Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Octavia 1,8 Turbo na LPG ?

24. 9. 2006 19:59
Octavia 1,8 Turbo na LPG ?
Cawte chcem sa spytat, ci sa to da, a ci s tym ma niekto skusenosti? Ako reaguje turbo na plyn?
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "pařez"
27. 9. 2006 20:13
Re: Octavia 1,8 Turbo na LPG ?
NO myslim že si nekupuju auto co ma 110kW abych to sprasil na LPG...touj nazor---> plyn patří do sporáku :-)
neregistrovaný "residents"
28. 9. 2006 23:03
Re: Octavia 1,8 Turbo na LPG ?
Ty seš ale trouba. Na plyn jsem viděl daleko lepší auta než Oktávku. Jinak zrovna tuto Oktávku 1,8 T má kamarád s plynem. Najeto přes 70 tis. a max. spokojenost. Zařízení Landi Renzo Omegas (sekvenční - jak jinak, že), což je to nejlepší co v plynu je.
neregistrovaný "michalro"
1. 10. 2006 12:26
Bez nadpisu
Já mám 1.8T na LPG. Jezdím na to 1.5 roku a v pohodě. Mám v tom níže jmenovaný systém vstřikování. Teď už se dělá i vstřikování kapalného LPG, tento typ dokonce o něco zvětšuje výkon motoru.
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "residents"
14. 11. 2006 10:58
Re: Re:
2 michalro: ...vstřikování kapalného LPG

To mě zaujalo. Zatím vím jen o vstřikování plynné fáze plynu, což je poznat teď jak se ochladilo, že to déle trvá než to přepne. Pokud by to vstřikovalo kapalný LPG, tak to pak musí mít minimální prodlevu po startu.Teda nepočítám zahřátí reduktoru.
neregistrovaný "nosal"
14. 11. 2006 12:15
Re: Re:
Výrobce je Tartarini, jsou tam 4 vstřiky hned vedle benzínových. Plynové vstřiky jsou řízeny a časovány přesně podle benzínových, takže při přechodu na benzín je připojují benzínové vstřiky jeden po druhém (sekvenčně), takže to nezacuká. Jinak prý budou dodávat software, který při prudké akceleraci přepne do benzínu (po dobu akcelerace) a potom to samo vrátí na plyn. A to už potom musí být pěknej mazec.

Co se týče startů - startuješ vždy na benzín a po zahřátí motoru na 40 stupňů to samo přepne na plyn. Když je motor teplý, stejně startuješ na benzín a po 30 sekundách to máš v plynu.
neregistrovaný "residents"
14. 11. 2006 12:47
Re: Re:
Tak to mám taky sekvenční Tartarini Etagas, jen jsem myslel, že to vždy jede na plynou fázi. :*) Teprve poslední týdny s ochlazení jsem začal nad tím přemýšlet. Jak se ochladilo, tak mě to po po pár stech metrech začne přepínat na plyn, ale začne to i pískat, že došel plyn. Několikrát to ručně přepnu a pak naskočí. V servise mě bylo řečeno, že to může být právě tím, že se tlak v nádrži vyhodnotí jako nedostatečný - kapalná fáze a vyhodnotí to jako, že došel. Tak mi změnili nastavení jednotky z 20C na 50C na zimní provoz. Uvidím, jestli se to změní.
neregistrovaný "nosal"
14. 11. 2006 13:43
Re: Re:
Asi tak nějak to bude. Mě se to přepne do benzínu a píská, když mám nálo plynu (svítí červená) a na dálnici to "vosolím". Jinak bez závad.
neregistrovaný "residents"
14. 11. 2006 16:00
Re: Re:
Mě to právě zaskočilo, protože když jsem jezdil v létě, tak to během chvilky od rozjetí přeplo na plyn a ani jsem o tom nevěděl - jen problikly všechny zelené ledky s červenou a změnili se na zelené. Pískání bylo až když došel plyn. Jak se ochladilo tak mě šokovalo pískání po ujetí cca 200 km a teď s dalším ochlazování i dřív. Přitom při dočerpání jsem bral ještě skoro půlku nádrže. Po nastavení tlaku reduktoru a teploty to je dobrý. Podotýkám, že dřív jsem LPG nikdy neměl a valil nafťáka (nikdy více).
14. 11. 2006 16:04
Re: Re:
@residents: Sice je to trochu offtopic, ale proc naftaka nikdy vice??? To ja pul roku mam sveho prvniho naftaka a jsem spokojeny (jako jsem ostatne byl i s predeslymi benziny ;)
neregistrovaný "nosal"
15. 11. 2006 12:08
Re: Re:
Nafťáky neznám až na Feldu 1,9D, ale to takovej lenochod.

Jinak ještě k plynu. Když mi tam ten plyn namontovali, tak už se na motor nedal připevnit ten plastovej kryt na kterým je napsaný 20V TURBO - máš to taky tak? A co rezervní kolo, vozíš? A ještě jeden dotaz - nesouvisí to s plynem - máš dole pod motorem nějaký ochranný kryt - myslím tím ten velký kus plastu (nebo plechu) a ne ten kousek plastu ve předu co tam mám já.
neregistrovaný "residents"
15. 11. 2006 14:07
Re: Re:
2 Howard: Špatnými zkušenostmi s nafťáky jsem myslel s ojetinami. Pokud máš funglovku, tak to by muselo být hodně špatný, kdy jsi nebyl spokojen.

2 nosal: Nemám Oktávku, tak ti neodpovím. Ale já kryt na Feldě 1,6 mám. Vstřiky se vešli v pohodě pod něj. Můžu se ti mrknou u kamaráda co má Oktávku krátkou 1,8T r.v. 2001 nebo 2002 (teď nevím přesně), ale má tam Landi Renzo za 45 tis. (už pár let).

Dnes jsem byl ráno doštelovat plyn. To pípání při přepínání na plyn (automaticky se to nepřeplo, až pak po ručním) bylo způsobeno jednak tou nastavenou teplotou, ale pak i prodlevou. Teď mi to na zimu nastavili z 20s na minutu. A schválně jsem to stopoval a po minutě to přepne (teď už bez pípání) na plyn.

Jak jsi psal o tom vstřiku kapalného plynu, tak mě bylo na dílně řečeno, že toto Tartarini nedodává, jedině u CNG. Vstřikování kapalného plynu dělá Vialle, Landi Renzo a vesměs jen Holanďani. Je to o dost dražší a poznáš to podle toho, že mají čerpadla na nádrži a nemají klasický reduktor, ale tzv. "ježka" (snad jsem si to dobře zapamatoval).
Avatar - kostey
4. 10. 2006 23:05
Bez nadpisu
sice to je trochu off topic ale ja ten plyn rad nemam. Chapu kdyz si ho da nekdo do feliny. proste potrebuje snizit naklady na dopravu z mista A do mista B. Ale davat to do turbo motoru?

Na jednom nasem klubovym srazu, kterej jsme meli spolecne se Scorpio klubem se nahodne v kempu ukazal chlapek se scorpiem 2.9 Cosworth. Dali jsme se snim do reci, rikali jsme mu ze tam prave mame sraz... Pak jsme se zacali bavit o jeho aute a jen co otevrel kapotu tak rekl ze to nechal prestavet na plyn. To bych vam pral videt co se pak stalo. Jen co rekl slovo plyn tak se vsichni (asi 8lidi) bez jakykoliv domluvy otocili a naraz zmizeli pryc.
Rozbalit vlákno
2
6. 10. 2006 11:46
Re: Re:
@kostey: Nejak te nechapu (stejne jako 7 tvych pratel ;)

Lepsi by bylo, kdybys napsal, co presne ti na plynu vadi (ja nemit ropaka, mozna bych o nem taky uvazoval - ekologie a ekonomie)
Avatar - kostey
6. 10. 2006 15:25
Re: Re:
Howard: Me vubec nevadi kdyz si nekdo prestavi auto na plyn. Akorat nemam rad kdyz se ten plyn cpe do aut kterych po republice jezdi uz jen par a daji se povazovat za sberatelske kousky. takovehle auta by se meli udrzovat v originalnim stavu, garazovat je a davat jim maximalni peci.

Ja zatim vlastnil same benzinove auta. Jezdil jsem hodne i v dieslech ale auto s plynem jsem jeste neridil a tak to nemuzu posuzovat. Nebo teda nechci nadavat na neco o cem toho moc nevim a vcem jsem zatim nejel.

Ale pri predstave ze bych svoji kosinu prestavel na plyn protoze bych nechtel platit 30litru benzinu kazdech 100km to me jímá hruza. Pokud je pravda jak psal michalro ze s tim kapalnym plynem to dokonce zvysuje vykon. tak to je dalsi argument ve prospech plynu o kterym jsem nevedel.
neregistrovaný "michalro"
5. 10. 2006 12:19
Bez nadpisu
Máš pravdu. Já si tam dal ten plyn proto, že jsem měl zbytečných 43.000,-. A to že teď jezdím za polovinu mně vůbec nezajímá >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - kostey
6. 10. 2006 14:53
Re: Re:
a povez mi jak to mas s vykonem a kroutakem oproti benzinovejm 1.8T?

nebo spis jake to bylo kdyz sis ho vyzved po splynovani? Jak to jelo oproti standartu?
neregistrovaný "nosal"
14. 11. 2006 08:49
Bez nadpisu
Mám Octávku 1,8 T 4x4 na LPG r.v. 2003 combi. Samozřejmě sekvenční vstřikování plynu. Cena přestavby byla 35 tis. Vzhledem k tomu, že s tím neplánuji závodit, ale dojíždět každý den do práce, tak se to vyplatí. Spotřebu mám 9,5 litru plynu, když to přepočítám na benzín /28 Kč a plynu/13,50 Kč - tak to vychází na spotřebu 4,5 litru benzínu na 100 km. A teď mi řekněte, kdo jezdí z autem, které má výkon 110 kW za 4,5 litrů benzínu. Co se týče výkonu (spíš krouťáku), je to troch kafíčkovější, ale zatlačí slušně. Výhoda sekvence je v tom, že z plynu na benzín přejdete plynuje (sekvenčně) bez zacukání, pouze stisknutím tlačítka a pak tam máte to původní letadlo. Takže pokud se při jízdě rozhodnete, že budete závodit, tak můžete.

Co vy na to?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "chomi"
17. 11. 2006 21:31
Bez nadpisu
Vždycky jsem pobavenej, jaká vlna odporu se zvedne pokaždé, když se na jakémkoliv automobilovém fóru někdo ozve s tím, že chce překopat nějaké to lepší auto na LPG >:D Už jsem to psal na jednom serveru, tak se jen velmi krátce zopakuju: téměř 2 roky jsem působil v autobranži na severu Itálie a doslova jsem čuměl, co špičkových a drahých aut jezdí v Itálii na LPG...a nebyly to žádný starý střepy, byly to nejnovější Porsche Cayenne Turbo, nový čtyřlitrový Jaguáry, sedmičkový BMW, Mercedesy ML, luxusní Volva s SAABy, prostě hodně drahý káry. Technologie vstřikování LPG už je dnes tak vymakaná, že nelze mluvit o nějakém plynu do kamen a podobně. Italové, ať jsou jací jsou, to zatím mají zmáklý nejlíp, mají i speciální přípravky, který lijou do motoru při nové výměně oleje, je to taková zelená ***, vypadá to jak starej komunistickej zelenej jar na nádobí a maže to excelentně motory, co baštěj LPG. Viděl jsem tak dokonce Opla Astru z roku 2002, motor 2,2 16V co měl namotaných poctivých cca 370.000 km na LPG - podotýkám, že to auto na LPG pořád spolehlivě jezdí a na provozní náklady se ani neptejte, Italové mají jeden z nejdražších benzínů v celé slavné EU. Celé je to o jedné jediné věci, a to o ekonomice a penězích. V Praze jezdí jedno Porsche Cayenne na LPG, majitel za klasickej benzín dá tuším při cestě Praha - Brno něco kolem 2.700 Kč, na LPG ho to prý stojí plus mínus polovinu, a s tím, jakej má ten jeho německej tank spotřebu, se mu to vrátí zpět během pár měsíců, viděl bych to tak do půl roku ;-) Změnil jsem na LPG názor, protože na něj jezdí třetina Itálie, v Holandsku je to ropa už půjde jen a jen nahoru...tak uvidíme. Teďka už Taliáni vymýšlejí systémy na CNG, až dojde LPG :-! Jsou to kluci šikovní >:D
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "oddie"
18. 11. 2006 21:01
Re: Re:
Co se týče 1,8T na LPG, už jsem na servise viděl pár aut s tímhle motorem, na opravu motoru. Když jsem se tomu podivoval, co že to a proč, motorář odvětil, že tenhle motor už je tak víc než dost tepelně zatížen, a to LPG tomu jen dodá, takže vyfouklé těsnění, nebo i prasklá hlava na tom není vůbc nic zvláštního. Toť k samotné 1,8T.

A co se týče toho zmíněného Scorpia na LPG, svého času pamatuji na jiného renomovaného motoráře, který měl v inzerci " vykupuji hlavy Ford xy (označení motoru 2,9) " s obrovským dodatkem velkým písmem NEJETÉ NA PLYN. Vzhledem k tomu, jak dlouho se motorařině věnoval a jak, nemám sebemenší důvod nevěřit, že si to jen tak vycucal z prstu.
neregistrovaný "residents"
19. 11. 2006 00:51
Re: Re:
2 chomi: zajímalo by mě co to je za zelené aditivum do oleje? Jinak souhlas. Mám na to stejný názor.
neregistrovaný "chomi"
19. 11. 2006 14:25
Re: Re:
Nevím přesně, co to je, ale vyrábí to firma Bishops Original z Kanady a mají to patentovaný, přišli před lety na nějakou zvláští technologii, která dokáže ošetřit i motory, sedla a písty u motorů na LPG, no a mají i to (asi) aditivum do oleje u motorů na LPG. Kdyžtak koukni na www.bishopsoriginal.cz a zavolej si tam, třeba ti přesně řeknou, o co jde. Já si to od této firmy kupuju přímo v Itálii, takže to po občasném příjezdu do ČR neřeším, v Itálii to v přepočtu stojí asi 700 Kč. Jinak souhlas i s předchozím příspěvkem, jsou dva tábory, jedni jsou s LPG spokojeni a druzí mají zkušenosti špatné. Moje zkušenost je jednoznačně pozitivní, takže sám za sebe mohu říci, že LPG ano, ale nebudu nikoho přesvědčovat o opaku a hádat se na nějakých fórech o tom, jestli je to dobrý nebo na nic. Ať si každý jezdí na co chce a za kolik chce, je to každého věc. Čus 8)
neregistrovaný "residents"
19. 11. 2006 16:13
Re: Re:
Tak Bishop ten znám, akorát jsem nevěděl, že je to zelený.
neregistrovaný "nosal"
20. 11. 2006 06:58
Re: Re:
No nevím, chlapi, já bych to tam nelil. I když je pravda. že kdysi jsem podobný stačky lil do stařičké Škůdky 100 a ono to zabralo - jela o 20 rychleji >:D . Taky jsem do ní lil skoro stejně oleje jak benzínu a po aplikaci té chemie se to zlepšilo (dočasně). Od té doby co jezdím plyňáky jsem takové potřeby neměl.
Avatar - JOB
20. 11. 2006 15:02
Bez nadpisu
Bishop original je o.k Kdysi se podílel na lubrifilmu ,ale dnes už né. Jsou to asi nejkvalitnější přísady do paliva a olejů. ;-)

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "residents"
21. 11. 2006 00:35
Re: Re:
Ne na Lubrifilmu, ale na Slicku. :!:
neregistrovaný "nosal"
22. 12. 2006 00:09
Bez nadpisu
Hele lidi, přišel jsem na to, že mi moje Octavka 20V TURBO s plynem žere si 1/2 litru oleje na 5 tis km (má najeto celkem 120 tis km). Máte někdo podobné zkušenosti? Minulého majitele se mi nepodařilo vypátrat (LEASE PLAN), takže neznám historii.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "residents"
22. 12. 2006 00:36
Re: Re:
2 nosal: To zase není taková hrůza. Nemáš už jeté turbo? Jaký tam je olej?
neregistrovaný "nosal"
22. 12. 2006 00:39
Re: Re:
Auto má poctivých 120 tis (dle servisky a volal jsem do servisu, tam mi to potvrdili). Lili tam olej OMV 5V40.
neregistrovaný "mavi1"
23. 12. 2006 01:02
Bez nadpisu
uplne normalne, ja nemam lpg ale pri 130 tis. km som musel menit piestne kruzky a neviem ake este veci lebo to uz tiez zralo olej, oprava stala asi 20 tis. !!! aj s kamaratskymi zlavami, ale auto potom islo ako nove

davaj si pozor, ten motor je prilis narocny na udrzbu...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "nosal"
23. 12. 2006 12:25
Re: Re:
OK, ale co je to náročná údržba? A kolik ti to žralo oleje, než jsi šel do těch pístních kroužků? Díky za info.
neregistrovaný "mavi1"
24. 12. 2006 23:09
Bez nadpisu
zralo asi liter na 5 tis. km,

narocne na udrzbu je v tom zmysle, ze som mal uz dvakrat menenu spojku, raz starter, a neskutocne vela inych nie prilis lacnych drobnosti

a viem ze sa to netyka tohto motora, ale vseobecne octavky maju napravy z blata, takze vymeny tlmicov, ulozenia, capov, brzd. kotucov to je nekonecny pribeh

a neviem sa toho auta zbavit

nekupite niekto? :D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "nosal"
26. 12. 2006 23:10
Re: Re:
A po té výměně kroužků to olej už nežere?

Já jsem se na to ptal v servise a ti mi řekli, že je to normální (mám motor ARX), že u těchto motorů jsou povoleny i dlouhé intervaly výměny, takže je ten motor udělanej nějak volněji??? A kde to může žrát olej, tak je maximálně přes turbo. Já dělám výměny po 15 tis a leju tam 5W40.

Podle toho co píšeš (ty opravy spojky...) jsi buď narazil na kousek, který nemá 130 tis. km ale tak 330 tis. a nebo jsi měl holt smůlu a nebo stím někdo závodil. A který ročník auta máš? Já mám 2003.
neregistrovaný "mavi1"
29. 12. 2006 12:18
Bez nadpisu
ja mam r. 1999, a s tymi kilometrami mas asi pravdu, kupoval som ho r. 2002 s udajom 80 tis. (poctivo najazdenych, dvakrat alebo trikrat)

takze asi z toho tie moje problemy

olej uz nezerie a tah ma poriadny ako vzdy

cakam kedy mi odide turbo, vtedy auto polejem benzinom a zapalim...

inac mam dlhodobo 8.1 L 90 % mesto(kosice), palubny pocitac dokonca trochu prehana, tankujem vzdy doplna
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "nosal"
29. 12. 2006 23:54
Re: Re:
Já bych to neviděl tak černě. Slyšel jsem, že na tom motoru měl borec natočený 480 tis km a dřel to 200 km/h (potom se mu to teprve podělalo). Ale pokud ti to nežere olej, tak to turbo bude asi OK. Moje spotřeba na benzín byla tak 9,2L a na plyn asi 11L teď v zimě, jinak kolem 9,5L. Tak pevně věřím, že ještě nějakej ten kilometřík s těma našema koníkama ujedeme.

Jinak všem přeji do novýho roku vše nej...
neregistrovaný "X.F"
18. 6. 2007 22:00
1,8T na LPG?
Já vím že Octavia 1,8 T je pružný auto, ale ještě jsem tady neviděl názor, kterej by poukazoval na pohodu když je to na LPG. Taky sem slyšel názor, že s LPG jsou v motoru ještě o něco vetší provozní teploty a motor to poškozuje.. A takový ty názory jako slyšel jsem a někdo říkal, prostě musí přece někdo existovat kdo podá stručný ale jasný názor ne? ;-\
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "nosal"
18. 6. 2007 23:50
Re: 1,8T na LPG?
Nevím jak je to s teplotami atd...
Byl jsem ve Škodovce na servisní prohlídce a chtěl jsem prodloužení doživotní záruky, po info, že je to auto na plyn, ten chlápek volal do Mladé Bolaslavi nějakýmu chlápkovi, který o takových věcech rozhoduje a ten rozhodl takto: Záruku je možné bez problémů prodloužit - tzn.: asi to tomu motoru nevadí (když to schválili ve Škodovce )
Na plyn to jezdí skvěle, teď mi zkalibrovali vstřiky (byl jsem u toho, dělal to mikrometrem s přípravkem, kterým elektricky ovládal každý vstřik), po tom to poladil za jízdy motebookem a jede to líp. Když to na dálnici např. ve 130 km ostře přišlápnu, plynule to přejde do benzínu a jakmile ubereš, tak se to vrátí do plynu. :yes::yes:
neregistrovaný "X.F"
19. 6. 2007 20:33
1.8 LPG?
Tak to je ale celkem o ničem nebo nevím jestli jsem to dobře pochopil.. Ty jedeš 130 a přišlápneš a de si to na benzín? No tak to se projedu třeba 60 km párkrát přišlápnu a bude pryč jak plyn tak benzín? tak to nevím,... to potom ale musí bejt i při rozjezdech ne? Já přece když přepnu na LPG tak chcu prostě na LPG jet... :-(
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "nosal"
19. 6. 2007 23:20
Re: 1.8 LPG?
Tak to není, do benzínu to jde jen tehdy, když dáš úplně plný plyn, což obvykle není nutné. Pokud jezdíš na plný plyn, tak v tom nevidím problém, protože v benzínu to je tak 2-3 vteřiny a to zase tolik nesežere. Jinak tankuju benzín tak za 300 kč, jednou za 3 měsíce a to jezdím denně a dost po městě tzn.: každý start je na benzín. Dřív mi to do benzínu nešlo vůbec, ale jak mi to poladili, tak se jim to asi nějak podařilo - jsem spokojen, protože ta akcelerace je větší. Pokud bych to chtěl mít jenom v plynu, tak mi to nastaví jako dřív (v tom není problém a na spotřebě benzínu to není poznat).
neregistrovaný "X.F"
20. 6. 2007 09:26
1.8T
Aha tak to joo.. ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "X.F"
20. 6. 2007 21:03
1,8T nebo 1.6 automat?
A co bys řekl na 1.8T automat? Vždycky sem si přál automat ale ten by se asi vyplatil v 1.6 co?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "nosal"
21. 6. 2007 00:03
Re: 1,8T nebo 1.6 automat?
Automat neznám, nikdy jsem s tím nejel. Když jsem kupoval toto auto, tak těch automatů bylo dost a byly i levnější (asi to lidi moc nechcou) - ale to si netroufám tvrdit - viz. tvůj případ. Přěčti si tady recenzi na automat v Superbu - je to stejný motor. Hodně zdaru ve výběru :yes:
[odkaz]
neregistrovaný "X.F"
22. 6. 2007 14:40
1,8T nebo 1.6 automat?
Tak to jo.. Ale stejně si myslím že Octavky jako takový jsou opravdu výborná kvalita a takový ty kecy typu český šmejdy nebo jako že škodovku bych si nekoupil - ti lidi neví o čem mluví a jen melou pořád věty dokola.. Líbí se mně 1,8T ale chtěl bych taky 1.6 protože na druhu stranu potřebuju spořílka a ne závodku... a 1,6 74kW je si myslím taky vpoho a jeden automechanik mně řekl že jsou to největší tahouni a spolehlivci co se týče motorů v Octávkách ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "nosal"
22. 6. 2007 21:20
Re: 1,8T nebo 1.6 automat?
K tomu není co dodat. Myslím si, že s tou kvalitou to bude taky kus od kusu (asi jako se vším). Co se týče spotřeby - tak podle toho co jsem četl, tak oba motory mají spotřebu zhruba stejnou, teda pokud nepojedeš nadoraz. Když to budeš dávat na LPG, tak ta montáž stojí taky stejně, jen ta pořizovací cena... Co se týče dynamiky jízdy, tak se to s 1,6 nedá srovnat (je pravda, že jsem s 1,6 najel asi jen 300 km). Pokud se budeš na dálnici honit s 1,6 ,tak mu ujedeš (ale i 1,6 jede 200 (prý???)). Pokud chceš spořivce, tak si kup ropáka. Ale pokud máš 1,8T na LPG, tak jedeš de facto za 5 litrů benzínu (nafty) a to už se vyplatí >:D
neregistrovaný "X.F"
23. 6. 2007 17:13
1,8T
Tak to je pravda... Právě ta spotřeba je skoro stejná a když má člověk 1,8T je to v rychlosti a dynamice jízdy opravdu o něčem jiným... Asi půjdu do té 1,8T na plyn.. Řazení mně vůbec nevadí a myslím že automat by měl spotřebu taky hned o ten litřík nahoře.. Teď jsem viděl krásku . www.tipcars.cz - měla najeto nějakých 60000, stav perfektní 1,8T, zelená metalíza no prostě skvost.. ale 180000 a to budu muset ještě chvilku šetřit i když bych si to mohl vzít na splátky, ale když na to nemám nemůžu to mít.. Ale fakt nádherný auto.. ;-)
Rozbalit vlákno
4
23. 6. 2007 21:35
Re: 1,8T
To bych chtěl vidět, že má najeto jen 60 000 km a stojí 180 000Kč. Já kupoval, když měla 170 000 km za 190 000 Kč!!! A pak ještě investice 15 000 Kč rozvody, 18 000 Kč silentbloky, čepy, brzdové kotouče, destičky a tlumiče a samo provozní kapaliny :-! . A pak odešel zapalovací modul za 10 000 Kč.
Ale jinak jezdí spolehlivě a jak z praku, je v max, výbavě. Při normální jízdě cca 7 litrů.
neregistrovaný "nosal"
23. 6. 2007 22:49
Re: 1,8T
Ty jo, to jsou cifry, ve Škodovce mi řekli, že rozvody i s vodní pumpou tak 7 tis (ve 180 tis km), silenbloky nevím (snad ne tolik) a co se týče zapalovacího modulu - jestli myslíš ta cívka, která je nasazená na svíčkách, tak ta mi taky odešla a stála 1200 Kč.
To pepor: gumy neznám, ale pokud bych chtěl do něčeho investovat, tak bych to nevrážel do gum (jezdím na 15) (co takhle např: tempomat, ESP, couvací senzory nebo chip?)
24. 6. 2007 09:49
Re: 1,8T
diky chip uz mam, ide to velmi slusne, a my tu na slovensku vela dialnic nemame , takze tempomat nevyuzijem, a ESP....chodim stale s autami co ho nemaju. Inak tie kolesa ma zaujimaju,lebo 15tky si necham na zimu. Len neviem ako so spotrebou,nechcem kupit kolesa za 20 000,- a potom este o liter naviac na kazdych 100km
24. 6. 2007 13:55
Re: 1,8T
Těch 15 000 za rozvody bylo v autorizovaném škoda servisu, ale je v tom započtena výměna oleje v převodovce (doporučili mi nějaký špičkový od Castrolu, protože se občas špatně řadila jednička a je to sakra znát).
Cívka to nebyla, ale zapalovací modul, co je na tělese vzduchového filtru (poměrně poruchová součástka). Původní majitel tento modul měnil také.
Těch 18 000 není jen za silentbloky, ale za vše co je zatím (např. jsem chtěl PowerDisky a destičky od ATE, parádně to brzdí, tlumiče Kayaby atd.) a ještě stabilizátory (prostě v přední nápravě to ťukalo při přejezdu nerovností a to u takhle rychlého auta nemám rád).
23. 6. 2007 20:20
spotreba a elektrony
Zdravim , mam octaviu I 1,8T . Planujem elektrony, R16 205/55, alebo R17 225/45. Take sa daju zohnat. Neviete ako vpyva sirka gumy na spotrebu? Bude zrat viac? O kolko? Mate skusenosti? Teraz jazdim na R15 195/65, a spotrebu mam 8 - 9 litrov na stovku.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "rotabo"
24. 6. 2007 11:08
s plynem spokojenost
Mám už 2 roky O1,8T s úpravou na LPG, navíc jsem to nechal přečipovat na 140 kW. Na plyn to jezdilo jako na benzín, po čipu
jezdí ještě lépe - pod 1800 ot je motor líný, poté záběr stený jako dřív, brutální záběr od 3ooo ot až nahoru - naprostá spokojenost. Žere také stejně jako předtím.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "X.F"
24. 6. 2007 19:53
Octavia
To Beny- tak zadej www.tipcars.cz Ojeté automobily, dej Škoda Octavia automat a je tam - najeto 58000 a stojí 199900.. Mně je to taky divný, ale na druhou stranu se kolikrát dá koupit auto za rozumnou cenu a néé vzít první Octavii která se mně líbí... Taky když vidím tvůj příspěvek jak jsi do toho ještě investoval tak to teda za 190000 žádnej zázrak.. Za 190000 se dá sehnat Octavie vpoho..
Rozbalit vlákno
1
24. 6. 2007 21:00
Re: Octavia
Ty investice do Octavie po 170 000 jsou normální (vše kromě toho zapalovacího modulu je spotřebák, ale ty ceny dílů jsou vysoké) a čeká to každého, kdo koupí auto s tolika km. Ceny ojetých Octavií se drží dost vysoko. A těm 58 000 km absolutně nevěřím, spíš 158 000. Největší riziko je, že pokud opravdu bude tachometr stočený(elektronicky), tak člověk může prošvihnout např. výměnu rozvoďáku, což je fatální a v případě poruchy brutálně drahá oprava!!!

Pro zajímavost:

[odkaz]
neregistrovaný "X.F"
25. 6. 2007 09:47
Octavia?
Teda já když to tady pozoruju, tak jsou Octavie předražený a i poruchový auta.. Díly taky předražený a drsný.. Každopádně se Beny na ty stránky můžeš podívat když nevěříš.. Ale opravdu v těch cenách by člověk pořídil kvalitnější a i o třídu lepší auto... Asi do Octavie nejdu... :-(
Rozbalit vlákno
1
25. 6. 2007 20:15
Re: Octavia?
Opakuji, že to je spotřebák a bude třeba u každého auta s tolika km!!! Nejde o poruchy (kromě toho zapalovacího modulu) ale o běžné opotřebení. Jinak je Octavie spolehlivá.
neregistrovaný "X.F"
29. 6. 2007 15:19
1,8
Tak to je sice pravda, ale plno aut a i jiných značek je po 170000 vpoho.. Kamoč u VW BOra měnil první věc (alternátor) po 250000 ale záleží na typu auta a na tom jak s tím kdo jezdí.. je pravda že to auto miloval a dbal na ně víc jak na děcka, ale prostě vydrží..
Rozbalit vlákno
1
29. 6. 2007 18:35
Re: 1,8
No neříkej, že neměnil kotouče, brzdové destičky, tlumiče, čepy a rozvoďák :-) , tomu nevěřím >:D
neregistrovaný "X.F"
2. 7. 2007 18:55
1,8T na LPG?
No tak brzdový destičky a tykový drobnosti.. já myslel spíš ty čepy nebo tlumiče ty tam má fakt original.. a taky proč ne? já mám starou OPEL ASCONA r.v. 1986 a tlumiče jsou tam originální a najeto 220000.. prostě záleží kudy jezdíš a jak o to dbáš.. o nic jinýho ;-)
Rozbalit vlákno
1
6. 7. 2007 16:58
Re: 1,8T na LPG?
Hmm, tlumiče neměněný po 220 000 km, to je hazard, ty tlumiče nejsou určitě funkční. Chtěl bych vidět, jak to brzdí na hrbatý silnici, nebo odskakuje v zatáčkách na nerovnostech ... a zlepšenou péčí neovlivním příliš životnost tlumičů, jedině, že by to auto jezdilo jen po německých dálnicích :yes:
neregistrovaný "X.F"
5. 7. 2007 18:37
Audi A4
Možná to zní divně, ale přemýšlím kromě Octavie 1,8T Taky o Audi A4.. Sice o něco dražší ale ta kvalita a vůbec jízdní vlastnosti a spolehlivost.. Je mezi tím nějakej rozdíl.. Vím že je, ale jak velkej.. A má cenu mezi těmato dvouma autama přemýšlet? ;-\
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Majo_mi"
6. 7. 2007 21:05
Octavia 1,8T
Zdravim, mozem sa spytat tych co maju octavku 1,8T ci skusali zrychlenie z 0-100 a za kolko to spravili? Brat ma taku a stale nam vyjde za 7 sec.Pravdepodobne ma chip lebo sme ju kupovali z bazaru takze nevieme.A jeden automechanik nam povedal ze ide lepsie ako obycajna co ma 110 KW.Kto zmeral nech napise...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "X.F"
12. 8. 2007 23:58
1,8
Prostě je podle mě supr auto Škoda Octavia 1,8T automat na LPG.. To musí bejt kára bomba... ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Soused"
13. 8. 2007 11:56
Jaké máte zkušenosti?
TOTO NAPSAL JEDEN DUSKUTIJÍCÍ ZDE NA AUTO.CZ........Je to vůbec možné? Se škodouvkou mám dost dobré zkušenosti.

Jen pro zajímavost můj nereprezentativní vzorek - poruchy mojí Ochcávky II (atm. benzín!) po 1,5 roce a 40 kkm - 3x radio, řídící jednotka, lambda, komplet převodovka, 2x vstřiky, 2x tempomat, rozličná elektrika, 2x airbagy, světla, čidla kapaliny ostřikovačů, atd., atd. Poruchy Hyundai Getz mojí ženy po 4 letech (40 kkm výhradně po Praze) - nic, za 4 roky 3x gumičky do stěračů a jedna žárovka ... A dál - ségra Focus - co měsíc servis, brácha Astra - nic, máma - C-klasse - nic, strejda E-klasse - pořád v servisu, šéf Audi A6 - pořád v servisu, kámoš Audi A6 - prakticky nic, kámoš Corvette C6 - nic, kámoš Fabia - pořád v servisu, atd., atd. pokračovat netřeba ...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "X.F"
13. 8. 2007 20:46
zkušenosti
Já jsem tady taky četl bludy a hňupi co sem píšou i kraviny.. to tak člověk musí brát.. internet má proto dvě tváře :-(
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "X.F"
29. 8. 2007 22:07
1,6 75kW
TAK nevím... Teď zase přemýšlím že bych asi ani do turba nešel pokud bych auto neměl jako první majitel.. nejlepší je 1,6 75kW automat na LPG.. Pohodlný bezproblémový vozítko který s rozumnou spotřebou prostě doveze z bodu A do bodu B.. co vy na to? ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "nosal"
30. 8. 2007 00:56
Re: 1,6 75kW
Dle mého názoru, pokud se chceš přesunout z bodu A do bodu B, tak si kup 1,6, ale pokud se chceš při tom ještě svést a předjíždět nákladáky na cestě bez stresu (vyjde to - nevyjde?), tak si kup 1,8T - LPG doporučuju, jezdíš, jako by jsi měl spotřebu 4,5 litru benzínu a máš dostatečnou výkonovou rezervu. Teď už je to jen na tvé peněžence.
neregistrovaný "X.F"
30. 8. 2007 09:48
1,6
No tak já myslím že na spotřebu a i na údržbu a celkem na spolehlivost je 1.6 supr.. U Turba nevíš kdy se ti to podělá, spotřeba když na to šlapeš je tak 12 a víc litrů...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "nosal"
30. 8. 2007 14:46
Re: 1,6
Kdo říkal, že 1,8T není spolehlivý, co se týče údržby, tak si na tom stejně uděláš prd jako na 1,8. A ohledně spotřeby i 1,6 žere 10 litrů. A pokud pojedu stejným stylem jako 1,6, tak mi to bude brát taky 10, jenže 1,8 umí víc a proto si vezme i těch 12 a víc. Pokud máš LPG, tak je to stejně jedno. Jestli máš možnost, tak se s tím projeď a potom si rád připlatíš.
neregistrovaný "nosal"
30. 8. 2007 14:53
Re: 1,6
Víš co je zážitek - předesílám, že nejsem žádný závodník (dálnice 120 max), když jedeš do kopce a lepí se na tebe Mondeo, kreré chce předjíždět a ty tomu šlápneš na krk a celý Mondeo se volně strácí v dáli - tak tomu říkám zážitek a tak na to s 1,6 zapomeň.
neregistrovaný "X.F"
30. 8. 2007 19:38
1,6
Tak to je pravda, ale taky záleží kdo s turbem předemnou jezdil.. na 1,6 se toho moc nedá podělat ale na turbu? a ta spotřeba 10l u 1.6? to bych na to musel teda hodně šlapat, ale stačí takhle párkrát tomu mondeu s 1.8T ujet a spotřebu si hned rozmyslím... to je opravdu jen o penězích.. kdo chce maratónce jedině 1.6 kdo chce závodit přplatí si a má i třeba na opravy nebo tak.. ale je pravda že 1.8T je živý autíčko a všechny jiný (pokud se nejedná o silný BMW nebo Audi) jenom vidíš ve špíglu...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "X.F"
30. 8. 2007 19:45
1,6
Taky jsem zmiňoval že bych chtěl automat na plyn... a spotřeba 1.8T s automatem je zase vyšší.. 1.6 automat LPG si myslím že spotřeba ok.. navíc LPG u turba? slyšel jsem názor že jsou už tak jsou na turbo a motor nanášeny velké nároky a plyny LPG jen motor ničí.. nevím pořád mně jde o tu jednoduchost 1.šestky... jak je něco složitějšího = větší pravděpodobnost podělání.. ale je to jen na názoru
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "nosal"
30. 8. 2007 22:23
Re: 1,6
Co pořád máš s tou spotřebou, pokud ti jde o spotřebu, tak si kup ropáka 66kW, tam nesáhneš vedle. Benzín bude vždycky žrát víc, ale pokud tam dáš LPG (stojí to stějně na 1,6 i 1,8), tak jezdíš úsporněji než na naftu ať na to šlapeš sebevíc. Co se týče velké zátěže na LPG, tak jak jsem již někde tady psal, Škodovce v M.Boleslavi to nevadí, takže to že někdo napíše že to přetěžuje motor jsou názory jednotlivce a ne výrobce.
neregistrovaný "X.F"
31. 8. 2007 16:20
1.8T
Já vím... Jasně to s tím zatěžováním taky beru jako jeden názor ale prostě beru všechny názory.. ale zase mně borec u LPG říkal že tam jednoho měl a všechno vpoho a v zrcátku vidí furt audi bmw a tak.. dneska sem s ním kecal.. ale neříkej že 1.8T automat žere stejně jako 1.8T manual... ;-\
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "nosal"
31. 8. 2007 21:28
Re: 1.8T
Automat neznám, nikdy jsem s tím nejel, ani s ničím jiným takovým. Z automatu mám prostě respekt (ne strach) - hrozně nerad bych si někdy levou nohou šlápnul na brzdu...
neregistrovaný "X.F"
2. 9. 2007 23:23
1,8T
Tak to by mě právě zajímalo kolik žere nebo jaký to je s automatem... Kdybys někde měl info tak prosím napiš... a neboj že bys někam šlapal levou nohou... myslím že by sis rychle zvykl.. automaty sou jedny z nejpohodlnějších aut ale zase ta spotřeba.. já myslím že 1,8T manual je vpoho, ale když je to takový žihadlo tak mě tak napadá jestli furt jen neřadíš a jak je to pohodlný?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "X.F"
17. 9. 2007 21:34
1,8T na LPG?
NEVÍ někdo jakou to má spotřebu? 1.8 T Automat?
Rozbalit vlákno
0

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57