Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Fiat Punto Actual

Avatar - jenik1
17. 6. 2011 18:32
Vyměnil jsem za Pandu
Tak jsem se stal majitelem nového auta Fiat Punto actual 1,2 48 kw. Nemá to rezervu ale Fix & Go sady s kompresorem. Nevíte jak se s tím zachází?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - jenik1
17. 6. 2011 21:37
Re: Vyměnil jsem za Pandu
Tak už jsem na to přišel :-)
29. 6. 2011 12:16
Re: Vyměnil jsem za Pandu
Tak co, je to jinej level ?
Avatar - jenik1
29. 6. 2011 20:29
Re: Vyměnil jsem za Pandu
No Panda nebyla špatná. Punto je vynikající v zatáčkách, to se s Pandou nedá srovnávat. Jinak dynamika jízdy je skoro stejná, možná nepatrně lepší. Zatím to moc nehoním, ještě jsem motor nevytočil na 5 tisíc otáček. Spotřeba je super. Mám najeto 15OO km a v okamžiku, kdy se mi rozsvítila rezerva, jsem doplnil přesně 5 litru benzínu (akorát jsem jel okolo pumpy) a vynuloval počítač. Rezerva se opět rozsvítila po najetí 109 km, takže spotřeba pod 5 litrů. Ono to možná bude tím, že do toho dávají plnou syntetiku 5w/40. Výměna oleje za dva roky nebo 30 tisíc km.
Avatar - jenik1
25. 6. 2011 19:52
Otevírání kapoty
Tak jsem chtěl otevřít kapotu motoru u svého GP a ta páčka na otevírání mi zůstala v ruce. Na štěstí jde nasadit zpět. Ona je nasazovací? :-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "RayBan"
29. 6. 2011 15:47
Re: Otevírání kapoty
V rámci úspory při výrobě je možná i nasazovací ... :-)
Avatar - jenik1
30. 6. 2011 16:16
Zavírání kufru
Zdravím, taky musíte u GP třísknout s víkem kufru aby se zavřel? U pandy jsem víko kufru přivřel a trochu stiskl až to cvaklo.
Rozbalit vlákno
24
30. 6. 2011 20:00
Re: Zavírání kufru
Měl jsi si nechat pandu >:D
Avatar - jenik1
1. 7. 2011 17:39
Re: Zavírání kufru
Něco na tom bude ;-\
Ještě dotaz. To ploché víko nad kufrem, které se zvedá při otevírání zadních dveří jde údajně vyjmout. Jsem se o to pokoušel, ale nějak se to celé hejbe. Mám víc zabrat?
Avatar - m.z.
5. 7. 2011 11:38
Re: Zavírání kufru
S jízdními vlastnostmi nemůžu souhlasit, Panda 1,2 byla mnohem hravější a zábavnější, já bych raději zpět Pandu. S Puntem 1,4 8v nechce nikdo jezdit, jeho jízdní projev je tragický.
Avatar - jenik1
5. 7. 2011 17:37
Re: Zavírání kufru
Jediná "výhoda" GP je, že se tolik nenaklání v zatáčkách. Já měl Pandu 1.1, a ten motor byl opravdu slabý, to i tohle Punto 48 KW jezdí o něco líp.
Jinak Panda je samozřejmě super auto.
Avatar - m.z.
5. 7. 2011 19:28
Re: Zavírání kufru
Panda 1,1 má i horší podvozek, než 1,2.
Avatar - jenik1
5. 7. 2011 19:52
Re: Zavírání kufru
No řekl bych, že podvozek bude stejný, možná máš 14 palcový kola.
Avatar - m.z.
5. 7. 2011 22:27
Re: Zavírání kufru
Není, chybí tam minimálně stabilizátory, což je dost podstatné.
Avatar - jenik1
6. 7. 2011 08:47
Re: Zavírání kufru
No já tam stabilizátory na 1.1 neměl. To GP sedí v zatáčkách jako přibitý.
7. 7. 2011 12:48
Re: Zavírání kufru
No co bys čekal, že tě podrží na pandě 155 užovky ? Nyní máš na puntu 185, ty bývaly před 15 lety na autech se 150 hp. Mám na pandě 165 Pirelli a někdy mám pocit, že půjdu na budku >:D Myslím, že puntu by ty 165 bohatě stačily, ale teď to neletí, nyní je v módě široká guma s obrovským valivým odporem, na bravu 90hp jsou ve standartu 205/ 55 R16 - Naprostý nesmysl. :no: Přední stabilizátor na pandě, byl pouze u verzí s posilovačem řízení. Zadní nikdy nebyl.
Avatar - jenik1
7. 7. 2011 16:49
Re: Zavírání kufru
Tak mám na GP 175/65/R15
7. 7. 2011 19:46
Re: Zavírání kufru
i to na ty koně, musí držet jak přibitý, na suchu ani nezahrabeš.
Avatar - jenik1
7. 7. 2011 20:04
Re: Zavírání kufru
Mám najeto 1700 km, už to můžu vytočit na max. výkon při 5500 otáček?
8. 7. 2011 20:03
Re: Zavírání kufru
Pořádně to prohřej aspoň 20 km a na malou chvilku zkus omezovač, nic se nestane.
Avatar - jenik1
9. 7. 2011 18:51
Re: Zavírání kufru
To se tam něco rozsvítí až zasáhne omezovač?
10. 7. 2011 19:49
Re: Zavírání kufru
:-) ne, cca v 6.500 ot to zacne kuckat a dál to nepojede.
Avatar - jenik1
11. 7. 2011 09:31
Re: Zavírání kufru
Takže na 5 tisíc to může bez problémů vytočit, zatím jsem měl maximálně 4,5 tisíce.

To jsem jel ve 4,5 tisíce téměř 150, to pojede v 6 tisíc 170 :-)

Omyl, teď jsem viděl na [odkaz] obrázek GP 1,2 a při 6 tisících na tachometru 190 km :-)
11. 7. 2011 21:37
Re: Zavírání kufru
5° do omezovače nedostaneš.
Avatar - jenik1
14. 7. 2011 12:28
Re: Zavírání kufru
To už jsem si všiml, že na pětku motor do otáček moc nechce :-(
Avatar - m.z.
15. 7. 2011 10:50
Re: Zavírání kufru
190km/h možná na špalkách
Avatar - jenik1
15. 7. 2011 18:31
Re: Zavírání kufru
Na té fotce jsou vidět otáčky motoru a rychlost. Jestli je auto na silnici nebo na špalcích to nevím :-)
neregistrovaný "PuntoEVO"
15. 7. 2011 20:31
Re: Zavírání kufru
Ja stim jel 170 :-) tech 190 uz je dle me prehnany :no:
15. 7. 2011 22:07
Re: Zavírání kufru
S pandou 1.2 44 jsem jel 182 tacho z kopce, 190 bude limit, kdysi jsem jel přes 185 - smrt [odkaz]
Avatar - jenik1
16. 7. 2011 08:13
Re: Zavírání kufru
A to jsi to ještě stihl fotit? To jde o život
16. 7. 2011 10:01
Re: Zavírání kufru
neboj v zatáčce to nebylo :-! , větší hardcore byl v 3.0 alfettě ´85, 240, to sem fakt nefotil [odkaz]
Avatar - jenik1
18. 7. 2011 09:26
Benzín
Jaký do toho dáváte benzín?
On ten motor Fire je hodně předělanej. Má nově tvarovanej spalovací prostor, jinak tvarované vačky (asi ostré :-) ), výfukové kanály, ale hlavně velkou kompresi 11:1. Všude jsem se dočetl, že od této komprese je lepší používat benzín s oktanovým číslem 98 a vyšším. Ovšem Fiat doporučuje i přesto 95 oktanů. On má ten motor i nové čidlo klepání motoru, takže by to mělo být OK.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jenik1
19. 7. 2011 13:35
Ráfek
Zdravím,
chci se zeptat hlavně vele-zkušeného gtv6 jestli by pasoval ocelový ráfek z Pandy na GP. On mi jeden zůstal. Používat ho jako rezervu. Šrouby se zdá, že by pasovaly. Dík
Rozbalit vlákno
13
19. 7. 2011 20:00
Re: Ráfek
hele, nech si těch plků ;-) , musíš to zkusit, ale pasovat by to mělo. Pak se ptám, co s tím ráfkem zamýšlíš?
Avatar - jenik1
19. 7. 2011 20:05
Re: Ráfek
No vozit to jako rezervu, kdyby náhodou došlo k proražení bočnice a pneumatika nešla opravit tím kompresorem (už se mi to jednou stalo.)
19. 7. 2011 20:40
Re: Ráfek
teď máš na autě plecháče ? pokud ano, tak délka šroubů bude o.k. Zkus, ale disk na přední kolo, protože z pandy máš 13" že ? aby ti nedrhl brzdič nebo tlumič o ráfek.
Avatar - jenik1
20. 7. 2011 11:05
Re: Ráfek
Hmm, tak jsi mě nějak odradil, nemám na plecháči pneu, tu jsem sundal protože byla proražená. Asi koupím originál u Fiatu za 2400 korun :'-(
20. 7. 2011 12:50
Re: Ráfek
Nebuď hlupák, zkus ráfek bez gumy jestli nedrhne a pak kup 145/80 R13 ta bude do 600,- na dojetí do pneuservisu stačí.
Avatar - jenik1
20. 7. 2011 12:56
Re: Ráfek
a nebude to auto křivě na silnici? Jedna strana níž myslím
20. 7. 2011 18:40
Re: Ráfek
jo bude, máš to přece na dojetí do servisu, ne ? Protože jiní to nemají jinak, co myslíš, že dělají ostatní se 17" na autě, tak velkou rezervu rozhodně nemají. Jen musíš dbát aby rezerva byla jen na zadní nápravě, protože pokud by byla ve předu, tak by ti auto táhlo na stranu, v nejhorším případě musíš přehazovat kolo 2x, sundáš zadní, dáš rezervu a zadní kolo dáš dopředu, kde je píchlý.
Avatar - jenik1
20. 7. 2011 20:12
Re: Ráfek
No tak to je rozhodnuto. Navíc jsem se díval na netu, že na GP má ráfek rozteč šroubů 100 mm a na Pandu 98 mm. Tak by to ani nešlo nasadit. Rozteč šroubů asi bude vzdálenost os protilehlých otvorů pro šrouby ne?
Nechá se to najít na [odkaz]

Teď jsem to byl měřit a ty dva milimetry tam opravdu chybí
:'-(
neregistrovaný "PuntoEVO"
20. 7. 2011 21:14
Re: Ráfek
JJ Punta maji od grande roztec Oplovskou :no: grande a corsu vyvijeli spolu

Ja tam mam taky jen tu sadu,zatim to resit nebudu,se starym puntem jsem za tech 9 let nepichl tak snad to tak bude pokracovat. klep....klep >:D
Avatar - jenik1
21. 7. 2011 17:46
Re: Ráfek
Tak to já měl větší smůlu, jednou mi na okresce v lese na neznámém místě někde u Mohelnice praskla bočnice u zadní gumy a podruhé jsem píchnul trochu "lépe" ....ráno bylo prázdné přední kolo, ale pro změnu v Rakousku v horách. Tak se nelze divit obavám.

Ale zase je auto významně lehčí, lépe tím jede a méně žere. Nevím kolik ta rezerva s tím vším váží, ale lehké to není. Ráfek, pneumatika, hever, klíč na kola, klika na hever plus ten bakelitový kryt..cca možná 15 kg.
neregistrovaný "PuntoEVO"
21. 7. 2011 20:00
Re: Ráfek
Jj to chapu :'-( ja to zatim resit nebudu,mam tam misto rezervy lekarnicku,lano,hadry,lano,trojuhelnik atd. coz je pekne schovany a v kufru se mi nic nevali jak ve starym :-) coz je dle me vetsi plus,na spotrebu to podle me vliv mit nebude :-!
Avatar - jenik1
22. 7. 2011 09:34
Re: Ráfek
No já se nechci hádat, ale každé kilo navíc musí mít vliv na spotřebu, hlavně při jízdě do kopce. Z kopce údajně při brzdění motorem je spotřeba nulová. Podmínkou je zařazený rychlostní stupeň a nemít nohu na plynu. Nevím, při taková jízdě z kopce mi ukazuje počítač aktuální spotřebu 2 litry na 100km. Tak nevím jak to je.
22. 7. 2011 20:17
Re: Ráfek
Tak když jsme u tý váhy, přestaň vymýšlet nesmysly, anebo se od toho pořádně obuj a začni vyměňovat plech za karbon a neřeš 15 kilo, řeš 150 kilo. Pokud motor je poháněn od kol a jeho otáčky neklesnou pod volnoběžné otáčky a nemáš šlápnutý na plyn tak nic nežere, brzdíš motorem, pokud by spotřebovával nějaké palivo, tak budeš zrychlovat - LOGIKA. Na palubní počítač hoď bobek.
Avatar - jenik1
23. 7. 2011 09:45
Hever
Zdravím,
zase otravuji :-) koupil jsem hever a klíč na kola. U pandy byla rovina od toho lemu, který se táhne po obou stranách podvozku a v pneuservisu pod něj dali 4 dřevěné špalky a auto zvedli. Já jsem Pandu zvedal tak, že jsem nad hlavu heveru podložil dřevo, který akorát zapadlo mezi lem a kraj prahu (byla tam rovná plocha)
Jenže GP tam má takový podélný výstupek aby ten hnusný lem nebyl z boku vidět. V návodu je napsáno, že má mezera na hlavě heveru zapadnout právě do toho podélného lemu. Mě to připadá dost drastický. Stačí tedy jako v servisu podložit pod ten lem kus tvrdého a silného dřeva a ze spodku tlačit hever? Samozřejmě vše v oblasti té šipky na boku práhu.
Rozbalit vlákno
6
26. 7. 2011 18:21
Re: Hever
:-) jestli chceš muj názor na hever. Fakt nevím.
Avatar - m.z.
27. 7. 2011 14:02
Re: Hever
Myslím, že na všechny tvoje dotazy tady, by ti stačila půlhodinka vyptávání v servise, tam ti snad všechno řeknou. ;-)
Promiň, ale někdy mi přijde, že se ptá blondýna...
Avatar - jenik1
27. 7. 2011 18:36
Re: Hever
To si mě tedy nasral...blondýna je ta největší možná urážka :-)
27. 7. 2011 21:45
Re: Hever
jana je v pohodě, mám ji rád. :-!
Avatar - jenik1
29. 7. 2011 18:52
Re: Hever
Už jsem to vyřešil. Opravdu musí zapadnout ta mezera na hlavě heveru to toho lemu na podvozku. Udělal jsem si z dubového dřeva podložku, kterou podložím mezi hever a ten lem na podvozku. Auto se krásně zvedne a nic se neponičí. Dělají to tak v pneuservisu v Písku a celé auto takhle zvednou na 4 špalcích.
Avatar - jenik1
6. 8. 2011 19:59
Čidlo zavřených dveří
Zdravím, nevíte jak funguje to čidlo zavřených dveří? Dnes mi svítilo při jízdě a přitom jsem měl všechny dveře zavřený. Tak jsem zastavil, všechny dveře otevřel a zase zavřel a kontrolka dveří zhasla. Nevíte, kde ten kontakt na dveřích je? Dík
Rozbalit vlákno
1
Avatar - jenik1
8. 8. 2011 09:24
Re: Čidlo zavřených dveří
Tak už to vím. Čidlo je součástí zámku dveří a není z venku vidět.
Avatar - jenik1
8. 8. 2011 13:40
Skříňky na pojistky
Zdravím,
v manuálu jsem se dočetl, že v GP (u mně tomu říkají Punto Actual) jsou tři "skříňky" na pojistky. Jedna pod kapotou vlevo, tu jsem pochopitelně našel. Druhá vlevo u řidiče pod volantem a třetí někde v kufru. Ty pod volantem se podle příčky zpřístupní tak, že se odšroubují 2 šrouby pod tím odkládacím otvorem. Já tam ale žádné šrouby nemám. To je divný, protože pojistky tam opravdu jsou, když se podívám od spodku, tak je tam vidím.
No a ty v kufru jsem vůbec nenašel. Nevíte někdo jak je to?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - jenik1
13. 8. 2011 16:25
Re: Skříňky na pojistky
On se tady se mnou nikdo nebaví :'-(
19. 8. 2011 12:14
Re: Skříňky na pojistky
čau, ja za to nemůžu, že si koupíš káru kterou nemám, koupil jsem Hondu Jazz, to by jsme mohli pokecat, sorry punto........
Avatar - jenik1
19. 8. 2011 14:00
Re: Skříňky na pojistky
Hmm, tak jsem taky chtěl Hondu Civic, ale nakonec jsem koupil Punto...to jsem ale vůl. Ale ušetřil jsem 150 tisíc, což je benzín na 5 let.
20. 8. 2011 07:38
Re: Skříňky na pojistky
jj, život je otázkou priorit. Pro mě bylo 73 kW a průměr 5.5l jasnou volbou. V-tec je v-tec.
Avatar - jenik1
20. 8. 2011 09:08
Re: Skříňky na pojistky
To já jsem chtěl tu Hondu 1.8, nabízel mi slevu 100 tisíc. Ty jedna čtyrky a 16 ventilů jsou pocitově jako 1,2 fire od fiatu. Jel jsem s hondou 1,4 73 KW a proti Puntu co mám to není téměř žádnou rozdíl (pocitově)Horší je to na dálnici, tam to nejede

A ty takovej fiaták a koupí si japonce...
21. 8. 2011 20:59
Re: Skříňky na pojistky
nevím, čím jsi jel, asi s civikem, s 1.2 v pandě a ani 1.4 v bravu se nedá srovnat, jsou líný. Jazz s 1.4 a 100 koní je rychlejší než bravo s 1.4 90koní.
Avatar - jenik1
14. 10. 2011 12:24
Re: Skříňky na pojistky
Je to dobrý, až na ten nejvyšší točivý moment až ve 4 tisících.
Avatar - jenik1
17. 1. 2014 21:03
žádný problém
Tak mám najeto 60 tisíc a světe div se, žádný problém :-)
Rozbalit vlákno
0

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57