty kilometry jsou uz urcite trochu znat.Jak tu tak porovnavate ty typy,nezapomente taky na prevodovky!!! 66kw-81kw a 96kw maji jine prevody!!! A plati to i o stejne vykonove verzi,ale jinych rocnicich!!! A verte.ze je to hodne znat!!!K tem brzdam u 81kw.Kdyz do toho nekdo sedne,rika,ze jsou "jedovky".Ja osobne,je hodnotim prumerne.Pritvrdil bych.Mam seriovky,desticky tusim ATE.Doporuci mi nekdo neco solidniho?Desticky/kotouce.Ale za rozumnou cenu.Nejsem tuner a mam hafo jinejch veci,do kterejch musim cpat penize i kdyz na aute jsem nikdy nijak vyrazne nesetril.Bremba si zrovna nepredstavuju,to je spicka patricne zaplacena.....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "creeg"
13. 5. 2005 12:19
Klimatizace
Nedavno mi odesel elektromagnet u klimatizace(automaticke). Zrovna nejlevnejsi zalezitost to teda nebyla tak bych se toho chtel na priste vyvarovat. No a v servisu mi chlapek rekl, ze zapinat klimosku a hrat si s teplotou a nastavenim mam pri volnobeznejch otackach, pri vyssich na ten ventil prej pusobi velka sila a proto se to vysypalo. Ted kdyz chci zapnout klimatizaci, nebo zmenit teplotu treba jen o jeden stupen vyhodim kvalt a necham spadnout otacky, coz uznate, ze je dost neprakticky(treba ve meste). Ja si myslim, ze je to na hlavu postaveny, ale sypat z kapsy dalsich 11tis se mi taky nechce. Ma s tim nekdo nejaky zkusenosti a nevite co je na tom pravdy?
Rozbalit vlákno
22
neregistrovaný "Mitsi"
13. 5. 2005 12:47
Re: Klimatizace
To je přece ale úplná zhovadilost! Za prvé se nejedná o "ventil", ale o elektromagnetickou spojku, a za druhé (a to je hlavní), ta spojka spíná v případě potřeby dotlakování okruhu klimy kompresorem NAPROSTO BEZ OHLEDU NA TO, JAKÉ MÁ MOTOR MOMENTÁLNĚ OTÁČKY! Takže zase jedna z "perel" automechaniků...
neregistrovaný "Mitsi"
13. 5. 2005 12:49
Re: Klimatizace
A ještě dodatek: Samozřejmě je navíc úplně jedno, zda se jedná o klimu automatickou či manuální.
neregistrovaný "creeg"
13. 5. 2005 15:04
Re: Klimatizace
Takze se to proste stane, jinymi slovy unava materialu? Samotny pouzivani na to teda vliv nema (obrazne, jasne ze nebudu jezdit celorocne s vyplou klimoskou)?
neregistrovaný "Mitsi"
13. 5. 2005 15:40
Re: Klimatizace
Ale kdepak! Tam se žádná "únava materiálu" prostě nekoná, jelikož spojka spojuje s využitím síly elektromagnetu "natvrdo", (téměř) bez prokluzu, tedy i bez opotřebení. Jsou pouze dvě možnosti: 1/ buď je to blbě zkonstruované, nebo 2/ blbě vyrobené. U škodovky, tedy v zásadě německého výrobku, nevylučuji kombinaci obou faktorů.

PS: Měl jsem už x japonských vozů a s klimatizací NIKDY ani ten sebemenší problém. Zato houslovému virtuozovi J. Svěcenému jsem svého času na cestě v zahraničí nouzově opravoval elektromagnetickou spojku na vrtuli chladiče (jde o stejný princip i konstrukci) u jeho "dost dobrého" Mercedesu...
neregistrovaný "TopGun"
15. 5. 2005 08:44
Re: Klimatizace
Klimatizacia funguje ako klasicka chladnicka - sama sa zapina a vypina podla potreby (tepoty) plus minus kazdu minutu.

Mitsi (na okraj toho, ze klima sa zapina bez ohladu na otacky): V Hondach riadiaca jednotka odstavi klimu pri vyssich otackach (okolo 4000-5000), mozno to tak funguje aj pri inych autach.
neregistrovaný "Mitsi"
15. 5. 2005 10:33
Re: Klimatizace
TopGun: Nemáš pravdu! To by to pak při rychlé jízdě co - neklimovalo? Funkce, kterou zmiňuješ, se projevuje úplně jinak: Pokud dáš plný plyn, tak ŘJ nedovolí sepnutí kompresoru, aby zbyl dostatek výkonu pro akceleraci. Podle typu auta se to ještě dále dělí na ty případy, kdy ŘJ prostě neumožňují sepnutí (či spíše připojení) kompresoru, pokud by k němu jinak mělo dojít během stavu "plný plyn", ale pokud už běží a v průběhu jeho práce dáš plný plyn, tak se nestane vůbec nic. U jiných aut se i v tomto případě prostě na čas odpojí. Ale těch aut, kde ŘJ motoru umí tímto způsobem pracovat s klimou, je opravdové minimum!

PS: Problém "nárazu" při sepnutí elektromagnetické spojky připojující kompresor se dnes řeší zpomalením náběhu max. výkonu kompresoru a tím i plynulejším náběhem odběru příkonu od klikovky motoru. Proto současný prototyp "tupého řidiče" ani nepozná, kdy mu kompresor sepnul a běží, resp. neběží, a je schopen se drát za to, že právě u toho jeho auta klima výkon motoru nijak neovlivňuje a tím pádem nemá ani žádný vliv na spotřebu paliva - např. díky tomu, že má přece "speciální autoklimu"! Tedy opět bludný kruh mýtů, pověr, neinformovanosti, marketingového tlaku atd. atd.
neregistrovaný "andree_cz"
15. 5. 2005 11:44
Re: Klimatizace
tak to jsem rad, ze nejsem tupej ridic, kdyz poznam zapnuti klimy :-)
neregistrovaný "Mitsi"
15. 5. 2005 12:03
Re: Klimatizace
Gratuluji, alespoň někdo...se nechal vyprovokovat.

PS: Nic ve zlém - nějak si se mnou dnes nikdo nechce povídat o autech.
neregistrovaný "creeg"
15. 5. 2005 15:09
Re: Klimatizace
Jen me tak jeste napada, kdyz uz tu mluvis o vlivu klimy na vykon motoru, v jakym rozmezi se to procentualne muze asi tak pohybovat?
neregistrovaný "andree_cz"
15. 5. 2005 19:25
Re: Klimatizace
PS: Protoze je asi dneska hezky a vsici jsou venku, az na ty kteri svuj "volny" cas travi rysovanim :-/
neregistrovaný "Mitsi"
15. 5. 2005 20:53
Re: Klimatizace
Klima by neměla brát víc, než 10% max. výkonu motoru. Proto je u aut s malým výkonem motoru účinek klimy slabý. Počítám, že rozumné minimum odběru výkonu je cca 5kW, v optimálním případě do 10kW. Na ty 2kW klidně zapomeňte: to je už "odběr díky" zvýšeným pasivním odporům kvůli další řemenici (i při běhu naprázdno bez připojeného kompresoru) plus příkon větráků ventilace a dodatečného chlazení vpředu (obvykle dva větráky) při sepnutí kompresoru - na ten už by vám pak jaksi nezbylo vůbec nic!
neregistrovaný "TopGun"
16. 5. 2005 11:43
Re: Klimatizace
Mitsi: Ked sa mi zapne klima, vytocim 7000rpm, klima sa vypne. Ked potom pustim plyn, pri nejakych 4000-5000rpm sa kompresor s piskotom pripoji. V programe RJ sa da nastavit hodnota, pri ktorej sa ma klima vypinat. Ked idem po dialnici na stvorke, zda sa mi, ze klima nejde. Urcite mas viac skusenosti, ale mne spravanie mojej klimy naznacuje, ze sa asi uplne odstavuje pri vyssich otackach.. BTW - nemaju vysoke otacky nejaky zly vplyv na kompresor, prip. spojku ?
neregistrovaný "andree_cz"
16. 5. 2005 12:41
Re: Klimatizace
Mitsi: Nechci se nejak hadat, nebot nejsu odbornikem, ale hlavne tech 10kW prikonu mi prijde opravdu silenost a to hlavne z duvodu, ze se klima dava i do fabie 1.2. Kdyz si to tak nejak predstavim... . Zapnu motor a klimu - motor v tech otackach ma sotva vykon 10kW! Taky jsem se v zivote nedostal k nejakemu blizsimu zkoumani rozvodu, ale ze strojnickeho hlediska mi prijde, ze nejaka pridavna remenice neudela v pomeru k vykonu k motoru zadny vetsi odpor. Osobne bych rekl, ze klima v nejakem mensim aute nebude mit vetsi vykon jak 2kW v porovnani s kancelarskyma klimatizacema, ktery zerou i 3kW
neregistrovaný "Mitsi"
16. 5. 2005 12:58
Re: Klimatizace
To andree: Dvěma kW nevychladíš auto! Pokud jde např. o 1.2 HTP, tak při malých otáčkách motoru klima téměř nechladí. Moderní klimy totiž umějí přizpůsobit svůj výkon otáčkám řemenice kompresoru - jinými slovy: pokud jsou otáčky malé, malý je i odběr příkonu a tím je i malý výkon chlazení. S rostoucími otáčkami pak roste účinek. Tím je řešen problém, kde vzít výkon pro klimu u slabého motoru při nízkých otáčkách klikovky, kdy ten motor často nedává ani tolik, kolik by si kompresor klimy vzal při plném výkonu. To byl ostatně i důvod, proč se donedávna nedávaly klimy do aut s malými motory: nebyly totiž kompresory s regulovatelným výkonem a montáž původních typů (ve stylu "všechno nebo nic") by znamenala praktickou nepoužitelnost takové kombinace - buď by to chladilo stále málo nebo by se s tím nedalo vůbec jezdit!
16. 5. 2005 14:23
Re: Klimatizace
To Mitsi: 10 kW mi připadne nějak hodně. Nejsilně jší auto, co jsem měl s klimou mělo 205 koní a tam se zapntí nebo nezpnutí klimy logicky nijak neprojevovalo. Měl sjem ale klimu taky v 90 koňový Oktávii a nikdy mi nepřišlo, že by klima výkon auta nebo spotřebu nějak výrazně ovlivňovala. Jeto to tak nějak pořád stejně ať bylo vedlo nebo zima. Při tom to chladilo jak ďas.
neregistrovaný "Mitsi"
16. 5. 2005 13:06
Re: Klimatizace
TopGun: Nevím o tom, že by to šlo v programu ŘJ nastavit, ale dohadovat se nebudu - prostě nevím. Ale jinak je tam obvykle zakomponován "zpožďovací faktor", tj. k připojení kompresoru dojde až po uplynutí určité doby do momentu, kdy přestaneš držet plný plyn. Já bych si tipnul, že jde právě o tohle, nikoli o nějakou hranici otáček motoru. Otáčky motoru by neměly kompresoru nějak vadit, předpokládám, že patřičné zpřevodování má výrobce dobře spočítané.

PS: Pokud se Ti kompresor připojuje "s pískotem", tak si rychle napni hnací řemen, případně ho zkontroluj (včetně napínací kladky) a raději rovnou vyměň! Pískat totiž nesmí.
neregistrovaný "TopGun"
16. 5. 2005 14:13
Re: Klimatizace
Tento obrazok zobrazuje nastavenia RJ, ktore sa tykaju vypinania klimy na Hondach.
neregistrovaný "Mitsi"
16. 5. 2005 14:31
Re: Klimatizace
TopGun: To teda čumím! Holt člověk se pořád učí... Prostě jsem se s tím ještě nesetkal.

Spitfire: Co na to mám říct? Snad neočekáváš, že Ti přitakám...
17. 5. 2005 10:32
Re: Klimatizace
to Mitsi: Nene, to nečekám. Jako člověk, co jezdí s vozem koncernu VW od Tebe neočekávám nic, co by se, byť jen vzdáleně, mohlo podobat čemukoli souhlasnému >:D
neregistrovaný "Mitsi"
17. 5. 2005 13:12
Re: Klimatizace
spitfire: Já jen, že klima je v autě vždy ten "největší spotřebič". Ale třeba se u VW neučili o zákonu zachování energie, resp. - a to ještě lépe - naučili se ho obcházet...
17. 5. 2005 14:15
Re: Klimatizace
to Mitsi: Ty to ještě nevíš? VW přece poručí i větru, dešti >:D

Připouštím, že moje znalosti fyzikálních zákonů jsou dosti chatrné. To, že klimna žere asi trochu víc, než žárovička blinkru jsem ale schopnej pochopit. Nicméně z mého subjektivního pohledu to zase nesežere až tolik, abych to při normální běžné jízdě nějak registroval.
17. 5. 2005 14:59
Re: Klimatizace
na mb400cdi ked tomu slapem poriadne na krk, tak tiez zacne byt v aute za chvilu teplo takze bud sa potim z tej jazdy, alebo sa klima tiez vypina :)
neregistrovaný "IT"
15. 5. 2005 17:43
klima+spotřeba
Mně u 1,9 TDI to bez klimy (zkoušel jsem asi 4x vždy 1 den) bralo tak o 0,5 l méně, než se zaplou. S ní to bralo asi 5,5 až 5,8, podle rychlosti jízdy a ta byla spíš výš, než níž. U benzínu netuším. Procento se dá dopočítat. Zkusil jsem i eko jízdu, tj. důsledně podle předpisů na okreskách, po městě (1 den v létě), žádné divočení,pozvolná akcelerace,rychlost 90 max!!!Hlídal jsem počítač a okamžitou spotřebu. S klimou to jelo za 4,6 , ale jen jeden den. EKO jízdy není nic pro mne.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "JarinoRS"
15. 5. 2005 17:48
Re: klima+spotřeba
potvrdzujem, tiez max 0,5l mi to zvysi pri zapnutej ako pri vypnutej. Viac ma vsak stve to, ze ked ju vypnem, tak na chvilku ide strasny potuchnuty vzduch z ofukov, pri inych autach som si to nevsimol. Vie s tym niekto poradit? Inac klimoska chladi ako besna, mierne sa ale znizuje vykon, ked chcem jazdit trosku ostrejsie, radsej ju vypnem.
neregistrovaný "andree_cz"
15. 5. 2005 19:20
Re: klima+spotřeba
creeg: Kolik procentuelne odebira? Bohuzel nevim jaky prikon ma klima v aute, ale tipoval bych tak kolem 2kW. Pak si vezmi vykon motoru v urcitych (rozhodne ne maximalni :-) otackach a zacni delit a nasobit ;-)
neregistrovaný "Miloš S."
18. 5. 2005 01:24
Bez nadpisu
Re: Mitsi

U Octávky mi po 5 letech odešel pro změnu kompresor klimatizace (používám ji od jara do podzimu nepřetržitě).

Než jsem ho vyhodil, tak jsem si ho vyfotil. Na fotce s lupou čtu:

SANDEN CORPORATION MADE IN JAPAN.

Takže já mám trochu jiný názor, než že vše německé je špatné a japonské dobré ...

Tím ale v žádném případě netvrdím, že japonské je špatné.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Mitsi"
18. 5. 2005 09:14
Re: Re:
Mohu Tě ujistit, že elektrické servořízení v ceně několika desítek tisíc Kč na Fabiích, které odchází velmi často, je údajně rovněž japonské. Kdo a kde ho vyrábí, to opravdu netuším. Ale svého času jsem řešil problém s Hallovou sondou na Volvu S80 od japonské firmy Denso, ale "made in Spain". Prostě nefungovala, jak měla. Sehnal jsem tutéž "made in Japan" a od té doby bylo po problému. Prostě když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž!

PS: Pokud tady systematicky hájím japonské vozy, mám tím samozřejmě na mysli vozy "made in Japan". A pokud bych si měl vybrat mezi "evropských Japoncem" a Korejcem, sáhnu raději po výrobku firmy Kia či Hyundai.
18. 5. 2005 09:16
Re: Re:
lenze ten kompresor si pokazil zlym pouzivanim. mal si ho pouzivat cely rok. ked 4 mesiace stal, to ho zabilo.

nie nadarmo vyrobca predpisuje minimalne raz za mesiac kompresor zapnut.

osobne nechapem preco ludia v zime klimu vypnu. so zapnutou to lepsie odhmlieva okna a ked ju nieje treba, vypne sa sama a spotrebu nezvysuje.
neregistrovaný "Mitsi"
18. 5. 2005 09:27
Re: Re:
Ano, pokud se kompresor dlouhodobě nepoužívá, tak potom při zapnutí odejde, jelikož nebyl "mazán": je v něm trvalá olejová náplň, kterou je třeba čas od času "rozhýbat".
neregistrovaný "Miloš S."
18. 5. 2005 11:53
Re: To: MatuS a mitsi
Teorie o provozu klimatizace po celý rok jsou pěkné, jenže pod +5 st. venku se (aspoň v Octávce) vypne.

Takže klimatizaci nevypínám (právě to odvlhčování je hlavně v létě snad lepší než chlazení), ale bohužel se vypne sama (i při přepnutí na vnitřní okruh, kdy studený vzduch nenasává).
18. 5. 2005 12:04
Re: To: MatuS a mitsi
ked ju nechas v auto mode, ona sa sama semtam zapne a vypne
neregistrovaný "martinf"
18. 5. 2005 11:09
Bez nadpisu
V nejbližších týdnech budu kupovat starší octavii combi 1.8T. Jako člověk s naprosto jinými zájmy než jsou auta jsem se stal pravidelným návštěvníkem tohoto fóra, abych si doplnil "vzdělání".

Občas jsem překvapen některými příspěvky. Debatami o turbech či klima, kompresorech, kdy co dělat a nedělat, ... získávám pocit, že je pomalu lepší mít auto, které je malé, pomalé, v létě nesnesitelně prohřáté, ..., abych se tak vyhnul riziku, že něco udělám jinak než se má >:D
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Mitsi"
18. 5. 2005 12:37
Re: Re:
Když nevíš, co dělat, přečti si návod! Ovšem doporučuji nečíst ho jako knihu (tj. od začátku do konce). To se pak při čtení pasáží o nastavování sedaček a správném způsobu používání dětské pojistky unavíš a nedostaneš se k tomu podstatnému, co bývá uvedeno až na konci...
neregistrovaný "martinf"
18. 5. 2005 14:08
Re: Re:
to znám ;-)

leccos už jsem pochytal tady = dobré fórum
neregistrovaný "Loop"
23. 5. 2005 18:10
A jeste klima
Me zkusennosti.Zapnuta klima je znat jak za jizdy,pri akceleraci dost,tak samozdrejme i pri volnobehu.Mam manualni na 81kw stale jeste v solidni kondici.Pod 5stupnu se zkratka nespusti.Takze se treba i par mesicu proste nehybe.Zatim maka spolehlive,pri prvnim otepleni po zime ji necham hned "prohnat" a pak pri nepouzivani zhruba jednou za mesic aspon na pul hodky.Klima je spotrebic dosti hladovy.Kdo o tom systemu trosku neco vi,co vsechno musi bezet,tak neni co resit.Pokud to neni potreba,tak se ji snazim nezapinat.Smazit jsem se vsak nehodlal a nehodlam.Doporuceni???Pokud jde udrzet prijemne bez klima,zbytecne nezapinat.Plati pro manual,automatickych jsem moc nevyzkousel.To Mitsi:Nehan nam porad tolik ty nase octavky,nejsou dokonaly,ale mame je radi....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Miloš S."
30. 5. 2005 01:02
Bez nadpisu
Já mám u své hladové Octávky (1,8 92kW) jiné zkušenosti.

Možná proto, že je to asi nejhladovější Škodovka si dost hlídám spotřebu. Po přečtení knih o eko jízdě jsem dost změnil styl jízdy (základem jsou co nejnižší otáčky motoru).

Asi extrémy s tímto autem mám mezi 6 a 12 litry, (průměr na dálnici 80 km/h a 160 km/h).

Hodně přitom sleduji vliv klimatizace. Dnes bylo přes 30 stupnu, takze klima jela zpocatku na plno a pozdeji stale na velky vykon. Presto spotreba (mereno pri volnobehu a 60km/h) stoupla ze zhruba 1,8 l/100km na 2.5, max. 3 litry.

I z toho je videt hladovost tohoto motoru, na volnoběh běžně 2l/hodinu, studený i přes 3l/hod. Klime staci min nez tomuto motoru (s ostatním příslušenstvím) na volnobezny chod.

Při běžném provozu je zvýšení spotřeby (ať už při snaze o přesnost měřené při volnoběhu nebo při záběru) do 0.5 l/100km.

Když si uvědomím, jak velký vliv na spotřebu má způsob jízdy, tak proti tomu je spotřeba klimatizace zanedbatelná. S ohledem na výkon motoru to odhaduji, že při maximu bude příkon kolem 5kW, při běžném provozu 1, max. 2 kW.

Na tomto autě mám najeto 160 tisíc.

Ještě k dojmům: Běžně vůbez nepoznám snížení výkonu spotřebou klimatizace. Výrazně to bylo znát, jen když mě "opustil" japonský kompresor (psal jsem o tom).

Klima málo chladila, byly znát rázy při zapínání a při akcelaraci byl chybějící výkon skutečně znát.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
30. 5. 2005 09:16
Re: Re:
Miloš S.: (cit.) "Klima málo chladila, byly znát rázy při zapínání a při akcelaraci byl chybějící výkon skutečně znát."

-Oct.01 1,8 92 kW znám poměrně dobře: čas od času ji užívám jako služební. A přesně tohle dělá, jen prostě chladí "normálně". Silně pochybuji, že rázy při připojení kompresoru a citelný úbytek výkonu motoru (a to nejen při akceleraci) je projevem vadného kompresoru...
neregistrovaný "mfilip"
30. 5. 2005 08:31
Bez nadpisu
co je pravdy na tom, ze klima jede vzdy na 100% a pozadovana teplota se nastavuje misenim tepleho vzduchu ? Mam u 1.8T mechnaickou klimu a na otocnem knofliku nastaveni teploty mam na Min v modre casti. Kdyz si tim ovladacem nastavim teplotu vyssi, tak klima jede porad dal na 100%, jen je primichan teply vzduch anebo jede klima ne nizsi vykon ?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
30. 5. 2005 09:28
Re: Re:
mfilip: Když u mechanické klimy otáčíš knoflíkem nastavení teploty, vždy jen měníš poměr studeného a teplého vzduchu. Stejným způsobem ovšem pracuje i 90% automatických klimatizací.

S tím výkonem klimy je to poněkud složitější: dřívější typy jely vždy na 100%. Moderní typy už umějí regulovat výkon s přihlédnutím k otáčkám motoru, tj. při nízkých neodebírají tolik příkonu, že by se s tím pak nedalo vůbec jezdit - právě tohle dnes umožňuje montáž klim i do "prdítek", která by dříve vyráběla výkon jen pro kompresor klimy a na jízdu by nic nezbylo... Jen "nejinteligentnější" typy autoklim ovšem umějí pracovat s výkonem kompresoru nejen s přihlédnutím k otáčkám motoru, ale i k nastavené teplotě.

Dříve se u některých japonských vozů vyskytoval jakýsi "mezistupeň" mezi stavem "100% výkonu klimy furt" a jakýmsi "polovičním výkonem", často také nazývaným "eco režimem" (neplést s eko režimem evropských autoklim, kde to znamená "kompresor odstaven"!): při "jakonském eco režimu" spínal kompresor cca 2x méně často (ale při sepnutí jel na 100%) a tím byl i výsledný výkon klimy nižší. Při běžném používá však bohatě stačil a plného výkonu se využívalo jen pro rychlé vychlazení auta a při extrémních vedrech.
neregistrovaný "creeg"
1. 6. 2005 10:00
Automaticka klimatizace/rezim econ
Chtěl bych vědět, jakou funkci má vlastně režim ECON? V manuálu píšou, že se vypne chlazení a odvlhčování vzduchu >:D . Jenže já mám stejně pocit, že to běží pořád stejně a když tam nechám nějakou teplotu, která je jen o neco málo nižší než venkovní, prostě to začne foukat studeně, aby se co nejdřív dosáhlo té teploty. Přitom to pořád běží na ECON a ne na AUTO...?
Rozbalit vlákno
5
1. 6. 2005 11:38
Re: Automaticka klimatizace/rezim econ
to creeg: Já žiju v domění, že econ vypíná chlazení. Moc to ale neřešim, mám po pořád na auto, jenom občas to vypnu úplně - to když je venku tak akorát a otevřu střechu.
neregistrovaný "novak1"
2. 6. 2005 07:32
Re: Automaticka klimatizace/rezim econ
to spitfire: prosbička... jak fungují spodní světýlka na zpětných zrcátkách? Nemám po ruce návod (vím že pokud něco nefunguje je nutné si jej přečíst), ale pokud otevřu dálkou v noci tak se mi rožnou jen světla. (nemá to svítit pod dveře?) Jinak vychytávek to má fakt hodně a Sound systém mě překvapil. Konečně první auto do kterého nemusím dodělávat pořádné audio. Díky
2. 6. 2005 10:55
Re: Automaticka klimatizace/rezim econ
to Novak: Když otevřu dálkou v noci, rozsvítí se mi jak světla, tak světýlka v zrcátkách. Asi tě ošidili. >:D Ještě by na to mohlo mít vliv vypnutí vnitřního osvětlení.

Se sound systémem jsem taky spokojenej, jenom nesmí člověk dávat nic, co by mohlo chrastit, do kapes u dveří.
neregistrovaný "novak1"
2. 6. 2005 11:26
Re: Automaticka klimatizace/rezim econ
Už to mám, musím zapnout LightAsistenta (všechny problémy hledej mezi volantem a sedačkou)...Ještě vyzkoumat jak zrušit na MAxidotu hlášku o překročení rychlosti (kdybych já věděl kam jsem dal ten návod..)....Díky
2. 6. 2005 12:23
Re: Automaticka klimatizace/rezim econ
to novak: Ty tam máš nastavenou nějakou rychlost z fabriky? Já tam nemám nastaveno nic, takže to neprudí.
neregistrovaný "novak1"
2. 6. 2005 12:33
Bez nadpisu
no neměl jsem, ale znáš to: malí kluci + auto + páčky + volant = něco se mi tam nastavilo samo: cca 63km/h, ale to rozchodím, jen co najdu ten návod.. díky
Rozbalit vlákno
0

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57