Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Renault Megane Kombi

neregistrovaný "michalbardy"
27. 6. 2002 08:59
Realne
Nazdar chlapci. Mam skoro rocny (v auguste) Megane Kombi 1.6 16V Air, rok vyroby 2001. Chcel by som sa spytat na skusenosti s tymto autom ostatnych jeho uzivatelov. Prosil by som fakty a osobne dojmy. Ja mam nasledovne :

S autom som celkovo spokojny, drobne chyby mu viem prepacit vzhladom na vynikajucu cenu. Velmi som spokojny s vykonom (110 koni mi staci), riadenim, Klimou (mam na mysli aj sposob fukania vzduchu do interieru) a objemom batozinoveho priestoru (to auto odvezie toho skutocne vela).

Problemy:

1. Problem pistiacich brzd. Uz je to spominane pri inych Renaultoch. Viete, ako tento problem odstranit ? Mne v servise v Nemecku (kde zijem) vraveli, ze je to sposobene solou na cestach (zacalo mi to v zime). Ale uz je leto a po starte chvilu (kym par krat zabrzdim) pistia furt :)

2. Minuly tyzden ma prekvapil problem, ktory neviem, ci som nesposobil sam. Vosiel som rano do auta a kedze som bol zamysleny, nastartoval som ho hned, necakal som, kym nejaka ta kontrolka zhasne. Nasledne mi ostala kontrolka SERVICE svietit, spolu s kontrolkou AIRBAG-u. Siel som do servisu, kde mi to samozrejme bezplatne v ramci zaruky odstranili, ale ked som si preberal auto, bola tam uz len zenska, co mi podala kluce od auta, takze neviem, co bola vlastne pricina. Ma niekto podobne skusenosti ?

3. Drnci mi (niekedy) riadiaca paka. Viete ako na to ?

4. Cvakal mi spojkovy pedal pri uvolnovani. Na to som "vyzral" tym, ze som ho postriekal olejovym sprayom. Uz je asi 10 tisic km klud...

Mimochodom mam najazdenych 18 tisic a ako vravim, auto ma skoro rok. Prosim pite, na co sa mozem pripravit. :)
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "bubo1"
29. 6. 2002 21:47
Re: Realne
ja som otom uz pisal v auditku o thalii, (a strasne nerad sa opakujem). Mne tiez svietila kontrolka airbagu a servis. V servise mi povedali, ze je to sposobene tym, ze pod sedadlami su senzory airbagu, a ked nieco pod sedadlom mam, tak to moze svietit.
neregistrovaný "michalbardy"
1. 7. 2002 13:41
Re: Realne
No ved uvidim... Ked sa to stalo mne, tak som pod sedackou urcite nic nemal, ani som s nou nijako nehybal. Som fakt zvedavy, ci sa to este niekedy objavi...
neregistrovaný "meda11"
27. 6. 2002 10:39
Megane
Ja mam Megane Combi 1.6/16V RTX (max. vybava) + navic klima, metaliza, Radio/MC to vse pred rokem a pul za 470000Kc. Slusna cena. Problemy : kolisa volnobeh - vsichni tvrdi, ze to je u 4ventilu normalni, obcas piskaji brzdy - ne kdyz brzdim, ale kdyz nebrzdim. Opravy : 1. hned jak jsem to koupil, reklamoval jsem pevna okna v zadnich dverich - drncela a teklo tam (asi 2 kapky kdyz jsem na to namiril hadici :-)) - pretesneno v zaruce. 2. vrzala klapka prepinani vetrani venkovni/vnitrni okruh - vymena v zaruce. 3. foukal mi na nohy studeny vzduch (ne z vydechu ale nekde kolem nejakou netesnosti) - vymena komplet topeni po zaruce :-( ale zadarmo :-))). Jinak jednou mi jeste menili preventivne hadici k posilovaci brzd - kvuli tomu stahovali celou serii Meganu a kdyz jsem to kupoval, tak mi kontrolovali baterii - taky automaticka vymena u vsech aut, ale ja uz jsem tam mel tu novou.

Jinak naprosta spokojenost - spotreba po Praze 7.5, po dalnici kolem 8, venku lehce pres 6 (merena, ne podle palubaku - ten ukazuje o 0.3 mensi prumer).
Rozbalit vlákno
17
neregistrovaný "meda11"
27. 6. 2002 10:49
Re: Megane
Jeste par upresneni - 79kW neni 110HP, je to cca 107.5HP :-). Francouzi jsou dost bohorovni v prepoctech. K tomu sviceni kontrolky airbagu - to se mi stalo taky (zustala svitit) - "opravil" jsem to tak, ze jsem vypnul zapalovani a znovu zapnul.
neregistrovaný "yyyyy"
27. 6. 2002 12:08
Re: Megane
Mam 1.4 16V kombik, s dokupenym co k tomu slo. Jazdim s nim skoro vyhradne dialnicu rakusko-nemecko, ma 70 000 a nejake vrzganie, piskanie, opotrebenie nemam. Problemy co ma serie od zaciatku je hlboke dunennie pri 4000 otackach a na priecnych nerovnostiach. V bratislave nevadi (aj to malo kto zaregistruje ak so mnou ide) ale pri dlhej jazde ustalenou rychlostou to uz zacne vadit. Zasadna zavada bola vyteceny hydraulicky posilnovac - odsrobovala sa maticka tlakovej hadice a po ceste na dialnici vsetko vystriekalo von, zistil som to az ked som zliezol z dialnice a nejako tazko sa to riadilo. Inak je to sialene nestastne auto, ludia si to na parkovisku mylia s fackovacim panakom a vselijake oskreninky a diery od kamienkou na celnom skle su na dennom poriadku :-(. Inak maximalne pohodove auto - tych 70 000 mu iba prospelo, a tych 70KW je na to auto bohate postacujucich, aj ked by som tu 1.6 16V urcite bral radsej. Inak asi ozaj najpriestornejsie auto v triede. Asi by som ho uz kupoval znova keby bola opcia Tempomat.
neregistrovaný "dubak"
27. 6. 2002 16:36
Re: Megane
Ja mam tiez 1.6, 16 V Air, a v sobotu ho budem mat presne rok a mam najazdenych 35 tisic. Problem nemam ziadny, jedine ze mi niekedy vrze vodicova sedacka. V servise pri prehliadke sa na to divali, nieco namazali, co trochu pomohlo ale nie moc. Ale nejak mi to nevadi. Este mi vadi vzduch co to pusta do auta, ked vypnem klimu. Je to najprv taky nejaky vlhky, hnusny. Vzdy to za chvilu prejde. Inak pohoda, maximalna spokojnost. Auto s dobrymi vlastnostami za super cenu.
neregistrovaný "michalbardy"
27. 6. 2002 17:08
Re: Megane
To vlhko po vypnuti klimy je prirodzeny stav. To robil aj Civic s mechanickou klimou, ktoreho som jzdil predtym a myslim, ze to robi kazde auto... Hold, ked uz raz klimu zapnes, je dobre ju mat zapnutu furt. Inac pouzivam ju aj v oktobri, ked je vlhke a dazdive pocasie. Vtedy vsak zaroven zapnem aj kurenie. Klima totiz vzduch nielen ochladzuje, ale ho zaroven aj vysusuje...
neregistrovaný "michalbardy"
27. 6. 2002 17:02
Re: Megane
Ahoj. Dik za prispevok... No to s tym "vypnutim" som skusit tiez, ale ostalo to svietit.... Nevies, ci fakt treba cakat pri startovani, kym tie ledky zhasnu ? (okrem STOP, Dobijanie, Olej, rucna brzda ) ?
neregistrovaný "mracek"
27. 6. 2002 17:18
Re: Megane
michalbardy- ja necekam na nic, je to jen selftest...
neregistrovaný "luf"
27. 6. 2002 17:35
Re: Megane
Mracek - ta doba do zhasnutia je potrebna na to, aby sa vo vstrekovani vytvoril dostatocny tlak a auto bolo schopne nastartovat na prve nakopnutie (dlhsie tocenie iba na starter vraj likviduje katalyzator). Raz som pozical moje Clio a chlapik hned zastartoval a tocil dost dlho, ale nechytilo (predtym auto stalo asi tyzden v garazi), nato vypol zapalovanie a skusil nastartovat opat bez cakania. Elektroniku to natolko rozhodilo, ze sa nam potom nedarilo asi 5 minut nastartovat. Ked vzdy pockam na zhasnutie kontroliek, nemam s nastartovanim nikdy problemy. Ked ale auto nestoji dlhsie, asi cakat nema zmysel, napriek tomu radsej pockam.
neregistrovaný "mracek"
27. 6. 2002 17:55
Re: Megane
Ja jezdim kazdy den a to celkem hodne, takze na nic necekam a nikdy se mi nic podbneho neslalo. Zase je pravda, ze nestartuju tak, ze skocim do auta, klicek hned do zapalovani a startuju... To zase ne, nejaky ten cas na rozkoukani autu davam... :-)
neregistrovaný "yyyyy"
27. 6. 2002 22:03
Re: Megane
vlezem do auta, vrazim tam kluc, okamzite urobim klucikom cvak (necakam kym chyti - chyta na prvu kompresiu, nijake tocenie) a ide. Potom mu necham tochu to rozdychat nejakych asi 5 sekund a idem - to robim 70 000 km, nikdy nijaky problem, nechytil takto zatial mozno 2x potom potreboval nastartovat dlhsim pretocenim asi pol az sekundu. V kazdom pripade najlepsie chytave auto co som mal. Po bratislave jazdim leganzou, a tu nikdy po presadnuti nenakopnem, lebo ta potrebuje trochu potocit a ja na to nie som pripraveny ... :-)
neregistrovaný "michalbardy"
28. 6. 2002 10:00
Re: Megane
Ja som nikdy nemal problem so startovanim, vzdy to chyta, ako sa hovori "na brnk", akurat ma zaujima ta vazba na kontrolky a test systemu...

Aj ked som mal ten problem s Airbagom (co som pisal), motor nabehol hned, okamzite, bez problemov...

Inac ked som bol potom v servise, vsimol som si, ze chlapik to nejako prepol do servisneho modu. Nevidel som detaily, no zdalo sa mi, ze nejako kombinoval tlacitko nulovania kilometrov (nastavenie casu) a zapalovanie...

Neviete niekto o tom nieco ? Mozno existuje moznost, ako v pripade "zblbnutia" proste resetovat palubny pocitac, alebo take cosi.
neregistrovaný "dubak"
28. 6. 2002 10:27
Re: Megane
Osobne tiez nemam problem so startovanim, nikdy nejak necakam na kontrolky. Nemohol som nastartovat len asi 2 krat, a to bolo rano v Rakusku, a -20 C alebo aj menej. Inak je pre mna megane v podstate bezudrzbovy. Mal som nejaky cas snahu sledovat kontrolky, olej, hustenie pneu a pod., ale zistil som, ze je to v pohode a staci to ked sa to robi pri prehliadkach a pri prezuvani pneumatik.
neregistrovaný "luf"
1. 7. 2002 10:49
Re: Megane
yyyy - tiez mi chyta na brnk, ale vtedy auto dlhsie stalo a bolo vlhko. Tazko povedat, co to sposobilo. Radsej vzdy pockam a nastartujem, este nikdy sa mi nestalo, ze by nechytil pri tomto postupe. Teda vlastne raz chytil iba na 3 valce, umyval som auto a nastriekal som vodu aj pod kapotu :-)

dubak - mne chyta aj pri -30, vyskusane v praxi. Ale koli tej zime som tam dal naliat plnu sysntetiku a je to na startoch v zime dost citit.
neregistrovaný "meda11"
28. 6. 2002 10:52
Re: Megane
Ten servisni mod se tyka jenom palubaku (myslim). Dostanes se do nej tak, ze zmacknes a drzis tlacitko nulovani/resetovani a zapnes zapalovani. Jedina zajimava informace, kterou jsem tam nasel je zbyvajici palivo v nadrzi. Pak je tam jeste jeden udaj - na volnobeh je tam tak kolem 0.7 a pridanim plynu to vyleze vys. Myslel jsem, ze jsou to otacky - ale 11.0 to by bylo 11000 - to je docela dost :-)). Pak me napadlo, ze by to mohla byt okamzita spotreba, ale to by musela byt v litrech za hodinu (meri to i pri volnobehu). Nevite nekdo co to je?
neregistrovaný "michalbardy"
28. 6. 2002 11:17
Re: Megane
nemam tucha, co by mohlo reprezentovat dane cislo, kazdopadne dik za radu... Info o stave nadrze sa moze niekedy hodit ;)
neregistrovaný "meda11"
28. 6. 2002 12:37
Re: Megane
oops - nedalo mi to a jel jsem se na obed projet autem... Servisni mod se zapina pridrzenim PREPINACIHO tlacitka palubaku (na pacce steracu). A to zahadne cislo vypada opravdu jako okamnzita spotreba vztazena na jednotku casu.
neregistrovaný "mracek"
28. 6. 2002 12:50
Re: Megane
Takze litry za hodinu, to by odpovidalo, takhle to ukazovalo ve Felde...
neregistrovaný "meda11"
28. 6. 2002 10:44
Re: Megane
Nedelam to, na zhasnuti kontrolek necekam. Ono to opozdene zhasinani kontrolky airbagu neni kvuli tomu, ze by to nestihlo zkontrolovat, ale kvuli tomu, aby po vystreleni airbagu nejaky "domaci kutil" tu kontrolku nenapojil na ostatni kontrolky a neprodal to jakoze "tam ty erbegy sou, dyt zhasla kontrolka..." (informace ze servisu).
neregistrovaný "Orin"
1. 7. 2002 14:10
Megane chyta na brnk, ak je studene.
Pokial stojim minutu na semaforoch s teplym vypnutym motorom, tak treba starterom pretocit asi sekundu, aby to chytilo, ale to je normalny "teply" jav. Kontrolky airbagov a serva maju skutocne nastavene oneskorenie, po otestovani funkcnosti, koli lepsiemu vizualnemu vnimaniu. So startovanim nemaju nic spolocne, teda startovat sa moze hned po zasunuti klucika do spinacej skrinky.

Inak Megane combi je najlepsie auto ake som doteraz mal, vzhladom k jazdnym a uzitkovym hodnotam + totalna bezporuchovost vozidla.

P.S. K piskajucim brzdam. Postup: na brzdove kotuce nenesieme priblizne jednu kavovu lyzicku vazeliny a jemne rozotrieme pocelom povrchu kotucov z oboch stran. Piskanie brzd zarucene uz nebudete nikdy pocut.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "yyyyy"
1. 7. 2002 15:54
Re: Megane chyta na brnk, ak je studene.
>Piskanie brzd zarucene uz nebudete nikdy pocut.< no dobre, dobre, ale preco investovat pol melona a este sa odbavovat namastenim brzdnych kotucov, ked mozes vyskocit z balkona na 6 poschodi a mas to s istotou a skoro zadarmo?
neregistrovaný "michalbardy"
2. 7. 2002 07:48
Re: Megane chyta na brnk, ak je studene.
Mimochodom, no ja neviem, ale VAZELINU na brzdy ? Neznizi to nahodou ich ucinok ? Ale nejaky pripravok na to existuje. Ked som jazdil CIVICA, ten to robil tiez. Ale ked sa siel prevetrat do servisu na nejaku tu prehliadku, tak mu to vzdy niecim nastriekali a bol pokoj, ale urcite to nebola vazelina ;). Skor by ma zaujimalo, ci niekto nevie, ako sa ten pripravok vola (viem, ze to bolo vo forme sprayu).

Dalsia vec. ORION -> Mas nejaky dovod vypinat motor, ked stojis na semaforoch ?
neregistrovaný "meda11"
2. 7. 2002 08:22
Re: Megane chyta na brnk, ak je studene.
michalbardy>nejlepsi je Indulona s kostivalem :-)). Proboha ne, Orin zertoval (alespon doufam). Jestli Ti piskaji brzdy pri brzdeni, podivej se na desticky, jestli tam neni sprajcnuty nejaky kaminek. Jestli ne, a presto piskaji, prodavaji se desticky s protipiskacimi vlozkami.
neregistrovaný "michalbardy"
2. 7. 2002 11:22
Re: Megane chyta na brnk, ak je studene.
meda neboj, urcite by som to vazelinou nepatlal ;), inac chcem sa pri prvej vymene popytat na nieco kvalitnejsie, alebo vyskusam, co radis ty. Dik.
neregistrovaný "luf"
2. 7. 2002 11:30
Re: Megane chyta na brnk, ak je studene.
S vazelinou alebo olejom na brzdy by som to nevidel az take zhave. Pri tom tlaku, aky na kotuc vyvijaju brzdy sa musi dat zabrzdit, ucinok zrejme klesne, ale nemoze to byt az take zhave (co ak by clovek za jazdy vbehol do kaluze oleja a postriekalo mu to brzdy, s tym predsa musi vyrobca ratat, ci nie?) Ak je to take zhave, to aby som pred kazdym odjazdom kontorloval, ci mi nejaky nepriatel nenamastil kotuce :-)
neregistrovaný "meda11"
2. 7. 2002 08:19
Re: Megane chyta na brnk, ak je studene.
Orin>bez do *, nebo to nekdo tou vazelinou fakt namaze...
neregistrovaný "michalbardy"
2. 7. 2002 08:06
Podivne Radio
Aaaa. Este som zabudol na jednu vec, ked som zakladal tuto debatu a vyjadroval som moje pocity a skusenosti... Asi som si uz na to zvykol.

Ked som kupoval auto, tak som sa zhrozil, ze pri velmi dobrej cene auta ponukaju Renoltaci nie bohvie ake radia (ja som ho nemal v zakladnej vybave) za otrasne vysoke ceny. Kupil som si teda radio sam. (Mimochodom, pytal som sa, ze ked si ho budem montovat sam, ci mi pada zaruka, povedali ze nie, ved je to len pripojenie jedneho Euro konektora, ktory je uz tam strceny...)

Nekupil som sice ziadnu spicku, ale mne staci to co som kupil a namontoval neskor. Mam Blaupunkta Konstanz. Ale jedno je fakt zahada.

On ma aj moznost pripojenia telefonu, ale na to je zvlast konektor, ktory je nezapojeny. Zapojeny je len ten Euro konektor, kde neviem ci okrem permanetneho napajania, ignition, zeme a reprakov je aj nieco ine. Ked vsak nasadnem do auta a zapnem kluc, Radio sa dostane do stavu Phone, pricom ziadny Phone nie je pripojeny. Musim ho potom volbou rezimu prepnut, aby hral (ci uz radio, alebo CD). A teraz pocuvajte dobre. Do stavu Phone sa prepne vzdy, ked vyradim zo spiatocky !!! Mimochodom, ked startujem auto a mam zaradenu spiatocku, tak Radio normalne nabehne a zacne hrat. Ale ked tu spiatocku vyradim, tak sa prepne do Phone. Sranda nie ? Este stastie, ze to nerobi pri radeni povedzme zo 4 na 5. To by mi liezlo na nervy... Nastastie clovek az tak casto z tej spiatocky nevyraduje. Mimochodom ak je v stave Phone, tak zaradenie spiatocky Radio zapne...

Dobre, ze ? Absolutne nechapem o co tu ide. Chapem, ze spiatocka ma kontakt kvoli signalizacii, ale co s tym ma to Radio ? Stretol sa niekto z niecim podobnym ?
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "meda11"
2. 7. 2002 08:18
Re: Podivne Radio
Hmm, zacinam tusit, ktera bije. Ja jsem si zase prippojoval sam HandsFree. Kdyz jsem promeroval, kolik je na vystupu MUTE HF do radia, byla tam zmena nejakych 0.5 - 0.8V. Takze u Tebe bych rekl ze to bude naky prechod (napetova spicka) pri vypinani couvacky. Zkus se podivat na napajeci kabely radia, na ukostreni a na MUTE kabel v EURO konektoru.
neregistrovaný "michalbardy"
2. 7. 2002 11:29
Re: Podivne Radio
V tom Renaultackom Euro konektore (co je uz pripraveny v novom aute) je MUTE kabel ? A kde konci jeho druhy koniec ?
neregistrovaný "meda11"
2. 7. 2002 11:48
Re: Podivne Radio
V kazdem EURO konektoru je MUTE kontakt. Kam ten kabel vede z radia - to je presne to, co bych rad vedel. Myslel jsem, ze na PAUSE tlacitko na satelitu , ale nee...
neregistrovaný "mracek"
2. 7. 2002 11:51
Re: Podivne Radio
meda- tlacitko pause neni to same jako mute, ikdyz se to tak tvari... Slouzi jako pausa u prehravani cd...
neregistrovaný "meda11"
2. 7. 2002 13:00
Re: Podivne Radio
Zkusil jsi ho nekdy zmacknout, kdyz hraje radio? Slouzi jako pauza uplne u vseho (u me je to radio, MG, CD) :-).
neregistrovaný "mracek"
2. 7. 2002 13:05
Re: Podivne Radio
Prave proto to neni mute! Napis pri telefonovani je jiny!
neregistrovaný "meda11"
2. 7. 2002 15:35
Re: Podivne Radio
Ale ja se nehadam jestli je to MUTE. Ja se ptam nekoho, kdo to vi (jestli nekdo takovy je) jak to MUTE zapojit. A je mi uplne jedno, jestli to bude MUTE nebo PAUSE. Jestli mas na original radiu nejakej specialni konektor na MUTE, muzes ho popsat?
neregistrovaný "mracek"
2. 7. 2002 16:00
Re: Podivne Radio
meda-vim, ze tam je kabel na propojeni s telefonem, bohuzel Ti to nedokazu popsat, protoze uz je to dlouho, co jsem to videl. Mam na to napojeny HF. V navodu to neni? Nebo, kdyz si posles maila do servisu, tak by Ti meli odpovedet...
neregistrovaný "dubak"
2. 7. 2002 08:52
Re: Podivne Radio
Ja mam original radio s CD, stalo sice 18 tisic slovenskych korun, ale som spokojny. Pri leasingu sa to rozpocitalo na mensie ciastky, takze sa to dalo prezit:) A mam zabudovane radio, ovladanie na volante,... A funguje super, som s nim spokojny. Mozno to nie je nejaka spicka, ale som rad ze som sa rozhodol si ho vziat.
neregistrovaný "mracek"
2. 7. 2002 09:01
Re: Podivne Radio
michalbardy- nekde mas napojeny datovy kabel... :-)
neregistrovaný "meda11"
2. 7. 2002 08:25
Original radio + HF
Kdyz jsme u tech radii - nemate nekdo zkusenost s pripojenim HF? Ne a ne mi fungovat MUTE (pri prichozim nebo odchozim hovoru se radio ztisi). Chtel jsem to pripojit na kontakt MUTE konektoru radia - nefunguje. Pak jsem zkoumal, jak je pripojene tlacitko PAUSE od satelitu - ale nevyzkoumal. Nemate nekdo poneti, jak to je?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "mracek"
2. 7. 2002 08:30
Re: Original radio + HF
Mel by tam byt konektor pro pripojeni HF, tka je to u vetsiny radii a myslim, ze i u toho originalniho, alespon ja to tak mam!
neregistrovaný "michalbardy"
2. 7. 2002 11:25
Re: Original radio + HF
Presne tak. Na mojom Blaupunkte mam na to samostatny konektor, ktory mam vsak nezapojeny, ako som uz pisal (ja nepouzivam HF).
neregistrovaný "meda11"
2. 7. 2002 11:50
Re: Original radio + HF
U toho originalniho, co mam ja to tak teda neni :-(. Je tam EURO konektor (2 konektory - jeden na napajeni a ovladani, druhy na repro), konektor na CD menic a konektor na pripojeni displeje a satelitu. Zapojene mam vsechny, zadny volny uz tam neni.
neregistrovaný "orin1"
2. 7. 2002 11:48
Ta vazelina bol len vtip,
dufam ze motoristi to pochopili. Meda, skusal som ten servisny rezim na palubnom pocitaci, je to celkom zaujimave, hlavne udaj o objeme benzinu v nadrzi. Inak rucicky na vsetkych budikoch kmitaju od minima k maximu po sekvenciach asi tak v se***vych intervaloch. Ked som to manzelke nepozorovane nastavil, nestacila sa cudovat zblaznenej pristrojovke. :o)

BTW: uz na tretom Renaulte (19, 19, Megane) sa mi postupom casu (za 2 mesiace) uvolni skrutka pri otvaracej packe dveri. Na takto exponovanu cast by mala byt pouzita skrutka s mensim stupanim, resp. s perovou podlozkou. Mate podobnu skusenost ?
Rozbalit vlákno
0
3. 7. 2002 03:06
vazelina na brzde
mne ked servisak meni gumu na motorke, tak vzdy sa to meni cele aj s rafom, a motorka ma disk brzdy na rafe. naposlledy, ked mi to menil, tak potom este handrou utieral disk, povedal mi ze bol troska namazany olejom....
cistil to takou spinavou handrtou, tak som neskor skusil, ci to dobre brzdi, bolo to OK.
este v ten vecer som sa troska blaznil dole takym kopcom, uplne dole su dve 90 stupnove kratke zakruty a potom je krizovatka. Po dlhom kopci som to na par metroch zbrzdil zo 70km/h na 30km/h a ked som stal na cervenej, citim smrad, popred reflektor mi ide dym... kuknem na brzdu a to z nej. ten zvysok oleja sa tam piekol :-)

luf - mozno mas pravdu, neviem, ale viem ze ked prsi, tak mi kotucova brzda daleko horsie brzdi - vzdy chvilu trva nez zaberie. je to neprijemne...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "yyyyy"
3. 7. 2002 09:57
Re: vazelina na brzde
ked cimkolvek (vazelina, olej, voda) namazes brzdy tak nebrzdia, to je snad jasne. Ak tam mas vrstvu vody, ta sa po otacke zotrie a po pardalsich uschne uplne od tepla z brzdenia. Neprijemne na tom je to ze brzda zacne fachcit az po chvili, tak ja v takom pripade vzdy po hlbokej mlake cvicne zabrzdim, ale rovnaka vec sa moze stat aj pri jazde v hustom dazdi po dialnici - stava sa mi to casto - proste s tym treba pocitat. Ak servisak jemne natrel riedkym olejom brzdu aby z nej zotrel prach a bordel, tak ten sa pri prvom brzdeni odpari a tazke sucasti pripecu na oblozenie - o nic nejde - olej taku teplotu nevydrzi, ale ak natries disk vazelinou to je o hubu, lebo jej tam je vela to prve brzdenie moze skoncit v betonovom muriku - myslim hlavou v betonovom muriku ...
neregistrovaný "orin1"
8. 7. 2002 10:55
Zabudovany PHILIPS
...som za posledny tyzden najazdil asi 2.500 km. Raz Praha, 2x Blava atd. Vacsinou dialnica. Ale uz ma sere zvuk toho nekvalitneho predrazeneho radia. Pri spravch TRAFFIC som musel pri 150-ke a kvalite D1-ky davat zvuk pomerne nahlas, zby som rozumel. Repraky v basoch nepekne rezonovali. Predtym som mal 19-ku a Blaupunkt, bolo to o niecom inom.

Okrem toho, ze sa PHILIPS fajn ovlada joystickom pri volante, je to zvukovo bieda. Nepoznate niekto nejake vylepsenie ? Vymena repro a pod. ?
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "mracek"
8. 7. 2002 11:41
Re: Zabudovany PHILIPS
orin-nevim, jaky mas presne vykon, protoze se vyrabi vice verzi, avsak, pokud to chrasti, tak bych si tipnul, ze to bude tim vykonem. Mne to hralo slusne a ve srovnani se Sony, ktere jsem mel mosznost slyset, trosicku lepe. Jinak ja jsme provedl audio upgrade, nechtel jsme ale vymenit radio, protoze tohle se nekrade, tak jsem vymenil repro a pouzil vykonny zesilovac, takze se zvukem nemam zadny problem a pri 150 posloucham radio na hlasitost cislo 4 pri krasne slysitelnosti...
neregistrovaný "luf"
8. 7. 2002 12:04
Re: Zabudovany PHILIPS
orin - ak chces trosku posilit kvalitu, 1, povodne repro poriadne naistaluj a vytlm alebo 2, vymen repro. Ak chces este lepsiu kvalitu, tak 3, vymene radia sa nevyhnes. Su to predrazene smejdy, co do tych aut montuju :-(((
neregistrovaný "meda11"
8. 7. 2002 13:00
Re: Zabudovany PHILIPS
Jo, menil jsem zadni repro. Ty original plastove jsem nahradil dvoupasmovyma Philips (za 2000 par) a trosku jsem je vytlumil - neuveritelne lepsi zvuk. Predni jsou v pohode - drnci mi akorat drobny v misce ve dverich :-). Ty plastaky jsou fakt hrozny.
neregistrovaný "orin1"
8. 7. 2002 13:59
Re: Zabudovany PHILIPS
Dik. Myslel som si to. Fakt, nielenze hucia repraky samotne, ale aj okuliare a ostatne paksamenty v priehradkach. Ozaj, ako sa da vymenit ten zosilovac. Je nezavisle od radia ?
neregistrovaný "mracek"
8. 7. 2002 14:06
Re: Zabudovany PHILIPS
Zesilovac v radiu se vymenit neda, ja mam velky externi 5-kanalovy zesilovac. Tak reseni se nachazi dvoji a financne to vyjde priblizne nastejno: 1) nakup noveho radia s vyssim vykonnem 2)koupe zesilovace + nutneho prislusenstvi jako jsou napajeci kabely + adaptery Hi/Lo

Vyhody u 1) moznost svobodne volby podle pozadavku

2)daleko vyssi vykon nez u kupovaneho radia
neregistrovaný "luf"
8. 7. 2002 15:47
Re: Zabudovany PHILIPS
Mracek - zase tak jednoznacne to neni - externy zosik ti zosili uz sprzneny zvuk zo zosiku v povodnom radiu. Ten zvuk nema vysky ani basy a dalsi zosik ich tam nevycaruje. Takze napr. nakup radia s line-outom a zosiku sice vyjde drahsie, ale kvalita je uplne inde. Mracek sa bude bit za svoju aparaturu, ale skutocnost je raz taka. Ked ten zvuk sprzni jeden zosik, uz ziadny dalsi ho neopravi. Cela aparatura je len tak dobra, ako jej najslabsi clanok.
neregistrovaný "mracek"
8. 7. 2002 15:51
Re: Zabudovany PHILIPS
luf-pokud budes nekdy v Praze, dam Ti to poslechnout! Je to urcite lespi zvuk nez predvadecka u Sony... Malo basu a vysek? Budes se divit! :-) Jinak souhlasim, ze radio+ zesik vyjde draz, o to radio!:-) A i vysledny zvuk muze byt pri poziti dobrych znacek kvalitnejsi!
neregistrovaný "luf"
8. 7. 2002 15:56
Re: Zabudovany PHILIPS
Prvy krok by som ale spravil ten, ze by som overil, ako su nainstalovane povodne repraky a skusil im urobit poriadnu ozvucnicu. Ak to nepomoze, vymena reprakov za ciltivejsie a predovsetkym dvojpasmove uz bude malickost, lebo ozvucnice uz budu pripravene. A tu si myslim, ze bezny pocuvac uz bude uspokojeny. Ak ale nie, prichadza vymena radia a nakup zosiku alebo iba nakup zosiku tak, ako to bolo pisne v predchadzajucich prispevkoch.
neregistrovaný "orin1"
10. 7. 2002 14:06
Re: Zabudovany PHILIPS
Tak som odmontoval tie kryty na repro aby som sa pozrel, coze to tam tak rezonuje. No, membrany reprakov kmitali na maximalnej moznej amplitude tak, ze skoro deflorovali (prerazenie panenskej blany, v tomto pripade membrany). Vykon zosika bol teda dostacujuci. Skresleny zvuk na prebudenych reprakoch bol o nicom, ani vysky ani basy. Takze jedine vymena repro za 2way. D. za diskusiu.

BTW. Vcera som bol v Samorine pri Dunaji. Teplota 36, nemat klimu tam mi pripece gule k tej gulickovej podlozke co mam pod zadkom. Ako ste spokojni s vykonom klimy v tychto horucavach ?
neregistrovaný "mracek"
10. 7. 2002 14:15
Re: Zabudovany PHILIPS
To ze repro kmita jak o zivot jeste neznamena, ze je spatne, ono i prebuzeny 20W zesilovac dokaze rozkmitat 100W repro tak, ze se Ti bude zdat, ze nestiha! Jestli mas doma nejake repro, treba z veze, zkus je pripojit a pak uvidis. Sice nevim co mate za repro, ale spis bych to tipnul na ten vykon zesilovace. Vy mate na meganu kombi jednopasmove repro? To jsem nevidel ,ani nepamatuju...
neregistrovaný "luf"
10. 7. 2002 15:22
Re: Zabudovany PHILIPS
V tomto ma mracek pravdu, reprak kmita na slabom zosiku na nerozoznanie od silneho. Jendopasmo nema ani najlacnejsia audio vybava v najstarsom Megane, je tam vyskac v palubke, sice bez vyhybky, ale aspon nieco takze urcite nemas jednopasmo. Napadlo ma ale, ze ak tam nieje vyvybka, tak moze byt celkova impedancia repro 2ohmy a preto ten zosik chrci. Lietanie repraku moze sposobit aj to, ze ho nema co brzdit, t.j. ze tam je akusticky skrat, na to pomoze jedine poriadne vytlmenie a utesnenie repraku. A este sa mrkni, ci reprak nelieta az tak, ze naraza do tej mriezky co je na nom, to tiez sposobuje chrcanie a lupanie v repro. Je toho vela, co treba poriesit prv, ako sa to da jednoznacne hodit na jednu vec, ale vymene repro sa asi nevyhnes. A kedze s jedlom rastie chut, tak budes pokukovat aj po zosiku a inom radiu. Ja to poznam, sam som tym presiel :-)
neregistrovaný "mracek"
10. 7. 2002 14:16
Re: Zabudovany PHILIPS
add klima- ja v pohode, celorocne nastavena na AUTO a o nic se nestaram, vse si ridi sama... :-)
neregistrovaný "orin1"
10. 7. 2002 17:18
Repro
Diky Luf-e. Ano vyskace su v palubke, ale tie idu cisto, strcil som hlavu do skla nad palubku az pokial sa mi tam zmestila. A ze mam celkom dobry sluch (aj hudobny) tak je to O.K. Tie dverove repra skrcali-vibrovali aj bez mriezky, spominal som ze som ich dal dole. Ked sa naserem vytiahnem von tie 240 W od Technicsa z obyvacky a potom uvidime, jak ich bude ten Philips rozkmitavat :o)

Ale dik za radu chlapci, vyskusam co sa bude dat. Najprv tam pokusne pripojim nieco silnejsie.

AJ TAK JE R.M.Combi NAJLEPSIE VOZITKO !
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "td"
11. 7. 2002 08:26
Re: Repro
V Meganu rocnik 96 mam taky original PHILIPS vcetne original beden a nemuzu si vubec stezovat. Zadny chrceni, vibrovani, apod. Cisty a dobry zvuk. Fakt je, ze to auto je celkove s velmi doobrou vybavou, takze je mozne, ze i audio je nadstandardni. Nemel jsem duvod to zkoumat.
neregistrovaný "luf"
11. 7. 2002 12:30
Re: Repro
orin - odkial si? Mozno by som sa ti na to mohol pozriet, pripadne si mozes vypocut, co ide dosiahnut z komponentov, ktore si nakupis sam.
neregistrovaný "mracek"
11. 7. 2002 13:05
Re: Repro
Odkud kdo vubec jste, ze jsme si mohli udelat nejaky poslechovy test?
neregistrovaný "orin1"
11. 7. 2002 18:50
List
Dnes mi prisiel list od sefa Renaultu (akysi Francuz) ze na mojom modeli Meganu sa vyskytla anomalia v podobe vytekajucej kyseliny z autobaterie a naslednej korozie plechu. Mam sa dostavit do autorizovaneho servisu na bezplatnu prehliadku, resp. vymenu autobaterie. Mam rocnik 99. Celkom sa mi lubi takyto pristup (skoro ako Hyundai, ked ti ho ukradnu, daju ti nove - iba blbec by kradol tie korejske smejdy :o) Dostal niekto nieco podobne ? Inak ja som zo Ziliny (SR ;o), casto robim Prahu a BA. Dnes som pozeral na Inete nejaky uzitkac do firmy. Rozhodujem sa medzi Kangoooo a Traffic. Traffic je o 100 litrov drahsi, ale tie uzitkove hdnoty a vybava ma presviedcaju. Napisem ako som sa rozhodol.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "yyyyy"
11. 7. 2002 19:18
Re: List
dostal, uz 2x, asi maju nejaky hokej v databaze, v kazdom pripade mi menili baterku hned pri kupe, alebo bola vymlatena, tak som pytal novu.
neregistrovaný "orin1"
12. 7. 2002 14:45
List + news
Tak som sa dnes zastavil v servise, aby sa mi mrkli na tu bateriu a pozeram............. nic nevidim.

Firma ROX ktora predavala a servisovala Renaulty v Ziline, zivala prazdnotou. Ani v hale, ani vonku ani jedno auto. Z kuloarnych informacii zaznelo, ze neplatili za auta importerovi, hoci predtym zinkasovali zalohy od zakaznikov. Jeden zlozil zalohu na Lagunu Grandtour. Prachy aj auto asi uz neuvidi. A to som tam tento mesiac chcel ist kupit uzitkaca. Brrr
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "orin1"
17. 7. 2002 09:55
Podsvietenie palubovky + radiodispleja
V uplynulych horucich dnoch so najazdil dost kilometrov. Okrem priserneho tepla, s ktorym si ciastocne poradila klima, mi cestu zneprijemnovala slaba citatelnost udajov na palubnom PC spolu s udajmi (ne)viditelnymi na radiodispleji (cas, teplota, stanica) Pokial vypnem svetla, citatelnost je O.K.

Pri zapnuti svetiel (mam ich permanentne zapnute) stmievac nastavi skokovo podsvietenie displeja na kvazi "nocnu" hodnotu. Inak podsvietenie mam potenciometrom nastavene na max. Za silneho slnka a so slnecnymi okuliarmi su udaje necitatelne.

Je v novsich typoch meganov, resp. v Scenicu tento jav uz odstraneny ?
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "luf"
17. 7. 2002 12:03
Re: Podsvietenie palubovky + radiodispleja
Problem je asi dost jednoduchy - ak mas polarizacne bryle, tak udaje na displejoch su necitatelne. Takze dolu s nimi alebo si kup bryle bez polarizacneho skla (nedoporucujem). Mam to iste na Cliu a je to bezny jav. Nastastie ma to vobec netrapi :-) A odstranit to asi nieje vobec jednoduche, lebo tieto segmentove displaye pracuju na principe polarizovaneho svetla a jeho priepustnosti. Moznym riesenim by snad bolo vyhodit automaticky stmievac a regulovat si podsvietenie manualne.
neregistrovaný "Ajvn"
17. 7. 2002 13:07
Re: Podsvietenie palubovky + radiodispleja
A kruci, zase neco, co neznam :-) .. a co jsou to ty polarizacni bryle? :-) Co to prinasi "uzivateli" ? :-))
neregistrovaný "michalbardy"
17. 7. 2002 14:10
Re: Podsvietenie palubovky + radiodispleja
... dik Ajvn... predbehol si ma ;) No tak Luf-e, kde je odpoved ? (uz davno som podobnu somarinu necital...)
neregistrovaný "orin1"
17. 7. 2002 14:30
Re: Podsvietenie palubovky + radiodispleja
Michal robis zvaraca alebo co ? Polarizacne bryle su super vec. Informujte sa u Vasho ocneho lekara. Styria z piatich ocnych lekarov by doporucovali polarizacne okuliare :o), nie vsak do Reanultu megan, pretoze na palubke potom precitas *.
neregistrovaný "michalbardy"
17. 7. 2002 15:23
Re: Podsvietenie palubovky + radiodispleja
Nie zvaraca nerobim a viem co je to polarizacia svetla ako aj nieco o polarizacnych filtroch a.t.d... mozno ze som ja nepochopil co chcel povedat Ajvn, ale niektore vyjadrenia Luf-a sa mi zdaju pritiahnute za vlasy... Ale mozno sa mylim... Preto pozadujem odpoved. Co znamena, ze "segmentove displaye pracuju na principe polarizovaneho svetla a jeho priepustnosti" ?

Mozno som hnup a skutocne svetlo, ktore vyzaruje dany display je uz polarizovane a teda ked si vezmem nejaky polarizator a budem s nim krutit, tak proste svetlo z toho displaya uz neuvidim, ale nepripada mi to pravdepodobne. TOTO povazujem za somarinu...
neregistrovaný "luf"
17. 7. 2002 15:41
Re: Podsvietenie palubovky + radiodispleja
Pracuju tak, ze za displayom je zdroj polarizovaneho svetla. Toto cez segmenty normalne prechadza. Ak na segment privedies napatie, krystaly sa usporiadaju jednym smerom a segment prestane polarizovane svetlo prepustat (samozrejme iba svetlo polarizovane kolmo na smer priepustnosti). Pri svietiacich je tiez mozne, ze su zostavene priamo zo segmentov, ktore su zdrojom svetla a rozsvecuju sa podla potreby (kedysi sa robili take kalkulacky). Podla spravania sa ale v Renaultoch pouzivaju prave princip polarizovaneho svetla (da sa overit tym, ze okuliare budes tocit pred dispalyom; na Cliu ak su okuliare otocene o 90stupnov, je display citatelny, ak ich mam na nose, display je necitatelny). To, co povazujes za hovadinu je realita a skutocne technicke prevedenie segmentovych displayov. Ak neveris, vyskusaj si polarizacny filter s displayom mobilu.
neregistrovaný "michalbardy"
17. 7. 2002 15:47
Re: Podsvietenie palubovky + radiodispleja
Ako som uz napisal fakt dik za nove informacie. Toto som fakt nevedel (o tych displayoch). Teoriu polarizacie ovladam, ale toto je pre mna nove. Kazdopadne sorry a dik za nove info...
neregistrovaný "Ajvn"
17. 7. 2002 16:07
Re: Podsvietenie palubovky + radiodispleja
Michale, Ajvn, tedy ja :-), jsem tim dotazem chtel dat najevo, ze mi pojem polarizace svetla nic nerika a rad se neco dozvim, protoze to je pro me spanelska vesnice :-)) No ja nosim bryle, rozhodne teda nevim, jestli jsou polarizovane :)), ale na displayi v Cliousi vidim udaje perfektne, a to jak na PP, tak v kaplicce. Onehda jsem si pochvaloval, kdyz jsem jel za postupujiciho zapadu slunce a slunicko mi palilo vodorovne do interieru primo na kaplicku, ze ty udaje jsou i tak citelne. Akorat ty symboly razem vypadaly "jinak" .. jakoby to pozadi bylo naprosto cerne matne a ty symboly na tom "nalepene" a krasne ostre :-) .. no to mozna bude prave ta polarizace :-))) (P.S. jezdim se svetly, takze to mam permanentne podsvicene slabeji)
neregistrovaný "luf"
17. 7. 2002 15:17
Re: Podsvietenie palubovky + radiodispleja
1, Polarizacne bryle su bryle s plarizacnou foliou na sklach (vyraba napr. Polaroid, zrejme preto, lebo vyraba tuto foliu :-) ) Tato folia ma vlastnost, ze prepusta svetlo polarizovane iba v jednom smere a svetlo nepolarizovane.
2, Odrazom od nekovovych povrchov sa svetlo stava polarizovanym. Vyrobcovia tiez zistili, ze vacsina odrazeneho svetla pri zmeskom povrchu je polarizovana urcitym smerom, preto na vsetkych brylach mas polarizacnu foliu orienotvanu kolmo na tento smer (teraz neviem, ci horizontalne alebo vertikalne, preto je to iba vseobecne)
3, Segmentove displaye funuju na principe polarizovaneho svetla - v segmente su krystaly, ktore sa po privedeni napatia orientuju tak, ze neprepustaju polarizovane svetlo v istom smere. Za displayom je bud odrazna plocha polarizujuca dopadajuce svetlo (klasicke digitalky s ciernymi pismenami), alebo zdroj polarizovaneho svetla (display v aute).
4, Preto vo vhodnej kombinacii bryli a displayu je tento necitatelny, lebo polarizovane svetlo vychadzajuce z pismeniek nie je prepustene. A naopak digitlaky mozu mat display cely cierny.
5, Pismena su slabo citatelne preto, lebo polarizacna folia na brylach nie je zrovna high-tech a nezachytava 100% polarizovaneho svetla. Taketo folie sa pouzivaju inde a bryle s nimi by asi malokto zaplatil
6, Kto nema polarizacne bryle, nech nemeska a uteka si ich kupit. Pri soferovani je to neocenitelna vec!
neregistrovaný "michalbardy"
17. 7. 2002 15:37
Re: Podsvietenie palubovky + radiodispleja
OK. Dik za poucenie, clovek sa uci cely zivot... Ze uz svetlo, ktore vychadza zo segmentaku na palubovke v mojom Reneovi je uz polarizovane som fakt nevedel...

Potom je jasne, ze bryle, ktore funguju ako polarizator to mozu pri urcitom postaveni vyrazne zatlmit... (musim vyskusat) ;)
neregistrovaný "PanTykadlo"
29. 8. 2002 23:27
Má to cenu?
Zdravim, mám otázku. Mám zálusk na Mégana Combi 1.9dCi (74kW) s odpočtem DPH. Je to dobrej nápad, když teď přijde nový, naprosto radikální a fantastický model (a to jen podle fotek:))? A ten motor? Mám zkušenosti s Lagunou II Grandtour 1.9dCi (88kW), která je ale zase těžší. O kolik moc je Mégane Combi dCi s 74kW línější? Tedy, vyplatí se kupovat si nový auto, který už je konstrukčně malinko přezrálé a o kterým si hned budu moci říct, že je neaktuální? Starej Mégane se mi líbí, proti tomu nic nemám. Jen mám strach z toho věku a ze síly motoru... Předem díky.
Rozbalit vlákno
19
neregistrovaný "luf"
30. 8. 2002 11:58
Re: Má to cenu?
Auto na konci svojho predaja sa kupit urcite oplati. Ked ti nezalezi na tom, ze mas auto, ktore zrovna nie je najsupermodernejsie atd., tak ta take auto rozhodne nesklame. My mame P309 z doby, ked uz sa zacinali predavat 306ky a to auto nevie, co su to problemy (najazdene 500tis). Vyroba v tejto faze je uz vychytana a vsetky muchy tiez, takze take auto by malo byt velmi spolahlive. Ad vykon - nevidim dovod, preco by mal byt lenivy, spytaj sa yyyy, ten ma "iba" 72kW v Combi a lenivy mu rozhodne nepripada :-)
neregistrovaný "yyyyy"
30. 8. 2002 16:15
Re: Má to cenu?
Ano, ano tu som ... presne tak, tych tusim 75kW ci kolko ma ten dizel na to urcite staci pokial to ale nemas nalozene 4 dospelakmi a v kufri pol spalne. Urcite to staci na rychlu jazdu ale nie je to oslnive pri nejakych predhanackach (teda hovorim o mojej 1.4 16V - 70kW). Ten dizel by mohol byt o poznanie lepsi. Urcite by som megana nebral ako zastaraly kus. Technicky te to moderne riesene auto. Nikdy som nemal pocit nesedivosti alebo zaludnosti napriel tomu ze to vzadu nema pruziny. Len musis byt zmiereny s tym ze to robia v Turecku (teda ak sa bavime o kombiku) a je to auto s asi najlepsie vyriesenym zavazadlovym priestorom v tejto triede. Ak ti vyhovuje vybava (mne definitivne chyba tempomat), urcite by som do toho siel, ale asi by som bral 1.6 benzin - proste ma bavi ako behaju renoltacke benzinaky. Mam na tom teraz cez 70 000 a ziadne vrzgacky odpadavacky, ale mam pocit prenikania hluku od kolies, ale je to silne subjektivny pocit. BTW niekde pri 20 000 mivytiekol posilnovac riadenia :-) ... na dialnici ... ten manik za mnou nebol nadseny ... no ale zistil som to az ked som zisiel z dialnice a pochopil preco tak trubil a blikal :-)
neregistrovaný "nununu"
1. 9. 2002 01:15
Re: Má to cenu?
Zdravim, Mam dCi Break v plne vybave.Mel jsem moznost neco najezdit i s dTi.Motor? vlastnostmi blizky TDI 81kw v oktavce,ale nizsi tocak je znat.Auto nesetrim,prekvapuje mne nizka spotreba pri vysokem tempu (nejvyssi dosazena v beznem provozu 9.8l: 100km prumernou rychlosti skoro 190 km/h !) pri velmi ostre jizde do 8-8.5 litrů.Bezne 5-6l.Ve srovnání s dTi zhruba o litr niz (nejmene s dCi na nadrz mam 3.8l...) .dTi/59kw je vyrazne prijemnejsi do mesta,tocak je o dost niz,hlucnejsi,linejsi (da se to vycist z grafů v prospektech).Ale na tech 59kw to jede jak cert! Jezdim (dCi) casto dloooouhe cesty s nakladem uvnitr i na strese.Bez znatelneho ubytku dynamiky.Jen prekvapive pri naklade na strese (2-3 surfy klesa vyrazne zrychlemi ve vyssich rychlostech, nikoli max rychlost... :-) Celkove: nebal bych se ani dTi verze,dCi je na dalnici,dTi do cech staci. No akdyz si to clovek srovna s oktavii (vnitrni prostor,utulnost,technika,hmotnost,CENA.… neni co resit. Obecne k Meganu mam vytky k jizdnim vlastnostem (auto se v zatacce "zvejka",nepomaha utrzeni,rucka,nic...),dle meho zamerne auto nastavene na pohodli.(velmi podobne jako prvni Opel Astra .Asi se pokusim nejak pritvrdit predek,az mne opusti tlumice.Zadni naprava o.k,nalozeni zvlada v pohode.
neregistrovaný "PanTykadlo"
2. 9. 2002 23:50
Re: Má to cenu?
Už jsem byl u dealera. Ale stále nevím, protože podle fotek je novej Mégane opravdu žraso. Nemám čas ale čekat další rok a navíc nevím, jak to bude vypadat v kombíku. Osobně si nedokážu představit, jak chce Renault prodloužit ten fantastickej hatch. Aby to neudělali, jak Ford s Focusem, tj. hatch super, kombi už je nenápadité a v podstatě nudné.
neregistrovaný "nununu"
3. 9. 2002 12:51
Re: Má to cenu?
Ale Break má být tuším za víc jak rok...Jestli ti jde o vzhled, zatlač na dealera ať ti ukáže fotky hned jak budou (u MeganeII je měli dost s předstihem, Renault se tím moc netají... No a připrav si tak o 100tisíc víc,takový slevy jak na tenhle asi nebudou.. Mě stál na podzim dCi privilege s metalízou+přepážkou 410K bez DPH... + nebude nějakou dobu do nového odpočet DPH...+ čekací lhůta... Jestli chceš jezdit, kup starýho...
neregistrovaný "yyyyy"
3. 9. 2002 13:01
Re: Má to cenu?
ked prisla nova laguna tak mali na sklade este jednu staru. Ked som porovnal rovnaku vybavu aj motor, tak bola nova laguna o 80 000 lacnejsia :-)
neregistrovaný "nununu"
3. 9. 2002 21:48
Re: Má to cenu?
to je samozdrejme mozny,ale ocekavat, ze nove atraktivni auto nizsi stredni tridy bude stat o 100K mene nez srovnatelna konkurence? kéž by... Omega caravan taky stoji neskutecnej ranec a je to auto na prd( za ty penize).Vsak se stare Laguny zrovna moc neprodavali. Ale tohle fakt nechci soudit,to je loterie.Nejsem zarytej Meganfanda,ale prislo mi to auto s odpoctem DPH zatracene levne.A kupodivu jezdi. :-) Mel jsem kdysi R11 a je to hooodne podobny.
neregistrovaný "PanTykadlo"
3. 9. 2002 22:27
Re: Má to cenu?
Mégane Combi a Privilege? Pokud vím, jsou jen Authentique, Authentique plus, Expression, Expression plus. To neber jak útok, já jen potřebuju vědět co nejvíc a v aktualizovaném ceníku od dealera jsou jen mnou popsané výbavy. Jinak na Authentique a Expression se dává sleva 80000 korun. Přihodíš 23300,- za přepážku a pak ještě odečet DPH. Cena je fakt super. Na Lagunu II Grandtour mi ale nesahejte. Hodně jsem s ní najel (1.9dCi) a můžu říct, že je to to nejlepší, co sem měl kdy v ruce. Ale peníze na ni nemám :-)
neregistrovaný "nununu"
3. 9. 2002 23:20
Re: Má to cenu?
Privilege=mam rok vyroby2001, ted uz neni,to je fakt.Privilege bylo vse co se dodavalo na cesky trh bez sibru,vyhr.sedacek a kontroly tlaku v pneu.Jinak klima,alcantra,4xokna,elektrony,loketni operka,obe sedacky vejskove,lepsi operky + drobnosti.Jinak to auto ma ve francii spoustu dalsi vybavy,ale asi jsme bliz tomu Turecku..(ale taky treba ve F prodavaj D/50kw - u nas by to bylo asi moc levny, a skodovka by nic neprodala... :-) )Prepazky nam lezi 3 ve sklepe,snazil jsem se jim vysvetlit, ze nám staci jedna, ale nejak se dealer moc netvaril... Laguna II se mi moc libi,ja psal o I. Kdyz jsem kupoval já byla sleva jeste lepsi : 20% vcetne vybavy(po odecteni dph vychazeli nektere prvky vybavy smesne levne)
neregistrovaný "PanTykadlo"
4. 9. 2002 23:20
Re: Má to cenu?
To mě docela štve. V ceníku zadní okna v el. nejsou. Ale co, já budu sedět vpředu. A ještě dvě věci. 1. Jaký na něj dávají největší kola. Chtěl bych minimálně 16", poněvadž si myslím, že kola dají vzhledu vše. Dealer má 16" a ty fantastický 17" z Laguny II ve výloze. Myslíš, že by za dobré slovo mohl jedny, nebo druhé namontovat? 2. U některých Méganů Combi jsem viděl střešní lišty pevné, u některých posuvné (alá Espace). V ceníku jsem posuvné nenašel. Co musím udělat pro to, abych je měl? Dík
neregistrovaný "Marty_"
5. 9. 2002 12:10
Re: Má to cenu?
V techničáku má Megane povolený jen kola 14" nebo 15", takže 16" a 17" ti tam asi dealer nenamontuje...

Jinak nevim, co myslíš posuvnejma střešníma lištama... Ty lišty, co se na Megana standardně dodávaj maj možnost úchytu ve třech pozicích...
neregistrovaný "PanTykadlo"
5. 9. 2002 21:49
Re: Má to cenu?
Myslím ty podélně posuvné, jako má i Espace. Když se nepoužívaj, tak na zádi tvoří jakési "křídlo". Když ano, jde přední půlka vpřed.
neregistrovaný "PanTykadlo"
5. 9. 2002 21:50
Re: Má to cenu?
Teda je fakt, že nevím, jestli jsou posuvné. Četl jsem to v nějakém časopise, ale v ruce je nikdy neměl.
neregistrovaný "meda11"
6. 9. 2002 08:31
Re: Má to cenu?
Nejsou posuvne, jsou pridelatelne v nekolika ruznych polohach a kdyz je nepouzivas, das je oba dozadu a tam delaji kridlo (ale je to dost "nehezke"). Tyhle pricniky jsou v "lepsich" vybavach a jinak stoji, mam pocit, asi 8 - 9 litru. Krome toho jsou siroke jako prase, navic maji prurez elipsy, takze na ne nedas nosic kola, rekev, proste nic. Musis si koupit specialni adaptery a teprve na ne pridelas co chces. Jedno baleni adapteru (4 kusy) je za Kc 800. Je to docela drahy ale zase to vypada fakt dobre - nikde ti necumi zadne ohle srouby, a drzi to velmi dobre.
neregistrovaný "nununu"
6. 9. 2002 02:03
Re: Má to cenu?
nosic: vloni od expresion ve vybave.jinak rozumnych 6000,- Ma nekolik pozic , 4?, posuvny je jen u Espace.Trosku zklamani,ale je velmi pevny a docela prakticky.Vozim ho trvale v zadu jako kridlo,nehuci to a je to praktické a asi i hezke.Vopruz do mycky= neumeje se pruh na strese...Zadni okna:nic moc, ovadani je mezi sedackama= dodelavali to=dite ci mensi clovek ma problem si otevrit okno. Tesil jsem se ze budu vetrat skvirou v zadnim okne: problem,auto jako rada jinej kombiku pri otevreni zadniho okna se dostava do akusticke rezonance=hu-hu-hu-hu v celym vnitrku.Celkem beznej problem.Takze ty okna vlasne nepouzivam... Kola: mam tusim 15 palcu 185/65R15 ??? to jsem neresil,bylo to tam.Problem 185/65R15 se moc nevyrabi= drahej zimak.Mozno dat 195... 16-17palcu by byla krasa,ale do prvniho obrubniku + neskutecne drahe plaste..., nevim, nejsem za vodou(to bych nemel megana) a prijde mi to neumerne.
neregistrovaný "meda11"
6. 9. 2002 08:53
Re: Má to cenu?
aaa, zase jsem odpovidal driv nez jsem cetl :-). Akorat drobna korekce - gumy jsou 185/60R15 nebo 175/65R15. 185/65R15 je habadej - i Barumky. Ale 185/60R15 se prodavaji jen zridka. Predloni jsem kupoval zimni Semperit Sport Grip za 2600 (novinka). Levnejsi patnactky se snad uz nedelaji. Jinak letni mam Conti Eco CP a nemuzu si je vynachvalit (viz moje prihoda v "100% navod ..."). koupim si je zas i kdyz stoji (vloni staly) pres 4 litry.
neregistrovaný "Marty_"
6. 9. 2002 10:52
Re: Má to cenu?
S tou rezonancí máš recht, při otevřenym zadnim okně je to docela hukot... až mě to překvapilo, protože u jinejch aut jsem na to nebyl zvyklej... Já mám Authentic Plus, rozšířenej ještě o nějaký další blbosti.... Až na to, že mi po dvou měsících odešlo nějaký ozubený kolo ve větrací soustavě( = výměna celýho kusu cca za 25 tis, naštěstí v záruce), jsem s nim maximálně spokojenej... A pak mám ještě drobný problémy s Blaupunkťáckym rádiem (už je tu myslim někdo popisoval), ale to vyřešim, zatim nebyl čas šťourat se v zapojení.... :-)
neregistrovaný "nununu"
6. 9. 2002 16:21
Re: Má to cenu?
no,popravde mám za sebou jednu neprijemnou zavadu.Natekl mi pri 30.000 km olej do turba.Následuje totální destrukce všeho.Mám novej motor,turbo,vejfuk. Proste s výměnou oleje i nový motor. V zásadě zisková záležitost,ale nic příjemného.Stalo se v německu na dalnici,v noci.Dým zastavil provoz,velké show.Ale pak už vše jak na drátku.Asistence,hasici,odtah,hotel,domů (nabízeli letecky z drážďan...).Oprava v německu,cena cca 120.000,-. tak uz vim,co jsou ty opustene TD auta s hrozive kouricim vejfukem...Hasici to znali,stava se napric znackami...
neregistrovaný "yyyyy"
6. 9. 2002 16:58
Re: Má to cenu?
O tom rezonovani som to tu uz volakde pisal. Mna po dlhsej ceste rozculuje ze rezonuje cely vnutorny objem kombika - napriklad na priecnych nerovnostiach alebo pri otackach tesne pod 4000 - je to velmi hlboky dunivy zvuk. V meste nevadi ale pri dlhej jazde 140 po dialnici unavuje.
neregistrovaný "orin1"
31. 8. 2002 19:35
Yes
Vitaj v klube. Nezavidim yyyyyyyyyyy, ze ma 1.4, benzin 1.6 combi je to nallepsie :o) Spotreba diesla a vykon 110 koni, vytuneny 125. Doporucujem po naj. 50kkm

P.S. Ak mas narocnu manzelku, ocenis velkost kufra...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "yyyyy"
31. 8. 2002 21:57
Re: Yes
to je fakt, dizlu sa vzdy este daju dvihnut mandle precipovanim z benzinom toho uz moc nenarobis.
neregistrovaný "dubak"
9. 9. 2002 11:15
stresny adapter
Len taka drobnost ked sa tu spominal adapter na stresny nosic. ja som ich kupoval v prahe a stalo to skoro 800 za balenie a v renaulte v Piestanoch mi to iste balenie neskor ponukali za 290 Sk (asi 200 kc). Neviem preco to tak bolo, ale bolo to presne to iste.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "PanTykadlo"
14. 9. 2002 11:26
Nový Mégane
Sám nevím jestli je to možné, ale včera jsem na benzínce u Mnichova potkal kamion s návěsem plným NOVÝCH Méganů (všechno pětidvéř). Co to je za blbost, vždyť ještě nebyli oficiálně představeny na žádném autosalonu. Každopádně při pohledu na ně ve mě opět zahlodaly pochyby o koupi toho starého, poněvadž jak to vypadá ve skutečnosti je opravdu, OPRAVDU neuvěřitelné. Láska na první pohled.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "yyyyy"
15. 9. 2002 10:57
Re: Nový Mégane
to asi neboli megany ale vel satisy, tiez som tu v nemecku skoro spadol z noh ked som na jar videl jazdit, len potom ni to pripadalo nejake velke, no a bol to vel satis ... no a novy megan kombi bude boh vie kedy ... realne tak tipujem rok a volaco az dva ...
neregistrovaný "PanTykadlo"
15. 9. 2002 11:34
Re: Nový Mégane
Pomalu pomalu. Já jsem novými Renaulty naprosto fascinovaný člověk a bezpečně poznám Vel Satise od Mégana, nejsem *. Navíc to mělo na boku psáno buď 1.6 16V, nebo 1.9dCi a to sou motory, který se pro Vel Satis nedávaj, když už pominu nápis "Mégane" jak kráva uprostřed zádi pod logem Renaultu. Jedno je jisté, vypadá to o mnoho mohutněji, jak stávající model a přitom kompaktněji. Nebyl tam třídveřák s tím bočním zkoseným oknem, ale už jenom ten pětidvéř vypadal neskutečně dynamicky. A obutý to mělo minimálně 16". Opravdu bomba auta, jenom nevim co pohledávali na náklaďáku na benzínce u Mnichova v půl třetí ráno.
neregistrovaný "yyyyy"
15. 9. 2002 13:20
Re: Nový Mégane
Co si videl neviem posudit, ale novy megan sa v Nemecku este nepredava ... no ale mozno to viezli na nejaku ukazku/vystavu/

crash testy od vyrobcu (tureckeho) :-)))
neregistrovaný "dubak"
22. 10. 2002 10:56
teplomer
Potreboval by som radu. Nemam v mojom megane Air palubny pocitac, tak som si kupil tak maly podlhovasty teplomer s kablikom pre meranie vonkajsej teploty. Viete niekto poradit ako a kam ho natiahnut aby spolahlivo meral vonkajsiu teplotu, najlepsie niekde pri zemi a nemali na to vlpyv aj nejake vedlajsie podmienky ako ohriaty motor, vietor a pod. Vdaka
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "meda11"
22. 10. 2002 13:39
Re: teplomer
palubni pocitac nema s teplomerem nic spolecneho. Cidlo teplomeru ma Megane v pravem zpetnem zrcatku a teplotu ukazuje na displayi radia, hned vedle kontrolky nezapnutych pasu a nezavrenych dveri, pod hodinama. Hodiny a teplomer maji snad vsechny Megany od r.1999, bez ohledu na to jestli maji nebo nemaji radio nebo palubni pocitac.
neregistrovaný "dubak"
22. 10. 2002 16:47
Re: teplomer
nic ako teplomer som v svojom aute (r.v. 2001) nikdy nevidel a predpokladam ze je to len pri autach co maju palubny pocitac.
neregistrovaný "orin1"
23. 10. 2002 14:15
Re: teplomer
a nemas pravdu, Meda ma pravdu. Kukni na displej pod hodinami.
neregistrovaný "yyyyy"
23. 10. 2002 14:44
Re: teplomer
orin> nemam ani teplomer, ani nijaky displej pod hodinami ... blbe co?
neregistrovaný "zizal"
23. 10. 2002 15:38
Re: teplomer
Ten teplomer je aj podla www.renault.sk iba v modeloch s pocitacom.

Ja som koli tomu bral vybavu expression - trochu drahy teplomer, co? :-)
neregistrovaný "meda11"
24. 10. 2002 07:46
Re: teplomer
hmmm, tak pardon, vazne jsem si myslel, ze ten display v prohlubni nad vydechy topeni maji vsechny Megany po "faceliftu". Co tam teda maji ty, co nemaji pocitac? A to cidlo v pravem zrcadle - taky nic? Takova jako kapka zespodu zrcadla to je...
neregistrovaný "dubak"
24. 10. 2002 08:44
Re: teplomer
display ma len hodiny a potom display radia. ale nic ako teplomer. preto som si kupil externy teplomer, len musim niekam namontovat to cidlo. pozriem ci sa da namontovat do toho zrkadla. Alebo ked pojdem do servisu prezuvat, tak si to necham namontovat tam.
neregistrovaný "meda11"
25. 10. 2002 08:44
Re: teplomer
Jeste me napadlo (jsem takovy "kutil jeden domaci" - vsude same cibule :-)))), zkusit tam domontovat ten origos teplomer. Jsem si 100% jist, ze teplomer nema nic spolecneho s pocitacem - teplomer funguje i pri vytazenem klicku, stejne jako hodiny, akorat neni videt :-). Ale kdyz rozsvitim parkovacky, rozsviti se i osvetleni palubky a rozsviti se i hodiny a teplomer. Takze na tom displayi to bude, akorat to neni zapojeny. A hodne bych se divil, ze by Frantici delali (nechali delat) dva moduly - hodiny s teplomerem a hodiny bez nej. Takze si myslim, ze by stacilo sehnat to cidlo (vrakoviste nebo servis). O vikendu (kdyz bude cas) zkusim kouknout za ten display, jak to tam vypada.
neregistrovaný "Gebys"
22. 3. 2003 19:43
Re: teplomer
Tak to si vyčwtl kde ,že je maj všechny to mi ho budeš muset asi přijít namontovat mám r.v.2000 a žáden ukazatel teploty tam není tak neplácej do větru.
neregistrovaný "meda11"
24. 3. 2003 08:12
Re: teplomer
Gebys > "...a teplomer maji SNAD vsechny Megany od r.1999...". TO "snad" znamena, ze si to myslim (myslel jsem si). Nejdriv cti, potom prskej ;-).
neregistrovaný "yyyyy"
24. 3. 2003 10:30
Re: teplomer
nemaju
neregistrovaný "orin1"
24. 10. 2002 15:20
Sorry
yyyyy, dubak: chyba je na nasej strane :o(
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "dubak"
29. 10. 2002 13:28
teplomer a megane II
tak som si v servise nechal natiahnut cidlo k teplomeru. Rozobrali na to kus auta a spravili to. Namontoval som si ho pod otackomer. A teraz vidim, ze som celkom pako. Vybral som si uzasne levny teplomer asi za 180 kc, ktory nemeria zrovna presne a najvecsia sranda je, ze ked je sero a tma tak na nom nic nevidiet. A montaz stala skoro 500 Sk. takze som vyrazil asi 600 kc za nieco, co vlastne nemozem poriadne pouzivat.:-)

Mimochodom ked som bol v predajni tak som zistoval co bude stat novy megane a mal by byt od 520 tisi slovenskych korun. Predpokladam, ze to bude 3-dverova verzia.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "PanTykadlo"
9. 11. 2002 20:03
držáky
Tak jsem ho objednal, ale páč je to výběhovej model, prý bude až počátkem ledna. Nechal jsem si tam dát také ty příčný držáky na střechu. Chtěl jsem se zeptat, jestli jsou kompatibilní třeba k zamykačům na lyže, či nosičům na kola, jestli to nevyžaduje náhodou "koupi originálních dovybavení fy Renault", tudíž předražené, ovšem nezbytně nutné věci.
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "yyyyy"
9. 11. 2002 21:26
Re: držáky
no neviem ci nahodou nie su tie nosice ovalne = treba specialne drziaky ... :-(
neregistrovaný "PanTykadlo"
10. 11. 2002 12:54
Re: držáky
Takže znamená to, že musím koupit speciální? A na kolik tak přijdou? Nejde s tim vůbec nic dělat? Dá se na to přišroubovat alespoň rakev?
neregistrovaný "meda11"
11. 11. 2002 08:29
Re: držáky
Jasne, ze se na to da prisroubovat rakev. Ale potrebujes holt ty specialni adaptery :-)). Prodavaji se v sade po ctyrech kusech za cca 800,- CZK. Na rakev potrebujes ctyri, na nosic na kolo tri, na drzaky na lyze ctyri. Ber to tak, ze to jsou francouzsky vychcanci. Ale nejsou vychcanejsi nez cessti vychcanci, protoze jsem zaznamenal nejake signaly, ze ty adaptery bastli nejaky cesky vyrobce. Ale nic blizsiho nevim. Nezajimam se o to - ja uz mam dvanact tech origo, takze jsem zcela saturovan.
neregistrovaný "PanTykadlo"
11. 11. 2002 22:17
Re: držáky
OK, seženu je u dealera??? Nebo u kongů na ulici?
neregistrovaný "meda11"
12. 11. 2002 08:38
Re: držáky
u dealera, pochopicko. Kdyby to prodavali nasi sikmooci spoluobcane, byla by to bomba, nicmene bych se asi bal, ze se to po prvnim desti roztece nebo srazi :-).
neregistrovaný "michalbardy"
13. 11. 2002 18:27
Re: držáky
No ja som dal za ne v decembri minuleho roku tu v Nemecku 34 DM (4 ks, ale boli to dva balenia po 2ks) u origo predajcu Renault. Trosku lacnejsie, ako tych 800 ceskych, ale nie az tak...

Inac ked chces potom "rakvu", nezabudaj, ze vacsinou origo sroby od rakvy, su Ti na prd (mna pri kupe predavac pekne zmiatol, ze to nie je mozne prichytit a bolo, len bolo treba pouzit tie sroby, co su dodane k tym drziakom, nie tie, co su dodavane s rakvou... ;)))

To len na okraj. ;)
neregistrovaný "PanTykadlo"
13. 11. 2002 20:03
Re: držáky
Jak ty nástavce na ty příčný držáky vypadají? Co to je za systém? K těm příčným držákům na Mégana dávaj i nějaký šrouby? Nějak to celý nechápu.
neregistrovaný "michalbardy"
14. 11. 2002 08:46
Re: držáky
Mno... Nikdy som nebol prebornik v slohovych pracach... Ak chces, posli mi Tvoj E-mail na :

m.bardy@caa.de, a skusim Ti poslat jednoduchy nakres...

...ale predsa to skusim:

- listy maju ovalny profil (keby si spravil kolmy rez na listu, dostanes tvar elipsy)

- ten medzikus o ktorom je rec objime listu v ktoromkolvek jej mieste (ma tvar elipsy) a pevne sa zafixuje

- na vrchnej strane medzikusu je kolajnicka, v ktorej su umiestnene dve matky (tusim M8 ???, neviem isto... ;))

- tieto matky sa mozu volne pohybovat pozdlz celej tej kolajnicky na medzikuse (dlha cca 8 cisel ?)

- to znamena, ze ak chces nieco pripevnit, musis ist na to srobom z vrchu, ktory do tej matky zapadne.

- rakvy vacsinou pouzivaju vlastne sroby tvaru U, ktore sa vsak davaju zvrchu, cez rakvu, a uchytia sa pod listou vlastnymi matkami.

- ty vsak tie matky mas uz v tom medzikuse...

- musis si jedine zistit, ci rozptyl dier na rakve nie je vacsi, ako je dlzka kolajnicky na medzikuse, v ktorej sa mozu pohybovat volne tie matky...

Sorry ;) ale lepsie to nezvladnem... Ked si kupis original medzikusy na "Reneho" a precitas este raz tento mail, myslim, ze Ti to bude jasne...

Kazdopadne zacni kupou original medzikusov.
neregistrovaný "meda11"
14. 11. 2002 10:00
Re: držáky
Ja to zkusim trochu doplnit : az to koupis - pochopis. K te rakvi - obe ktere jsem dosud montoval nemely zadne diry. Ty diry jsem si tam vyvrtal prave podle uchytu, kde bylo potreba. Do rakve jsem si udelal prilozky ze solidni pasoviny protoze tem pliskum co tam byly jsem moc neveril. Jezdim s tim druhy rok a zatim v pohode.
neregistrovaný "meda11"
11. 11. 2002 08:48
Brzdy
Tak jsem o vikendu menil predni brzdove desky. Najeto 40000 - zdalo se mi to trochu brzy ale v patek jsem jel rano do prace a pri trosku ostrejsim brzdeni se ozval pomerne neprijemny zvuk brouseneho kovu. Zbytek dne (cca 200 km) po Praze jsem brzdil rucni brzdou :-). A slo to taky - na nozni jsem slapal jen tak decentne, aby se rozsvitily brzdovky. Zakoupil jsem sadu TEXTAR (4 x desky, 4 x protipiskaci plechy, 4 x nove srouby na plovouci trmeny za lidovku - 1900,- CZK :-((), vyhodil jsem tatu s jeho Feldou z garaze, zatopil jsem si tam a za dvacet minut bylo hotovo. Jen tak na okraj - ty stary desky byly sjete tak brzy proto, ze se na jedne vnejsi desce, ktera se sjizdi rychleji, utrhla asi tretina oblozeni :-(. Nasel jsem na nich krome obrovske jeste oznaceni Bendix. Takze uz mam jasno - i po mych predchozich lapaliich s deskami Bendix, uz nikdy vice Bendix!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "meda11"
21. 11. 2002 09:20
Bez nadpisu
Renault Megane II sedan :

http:// www.renaultclub.cz/ czech/news/ 2002/ megane_II_sedan.html

(mezery pryc)

Co na to rikate? Auto roku 2003 neni spatny, co?

Uz aby udelali kombika.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "mracek"
21. 11. 2002 09:33
Re: Re:
V Autotipu byl jiny obrazek, sedan tam nevypadal moc dobre, ale tohle je jiny kafe... Moc pekny...
neregistrovaný "orin1"
21. 11. 2002 10:54
medzikus
MichalB. d. za tip. Tvoj popis bol plne postacujuci.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "dubak"
19. 12. 2002 14:45
hmlovky
Neviete niekto poradit ako namontovat hmlovky aby sa nedali lahko ukradnut? Za dva mesiace som prisiel o dvoje. Asi zasobujem nejaky servis....

Celkom ma potesilo, ze teraz chytili nejakych zlodejov co sa zameriavali na renault a peugeot. Snad bude moj meganik v Prahe zas bezpecnejsi...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "MiH"
20. 3. 2003 07:07
Protiprokluz u Megana?
Nevíte, jestli se u některých verzí Megana dělal protiprokluz (u jiných výrobců se tento systém označuje jako TC, EDS, ASR, ...)? Prodával se u nás Megane s originál zařízením LPG od výrobce?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "yyyyy"
20. 3. 2003 08:48
Re: Protiprokluz u Megana?
Pokial ja viem tak TCS nie je. Tie benzinove motory maju priame lankove ovladanie plynu, takze ani tempomat ani TCS asi nebude. Treba pockat na meganII, ten to secko ma, dokonca aj riadenie nedotacavosti. LPG sa u nas (neviem ako u vas) normalne predava tusim u kombika aj scenica. Nadrz je myslim v priestore na rezervu, takze neprekaza v kufri.
neregistrovaný "mracek"
11. 4. 2003 14:54
Re: Protiprokluz u Megana?
Megane muze mit ESP a to obsahuje ASR. Samotne ASR se nedodava!
neregistrovaný "orin1"
24. 3. 2003 12:45
Re: Protiprokluz u Megana?
Teraz je LPG v akcii
neregistrovaný "orin1"
7. 4. 2003 15:17
Spojka
Pri prudsom rozjazde (kola sa nepretacaju) mi cudne huci spojka (asi) hlavne pri teplom motore. Nemate s tym niekto skusenosti, co moze byt pricinou tohto javu ?
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "zizal"
10. 4. 2003 14:25
Re: Spojka
Mam Scenic a huci tiez. Bude to asi v konstrukcii, pretoze sa to nepodoba na ziaden zvuk, ked by sa nieco dralo alebo drhlo. Len tak - skoro pekne - zazvoni. Netusim cim to je, ale hlavne ze funguje a skor sa mi zda, ze trenim zarezonuje zotrvacnik, ktory je pravdepodobne odliatok a zhruba sa podoba na zvon - kedze ten moj zvuk znie ako rozozvucanie zvona. Aby som to este lepsie specifikoval, je to akoby som prstom suchal po pohari na stopke kym zacne rezonovat, ale omnoho hlbsi ton - cize po dost velkom pohari... Je to u teba nieco podobne?
neregistrovaný "orin1"
11. 4. 2003 15:31
Re: Spojka
Zizal: popisal si to ABSOLUTNE presne. That is it !

Mracek: nemam ESP u '99 sa nedodaval.
neregistrovaný "zizal"
14. 4. 2003 10:32
Re: Spojka
Orin: Nejak som sa tym netrapil, ale teraz som spokojnejsi, ze to pravdepodobne nie je zavada. (It's not error, it's feature!)
neregistrovaný "luf"
15. 4. 2003 12:49
Re: Spojka
Vidite, mali ste si kupit Octaviu, aby ste mali co riesit. Takto vam ta rubrika umiera na nedostatok poruch :-)))))
neregistrovaný "orin1"
15. 4. 2003 13:15
Re: Spojka
:o)))

Neni co resit...
neregistrovaný "meda11"
15. 4. 2003 16:39
Re: Spojka
:-). Jen aby nam sem nehupsnul nektery nejmenovany odbornik. BTW to huceni spojky se mi taktez prihazivalo - mam vysledovano ze nejvic to bylo v zime, u studeneho auta pri rychlem rozjezdu do kopce a kdyz jsem byl nalozeny. Uklidnilo me, ze nejsem sam ;-).
neregistrovaný "PanTykadlo"
15. 4. 2003 22:33
náprava
Co má kombík vzadu za nápravu? Nevím, jestli je to subjektivní, ale na nerovnostech se mi zdá hodně hlučná (pouze když si sednu dozadu, dopředu to nijak neproniká). Na kombík se ptám, páč můj kamarád má hatch a vychvaluje si totální zvukový komfort od podvozku. A ještě jedna věc: Moje dCi má najeto asi 6500km, asi ve čtyřech tisících jsem zjistil korozi výfuku. U jednoho nejmenovaného servisu mi sdělili, že je to výrobou v Turecku. Jinak s autem naprostá spokojenost, díky za výběr.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "luf"
16. 4. 2003 10:01
Re: náprava
Turecko-neturecko, nema co byt hrdzavy. Nenechaj sa v servise ojekabatit. Ked bude za 3 roky deravy, nikto po tebe ani nestekne so zarukou, tak radsej v ramci zaruky ziadaj vymenu.
neregistrovaný "yyyyy"
16. 4. 2003 19:50
Re: náprava
Kombik ma tiez skrutne tyce. Ta hlucnost nie je problem pruzenia, ale toho velkeho dlheho priestoru a tenkeho neformovaneho plechu pod nim. Dost to duni pri asi 4000 ot. a ten samy zvuh (hlboke dunenie) sa ozve aj na priecnych nerovnostiach. Proste nieco pocut musis, ked nevrzga interier a motor je utlmeny, tak pocujes prevodovku alebo to dunenie. Inak je pravda ze od GUM nejaky ramus ozaj neprenika, ani to dunenie si velmi nikto nevsima, ale ked ides cez 50km na dialnici a motor sa ti "trafi" to toho tonu, tak serie ... ale staci pridat a je ticho :-)
neregistrovaný "orin1"
6. 5. 2003 11:57
Re: náprava
Naprava u kombi je ta ista ako v hatch. Je to odtlmene delenim interieru. Napriklad ked sklopim sadne sedadla a idem prazdny, je pocut aj hucanie zadnych kolies. Ale na drhu stranu > minule som si dal tak zo 2 piva a soferovala manzelka. Sedel som vzadu, no poviem Vam skoro som sa z toho ticha povracal. Zrychlovanie, brzdenie a prejazd zakrutami v nezvyklom tichu je neprijemny. Preto nechcem mercedes :o)
neregistrovaný "meda11"
19. 5. 2003 10:33
Re: náprava
Megany se dodavaji se dvema ruznymi zadnimi napravami. Deli se podle provedeni a vykonu motoru. Modely s motory do 90 koni (krome Combi a Scenic) maji jednoduchou pakovou vlecenou zadni napravu s kruhovym spojovacim nosnikem, dvema zkrutnymi tycemi a pridavnym pricnym stabilizatorem. Modely s motory od 90 koni a vsechny Combi a Scenic maji "programovanou" zadni napravu s "L" spojovacim nosnikem, slouzicim jako stabilizator a ctyrmi zkrutnymi tycemi.
neregistrovaný "pistole"
28. 4. 2003 14:25
kola
Čau chlapi! Já osobně nemám sice kombíka, ale hatche, ale zeptat se mohu. Nejsem žádnej technik, moc autům nerozumím. Jen jsem koukal u dealera na vystavené elektrony pro Mégana dvojku. Má to čtyři šrouby, jako můj hatch. Čili, kdybych tam koupil ty šestnáctky (myslím že 205/55 R16, ale to bych možná kecal), šli by na mýho starýho Mégana hodit? Kamarád říkal něco o rozteči šroubů, ale tomu nehovím. Možná vypadám tady na tom serveru jako negramot, ale chtěl bych jen radu od někoho, kdo tomu rozumí. Díky moc.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "luf"
29. 4. 2003 09:08
Re: kola
www.e-pneu.cz. Yam najdes kola ake chces a navyse sa tomu nemusis rozumiet, lebo ti to vypise iba kola, ktore vyhovuju tvojmu autu. BTW Megane uz po facelifte mal 5 srobov, myslim ze novy Megane ich bude mat tolko tiez (alebo sa mylim?).
neregistrovaný "luf"
29. 4. 2003 09:09
Re: kola
Tak sa teda mylim - novy Megane ma fakt iba 4 sroby.
neregistrovaný "pistole"
2. 5. 2003 00:00
Re: kola
zeptám se jinak. Má nový Mégane stejnou tu rozteč šroubů jako starý? Tedy, jdou na ně stejná kola???
neregistrovaný "luf"
2. 5. 2003 10:02
Re: kola
Odkial to mame vediet, ked nemame nove Megany (my sme na kombiky a ten novy je fajny, bude tazke rozhodnut sa mezdi nim a novym Scenikom)? Chod k predajcovi a spytaj sa nie ci pasuju kola, ale aku roztec srobov ma novy Megane. Stary pred faceliftom mal 100x4 ML60 (roztec 100mm, 4 sroby, stredova diera 60mm) BTW stary mal kola max. 14ky, novy ma tusim minimalne 15ky.
neregistrovaný "yyyyy"
2. 5. 2003 11:45
Re: kola
ja mam tiez kolesa 14" ale myslim ze to mala len verzia s 1.4 16V motorom, tie vecsie mali 15" kolesa nie?
neregistrovaný "magpiesk"
3. 11. 2003 13:41
Megane - piskot remena
Poradte mi pls: Kupil som starsieho Megana (1996, 1.4e, motor E7J), v dobrom stave. Jedine co je problem je "piskot" nejakeho remena po nastartovani. Ked je motor studeny (auto dhsie stoji), po nastartovani sa ozve priserny piskotavy zvuk z motora. Po nejakom case (20s - 1min) to prestane (a potom sa to uz neozve). V servise mi tvrdili, ze oba remene su napnute dost. Remen mal byt vymeneny podla povodneho majitela pred asi 2000 km. Co s tym?
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "luf"
3. 11. 2003 14:08
Re: Megane - piskot remena
Nastrtuj a k remenu priloz mydlo na jeho stycne plochy - trosku sa nim remen natrie a je na chvilu pokoj. Po case to ale zacne znova, pomoze jedine vymena remena a kontrola jeho napnutia, inak zacne po case piskat aj ten novy.
neregistrovaný "yyyyy"
4. 11. 2003 15:58
Re: Megane - piskot remena
teraz neviem iste, ale tusim sa remen na tom motore meni aj s kladkou, a pokial viem tak to piska prave ta napinacia kladka, neni to tak ze niekto usetril a kladka je nevymenea? Nepoznam ten motor, ale bolo by dobre zistit ci sa neda nejako mazat jej lozisko (remen by sa od neho nema namazat, preto je s tym problem)

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57